• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מבוכים ודרקונים בגרסת קורות קצעולם

מישהו כבר יצר את זה? לדעתי זה יכול ללכת מאוד טוב, ומבוכים ודרקונים היא בדיוק השיטה בשביל זה.
למי שלא מכיר:

https://he.wikipedia.org/wiki/קורות_קצעולם

לדעתי פול סטיוארט עשה שם חתיכת עבודה. הוא חרג לחלוטין מהפנטזייה הטולקינית הקלאסית, ויש שם הרבה רעיונות מעניינים.
 
אף על פי שאני מסכים לחלוטין עם האמירה שקצעולם הוא עולם נהדר עם הרבה רעיונות מעניינים שאפשר להעביר בו משחק תפקידים בצורה טובה, אני נוטה שלא להסכים לכך שמבוכים ודרקונים (כל מהדורה שלה) היא השיטה המתאימה לעולם ולאווירה שלו.
מבוכים ודרקונים מתאים לעולמות בהם יש מערכת קסם ברורה ומטילי לחשים, שלא קיימים בקצעולם, גם אם בעולם ישנם דברים כמו אבנים מתרחבות מעופפות וברקים מוצקים שמשנים את משקלם בהתאם לחשיפה לאור,
בקצעולם מדובר על דברים המתרחשים בתוך חוקי הטבע של העולם ולא משהוא מחוץ להם, אפילו המעשה הקרוב ביותר לקסם שהיה בעולם (יצירתו של הגלומגלוזר) מדובר בדבר שנעשה על ידי מכונה, כפתורים וצינורות, לא נפנוף ידיים ורונות בוערות כמו שהדבר היה נעשה בעולם " מוד"י ".
מעבר לכך שקצעולם אין מקום לחפצים שקסומים בצורה ברורה או מטילי לחשי מאגיה וקודש, דבר שמהווה כחלק נכבד ממו"ד בתור שיטת משחק, גם מערכת הקרב של מו"ד, שמהווה את החלק הארי של השיטה בכל מהדורה לא יבוא לידי ביטוי בעולם של קצעולם, לפחות כל עוד אתה רוצה לשמור על משהוא מאווירת הספרים.
אני מנסה להיזכר בסצנות קרב מארבעת הספרים שקראתי ואני יכול לספור אותם על יד אחת וישארו לי אצבעות פנויות, גיבור הספר כמעט תמיד חלש מאויביו וצריך להשתמש בתבונתו כדי להתגבר על המכשול שלפניו, לא בכוחו הפיזי או ביכולות הקרב שלו, וזה בכלל בלי לדבר על כך שרוב הפעמים הפיתרון לבעיה מגיע מכוח חיצוני כולשהוא שמציל את הגיבור ברגע האחרון.

בקיצור, ניתן להשתמש בשיטת מו"ד כדי לשחק בקצעולם, אבל כדי להתאים אותו לאווירת העולם יהיה צריך לשנות אותו ברמה כזאת שכבר לא יהיה טעם לקרוא לה מו"ד.
אגב, מו"ד לא מתאימה גם למשחקים בארץ התיכונה, אם כבר הזכרתם את טולקין, זאת אחת מהסיבות שיצרו את שיטת הטבעת האחת.
 
שמע. בחלק ממה שאמרת יש משהו. אבל נראה לי שיש לך בלבול כללי בין מה שקורה בספר לבין העולם.
מי אמר שהדמויות חייבות להיות דומות לטוויג/קווינט/רוק באיזשהו אופן? אולי הן יותר כמו הגובלינים שטוחי הראש, או אנשי ליגה רנדומליים, או פיראטי רקיע קשוחים שיודעים להילחם?
אפשרי לסרס את הקסם במו"ד. זה נעשה בכל מיני מערכות. זה לא סטנדרטי, אבל זה אפשרי.
בכל מקרה, מה שהתכוונתי הוא שמו"ד, שלא כמו שיטות כמו נשגבים, בנוי בצורה ריאליסטית יחסית מבחינת מערכת הקרבות. מה שדי מתאים במקרה הזה.
 
לא!!!!!!!!!
קורות קצעולם הם ספרים נפלאים ומדהימים, עם פנטזיה איכותית וכתיבה נפלאה, אבל מה לעשות, זה לא עולם שנועד לשיטה כלשהיא... אולי חופשיטה או שיטה מאוד חופשית, אבל חד משמעית לא מו"ד, כי זה פשוט לא מתאים בכלל, (שלא נתחיל בכלל לדבר על התאמת היצורים של קצעולם למו"ד... רק קח את היצורים קוראי המחשבות שם לדוגמא, עם הכוחות המנטליים שלהם שחזקים פי אלף מאילת'יד מצוי)

סוף תגובה
 
Hell lord אמר/ה:
לא!!!!!!!!!
קורות קצעולם הם ספרים נפלאים ומדהימים, עם פנטזיה איכותית וכתיבה נפלאה, אבל מה לעשות, זה לא עולם שנועד לשיטה כלשהיא... אולי חופשיטה או שיטה מאוד חופשית, אבל חד משמעית לא מו"ד, כי זה פשוט לא מתאים בכלל, (שלא נתחיל בכלל לדבר על התאמת היצורים של קצעולם למו"ד... רק קח את היצורים קוראי המחשבות שם לדוגמא, עם הכוחות המנטליים שלהם שחזקים פי אלף מאילת'יד מצוי)

סוף תגובה

המממ....
יותר מפורט? יותר מוסבר? יותר משהו? כי לא הבנתי בכלל את ההתנגדות.
 
Hell lord אמר/ה:
פשוט אי אפשר, מו"ד זו גרסא מובנית וברורה מאוד, עם חוקים חדים, וקורות קצעולם זה סוריאליסטי והזוי ולא ברור בכלל

פשוט לא נכון.
אז בסדר, יש כמה דברים שלא מאוד מובנים. אבל לעולם יש מערכת חוקים מאוד סדורה והגיונית. סלעי רקיע מרחפים כשהם מתקררים, ושוקעים כשהם מתחממים. עצי ערש מזמזמים מנגינה שמרדימה את מי שלא מתנגד לה (בדיקת רצון מוצלחת?). עץלוף שנשרף מתחיל לרחף. מזג האוויר טיפה משונה, אבל ניחא.
בכל מקרה....
אני לא רואה סיבה בכלל שלא יהיה אפשרי לעשות לזה convert. מו,ד היא בבסיסה ם מערכת סוריאליסטית, אבל עם חוקים סדורים והגיוניים.
 
קודם כל, זה לא ש*אי אפשר* לשחק קורות קצעולם עם מו"ד. אולי זה אפילו רעיון טוב, אני לא יודע. צריך לנסות.

אבל כשאתה בא לשדך עולם ושיטה, כדאי לחשוב על מה אתה אוהב בעולם ואיזו חוויה יש לשיטה. מו"ד מציעה חוויה טקטית למדי, סמי-ריאליסטית, של הרפתקנים שמתמודדים עם אתגרים שונים לרוב ע"י מכות וגדלים מחבורת טירונים לכוח משמעותי ביקום. אפשר לשחק איתה דברים אחרים, אבל הדגש בשיטה הוא על קרב וכל הדברים המגניבים שאפשר לעשות בו. קורות קצעולם, ממה שאני זוכר, מתמקד יותר בחוויית הגילוי של הדברים המגניבים השונים שיש לעולם להציע - פחות דגש על היכולות של הדמויות, יותר על העולם.

בכנות, אלה נשמעות כמו חוויות די שונות. מעבר לעובדה שתצטרכו לזרוק את רוב המפלצות, המקצועות, הלחשים והחפצ"קים מחוץ לחלון, פשוט אין יותר מדי מה *לעשות* במו"ד מעבר ללהילחם (לפחות ב-3.5 ו-4). מיומנויות וכוחות לא קרביים הם נדירים, והם שם בשביל למלא את החורים שיש בין הקרבות. הם לא מתאימים לתחזוק עיקר המשחק.
ושוב, זה לא אומר שזה *רעיון רע* לשחק משחק כזה עם מו"ד, זה רק אומר שהשיטה פחות נוכחת ואז אולי כדאי לשקול שיטה אחרת? יש הרבה מאוד שיטות, ואם אתם מוכנים ללמוד אחת חדשה, אחת מהן כנראה תתאים יותר. מה עם גורל, או עולמות פראיים? לעזאזל, יש מצב שאפשר להתאים את הטבעת האחת לקצעולם (אני לא זוכר מספיק בשביל לשפוט). מו"ד כנראה נוחה יותר פשוט בגלל שאתם מכירים אותה ולא צריכים ללמוד משהו חדש, אבל אני בספק רב אם היא "מושלמת" לדימוי החוויה של קורות קצעולם.
 
ת'ור אמר/ה:
[post]671685[/post] יש מצב שאפשר להתאים את הטבעת האחת לקצעולם (אני לא זוכר מספיק בשביל לשפוט).
וואו, אני ממש אוהב את הרעיון הזה. ההתמקדות במסעות וקשיי הדרך של "הטבעת האחת" ממש מתאימות לעולם של "קורות קצעולם", לפחות עד כמה שאני זוכר ממנו (קראתי די מזמן). גם רמת הקסם בשיטה מתאימה לקורות קצעולם.
השינויים העיקריים שנחוצים לשיטה הם יצירת תרבויות מתאימות ומציאת תחליף להתמקדות בכוחות האופל ובהשחתה שהם גורמים.

nav566 אמר/ה:
[post]671576[/post] מי אמר שהדמויות חייבות להיות דומות לטוויג/קווינט/רוק באיזשהו אופן? אולי הן יותר כמו הגובלינים שטוחי הראש, או אנשי ליגה רנדומליים, או פיראטי רקיע קשוחים שיודעים להילחם?
נכון שהדמויות לא חייבות להיות דומות לגיבורי הספרים, אבל אני חושב שכדאי להצטמצם לסוג דמויות מסויים לצורך משחק בקורות קצעולם. האמת, אני חושב שפיראטי הרקיע הם אלו שכדאי להתמקד בהם. הם באים מרקעים מגוונים והם אקטיביים מאוד, הם גם נודדים בעולם כך שזה מאפשר להעביר את חווית הפליאה והגילוי שיש בספרים.
 
כוחות האופל = הגלואומגלוזר...

זה די ברור, במיוחד מהספר 'קללת הגלואומגלוזר'.

אבל אפשר לפתוח את זה עוד: החוקרים מסטנפראקס כמקבילים למטילי לחשים, ויצורים שונים ומשונים מיער עבות - כי למה לא?
 
חזרה
Top