• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

דיון קל | כמויות רעל

אחד הקטעים שבאמת מציקים לי במו"ד זה חוסר ההתייחסות לכמות הרעל המוזרקת. ברור שמישהו שבולע שתי ליטר של רעל ימות מהר יותר וכואב יותר (ויותר קשה להציל) מאשר מישהו שבלע 4 מיליליטר של רעל. אבל מבחינת מו"ד, ההצלה והנזק לתכונות זהה. זה לא מוצא חן בעיני, ואני שוקל לעשות חוק בית שיתקן את זה.
א'. האם כדאי לעשות את זה?
ב'. איך בדיוק לעשות את זה?
 
זה ממש לא בטוח שהבחור ששותה שני ליטר רעל ימות מהר יותר, אגב. בכמויות גדולות לגוף יהיה יותר קל לזהות את הרעל ולהקיא, ואם הרעל קטלני גם במינונים קטנים אז דווקא כמות גדולה היא מסוכנת פחות מכמות קטנה מהסיבה הזאת.

בכל מקרה, אם אתה רוצה לתת לזה ייצוג, דרך פשוטה היא לבחור כמה רעל זה מנה, ואם יש מספיק רעל בשביל מספר מנות אז הקורבן נחשף כמה פעמים ומציל כנגד כל פעם בנפרד. אם אתה רוצה פחות גלגולים (וחוק פחות קטלני) אפשרות אחרת היא שלהיחשף למנה גדולה מהרגיל גורם לחיסרון מצב של 2- להצלה, לפי כלל האצבע בספר שתנאים מחמירים\מקלים מובילים למחסר או תוסף 2+
 
אחרי חקר קצר גילית את התשובה בנושא

כחוק אצבע:
כמה שיותר רעל לגוף יותר קל לזהות אותו ולפלוט אותו החוצה
אבל זה מאוד תלוי ברעל למשל כמה הוא מרוכז או כמה הוא מהיר
 
TheKnightWhosaidKnit אמר/ה:
לגמרי לא מסכימה : ההנחה הבסיסית שלך היא שגויה, הדבר הזה תלוי בסוג הרעל ( האם הוא בליעה? מריחה ? חייב לעבור את העור?) ובעוצמה שלו, דווקא במוד"מ הייתה לזה התייחסות, לחפש אותה ?

אם אפשר.

תראי, נניח שחמש עשרה נחשי צפע קטנטנים נושכים לוחם עם תוסף קשיחות של 10+. ד"ק להצלה עשר. מה שאומר שרק תוצאה של אחד טבעי תוביל לנזק לחוסן. מה שאומר שבערך 1.5 זריקות ייכשלו (כי יש שלושים זריקות), והשאר יצליחו. כל זריקה שנכשלה מובילה ל-1ק6 נזק לחוסן. נזק ממוצע 3.5. כפול 1.5 זה יוצא 4.75? כלומר 4 נקודות נזק לחוסן ממשהו כמו 0.9 מ"ג רעל. זה פשוט לא מאוד הגיוני לי.
עכשיו. אם נשתמש בחוק של ה2+, יוצא שכל נשיכה היא עם ד"ק גבוה ב-2 מהקודמת, כי כמות הרעל בגוף גדלה. עד כלומר, הנשיכה ה15 תהיה עם ד"ק 40. אפשר לעשות חישוב מאוד סטטיסטי על הנזק לחוסן הממוצע שייגרם ללוחם במצב כזה, אבל בחיי שאין לי כוח. כנראה שזה די גבוה, מה שמאוד הגיוני בשביל כמות כזו של ארס.

gguurr אמר/ה:
[post]672024[/post] כמה שיותר רעל לגוף יותר קל לזהות אותו ולפלוט אותו החוצה
אבל זה מאוד תלוי ברעל למשל כמה הוא מרוכז או כמה הוא מהיר

שמע, זה נכון רק אם אשכרה שופכים בקבוק רעל לתוך גרון של מישהו. בקנה מידה קטן, כמות גדולה יותר של רעל תהיה קטלנית יותר. זו הסיבה שקוברה יותר מסוכנת מעכסן, למרות שהרעל של העכסן מסוכן יותר בהשוואת טיפה מול טיפה.
 
קודם כל, תוספים במו"ד לא עובדים ככה. תוספים מאותו המקור לא מצטברים, אז הד"ק יהיה 12, לא 40.

אבל אני לא חושב שזה ייצוג נכון של הסיטואציה. אם לוחם נלחם ב30 נחשי צפע, או שאתה רוצה לתת לו סיכוי לצאת משם (ואז אני חושב שנזק לחוסן עם הצלה לחצי יהיה הגיוני), או שאתה לא רוצה לתת לו סיכוי לצאת משם (ואז אתה יכול לחסוך 30 גלגולים ולהגיד שהוא מת). השיטה לא תומכת בקרב עם 31 משתתפים, וזאת אחת הסיבות לזה - זה גורם לדברים להיות לא הגיוניים (אגב, הייצוג הנכון של 30 נחשי צפע על ידי השיטה הוא נחיל צפעים, שההתקפה שלו תפגע אוטומטית אבל נגד הרעל מספיקה הצלה אחת, כמו בנחיל עכבישים למשל). בסופו של דבר אם אתה מוצא את עצמך מגלגל 30 הצלות קשיחות בסיבוב, אתה עושה משהו לא נכון ואולי כדאי לתכנן את הסצנה מחדש, כי זה לא יהיה מהנה לאף אחד ויהפוך למשחק בחישוב הסתברות
 
רעל בעולם החיי והצומח פועל אחרת לגמרי כמובן
אבל רעל אנושי בהחלט עובד ככה

ולמען האמת מה שהופך את הקוברה ליותר מסוכנת זה שהיא יכולה לירות את הרעל שלה כי אם להשוות בין הקוברה לעכסן בנשיכה אז יש יותר סיכוי למות מהעכסן
 
גאלאן אמר/ה:
[post]672028[/post] אבל אני לא חושב שזה ייצוג נכון של הסיטואציה. אם לוחם נלחם ב30 נחשי צפע, או שאתה רוצה לתת לו סיכוי לצאת משם (ואז אני חושב שנזק לחוסן עם הצלה לחצי יהיה הגיוני), או שאתה לא רוצה לתת לו סיכוי לצאת משם (ואז אתה יכול לחסוך 30 גלגולים ולהגיד שהוא מת). השיטה לא תומכת בקרב עם 31 משתתפים, וזאת אחת הסיבות לזה - זה גורם לדברים להיות לא הגיוניים (אגב, הייצוג הנכון של 30 נחשי צפע על ידי השיטה הוא נחיל צפעים, שההתקפה שלו תפגע אוטומטית אבל נגד הרעל מספיקה הצלה אחת, כמו בנחיל עכבישים למשל). בסופו של דבר אם אתה מוצא את עצמך מגלגל 30 הצלות קשיחות בסיבוב, אתה עושה משהו לא נכון ואולי כדאי לתכנן את הסצנה מחדש, כי זה לא יהיה מהנה לאף אחד ויהפוך למשחק בחישוב הסתברות

כן, בסדר. זו הייתה סתם דוגמא.
אבל נניח שמישהו ננשך על ידי אותו הנחש חמש פעמים?

ואגב, התוסף הזה הוא תוסף מצב, ותוספי מצב כן מצטברים.
 
אתה מחפש יותר מידי מציאותיות במו"ד. במציאות פיגיון זה נשק קטלני גם נגד לוחם משורין, במו"ד פיגיון עושה 1ק4 נזק: אפילו דמויות חלשות יכולות להתמודד עם זה בלי בעיה. אם אתה מחפש משחק מציאותי אל תשחק מ"וד.
 
nav566 אמר/ה:
נניח שחמש עשרה נחשי צפע קטנטנים נושכים לוחם עם תוסף קשיחות של 10+. ד"ק להצלה עשר. מה שאומר שרק תוצאה של אחד טבעי תוביל לנזק לחוסן. מה שאומר שבערך 1.5 זריקות ייכשלו (כי יש שלושים זריקות), והשאר יצליחו. כל זריקה שנכשלה מובילה ל-1ק6 נזק לחוסן. נזק ממוצע 3.5. כפול 1.5 זה יוצא 4.75? כלומר 4 נקודות נזק לחוסן ממשהו כמו 0.9 מ"ג רעל. זה פשוט לא מאוד הגיוני לי.
ברור שזה לא הגיוני לך - כי אתה יודע שצפע אחד מסוגל להרוג אדם בהכשה אחת בלמעלה מ-80% מהמקרים אם לא ניתן טיפול רפואי, אבל רעל של צפע במו"ד הוא -בדרך כלל- לא קטלני.

הבעיה שלך היא לא שזה לא הגיוני שמגלגלים מלא זריקות הצלה, אלא שהנזק מהכשה בודדת הוא רק 3.5 חוסן.


בקיצור - אם אתה רוצה להדגיש את הקטלניות של רעלים במשחק שלך, תוסיף עוד גרימת נזק (שלישית!) לרעלים. היא נגרמת כעבור שעה ללא זריקת הצלה והנזק הוא כפליים הנזק המשני (זה שנגרם כעבור דקה) - אבל אם יצור הצליח בשתי זריקת ההצלה הראשונות, הרעל פשוט לא חדר למערכת ולכן גם לא יספוג את הנזק השלישוני.

או, כמובן - שתחליף שיטה.
 
ליצור דקויות בשביל מצבים ייחודיים זה מיותר.
לא צריך נוסחא כדי לחשב את זה - פשוט תחליט שכמות גדולה משמעותית (כמה משמעותית? מספיק שזה יראה לך כמו "הרבה יותר") של רעל גורמת לעוד קוביות נזק וד"ק ההצלה יותר גבוה. ככלל אצבע - כמות כפולה של רעל = ד"ק+5 ונזק כפול, יעשה את העבודה.
 
חזרה
Top