• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

[עץ לשיפור רעיונות]

אתם מכירים את זה שיש רעיון מגניב אבל עם ביצועים לא טובים במיוחד?
אני מקווה לשנות את זה בעץ הזה.
אם מישהו מוצא רעיון מגניב אבל עם ביצוע לא טוב הוא ינסה לשפר את זה, ואז יציג את הרעיון המקורי והמשופר זה לצד זה, וביחד נבדוק אם זה מאוזן.
ניתן להביא כל דבר, הכל בכישרון ועד למקצוע שלם.
יש לכתוב את הסיבות לשיפור ואת הגרסה.

אני אתחיל אם משהו פשוט יחסית: "בזלת קשיחה" מ"שדרגו את הנשק שלכם" https://www.pundak.co.il/library/dnd/306-upgrade-your-weapon-dnd35

[3.5]
בזלת קשיחה [ח"ג[
נשק שראשו עשוי בזלת שביר יותר מפלדה, אך הוא חד להדהים.
בסיס: כל כלי נשק מלבד נשק ירי.
תועלת: תוסף +1 נזק חותך בכל פגיעה. בכל פגיעה, יש סיכוי של %5 שהנשק יישבר.
150 מ"ז

סיבה: ברצינות? +1 לנזק והנשק עלול להישבר? קשה לי לראות מישהו לוקח את זה.

גרסה מחודשת:
בזלת קשיחה [ח"ג[
נשק שראשו עשוי בזלת שביר יותר מפלדה, אך הוא חד להדהים.
בסיס: כל כלי נשק חותך.
תועלת: תוסף +1 איום בפגיעה חמורה (מצטבר, לא מוכפל [להב חד,פגיעה חמורה משופרת]) כך שהאיום של חרב ארוכה הוא 18 או 16 (עם יש אחת מההשפעות המוזכרות [להב חד,פגיעה חמורה משופרת]).
עקב שינוי זה החוזק של הנשק מופחת ב3 (ראה לצורך העניין פגיע בנשק, ספר החוקים לשחקן ע' 133) כך שלחרב ארוכה החוזק יהיה 7 במקום 10.

500 מ"ז


גרסה מחודשת (אפשרות שנייה):
אותו דבר אבל האיום כן מוכפל (כך שהאיום של חרב ארוכה ביחד עם פגיעה חמורה משופרת יעמוד על 15).
בנוסף הנשק חוטף נזק כפול במתקפת ניפוץ מוצלחת נגדו.
 
לכלי נשק שלא עשויים ממתכת, יש יתרונות מסויימים במו"ד - הם חסינים למפלצות חלודה, ללחש חימום מתכת ולהשפעות מגנטיות מוזרות.

בהרפתקה הקלאסית "אי האימה" היה כוהן וודו כושי רשע עם אלת עצם 2+, שכל מי ששיחק כוהן נורא רצה להשיג לעצמו מהסיבות הנ"ל.
 
הגרסה החדשה דווקא הרבה יותר שבורה. תשווה לחומרים כמו מית'ריל או אדמנטיום, ותראה את הבדלי העוצמה העצומים ביניהם. הרחבת טווח האיום ב-500 מ"ז זה הרבה מאוד, במיוחד שזה מצטבר עם הכול, ובכללי אני חושב שזו יכולת שחומר מיוחד לא אמור להעניק.

עכשיו, בנוגע לגרסה הישנה, אני דווקא לא חושב שהיא כזו רעה, ולמען האמת יכול לראות שימושים טובים לה. הכול עניין של איך אתה מפרש את החוקים שכתובים שם. Damaged ו-Destroyed אלו מושגים שונים בשיטה, ואני נוטה לומר שה-5% גורם רק ל-Damaged- ככה שהנשק נשבר אבל לא נהרס לחלוטין. זה אומר שלחש Mending או בדיקת מלאכה מתאימה עשויים לתקן אותו, מה שהופך את זה לאופציה הרבה יותר מושכת. כאילו, אני יכול לראות מישהו קונה נשק מלאכת מחשבת מבזלת קשיחה ומקבל בגדול נשק 1+ מבחינת נתונים במחיר מאוד זול (סה"כ עלות הנשק+ 450) ועם החיסרון שמידי פעם הוא צריך לתקן אותו והוא לא עוקף הפחתת נזק של קסם (וגם החסרונות האלו קלים למעבר. מטה תיקון לא אמור להיות יקר במיוחד, או שהאשף/כוהן פשוט יכינו, ונשק קסום זה לא לחש כזה נדיר).
וזה כמובן שאנחנו מדברים רק על נשק קפא"פ. גם אם אתה מפרש את המילה "נשבר" כ"נהרס לחלוטין" שוריקאנים מבזלת שחורה הם ממש נחמדים- כי בכול מקרה מחליפים אותם לעיתים קרובות.

יותר מזה, העובדה שהוא נותן בונוס של נזק חותך ולא הסוג הרגיל של הנשק יכולה להתברר כיעילה לעתים נדירות, ואם המנחה שלך זורם, אולי הוא יאשר לך עם זה הקסמות לנשקים שגורמים לנזק חותך גם עם נשק שבמקור לא גורם נזק כזה (פטיש חד?), למרות שזה כבר תלוי מנחה. וכמו שהמפקד האלמוני אמר- העובדה שזה לא עשוי מפלדה יכולה להועיל, למרות שגם פה זה עניין של פירוש האם זה לגמרי עשוי מבזלת שחורה או רק ציפוי (אני לדוגמה לא הייתי נותן לדרואידים להשתמש בחרבות מבזלת שחורה, זה עוקף את בעיות הנשק שלהם בקלות מידי).
===

עכשיו, בלי קשר לבזלת הקשיחה, הרעיון של העץ לא רע בכלל, אבל למה להתחיל דווקא מרעיונות שאנשים פרסמו בפורום? זה לא נחמד במיוחד לומר ליוצרים המקוריים "הנה מה שאתם יצרתם, תראו אותי יוצר את זה טוב יותר". בספרים עצמם יש המון, המוןןן כישרונות, מקצועות, מפלצות, מקצועות יוקרה, לחשים ועוד שהם פשוט עלובים וראויים לתחלופה גם הם. למה לא להתחיל מהם? הרעיונות שלהם גם נוטים להיות גנריים יותר.
 
העוג הברברי אמר/ה:
הגרסה החדשה דווקא הרבה יותר שבורה. תשווה לחומרים כמו מית'ריל או אדמנטיום, ותראה את הבדלי העוצמה העצומים ביניהם. הרחבת טווח האיום ב-500 מ"ז זה הרבה מאוד, במיוחד שזה מצטבר עם הכול, ובכללי אני חושב שזו יכולת שחומר מיוחד לא אמור להעניק.
===


עכשיו, בלי קשר לבזלת הקשיחה, הרעיון של העץ לא רע בכלל, אבל למה להתחיל דווקא מרעיונות שאנשים פרסמו בפורום? זה לא נחמד במיוחד לומר ליוצרים המקוריים "הנה מה שאתם יצרתם, תראו אותי יוצר את זה טוב יותר". בספרים עצמם יש המון, המוןןן כישרונות, מקצועות, מפלצות, מקצועות יוקרה, לחשים ועוד שהם פשוט עלובים וראויים לתחלופה גם הם. למה לא להתחיל מהם? הרעיונות שלהם גם נוטים להיות גנריים יותר.

1 כן זה אכן יוצר נשק חזק אבל שים לב לחולשה שלו, בתיאוריה קל מאוד לשבור אותו, כמעט כל לוחם שמתמחה בניפוץ יכול לשבור את זה יחסית בקלות.

2 צודק, יצא קצת מגעיל מצידי.

נ.ב. יש מקצוע יוקרה מעניין ביותר אבל עם ביצוע גרוע, תרצה לקחת את האתגר?, לי אין מספיק ניסיון להתמודד עם זה.
 
העוג הברברי אמר/ה:
עכשיו, בלי קשר לבזלת הקשיחה, הרעיון של העץ לא רע בכלל, אבל למה להתחיל דווקא מרעיונות שאנשים פרסמו בפורום? בספרים עצמם יש המון, המוןןן כישרונות, מקצועות, מפלצות, מקצועות יוקרה, לחשים ועוד שהם פשוט עלובים וראויים לתחלופה גם הם. למה לא להתחיל מהם?.
התמקדות רק ברעיונות שבספרים עלולה לצמצם את הנושא שלא לצורך, למשל:
נ.ב. יש מקצוע יוקרה מעניין ביותר אבל עם ביצוע גרוע, תרצה לקחת את האתגר?, לי אין מספיק ניסיון להתמודד עם זה.
אולי אפשר לפתור את הבעיה אם פותח הדיון יוכל לערוך את הודעת הפתיחה כך שהניסוח יהיה יותר מפרגן? במקום 'לתקן רעיונות גרועים' אפשר פשוט להציע שינויים לרעיונות קיימים...
 
אורי ט אמר/ה:
אולי אפשר לפתור את הבעיה אם פותח הדיון יוכל לערוך את הודעת הפתיחה כך שהניסוח יהיה יותר מפרגן? במקום 'לתקן רעיונות גרועים' אפשר פשוט להציע שינויים לרעיונות קיימים...
אני רואה שלא הובנתי כראוי. ה'זה לא נחמד' זה החלק הפחות חשוב, כי לא קשה פשוט לקחת רעיונות מכותבים שכבר לא נמצאים בפורום. לדעתי אבל ליצור תחליפים לרעיונות שמגיעים בספרים אבל נעשו שם פחות טוב יהיה יותר יעיל- כי אלו נוטים להיות רעיונות יותר גנריים. אני כן מסכים שהניסוח צריך להיות יותר מפרגן כלפי יוצרי התוכן המקוריים.

tkhag1 אמר/ה:
1 כן זה אכן יוצר נשק חזק אבל שים לב לחולשה שלו, בתיאוריה קל מאוד לשבור אותו, כמעט כל לוחם שמתמחה בניפוץ יכול לשבור את זה יחסית בקלות.

נ.ב. יש מקצוע יוקרה מעניין ביותר אבל עם ביצוע גרוע, תרצה לקחת את האתגר?, לי אין מספיק ניסיון להתמודד עם זה.
1 כמות האויבים שמשתמשים בניפוץ היא זניחה מאוד, ככה שהחולשה הזו לא תבוא לידי ביטוי כמעט אף פעם. זה למה לחלוטין התעלמתי ממנה, לנשק אין באמת חולשה, זה רק "במצב מאוד מאוד ספציפי החומר הזה קצת חלש מהרגיל, אבל בכול שאר קריירת ההרפתקנות שלך הוא טוב יותר מכול חומר אחר שנוצר". זה למה אני מעדיף את הגרסה הישנה, וחושב שכדאי לחפש יתרון שונה לגרסה החדשה.

נ.ב. אי אפשר לקבל ניסיון בלי לנסות. אם יש מקצוע יוקרה שאתה רוצה לעשות את הגרסה שלך בשבילו, אל תדאג בגלל ניסיון או משהו כזה, ופשוט תעשה את זה. ככול שתיצור יותר ותתעסק במכאניקה יותר, ככה תקבל יותר ניסיון.
 
העוג הברברי אמר/ה:
אורי ט אמר/ה:
אולי אפשר לפתור את הבעיה אם פותח הדיון יוכל לערוך את הודעת הפתיחה כך שהניסוח יהיה יותר מפרגן? במקום 'לתקן רעיונות גרועים' אפשר פשוט להציע שינויים לרעיונות קיימים...
אני רואה שלא הובנתי כראוי. ה'זה לא נחמד' זה החלק הפחות חשוב, כי לא קשה פשוט לקחת רעיונות מכותבים שכבר לא נמצאים בפורום. לדעתי אבל ליצור תחליפים לרעיונות שמגיעים בספרים אבל נעשו שם פחות טוב יהיה יותר יעיל- כי אלו נוטים להיות רעיונות יותר גנריים. אני כן מסכים שהניסוח צריך להיות יותר מפרגן כלפי יוצרי התוכן המקוריים.

tkhag1 אמר/ה:
1 כן זה אכן יוצר נשק חזק אבל שים לב לחולשה שלו, בתיאוריה קל מאוד לשבור אותו, כמעט כל לוחם שמתמחה בניפוץ יכול לשבור את זה יחסית בקלות.

נ.ב. יש מקצוע יוקרה מעניין ביותר אבל עם ביצוע גרוע, תרצה לקחת את האתגר?, לי אין מספיק ניסיון להתמודד עם זה.
1 כמות האויבים שמשתמשים בניפוץ היא זניחה מאוד, ככה שהחולשה הזו לא תבוא לידי ביטוי כמעט אף פעם. זה למה לחלוטין התעלמתי ממנה, לנשק אין באמת חולשה, זה רק "במצב מאוד מאוד ספציפי החומר הזה קצת חלש מהרגיל, אבל בכול שאר קריירת ההרפתקנות שלך הוא טוב יותר מכול חומר אחר שנוצר". זה למה אני מעדיף את הגרסה הישנה, וחושב שכדאי לחפש יתרון שונה לגרסה החדשה.

נ.ב. אי אפשר לקבל ניסיון בלי לנסות. אם יש מקצוע יוקרה שאתה רוצה לעשות את הגרסה שלך בשבילו, אל תדאג בגלל ניסיון או משהו כזה, ופשוט תעשה את זה. ככול שתיצור יותר ותתעסק במכאניקה יותר, ככה תקבל יותר ניסיון.

1ואם זה מקבל נזק מלא? (כלומר במקום נגיד 1ק3+8 זה יקבל 11)
נ.ב. זה לא שאני פוחד מהאתגר פשוט אין לי רעיון מעניין בשבילו (בן דרקון)
 
tkhag1 אמר/ה:
1ואם זה מקבל נזק מלא? (כלומר במקום נגיד 1ק3+8 זה יקבל 11)
כמו שאמרתי, לתת הרחבת טווח איום שמצטברת (שזו יכולת מטורפת בעוצמתה) לחומר שאפשר לשים בקלות על נשקים בעלות הזניחה של 500 מ"ז זה פשוט לא יכול לצאת מאוזן, לא משנה כמה תייקר את זה או תיתן מחסרים, זה עדיין יהיה חזק מידי. זו פשוט לא יכולת שנועדה לחומר. כמו שאמרתי, תשווה לחומרים אחרים, ועל פי זה תבנה את החומר שלך.
 
העוג הברברי אמר/ה:
tkhag1 אמר/ה:
1ואם זה מקבל נזק מלא? (כלומר במקום נגיד 1ק3+8 זה יקבל 11)
כמו שאמרתי, לתת הרחבת טווח איום שמצטברת (שזו יכולת מטורפת בעוצמתה) לחומר שאפשר לשים בקלות על נשקים בעלות הזניחה של 500 מ"ז זה פשוט לא יכול לצאת מאוזן, לא משנה כמה תייקר את זה או תיתן מחסרים, זה עדיין יהיה חזק מידי. זו פשוט לא יכולת שנועדה לחומר. כמו שאמרתי, תשווה לחומרים אחרים, ועל פי זה תבנה את החומר שלך.

אז נראה לי שאלך על הרעיון שלך:
[3.5]
בזלת קשיחה [ח"ג[
נשק שראשו עשוי בזלת שביר יותר מפלדה, אך הוא חד להדהים.
בסיס: כל כלי נשק מלבד נשק ירי.
תועלת: תוסף +1 נזק חותך בכל פגיעה. בכל פגיעה, יש סיכוי של %5 שהנשק יחטוף 1ק4 נזק (חוזק הנשק אינו משפיע).
150 מ"ז
 
אם זה נזק כול כך נמוך כבר הייתי מגדיל את הסיכוי, כי 1ק4 זה חסר השפעה אם זה מגיע 1 ל-20 פעמים. או להגדיל את הנזק לנזק של הנשק (נגיד לחרב אדירה ייגרם 2ק6 נזק, ולפגיון ייגרם 1ק4 נזק).

ואם כבר אתה הולך על זה, אז אני לא חושב שאתה צריך באמת אז לעשות גרסה חדשה. פשוט תבהיר כיצד אתה מפרש את המילים "הנשק יישבר". אני אישית מפרש את זה כ"יאבד חצי מהנק"פ שלו", אתה יכול לפרש את זה כ"חוטף כמות כך וכך של נזק", ויש כאלו שיפרשו את זה כ"מושמד". הבעיה בבזלת הקשיחה היא זה שזה לא ברור בדיוק.
 
נשק. נקודות פגיעה.
להב פעוט-1
קטן-2
בינוני-5
גדול-10
נשק קטן בעל ידית מתכת-10
בינוני-25
נשק קטן בעל ידית-2
בינוני-5
גדול-10
לי זה נראה די השפעה, אבל בהתחשב בהבדל בין הנשקים (1 לעומת 25) הרעיון שלך (אבד חצי מהנק"פ שלו) יותר טוב.
 
אני מצטער אבל נראה שאקח שוב מ"שדרגו את הנשק שלכם"


שריון שרף [ח"ג] שריון שרף מסיט פגיעות בקלות, להבים מחליקים עליו וכלי נשק מוחצים שוקעים לתוכו. עם זאת, הוא דליק בצורה מפחידה.
בסיס: פריטי שריון.
תועלת: מחסר 1- להתקפות חותכות/חודרות לא קסומות נגד עוטה השריון ,אך הבעלים נהפך לפגיע לאש [ 50%+ נזק]. אם השריון נחשף לאש, הבעלים עולה בלהבות.
מחיר: מ"ז

סיבה: התועלת קטנה מדי ביחס למחסר, כדור אש אחד מחסל את העסק,
גרסה מחודשת:
שריון שרף [ח"ג] שריון שרף מסיט פגיעות בקלות, להבים מחליקים עליו וכלי נשק מוחצים שוקעים לתוכו. עם זאת, הוא דליק בצורה מפחידה.
בסיס: פריטי שריון.
תועלת: מחסר 1- להתקפות חותכות/חודרות לא קסומות נגד עוטה השריון ,אך הבעלים מקבל מחסר 2- להצלות נגד אש.
מחיר: מ"ז 300
 
tkhag1 אמר/ה:
אני מצטער אבל נראה שאקח שוב מ"שדרגו את הנשק שלכם"


שריון שרף [ח"ג] שריון שרף מסיט פגיעות בקלות, להבים מחליקים עליו וכלי נשק מוחצים שוקעים לתוכו. עם זאת, הוא דליק בצורה מפחידה.
בסיס: פריטי שריון.
תועלת: מחסר 1- להתקפות חותכות/חודרות לא קסומות נגד עוטה השריון ,אך הבעלים נהפך לפגיע לאש [ 50%+ נזק]. אם השריון נחשף לאש, הבעלים עולה בלהבות.
מחיר: מ"ז

סיבה: התועלת קטנה מדי ביחס למחסר, כדור אש אחד מחסל את העסק,
גרסה מחודשת:
שריון שרף [ח"ג] שריון שרף מסיט פגיעות בקלות, להבים מחליקים עליו וכלי נשק מוחצים שוקעים לתוכו. עם זאת, הוא דליק בצורה מפחידה.
בסיס: פריטי שריון.
תועלת: מחסר 1- להתקפות חותכות/חודרות לא קסומות נגד עוטה השריון ,אך הבעלים מקבל מחסר 2- להצלות נגד אש.
מחיר: מ"ז 300

אתה מתכוון מחסר להצלות כנגד התקפות עם מתאר אש? יש עם זה כמה בעיות. זה לא רלוונטי בכלל אם הדמות מותקפת על ידי נשק בוער (וכן הלאה). חוץ מזה, זה כמעט לא משנה. וזה גם לא מעביר נכון את הרעיון של הדליקות הקלה.

אם כבר, החיסרון צריך להיות שבכל פעם שהבעלים נחשף לאש, הוא עולה באש באופן אוטומטי. יותר הגיוני, וגם לא פגיע מדי.
 
אלישע1, לדעתי אתה מסתכל לא נכון שדרגו את הנשק. המטרה כאן היא לא ליצור דברים סופר חזקים ושווים שכל הרפתקן מעל דרגה 7 יקנה. המטרה היא ליצור בונוסים קטנים עם סיכון מסוים ברמת כוח נמוכה, בה הבונוס הזה שווה את הסיכון. כשמסתכלים על זה ככה, לדעתי אין צורך לאזן מחדש את שתי הדברים שהבאת כאן.
 
yellow_acid אמר/ה:
אלישע1, לדעתי אתה מסתכל לא נכון שדרגו את הנשק. המטרה כאן היא לא ליצור דברים סופר חזקים ושווים שכל הרפתקן מעל דרגה 7 יקנה. המטרה היא ליצור בונוסים קטנים עם סיכון מסוים ברמת כוח נמוכה, בה הבונוס הזה שווה את הסיכון. כשמסתכלים על זה ככה, לדעתי אין צורך לאזן מחדש את שתי הדברים שהבאת כאן.

סיכון מסוים ?! אתה הורג ברברי בשתי מכות לפיד! אין אף שחקן שפוי שיקח את זה!
 
tkhag1 אמר/ה:
yellow_acid אמר/ה:
אלישע1, לדעתי אתה מסתכל לא נכון שדרגו את הנשק. המטרה כאן היא לא ליצור דברים סופר חזקים ושווים שכל הרפתקן מעל דרגה 7 יקנה. המטרה היא ליצור בונוסים קטנים עם סיכון מסוים ברמת כוח נמוכה, בה הבונוס הזה שווה את הסיכון. כשמסתכלים על זה ככה, לדעתי אין צורך לאזן מחדש את שתי הדברים שהבאת כאן.

סיכון מסוים ?! אתה הורג ברברי בשתי מכות לפיד! אין אף שחקן שפוי שיקח את זה!

אין צורך לרסס את הדף בסימני קריאה.
אתה מתעלם מהעובדה שלא כל החומרים נועדו לקראנץ'. אף דמות שחקן לא תיקח נשק ברונזה, כי אין לו יתרונות, רק חסרונות. זה לא אומר שצריך להתחיל לשפר את הברונזה.
נניח שיש שבט שחי במערות ואין לו מתכת, אבל השרף זמין אצלו בכמויות גדולות. הוא יצור שריונות מזה כי אין לו ברירה אחרת.
וחוץ מזה, אם יש דב"ש עם חסינות לאש (ענק אש, סלמנדר וכו'), פרקטית אין לו שום סיבה לא לקחת את זה.
וזה לא יהרוג ברברי בשתי מכות לפיד. 2ק3*1.5 לא הורג אפילו ברברי בדרגה 1.
 
50%+ לנזק אש זה לא כזה נוראי. עמידות לאש היא ממש קלה להשגה, ובדרגות הגבוהות גם חסינות לאש. הבונוס קטן מספיק בשביל שזה לא יהיה שבור אם תקבל חסינות לאש ותלבש את השריון- סתם תוסף מינורי. אני חושב שזה אחד מהביצועים היותר טובים שם בעץ.

בנוגע לביצוע שלך- כמו שנאמר פה, יותר מידי השפעות אש לא דורשות הצלות. אני חושב שעדיף באמת השפעה שתמיד קורית כשאתה נחשף לאש.
 
אלישע1 למה אתה מצטט את כל ההודעה שלי כשאני ההודעה האחרונה בעץ?
די עם זה כבר!!!!
נאב566, זה תקף גם אליך. לא צריך לצטט את ההודעה האחרונה בעץ.

לנושא, כמה אנשים כבר מסתובבים עם לפידים בשביל להרביץ בהם? אתה מסתכל על זה מנקודת מבט מאד מכאנית של "מה הכי חזק". זה לא ככה. ואם כבר מבחינה מכאנית, בנוסף למה שנאב אמר שהנזק לא כזה נורא, לפיד גורר -4 כי זה נשק מאולתר לדעתי.
 
חזרה
Top