קודם כל, זה לא ש*אי אפשר* לשחק קורות קצעולם עם מו"ד. אולי זה אפילו רעיון טוב, אני לא יודע. צריך לנסות.
אבל כשאתה בא לשדך עולם ושיטה, כדאי לחשוב על מה אתה אוהב בעולם ואיזו חוויה יש לשיטה. מו"ד מציעה חוויה טקטית למדי, סמי-ריאליסטית, של הרפתקנים שמתמודדים עם אתגרים שונים לרוב ע"י מכות וגדלים מחבורת טירונים לכוח משמעותי ביקום. אפשר לשחק איתה דברים אחרים, אבל הדגש בשיטה הוא על קרב וכל הדברים המגניבים שאפשר לעשות בו. קורות קצעולם, ממה שאני זוכר, מתמקד יותר בחוויית הגילוי של הדברים המגניבים השונים שיש לעולם להציע - פחות דגש על היכולות של הדמויות, יותר על העולם.
בכנות, אלה נשמעות כמו חוויות די שונות. מעבר לעובדה שתצטרכו לזרוק את רוב המפלצות, המקצועות, הלחשים והחפצ"קים מחוץ לחלון, פשוט אין יותר מדי מה *לעשות* במו"ד מעבר ללהילחם (לפחות ב-3.5 ו-4). מיומנויות וכוחות לא קרביים הם נדירים, והם שם בשביל למלא את החורים שיש בין הקרבות. הם לא מתאימים לתחזוק עיקר המשחק.
ושוב, זה לא אומר שזה *רעיון רע* לשחק משחק כזה עם מו"ד, זה רק אומר שהשיטה פחות נוכחת ואז אולי כדאי לשקול שיטה אחרת? יש הרבה מאוד שיטות, ואם אתם מוכנים ללמוד אחת חדשה, אחת מהן כנראה תתאים יותר. מה עם גורל, או עולמות פראיים? לעזאזל, יש מצב שאפשר להתאים את הטבעת האחת לקצעולם (אני לא זוכר מספיק בשביל לשפוט). מו"ד כנראה נוחה יותר פשוט בגלל שאתם מכירים אותה ולא צריכים ללמוד משהו חדש, אבל אני בספק רב אם היא "מושלמת" לדימוי החוויה של קורות קצעולם.