ספציפית במהדורה 5, אבל באופן עקרוני נכון למרבית המהדורות, אם דב"ש מטיל אחיזת אדם, והוא בדרגה 7 למשל, הוא יכול לשתק לכמה סיבובים שלוש דמויות - ובעצם להוציא את השחקנים מחוץ לקרב.
אין לי בעיה עם משחק "אכזרי" לדמויות, אבל בעיניי זה יוצר מצב שבו ל 2-3 סיבובים (כמו שקרה לי היום) חלק מהשחקנים לא עושים שום-דבר במהלך הקרב מהרגע הראשון - לדב"ש הייתה יוזמה וזהו. זה לא מוות דרמטי שמגיע לאחר שהדמות ספגה נק"פ ולפחות מביאה תועלת, אלא פשוט 2-3 גלגולים גרועים של הצלת חוכמה.
כשאני משווה לשיטות אחרות, יש הבדל ענק בין למשל לתת מחסר לפעולות של הדמות או להגביל אותה, לבין להוציא אותה מחוץ לקרב לגמרי. ובניגוד למנחה שיכול להתכונן לזה די בקלות על-ידי תכנון היתקלויות מתאימות, לשחקנים אין ממש איך להתמודד בזה (אם כי Ring of freedom of movement היה חפץ מבוקש מאוד ...)
לסיכום, זה לחש שפשוט הייתי מעיף מהשיטה. כתכנון, הוא גרוע.
אין לי בעיה עם משחק "אכזרי" לדמויות, אבל בעיניי זה יוצר מצב שבו ל 2-3 סיבובים (כמו שקרה לי היום) חלק מהשחקנים לא עושים שום-דבר במהלך הקרב מהרגע הראשון - לדב"ש הייתה יוזמה וזהו. זה לא מוות דרמטי שמגיע לאחר שהדמות ספגה נק"פ ולפחות מביאה תועלת, אלא פשוט 2-3 גלגולים גרועים של הצלת חוכמה.
כשאני משווה לשיטות אחרות, יש הבדל ענק בין למשל לתת מחסר לפעולות של הדמות או להגביל אותה, לבין להוציא אותה מחוץ לקרב לגמרי. ובניגוד למנחה שיכול להתכונן לזה די בקלות על-ידי תכנון היתקלויות מתאימות, לשחקנים אין ממש איך להתמודד בזה (אם כי Ring of freedom of movement היה חפץ מבוקש מאוד ...)
לסיכום, זה לחש שפשוט הייתי מעיף מהשיטה. כתכנון, הוא גרוע.