• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

אחיזת אדם (hold person), לחש גרוע?

ספציפית במהדורה 5, אבל באופן עקרוני נכון למרבית המהדורות, אם דב"ש מטיל אחיזת אדם, והוא בדרגה 7 למשל, הוא יכול לשתק לכמה סיבובים שלוש דמויות - ובעצם להוציא את השחקנים מחוץ לקרב.
אין לי בעיה עם משחק "אכזרי" לדמויות, אבל בעיניי זה יוצר מצב שבו ל 2-3 סיבובים (כמו שקרה לי היום) חלק מהשחקנים לא עושים שום-דבר במהלך הקרב מהרגע הראשון - לדב"ש הייתה יוזמה וזהו. זה לא מוות דרמטי שמגיע לאחר שהדמות ספגה נק"פ ולפחות מביאה תועלת, אלא פשוט 2-3 גלגולים גרועים של הצלת חוכמה.
כשאני משווה לשיטות אחרות, יש הבדל ענק בין למשל לתת מחסר לפעולות של הדמות או להגביל אותה, לבין להוציא אותה מחוץ לקרב לגמרי. ובניגוד למנחה שיכול להתכונן לזה די בקלות על-ידי תכנון היתקלויות מתאימות, לשחקנים אין ממש איך להתמודד בזה (אם כי Ring of freedom of movement היה חפץ מבוקש מאוד ...)
לסיכום, זה לחש שפשוט הייתי מעיף מהשיטה. כתכנון, הוא גרוע.
 
מצחיק יש לי ויכוח דומה עם השה"ם שלי, הוא החליט לאפשר הצלה נוספת בלחש הזה אם הדמות האחוזה עומדת מול איום מיידי (חצים וכדומה) זה די מבאס בשבילי בגלל שאחיזת מפלצת הוא אחד מלחשי המכשף שלי.
בכול מיקרה אני לא יודע איך זה עובד ב5 אבל זה ניראה לי בסדר ב3.5, אחרי הכל התפוררות זה רק דרג אחד יותר.

אני לא יכול לתת דעה על גירסה שאני לא מכיר אבל אם זה על אותה מערכת כמו 3.5 אז קצת קשה לי לראות את הבעיה, הרי אתה יכול לטעון את אותה תענה על "אצבע המוות" הרי זה הורג אם נכשלתה בהצלה.
 
אנחנו משחקים ב3.5, ואצלינו במשחק זה דווקא נחשב לחש די עלוב. לחש דרג 3 שמשפיע רק על דמות אחת, לסיבוב\דרגה, ונותן הצלת רצון כל סיבוב כדי לסיים אותו. זה אומר שאין ממש סיכוי שהוא יגיע למקסימום המשך האפשרי לו. השחקנים שלי לא ממש ששים להשתמש בזה בגלל המגבלות הנ"ל, וגם אני יודע שאם אני אשתמש בזה על השחקנים, זה לא יעזור הרבה כי הם יצילו אחרי סיבוב או שניים (לשניהם הצלת רצון גבוהה). הדרך היחידה לדעתי שהלחש הזה יהיה באמת אפקטיבי זה אם אתה מטיל אותו, ומיד לאחר מכן מישהו מבצע Coup de grâce על היצור המשותק כדי להרוג אותו. אבל אם כבר אתה מבזבז לחש דרג 3, אז deep slumber הוא הרבה יותר מועיל כדי להשיג את אותן תוצאות.
 
פלאפי, ככלל אני חושב שלחשים שמשפיעים רק על יומנוידס הם תלויים מאד במערכה, ואצלנו לא כל כך שווה להשקיע בכאלו, אני חושב שאם היו לנו יותר כאלו בקמפיין, אולי הכהן שלנו היה טורח להכין את זה מידי פעם.

בכל אופן נשמע שבמהדורה 5 קצת חיזקו אותו כי אני מבין שהוא יכול להשפיע על כמה דמויות במקביל במקום על דמות אחת. כשחקן אני לא אוהב בכלל לחשים שכל מהותם זה תציל או תמות\תפסיד\תיהיה גרוע אם הם מכוונים כנגד מטרה אחת בלבד בגלל האפשרות של תור מבוזבז אם השני מצליח בהצלה שלו. ברגע שמשפיעים על 2 ויותר זה נעשה נחמד כי רוב הסיכויים שתשפיע לפחות על מישהו אחד מהם.

כשמשתמשים בו נגד הדמויות זה סיפור אחר לגמרי, השפעות של הצל או תמות\תנוטרל הן תמיד מעצבנות, ולצערי המפלצות מצוידות בהמון כאלו.
פעם אחת נתקלנו באיזה מפלצת שמי שראה אותו היה צריך הצלה או לחתוף נזק כוח לכל הנקודות שלו, אחד נכשל והיה מנוטרל עד סוף ההתקלות. אפילו לא היתה לו הזדמנות להציל מחדש כל תור. בקטע הזה אחיזת אדם הרבה יותר סלחני.
אני חושב שכאלו יכולות לא אמורות להיות מכוונות נגד שחקנים. אבל ככה מו"ד לדורותיו עבד עובד ויעבוד אז מי אני שאתווכח.
 
האמת היא שהגישה של " לחש שמתאים לי שהדמויות ישתמשו בו, אבל לא ישתמשו בו נגדן " מעצבנת אותי , באופן כללי, אם יש לך נשק מסויים, צפה שלאוייבים שלך יהיה נשק דומה ונצל את הידע וההיכרות שלך איתו בכדי להתמודד איתו. לחש אחיזת איש כדוגמא :
1. הדוגמא של טבעת תנועה חופשית או של חסינות לקסם , או לחלופין - לחש קסם מעוצמה שלישית שמעניק את אותה הגנה .
2. לפי התיאור של הלחש - הוא דורש כישלון בבדיקת חוכמה בכל סיבוב בכדי להשאיר את הקורבן משותק.
3. שימוש בעוצמות לחש בכדי לשתק מטרות דומות במרחק עשרה מטרים ( או.קי, נשמע קצת אלים ) , רק שאם הדמויות שלך נלחמות באוייבים כאלו, אני מניחה שייש להן סיכוי סטטיסטי לא רע להצליח בבדיקות חוכמה - לא ?
 
פלאפי אמר/ה:
אנחנו משחקים ב3.5, ואצלינו במשחק זה דווקא נחשב לחש די עלוב. לחש דרג 3 שמשפיע רק על דמות אחת, לסיבוב\דרגה, ונותן הצלת רצון כל סיבוב כדי לסיים אותו. זה אומר שאין ממש סיכוי שהוא יגיע למקסימום המשך האפשרי לו. השחקנים שלי לא ממש ששים להשתמש בזה בגלל המגבלות הנ"ל, וגם אני יודע שאם אני אשתמש בזה על השחקנים, זה לא יעזור הרבה כי הם יצילו אחרי סיבוב או שניים (לשניהם הצלת רצון גבוהה). הדרך היחידה לדעתי שהלחש הזה יהיה באמת אפקטיבי זה אם אתה מטיל אותו, ומיד לאחר מכן מישהו מבצע Coup de grâce על היצור המשותק כדי להרוג אותו. אבל אם כבר אתה מבזבז לחש דרג 3, אז deep slumber הוא הרבה יותר מועיל כדי להשיג את אותן תוצאות.

רגע.
ממתי אחיזת אדם מאפשר הצלה כל תור? זה לא זכור לי.

בכל מקרה, הלחש הזה מאוד יעיל פשוט עם מכת מוות. זה לא יותר מדי מסבך.
מצד שני, הוא גם לא מאוד חזק.
 
אבירה -
למרות שזה הגיוני שמה שיש לדמויות יהיה לאויבים, בסך הכל מאחרי הדמויות יש שחקנים, ולקחת שחקן או 2 ולהוציא אותו החוצה מהקרב (מה שיכול לקחת הרבה מאד זמן) רק כי הוא נכשל בגילגול, זה מבאס עבורו ולא משנה איך יסתכלו על זה.
אי אפשר באמת להיות מוכנים מראש לכל ההשפעות שמנטרלות מישהו בגלל גילגול הצלה בודד. לפחות לא במו"ד 3.5. יש כל כך הרבה מהן... (ורובן יחודיות למפלצות מסוימות, לאו דווקא לחשים שיש לשחקני גישה אליהם).
אני חושב שבמידה מסוימת זה כשל של השיטה, ואת זה אני אומר כאחד ש90% מהזמן שלו במ"ת שיחק ב3.5 או במשהו שמבוסס עליה ומאד אוהב אותה.
 
בוודאי שאפשר.
אני לא אומר שאין דרכים להתמודד עם הלחש הזה, אני אומר שיש כל כך הרבה סוגים שונים של השפעות שמוציאות מהמשחק שחקן אחד או יותר בכישלון בגילגול, שאי אפשר באמת להיות מוכן לכולם מראש אלא אם אתה יודע למה אתה נכנס.
 
תלוי מאוד במשחק. יש משחקים שבהם זה לחלוטין חלק מהחוויה (בחלקם, זה גם עשוי להיות לחשים חמורים מאחיזת אדם, שכאמור מעניק הצלה כל סיבוב), במשחקים אחרים השחקנים לא מצפים להתקל באפקטים כאלו ולא משקיעים המון משאבים בחפצים כמו טבעת חופש תנועה (שבמשחק קשוח, האויבים יכולים לגנוב\להרוס\לבטל זמנית) או בלחשי הפגת קסם (שבמשחק קשוח, יכולים להיות מופגים בעצמם ולקוסם הנגדי יכולים להיות תוספים גדולים נגד הפגה וכו'). האם מרוץ חימוש בין השחקנים למנחה יכול להיות מהנה? בהחלט כן. אם זה מתבצע נכון, האתגר הוא לא בהכרח מכאני, מי מכיר את השיטה טוב יותר, אלא משחקי - האם השחקנים יחשבו על רעיון יצירתי שיפתיע את המנחה? או שלהפך?

מצד שני, זה לא לכולם, וגם מי שיכול להנות ממשחק כזה כנראה לא ירצה לשחק *רק* במשחקים כאלו.
 
אבירה, אני לא מסכים - לי כמנחה יש סט שונה לגמרי של משאבים לעומת דמויות, ואם משתקים לי חלק מהמשאבים, אז אני אמשיך לשחק עם אחרים. אם אני משתק דמות של שחקן לשלושה סיבובים, אז בעצם אותו שחקן לא עושה כלום 20-30 דקות. שזה מבאס. ההבדל הוא מבחינתי לא באיזון אלא בכיף.
נכון שזה חלק מהחוויה, אבל מה שהתחדד אצלי זה שבשבילי זה פחות חלק מהחווייה - למות מנזק למשל, זה גם מוציא מהקרב, אבל לפחות זה תהליך מתמשך. להיות משותק 3 סיבובים בגלל גילגול נמוך ולא לעשות כלום, זה לא מעניין.

כהערה, בגלל שבמשחק שאני משתתף בו יש בקושי קרב אחד בשני סשנים, זה גם משפיע - אני מאמין שאם המשחק היה יותר "קרבי", כלומר 2-3 קרבות בכל סשן, זה היה מרגיש פחות גרוע להיות משותק באחד מהם (כהערה, לא אני הייתי השחקן של הדמות ששותקה)
 
חזרה
Top