• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

בעיה בהרצת הרפתקה | שחקנים שלי, לא להיכנס

אז ככה.

רקע כללי:
הדמויות שלי (חמישה) כרגע הצטוותו עם כמה דב"שים (שלושה, ליתר דיוק) ועכשיו הן הולכות להילחם בארגון הקאפו, עשרה אנשים מאוד חזקים שפועלים ביחד תחת פיקודו של מנהיג כלשהו. אם הפרטים יהיו רלוונטיים אני אספק אותם.
עכשיו, הרעיון הוא שהבנייה של הקאפו נעשה באופן שבו כל אחד מהקאפו (מלבד שלושה מהם) נוצר ספציפית על ידי כדי להילחם באחת הדמויות/הדב"שים, באופן שיציב להן אתגר ממשי (אחד מהקאפו יילחם בשניים באותו זמן). שוב, אם הפרטים יהיו רלוונטיים אני אספק אותם.
כרגע הדמויות מנסות למנוע מהקאפו להפעיל את המזימה המרושעת שלהם (להפוך אחד מהם לאוראקל יודע כל באמצעות גביע האוראקל), ובשביל זה הם יצטרכו לפלוש לבסיס שלהם ולהרוג את המנהיג.

השאלה:
מכירים את השטות הזו בקרבות אנימה כשבכל פעם דמויות נלחמות בדמויות באחד על אחד, מביסות אותן וזהו? ובכל פעם הקרבות מתנהלים בשיטה של אחד על אחד? זה מה שאני רוצה לעשות.
הבעיה שלי היא הצגת הקרבות. אני רוצה שכל הדמויות יראו את הקרבות של האחרים, אחרת זה פחות מעניין. הבעיה היא שהדמויות שלי רואות את העולם מנקודת מבט של משתתפות פעילות, ולא של צופות מן הצד. אז הן ידעו רק מה שמתרחש אצלן.
אז נניח שאני עושה מרדף. הדמויות רודפות אחרי חברי הקאפו, שבורחים, ובכל פעם הקאפו משאירים אחד מהם כדי שיתמודד עם אחת הדמויות. הדמויות משאירות אחת מהן כדי להילחם וממשיכות במרדף. זה בעייתי, כי הדמויות מתפצלות ואין להן מושג מה קורה בהמשך. זה גוזל הרבה מההנאה.
איך אני עושה את זה?

רעיונות שעלו לי עד עכשיו:
כרגע יש לי שלוש שיטות עיקריות. שלושתן בעייתיות.
1. הדמויות נלחמות את הקרבות שלהן באותו חדר גדול. מאוד בעייתי, כי הדמויות עלולות לסבך אותי עם כל מיני ערבובים ביניהן, וקשה לנתב את הקרב כמו שצריך.
2. לדמויות יש כדור בדולח שבאמצעותו הן עוקבות אחרי התקדמותם של האחרים. רעיון אפילו פחות טוב, כי מי לעזאזל מסתכל בכדור בדולח מה האחרים עושים בזמן שהקרב שלו מתרחש? הרעיון הוא שהקרבות יתרחשו במקביל, כדי שהדמויות האחרות לא יבואו לעזור לאחרות.
3. בכל פעם כל הדמויות חוץ מאחד מנוטרלות עד שהאחת הזו תביס את היריב. זה הכי גרוע עד עכשיו, כי זה מאולץ בקטע לא נורמלי, וחלק מהזמן הדמויות לא יעשו כלום ופשוט יצפו בדב"שים נלחמים (כי חלק מהקבוצה הגדולה כולל דב"שים עכשיו).

רעיונות?
 
אז תעשה מהכל קרב אחד גדול. פשוט שדה הקרב יהיה גדול מכדי שדמות אחת תוכל ללכת לעזור לדמות שנייה.

אם לדוגמה לוקחים את המרדף שלך. אז כל פעם נשאר מישהו מהאויבים להילחם באחת הדמויות. ואז אתה אומר לאותו שחקן להמתין כמה דקות.

כאשר כל השחקנים הגיעו ל"אויב" שלהם. תריץ את כל הקרב ביחד (שיגלגלו יוזמה/הצטרפות לקרב/איך שלא יקראו לזה בשיטה שאתה משחק) והקרב מתנהל כרגיל. למעשה זה גם יתן לדמויות "דחיפה" לסיים את הקרב כמה שיותר מהר. כדי ללכת לעזור לחברים שלהם. (ואז מספיק שכל אויב יזרוק איזה משהו בסגנון "גם החברים שלך יהיו עסוקים.)

אם חשוב לך שכל אחת מהקבוצה ידע מה קורה עם השנייה. תדחוף פנימה קסם, קשר טלפתי/מכשירי קשר קסומים או כל דבר בסגנון.

יש לך דבש"ים, ברגע שמתחיל הקרב הראשון אחד מהם יכול פתאום להוציא את אותו חפצ"ק, להגיד לשחקן הנלחם בהצלחה. ותיצור קשר אחרי שאתה מחסל אותו.
 
אני קודם רוצה להבין אם הסגנון הזה של קרבות בנפרד זה משהו שהשחקנים בכלל רוצים. אם הטקטיקה של החבורה מתבססת על שיתוף פעולה (וזה רוב העניין במו"ד), אז אני לא רואה סיבה שהם יירצו או יהנו מלהתפצל.
אכפת לך לתת דוגמא לדמות אחת מהחבורה והנפס שבנית לה?
 
פלאפי אמר/ה:
אני קודם רוצה להבין אם הסגנון הזה של קרבות בנפרד זה משהו שהשחקנים בכלל רוצים. אם הטקטיקה של החבורה מתבססת על שיתוף פעולה (וזה רוב העניין במו"ד), אז אני לא רואה סיבה שהם יירצו או יהנו מלהתפצל.
אכפת לך לתת דוגמא לדמות אחת מהחבורה והנפס שבנית לה?

לרוב השחקנים פועלים כקבוצה, אבל מדי פעם הם נהנים להראות את הכוח שלהם לבד.

אז ככה. יש לך נזירה עם דרגות במקצוע יוקרה שיצרתי שנקרא מנקז. זה מקצוע יוקרה של נזירים שמתמקד בלחימה נגד קוסמי מאגיה. הוא בעצם מאפשר לך שימוש בטכניקת האגרוף המנקז, טכניקה שמאפשרת לקחת מינוס מסוים לנזק כדי לגרום ליריב לשמוט דרגי לחש במכה ללא נשק. אם חשוב לך הפרטים, אני אסביר אותם.
קיצר, מולה הכנתי את אחד האנשים החזקים בקאפו. בן אדם שקוראים לו ז'אק והוא אשף הקסמה בדרגה 7 / אמן הידע הנסתר בדרגה 8 עם תבונה של 30. אף אחד לא מסוגל להתמודד מולו, כי יש לו כמות מוגזמת של לחשים בגלל תוספי הלחשים שלו וכמעט בלתי אפשרי לדמות רגילה להציל נגדו (הצלה מלחש טשטוש חושים מדרג 0 - 22. הצלה מלחש שלטון באדם בדרג 5 - 27). והוא פשוט משתלט על יריבים וגורם להם להילחם אחד בשני בקלות.
בגלל שהדמות היא נזירה, היא בעיקרון הבן אדם היחיד שיוכל להילחם נגדו כמו שצריך, בגלל הרצון החזק ותוסף ההצלות כנגד השפעות על התודעה, והדמות תוכל גם להתנגד לו כי היא מנקזת לו את הקסם ובעצם מקנטרת אל היכולות שלו. אבל הוא עדיין יהיה מאץ' ממש קשה.
 
nav566 אמר/ה:
[post]670550[/post] אשף הקסמה בדרגה 7 / אמן הידע הנסתר בדרגה 8
ילו אסיד, אתה קורא את זה?

שמע, הסיטואציות שאתה מתאר נשמעות לי מורכבות ומניחות הרבה דברים שהשחקנים יעשו, ואם הם לא יעשו כמו שאתה רוצה - אז זה לא יעבוד.
האתגר העיקרי הוא שאתה רוצה לייצר קרבות אחד-על-אחד שיהיו מעניינים בפני עצמם, אבל תוך כדי ששאר החבורה לא תשתעמם. חוץ מזה, אני גם רואה שאתה מתעסק עם דמויות בדרגה גבוהה, אז נשמע לי שסיטואציה יומיות כמו מרדף זה לא מה שיגרום להן לעשות את מה שאתה מתאר כאן. אתה צריך ליצור התקלות שבאופן חד משמעי וללא בחירה מבודדת את אחת הדמויות להתמודד עם יריב שמולה. לדעתי צריך להכניס פה אלמנט של עניין אישי. לדוגמא, אם יהיה לנזירה עניין אישי להתמודד נגד הקוסם הזה, אז קרב אחד על אחד איתו יהיה יותר מעניין וגם ינבע מתוך השחקן ולא מהרצון של המנחה. והסיטואציה שבתוכה הקרב הזה יתרחש צריכה למלא כמה תנאים:
1. שאר החבורה וגם מוקים של הנבל לא יוכלו להפריע לקרב.
2. החבורה תהיה מודעת לקרב, וההשלכות שלו יעניינו אותה.
3. החבורה לא תשתעמם ותהיה מועסקת בעצמה במשהו תוך כדי.

כדוגמא, אני יכול לדמיין התקלות פחות או יותר כזאת - החבורה נקלעת לסיטואציה בה הנזירה מופרדת מהם בכוח (נגיד יורד לפתע forcecage ולוכד אותה), ובזמן הזה הם נקלעים לצרה כלשהי. נגיד הם צריכים להילחם מול חבורה של מוקים, או להתמודד עם איזושהי מלכודת סבוכה, תוך כדי שהם צופים מה קורה לנזירה. ואו-אז, לתוך הforcecage, משתגר לו האשף הקסמה וקורא לנזירה להילחם בו. וצריך להוסיף פה איזה עניין אישי או התגרות, כמו לדוגמא שאם הנזירה תיכשל, אז הוא יקסים את כל החבורה שלה, ואם הנזירה תנצח, אז המלכודת שמאיימת לאכול את החבורה תופסק. הדמויות צריכות להיות מועסקות בצורה מספקת כדי שהן לא יירצו לעזור לנזירה, כי זה ידרוש מהם לבזבז משאבים שהם צריכים להתקלות שלהם, ובו זמנית להתעניין במה שקורה לנזירה. למשל, אפשר לחשוב על מלכודת שמזמנת כמה שדים חזקים יחסית להילחם בדמויות, וכל פעם שהם מחסלים אחד, שניים נוספים מזומן במקומו. והדרך היחידה לעצור את המלכודת זה להביס את האשף, אבל הם יודעים שאם מישהו חוץ מהנזירה יילחם בו, הוא פשוט ישתגר משם וישאיר את המלכודת פועלת עד שכל החבורה תחוסל על ידי שדים. אז החבורה צריכה למשוך מספיק זמן נגד השדים, תוך כדי שהם מקווים שהנזירה תגמור עם האשף במהרה. זה אומנם נשמע קצת כמו מלכודת ג'יימס-בונדית ('הא מיסטר בונד! עכשיו אני אביא למותך - על ידי כך שאוריד אותך באיטיות לתוך בריכה מלאה כרישים, אליה תגיע בעוד חמש דקות, אחרי שאני כבר אעזוב את המקום! תוכנית מושלמת מוהאהא!!'), אבל בדרגות גבוהות כל כך אתה חייב להכניס את הדמויות לסיטואציות בלתי אפשריות כדי לאתגר אותן.
ועל הנוסחא הזאת אתה יכול לחזור בואריציות עם כל אחד מקרבות האחד-על-אחד האלה שאתה מתכנן. המפתח פה הוא לתכנן התקלויות שהדמויות לא יוכלו לצפות להן, כי ברגע שאתה נותן להם שתי התקלויות כמו שמוזכרת למעלה, הם כבר יבינו את השטיק, וינסו להתכונן מראש לכל ניסיון להפריד את החבורה. אז כל פעם אתה צריך להפריד אותם בצורה יצירתית אחרת (רעיונות: לחטוף את כל החבורה חוץ מאחד למישור האתרי, שם הם יתמודדו עם רוחות רפאים תוך כדי שהם צופים בחבר הנותר נלחם במישור הגשמי, ללא יכולת לעזור לו; לזרוק את כל החבורה לממלכת חלומות קסומה שם הם יתמודדו עם הסיוטים הכי גרועים שלהם עד שהאחד מתוכם ינצח את הנפס שמולו; החבורה תקועה בשדה נוגד קסם מלא חרקים רעילים שאוכלים אותם למוות, בזמן שאחד מהם נלחם; וכו).
 
אבל פלאפי בדרך הזאת זה לא יגרום למשחק קצת להיראות מאולץ וצפוי? כאילו פעם ראשונה זה מגניב שאחד נלחם וכל השאר מסתכלים אבל 5 פעמים? זה כבר נהיה ברור מידי ומזכיר סדרות ילדים ישנות. בנוסף אם יש לך הרבה דמויות(כולל הדב"שים) אז יקח לסיים את ההרפתקה הזאת שנים (במקום קרב אחד גדול שמתרחש בו זמנית).

אני לא בעד הפרדה מלאכותית של החבורה ככה (כל פעם שאתה מתכנן שהשחקנים יעשו משהו ספציפי מידי אתה בדרך כלל נדפק כי הם יעשו משהו יצירתי שלא תיהיה לך תשובה אליו) אבל אם אתה באמת רוצה לעשות משהו כזה אז אולי עדיף לך ללכת על הקטע של היחסים בין השחקנים והאוייבים. ליצור איזה סיבה שהדמות לא תוכל לסרב לקרב עם דמות אחרת (הוא הרג את אמא של הדמות הזאת בילדות לדוגמה). בכל מקרה גם בשיטה הזאת יש את הסיכון שהם לא יעשו בדיוק מה שתרצה, אבל לפי דעתי מבחינה "סיפורית" זה הכי הגיוני.

עריכה:
בקשר לצפייה בדמויות האחרות, אולי רעיון מגניב יהיה לעשות איזשהו שדה כוח בין כל הדמויות שאי אפשר לחצות אותו וככה הן נאלצות להילחם עם דמות אחת במקביל כל פעם. בשיטה הזאת הן יכולות לראות את החברים שלהם נלחמים גם אבל לא יכולים לעזור להם.ובקשר לדבשים- פשוט תתאר בקצרה מידי פעם את הקרב בלי להקדיש לזה יותר מידי זמן, בכל זאת הPCs הם הדמויות הראשיות.
 
פלאפי אמר/ה:
nav566 אמר/ה:
[post]670550[/post] אשף הקסמה בדרגה 7 / אמן הידע הנסתר בדרגה 8
ילו אסיד, אתה קורא את זה?

אפשר הקשר? יש לי תחושה שיש פה בדיחה שלא הבנתי...

בכל מקרה, תודה על הרעיונות. אולי אני אשתמש בטקטיקה הזו פעם אחת, אבל קשה לי להאמין שהיא תעבוד הרבה פעמים. וחוץ מזה, חוץ מלזלזל ביריבים שלהם, אין להם שום סיבה לעשות משהו כזה מטומטם כשהם יכולים פשוט ללכוד את כל הדמויות בתוך המלכודת הזו ולהשאיר את האשף בחוץ. אני צריך עוד רעיונות.

אגב, אחת הסיבות שהכנסתי את הדב"שים הידידותיים לעסק זה כדי שתהיה לי שליטה על הפעולות של השחקנים בלי להכריח אותם לעשות דברים. אפשר להשתמש בזה למשהו.
 
אני משחק אשף הקסמה 7\אומן ידע נסתר 2 בקמפיין של פלאפי. במיקרה הוא עשה באן לאבוקיישן ונקרומסי?

מה דעתך לתת לאויבים איזה כוח מיוחד ומאד חזק כשהם ביחד, ואז השחקנים מעצמם ירצו להתפצל ל1 על 1.
 
הרעיון שלי פשוט וקצת בעייתי:
שלב א: הדמויות פשוט חייבות להגן על לוקשיין מסויים, למשל: לדמויות יש פגישה עם עד ראיה שמוכן לחשוף מידע על הקאפו כל עוד הוא בטוח שאף אחד לא מכיר את זהותו (אם אחד מהקאפו יכנס לחדר הוא פשוט ישתתק ולא יהיה מוכן לדבר יותר בחיים או פשוט יתאבד כדי להגן על משפחתו - לא ממש יודע מה מתאים לעולם ולאווירה, אפשר להכניס פה חשש מהודעה טלפתית או השתגרות שהוא יתאבד רק אם יראו אותו). אפשרויות אחרות ציוד חשוב או חבר פצוע שאם העוינים יכנסו למיקום הם יפגעו בו ויברחו.
שלב ב: למיקום יש שישה דרכי גישה ויש אויבים בכולם, אז חייבים להגן על המיקום ולנצח את כל הקרבות לפני שאחד האויבים מגיע למיקום. יכול להיות לא מכל דרך גישה אתה רואה את כל שאר דרכי הגישה, אבל אפשר לסדר את זה בצורה כזו שאפשר לשמוע לפחות קרב אחד אחר או אפילו לראות 2 שונים. אפשר ליצור בצורה כזו רצף בין כל המיקומים.
 
2 הסנטים שלי על איך אני הייתי עושה את זה:
אני הייתי נותן לקבוצה כן להשפיע, אבל בתוך העולם זה כן אחד על אחד, ומבצע עוד קרב ברקע. לפחות ככה ברמת הרעיון שלי הייתי מבצע את זה.

הנזירה מתפצלת מהחבורה, עומדת מול הנבל, ונלחמת בו. באותו הזמן, שאר הקבוצה נלחמת בצבא המוקים שלו, אבל בבירור הקרב שלה חשוב יותר. יכול להיות שאפילו אתה מעביר 2 סיבובים אצלה לפני שאתה מעביר סיבוב אצל הקבוצה רק בשביל להדגיש שהפוקוס הוא עליה או משהו. עכשיו, שני הקרבות מתנהלים במקביל, ובקרב של הקבוצה יש להם כמה מטרות/אויבים חזקים- אבל אתה מתאר אותם למינימום כדי לא לשים עליהם יותר מידי פוקוס. ברגע שהם משלימים אותם, שחקנים יכולים לתת תוסף מסוים לנזירה שמתאים לקרב- גלגול מחדש של הצלה שנכשלה, להשתחרר מהשפעות הקסמה מידית, משהו כזה. הטריק הוא שהם צריכים לקשר את זה איכשהו לעבר של הקבוצה עם הנזירה.

ככה אתה מייצר את האפקט באנימות שהגיבור נזכר בזמנים הטובים שלו עם הקבוצה בזמן הקרב ומקבל מזה כוח. פתאום הברברי מתאר את הפעם ההיא שבה טרול התאבק עם הנזירה וכמעט הכניעה אותה, ואז הברברי הסתער והזכיר לה שהיא לא לבד פה, והעיף ממנה את הטרול- מאפשר לה להשתחרר מהחניקה האכזרית שלו. ואז, כשהיא נזכרת בזה, היא מצליחה לגייס את האומץ להשתחרר מהקסם של אשף ההקסמה (שלא מצפה לזה בכלל) ולתת לו סערת חבטות נוספת בפנים.
 
yellow_acid אמר/ה:
אני משחק אשף הקסמה 7\אומן ידע נסתר 2 בקמפיין של פלאפי. במיקרה הוא עשה באן לאבוקיישן ונקרומסי?

מה דעתך לתת לאויבים איזה כוח מיוחד ומאד חזק כשהם ביחד, ואז השחקנים מעצמם ירצו להתפצל ל1 על 1.


נו, זה בילד טוב. וזה ממש מסתדר פלאפית. לא מאוד מפתיע אותי. ולא, שלי עשה באן לעוצמה ויצירה, לא לעוצמה ואוב. בעיקר בגלל לחשי פחד.
ואגב, הרגע גיליתי שיש מקצוע יוקרה שנקרא מרגל מחשבה. אני נותן לו שלוש דרגות בזה במקום שתיים מהאשף ואחת מאמן הידע. אז עכשיו הוא אשף הקסמה 5/אמן הידע הנסתר 7/מרגל מחשבה 3.

הרעיון שלך מדהים. לא מבין איך לא חשבתי עליו בעצמי. תודה.

ג'וני אמר/ה:
הרעיון שלי פשוט וקצת בעייתי:
שלב א: הדמויות פשוט חייבות להגן על לוקשיין מסויים, למשל: לדמויות יש פגישה עם עד ראיה שמוכן לחשוף מידע על הקאפו כל עוד הוא בטוח שאף אחד לא מכיר את זהותו (אם אחד מהקאפו יכנס לחדר הוא פשוט ישתתק ולא יהיה מוכן לדבר יותר בחיים או פשוט יתאבד כדי להגן על משפחתו - לא ממש יודע מה מתאים לעולם ולאווירה, אפשר להכניס פה חשש מהודעה טלפתית או השתגרות שהוא יתאבד רק אם יראו אותו). אפשרויות אחרות ציוד חשוב או חבר פצוע שאם העוינים יכנסו למיקום הם יפגעו בו ויברחו.
שלב ב: למיקום יש שישה דרכי גישה ויש אויבים בכולם, אז חייבים להגן על המיקום ולנצח את כל הקרבות לפני שאחד האויבים מגיע למיקום. יכול להיות לא מכל דרך גישה אתה רואה את כל שאר דרכי הגישה, אבל אפשר לסדר את זה בצורה כזו שאפשר לשמוע לפחות קרב אחד אחר או אפילו לראות 2 שונים. אפשר ליצור בצורה כזו רצף בין כל המיקומים.

רעיון מעניין בעיקרון, אבל אני חושב שהוא לא מתאים למצב הנוכחי. תודה בכל מקרה.

Nextorl אמר/ה:
מה אם הדמויות מגיעות למבוך\מלכודת שמפצל אותן? דמיינתי משהו בסגנון מבוך מראות כזה שכל מראה בעצם מראה "איזור קרב" אחר שבו יש קרב אחר? זה יכול לצאת די מגניב לדעתי.

הא. זה דווקא יכול לעבוד. אולי נשלב גם את זה, לפחות בחלק מהעניין.

העוג הברברי אמר/ה:
2 הסנטים שלי על איך אני הייתי עושה את זה:
אני הייתי נותן לקבוצה כן להשפיע, אבל בתוך העולם זה כן אחד על אחד, ומבצע עוד קרב ברקע. לפחות ככה ברמת הרעיון שלי הייתי מבצע את זה.

הנזירה מתפצלת מהחבורה, עומדת מול הנבל, ונלחמת בו. באותו הזמן, שאר הקבוצה נלחמת בצבא המוקים שלו, אבל בבירור הקרב שלה חשוב יותר. יכול להיות שאפילו אתה מעביר 2 סיבובים אצלה לפני שאתה מעביר סיבוב אצל הקבוצה רק בשביל להדגיש שהפוקוס הוא עליה או משהו. עכשיו, שני הקרבות מתנהלים במקביל, ובקרב של הקבוצה יש להם כמה מטרות/אויבים חזקים- אבל אתה מתאר אותם למינימום כדי לא לשים עליהם יותר מידי פוקוס. ברגע שהם משלימים אותם, שחקנים יכולים לתת תוסף מסוים לנזירה שמתאים לקרב- גלגול מחדש של הצלה שנכשלה, להשתחרר מהשפעות הקסמה מידית, משהו כזה. הטריק הוא שהם צריכים לקשר את זה איכשהו לעבר של הקבוצה עם הנזירה.

ככה אתה מייצר את האפקט באנימות שהגיבור נזכר בזמנים הטובים שלו עם הקבוצה בזמן הקרב ומקבל מזה כוח. פתאום הברברי מתאר את הפעם ההיא שבה טרול התאבק עם הנזירה וכמעט הכניעה אותה, ואז הברברי הסתער והזכיר לה שהיא לא לבד פה, והעיף ממנה את הטרול- מאפשר לה להשתחרר מהחניקה האכזרית שלו. ואז, כשהיא נזכרת בזה, היא מצליחה לגייס את האומץ להשתחרר מהקסם של אשף ההקסמה (שלא מצפה לזה בכלל) ולתת לו סערת חבטות נוספת בפנים.

המממ. אני לא בטוח בנוגע לקטע השני, אבל הקטע עם המיקוד עובד. תודה.

אני אנסה לשלב את כל הרעיונות למשהו שעובד. אעדכן.
 
למה לא להשתמש בקסם?
הם יוצרים גולם, תאר שהם נמצאים באולם רחב-ידיים / היכל, בתוך שדות כוח (כמו שהציעו כאן) וכל אחד מהם מרחף מעל פני האדמה. הדמויות עושות משהו ששובר את הלחש, אבל למעשה משגר כל אחת מהם לתוך שדה הכוח של הדמויות. זה קורה לכאורה אקראית, אבל היי - אתה קובע.

מה שכן, שים לב שזה לדעתי יהיה סצנה בעייתית. אם הקרבות הם מאתגרים, סביר שדמות או שתיים תמות. מכיוון שאין אף דמות אחר באזור שלה שיכולה לתת עזרה ראשונה / שיקוי ריפוי / לחש, אז יש סיכוי שבסוף הקרב שלוש דמויות ינצחו, ושתי דמויות יפסידו - מה אז?

לכן אולי הרעיון צריך להיות שהם צריכים להוכיח את עצמם בקרב כנגד הדמויות הללו, כדי להיות ראויות למשל. ואז אפשר לעשות לחש אשליה או משהו דומה שהנזק לא אמיתי, כשהמטרה של החבורה לנצח במרבית הקרבות.
אם זה עד למוות, סביר להניח שדמות אחת או יותר באמת תמות.
כמובן, זה בהנחה שאין החייאה זמינה וכאלה.
אבל זה גם קרב עם פוטנציאל ל TPK, חבורות נשענות לרוב על סינרגיה בין הדמויות, בעוד יריבים/מפלצות הן יותר עצמאיות.
 
חזרה
Top