• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 4 [מו"ד 4] מהם החולשות של אורקוס ואיך ניתן להרוג אותו?

זאת לא בדיוק שאלה על חוקים - עדיף לפתוח על זה עץ נפרד. בכל מקרה, אורקוס לא מאוד מסוכן לחבורה מיומנת בדרגה 30. רוב ההתקפות שלו הן קפא"פ בלבד, אז חבורה עם מרפא סביר (למקרה שהוא פוגע עם המילה האחרונה) תצליח לשרוד במשך כמה וכמה תורות מולו אפילו אם הם לא מעולים בקרב. יש לו נק"פ גבוה, אבל הוא יצור בודד, ואפקטים כמו הלום, המום, עיוור וכו' ישפיעו עליו באופן רציני. הוא יכול לשלם בנק"פ בשביל לסיים את האפקטים, אבל חבורה שמסוגלת להפעיל כמה אפקטים כאלו בכל סיבוב תעלה לו בהרבה מאוד נק"פ. חוץ מזה, חבורות בדרגה גבוהה עושות הרבה מאוד נזק. בסה"כ חבורה בדרגה גבוהה צריכה להיות מסוגלת להתמודד איתו. בכל מקרה עדיף לפתוח עץ נפרד בנוגע לזה.
 
אתה שואל את זה כשחקן או כמנחה?
אם זה הראשון - אז מכאנית, מה שגאלאן אמר. לזכרוני בגרסה שלו הוא בלי השיפורים שעשו למפלצות סולו שמונעות השפעות של הלום/המום/עיוור... בשלב מסוים לרוב יצורי הסולו נוספות הגנות מהדברים הללו.

כמנחה, הייתי הופך את זה למיקוד של הרפתקה שלמה - וזה הרבה יותר מעניין אם זה מ
צריך לזכור שלהרוג ממש את אורקוס זה על סף הבלתי-אפשרי, ניתן לגרש אותו בעיקר.
 
בהרבה משחקי הרפתקאות (ומן הסתם זה בהשראת ספרים, סרטים ואגדות) אתה לא בא פשוט ונלחם בשר-השדים עד שהוא מת. אתה צריך לעשות איזה משימה מיוחדת שתאפשר לך לחסל אותו. שלדי בן אלמוות והמוות שלו שמוחבא בתוך מחט שבתוך ביצה שבתוך ברווז...
 
מבחינת פלאפ - זה נמחק במעבר לעולם המערכה "נקודות של אור" במהדורה 4, אבל בגרייהוק דווקא הצליחו להרוג את אורקוס - אבל הצל שלו חזר בתור "טנבראוס", שד אל-מת חזק אפילו יותר.
בתור אל-מת, הצל של אורקוס הצליח לפצח את הסוד למילת העוצמה שמסוגלת להרוג אלים, ויצא למסע רצח קטן (2-3 אלים מתים). הבעיה שאורקוס הוא אדון האל-מתים - והוא בז להם. לתפיסתו אל-מת הוא כלי. הגעיל אותו להיות כזה. לכן טנבראוס קיים טקס שהחזיר אותו לחיים בתור אורקוס, אבל בתהליך מילת העוצמה נמחקה מזכרונו - מה שכמובן עצבן אותו מאוד.
בשלהי מהדורה 3.5, אורקוס חזר לארמון שלו בשאול והתחיל להכנס לכושר (העיצוב שלו נעשה הרבה יותר רזה ושרירי, בניגוד לעיצוב השמן במו"ד 4 או במוד"מ) ואילו הצל שלו - ביחד עם מילת העוצמה - נמחקו מהקיום לנצח (הספר Tome of magic מציג את הצל של אורקוס בתור "שריד" שדמויות ממקצוע הכובל מסוגלות לזמן לזמן מוגבל).
 
המפקד האלמוני אמר/ה:
בהרבה משחקי הרפתקאות (ומן הסתם זה בהשראת ספרים, סרטים ואגדות) אתה לא בא פשוט ונלחם בשר-השדים עד שהוא מת. אתה צריך לעשות איזה משימה מיוחדת שתאפשר לך לחסל אותו. שלדי בן אלמוות והמוות שלו שמוחבא בתוך מחט שבתוך ביצה שבתוך ברווז...

שבתוך ארנב שבתוך תיבה שקבורה מתחת לעץ אלון גדול.
 
הח׳אן הטטרי אמר/ה:
המפקד האלמוני אמר/ה:
בהרבה משחקי הרפתקאות (ומן הסתם זה בהשראת ספרים, סרטים ואגדות) אתה לא בא פשוט ונלחם בשר-השדים עד שהוא מת. אתה צריך לעשות איזה משימה מיוחדת שתאפשר לך לחסל אותו. שלדי בן אלמוות והמוות שלו שמוחבא בתוך מחט שבתוך ביצה שבתוך ברווז...

שבתוך ארנב שבתוך תיבה שקבורה מתחת לעץ אלון גדול.

culture.jpg
 
the Nerubian אמר/ה:
מבחינת פלאפ - זה נמחק במעבר לעולם המערכה "נקודות של אור" במהדורה 4, אבל בגרייהוק דווקא הצליחו להרוג את אורקוס - אבל הצל שלו חזר בתור "טנבראוס", שד אל-מת חזק אפילו יותר.
בתור אל-מת, הצל של אורקוס הצליח לפצח את הסוד למילת העוצמה שמסוגלת להרוג אלים, ויצא למסע רצח קטן (2-3 אלים מתים). הבעיה שאורקוס הוא אדון האל-מתים - והוא בז להם. לתפיסתו אל-מת הוא כלי. הגעיל אותו להיות כזה. לכן טנבראוס קיים טקס שהחזיר אותו לחיים בתור אורקוס, אבל בתהליך מילת העוצמה נמחקה מזכרונו - מה שכמובן עצבן אותו מאוד.
בשלהי מהדורה 3.5, אורקוס חזר לארמון שלו בשאול והתחיל להכנס לכושר (העיצוב שלו נעשה הרבה יותר רזה ושרירי, בניגוד לעיצוב השמן במו"ד 4 או במוד"מ) ואילו הצל שלו - ביחד עם מילת העוצמה - נמחקו מהקיום לנצח (הספר Tome of magic מציג את הצל של אורקוס בתור "שריד" שדמויות ממקצוע הכובל מסוגלות לזמן לזמן מוגבל).

במוד"מ1 התייחסו לזה שאם אתה הורג את אורקוס במישור הבית שלו אתה משמיד את זה סופית (ומקבל עליו פי עשר נק"נ), והייתה גם סדרת הרפתקאות של "בלאדסטון" שבסופה החבורה הייתה אמורה לתקוף את הגהינום ולהרוג אותו - עם אופציות לשחק את זה בדרגה 20 (הגיוני), דרגה 50 (WTF??) או דרגה 100 (?!?!?!)
 
זהב טהור לקרוא איך פעם ניסחו, וגם האיורים של פעם שמכירים שרבוט חובבני לחלוטין... גורם לי חשק להוציא את הסל"ש של מוד"מ המקורי שיושב לי על המדף :)
מה שכן יש לו רק 120 נק"פ אז בהחלט אפשרי לחסל אותו!
 
חוץ מזה שטווחי הנזק שלו מצחיקים (מקסימום 13 נזק להתקפת קפאפ הכי חזקה? דה פאק?), מעניין אותי למה כתבו את הטווחים בפורמט הזה, במקום לכתוב 1ק4 ו2ק6 +1. זה תמיד ככה במהדורות האלה? צריך כל הזמן לעשות המרה בראש לאיזה קוביה לגלגל?
 
לדמויות גם היה בדרך כלל פחות נק"פ מבמהדורות החדשות. היית בדרך כלל מפסיק לגלגל קוביות לקביעת הנק"פ בדרגה 9-11, ומקבל רק מספר מסויים (1, 2 או 3, תלוי במקצוע) של נקודות פגיעה לדרגה. גם בונוס הנק"פ על כושר התחיל רק מרמת תכונה של 15 אם אני זוכר נכון.
 
כן אני זוכר ממוד"מ בערך איך זה עבד, וגם שהמספרים בשיטה באופן כללי היו הרבה יותר צנועים. אבל עדיין, נזק של 3-13 לשר השדים הבלתי מנוצח נשמע לי עלוב, בהתחשב בזה שגם לוחם בדרגה 1 יכול להגיע לממוצע נזק דומה עם חרב גדולה והרבה כוח.

ועדיין לא קיבלתי תשובה לגבי עניין טווחי התוצאות - למה לכתוב 3-13 במקום 2ק6 +1?
 
פלאפי אמר/ה:
[post]669155[/post] נזק של 3-13 לשר השדים הבלתי מנוצח נשמע לי עלוב
מצד שני יש לו את ה Orcus Wand שגורם מוות מיידי ללא יכולת הצלה, אם הוא נוגע בבשר של יצור חי.
כמובן שאין תוסף להתקפה, אז לא ברור מה הוא צריך לגלגל כדי לפגוע, אבל נו שוויין :)
 
פלאפי אמר/ה:
כן אני זוכר ממוד"מ בערך איך זה עבד, וגם שהמספרים בשיטה באופן כללי היו הרבה יותר צנועים. אבל עדיין, נזק של 3-13 לשר השדים הבלתי מנוצח נשמע לי עלוב, בהתחשב בזה שגם לוחם בדרגה 1 יכול להגיע לממוצע נזק דומה עם חרב גדולה והרבה כוח.

ועדיין לא קיבלתי תשובה לגבי עניין טווחי התוצאות - למה לכתוב 3-13 במקום 2ק6 +1?

זה לא נזק כזה עלוב כשאתה שם לב שיש דרקונים שהטפרים שלהם עושים 2ק4 או 1ק10 נזק - מכת אגרוף של אורקוס חזקה כמו מכה של חרב דו ידנית ע"י לוחם די חזק. אבל כאמור, אם אורקוס הגיע למצב שהוא מתאגרף איתך, אז הוא בצרות - יש לו התקפות קטלניות הרבה יותר, כמו השרביט של אורקוס שהורג בלי גלגול הצלה, זנב רעיל שגורם למוות וכל מיני קסמים וזימונים. זה כמו שתסתכל על כמה נזק דריזט דואורדן או רייסטלין עושים במכת אגרוף.

כמובן שהנתונים של השרביט של אורקוס נמצאים בספר אחר ולא כאן, אז זה מבלבל. כמו כן הוזכר ש"אין לו תוסף התקפה" - במוד"מ1 ו-2 לא עבדו ככה. הייתה נוסחא קצת יותר מסובכת שהתבססה על איזה מספר אתה צריך לגלגל כדי לפגוע בדרג"ש 0 (מקביל לדרג"ש 20 של מהדורה 3 ומעלה) ומזה גזרו את מספר הפגיעה לדירוגי שריון אחרים. המספר הזה (המוכר כ- THAC0 או תלד0" - תוצאה לפגיעה בדרג"ש 0) חושב לפי הקב"פ של המפלצת, ומכיוון שלאורקוס אין קב"פ אלא נק"פ קבוע, היית צריך לחפש אותו בטבלה בספר השה"מ שריכזה את הנתונים האלה לכל המפלצות באסופת המפלצות הראשונה. לפי הטבלה הזו, התלד"0 של אורקוס הוא 7 להתקפות גופניות, או 1 אם הוא משתמש בשרביט שלו. אם נמיר את זה לתוסף התקפה של מו"ד3 ומעלה, אז יש לו 12+ להתקפות עם האגרופים או הזנב, ו 18+ עם השרביט.
 
חזרה
Top