• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

פאת'פיינדר 1 דרקונים ונתונים [דו"נ 1][PF1] הפונדק שפעם היה

נוכחויות רפאים [Haunts] מוצגים במדריך ההנחיה של פאת'פיינדר כאמצע בין מלכודות ואלמתים. הם מתפקדים בעיקר כמלכודות, אך הן מושפעות מאנרגיה חיובית כאילו הן אלמתים, ולא מתגלות על ידי דברים המגלים מלכודות אלא רק על ידי השפעות שמגלות אלמתים או יצורים מהנטייה שלהן. ניתן להשמיד אותן רק בתנאים מסוימים שמשתנים בין נוכחות רפאים אחת לאחרת, למרות שהרבה דברים שמשפיעים על אלמתים (מים קדושים, אנרגיה חיובית) יכולים לעזור בלנטרל אותן.

חשוב לציין שנוכחויות רפאים הן מכאנית פועלות כמלכודות. גם אם כול החבורה נפגעה מכדור אש או מהצרחה של נוכחות הרפאים, בעצם העובדה שהקבוצה "שרדה" ועברה את ההתקלות היא מקבלת על כך נק"פ. לא צריך להשמיד כול נוכחות רפאים, חלקן קשות במיוחד להשמדה ולמרות שיש דמויות שירצו להשמיד אותן ולשחרר את הנשמות לחופשי- זה לא נדרש.

כאן, אציג מספר נוכחויות רפאים שנותרו במקומות בהם בעבר היו פונדקים. יכול להיות שכמה מהם יתקיימו באותו פונדק, או שרק אחת מהן תישאר במקומו של פונדק הרוס. המנחה יכול לבחור כרצונו כיצד נוכחויות הרפאים הללו מתגשמות בעולמו. כול נוכחויות הרפאים האלו מניחות שהדמויות פוגשות בהן בפונדק הרוס.

ברמן מהצד האחר- דירוג אתגר 5
1600 נק"נ
נוכחות רפאים עקשנית (Persistant) ניטרלית
דרגת מטיל
5.
אבחנה תפיסה בד"ק 23. להבחין בזוהר העל טבעי שעל בקבוקי השיכר שבקיר, ושהדלפק בכניסה נקי הרבה יותר משהו אמור להיות.
נק"פ 22 חולשה מושפע מהלחש הסתתרות מפני אל-מתים הפעלה קירבה (כאשר יצור מתקרב לקיר המשקאות בפונדק) התחדשות שעה.
השפעה הברמן מהצד האחר לוחש אל המטרות באוזניהן על האלכוהול המשובח שיש לפונדק להציע, וכמה כדאי להן לשתות ממנו. הוא מצביע על כוסות ריקות ונקיות מהן האנשים יוכלו לשתות, ואומר שהלילה- בגלל שזהו לילה מיוחד- הם יכולים לקבל טעימות חינם. ההשפעה האמתית של נוכחות הרפאים הרבה יותר בעייתית משזה נראה. הברמן מתקיף מחשבתית יצור הקרוב לקיר המשקאות בכול סיבוב, בהשפעה הזהה ללחש החדרת התמכרות (קשיחות ד"ק 13 להתנגדות). אם המטרה נכשלה, היא מקבלת התמכרות בינונית לאלכוהול. פונדקים גמדיים עשויים לגרום להתמכרות בינונית לשיכר אש גמדי.
השמדה "לקנות" את כול השיכר בחנות ירגיע את נשמתו של הברמן וישחרר אותו, מה שאומר שהדמויות יצטרכו לוותר על כמות כסף השווה לשווי קיר המשקאות, ולהניח אותה אל מול הברמן, ואז לקחת את השיכר מן הקיר. פעולה שכזו תנקה מהן כול השפעה שנוכחות הרפאים החילה עליהן, ויכולה אפילו לנקות התמכרויות ממקורות אחרים לאלכוהול לפי החלטת המנחה. לבחירת המנחה, הנחת הכסף היא סימבולית או באמת וויתור על הכסף- ובמקרה המאוחר יותר, קללה תונח על המטבעות במקרה שהדמויות יחליטו פשוט לקחת אותן חזרה לאחר השמדת נוכחות הרפאים.
במקרה פחות נחמד, ניפוץ כול בקבוקי השיכר על הקירות, ולדאוג שלא תישאר ולו טיפה אחת ממנו בתוך בקבוקי השיכר- תשמיד בהחלט את נוכחות הרפאים, למרות שלאו דווקא היא תשחרר את נשמתה בצורה כול כך נעימה לבית הקברות של פאראסאמה. במצב בו הברמן הושמד כך, ההשפעות שנגרמו לקבוצה מההיתקלות לא מתנקות.

מנגינות מן הדממה- דירוג אתגר 5
1600 נק"נ
נוכחות רפאים תוהו-ניטרלית
דרגת מטיל
5.
אבחנה תפיסה בד"ק 12. לשמוע את קולות המנגינה השקטים הבאים מהבימה הקטנה שבקצה הפונדק.
נק"פ 8 חולשה פגיע לנזק קולי, בנוסף לחולשות הרגילות של נוכחויות רפאים הפעלה קירבה (כאשר יצור מתקרב לבימה ומקשיב למנגינה) התחדשות דקה.
השפעה פייטן מעידנים עברו מנגן באוזני אלו היואילו להתקרב מנגינות שקטות שהוא הכין בחייו, אך מעולם לא סיים. אלו המתקרבים מספיק, נשבים בקסמי נגינתו. מנגינות מעידנים עברו מתפקדת כלחש הפנוט מירבי, מה שאומר שהיא יכולה להשפיע על עד 8 ק"פ של יצורים חיים השומעים אותה (אין צורך בראייה) בטווח של עד 9 מטר זה מזה, והמנגינה שובה אותם והופכת אותם למרותקים במשך 8 סיבובים. המנגינות היו נמשכות לנצח, אם הפייטן שחי ונוכחותו יצרה אותן היה מסיים את שירו- אך בגלל שהן מעולם לא הסתיימו, בסוף המנגינה היצורים משתחררים מההקסמה לפני שהשיר מתחיל מחדש (ראה התחדשות). ניתן לגלגל הצלת על מנת להתנגד להשפעת המנגינה, בד"ק 16 (המטרות זוכות בתוסף 2+ אם הן בזמן קרב, ואם הלחש משפיע על מטרה יחידה היא סובלת ממחסר 2- להצלה).
ההשפעה יכולה להיות קריטית אם ישנה סכנה המתקרבת לדמויות והן אינן מודעות אליה, אך הטבע של המנגינה שונה מלחש הפנוט רגיל. יצורים תחת השפעת המנגינה יכולים לזוז במחצית המהירות על ידי כך שהם רוקדים למנגינה (התנועה כך תמיד מעוררת התקפות מזדמנות) ופייטנים יכולים לגלגל בדיקת הופעה מתאימה בד"ק 16 על מנת להשתמש לנסות להשתמש בהופעת הפייטן תוך כדי שהן תחת השפעת הלחש, על ידי כך שהן מתאימות את הנגינה שלהן למנגינה שמהפנטת אותן.
השמדה: בניגוד לנוכחויות רפאים רבות, קל יחסית לפענח כיצד להשמיד את המנגינות מן הדממה ולשחרר את נוכחות הרפאים מן הפונדק. כול מה שיש לעשות זה לסיים את השיר שלה, מה שיכול להיות משימה קלה או קשה בהתבסס על המיומנות של אלו הנתקלים בנוכחות הרפאים. על מנת להצליח לשחרר את נוכחות הרפאים, יש להצליח בגלגול הופעה מתאים בד"ק 25. דמות עם הופעת הפייטן או שיר זעם יכולות לנצל עד שני שימושים ביכולות הללו בבדיקה, שכול אחד מהם מעניק תוסף 1+ לגלגול. מספר דמויות יכולות לסייע לגלגול, והן יכולות אפילו לבצע סיוע לאחר עם מיומנות הופעה אחרת שמתאימה למצב (לדוגמה- דמות עם הופעה (ריקוד) המסייעת לדמות המגלגלת את הבדיקה, שמגלגלת בדיקת הופעה (שירה)), לשיפוט המנחה. לחשים מתאימים עשויים גם הם לתת תוסף מצב 2+ לגלגול (לדוגמה, לחש צלילי רפאים המייצר קולות רקע למנגינה).

נוכחות שקטה בפינת פונדק- דירוג אתגר 7
3,200 נק"נ
נוכחות רפאים מנטייה לא ידועה
(חסינה ללחשי גילוי נטייה)
דרגת מטיל 7
אבחנה תפיסה ד"ק 28, להבחין בצל על קצה הקיר בפונדק שלא אמור להיות שם.
נק"פ 14 חולשה מוטעה על ידי העלמות מעין הפעלה קרבה (להתקרב לפינת הפונדק) התחדשות שבוע.
השפעה הלחש הוא מה שנשאר מאיש מסתורי שישב בפינות פונדקים והעניק להרפתקנים מחפשי סכנות והרפתקאות. כאשר הפונדק נהרס באסון לא ידוע, ואיתו גם האיש המסתורי נעלם, משהו ממנו נשאר בצורת נוכחות רפאים בפונדק, שזוכרת היטב את המשימה היחידה שהוא עוד לא נתן להרפתקנים שוטים, וממשיכה לשלוח אותם למשימה הזו. נוכחות שקטה בפינת פונדק משפיעה כלחש שליחות על האדם הראשון שמתקרב אליה, למרות שהלחש מוטל ברגע בו האדם מתקרב- נוכחות הרפאים מכינה את הטלת הלחש מראש ורק מחכה שמישהו יתקרב על מנת לסיים את ההטלה.
השמדה על מנת להשמיד את הנוכחות השקטה בפינת הפונדק, כול מה שיש לעשות הוא להשלים את המשימה שהיא מעניקה. כאשר נוכחות הרפאים מושמדת, כול מי שהושפע אי פעם על ידי לחש השליחות שהיא הטילה ועדיין תחת ההשפעה משוחרר ממנה.
 
עריכה אחרונה:
מנגינות מן הדממה נהדר, מרגיש לי קצת קל מדי עבור פייטנים (ד"ק 10 זה נמוך אל מול דירוג אתגר 5). הוא אתגר אמיתי פחות או יותר רק אם יש איזשהו מישהו שמנצל את זה בשביל לעשות אמבוש או משהו (או לפחות ככה זה נראה)

נוכחות שקטה בפינת הפונדק זה נשמע כמו התחלה של סיפור נהדר, אני מדמיין שזה מוביל למשהו בסגנון קירקה לכדה המון חזירים שנמצאים תחת משימה. הבעיה היחידה שלי עם זה זה שזה לא נותן לדמויות יותר מדי סיכוי להתמודד אל מול זה אלא אם יש להן ה"ל. מה שכן, זה נשמע נפלא. (בנוסף, דמויות שלא מוכשרות מספיק בתפיסה יפספסו אותו)

לא חשבתי שאני אקרא כ"כ מהר
 
דווקא מהברמן אני פחות מרוצה. ההשפעה שלו הרבה יותר... מעצבנת, ופחות קל להתחמק ממנה. אבל היא כן יכולה להוביל בסופו של דבר לרולפליי מעניין של איך הדמויות יגיבו להתמכרות הזו, אז כן השארתי אותו כמו שהוא.

הד"ק 10 לבדיקת הופעה הוא לא באמת אתגר, ואני יודע את זה, רק שם בשביל להראות שלא כול כך קל להתאים את המנגינה שלך לזה. בפועל אתה בכול מקרה מקבל הצלה מההשפעה אם יש איום מיידי עליך, ובאמת המלכודת הזו נועדה להגיע עם אמבוש ובשביל לארגן סיבוב הפתעה טוב. אני סומך על המנחים שישתמשו בזה לעשות את זה מעניין. אולי באמת כדאי להעלות את הד"ק ל-15? כי במחשבה לאחור זה באמת הצלחה אוטומטית בדרגה הזו (תוסף 8+ מהמיומנות, ועוד התוסף כריזמה של הפייטן...)

נוכחות שקטה בפינת פונדק באמת נועד להתחלת קווסטים, ולא כאיזה קווסט אקראי- אבל אני חושב שזה ברור מההשפעה שלו. זה גם למה הד"ק לזהות אותו כול כך גבוה, אתה לא רוצה שהקבוצה פשוט תשים לב לזה ותתחמק מזה אם שמת את הקווסט.

כהערת אגב, הד"ק לתפיסה מחושב בדירוג האתגר, על פי ה-GameMastery Guide, שמכיל נוסחאות (לא-מאוזנות-באף-צורה) למה הדירוג קושי של נוכחות רפאים בהתבסס על הנתונים שלו. הנוסחה שהשתמשתי בה לנוכחות שקטה בפינת פונדק היא 1 (בסיס)+ 6 (דרג הלחש שליחות)+ 2 (דירוג קושי לתפיסה בין 26 ל-29)- 1 (זמן התחדשות של שבוע)- 1 (מוטעה על ידי העלמות מעין)=7.

תודה על הקריאה והביקורת!
 
הברמן חמוד, הייתי משנה את ההתמכרות לקלה כדי שזה יהיה פחות מרגיז ויותר "וואט דה פאק, אני אלכוהוליסט מרוח" שיכול להצחיק וגם להוביל לרגעים טובים. ההחלפה הגמדית בהחלט במקום.
הפייטן בעל פוטנציאל. הייתי מעלה מעט יותר את הד"ק (15-17). חצי תזוזה אם רוקדים זה נהדר.
האיש האפל מצויין. גם מעניין, גם מוכר, גם פותח סיפור ואפילו עם תיבול meta ייחודי, אהבתי מאוד!
 
rui אמר/ה:
הברמן חמוד, הייתי משנה את ההתמכרות לקלה כדי שזה יהיה פחות מרגיז ויותר "וואט דה פאק, אני אלכוהוליסט מרוח" שיכול להצחיק וגם להוביל לרגעים טובים. ההחלפה הגמדית בהחלט במקום.
בעוד שאני מאוד מסכים על זה, הסוג התמכרות לא תלוי בכמה קשה אתה מכור- אלא בחומר עצמו. אלכוהול והשיכר הגמדי גורמים להתמכרות בינונית, הגרסה האלפית של גת גורמת להתמכרות קלה, ואופיום גורם להתמכרות קשה. לכן כול עוד אני רוצה שזה יהיה אלכוהול, זו צריכה להיות התמכרות בינונית, וזו אחת הסיבות שזה יוצא מעצבן בפועל...

העליתי את הד"ק למנגינות מן הדממה ל-16, כמו הד"ק לגלגול ההצלה.

תודה רבה על הקריאה והביקורת!
 
חזרה
Top