• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מערכה אסייתית | עץ הצעות ושיפורים

אני תמיד חשבתי שהיפנים הם האנשים הכי מגניבים שהושרצו אי פעם. הם מספיק מוזרים כדי ליצור נשקים כאלה:
d3ddacbaf5008add8fa5881eea3bfb5e.jpg
ומספיק מגניבים כדי לדעת להשתמש בהם. במדריך לשליט המבוך הציעו כמה רעיונות לבניית מערכה אסייתית. רובם היו די גרועים. וחבל.
אז ישבתי, עבדתי, ערכתי והוספתי, ויצרתי גרסא ראשונית של מערכה בסגנון אסייתי. עכשיו אני מבקש את הדעה שלכם. אני לא כל כך יודע מה להוסיף, או מה לשנות, ואני בטוח שעשיתי הרבה שגיאות איומות. אשמח לעזרתכם.

http://www.upfile.co.il/file/583778099.html

הערות: הקובץ נוצר באופן קראנצ'י טהור, בלי הערות פלאפיות כלל. הן פשוט לא שם. הקובץ מיועד לשימוש במבוכים ודרקונים גרסא 3.5.

אשמח לביקורת בונה, הצעות ותוספות. זו רק טיוטה ראשונית למדי.
 
liorgonen3 אמר/ה:
עוד לא הספקתי לעבור על הכל. אבל יש כמה ספרי הרחבה ל3.5 בעולם מערכה יפני-אסייתי.
לספר הראשי קוראים אורינטל אדונצ'ר. ואני בחום ממליץ לך לעבור עליו. יכול לסייע לך הרבה. ולחסוך עבודה

תודה על העזרה.
האמת היא שאני מכיר את זה, והצצתי בזה פעם, אבל לא אהבתי הרבה מהרעיונות הכלליים שלהם. גם המכניקות של הנשקים לא היו מגוונות מספיק. חוץ מהמניפה, אבל היא סתם הייתה לי מוזרה. מה שכן, עכשיו ראיתי שפיספסתי הרבה נשקים יפניים רנדומליים מגניבים כאלה. תודה.
 
The oldman אמר/ה:
הי,
יש מצב שאתה פשוט שם את הטקסט כאן, או מעלה את הקובץ ישר לפורום? האתר שקישרת אליו נראה לי מפוקפק... (עמוס בפרסומות ודברים)


העליתי את זה בעצמי, וזה אתר שהשתמשתי בו הרבה פעמים. הוא בסדר. אבל אני אעלה את הטקסט לכאן בכל מקרה.
 
אני ממליץ פחות להתמקד על מקצועות חדשים ודברים כאלו ויותר על איך המערכה תרגיש. אני זומם כבר זמן מה על מערכה שנראה תצא כמשחק פורום, ביבשת של טיאן-שיה (Tian-Xia) בגולאריון, שהיא בעצם אסיה גרסת מו"ד, ואני יכולתי להבחין בהבדלים החשובים בסגנון שמציינים בספרים על האזורים האלו- שחשובים הרבה יותר לדעתי מעוד מקצוע לנינג'ות.

לדוגמה, הם מציינים שם את החשיבות של כבוד אצל דב"שים, את חשיבותו של הנימוס בין דב"שים ואיך החברה מתנהלת בשונה ממערכה רגילה. הגזעים של גמדים, בני מחצית, ננסים ואורקים כמעט לא קיימים ביבשת ההיא (כי הם גזעים עם אופי מאוד מערבי), ואלפים הפכו ממחבקי עצים לגזע של סמוראים מתבודדים- ולעומת זאת נכנסו גזעים שמתאימים יותר לתרבות כמו קיטסונה (אנשי שועל משני צורה), טנגו (אנשי עורב), נאגאג'י (אנשי לטאה מוזרים) ועוד שני גזעים שלא ארחיב עליהם כאן. במקום שבטי גובלינים ואורקים, יש שם הובגובלינים כאומה של כיבוש שנשלטים על ידי דאמאיו מרושעים. במקום טרולים וטיטאנים יש לנו ענקי אוני שיכולים להתחזות לבני אדם בקסמיהם. ובמקום פיות קטנות יש לנו קאמי שהם אלים קטנים של עצים או אזורים קטנים בעולם שמגנים עליהם. ואפילו יש לנו אומה שנשלטת בידי קראקנים ויער בו שולטים Kaiju- מפלצות ענק בסגנון גודזילה. השינוי הזה במערכה מוסיף הרבה יותר תחושה 'אסייתית' מסתם "אז במקום פלאדינים יש סמוראים, במקום לוחמים יש קנסאים ובמקום נוכלים נינג'ות" לדעתי.
 
העוג הברברי אמר/ה:
אני ממליץ פחות להתמקד על מקצועות חדשים ודברים כאלו ויותר על איך המערכה תרגיש. אני זומם כבר זמן מה על מערכה שנראה תצא כמשחק פורום, ביבשת של טיאן-שיה (Tian-Xia) בגולאריון, שהיא בעצם אסיה גרסת מו"ד, ואני יכולתי להבחין בהבדלים החשובים בסגנון שמציינים בספרים על האזורים האלו- שחשובים הרבה יותר לדעתי מעוד מקצוע לנינג'ות.

לדוגמה, הם מציינים שם את החשיבות של כבוד אצל דב"שים, את חשיבותו של הנימוס בין דב"שים ואיך החברה מתנהלת בשונה ממערכה רגילה. הגזעים של גמדים, בני מחצית, ננסים ואורקים כמעט לא קיימים ביבשת ההיא (כי הם גזעים עם אופי מאוד מערבי), ואלפים הפכו ממחבקי עצים לגזע של סמוראים מתבודדים- ולעומת זאת נכנסו גזעים שמתאימים יותר לתרבות כמו קיטסונה (אנשי שועל משני צורה), טנגו (אנשי עורב), נאגאג'י (אנשי לטאה מוזרים) ועוד שני גזעים שלא ארחיב עליהם כאן. במקום שבטי גובלינים ואורקים, יש שם הובגובלינים כאומה של כיבוש שנשלטים על ידי דאמאיו מרושעים. במקום טרולים וטיטאנים יש לנו ענקי אוני שיכולים להתחזות לבני אדם בקסמיהם. ובמקום פיות קטנות יש לנו קאמי שהם אלים קטנים של עצים או אזורים קטנים בעולם שמגנים עליהם. ואפילו יש לנו אומה שנשלטת בידי קראקנים ויער בו שולטים Kaiju- מפלצות ענק בסגנון גודזילה. השינוי הזה במערכה מוסיף הרבה יותר תחושה 'אסייתית' מסתם "אז במקום פלאדינים יש סמוראים, במקום לוחמים יש קנסאים ובמקום נוכלים נינג'ות" לדעתי.

שמע, זה ברור לחלוטין, אבל העניין הוא שהקובץ הזה עוסק בקראנץ' טהור. אין עיסוק בפלאף של המערכה בכלל, רק בשינויים בחוקים.
אני אבדוק בנוגע לגזעים ולמפלצות. תודה.
 
אז שם העץ מעט מטעה. חשבתי שאתה מדבר כאן על מערכה אסייתית ועצות אליה בכללי, ובמצב הזה אני חושב שקראנץ' זה הדבר האחרון שצריך להדאיג לך.

אם אנחנו מדברים על הקראנץ', למה אתה לא משתמש במקצועות הנינג'ה והקנסאי שהוצגו כבר במו"ד 3.5 ויוצר תחליפים משלך?
 
טוב, קראתי, זאת דעתי.

מבחינת מקצועות- כמו שועג אמר, כבר עשו את המקצועות שאתה מנסה ליצור כאן (הנינג'ה קיים בכמה סוגים שונים, אני מכיר לפחות 2) והקנסאי הוא מצקוע יוקרה מוכר. אני מרגיש שהשם לא הכי מתאים לקנסאי, כי אתה מנסה ליצור "weapon master" שזה התרגום של קנסאי. אבל בסופו של דבר עשית "סוג" של לוחם. שמקבל פחות כישרוונת, נלחם מבוסס בעיקר זריזות, ומאוד טוב בסוג נשק אחד (זאת ההרגשה מהמקצוע), כשאתה נותן לו ברקע גם יכולות מיוחדות.

עכשיו. השאלה היא אם את היכולת האלה אתה לא יכול להחליף בכישרונת מתאימים, ולהשאיר את המקצוע הזה כלוחם. אני מסכים שזה יהיה קצת עובדה להכין את הכישרונות, אבל זה נראה לי הרבה יותר מסודר ממקצוע חדש לגמרי.

אגב, בoriental adventures יש מקצוע יוקרה של "לוחם אבל זריז יותר" שמקבל לחימה מסוגננת בקטאנה. הוא מאוד מבוסס על להיות זריז וחכם, שהיכולת שלו מגיעות גם למצב של לתקוף פעמיים בפעולה רגילה (ואז הוא יכול לנוע ולתוקף פעמיים, ללא צורך בפעולה מלאה) ועד היכולת הסופית שלו ,שנותנת לו סיבוב הפתעה בכל קרב.

שים לב שבoriental adventures יש גרסה אחרת של סמוראי. שמתקפדת כמעט כמו לוחם באותה צורה, פרט ליכולת ל"הקסים" את החרבות שלו ללא צורך בלדעת את הלחשים הנדרשים, או בכישרונות הדרושים.

בסופו של דבר (על הקסנאי)- ההמלצה שלי היא שתמיר את היכולת שלו לכישרונות. אני מכיר הרבה מקומות שטוענים שקאטנה זה נשק שצריך להיות אפשרי בלחימה מסוגננת. אתה יכול ליצור גם כישרון מתאים לזה. שרק ידרוש שליטה בנשק אקזוטי "קאטנה". משם, תן לשחקן לשחק לוחם/סמוראי ולהתאים את עצמו לסגנון שמרגיש לו נכון יותר, עם הכישרונות.

יש לי כמה השגות על חלק מתרגילי החרב, אבל זה פחות קריטי.


אני עובר רגע לנינג'ה, ואני קצת הייתי חלוק בדעתי עליו בהתחלה, המקצוע מרגיש כמו סוג של נוכל-מכשף-וורלוק.
עכשיו הבעייה העיקרית בזה, היא הק"פ הנמוך שלו. והתלות שלו בכריזמה (הנינג'ה ה"מקורית" בספרים היא סוג של הכאלה בין נוכל/סייר/נזיר. היא יותר מבוססת קרב ויכולת אתלטית מאשר הנכול שעובד גם עם כריזמה ומתפקד כskill monkey. ובעצם נוצר בשביל אלה שרוצים לשחק דמות מתגנבת אבל כן לוחמנית, שלא צריכה כריזמה גבוה. ויכולת הישרדות גבוה יותר)

הנינג'ה שלך "נהנה" מכל העולמות, אבל לא מצליח להתמקד. יש לו הרבה מיומניות, יכ"ל, התקפת פתע, ושליטה בנשקים חזקים יותר מבדרך כלל. (הוא שולט בקטאנה, זה נשק שעושה 1ק10, הוא חד ידני, ובגלל שהוא מ"א, אז הוא גם מעניק +1 נוסף להתקפה. בעוד נוכל רגיל צריך להסתדר עם נשקים של ק6, אגב. גם הנינג'ה המקורית של 3.5 לא מקבלת שליטה בנשקים כאלה. יש לעולם מערכה של oriental adventures ספר הרחבה עם נינג'ה נוספת, שכן שולטת בקטאנה ויש לה גם תה"ב של לוחם. אבל היא חסרת יכולת על טבעיות.)

עכשיו, הוא בטוח ילך על לחימת קפא"פ (ושים לב שהוא כן יצטרך להשתמש בכוח בשביל הקטאנה שלו, אז סביר להניח שרוב הדמוית יקחו נשק אחר כדי לקחת לחימה מסוגננת אחר כך.), וזאת כדי להביע לכדי ביטוי את התקפת הפתע שלו (כי קצת יותר קשה להגיע להתקפת פתע בטווח), אבל אין לו תוסף הגנה מיוחד לדרג"ש (הנינגה מoriental adventures מקבלת תוסף חמיקה לדרגש שעולה ככל שהיא מתקדמת בדרגות, הנניג'ה של המדריך השלם להרפתקאן מוסיפה את החוכמה לדרג"ש, וגם מקבלת תוסף שעולה עם הזמן), והוא לא שולט בשרינות כבדים, מה שאומר שסביר להניח שיהיה לו דרג"ש ממוצע של 16, לפחות עד שהוא ישיג חפצקים שיעלו לו את הזריזות/דרג"ש.

הק4 שלו מאוד מסבך אותו, כי זה אומר שאם הוא לא השקיע בחסון (וזה כבר תהיה תכונה שלישת שהוא צריך) אז ניתן להרוג אותו במכה אחת, כי במידה ויש לו +2 מתאם חוסן, ויש לו 6 נק"פ בדרגה 1. אז אורק ממוצא יהרוג אותו במכה אחת (נשק דו ידני עם מתאם כוח 3, אומר שכבר בתוצאה של 1 בקוביה הוא חוטף 6 נזק.)

אם להיות כנה, הג'וטסו מרגיש מאוד מאולץ, אין לו שום קשר לשאר היכולות של המקצוע. ומעבר לזה שבאנימה "נארוטו" נינג'ות עושות קסמים כדי להיות מגניבות יותר, אין שום קשר בין יכולות קסומות לבין הנינג'ה.
אם אתה בכל זאת מרגיש שזה חלק בלתי נפרד מהמקצוע, אז תן לניג'ה גישה מוקדמת יותר לחלק מהחלשים, ותעיף כל לחש שעושה נזק. למה לעשות כדור להבות שועה 2ק6, אם אתה יכול לעשות התקפת פתע של 4ק6 באותה דרגה?. ככל אצבע, הייתי משתמש ביכולת של הנינג'ה מהדריך השלם להרפתקאן בשביל לראות איזה יכולת על-טבעיות מתאימות יותר לדמות בסגנון.
באותה הזדמנות, תתן למקצוע הצלת רצון טובה, כי אתה כן נותן לו יכולת קסומות.

האמת שאני לא יודע כמה התקפות פתע ולחשים זה שילוב טוב למקצוע בסיס. אבל זה כבר החלטה שלך.

אם אני הייתי צריך להגיד איזה דברים יותר קריטים פה, אז תוריד את המיומנות לדרגה ל6+מתאם תבונה, ותעלה את הק"פ לק6 לפחות. תבטל את הכישרונות הנוספים ותתן לו איזו יכולת שמוסיפה לדרג"ש.


כישרונות- האמת שרוב הכישרונות האלה קיימים בשמות אחרים, אבל יש כמה דברים שהייתי רוצה להפנות את תשומת לבך.

מכה ללא נשק נחשבות נשק קל למיטב ידעתי, ולכן הכישרון "אגרוף" לא באמת רלבנטי. בנוסף, כדי שתדע שיש כשירון בשם snap kick שנותן לך לבצע התקפה נוספת ללא נשק בסיבוב, עם מחסר 2 לכל ההתקפות.

מהירות משופרת- אני חושב שלא נהוג לתת כישרון ליכולת שמקצוע נותן, שים לב שברברי שיקח את הכישרון הזה יגיע למהירות מגוחכת לדמות.

מבחינת נשקים- לא התעמקתי, אבל נראה שהכל קיים בoriental adventures, יש כמה הבדלים בין הגרסה שלך לגרסה הזו. אבל אני ממליץ לך שלא "לקחת" מנשקים שם את היכולות שלהם. סאי נותן תוסף לפריקה בoriental adventures, אצלך זה פשוט פיגון עם טווח קריטי גדול יותר (שאגב, לא מרגיש ככה. אבל זה כבר נקודת מבט שאני אשמור לעצמי).



אני רק אסיים עם רשימת המקצועת האפשריים.

ווג'ן=אשף בהרבה מוקמות, אף פעם לא הבנתי למה הפרידו אותם(אל תתפוס אותי במילה, אבל כבר אמרו לי שפירוש המילה מתאים למילה "אשף")
ברוב המקרים במערכה אסייתית אין כוהנים, כי הפולחן בדתי בדתות האלה הוא פחות אלילי בצורה הזו אלא יותר בצורת רוחות (בגלל זה בoriental adventures תמצא שאמן שהוא מטיל לחשי קודש, ביחד עם השונג'נה).

זה בכללי הדעה שלי.
*אני מתנצל מראש אם יש משהו פוגע, זה ממש לא הכונה שלי. ואין לי כל כוונה לנגח את מה שאתה כותב. אלא רק להציג את הדברים שהדעה שלי היא שצריך לסדר
 
"ברוב המקרים במערכה אסייתית אין כוהנים, כי הפולחן בדתי בדתות האלה הוא פחות אלילי בצורה הזו אלא יותר בצורת רוחות (בגלל זה בoriental adventures תמצא שאמן שהוא מטיל לחשי קודש, ביחד עם השונג'נה)"

מה בקשר לכול הכוהנות היפניות? ליפנים היה הרבה מאוד מקדשים.
אבל כשאני חושב על זה אי אפשר להשתמש בכוהן לזה... נראה לי שזה דורש מקצוע חדש.
 
זה שיש מקדש לא אומר שיש כוהן. או שזה מקדש שנועד לפולחן אלילי ברמה שאנחנו מדמיינים כשמדובר במו"ד.

יש הרבה מאוד דתות אסייתות (בודאיזים,קונפוציוניזאם,שינטאו וכו') והן פחות מבוססות תפילה לאל כלשהו. ויותר מציגות צורת חיים/פולחן אבות.

"האלים" הסאייתים קיימים, אבל הרבה פעמים הם יותר "רוחוחת" או שומרי מקדשים. ופחות ישיות עוצמתיות שאתה מתפלל אליהם בשביל כוח/הגנה/רפואה.

שוב, זו בדיוק הסיבה שבoriental adventures אין כוהנים או מקצעות קודש שאחנו רגילים להכיר, ובמקום זה יש שאמן שהוא מין שילוב של כוהן עם נזיר. שמאמין שהאלים נמצאים בכל מקום (בהתאם לאמונה האסייתית) ומקור הכוח שלהם זה עולם הרוחות (לקריאה נוספת -שאמאן בספר oriental adventures, עמודים 22-24)
 
אני לא רואה סיבה שכוהן של אמאטראסו יקבל כוחות שונים מכוהן של פיילור אל השמש. הדרך שהם מתנהלים תהיה שונה, הדרך שהם עובדים את האל שלהם תהיה שונה, המקדשים, המנהגים, האמונות- יהיו שונות לגמרי. אבל בעולם שבו אמונה מייצרת עוצמה, אני לא רואה סיבה שלמקבילים האסייתיים לכוהנים לא יהיו כוחות.
 
liorgonen3 אמר/ה:
זה שיש מקדש לא אומר שיש כוהן. או שזה מקדש שנועד לפולחן אלילי ברמה שאנחנו מדמיינים כשמדובר במו"ד.
אז מה זה?
shrine_priestess_by_paladin_ciel.jpg

ונכון שזה שונה מהכוהן הרגיל ולכן צריך בשביל זה מקצוע חדש.
 
tkhag1 אמר/ה:
liorgonen3 אמר/ה:
זה שיש מקדש לא אומר שיש כוהן. או שזה מקדש שנועד לפולחן אלילי ברמה שאנחנו מדמיינים כשמדובר במו"ד.
אז מה זה?
shrine_priestess_by_paladin_ciel.jpg

ונכון שזה שונה מהכוהן הרגיל ולכן צריך בשביל זה מקצוע חדש.


אישית, חשבתי שעדיף פשוט להפוך את כל הכוהנים ל"כוהנים פילוסופיים", הכוהנים האלה שלא משתמשים בשום אלוהות אלא סוגדים לתפיסה פילוסופית כלשהי, ובוחרים בעצמם את תחומי ההשפעה.
 
זה ידידי, אנשי דת של השינאטו. דת אשר סוגדת לרוחות/אלים "פשוטים" וכדומה. ואיזה קטע. בדיוק בגלל זה יש את מקצוע השאמן שדיברתי עליו בהדועה הקודמת שלי, שעושה בדיוק את הקטע הזה.
אני מניח שאתה מתכוון לנשים בתמונה, והן נקראות Miko. ועד כמה שאני נוטה לא לעשות את זה, בוא נראה מה ויקפדיה אומרת על הערך הזה:

In Shinto, a miko (巫女) is a shrine (jinja) maiden[1][2] or a supplementary priestess.[3] Miko were once likely seen as a shaman[4] but are understood in modern Japanese culture to be an institutionalized[5] role in daily shrine life, trained to perform tasks, ranging from sacred cleansing[4] to performing the sacred Kagura dance

were once likely seen as a shaman

אז כבר אנחנו רואים, שזה בדיוק מה שדיברתי עליו. איש "דת" אשר בעבר נקרא שאמן, וסוגד לרוחות ואלים רבים.
עכשיו בגלל שתפסת אותי במילה, אני אעשה הסבר ארוך.

כשאני מדבר על כוהן מו"ד, אני מדבר על cleric, קרי מישהו שסוגד לאל ספציפי, נושא סמל קודש של אותו אל. ובעצם מקדיש את חייו לאותו אל. לכן יש לך כוהן הרניוס שהוא לוחם גיבור, וכוהנת של נרול שהיא מעלה באוב.

עכשיו בו נחזור לMiko ולדת ההיסטורית שלהן, כאמור, דת השינטו כאמור לא אומרת שפיילור הוא האל הנפלא שמברך אותנו באור הבוקר, ועליו לסגוד לו. אלא דוגלת בזה שיש הרבה רוחות/אלים/יישוית רוחניות, והפולחן שנעשה דוגל בכולן. אכן יש הבנה שיש סוגים שונים של רוחות/אלים/וכו' עם כוחות שונים. כמו לדומגה אלת השמש בדת הזו (כמו שעוג ציין קודם) אמטראסו, אשר נחשבת לחשובה ביותר (ואני לא משתמש במילה פנטיאון, כי לא מדבור פה בפנטיאון אלילי. סטייל אלים אולימפים/מצרים/נורדים/וכו' - שכן בניוגד לאיש לכוהנת אתנה בייון, אשר מקירה בשאר האלים אבל הקדישה את חייה לאתנה, הMiko יקדיש את חייו לכלל הכוחות במאזן)


אז נחזור למה שאמרתי קודם, כוהן רגיל לא מתאים לעולם מערכה אסייתי. מאותה סיבה שלא תראה פנתיאון אלילי בoriental adventures. ולכן היה צורך במקצוע אחר (כמו שכבר ציינתי פעמים רבות. ואתה בעצמך ציינת).
לשמחתנו, אנשים חכמים מאיתנו כבר לקחו את הנושא הזה תחת אחריותם (כי בסופו של דבר. יש ספר חוקים מלא להרפתקאה אסייתית, שאת שמו הזכרתי גם כן פעמים רבות.) והביאו את השאמן האסייתי לחיים, בתור דמות המתפקדת כ"כהון" של אותו עולם. תוך שהם מביאים עוד מטיל לחשי קודש. אשר מקור הכוח שלו הוא הייסדות עצמם, ושמו Shugenja (אגב, גם הם נחשבים כוהני דת יפנית, אם כי זה פחות הנושא כרגע.)

אם לסכם.... הכוהנים שקיימים בספר לשחקן לא מתאימים למערכה יפנית, כמו שניגנ'ה לא מתאימה למערכה ויקינגית, או ואלקיריה למערכה מצרית.


עכשיו, זה בכלל לא קשור לנושא שעליו אנחנו מדברים פה, ואם תרצה להמשיך את הדיון הזה, אז אתה מוזמן לפתוח עץ חדש ומתאים לדיון.


nav566-אתה מוזמן לעשות את זה, אבל אני חושב מציג פחות את התפיסה של דת ביפן... (אבל זה העולם שלך ותעשה כרצנוך.)

כן הייתי שמח לראות את התגובה שלך למה שכתבתי לך מעלה (שכן ביקשת שניתן לך פידבקים)
 
המשך הדיון על כוהנים:
אבל אנחנו מדברים פה על עולם עם הנחות של מבוכים ודרקונים, בו יש אלים, שסגידה להם מעניקה כוחות. טכנית אתה יכול לשים את כול הכוהנים ככוהני הפנתיאון של העולם, ואז לסיים עם זה, אבל אני חושב שאין סיבה לשנות את הכוהן הבסיסי. התפקיד של הכוהנים בחברה הוא כמו שאמאנים (לא כוחות מכאניים, תפקיד בחברה). הם לא מתחייבים בצורה חסרת פשרות לאל אחד אלא מכבדים את כול האלים בצורה מסוימת. ועם זאת, אם יש לנו מיקו שעובדת במקדש (Shrine) של אמאטראסו. היא מכבדת את כול האלים ומכירה בכולם, אבל עצם העובדה שהיא עובדת במקדש של אמאטראסו וזה עולם בו סגידה=עוצמה, אומרת שמכאנית היא מיוצגת בתור כוהנת של אמאטראסו, ואני לא רואה למה זו בעיה. האופי של המקצוע צריך קצת להשתנות, אבל לא כול המכאניקה, היא לא עד כדי כך חסרת קשר, והעקרונות של מו"ד עדיין קיימים.
 
טכנית, עולם המערכה האסייתי לא מכניס אלים, ולא פנתיאון (שוב, אני מדבר על מה שויזארדס יצרו בספר שלהם).

אתה באמת רואה כוהן "מאמין" שינטו שנלחם באל מתים עם סמל קודש? אתה מדמין מלחמת דת בין מאמיני שינטו שכל אחד מאמין ברוח אחרת?

אני לא אומר שכוהן במו"ד אמור לטעון שהאלים האחרים לא קיימים. אבל במקרה שלנו, המערכה האסיתית טוענת שאנשי הדת שלה מאמינים בכל האלים באותה רמה. גם באלת השמש, וגם ברוח של הספסל בגינה. אלה, כולם יחדיו מעניקים ל"שמאן" את היכולת לתעל קסם ולעשות ניסים.

טכנית השאמן הוא מערכה שונה לחלוטין מהכהון, מעבר לעובדה שיש לו פחות ק"פ. הוא גם מקבל חייה מלווה ומכה ללא נשק, בנוסף לעוד יכולת מקצוע. והוא מרגיש כמו מין שילוב של כוהן/נזיר/דרואיד. כך שהתפקיד שלו לא זהה לתפקיד של הכוהן בצורה לאה.

תראה,זו הדעה שלי (והדעה של ויזארדס כמו שהיא מתפרשת מאיך שהם פרסמו את הספר שלהם). אני לא רואה את הכוהן הטיפסוי של מו"ד לובש שריון קרב כבד, נושא אלה כבדה ביד אחת וסמל הינג-ינג ביד השנייה. אם אתה כן רואה את זה, עשה כרצונך. זה העולם שלך בסופו של דבר.
 
אז כול מה שצריך הוא לשנות את האופי של המקצוע. מכוהן קרבי בשריון כבד ואלה להחליף לו את הדברים האלו בדברים מעט יותר תואמים לאופי. זה וריאנט קטן, כי את רוב המקצוע (לחשים, ריפוי, דומיינס) אתה כן משאיר.

וכמו שאמרתי- אתה סך הכול צריך לשנות את איך שאתה רואה כוהנים. מקצוע לא מקובע לראייה אחת. אז הכוהנים האסייתיים מאמינים בכול האלים באותה הרמה, ועם זאת הכוהן שלנו משרת ב-Shrine של אל כולשהו- וממנו הוא מקבל כוחות. למרות שהוא מעריך את כול האלים, המקדש הקטן שלו לא משרת את כולם. אני אטען שגם הכוהן המערבי יכול להעריך יותר מאל אחד (כאילו, כוהן של אל המלחמה לא הולך לקרוא תפילה לעוד מלחמות במהלך חתונה, אלא תפילה לאלת החיים והשלווה- למרות שהוא כוהן של מלחמה), אבל גם אם טכנית האמונה שלהם בכול האלים זהה- הכוחות שלהם מתקבלים מהדרך שבה הם מתנהלים, ומיקו מהמקדש של אמאטראסו שעושה טקסים המוקדשים לאמאטראסו, מאמינה בכול האלים אבל משרתת במקדש אחד מהם יותר מאחרים בפועל (כי זה מקדש של אלה מסוימת)- צריכה לקבל כוחות כמו כוהן פיילור במרחק שתי יבשות שמתפלל לפיילור בקתדרלה הגדולה ונשבע להשמיד את כול האלמתים למענו.
 
אבל זו לא בהכרח מערכה אסיאתית (יפנית ליתר דיוק) אלא מערכה של מו"ד, עם עיצוב וסגנון אסיאתיים.
אחת ההנאות ביצירת עולמות דמיוניים, היא חוסר המחוייבות להיסטוריה האמתית ושימוש בה רק כהשראה ובעירבוב בין תקופות, עיצובים, מקומות וספרי חוקים.

למשל, במציאות הממלוכים והיניצ'רים היו יחידות צבאיות דומות (חיילים-עבדים) אבל במקומות שונים וזמנים שונים. כשכתבתי אותם ב"לוחמי כל העולם:
https://www.pundak.co.il/forums/threads/38012/post-662541
אז המצאתי סיפור רקע לפיו הם קיימים במקביל באותה ממלכה בהשראה מזרח-תיכונית. לא שיחזרתי את ההיסטוריה, אלא השתמשתי בה בתור מקור השראה בלבד.

אתה בהחלט יכול לבנות עולם מו"ד קלאסי, אבל לקרוא לפלדין שלו סמוראי ולנזיר שלו פאקיר, ולתת להם תערובת של עיצוב יפני והודי, עם אלים שבכלל מבוססים על בני האלמוות הסיניים - זה לא מבחן בהיסטוריה של מזרח אסיה ואין תשובה לא נכונה.
 
חזרה
Top