לפי הבלוג של פאיזו:
1. במקום רק נק"פ, לכל דמות יהיה נק"פ, שמייצג נזק לדמות, נקודות כושר (stamina points) שמייצגות עייפות ולבסוף נקודות נחישות (Resolve points) שמאפשרות לדמות לעשות מהלכים מיוחדים, להשתמש ביכולות מקצוע מסוימות ועוד.
נק"פ ונק"כ עולים עם העלייה בדרגות.
לטעמי זה שינוי מאוד מעניין, השאלה היא היישום. קצת מזכיר לי את STAR WARS SAGA אאז"נ, ויכול לפתור את אחת מהסוגיות ה"מעיקות" בייחוד במשחק מודרני שבו דמות סופגת תריסר קליעים ועדיין נלחמת.
2. במקום דרג"ש אחיד, יש שני דרג"שים - אחד לנשקי אנרגיה והשני להתקפות קינטיות. התקפות שגורמות נזק אנרגיה, כגון רובי לייזר, הם כנגד הדרג"ש EAC, בעוד התקפות קינטיות כגון רובי קליעים או אלות הן כנגד KAC
שינוי מגניב, שמתאים מאוד לת'מה. לא אמור לסבך יתר על המידה - לדעתי שווה.
3. מספר ההתקפות הוא קבוע, ללא קשר לדרגה או למקצוע. אפשר לבצע התקפה בודדת בסיבוב, או בפעולה מלאה לבצע שתי התקפות ולקבל מחסר 4-.
לא בטוח לגבי האיזון, אבל זה פישוט שלדעתי רק יכול להועיל, אם זה מאוזן נכון. שאלה נוספת, איך ההתייחסות לנשק דו-ידני (וכהערה, גם במו"ד 5 אין ממש ריבוי התקפות). נשקים אזוריים עדיין פוגעים במספר יצורים בהתקפה בודדת.
4. התקפות מזדמנות מתעוררות רק מהטלת לחש, התקפת טווח או יציאה משטח מאוים. סבבה.
5. הקסם הוא אחיד, אין חלוקה לקדושה/מאגיה/אחרים, אלא המכאניקה זהה לכולם. זה דווקא פגיעה בפלאף לדעתי, למרות שחלוקה לסוגי קסם שונים במשחק מד"ב היא בעייתית.
זה הקישור: http://paizo.com/paizo/blog/v5748dyo5ljv8?Five-Differences-Between-Starfinder-Rules-and
וכטיזר, הנה שתי הצצות אל תוך הספר:
1. במקום רק נק"פ, לכל דמות יהיה נק"פ, שמייצג נזק לדמות, נקודות כושר (stamina points) שמייצגות עייפות ולבסוף נקודות נחישות (Resolve points) שמאפשרות לדמות לעשות מהלכים מיוחדים, להשתמש ביכולות מקצוע מסוימות ועוד.
נק"פ ונק"כ עולים עם העלייה בדרגות.
לטעמי זה שינוי מאוד מעניין, השאלה היא היישום. קצת מזכיר לי את STAR WARS SAGA אאז"נ, ויכול לפתור את אחת מהסוגיות ה"מעיקות" בייחוד במשחק מודרני שבו דמות סופגת תריסר קליעים ועדיין נלחמת.
2. במקום דרג"ש אחיד, יש שני דרג"שים - אחד לנשקי אנרגיה והשני להתקפות קינטיות. התקפות שגורמות נזק אנרגיה, כגון רובי לייזר, הם כנגד הדרג"ש EAC, בעוד התקפות קינטיות כגון רובי קליעים או אלות הן כנגד KAC
שינוי מגניב, שמתאים מאוד לת'מה. לא אמור לסבך יתר על המידה - לדעתי שווה.
3. מספר ההתקפות הוא קבוע, ללא קשר לדרגה או למקצוע. אפשר לבצע התקפה בודדת בסיבוב, או בפעולה מלאה לבצע שתי התקפות ולקבל מחסר 4-.
לא בטוח לגבי האיזון, אבל זה פישוט שלדעתי רק יכול להועיל, אם זה מאוזן נכון. שאלה נוספת, איך ההתייחסות לנשק דו-ידני (וכהערה, גם במו"ד 5 אין ממש ריבוי התקפות). נשקים אזוריים עדיין פוגעים במספר יצורים בהתקפה בודדת.
4. התקפות מזדמנות מתעוררות רק מהטלת לחש, התקפת טווח או יציאה משטח מאוים. סבבה.
5. הקסם הוא אחיד, אין חלוקה לקדושה/מאגיה/אחרים, אלא המכאניקה זהה לכולם. זה דווקא פגיעה בפלאף לדעתי, למרות שחלוקה לסוגי קסם שונים במשחק מד"ב היא בעייתית.
זה הקישור: http://paizo.com/paizo/blog/v5748dyo5ljv8?Five-Differences-Between-Starfinder-Rules-and
וכטיזר, הנה שתי הצצות אל תוך הספר: