• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 4 דרקונים ונתונים [דו"נ 2] [מו"ד 4] דם המלאך- נתיב מופת לאלדרינים בסרמיאת.

בעולם המערכה שלי, סרמיאת, האלדרינים (או האלפים הגבוהים בכל מהדורה אחרת של מו"ד) הם השבט האלפי היחיד שנותר נאמן לאלים, והאלים מעריכים נאמנות.
בעוד שאלפי היער הפכו לאינדיאנים שסוגדים לרוחות הטבע, והסיראנים- אלפי הים והנהרות- הקדישו את עצמם לאלה אחת ויחידה, האלדרינים נותרו איתנים באמונתם. הם הפכו לכוהנים הגדולים ביותר של האלים, לאלופיהם ואביריהם. הם אלה ששולטים ביבשת הקדושה קרדניה, ובכל המקדשים שבה.

לסיראנים כבר רשמתי נתונים למהדורה החמישית של מו"ד: https://www.pundak.co.il/library/dnd/666-sirans-race-5th

נתיב המופת הבא בעצם מחליף בעולם חסר הפיות שלי את נתיב המופת Shire Knight מהסל"ש 2, אבל בעולמות אחרים אני מניח שהמנחה ידרוש מקצוע ממקור כוח קדושה בשביל נתיב המופת הזה.

דם המלאך
"עיניך יישרפו באורם הקורן של האלים, וכך תצטרך לחיות- עיוור לכל היופי ממנו התעלמת בחייך."

דרישות: אלדרין, דרגה 11 (אופציונאלי- מקור כוח קדוש).

לפני זמן רב, מלחמה געשה בין האלים. היא קרעה את הרקיע לחלקים חלקים, וארצות שלמות טומאו בדמם. אז, שבטי האלפים התפצלו. שבט אחד הקדיש את עצמו לרוחות הטבע, שבט אחר עקב אחר האלה לין אל המצולות, אך שבט האלדרינים נותרו איתנים באמונתם באלים אשר יצרו אותם, ואמונתם תוגמלה ברסיס מהרקיע.

אתה דם המלאך, אלדרין שלמד להשתמש ולשלוט ברסיס הקדוש שנמצא בתוכו. רסיס הקודש שבך גדל בכל יום שעבר, ניזון מאמונתך החזקה, מכוחך הנפשי ומהאידיאלים הנעלים שלך. כעת, הרסיס ניזון מגופך- מחזק ומחליף את גופך בן התמותה, הופך אותו לאחד שראוי למלאך.

מאפייני נתיב דם המלאך
כנפי המלאך (דרגה 11): כאשר אתה מנצל נקודת פעולה בשביל לבצע התקפה, אתה רשאי להשתגר את מהירותך כפעולה חופשית לפני או אחרי ההתקפה.
ערפילים שמימיים (דרגה 11): כל פעם שאתה משתגר, ערפילים שמיימיים מקיפים אותך ואתה זוכה בהסתרה חלקית עד תחילת תורך הבא.
חסד מלאכי (דרגה 16): כאשר אתה משתמש בכוח הגזע צעד פיה, בצע זריקת הצלה כנגד כל השפעה שהצלה לסיום יכולה לסיים.

כוחות דם המלאך

להבי הרקיע |התקפת דם המלאך 11
הערפילים סביבך מתערבלים ויוצרים זוג חרבות, זוהרות באור מארמון השמש עצמו.
התקלות * קדושה, קורן
פעולה רגילה | טווח
10
מטרה: יצור אחד או שניים
התקפה: תבונה, חוכמה או כריזמה +6 נגד דרג"ש.
דרגה 21: תבונה, חוכמה או כריזמה +8 נגד דרג"ש.
פגיעה: 1ק10+ מתאם תבונה נזק קורן והמטרה הלומה (הצלה לסיום).
מיוחד: כאשר אתה מקבל את הכוח הזה, בחר תבונה, חוכמה או כריזמה. זו התכונה שתשתמש בה מעכשיו והלאה לגלגול ההתקפה. אתה לא יכול לשנות את הבחירה שלך לאחר הבחירה הראשונית.

ערפל שמיימי |תכלית דם המלאך 12
אתה מתרכז, וגורם לערפל השמיימי לאפוף את סביבתך, דורש מהכופרים לנוע בזהירות, מחליש את נחישותם.
התקלות * קדושה, קורן, אזור
פעולה רגילה | אזור
פרץ 2 בטווח 10 משבצות.
מטרה: יצור אחד או שניים
השפעה: הפרץ יוצר אזור של ערפל ערטילאי שנותר עד סוף תורך הבא. אויבים מחשיבים את האזור כתוואי שטח קשה וסובלים מרגישות 10 קורן כל עוד הם נמצאים בתוך האזור.
תמיכה משנית: האזור נותר עד סוף תורך הבא.

התגשמות מלאכית |התקפת דם המלאך 20
אתה מופיע מאחורי הכופר, זוהר בחסד האל. הבעה של בעתה עולה על פרצופו כשהוא מבין שהמלאך הגיע כדי להעניש אותו על כפירתו.
יומי * קדושה, קורן
פעולה רגילה | טווח
10
מטרה: יצור אחד
השפעה: אתה משתגר למשבצת פנויה שסמוכה למטרה, ומבצע את ההתקפה הבאה:
התקפה: תבונה, חוכמה או כריזמה +6 נגד דרג"ש.
פגיעה: 4ק10+ מתאם תבונה נזק קורן.
פספוס: חצי נזק.
השפעה: אתה נכנס לעמידת התגשמות מלאכית. כל עוד אתה בעמידה הזו, אתה רשאי להשתגר חצי ממהירותך כפעולת תנועה, ואתה זוכה לתוסף לנזק להתקפות הלפי-רצון שלך ששווה למתאם התבונה שלך.
מיוחד: כאשר אתה מקבל את הכוח הזה, בחר תבונה, חוכמה או כריזמה. זו התכונה שתשתמש בה מעכשיו והלאה לגלגול ההתקפה. אתה לא יכול לשנות את הבחירה שלך לאחר הבחירה הראשונית.
 
נתיב מופת מגניב, אני קצת חלוד במכאניקה של ארבע, אבל על-פניו נראה סבבה.
הערפל השמיימי נכנס למשבצת הבעייתית בעיניי של כוחות תכלית, שהם לכאורה אמורים להיות לא-קרביים, אבל בפועל שימושיים רק בקרב.
 
וואו, ממש ממש חזק.

כבר המאפיין של כנפי המלאך עוצמתי. השתגרות זה עוצמתי, ואתה מקבל השתגרות ומחסה חלקי אחרי כול פעם שאתה משתגר בגלל המאפיין של ערפילים שמיימים. זה לא מאפיין יותר מידי חזק, זה מאפיין טוב, אבל זו כבר התחלה חזקה.
עכשיו, בנוגע לערפילים שמימיים... יש לזה סינרגיות טובות מידי עם דמויות שאוהבות להשתגר. Swordmage לדוגמה, שיכול להשתגר כול סיבוב עוד לפני דרגה 20 בזכות Swordmage Aegis. אבל גם אם אנחנו מוציאים את הסורדמייג' מהתמונה, זה עדיין חזק. עכשיו, במהדורה 4 זה לא כזה מסובך להשיג מחסה חלקי אם אתה מהמקצוע הנכון (מכשף, אני מסתכל עליך), אבל המקצוע הזה נותן כניסה ממש קלה למחסה קבוע כול סיבוב.

חסד מלאכי נהדר, אבל כתוב שהוא לדרגה 11 במקום לדרגה 16.

להבי הרקיע חזק, ממש חזק. אנחנו מדברים פה על מצב עוצמתי יחסית של הצלה לסיום לשני יצורים כול התקלות. זה שווה בעוצמה לכוח יומי לדעתי, וזה כוח התקלות שלו.

ערפל שמיימי לא רע בעיקרון, אבל אני לא אוהב את איך שבחרת את הכוח. זה תומך בבילד הקבוצתי של Radiant Mafia, שאני מרגיש שאפשר לעשות הרבה יותר מאשר "עוד משהו שנותן רגישות לנזק קורן" עם זה. בסופו של דבר, זה כוח בסדר, אני פשוט לא מחבב אותו.

והתגשמות מלאכית... וואו, פשוט וואו.
השתגרות לפי רצון למשך התקלות זה חזק, ממש חזק. זה נותן סינרגיה עם חפצים שמשפיעים רק כשאתה משתגר, זה נותן לך לצאת ממצבים קשים בקלות, זה בעצם הופך אותך לכמעט בלתי ניתן לעצירה בשדה הקרב בלי השפעות עוצמתיות- ונגדן בדרגה הזו כבר אמור להיות לך Superior Will בשביל הצלה בתחילת התור. אנחנו מדברים פה על דמות שיכולה להשתגר 3 פעמים במחיר של נקודת פעולה בלי עוד להיכנס לבילדים מוזרים. וזה משתלב עם המחסה הקבוע... זה חזק מידי.
==

בילד תיאורטי: מג-חרב (מבוסס תבונה, כמו כול מג חרב, ככה שאפילו יהיה לו נזק סבבה עם ההתקפות), עם אחד מהנשקים של נזק קורן ואולי ריבוי מקצועות לפלאדין בשביל הפלאף והדרישה האפשרית למקור כוח קדוש, עם חפצים קסומים שמשפיעים אחרי השתגרות, שמשתגר לפחות פעם בסיבוב, פעמיים אם מפרים את התנאי שלו, שלוש פעמים אם הוא מחליט לא לתקוף, ארבע פעמים אם הוא מנצל נקודת פעולה... זה לא מסובך. הקבוצה שלו צריכה להיות Radiant Mafia, ומפה... בהצלחה למנחה.
 
The oldman אמר/ה:
[post]670136[/post] נתיב מופת מגניב, אני קצת חלוד במכאניקה של ארבע, אבל על-פניו נראה סבבה.
הערפל השמיימי נכנס למשבצת הבעייתית בעיניי של כוחות תכלית, שהם לכאורה אמורים להיות לא-קרביים, אבל בפועל שימושיים רק בקרב.
תודה, בנוגע לכוחות התכלית- אין מה לעשות באמת. ככה זה. בפועל כוחות תכלית עובדים בצורה אחרת מאשר בתיאוריה.
העוג הברברי אמר/ה:
[post]670157[/post]
עכשיו, בנוגע לערפילים שמימיים... יש לזה סינרגיות טובות מידי עם דמויות שאוהבות להשתגר. Swordmage לדוגמה, שיכול להשתגר כול סיבוב עוד לפני דרגה 20 בזכות Swordmage Aegis. אבל גם אם אנחנו מוציאים את הסורדמייג' מהתמונה, זה עדיין חזק. עכשיו, במהדורה 4 זה לא כזה מסובך להשיג מחסה חלקי אם אתה מהמקצוע הנכון (מכשף, אני מסתכל עליך), אבל המקצוע הזה נותן כניסה ממש קלה למחסה קבוע כול סיבוב.
אני לא רואה בעיה אמיתית עם זה, בהתחשב בכך שבמו"ד 4 באמת קל מאוד להשיג מחסה חלקי, וסה"כ זה לא כזה מדהים בדרגות המופת והאגדה. כאילו, מחסר 2 להתקפות קפא"פ וטווח נגדך? זה לא כזה מדהים. אני מסכים שיש לזה סינרגיות טובות מאוד עם סוורדמייג' או אפילו עם מכשף, אבל אני חושב שזה לא כזה נורא, וסה"כ זה נותן סיבה טובה לקחת את הנתיב מופת הזה. זה בעצם השטיק שלו.
העוג הברברי אמר/ה:
[post]670157[/post]
חסד מלאכי נהדר, אבל כתוב שהוא לדרגה 11 במקום לדרגה 16.
וואלה, טעות שלי XD. אתקן.
העוג הברברי אמר/ה:
[post]670157[/post]
להבי הרקיע חזק, ממש חזק. אנחנו מדברים פה על מצב עוצמתי יחסית של הצלה לסיום לשני יצורים כול התקלות. זה שווה בעוצמה לכוח יומי לדעתי, וזה כוח התקלות שלו.
באמת? שים לב שמדובר בהלום (dazed) ולא המום (stunned), ובהתחשב בכמות המפלצות שדי מתעלמות מהמצב הזה בשלב הזה של המשחק... אם אהפוך את זה למטרה אחת, זה יעבוד? או שאהפוך את ההשפעה לעד סוף תורך הבא במקום ה"ל?
העוג הברברי אמר/ה:
[post]670157[/post]
והתגשמות מלאכית... וואו, פשוט וואו.
השתגרות לפי רצון למשך התקלות זה חזק, ממש חזק. זה נותן סינרגיה עם חפצים שמשפיעים רק כשאתה משתגר, זה נותן לך לצאת ממצבים קשים בקלות, זה בעצם הופך אותך לכמעט בלתי ניתן לעצירה בשדה הקרב בלי השפעות עוצמתיות- ונגדן בדרגה הזו כבר אמור להיות לך Superior Will בשביל הצלה בתחילת התור. אנחנו מדברים פה על דמות שיכולה להשתגר 3 פעמים במחיר של נקודת פעולה בלי עוד להיכנס לבילדים מוזרים. וזה משתלב עם המחסה הקבוע... זה חזק מידי.
יש לך נקודה, אבל איך היית מחליש את הכוח? האם להפוך את זה למהירות תעופה במקום יעבוד?
 
חזק מאוד... מאוד...

להבים שמימיים זה חזק, הערפל השמיימי נחמד, וההתגשמות המלאכית...
השתגרות+נזק 4ק10 קורן+בפספוס רק חצי נזק+אפשרות בחירה לבונוס לפגיעה...
יכול להיות שבאמת זה לא חזק עד כדי כך, אני לא מכיר את השיטה כלכך, אבל לי זה נשמע קטלני מאוד...

אבל מגניב. יכול להיות שלא מאוזן, אבל ממש מגניב.
 
Nextorl אמר/ה:
באמת? שים לב שמדובר בהלום (dazed) ולא המום (stunned), ובהתחשב בכמות המפלצות שדי מתעלמות מהמצב הזה בשלב הזה של המשחק... אם אהפוך את זה למטרה אחת, זה יעבוד? או שאהפוך את ההשפעה לעד סוף תורך הבא במקום ה"ל?
מטרה אחת עוד יהיה על הגבול ואצטרך להשוות לכוחות אחרים, אם אתה מפחית את זה לעד סוף תורך הבא זה יוצא כוח חזק אבל נראה לי די מאוזן.
Nextorl אמר/ה:
[post]670160[/post] אני לא רואה בעיה אמיתית עם זה, בהתחשב בכך שבמו"ד 4 באמת קל מאוד להשיג מחסה חלקי, וסה"כ זה לא כזה מדהים בדרגות המופת והאגדה. כאילו, מחסר 2 להתקפות קפא"פ וטווח נגדך? זה לא כזה מדהים. אני מסכים שיש לזה סינרגיות טובות מאוד עם סוורדמייג' או אפילו עם מכשף, אבל אני חושב שזה לא כזה נורא, וסה"כ זה נותן סיבה טובה לקחת את הנתיב מופת הזה. זה בעצם השטיק שלו.
מחסה חלקי זה חזק. זה בעצם תוסף 2+ לדרג"ש ולכול ההגנות כנגד כול התקפה שהיא לא אזורית. העובדה שמכשף משיג את זה בכזו קלות זה בעייתי, אבל אני לא חושב שזה אומר שכול אחד אמור להשיג את זה בכזו קלות.
Nextorl אמר/ה:
[post]670160[/post] יש לך נקודה, אבל איך היית מחליש את הכוח? האם להפוך את זה למהירות תעופה במקום יעבוד?
לגמרי יעבוד. יש הרבה תקדימים בשלב הזה למהירות תעופה למשך התקלות ככוח יומי.

עכשיו שים לב שאף אחד מהמאפיינים כרגע עם העריכות שדיברנו עליהם זה במצב של 'חייב להוריד'. גם לא החלק עם המחסה. אבל אנחנו מדברים פה על נתיב מופת שכול אחד מהמאפיינים שלו ממש חזק- הכוח התקלות, הכוח נקודת פעולה, המאפיין דרגה 11, הכוח דרגה 20, ושני המאפיינים שנשארו הם מאוד יעילים אבל לא ממש חזקים (דרגה 12 עוצמתי רק אם בנית נכון את הקבוצה שלך, מאפיין דרגה 16 פשוט מאפיין טוב, לא חזק מידי באף צורה).

וכשאתה לוקח את כול זה בחשבון... יוצא לך נתיב מופת ממש עוצמתי. לא בגלל חלק אחד ששבור בו, אלא בגלל שכול חלק בו ממש טוב אז כמכלול יש לך יותר מידי דברים טובים פה.
 
אני מסכים שהנתיב חזק ועל גבול השבור עם יד נוטה.

תומך בעוג על ההערות בקשר ללהבי הרקיע. נכון שזה Daze ולא Stun, אבל ההשוואה לStun פסולה מלכתחילה, מכיוון שהוא לא אפשרות אמיתית בכוח שכזה בדרגה הזאת ולא אמור להיות בכלל על השולחן. במופת אנחנו משחקים עם Daze הרבה יותר, ולכן מן הסתם ששופטים את הכוח על שימוש במצב הזה.

מחסה חלקי לא כזה נורא. מדובר ב-2 לגלגולי התקפה, אוייבים ששווים את שמם יתגברו על זה בל בעיות. אחרים יפספסו, אבל מגיע להם לפספס כי הם הגובלינים של דרגות המופת. בנוסף, סביר להניח שלהרפתקן יהיו בין 1-2 נקודות פעולה. אחת, שתיים או אפילו שלוש השתגרויות ביום לא ישבור את המשחק. זה כן עוצמתי, אבל לא משהו ששובר את המערכת.

בקשר להתגשמות מלאכית, הוא שבור, מסכים עם עוג בשנית. שינוי לתעופה באמת יעשה את העבודה וישאיר את הכוח מכובד מאוד - גם לעוף, גם בונוס לנזק וגם בחירה עם איזו תכונה לגלגל התקפה. באמת שלא צריך יותר ;)

אהבתי מאוד את הרעיון והביצוע מרגיש קשור מאוד למסורת האלדרינית, עם אפשרויות לשיגור, תעופה ומכות שישרפו את החוטאים ויהממו את הכופרים. הנקודה החזקה של הנתיב היא לטעמי המאפיינים, שמעבירים בצורה הכי ברורה את הסגנון שהנתיב שואף אליו, וככל הנראה הכי מאוזנים בכל הנתיב עצמו. אהבתי והייתה קריאה מעניינת (ואפילו במה' 4 כדי שאני אוכל להבין), כל הכבוד.
 
מממ, אם כך אני חושב שעדיף להחליף את התגשמות מלאכית ואת להבי הרקיע. כלומר, התגשמות מלאכית (מוחלשת כמובן) תהיה הכוח התקלות דרג 11, ולהבי הרקיע יהיה יומי דרג 20 (אולי אפילו יהיה חזק יותר, כנראה 2ק10)

קודם שיהיה לי זמן לסדר.
 
חזרה
Top