• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

פאת'פיינדר 1 דרקונים ונתונים [דו"נ 1][פאת'פיינדר] פונדק חי

Mr. rules

פונדקאי פעיל
ישנם אגדות וסיפורים רבים על פונדקים. ישנם כמה אשר נאמר שהם רדופי בידי רוחות, שדים, פיות ושאר מיני צרות, וכל עובר אורח נמצא בסכנה מתמדת תחת היצורים. ישנם סיפורים על פונדקים שבהם הפונדק הוא מקום מפגש לזרים מסוכנים, ושם להסתבך בקטטה זה הדבר האחרון שאתה רוצה לעשות. ישנם סיפורים שבהם בעל הפונדק הוא הסכנה, כשהוא מרעיל ומשחית את אורחיו כדי להשיג מהם כל פיסת זהב שבבעלותם. אך אפילו זה לא מתקרב לזוועה שנקראת "פונדק חי", שבהם הסכנה היא בפונדק עצמו.
נוצרו ע"י אמני מלאכה והועצמו באנרגיות מאגיות טמאות, פונדק חי הוא הדבר האחרון שהרפתקן רצוץ שמנסה לנוח לקראת היום הבא ירצה לפגוש. הם יצורים כבירים, מרושעים ותחמנים שנהפכו למאומנים באכילת הרפתקנים. חולשתם היחידה היא חוסר יכולתם לזוז (מעצם היותם פונדק),אך הם מפצים עליה במניפולציות נפשיות וכוחות על טבעיים שרק הרפתקנים מנוסים ביותר יכולים לגבור עליהם.
על אף היותם יצירי-כפיים, הם חכמים במיוחד. הם מחכים להרפתקנים שיגיעו אליהם, ושם הם יוצרים אשליה של פונדק שוקק חיים. הם מחכים שההרפתקנים יושפעו על ידי הקללה האפלה ששוכנת בבטנם, שמחלישה וממכרת אותם לפונדק. ואז, כשההרפתקן חלש, ישן ושיכור הם מנסים לבלוע אותו. אם הוא בורח, יש להם שלל כלים למשוך אותו חזרה אליהם ולחסל אותו.

נתונים לפונדק:
פונדק חי-ד"א 9
6,400 נק"ן
נ"ר יציר-כפיים כביר
יוזמה -5, הבחנה +18, ראייה באור מועט
הגנות
דרג"ש 20, מגע 0, נטוע 20 (+23 טבעי, -5 זריזות, -8 גודל)
נק"פ 131 (10ק80+10), ריפוי מהיר 1
קשיחות +3 תגובה – (ראה סטאטי) רצון +8
הפחתת נזק 5/אדמנטיט חסינויות מאפייני יציר כפיים ה"ל 19 חולשות סטאטי
התקפה
מהירות – (ראה סטאטי)
קפא"פ נשיכה +17 (4ק19-20/14+6/X2+אחיזה)
שטח תלוי פונדק הישג 9מ' וכל יצור שבתוך הפונדק
התקפות מיוחדות קרן טלקינטית, בליעה בשלמות (3ק12+6 נזק אנרגיה כלשהו, דרג"ש 21, 13 נק"פ)
יכולות דמויות לחש (ד"מ 10)
לפי רצון-בדיון מתמשך (ד"ק 16), משרת נעלם, הצעה (ד"ק 13), יצירה דגולה
1/חודש-שיגור דגול
נתונים
כוח 38, זריזות 0 (ראה סטאטי), חוסן –, תבונה 14, חוכמה 18, כריזמה 10
תה"ב בסיסי +10, תת"ק +32, מת"ק 37
כישרונות מיקוד מסורת (אשליה), פגיעה חמורה משופרת (נשיכה), מיקוד נשק (נשיכה), התקפת עוצמה, מיקוד יכולת (קללת הפונדק)
מיומנויות הבחנה +18, זיהוי מניע +14, ידע (מקומי) +16, ידע היסטוריה +12 גזעי +4 לידע (מקומי), +4 הבחנה (ראה ראייה לכל-כיוון)
שפות מדוברת, גמדית, אורקית, אקלו (לא יכול לדבר)
ת"מ שליטה פנימית, קללת הפונדק, ראייה לכל-כיוון, ריכוז מושלם
יכולות מיוחדות
סטאטי (י"ד): פונדק חי לא יכול לזוז בכוחות עצמו, וערך הזריזות שלו נחשב ל-0 לצורך תוספים, על-אף שזה לא גורם לו למות. אין לו הצלת תגובה וכל פעם שהוא צריך לגלגל הצלת תגובה הוא נכשל בגלגול אוטומטית. בנוסף, אי אפשר להכשיל את/להתנפל על פונדק חי.
קרן טלקינטית (ד"ל): הפונדק יכול כפעולת תנועה לירות קרן טלקינטית על מטרה כלשהי בטווח של 90מ'. המטרה צריכה להצליח בהצלת תגובה בד"ק 15 או להיגרר עד 21 מטרים לכיוון כלשהו, לבחירת הפונדק. הד"ק מבוסס כריזמה.
בליעה בשלמות (י"ד): יכולת זו מתפקדת כמו היכולת האוניברסאלית בליעה בשלמות, להוציא המאפיינים הבאים: כאשר פונדק חי בולע מטרה, הוא לא מכניס אותה אל תוכו אלא למעשה מעביר אותה לכיס בין-מישורי, שנראה כמו חדר פונדק קטן מאוד, מלבד זה שהוא נוטף אנרגיה אלמנטלית כלשהי, שמשתנה בין פונדק לפונדק. אם יצור מצליח להוריד 13 נק"פ לחדר, הוא נזרק אל משבצת סמוכה לפונדק, אך הפונדק יכול להמשיך להשתמש ביכולת הזו עד מותו. אי אפשר להשתחרר מבליעה בשלמות של פונדק חי בעזרת תמרון קרבי או אומנות הבריחה.
קללת הפונדק (ע"ט): כל פונדק חי ממולא באנרגיה מאגית אפלה ונוראית, שמושכת את האורחים שלו להישאר בפונדק ולשתות עוד ועוד עד אשר הם מגיעים לסופם הנורא בידי היצור. כל יצור שנכנס לפונדק בפעם הראשונה צריך לגלגל הצלת רצון או לספוג את קללת הפונדק. אם היצור הצליח, הוא צריך להציל שוב בכל לילה שבו הוא ישן בפונדק, כשהד"ק עולה ב-1 על כל לילה רצוף של שינה בפונדק.
ריכוז מושלם (י"ד): לפונדק חי יש ריכוז מושלם , ולכן הוא מסוגל לשלוט בכמות בלתי מוגבלת של לחשים הדורשים ריכוז בו-זמנית. בנוסף, הוא מצליח אוטומטית בכל פעם שנדרש ממנו לגלגל בדיקת ריכוז.
שליטה פנימית (ע"ט): פונדק חי יכול, כפעולה חופשית, לשנות כל מאפיין קוסמטי שבתוכו, כגון: חלונות, תאורת לפידים, עיצוב הקירות, הוספת והחסרת רהיטים וכו'... בנוסף, הוא יכול לשנות את כל מערכת החדרים והמסדרונות כל עוד אין יצור במקום אותו הוא משנה.
קללת הפונדק
סוג קללה הצלה רצון ד"ק 21, רצון ד"ק 21 להתעלמות מההשפעה
תכיפות 1/יום
השפעה הדמות חייבת להגיע אל הפונדק, לשתות בו משקה אלכוהולי כלשהו, להזמין שם ארוחה ולבלות בו את הלילה באותו היום. בנוסף, הדמות מקבלת מחסר -1 מצטבר להתנגדות לכל ההשפעות של הפונדק (כולל הקללה) עד אשר תרפא לחלוטין מהקללה.

יצירת פונדק חי:
פונדק חי נשמע מדהים! איך אני יכול ליצור אחד כזה?
ובכן, דמות אלמונית, זה יהיה רעיון לא טוב במיוחד. פונדקים חיים הם יצורים סדיסטיים ומרושעים שאינם ניתנים לשליטה, וכנראה שיהרגו אותך בהזדמנות הראשונה. אם אתה בכל זאת רוצה לבנות אחד, זה מה שאתה צריך:
פונדק חי
ד"מ 10 מחיר 33,000 מ"ז
יצירה
דרישות יצירת יציר כפיים, הנפשת חפצים, הצעה, משרת נעלם, בדיון דגול, יצירה דגולה, טלקינזיס, קללה, היוצר חייב להיות בד"מ 10 או יותר.
מיומנות מלאכה (נגרות/סתתות אבן) או משלח יד (אדריכל) ד"ק 21 עלות 18,000 מ"ז

ובקובץ, למי שמעדיף:
 

קבצים מצורפים

  • דרקונים ונתונים 1-פונדק חי.docx
    16.5 KB · צפיות: 110
רעיון די מגניב, וגם ביצוע מלוטש. מעניין אותי רק איך הגעת לדירוג אתגר 9? אני מנסה להשוות את זה למפלצות אחרות בד"א 9, ונראה לי שהוא יותר חזק.
עוד דבר שזקוק להבהרה, זה האם האוכל והשתיה שיצורים מזמינים בפונדק אם אמיתיים או לא? כלומר, בסופו של דבר הטקטיקה של הפונדק זה תמיד לאכול יצורים, או שהוא יכול להמשיך לגרום להם להאמין שהם אוכלים ושותים בדיונות עד שהם מתים מרעב\צמא?
 
הוא די חזק גם לדעתי ושקלתי לשנות את דירוג האתגר, אבל חולשת ה"סטאטי" היא חיסרון די גדול, בייחוד בדרגות גבוהות יותר. לגבי האוכל-אני מניח שזה תלוי בהרפתקה ובפונדק. מאחר והוא לא חייב לאכול כדי לשרוד הוא יכול להרעיב אותם למוות, אבל הרבה פעמים הוא אוכל אותם מתוך הנאה סדיסטית שלא בהכרח מסופקת מגרימת מוות מרעב/צמא. בנוסף, אם יצורים מתחילים להיות רעבים והאוכל לא משביע אותם, הם יכולים לקבל הצלה להתכחש לאשליה. אם הוא בשירות של כוח חזק יותר יכולות להיות לו דרישות מיוחדות לגבי דרך הריגת היצורים.
 
אני אמליץ באמת להעלות את המכאניקה לפורום, הרבה אנשים לא מורידים קבצים וחבל שיפספסו- זו הגשה מאוד טובה. טיפה חבל לי שלא הוספת איך ניתן ליצור פונדק חי, כי על פי הרקע ניתן לבנות כזה יציר כפיים, כי מרגיש לי שזה היה משלים לחלוטין את המכאניקה- אבל לא קריטי. הטאץ' של הקללה נהדר.

אני כן חושב שטיפה הגזמת עם הכוח שלו, שזה קצת מוציא אותו מאיזון, אבל צריך לבדוק את זה בשביל לוודא. 42 כוח זה הרבה, ו-4ק6+ 16 (או +22 עם התקפת עוצמה) זה אכזרי, אבל לאו דווקא OP. מצד שני, קרן טלקינטית הופכת את זה לקל מאוד להתמקד על המטילי לחשים, אלא אם זה מעורר מזדמנת (זה לא מצוין שם במיוחד).

אני לא חושב שסטטי זו כזו חולשה גדולה. הוא נכשל אוטומטית בכול הצלת תגובה, אבל יש לו ה"ל, וזה לא שיצירי כפיים בכול מקרה טובים בהצלות תגובה. זה מקל מאוד על בריחה ממנו, אבל זה לא כזה נוראי.

וכמה ניטפוקים: ההבחנה בקטע על החושים ובקטע על המיומנויות לא תואמת, ובחלק על המת"ק כדאי לציין שלא ניתן להכשיל את הפונדק החי .

חוץ מזה, מאוד נהניתי לקרוא! הגשה מעולה, ואני אחכה גם להגשות שלך לאתגרים הבאים :)
 
אני לא חושב שלכל יציר כפיים צריך להיות חוקים לבנות אותו. ע"ע הבלתי נמנעים - יצירי כפיים עקרונית, אבל בתכלס הם מתפקדים כמו חוצנים (גם מכנית וגם משחקית). הפונדק החי נשמע לי אחלה בתור מפלצת מסתורית, ולהוסיף אופציה לבנות אחד כזה סתם ירדד אותו.

אני מסכים עם העוג שסטאטי זה לא מכשלה כל כך גדולה במקרה שלו. קודם כל, אני מניח שמראש הוא יבחר להילחם ביצורים לאחר שנכנסו לתוכו, כך ששדה הקרב בעצם נמצא בתוך הפונדק - אין לו שום צורך לבצע תמרונים. וגם אם מישהו בורח, הקרן הטלקינטית מחזירה אותו.
הנשיכה זה אכן נשק מסיבי, אבל הוא שמיש רק פעם בסיבוב וכנגד יצורים בטווח קפא"פ, כך שזה לא OP.

עוד דבר מאוד חשוב ששכחתי לציין - צריך לקבוע מגבלה לגודל שלו. רשמת שהשטח משתנה, ואין בעיה שיהיה מגוון בצורות שהוא יכול לקחת, אבל עדיף שתהיה מגבלה, אחרת זה פתוח לפרשנות. השטח של יצורים כבירים הוא לרוב 30 על 30 פיט, אבל אני חושב שאפשר לחרוג במקרה הזה. נראה לי סביר שהוא יוכל לתפוס שטח שבין 30 על 30 ל-60 על 60, וצריך לקבוע אם הוא יכול לשנות את גודלו, או שזה גודל קבוע פר יצור.
כמו כן, וזה הערה שהיא קצת סיפורית וקצת מכנית, כדי להוסיף דרך כלשהי שבה הפונדק יוכל להגיע למקומות, ולא לנצח יהיה באותו מיקום. הייתי מוסיף ביכולות דמויות לחש יכולת לבצע טלפורטציה 1\שנה (או חודש) - זה ייתן לו יכולת לשנות את מיקומו פעם בהרבה זמן, מה שיגביר את אלמנט המסתורין וההפתעה שקשורים באיפה ומתי אפשר להתקל באחד כזה.
 
קודם כל, תודה על התגובות, אני אערוך את זה בהזדמנות, כשאחזור הביתה.
yellow_acid אמר/ה:
אפשר להעלות את הנתונים לפורום ולא כמסמך?
אני אשתדל, אבל זה סיוט להדגיש את כל המקומות הנכונים אלא אם אתם מכירים דרך קצרה יותר.
העוג הברברי אמר/ה:
אני אמליץ באמת להעלות את המכאניקה לפורום, הרבה אנשים לא מורידים קבצים וחבל שיפספסו- זו הגשה מאוד טובה. טיפה חבל לי שלא הוספת איך ניתן ליצור פונדק חי, כי על פי הרקע ניתן לבנות כזה יציר כפיים, כי מרגיש לי שזה היה משלים לחלוטין את המכאניקה- אבל לא קריטי. הטאץ' של הקללה נהדר.

אני כן חושב שטיפה הגזמת עם הכוח שלו, שזה קצת מוציא אותו מאיזון, אבל צריך לבדוק את זה בשביל לוודא. 42 כוח זה הרבה, ו-4ק6+ 16 (או +22 עם התקפת עוצמה) זה אכזרי, אבל לאו דווקא OP. מצד שני, קרן טלקינטית הופכת את זה לקל מאוד להתמקד על המטילי לחשים, אלא אם זה מעורר מזדמנת (זה לא מצוין שם במיוחד).

אני לא חושב שסטטי זו כזו חולשה גדולה. הוא נכשל אוטומטית בכול הצלת תגובה, אבל יש לו ה"ל, וזה לא שיצירי כפיים בכול מקרה טובים בהצלות תגובה. זה מקל מאוד על בריחה ממנו, אבל זה לא כזה נוראי.

וכמה ניטפוקים: ההבחנה בקטע על החושים ובקטע על המיומנויות לא תואמת, ובחלק על המת"ק כדאי לציין שלא ניתן להכשיל את הפונדק החי .

חוץ מזה, מאוד נהניתי לקרוא! הגשה מעולה, ואני אחכה גם להגשות שלך לאתגרים הבאים :)
אני מסכים עם פלאפי שלא כל יציר כפיים צריך דרך ליצור אותו. אולי אני אוסיף את תהליך היצירה כפס צד, אבל אני לא יודע איך לאזן עלויות.
ההתקפה אומנם חזקה, אבל גם בהתקפת עוצמה היא רק קצת מעל נזק ממוצע להתקפה גבוה. אני חושב שאשנה את הכוח ל-38 או 36. קרן טלקינטית לא מעוררת התקפה מזדמנת.
החיסרון הגדול בסטאטי זה שחבורת הרפתקנים חכמה יכולה לברוח ממנו בקלות אם אין להם מישהו משורין בכבדות, כך שהם חשופים רק להתקפות מחשבתיות.
תודה רבה, אני שמח שנהנת!
פלאפי אמר/ה:
אני לא חושב שלכל יציר כפיים צריך להיות חוקים לבנות אותו. ע"ע הבלתי נמנעים - יצירי כפיים עקרונית, אבל בתכלס הם מתפקדים כמו חוצנים (גם מכנית וגם משחקית). הפונדק החי נשמע לי אחלה בתור מפלצת מסתורית, ולהוסיף אופציה לבנות אחד כזה סתם ירדד אותו.

אני מסכים עם העוג שסטאטי זה לא מכשלה כל כך גדולה במקרה שלו. קודם כל, אני מניח שמראש הוא יבחר להילחם ביצורים לאחר שנכנסו לתוכו, כך ששדה הקרב בעצם נמצא בתוך הפונדק - אין לו שום צורך לבצע תמרונים. וגם אם מישהו בורח, הקרן הטלקינטית מחזירה אותו.
הנשיכה זה אכן נשק מסיבי, אבל הוא שמיש רק פעם בסיבוב וכנגד יצורים בטווח קפא"פ, כך שזה לא OP.

עוד דבר מאוד חשוב ששכחתי לציין - צריך לקבוע מגבלה לגודל שלו. רשמת שהשטח משתנה, ואין בעיה שיהיה מגוון בצורות שהוא יכול לקחת, אבל עדיף שתהיה מגבלה, אחרת זה פתוח לפרשנות. השטח של יצורים כבירים הוא לרוב 30 על 30 פיט, אבל אני חושב שאפשר לחרוג במקרה הזה. נראה לי סביר שהוא יוכל לתפוס שטח שבין 30 על 30 ל-60 על 60, וצריך לקבוע אם הוא יכול לשנות את גודלו, או שזה גודל קבוע פר יצור.
כמו כן, וזה הערה שהיא קצת סיפורית וקצת מכנית, כדי להוסיף דרך כלשהי שבה הפונדק יוכל להגיע למקומות, ולא לנצח יהיה באותו מיקום. הייתי מוסיף ביכולות דמויות לחש יכולת לבצע טלפורטציה 1\שנה (או חודש) - זה ייתן לו יכולת לשנות את מיקומו פעם בהרבה זמן, מה שיגביר את אלמנט המסתורין וההפתעה שקשורים באיפה ומתי אפשר להתקל באחד כזה.
מבחינת גודל הכוונה שלכל פונדק גודל שונה, הוא אכן לא יכול לשנות את הגודל. אני אוסיף את זה לנתונים.
הטלפורטציה נשמעת כמו רעיון טוב, שלא שמיש קרבית אבל הגיוני. זה גם יכול להפוך את פונדק ליריב חוזר...
Hell lord אמר/ה:
נשמע כמו מימיק מגודל... משהו שלא רע, משום שמימיק זה מדהים, אבל עדיין.
אני לא מספיק מבין בשיטה כדי להעיר על המכאניקות, אבל זה נראה מגניב. (גם אני אשמח לשמוע על איך יוצרים אחד כזה)
בערך... מכאנית הוא שונה מאוד, והוא לא משנה צורה או זז. זה יותר כמו הכלאה בין מימיק לחפץ מונפש מבחינת פלאפ. זה מזכיר לי שבאוגדן המפלצות יש פסקה על מימיק שאומרת שיש כמה מימיקים ענקיים שמתחזים למבוכים, ושהיה לי רעיון להרפתקה כזו שנזנחה לבסוף.
 
Mr. rules אמר/ה:
[post]668378[/post] החיסרון הגדול בסטאטי זה שחבורת הרפתקנים חכמה יכולה לברוח ממנו בקלות אם אין להם מישהו משורין בכבדות, כך שהם חשופים רק להתקפות מחשבתיות.
גם זה, אבל אני חושב שהחיסרון העיקרי הוא שאפשר לגרום לו המון נזק די בקלות. במידה והדמויות מצליחות להתגבר על השליטה המנטאלית ולהתחמק מלהיבלע, היצור הזה יספוג בכל סיבוב התקפות מלאות ולחשי נזק בלי שיוכל לעשות לגבי זה שום דבר. זה יחסית נדיר שיצור סופג התקפה מלאה יותר מפעם אחת או שתיים בקרב, בעיקר בדרגות גבוהות בהן התקפה מלאה לרוב תסתיים במוות, ויצורים נוטים להתחמק מהן אם ניתן. חבורה של דמויות בדרגה 9 יכולה להנחית הרבה נזק על יצור שלא יכול להתחמק מהן.
 
פתאום שמתי לב שהחישוב שלך לתוסף ההתקפה שלו שגוי לגמרי. לא חישבת פנימה את מחסר הגודל שלו (:cool:.
דבר שני, פסקאת היצירה שלו היא נונסנס מוחלט (במובן שזה underpriced בצורה מגוכחת). אני לא רואה אפילו טעם לנסות למצוא איך מכניקה של ליצור דבר כזה תעבוד, אתה צריך פשוט לבטל את האופציה הזאת וזהו.
 
1) נכון, ערכתי
2) תראה, השתמשתי בעלות הייצור של יצור בד"א שווה (גולם אלכימי במקרה הזה) ובהתחשב בעובדה שזה יצור סדיסטי ומרושע שיהרוג אותך בהזדמנות הראשונה ובכך שאי אפשר להכניס אותו למבוך, אני לא חושב שיש ד"ש שתרצה לבנות את הדבר הזה.
 
טוב הסתכלתי עכשיו על חוקי גלמים, ויש שם כמה בעיות בסיסיות. צריך לרשום שם שליצור גולם בגודל כביר עולה יותר - ע"ע ההבדל בעצום במחיר בין גולם אבן לגולם אבן דגול.
ויש גם עוד בעיה בספר המפלצות של PF, שלא נתנו מגבלת ק"פ מינימאלית ליצורים לפי גודל. ב3.5, יצור בגודל כביר צריך מינימום 24 ק"פ, מה שאומר שהגולם שלך לא יכול להיות 10 ק"פ. משומה בPF אני לא מוצא את המגבלה הזאת, שזה טעות חמורה. כשחושבים על זה, 10 ק"פ זה מעט מדי ליצור בגודל כזה, זה לא צריך להיות ככה.
בקיצור, יש פה כמה בעיות איזון די בסיסיות. זה או להקטין את היצור לגודל עצום ולא כביר (וגם אז צריך להיות לו 12 ק"פ לפחות), או לתת לו לפחות 24 ק"פ ולהעלות לו את הד"א.
ועכשיו גם באתי לתת כדוגמא את החפץ המונפש הכביר שיש לו 32 ק"פ, ואני רואה שבPF הקטינו את זה ל13 ק"פ (?!). טוב אני לא מבין מה קורה בשיטה הזאת, שום דבר לא הגיוני. איכשהו הם ניתקו את הקשר בין הק"פ לגודל, מה שאומר שאפשר ליצור יצור כביר עם 1 ק"פ או יצור קטנטן עם 30 ק"פ.
ואומרים שPF הייתה אמורה לתקן בעיות ב3.5... נו שוין.

עריכה: אוקי, טעות שלי לגבי הגלמים. אכן יש חוק שגולם גדול יותר עולה יותר. הרבה יותר, למעשה - כל ק"פ נוסף עולה עוד 5,000 מ"ז, וכל דרגת גודל גדולה יותר עולה עוד 50,000 מ"ז. למרות שאני לא רואה איפה מצוין בכמה ק"פ הוא עולה בגודל (אין שורת Advancement בשיטה הזאת?). בכל מקרה, זה אומר שליצור יציר-כפיים כביר יעלה מלא מלא מלא כסף.
ואוףףף עם הפאת'פיינדר המעצבנים האלה. הכל מלא בשינויים קטנים שאי אפשר לעקוב אחריהם. עאלק תאימות לאחור. טוב נמאס לי, לא מגיב יותר על יצירות בPF, אי אפשר לנתח את המכניקה בצורה נורמאלית.
 
בחוקי יצירת המפלצות של פאת'פיינדר רשום שיצור בגודל כביר צריך להיות בד"א 8 או יותר, ולכן במקום קשר בקב"פ יש קשר לד"א. כמובן שזו רק המלצה וניתן לשבור, אבל זה כלל אצבע. ברור שיצירת גולם גדול יותר מעלה את עלות היצירה, אבל פה יש לך בעיקר עץ ואתה יכול להגיד שזה דורש פחות מאמצים מאגיים ליצור את הדבר הזה. השתמשתי בגולם רק לצורך השוואה, מפני שכפי שאמרתי אני לא יודע לפי מה הם מחשבים את עלויות היצור.
 
פלאפי אמר/ה:
אני לא חושב שלכל יציר כפיים צריך להיות חוקים לבנות אותו. ע"ע הבלתי נמנעים - יצירי כפיים עקרונית, אבל בתכלס הם מתפקדים כמו חוצנים (גם מכנית וגם משחקית). הפונדק החי נשמע לי אחלה בתור מפלצת מסתורית, ולהוסיף אופציה לבנות אחד כזה סתם ירדד אותו.
לא מסכים איתך במקרה הזה. אם הרקע היה "זה פונדק מסתורי שמופיע, טורף הרפתקנים ונעלם במסתוריות" הייתי מסכים, אין צורך בפסקת יצירה. אבל כשברקע עצמו רשום על היצירה שלו- אני חושב שזה טיפה לא הגיוני לומר שלהוסיף פסקת יצירה מרדד אותו.

בנוגע למחיר- על פי הקווים המנחים שאני מצאתי ב-SRD (שאולי שונים ממה שפלאפי מצא, כי אני לא מוצא שום התייחסות לגודל היצור), זה אמור לצאת ככה- ד"א 9 בסיסי, 1- על סטטי, 0+ על קרן טלקינטית (יכולת מיוחדת ראשונה חינם), 1+ על ה"ל ויכולות דמויות לחש (2 יכולות מיוחדות אחר כך עולות 1+), ועוד 4+ על קללת הפונדק, בליעה בשלמות, ריכוז מושלם ושליטה פנימית (כול יכולת מהרביעית עולה כבר 1+).
אז 13^2 * 500= אמור לעלות בסביבות ה-84500 מ"ז. חצי מזה ליצור אותו כמובן. יכול לראות קבוצה מרושעת/את הנבלים של הקמפיין יוצרים כזו מפלצת.

ואגב, חוקי הגלמים האלו הפנו אותי לשים לב להפחתת הנזק הנמוכה יחסית של הפונדק החי. ליצירי כפיים בדירוג אתגר הזה לרוב יש הפחתת נזק של 10 כבר, אלא אם מרגיש לך שהפונדק החי צריך להיות "רך במיוחד".

פלאפי אמר/ה:
למרות שאני לא רואה איפה מצוין בכמה ק"פ הוא עולה בגודל (אין שורת Advancement בשיטה הזאת?).
בפאת'פיינדר הם פשוט נתנו שורת התקדמות משותפת לכול המפלצות. בגדול, נותנים לך את החוקים איך להוסיף ק"פ, ואם הוספת 50% ומעלה ק"פ היצור אמור לעלות בגודל שלו כקו מנחה. בגדול מצאתי חלק בחוקי גלמים שאומר שהגודל שלהם מוגבל ולכן לא ניתן להוסיף להם יותר ק"פ מ-50%, ככה שהם לא יכולים לעלות בגודל, אבל יכול להיות שהם מדברים שם על התאמה של גולם קיים ולא על יצירה של גולם חדש.
 
גם בפסקאת תיאור של ינשודוב מספרים על איך הם נוצרו, אבל זה לא אומר שמישהו מצפה ליצור אחד במשחק. אני רואה את זה כסתם פלאף מפולפל, והתיאור "זה פונדק מסתורי שמופיע, טורף הרפתקנים ונעלם במסתוריות" די מדויק במקרה הזה.

הכללים המנחים לגבי המחיר של יצירי-כפיים זה משהו שאני רואה פעם ראשונה, כנראה הוסיפו את זה בPF. והאמת זה רעיון מאוד טוב. לא בדקתי את החישוב שלך, אבל תוצאה סופית של 85 אלף נשמע לי הרבה יותר מתאים.

אני מתחיל לקבל תחושה שכדי לשחק בPF צריך באמת לשבת ולקרוא את כל הספר של PF, אחרת נופלים לכל מיני מלכודות קטנות כאלה של שינויי חוקים. שזה די מבאס.
 
העוג הברברי אמר/ה:
בנוגע למחיר- על פי הקווים המנחים שאני מצאתי ב-SRD (שאולי שונים ממה שפלאפי מצא, כי אני לא מוצא שום התייחסות לגודל היצור), זה אמור לצאת ככה- ד"א 9 בסיסי, 1- על סטטי, 0+ על קרן טלקינטית (יכולת מיוחדת ראשונה חינם), 1+ על ה"ל ויכולות דמויות לחש (2 יכולות מיוחדות אחר כך עולות 1+), ועוד 4+ על קללת הפונדק, בליעה בשלמות, ריכוז מושלם ושליטה פנימית (כול יכולת מהרביעית עולה כבר 1+).
אז 13^2 * 500= אמור לעלות בסביבות ה-84500 מ"ז. חצי מזה ליצור אותו כמובן. יכול לראות קבוצה מרושעת/את הנבלים של הקמפיין יוצרים כזו מפלצת.
טוב לדעת שיש לזה חוקים, אבל אני לא מסכים איתך. חלק מהיכולות, כמו שליטה פנימית וריכוז מושלם לא שקולות ליכולות אחרות, אלא יותר 1/2 יכולת. זה כמו להגיד שיכולת נשימת המים של דרקון ירוק שווה בעוצמה לנשק הנשיפה שלו. בנוסף, ה"ל זה סטנדרט בדירוג אתגר 8+, אז אני לא בטוח אם אמורים להחשיב את זה כיכולת.
נ.ב: פלאפי דיבר על חוקים לקידום ק'"פ בגלמים, לא לקביעת מחיר ראשוני.
העוג הברברי אמר/ה:
ואגב, חוקי הגלמים האלו הפנו אותי לשים לב להפחתת הנזק הנמוכה יחסית של הפונדק החי. ליצירי כפיים בדירוג אתגר הזה לרוב יש הפחתת נזק של 10 כבר, אלא אם מרגיש לך שהפונדק החי צריך להיות "רך במיוחד".
אני חושב שזה מתאים, מפני שהוא עשוי מעץ ומפני שקשה מאוד לחדור את ההתנגדות (רוב הדמויות לא מסתובבות עם נשקים מאדמנטיט). בנוסף, זה הופך אותו ליותר מאוזן מאשר הפחתת נזק של 10/אדמנטיט.
פלאפי אמר/ה:
ואוףףף עם הפאת'פיינדר המעצבנים האלה. הכל מלא בשינויים קטנים שאי אפשר לעקוב אחריהם. עאלק תאימות לאחור. טוב נמאס לי, לא מגיב יותר על יצירות בPF, אי אפשר לנתח את המכניקה בצורה נורמאלית.
לא! אל תנטוש אותנו! דעתך חשובה לנו! פשוט תהיה פתוח לתיקונים קטנים כאלו בדיונים על פאת'פיינדר, או שתקרא את שני הספרים במלואם.
 
חזרה
Top