אני לא כל כך מכיר את פורמט שו"ש\אתגר כתיבת הסיפורים, אז אני מקווה שלא עשיתי משהו שטותי. שלושה לחשי הקסמה רלוונטיים לפונדק, למרות שהשתדלתי שהם לא יהיו ספציפיים מידי. לא ישבתי יותר מידי זמן לוודא שזה מאוזן, אז יכול להיות שילוב שלא חשבתי עליו עם לחשים אחרים. בסך הכל נראה לי בסדר.
1. הסוואת רעל
הקסמה (כפייה) [תודעה]
דרגה: טרובדור 1, כהן 1, מכשף\אשף 1
רכיבים: ת, ק
משך הטלה: פעולה רגילה
טווח: מגע
מטרה: יצור נגוע
משך: דקה\דרגה
הצלה: רצון
התנגדות ללחשים: כן
הלחש מסתיר מפני המטרה את השפעות כל רעל אליו היא נחשפת. הרעל משפיע כרגיל, אך כל נזק לתכונות או השפעה אחרת של הרעל אינה ניתנת להבחנה עד אשר המטרה מנסה לבצע פעולה המושפעת מהרעל (למשל, לתקוף עם חרב כאשר היא סבלה נזק לכוח), או כאשר הלחש נגמר. אחרי כל מנת רעל שהמטרה נחשפת אליה אחרי הראשונה, היא זוכה להצלה נוספת לסיום השפעת הלחש.
הערות
2. מזג טוב
הקסמה (הקסמה) [תודעה]
דרג: טרובדור 2, מכשף\אשף 2
רכיבים: ת, ק
זמן הטלה: פעולה רגילה
טווח: קרוב (7.5 מטר + 1.5 מטר\2 דרגות)
מטרה: יצור אחד\שתי דרגות בטווח, במרחק של לא יותר מ9 מטר אחד מהשני
משך: שעה\דרגה
הצלה: רצון נוגד
התנגדות לחשים: כן
המטרות המושפעות מתמלאות במזג טוב, בניגוד להגיון הבריא וטובתן שלהן. הן יתחברו עם כל יצור לא-עוין בקרבתן, ישמחו לספר סיפורים ולחלוק משקאות, במידת האפשר. המטרות המושפעות סובלות ממחסר 4- לבדיקות זיהוי מניע, וימצאו בקלות תירוצים הגיוניים להתנהגותם של הסובבים אותם, כל עוד הם לא נוקטים בפעולות עוינות בברור. המטרות גם ניתנות לשכנוע בקלות יחסית, וכל מי שסובב אותן זוכה לתוסף 4+ לגלגולי כריזמה נגדן.
הערות
3. ריתוק, פונדק
הקסמה (כפייה) [תודעה]
דרג: טרובדור 4, מכשף\אשף 4
רכיבים: ת, ק
זמן הטלה: דקה אחת
טווח: אישי, ראה למטה
אזור: כל היצורים החיים בבניין בו אתה נמצא
משך: 6ק6 דקות
הצלה: רצון נוגד
התנגדות לחשים: כן
לאחר מלמול קללה נגד יושבי הבניין בו אתה נמצא, הם מאבדים כל מודעות שיש להם לסביבתם. כל יצור מושפע נכשל אוטומטית בכל בדיקת זיהוי או האזנה שהוא מבצע, וממשיך לבצע בחוסר תשומת לב את הדבר האחרון שעשה - כשהלחש מוטל בתוך פונדק, השימוש שהעניק ללחש את שמו, הברמן עשוי להמשיך ולנקות את אותן הכוסות הנקיות, בעוד שהאורחים ימשיכו לצחוק, לאכול ולשתות גם אחרי שכוסותיהם התרוקנו ושיחותיהם איבדו כל משמעות ותוכן. כל סכנה פוטנציאלית (אדם עוין המתקרב, ריח עשן סמיך) מעניק למטרה הרואה אותה הצלה נוספת, ואילו סכנה מוחשית (נשק נשלף, שריפה ברורה בחדר) מסיימת את ההשפעה מידית. בעלי ברית של מטרה מושפעת יכולים לנער אותה כפעולה רגילה, ולהעניק לה הצלה נוספת. מטרה אשר יוצאת בעל כורחה מהבניין (היא לעולם לא תבחר לעזוב אותו תחת השפעת הלחש) מתנערת מההשפעה מידית.
המטיל חייב להיות בתוך הבניין בעת ההטלה ולראות לפחות את אחת המטרות המושפעות בהטלת הלחש, אבל הלחש ישפיע על כל המטרות לא משנה כמה גדול והומה הבניין בו הוטל.
ניתן להטיל על לחש זה תמידיות, עם דרגת מטיל מינימלית של 12 ומחיר של 2,000 נק"נ.
הערות
1. הסוואת רעל
הקסמה (כפייה) [תודעה]
דרגה: טרובדור 1, כהן 1, מכשף\אשף 1
רכיבים: ת, ק
משך הטלה: פעולה רגילה
טווח: מגע
מטרה: יצור נגוע
משך: דקה\דרגה
הצלה: רצון
התנגדות ללחשים: כן
הלחש מסתיר מפני המטרה את השפעות כל רעל אליו היא נחשפת. הרעל משפיע כרגיל, אך כל נזק לתכונות או השפעה אחרת של הרעל אינה ניתנת להבחנה עד אשר המטרה מנסה לבצע פעולה המושפעת מהרעל (למשל, לתקוף עם חרב כאשר היא סבלה נזק לכוח), או כאשר הלחש נגמר. אחרי כל מנת רעל שהמטרה נחשפת אליה אחרי הראשונה, היא זוכה להצלה נוספת לסיום השפעת הלחש.
הערות
הלחש כמעט מיותר בפני עצמו, סתם ככה. הוא דורש מגע והמשך שלו יחסית קצר, אז קשה להפעיל אותו. ועד שכבר הפעלת אותו, קשה יחסית למצוא יתרון בלהרעיל מישהו שלא יודע שהוא מורעל לכמה דקות לכל היותר.
השימוש העיקרי שחשבתי עליו הוא להשתמש בלחש (אולי בצורת שיקוי, כדי להעביר אותו לדמויות באופן פחות מחשיד? או עם שימוש בskill trick "החבאת הטלת לחשים" וטפיחה ידידותית על הכתף) כשהדב"ש מגיש לדמויות מזון ומשקה מורעלים, ורק אחרי שהם ספגו את הנזק הראשוני והמשני לתקוף אותם בהפתעה.
השימוש העיקרי שחשבתי עליו הוא להשתמש בלחש (אולי בצורת שיקוי, כדי להעביר אותו לדמויות באופן פחות מחשיד? או עם שימוש בskill trick "החבאת הטלת לחשים" וטפיחה ידידותית על הכתף) כשהדב"ש מגיש לדמויות מזון ומשקה מורעלים, ורק אחרי שהם ספגו את הנזק הראשוני והמשני לתקוף אותם בהפתעה.
2. מזג טוב
הקסמה (הקסמה) [תודעה]
דרג: טרובדור 2, מכשף\אשף 2
רכיבים: ת, ק
זמן הטלה: פעולה רגילה
טווח: קרוב (7.5 מטר + 1.5 מטר\2 דרגות)
מטרה: יצור אחד\שתי דרגות בטווח, במרחק של לא יותר מ9 מטר אחד מהשני
משך: שעה\דרגה
הצלה: רצון נוגד
התנגדות לחשים: כן
המטרות המושפעות מתמלאות במזג טוב, בניגוד להגיון הבריא וטובתן שלהן. הן יתחברו עם כל יצור לא-עוין בקרבתן, ישמחו לספר סיפורים ולחלוק משקאות, במידת האפשר. המטרות המושפעות סובלות ממחסר 4- לבדיקות זיהוי מניע, וימצאו בקלות תירוצים הגיוניים להתנהגותם של הסובבים אותם, כל עוד הם לא נוקטים בפעולות עוינות בברור. המטרות גם ניתנות לשכנוע בקלות יחסית, וכל מי שסובב אותן זוכה לתוסף 4+ לגלגולי כריזמה נגדן.
הערות
קצת יותר מעניין מהלחש הקודם. במינימום, הלחש מעניק 4+ לגלגולי כריזמה וגורם למחסר 4- לגלגולי זיהוי מניע אצל 2-3 יצורים. עבור טרובדור, זה לא רע עבור הסיכון שהמטרות יצליחו בגלגול.. כמובן שהכוח האמיתי של הלחש טמון לא במספרים היבשים, אלא בידידותיות יתר שיפגינו המטרות. זה יאפשר לדמויות (או לאויבים שלהן בפונדק המקולל) ליצור הזדמנויות חדשות לאינטרקציות חברתיות שהיו בלתי אפשריות אם מי שמולך תוקף קודם ושואל שאלות אחר כך. דומה רעיונית להרגעת רגשות, עם ביצוע מכאני מעט שונה.
3. ריתוק, פונדק
הקסמה (כפייה) [תודעה]
דרג: טרובדור 4, מכשף\אשף 4
רכיבים: ת, ק
זמן הטלה: דקה אחת
טווח: אישי, ראה למטה
אזור: כל היצורים החיים בבניין בו אתה נמצא
משך: 6ק6 דקות
הצלה: רצון נוגד
התנגדות לחשים: כן
לאחר מלמול קללה נגד יושבי הבניין בו אתה נמצא, הם מאבדים כל מודעות שיש להם לסביבתם. כל יצור מושפע נכשל אוטומטית בכל בדיקת זיהוי או האזנה שהוא מבצע, וממשיך לבצע בחוסר תשומת לב את הדבר האחרון שעשה - כשהלחש מוטל בתוך פונדק, השימוש שהעניק ללחש את שמו, הברמן עשוי להמשיך ולנקות את אותן הכוסות הנקיות, בעוד שהאורחים ימשיכו לצחוק, לאכול ולשתות גם אחרי שכוסותיהם התרוקנו ושיחותיהם איבדו כל משמעות ותוכן. כל סכנה פוטנציאלית (אדם עוין המתקרב, ריח עשן סמיך) מעניק למטרה הרואה אותה הצלה נוספת, ואילו סכנה מוחשית (נשק נשלף, שריפה ברורה בחדר) מסיימת את ההשפעה מידית. בעלי ברית של מטרה מושפעת יכולים לנער אותה כפעולה רגילה, ולהעניק לה הצלה נוספת. מטרה אשר יוצאת בעל כורחה מהבניין (היא לעולם לא תבחר לעזוב אותו תחת השפעת הלחש) מתנערת מההשפעה מידית.
המטיל חייב להיות בתוך הבניין בעת ההטלה ולראות לפחות את אחת המטרות המושפעות בהטלת הלחש, אבל הלחש ישפיע על כל המטרות לא משנה כמה גדול והומה הבניין בו הוטל.
ניתן להטיל על לחש זה תמידיות, עם דרגת מטיל מינימלית של 12 ומחיר של 2,000 נק"נ.
הערות
הלחש הכי מסובך מהשלושה, וכנראה הייתי יכול לכתוב אותו בצורה פשוטה יותר. הלחש, בעיניי, מאמץ את ההתנהגות של לחשי הקסמה רבים - כשהוא יעבוד, הוא ישנה לחלוטין את מראה ההתקלות, אבל לרוב הוא פשוט ייכשל. בסופו של דבר הלחש הוא גרסה (חזקה יותר? שונה?) של הלחש ריתוק שעל שמו הוא נקרא. הדמויות כנראה ירצו להטיל את הלחש הזה עם הכשרון לחש שקט, אחרת מישהו עשוי להיות לא מרוצה מזה שהן מטילות לחשים באמצע פונדק סואן.
גם מי שמצליח בהצלה לא בהכרח יבין שהוטל כאן לחש, לפחות לא בהתחלה.
הגרסה התמידית של הלחש עשויה להיות קטלנית עבור המטרות. זאת בהחלט לא הדרך הקלה ביותר להרוג בניין מלא באנשים, אבל מצד שני זה יאפשר לשה"מ לתאר סצנה שבה הדמויות נכנסות לפונדק בו הכוס שהברמן מנקה כבר נשברה לו ביד והאורחים המותשים משתמשים בשארית כוחותיהם בשביל "לאכול" מצלחות ריקות, שזה היה הרעיון המקורי ללחש
גם מי שמצליח בהצלה לא בהכרח יבין שהוטל כאן לחש, לפחות לא בהתחלה.
הגרסה התמידית של הלחש עשויה להיות קטלנית עבור המטרות. זאת בהחלט לא הדרך הקלה ביותר להרוג בניין מלא באנשים, אבל מצד שני זה יאפשר לשה"מ לתאר סצנה שבה הדמויות נכנסות לפונדק בו הכוס שהברמן מנקה כבר נשברה לו ביד והאורחים המותשים משתמשים בשארית כוחותיהם בשביל "לאכול" מצלחות ריקות, שזה היה הרעיון המקורי ללחש