• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 3/3.5 בניית דמויות [3.5] (שחקנים שלי, לא להכנס וכו')

אז ככה. אני עומד להריץ הרפתקה שבה יש שלושה אויבים מרכזיים שמנהיגים סוג של צבא. ואני צריך למצוא בילד מגניב וטוב לכל אחד מהם. אין בעיה שזה יהיה טיפה הזוי. בבילד אני לא מדבר דווקא על הכשרונות/מיומנויות/דרגות מקצוע/נשק, אלא על סגנון בכללי.

אלה הרעיונות שהיו לי:

אמן גלמים. קלאסי, אבל אין לי מושג איך בדיוק לבנות אותו.

טרובדור שמסתובב עם פסנתר כנף ענקי על גלגלים ומנגן בו. בתוך הפסנתר מוסתרות מלכודות רנדומליות שהוא יכול להפעיל כדי להגן על עצמו בזמן שהוא מנגן.

מישהו שנלחם עם חרמש מוטל חוזר. כלומר, זורק את החרמש שלו על אנשים והחרמש חוזר אליו.

אני לא כל כך בטוח בנוגע לאף אחד מהרעיונות האלה....
בכל מקרה, אני צריך עזרה באיך לבנות אותם בצורה מיטבית.
אשמח לעזרה.
 
לגבי האמן גלמים, בComplete arcane יש מקצוע יוקרה בשם EFFIGY MASTER. מקצוע קטן וחמוד של 5 דרגות. הוא מקריב דרגת מטיל אחת ומקבל יכולת לייצר יצירי-כפיים מסוג effigy ביעילות גבוהה יותר. בתכלס המקצוע הזה קצת פוגע ביכולת ליצור יצירי כפיים רגילים (כמו גלמים וכו), אבל אפשר לבנות אותו לגמרי מסביב לeffigy והוא יהיה סבבה לגמרי.

הטרובדור נשמע לי קצת הזוי, ואין לי ממש פתרון פשוט בשבילו. זה נראה כמו דבר שיכול לעבוד באנימה, אבל מסורבל מדי בשביל מו"ד.

החרמש זה די פשוט, יש כמה יכולות קסומות לכלי נשק במדריך לשה"מ שאפשר לתת לו וזהו. השאלה חוץ מהחרמש, מה הקטע של הדב"ש הזה? זה דמות לוחמנית עם סגנון לחימה ייחודי, או דווקא סוג של נקרומנסר שפשוט יש לו נשק מיוחד?
 
אמן גלמים - אני מניח שאתה מתכוון למשהו יותר מורכב מסתם אשף שלקח כישרונות של יצירת גולם, נכון? אז תסביר מה הכוונה.

טרובדור אפשר להציץ ברשימת המלכודות במדריך לשהם, לקחת את אלו שיורות חצים מורעלים\להבים שיוצאים מקירות, לתקוע אותם בתוך הפסנתר, ולהחליט שלחיצה על מספר מסוים של קלידים בסדר הנכון ישחרר מטח\להב לכיוון מסוים.
רצוי שהטרובדור הזה יתמחה באשליות בשביל להגן על עצמו, ויהיה מוקף במוקים לאותה מטרה.

חרמש - כמו שפאלפי שאל, לאן בדיוק אתה רוצה לקחת את זה?
הלחש WHIRLING BLADE מהספל קומפדיום עושה משהו כזה, ויש כל מיני כישרנות בסיפרי הרחבה שמאפשרים לזרוק נשקי קפא"פ כאילו אתה מרביץ איתם כרגיל (כולל תקיפת עוצמה). יש אפילו מיקצוע יוקרה מהTOB שעושה את זה ממש טוב.
 
אז ככה:

הרעיון שלי עם אמן הגלמים הוא שהוא לא ילחם בעצמו בכלל. יהיה לו איזה 6 חוסן, 5 כוח ו-15 זריזות בשביל קצת תנועתיות. אבל בעיקרון הוא לוחם די עלוב. כל סגנון הלחימה שלו מתבסס על שימוש בגלמים כדי להילחם וכדי להגן על עצמו. אני פחות רוצה שהוא ישתמש בכשפי אשלייה, כי זה נשמע לי פחות מתאים לסגנון, וכבר יש לי מספיק אשליינים במערכה. אני מכיר את EFFIGY MASTER (אמן פסילים בעברית) אבל לא אהבתי אותו בכלל. אני מעדיף להתמקד בגלמים.

הפסנתרן הוא מטרה נייחת, והוא דמות קצת הזוייה. אבל לדעתי זה יכול להיות סגנון מגניב. הוא מכניס מלא שדרוגים רנדומליים לפסנתר שלו, ומשתמש בכשפי הגנה ובחפ"שים כדי להגן על עצמו. האמת היא שפה אשליות מתאימות לגמרי, תודה.
ואגב, לפסנתר יהיו גלגלים.

האיש עם החרמש הוא לוחם חזית. הוא מטיל את החרמש שלו הרבה מאוד פעמים, ושומר על טווח בינוני ממנו כל הזמן. זה בעיקרון הרעיון.
 
לגבי החרמש, חרמש 1+ returning throwing עולה כמו נשק 3+, קצת יותר מ18 אלף מ"ז. זה תאכלס עושה מה שאתה מבקש. בשלם ללוחמה יש כישרון שמאפשר לך להשתמש בכוח בשביל תוסף התקפה עם נשקי הטלה, שזה מאוד מועיל. הייתי נותן לו דרגות בתור גשש (scout), אולי גשש\סייר עם הכישרון שנותן לדרגות כסייר להצטבר עם דרגות הגשש למטרות תגרה. זה יחזיר קצת מהנזק שהוא מאבד כי אין לו גישה להתקפת עוצמה\התקפה מלאה.

אפשרות אחרת היא שהוא יהיה גדול (ענק?) וישתמש בקוסארי גאמא (נתונים במדריך לשה"מ). אתה לא באמת אמור לזרוק את הלהב בקוסארי גאמא, אבל הכותבים בחרו להתעלם מזה. יעבוד בדרגות נמוכות יותר כי אין חובה להשתמש בנשק קסום יקר, ויאפשר לנבל להשתמש בחוקי הקפא"פ (עם הישג) במקום בחוקי נשקי ההטלה החלשים בהרבה.

אם יש לך גישה לTOB יש שם כמו שאסיד אמר מקצוע שמעולה בזריקה של נשקים.
 
הדמויות שלי בדרגה ממוצעת 12, אז נבלים עם חפצי קסם יקרים זו לא בעיה.
וקוסארי גאמא זה לא בדיוק מה שאני מחפש....
אולי אפשר להוסיף גם מרחק, רודף וחד, כדי לחזק את הבילד... זה אומר שיש לו נשק הטלה עם יחדת טווח של שש מ' (כלומר מקסימום 30 מ') שמתעלם ממחסה ועושה פגיעה חמורה של 4* בטווח של 19-20, וחוזר אליו אחר כך.
הבעיה עם נשקים חוזרים היא שהם חוזרים בסוף התור, כך שהם לא מאפשרים תמרון התקפה מלאה.... אלא אם כן אתה עושה את כל ההתקפות שלך, ובאחרונה אתה זורק את החרמש. זה לא מאוד יעיל....
 
את אמן ההטלה אני מכיר. אני אשקול את זה.

חרמש זה נשק גדול. איכשהו קשה לי לדמיין מישהו מסתובב עם שלושה חרמשים על הגב. זה פחות מתאים איכשהו.
 
ת'ור אמר/ה:
אתה תמיד יכול לתת לו כמה חרמשים ושליפה מהירה.

אורח אמר/ה:
חרמש זה נשק גדול. איכשהו קשה לי לדמיין מישהו מסתובב עם שלושה חרמשים על הגב. זה פחות מתאים איכשהו.

אני גם די מבולבל על ידי ההצעה של ת'ור. חרמש זה נשק דו ידני, זה לא נשמע לי סביר בשום צורה שהוא יטיל אותם כמו שוריקאנים. למרות שאני לא מצליח להיזכר עכשיו בשום דבר בחוקים שמונע את זה.
 
אני די בטוח שזה טכנית אפשרי. "מוטל" מאפשר להטיל נשקי קפא"פ, ושליפה מהירה אומר שאפשר לזרוק נשקים בקצב ההתקפה המלא. אף אחד מהם לא מגביל נשקים בגלל הגודל שלהם.

הגיוני? לא ממש, אבל הרעיונות היו די ביזאריים מההתחלה.
 
ת'ור אמר/ה:
אני די בטוח שזה טכנית אפשרי. "מוטל" מאפשר להטיל נשקי קפא"פ, ושליפה מהירה אומר שאפשר לזרוק נשקים בקצב ההתקפה המלא. אף אחד מהם לא מגביל נשקים בגלל הגודל שלהם.

הגיוני? לא ממש, אבל הרעיונות היו די ביזאריים מההתחלה.

כן, אבל להסתובב עם שלושה חרמשים על הגב זה טיפה מכביד, לא?
 
ת'ור אמר/ה:
אני די בטוח שזה טכנית אפשרי. "מוטל" מאפשר להטיל נשקי קפא"פ, ושליפה מהירה אומר שאפשר לזרוק נשקים בקצב ההתקפה המלא. אף אחד מהם לא מגביל נשקים בגלל הגודל שלהם.

הגיוני? לא ממש, אבל הרעיונות היו די ביזאריים מההתחלה.
ליצור דברים מוזרים כמו מישהו שמטיל חרמשים כמו שוריקנים זה אחד הדברים בשיטה שהופכים אותה לפחות מגניבה. לעשות משהו רק כי אפשר זה אף פעם לא תירוץ טוב.
 
כן. הרעיון היה שהוא יטיל את זה בהנפה רחבה כזו.
בכל מקרה...
אז החלטתי שאני רוצה ליצור איזשהם נתונים ספציפיים עבור החרמש, כדי להפוך אותו לנשק מיוחד. משהו כזה:

כובל הנשמות
זהו חרמש בעל מוט שחור וישר עשוי מתכת ולהב ארוך וכסוף ממית'ריל. הוא מתפקד כחרמש מרחק מוטל חוזר חד 1+.
כאשר המשתמש בחרמש תוקף, הוא יכול להחליט כי זוהי מכה שואבת נשמה. עליו להחליט עליו לפני כן, והחטאה הורסת את הניסיון. ניתן להשתמש ביכולת זו עד 3 פעמים ביום. כאשר יצור נפגע מהתקפה שואבת נשמה, עליו להצליח בהצלת קשיחות כנגד ד"ק 19, או למות. יכולת זו אינה משפיעה על חוצנים, רפשים, אל מתים, יצירי כפיים או צמחים.
כאשר יצור שנפגע מהחרמש מת, בין אם מנזק או מהתקפה שואבת נשמה, נשמתו נכבלת לתוך מוט המתכת של החרמש, בדומה ללחש כבילת נשמה. לא ניתן להחיות יצור שנהרג בידי החרמש.
במידה ומוט החרמש נשבר, האנשים שנשמתם נכבלה בידי החרמש חוזרים לחיים, בדומה ללחש החייאת אמת, והחרמש נהרס.
 
פלאפי אמר/ה:
אני מקווה שאתה מבין שזה חפץ קסום יותר חזק מכל מה שיש במדריך לשה"מ, והמחיר צריך להיות בהתאם. כדאי לך לשקול אם זה אוצר מתאים לדמויות בדרגה של השחקנים שלך.


אני יודע, אני זורק פה רעיונות. אפשר להחליש. זה יכול להיות גם עתק משני אם צריך. אבל הרעיון הוא שהוא ישבר במהלך ההרפתקה, כך שהדמויות בעצם לא יקבלו אותו.
 
חפצים קסומים סופר-חזקים שנשברים במקום שהדמויות יקבלו אותם מבאסים ממש. אני יודע שאני הייתי מתעצבן אם היו עושים לי את זה (אלא אם נכנסתי לקרב בידיעה שאני בא לשם במטרה להרוס את העתק המדובר). ספציפית אני לא בטוח כמה הנשק הזה באמת חזק בידיים של הדמויות*, אבל זה כלי עלילתי שלא הייתי מפתיע את הדמויות איתו

* כלומר, הוא לא רע, אבל הצלת קשיחות ד"ק 19 עם רשימת סוגים לא מושפעים היא כמעט ולא רלוונטית בדרגות האלו, אז זה סתם חרמש עם הרבה יכולות עליו, עבור הקפאפניק הממוצע הנשק הזה כנראה פחות מועיל לו ממה שהיה לו לפני זה
 
גאלאן אמר/ה:
* כלומר, הוא לא רע, אבל הצלת קשיחות ד"ק 19 עם רשימת סוגים לא מושפעים היא כמעט ולא רלוונטית בדרגות האלו, אז זה סתם חרמש עם הרבה יכולות עליו, עבור הקפאפניק הממוצע הנשק הזה כנראה פחות מועיל לו ממה שהיה לו לפני זה
על מה אתה מדבר? ד"ק 19 לתציל או תמות שזמין 3 פעמים ליום זה יכולת מכריעת קרבות. רק היכולת הבודדת הזאת נותנת לדב"ש הזה סיכוי סביר מאוד לחסל דמות עם קשיחות נמוכה, גם בדרגה גבוהה. ועוד התוספת של אי אפשר להחיות אומר שבמקרה הגרוע השחקן אומר בי-בי לדמות שלו לנצח. מן הסתם שנשקים כאלה הם הרבה יותר שימושיים בידיים של נפסים מאשר שחקנים, זה בדיוק הנקודה. בידיו של הדב"ש, יכולת שזמינה 3 פעמים ביום זה מספיק כדי שהוא ישתמש בה 3 פעמים במהלך הקרב עם הדמויות. לאחר שיביסו אותו, הלוחם בחבורה כנראה לא ירצה להשתמש בנשק הזה בעצמו בגלל שהוא כבר השקיע את כל כספו בנשק שתפור ליכולותיו הספציפיות. אבל אפשר למכור את הנשק הזה בהמווון כסף, או שאפשר לתת אותו למלווה של הדמויות, מה שיהפוך את המלווה הזה לעוצמתי להחריד בן רגע (עכשיו יש לו תציל או תמות 3\יום בד"ק שרוב היצורים שאינם דמויות שבורות לא מסוגלים לעבור בקלות).

אני מסכים שפיתרון של "לדבש יש נשק סופר חזק כי אני רוצה שהוא יהיה מגניב, אבל כדי שזה לא ישבור את המשחק אז זה נהרס אחרי שהדמויות מנצחות אותו" זה בערך השיהו"מ הכי גרוע שאפשר לעשות. פשוט אל. אם אתה מוכן לתת לדבש משהו, אתה צריך לבנות על כך שהדבר הזה יתגלגל לידי הדמויות.
באופן כללי, אני ממליץ לא לבנות דב"שים מתוך מטרה להראות לשחקנים כמה טוב אתה בונה דב"שים אולטרא-מגניבים עם יכולות מטורפות. הדב"שים צריכים להיות שם כאתגר לדמויות וכמישהו שהם ייהנו להביס, לא כמישהו שאתה תהנה לשחק.
 
חזרה
Top