• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 3/3.5 דרקונים ונתונים [דו"נ 1] קללתו של אשף ההקסמה (3.5)

אני לא כל כך מכיר את פורמט שו"ש\אתגר כתיבת הסיפורים, אז אני מקווה שלא עשיתי משהו שטותי. שלושה לחשי הקסמה רלוונטיים לפונדק, למרות שהשתדלתי שהם לא יהיו ספציפיים מידי. לא ישבתי יותר מידי זמן לוודא שזה מאוזן, אז יכול להיות שילוב שלא חשבתי עליו עם לחשים אחרים. בסך הכל נראה לי בסדר.

1. הסוואת רעל
הקסמה (כפייה) [תודעה]
דרגה: טרובדור 1, כהן 1, מכשף\אשף 1
רכיבים: ת, ק
משך הטלה: פעולה רגילה
טווח: מגע
מטרה: יצור נגוע
משך: דקה\דרגה
הצלה: רצון
התנגדות ללחשים: כן

הלחש מסתיר מפני המטרה את השפעות כל רעל אליו היא נחשפת. הרעל משפיע כרגיל, אך כל נזק לתכונות או השפעה אחרת של הרעל אינה ניתנת להבחנה עד אשר המטרה מנסה לבצע פעולה המושפעת מהרעל (למשל, לתקוף עם חרב כאשר היא סבלה נזק לכוח), או כאשר הלחש נגמר. אחרי כל מנת רעל שהמטרה נחשפת אליה אחרי הראשונה, היא זוכה להצלה נוספת לסיום השפעת הלחש.

הערות
הלחש כמעט מיותר בפני עצמו, סתם ככה. הוא דורש מגע והמשך שלו יחסית קצר, אז קשה להפעיל אותו. ועד שכבר הפעלת אותו, קשה יחסית למצוא יתרון בלהרעיל מישהו שלא יודע שהוא מורעל לכמה דקות לכל היותר.
השימוש העיקרי שחשבתי עליו הוא להשתמש בלחש (אולי בצורת שיקוי, כדי להעביר אותו לדמויות באופן פחות מחשיד? או עם שימוש בskill trick "החבאת הטלת לחשים" וטפיחה ידידותית על הכתף) כשהדב"ש מגיש לדמויות מזון ומשקה מורעלים, ורק אחרי שהם ספגו את הנזק הראשוני והמשני לתקוף אותם בהפתעה.

2. מזג טוב
הקסמה (הקסמה) [תודעה]
דרג: טרובדור 2, מכשף\אשף 2
רכיבים: ת, ק
זמן הטלה: פעולה רגילה
טווח: קרוב (7.5 מטר + 1.5 מטר\2 דרגות)
מטרה: יצור אחד\שתי דרגות בטווח, במרחק של לא יותר מ9 מטר אחד מהשני
משך: שעה\דרגה
הצלה: רצון נוגד
התנגדות לחשים: כן

המטרות המושפעות מתמלאות במזג טוב, בניגוד להגיון הבריא וטובתן שלהן. הן יתחברו עם כל יצור לא-עוין בקרבתן, ישמחו לספר סיפורים ולחלוק משקאות, במידת האפשר. המטרות המושפעות סובלות ממחסר 4- לבדיקות זיהוי מניע, וימצאו בקלות תירוצים הגיוניים להתנהגותם של הסובבים אותם, כל עוד הם לא נוקטים בפעולות עוינות בברור. המטרות גם ניתנות לשכנוע בקלות יחסית, וכל מי שסובב אותן זוכה לתוסף 4+ לגלגולי כריזמה נגדן.

הערות
קצת יותר מעניין מהלחש הקודם. במינימום, הלחש מעניק 4+ לגלגולי כריזמה וגורם למחסר 4- לגלגולי זיהוי מניע אצל 2-3 יצורים. עבור טרובדור, זה לא רע עבור הסיכון שהמטרות יצליחו בגלגול.. כמובן שהכוח האמיתי של הלחש טמון לא במספרים היבשים, אלא בידידותיות יתר שיפגינו המטרות. זה יאפשר לדמויות (או לאויבים שלהן בפונדק המקולל) ליצור הזדמנויות חדשות לאינטרקציות חברתיות שהיו בלתי אפשריות אם מי שמולך תוקף קודם ושואל שאלות אחר כך. דומה רעיונית להרגעת רגשות, עם ביצוע מכאני מעט שונה.

3. ריתוק, פונדק
הקסמה (כפייה) [תודעה]
דרג: טרובדור 4, מכשף\אשף 4
רכיבים: ת, ק
זמן הטלה: דקה אחת
טווח: אישי, ראה למטה
אזור: כל היצורים החיים בבניין בו אתה נמצא
משך: 6ק6 דקות
הצלה: רצון נוגד
התנגדות לחשים: כן

לאחר מלמול קללה נגד יושבי הבניין בו אתה נמצא, הם מאבדים כל מודעות שיש להם לסביבתם. כל יצור מושפע נכשל אוטומטית בכל בדיקת זיהוי או האזנה שהוא מבצע, וממשיך לבצע בחוסר תשומת לב את הדבר האחרון שעשה - כשהלחש מוטל בתוך פונדק, השימוש שהעניק ללחש את שמו, הברמן עשוי להמשיך ולנקות את אותן הכוסות הנקיות, בעוד שהאורחים ימשיכו לצחוק, לאכול ולשתות גם אחרי שכוסותיהם התרוקנו ושיחותיהם איבדו כל משמעות ותוכן. כל סכנה פוטנציאלית (אדם עוין המתקרב, ריח עשן סמיך) מעניק למטרה הרואה אותה הצלה נוספת, ואילו סכנה מוחשית (נשק נשלף, שריפה ברורה בחדר) מסיימת את ההשפעה מידית. בעלי ברית של מטרה מושפעת יכולים לנער אותה כפעולה רגילה, ולהעניק לה הצלה נוספת. מטרה אשר יוצאת בעל כורחה מהבניין (היא לעולם לא תבחר לעזוב אותו תחת השפעת הלחש) מתנערת מההשפעה מידית.

המטיל חייב להיות בתוך הבניין בעת ההטלה ולראות לפחות את אחת המטרות המושפעות בהטלת הלחש, אבל הלחש ישפיע על כל המטרות לא משנה כמה גדול והומה הבניין בו הוטל.

ניתן להטיל על לחש זה תמידיות, עם דרגת מטיל מינימלית של 12 ומחיר של 2,000 נק"נ.

הערות
הלחש הכי מסובך מהשלושה, וכנראה הייתי יכול לכתוב אותו בצורה פשוטה יותר. הלחש, בעיניי, מאמץ את ההתנהגות של לחשי הקסמה רבים - כשהוא יעבוד, הוא ישנה לחלוטין את מראה ההתקלות, אבל לרוב הוא פשוט ייכשל. בסופו של דבר הלחש הוא גרסה (חזקה יותר? שונה?) של הלחש ריתוק שעל שמו הוא נקרא. הדמויות כנראה ירצו להטיל את הלחש הזה עם הכשרון לחש שקט, אחרת מישהו עשוי להיות לא מרוצה מזה שהן מטילות לחשים באמצע פונדק סואן.

גם מי שמצליח בהצלה לא בהכרח יבין שהוטל כאן לחש, לפחות לא בהתחלה.

הגרסה התמידית של הלחש עשויה להיות קטלנית עבור המטרות. זאת בהחלט לא הדרך הקלה ביותר להרוג בניין מלא באנשים, אבל מצד שני זה יאפשר לשה"מ לתאר סצנה שבה הדמויות נכנסות לפונדק בו הכוס שהברמן מנקה כבר נשברה לו ביד והאורחים המותשים משתמשים בשארית כוחותיהם בשביל "לאכול" מצלחות ריקות, שזה היה הרעיון המקורי ללחש
 
נראה נפלא, ובהחלט לא שטותי. שלוש דרכים מקוריות להפוך את הפונדק למקולל בעזרת אשף שבא לו לעצבן את הברמן :) אהבתי מאוד את הריתוק לפונדק, אני אישית כבר מדמיין אם הלחש יכול להשפיע גם אחרי המוות. פונדק של שלדים שאחד מהם מנקה והשאר אוכלים ונוקשים בשיניים כדי לייצג צחוק נשמע לי כמו אחלה של היתקלות בסשן.
 
למה לא להפוך את הלחש הראשון ללחש של 10 דקות/דרגה? אתה מדבר בעצמך על חוסר היעילות שלו חוץ במקרה מאוד מאוד ספציפי, אז למה דקה/דרגה באמת?

ואגב, עם הלחש הזה נזק חוסן יכול להיות אכזרי. הרי הלחש לא מתגלה כשאתה מגלגל קשיחות או חוטף נזק...
 
רעיונות בהחלט מגניבים.

שני האחרונים לדעתי חזקים מידי.
תשווה לRainbow Pattern, מוגבל ל24HD של יצורים, רק מי שרואה, ומחזיק ריכוז+1.
היתי לוקח את זה לכיוון של רוי, לקללה תמידית ועושה את זה לפחות דרג 7. (כמובן שאז לא מתאים שאם מוציאים אותם מהבית זה נגמר).

לגבי הלחש דרג 2, למרות שהוא מנוסח מאד שונה מצ'ארם פרסון, זה בעצם צ'ארם פרסון רק שהמטרה חברה של כולם, והלחש המוני. (וכמובן שצריך להוסיף שזה רק על יומנוידס, אחרת זה הקסמת מפלצת המונית בדרג יותר נמוך מהקסמת מפלצת רגילה)
הגירסאות ההמוניות של הצעה ושל הקסמת מפלצת מגיעים 3 דרגות אחרי הלחש המקורי, אז אני חושב שהדרג המתאים עבורו הוא 4.
עכשיו, הכלל שלי באיזון הוא להשוות לסיפרי הבסיס, יכול להיות שאתה מחשבן פה עוד לחשים שבורים שאני לא מכיר מספרים אחרים ויחסית אליהם זה כן מתאים, אבל יחסית לספר הבסיס זאת דעתי.
 
קודם כל, אחלה רעיונות מהבחינה הסיפורית.

מהבחינה המכנית:

הסוואת רעל - אין שום הגיון בכך שהלחש הזה יהיה מגע. הוא צריך להיות בעל טווח קרוב. לראייה, ראה כל לחש הקסמה ואשליה שקיים - אף אחד מהם לא משתמש במגע, כי זה לחשים שאתה רוצה להטיל על יצורים שבעדיפות אתה לא רוצה להתקרב אליהם. כמו כן, אני לא רואה הצדקה שזה יהיה לחש שזמין לכוהנים.

מזג טוב - גם 4- לזיהוי מניע וגם תוסף (יחסית לא ברור) 4+ לגלולי כריזמה? זה אפקטיבית אומר שבלאף כביכול מקבל תוסף כולל של 8+ עליהם. אין סיבה לחלק את זה לשני מספרים נפרדים. פשוט תן להם 8- לזיהוי מניע, או לכל השאר תוסף 8+ לבלאף ודפלומטיה עליהם. כמו כן, "יתחברו ליצור לא עויין" זה כללי. עדיף שתגדיר את זה בהגדרות הרשמיות של דפלומטיה, על סקאלת היחס עם יצורים אחרים - עוין, לא ידידותי, אדיש, ידידותי, מועיל. הקסמת אדם הופך יצור אחד לידידותי. זה נשמע לי כמו לחש שיכול לגרום למספר יצורים להפוך לאדישים. תוסף של 8+ לבדיקות דפלומטיה עליהם ייקל על כל אחד לבצע גלגול כדי להפוך אותם לידידותיים או אפילו מועילים.

ריתוק, פונדק - קודם כל, יש פה כמה פרמטרים בעייתיים. זמן השפעה רנדומלי הוא רעיון רע אלא אם כן יש סיבה מוצדקת (למשל, ההשפעה העיקרית של עצירת זמן זה משך הלחש שלו, לכן משך רנדומלי שווה ערך לגלגול נזק רנדומלי). עדיף לקשור את המשך לדרגת המטיל, משהו בסגנון דקה\דרגה. דבר שני, ההגדרה "הבניין בו המטיל נמצא, לא משנה מה גודלו" היא אמורפית ופרוצה. לחשים שמטרתם להשפיע על מבנה לרוב באים עם שטח השפעה בסגנון קוביה של 10 מטר לדרגה, או גודל קבוע כגון רדיוס של 60 מטר. כמו כן, "כשלון אוטומטי בזיהוי והאזנה" נשמע לי חריף, אולי כדאי לתת השפעה ספציפית מרשימת המצבים (אני לא זוכר אותם כרגע ואין לי ממש כוח לבדוק מה הכי מתאים).
אני חייב לציין שהדרישה להיות בתוך המבנה בזמן הטלה היא ממש מגניבה. אני לא רואה את זה כלחש שיעיל בהקשר פונדקי, אלא בהקשר של טקטיקה צבאית - מרגל מסתנן לתוך מבצר האויב, ומטיל את הלחש. כל השומרים והחיילים מיידית מאבדים עניין בסביבתם, והצבא ששלח את המרגל יכול להתאסף ולהקים מצור\להתכונן לפריצה פנימה בניחותא.
 
תודה על התגובות.

@עוג
הוא לחש דרג 1 עם שימוש די ספציפי. אני לא חושב שלהאריך בכמות כזו את המשך שלו ישנה מבחינת איזון. סיבה לא להאריך היא שהמשך הקצר מייחד את הלחש - אם השחקנים משתמשים בלחש על אויב, הם במרוץ נגד הזמן. הם צריכים למהר. אותו הדבר כשמשתמשים בלחש נגד השחקנים, מי שעשה את זה צריך להרעיל אותם עכשיו. וזה מוצא חן בעיניי.

@אסיד
נכון שהלחש חזק יותר מrainbow pattern, אבל rainbow pattern גרוע ממש. הוא משפר באופן לא משמעותי (בעיקר את הגבלת הHD) את hypnotism, שזה לחש בדרג 1 (שים לב אגב, שהמשך הוא ריכוז+1\דרגה. פחות נורא). בקריאה מחודשת אני מסכים שהלחש חזק מידי, אבל אני לא חושב שהשוואה ללחשים גרועים זאת הדרך הנכונה למדוד את זה.

גם לגבי מזג טוב, ההשוואה לצ'ארם פרסון לא מתאימה בעיניי. צ'ארם פרסון זה לחש שאפשר בהחלט להשתמש בו בקרב, והוא נותן לך לתת פקודות למטרה, קצת כמו גרסה פחותה של הצעה. מזג טוב זה לחש שנועד למנוע את התרחשות הקרב מלכתחילה, מבחינה מכאנית הוא אמור להיות מקביל להרגעת רגשות יותר מאשר להקסמת אדם. יכול להיות שיש השפעה מכאנית יותר טובה לנסח את זה.

@פלאפי
מקבל את הערות לגבי הסוואת רעל. במקור רציתי שתהיה גישה לכהנים בעיקר כי חשבתי על הלחש רעל שיש לכהנים גישה אליו, אבל הם לא באמת קשורים. חיפשתי לחשים שמשפיעים על התודעה אצל כהנים, ולמרות שיש כמה (bane, command, cause fear), יש להם אופי שונה מלהסוואת רעל.

מזג טוב - הבעיה שלי עם זה היא ששחקנים מתעלמים ברצון מתיאור כמו "אדיש" או "ידידותי". אולי משהו כמו "המטרות אדישות, וימצאו תירוצים הגיוניים להתנהגות של הסובבים אותם, כל עוד הם לא נוקטים פעולות עוינות בברור". אולי ניסוח אחר. הפואנטה היא, הלחש אמור להיות מסוגל להשפיע גם על שחקנים, וזה אומר שצריכה להיות הוראה פחות-או-יותר ברורה לגבי מה בדיוק הדמויות המושפעות חוות מהלחש.

ריתוק, פונדק - הייתי קצת עצלן כשכתבתי את הלחש, והעתקתי יותר מידי חלקים מHypnotism. אני מסכים שאין הצדקה אמיתית למשך רנדומלי, למרות שאני כן ארצה לשמור על פרמטר כלשהו של חוסר וודאות לגבי הלחש. אולי הצלה נוספת אחרי כמות דקות מסוימת.
ההשפעה של הלחש פחות או יותר מועתקת מההשפעה fascinated, רק קצת יותר חמורה. כנראה שכשלון אוטומטי במיומנויות זה גרוע מידי (וטכנית הופך אותם לעיוורים וחרשים, אם השה"מ ידרוש גלגולים עבור דברים טריוויאלים), אני אפחית את זה למחסר 8-

תודה על הערות, אני אשתדל לערוך ולתקן את הלחשים
 
חזרה
Top