• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 3/3.5 ניהול מלווים של אחת הדמויות בחבורה - 3.5

היי חברס, נתקלתי ששוב בבעיה אשמח אם תוכלו עזור לי להתמודד איתה:

אז ככה החבורה שלי נהפכה לחבורה רעה וכרגע יש לי שחקן שמשחק אביר טומאה ויש לו 33 נאמנים מלווים, גיגלתי וזה המקצועות שיצאו:
לוחם: 3
נזיר: 2
מכשף: 1
כוהן: 2
רופא אליל 2
שכיר חרב מפקד 2
שכיר חרב פרש 4
סייר :1
דרואיד: 1
מטפל בחיות: 2
סבל: 2
אביר קודש 2
שכיר חרב: 2
עגלון: 2
נוכל : 1
מכשף: 1
_____________________________________________________________
אביר קודש רמה 3
שכיר חרב מפקד רמה 4
טרובדור רמה 2 שכיר חרב רמה 2

עכשיו השאלה כיצד אמורים לנהל תדבר הזה? האם לכתוב לכל אחד תכונות ודברים?
הם גם בקרוב הולכים לכבוש מבצר בעזרת הצבא הזה השאלה איך נעשה את זה, אשמח לעזרתכם.
כי כבר ניהלתי קרבות גדולים שהשמתתפים בה היו הדמויות ולוחמים פשוטים, אבל הפעם יש המון מקצועות שצריך לעקוב ולנהל, אז אשמח לעזרתכם במה לעשות, תודה :)
 
אבירי קודש שעוקבים אחרי אביר טומאה?

אני לא הייתי מגלגל. תקבע שכולם הם חיילים מסוג מסוים, ורוץ עם זה, הרבה יותר פשוט, עם כמות מוגבלת (נגיד, 3-8) שיכולים לא להיות מהמקצוע שיש לכולם. אין סיבה שכול מלווה יהיה האיש המיוחד באדם, הם מלווים, הם דמויות משניות על סף ניצבים. המעניין הוא הבן לוויה.

אך או כך, בקרב הייתי מוצא חוקי קרב המונים, ואיך הם מתייחסים ליחידה- ומאמץ. אם אתה משחק בפאת'פיינדר זה מגיע לך כאחת מהמערכות של השיטה ומוצג בספר Ultimate Campaign, אם אתה משחק ב-3.5 תיקח אחד ממקום אחר. אין סיבה שעכשיו תנהל 33 דמויות שכולן בדרגה נמוכה.
 
פלאפי אמר/ה:
זו אחת הסיבות שאני לא סובל את כשרון מנהיגות. סתם מסבך את המשחק ולא מסתדר עם הזרימה הרגילה שלו. שום מבוך לא בנוי לכך שכל אחת מהדמויות תסתובב עם צבא קטן של נפסים.


א-הא. אני לא משתמש בו פשוט כי הוא די מציק.
 
זה פשוט יוצר משחק עם אופי אחר ממו"ד הקלאסי - 33 מלווים זה כבר סד"כ מחלקתי, מתאים יותר למשחק טקטיקה וניהול קרבות ופחות להרפתקאות מהסוג המוכר, שלא לדבר על זה שלהכניס אותם למבוך יראה יותר כמו תרגיל לוחמה בשטח בנוי במקרה הטוב ופקק תנועה במקרה הרע.

אני תמיד חשבתי שמלווים במו"ד זה יותר חבר'ה שאמורים לשמור לך על הטירה ולנהל אותה בשוטף בזמן שאתה יוצא להרפתקאות.
 
המפקד האלמוני אמר/ה:
זה פשוט יוצר משחק עם אופי אחר ממו"ד הקלאסי - 33 מלווים זה כבר סד"כ מחלקתי, מתאים יותר למשחק טקטיקה וניהול קרבות ופחות להרפתקאות מהסוג המוכר, שלא לדבר על זה שלהכניס אותם למבוך יראה יותר כמו תרגיל לוחמה בשטח בנוי במקרה הטוב ופקק תנועה במקרה הרע.

אני תמיד חשבתי שמלווים במו"ד זה יותר חבר'ה שאמורים לשמור לך על הטירה ולנהל אותה בשוטף בזמן שאתה יוצא להרפתקאות.

כן זה בדיוק הרעיון, הוא משתמש בהם לקרב שעומד לבוא, אבל עד עכשיו הם היו פסיביים ברחבי העולם מחכים ליום שהוא יקרא להם להלחם לצידו.
שאלה נוספת שעולה זה האם המנהיג צריך ללכת בעצמו לחפש שותפים או שאנשיו יפיצו את שמו ובכך יאספו עוד אנשים. יש את החוק שאומר שאם מלווה נהרג לך אתה יכול לגייס חדש לאחר 1ק4 חודשים. אז האם זה קורה באופן פסיבי או שהוא בעצמו צריך ללכת לחפש חח.
ומה שדי החלטתי לעשות זה לתת לו 4 סוגים של שכירי חרב
(אינפטרי,ספירמן,קשת,מכשף קרב, והטלתי לגבי מלווים שאינם לוחמים בעלי מקצועות פשוט כגון סבל,עובד פשוט רופא וכו'.
 
XxrashxX אמר/ה:
[post]672455[/post] שאלה נוספת שעולה זה האם המנהיג צריך ללכת בעצמו לחפש שותפים או שאנשיו יפיצו את שמו ובכך יאספו עוד אנשים. יש את החוק שאומר שאם מלווה נהרג לך אתה יכול לגייס חדש לאחר 1ק4 חודשים. אז האם זה קורה באופן פסיבי או שהוא בעצמו צריך ללכת לחפש חח.
זו החלטה שלך כמנחה. השאלה מה מעניין אותך ומה מעניין את השחקן - אם זה כיף, מעולה. אם זה עול לוגיסטי, אז עדיף לגלגל קוביה וזהו.
 
במוד"מ ההנחה הייתה שכדי לנהל קרבות קבוצתיים אתה צריך לקנות את המוצר "Battlesystem" שכלל חוקים לקרבות במיניאטורות. בחלק מספרי ההרחבה היו גם נתונים לצבאות (אני זוכר שהיה משהו כזה בהרחבה של יבשת טלאדאס לרומח הדרקון, ובהרחבה "משולש השנהב" לאתאס) ובספר Tome of Magic הוסיפו תחום לחשים שנקרא "מלחמה", שלהבדיל מהתחום "קרב" שהתייחס ללחשים שנועדו ללחימה אישית כלל כאן קסמים שנועדו להשפעה על צבאות ולחימה רחבת היקף - מלחש שיוצר קטפולטות ענקיות מחומר ממישור הצללים ועד קסמים להעלאת המוראל.
 
חזרה
Top