• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 3/3.5 סט לחשים | פפירוס המדבר [3.5]

אסופת לחשים מדבריים או מבוססי חול לכמה מקצועות בסיסיים. סתם כי רציתי.

מערבולת חול (Sand Vail)
תהפוכה
דרגה: דרד 3, מכשף/אשף 4
רכיבים: ק, ת, מ/ממ
זמן הטלה: פעולת סיבוב מלא
טווח: קרוב
שטח: איזור חולי (או דומה) ברדיוס 12 מ'
משך: 1 סיבוב/דרגה (מקסימום 10 סיבובים)
הצלה: תגובה חלקי (ראה מטה)
התנגדות לחשים: לא

המטיל משתמש בכוחותיו כדי לערבל את החול (או החומר הדומה) מתחת למטרה. במידה ואין חול (או חומר דומה) מתחת למטרה, הלחש נכשל. הדבר יוצר מערבולת אדירה ששואבת למרכזה כל מה שבשטחה. יצורים שנתפסים בשטח יכולים לנסות להתחמק ממרכז המערבולת, ולהתרחק למרחק של 1.5 מ' מהמרכז לפני שהלחש מתחיל.
בכל סיבוב, היצורים שבמערבולת נמשכים לכיוון המרכז, בקצב 3 מ' בסיבוב. ניתן להתנגד למשיכה בבדיקת כוח (ד"ק 20) או בבדיקת אומנות הבריחה (ד"ק 25). יש להצליח בבדיקה תחת ד"ק זהה על כל 1.5 מ' שהדמות מנסה לזוז. דמויות בשטח המערבולת סובלות ממחסר 2- להצלות, לדרג"ש ולגלגולי התקפה. לאחר מכן, יצורים בשטח המערבולת סופגים 1ק6 נזק מוחץ. יצורים שהצליחו בבדיקת הכוח/אומנות הבריחה חוטפים רק חצי.
כאשר משך הלחש מסתיים, החול חוזר ומכסה את שטח המערבולת. כל יצור שנמצא במרכז המערבולת חייב להציל תגובה או שיקבר תחת 3 מטר חול.
מוקד מאגיה: חרוט קטן עשוי גביש.

הירוגליף (Hieroglyph)
יצירה
דרגה: מכשף/אשף 7
רכיבים: ק, ת, ח, מ
זמן הטלה: 10 דקות או יותר
טווח: מגע
השפעה: הירוגליף אחד
משך: עד להפעלה (ראה מטה)
הצלה: ראה מטה
התנגדות לחשים: ראה מטה

בדומה לתנאי, אך המטיל מסרטט הירוגליף אשר מכיל את ההשפעה. ניתן לשרטט את ההירוגליף על כל משטח שהוא. ההירוגליף נצרב בקסם, ולא ניתן למחוק אותו באמצעים שאינם קסומים. כאשר התנאי מתקיים בטווח של עד 1.5 מ'/דרגה מההירוגליף, ההירוגליף מפעיל את הלחש הטמון בתוכו.
רכיב חומרי: הרכיבים החומריים הנדרשים להטלת הלחש, ובנוסף גם צבעים מכושפים בשווי 500 מטבעות זהב.
מוקד: מכחול מיוחד אשר סמלים מאגיים חרוטים בו, בשווי 1,000 מ"ז לפחות.

חניטה (Embalm)
מעשה אוב
דרגה: מכשף/אשף 8, כוהן 7
רכיבים: ק, ת, ח, מ
זמן הטלה: שעה אחת
השפעה: גופה אחת
משך: מיידי
הצלה: לא
התנגדות לחשים: לא

המטיל חונט גופה, ובכך הופך אותה למומיה. החניטה משמרת את הגופה באופן מושלם.
כאשר לחש תחיית המתים, הנפשת מתים, יצירת אל מתים, יצירת אל מתים עליונים או החייאה מוטל על הגופה, היא תקום לחיים בתור מומיה עליונה, עם דרגות מקצוע כשל היצור המת, פחות אחת. המומיה תהיה נתונה לשליטת החונט. ניתן לחרוט הוראות על ליבה של המומיה בעת החניטה, והמומיה תציית להוראות אלו כלשונן. לאחר ביצוע ההוראות, המומיה תחזור להיות גופה רגילה. לחש החייאת אמת שיוטל על המומיה יחיה אותה ללא הדרגה המופחתת.
ניתן לבטל חניטה רק באמצעות שבירת מקסם, משאלה מוגבלת, נס או משאלה.
רכיב חומרי: תכריכים בשווי 10,000 מ"ז, שיעטפו את הגופה.
מוקד: כלי חניטה

סופת חול (Sandstorm)
תהפוכה
דרגה: דרד 7, מכשף/אשף 7
רכיבים: ק, ת, ח
זמן הטלה: 1 דקה
טווח: בינוני
השפעה: סופת חול
משך: 1 שעה
הצלה: לא
התנגדות לחשים: לא

הלחש יוצר סופת חול באיזור ההשפעה. סופת החול מתפקדת בדומה לטורנדו המתואר במדריך לשליט המבוך. גם המטיל יכול להיות מושפע מסופת החול. המטיל בוחר, בעת הטלת הלחש, את הכיוון אליו תנוע סופת החול.
רכיב חומרי: אבני לשם שחורות מכוסות בהירוגליפים, בשווי כולל של 5,000 מ"ז

הכדורית המתערבלת של האבל (Habel's Twisting Sphere)
עוצמה
דרגה: מכשף/אשף 3
רכיבים: ק
זמן הטלה: פעולה רגילה
טווח: מגע
מטרה: יריב יחיד
משך: מיידי
הצלה: תגובה לחצי (ראה מטה)
התנגדות לחשים: לא

המטיל מערבל את האוויר באמצעות קסם ויוצר כדורית של אוויר דחוס שמתערבלת בידו, ואז מטיח אותה ביריב. יש להצליח בהתקפת מגע בקפא"פ.
אם הלחש פוגע ביצור או חפץ בינוניים ומטה, הם מועפים לכיוון ההפוך מהמטיל למרחק 1.5 מ'/דרגה (מקסימום 30 מ'). יצור המציל תגובה מועף רק 1.5 מ'/2 דרגות. אם הם פוגעים בחפץ או יצור אחר במסלול מעופם, הם נעצרים וחוטפים 1ק8 נזק מוחץ על כל 1.5 מ' שהיו אמורים לעבור, וגורמים כמות נזק זהה למה שהם פגעו בו.
במידה והכדורים פוגעת ביצור או חפץ גדולים ומטה, או בחפץ המקובע לקיר, היא גורמת למטרה 1ק8 נזק מוחץ/דרגת מטיל (תגובה לחצי).

פאטה מורגנה
אשלייה (הזייה) [השפעה על התודעה]
דרגה: מכשף/אשף 5, טרובדור 4
רכיבים: ק, ת, ח
זמן הטלה: פעולה רגילה
טווח: רחוק
מטרה: יצור אחד/דרגה, כולם במרחק של עד 9 מ' זה מזה
משך: חצי שעה
הצלה: רצון נוגד
התנגדות לחשים: כן

המטיל גורם למטרות לחלות בפאטה מורגנה, הזיות המדבר. המטרות מדמיינות מחזה שהן מוצאות מושך באותו רגע (בחירת שה"מ). אם המטרות נכשלות בהצלה, הן מתחילות לרדוף אחרי הדבר המושך. הן משתמשות בכל אמצעי העולה על דעתן על מנת להתקדם אל עבר ההזייה במהירות המרבית, שתמיד נמצאת עבורם בקו האופק. הדבר כולל שימוש בלחשי תנועה, תנועה מאומצת ביותר (מה שעלול להיות קטלני במצבים מסוימים) ולחימה בידידים המנסים למנוע מהדמות להתקדם. הדמויות עדיין יתייחסו לידידיהן כאל ידידים, אך יאבקו כדי להגיע אל המטרה, כנראה תוך גרימת נזק לא קטלני.
אם אחת המטרות נמצאת בסכנת מוות בעקבות מאבקה הממושך להגיע אל ההזייה, היא זכאית לזריקה חוזרת.
רכיב חומרי: פיסה מעץ דקל, טיפת דבש ואבקה המדיפה ריח נעים.


עוד בהמשך.
אשמח לביקורת בונה.
 
קודם כל ת'מה מעניינת
למה מערבולת חול דורשת חול? זה תנאי מגביל שלא תורם כלכך.
חוץ מזה הוא נראה קצת חלש - או שהייתי מגדיל את הרדיוס או מגדיל את ההשפעה. בנוסף 1ק10 סיבובים זה אקראי מאוד, למה לא 2ק4 למשל?

בנוגע לסופת חול, כדאי שתציין מה ההשפעה של טורנדו
- לא לכל שחקן יש גישה למדריך לשה"ם
 
רעיונות מגניבים!
לא התעמקתי יותר מידי בפרטים מבחינת איזון וכו' אבל 2 הערות -
בלחש של המומיה, היות וזה נותן אפשרות ליצור משרת עם תבנית די חזקה מתאים המחיר יהיה תלוי בק"פ של היצור, ואפילו ידרוש נק"ן.
בלחש הראשון, הרבה יותר קשה להוציא 25 בבדיקת כוח מ25 בבדיקת אומנות הבריחה. הם צריכים להיות שונים. בלחש קורים למשל הד"ק של הכוח הוא 20 ואומנות הבריחה הוא 25.
 
בעניין מערבולת חול, אפשר כי הלחש יוכל לפעול גם בקרקע מבוססת חומרים דמויי חול (כגון עפר, אפר, חצץ, ואפילו נסורת!) תוך הורדת הסיכוי שיפעל (כראוי על כל פנים)
 
The oldman אמר/ה:
קודם כל ת'מה מעניינת
למה מערבולת חול דורשת חול? זה תנאי מגביל שלא תורם כלכך.
חוץ מזה הוא נראה קצת חלש - או שהייתי מגדיל את הרדיוס או מגדיל את ההשפעה. בנוסף 1ק10 סיבובים זה אקראי מאוד, למה לא 2ק4 למשל?

בנוגע לסופת חול, כדאי שתציין מה ההשפעה של טורנדו
- לא לכל שחקן יש גישה למדריך לשה"ם

איפה 1ק10? זה סיבוב לדרגה עם מקסימום של 10....

yellow_acid אמר/ה:
רעיונות מגניבים!
לא התעמקתי יותר מידי בפרטים מבחינת איזון וכו' אבל 2 הערות -
בלחש של המומיה, היות וזה נותן אפשרות ליצור משרת עם תבנית די חזקה מתאים המחיר יהיה תלוי בק"פ של היצור, ואפילו ידרוש נק"ן.
בלחש הראשון, הרבה יותר קשה להוציא 25 בבדיקת כוח מ25 בבדיקת אומנות הבריחה. הם צריכים להיות שונים. בלחש קורים למשל הד"ק של הכוח הוא 20 ואומנות הבריחה הוא 25.

צודק בשניהם. אשנה.

dvav אמר/ה:
בעניין מערבולת חול, אפשר כי הלחש יוכל לפעול גם בקרקע מבוססת חומרים דמויי חול (כגון עפר, אפר, חצץ, ואפילו נסורת!) תוך הורדת הסיכוי שיפעל (כראוי על כל פנים)

אתה צודק, ואפילו אין צורך להוריד סיכוי שיפעל. שונה.
 
dvav אמר/ה:
הסיבה שרציתי מחסר היא האופי המדברי של הלחשים, ואיני מבין במה 'הכדורית המתערבלת של האבל' הוא כזה

הכדורית המתערבלת של האבל הוא לא לחש מדברי, אבל הוא לחש בסגנון שדי אופייני ללחימה של חרטומים. הלחש לא כל כך חזק ביחס לרמה שלו , כי מקסימום של 20ק6 ליצור (במידה והיצור צמוד לקיר) כלחש מגע זה לא מאוד חזק. במיוחד בהשוואה ללחש כדור אש מאותו דרג, שעושה גם נזק של 1ק6/דרגה, אבל לכל היצורים ברדיוס בלי צורך בהתקפת מגע. אבל ללחש הזה יש שימושים טקטיים מאוד נרחבים בלחימה צבאית. בנוסף לקטע הברור של להעיף יריב מעבר לצוק או אל תוך לבה רותחת, ניתן להדוף את היריב לאחור כלפי בני בריתו, ולגרום פי 2 נזק, או לקחת 4- להתקפה כדי לנסות להעיף את נשקו של היריב מידו. לחשים מהסוג הזה הם מסוג הלחשים שמיוחסים למצרים. זו הסיבה שזה כאן.
 
חזרה
Top