• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 עוד כמה חפצי קסם חדשים למו"ד5

בהמשך לשרשור הזה:
https://www.pundak.co.il/forums/threads/36568

עוד כמה חפצי קסם שחשבתי עליהם.

1) הקמע מעין דור
חפץ פלאי, נדיר (דורש התכווננות ע"י מטיל לחשים)

הקמע הוא תליון מנחושת, בקוטר של כחמישה סנטימטרים עליו חרותים סמלים מוזרים ואותיות עתיקות. יש האומרים שהוא היה שייך לבעלת אוב, אבל כנראה שהייתה יותר מאחת כזאת כי תועדו כמה קמיעות דומים במשך השנים - לא ברור אם הם היו בשימוש של מסדר או אגודה סודית של מעלים באוב, או שהיה קמע אחד מקורי והשאר הם חיקויים שלו. כך או אחרת, הקמע נותן לעונד אותו יחידת לחש אחת נוספת מעוצמה 4, בה ניתן לעשות שימוש להטלת לחשי תאובה בלבד. יחידת הלחש מתחדשת לאחר מנוחה ארוכה.

2) טבעת אומן החרב
טבעת, נדיר (דורש התכווננות)

זו טבעת עבה יחסית מפלטינה, ועליה חרוט סמל בצורת חרב ארוכה מוצלבת בחרב מעוקלת. הטבעת מכוסה שפשופים ושריטות שלא נמחים גם אם מנסים להבריק אותה אצל צורף. מספר לא ידוע של טבעות נוצר על ידי משפחת אצולה של מכשפים-לוחמים שנודעו בהתנהגותם האלימה ואישיותם המעורערת. צאצאי המשפחה עדיין בסביבה ומחפשים את הטבעות, בהן הם רואים את ירושתם המוצדקת. הטבעת מקנה למי שעונד אותה מיומנות בכל סוגי החרבות, ו2+ לנזק בהתקפת קפא"פ מוצלחת בחרב.

3) אבקת זהב
חפץ פלאי, נדיר

אבקת הזהב היא תכשיר אלכימי מיוחד, שהמרכיב העיקרי בו הוא זה שנותן לו את שמו וצבעו - זהב טחון לאבקה. אבקת הזהב נועדה כנגד יצורי הרשע ואלמתים - חופן של האבקה שיושלך (דורש פעולה) על אל-מת, שד או שטן ידרוש ממנו להצליח בגלגול הצלה כושר בד"ק 13, או לספוג 10ק6 נזק קורן (חצי נזק בהצלחה בגלגול)

4) זהב נוזלי
שיקוי, נדיר מאוד

הזהב הנוזלי הומצא ככל הנראה באותה מעבדה בה פותחה לראשונה אבקת הזהב, והוא מתבסס על הכוחות המטהרים של המתכת האצילה. השיקוי עצמו נראה כמו ספק ג'ל ספק זהב מותך, אלא שהוא חלק וקר למגע. שתיית הזהב הנוזלי מרפאת מיד 50 נקודות פגיעה, ומנטרלת השפעה של כל רעל, שיתוק, הקסמה או דיבוק.
 
נראה מגניב.

- האם הקמע מעין דור יכול להעניק לחשי דרג 4 למטיל לחשים שעוד לא הגיע לדרגה שהוא יכול להטיל אותם לבד?

- אבקת הזהב מבלבלת אותי. זה נראה שהיא משפיעה על יצור אחד עליו אתה זורק את זה (למרות שמאבקה הייתי מצפה להיות התקפת אזור, אבל לא קריטי), ועם זאת אין לה יחידת טווח והיא לא דורשת גלגול התקפה ממה שנראה. היא נראית לי כמו מים קדושים+ ממבט ראשון, אבל זה נראה שמים קדושים ואבקת הזהב עובדים בצורה שונה לחלוטין.

- אין שום השפעת לוואי לשתיית מתכת?
 
בעיקרון הקמע מעניק לך את דרג/עוצמת הלחש, אבל מכיוון שאתה לא יכול להטיל לחשים מהדרג הזה (כולל הקטע של לאגבר לחש מעוצמה נמוכה יותר, כי אין לך יכולת להטיל לחשים מעוצמה 4 אז גם לא להטיל לחש מעוצמה 1-3 כלחש מעוצמה 4) אז אתה בעצם לא יכול לעשות איתו כלום. אתה מרגיש את הכוח, אבל הוא מעבר לשליטתך.

את המכניקה של אבקת הזהב ביססתי על זו של השפעת אבק היובש על יסודני מים. אין גלגול פגיעה (קשה לתאר גלגול פגיעה בשביל פיזור חופן אבק על מישהו שנמצא מולך) אבל יש גלגול הצלה.

הזהב הנוזלי הוא תמצית של כל מה שטהור ואצילי בזהב - אין לו השפעות שליליות כמו לבליעה של מתכת בעולם האמיתי, והוא מנקה ומטהר את הגוף ומרפא אותו בשלמות הזהובה שלו. אם ממש רוצים, אפשר לתאר איך למשך זמן מה אחרי שמשתמשים בו יש נצנוץ זהוב לעור, ברק זהב לשיניים או העיניים, שערות זהובות בין השיער הרגיל של הדמות וכיו"ב.
 
ועוד כמה:

כס הסכנה
חפץ פלאי, אגדי

כס הסכנה המקורי היה אחד המושבים סביב השולחן העגול, והאביר שישב עליו - הסתבך בצרות צרורות ובהרפתקאות שלרוב הובילו למותו. כיום ישנן כמה טירות, כולל לפחות טירה חרבה אחת או שתיים, בהן נמצא כסא עץ או אבן מפואר ומעוטר ברונות מסתוריות, שטוענים שהוא-הוא כס הסכנה. מצד שני, יתכן שהוא גם מאוחסן במקום תמים יותר כמו חדר תשמישי קדושה של מנזר, חצר אחורית של בית חווה או סתם בעליית הגג של מישהו.

ככה או אחרת, לכס הסכנה יש את אותה ההשפעה - מי שמתיישב בו צריך להצליח בגלגול הצלה כריזמה בד"ק 20. אם ההצלה נכשלת, תוך 1ק6 + 1 ימים הוא יתקל במפלצת או יריב אקראיים וחזקים ממנו משמעותית (בדרגת אתגר שתהפוך את המפגש לקטלני). המנחה יכול לגלגל בטבלת היתקלויות או לתכנן את המפגש בעצמו. אם ההצלה מצליחה, קורה משהו הרבה יותר מוזר - היושב על הכס נעלם - הוא מועבר בדרך פלא לארץ רחוקה, יבשת שכנה או מימד אחר ושם מסתבך בצרות צרורות והרפתקאות מסוכנות. יש אנשים נואשים שמתיישבים על הכסא בתקווה להימלט ככה מרודפים (אביזר עלילתי כזה בדיוק הופיע בספר "עולם המכשפות")

הפרפר הכחול
חפץ פלאי, נדיר (דורש התכווננות)

הפרפרים הכחולים נראים כמו סיכות לגלימה או לשיער בצורת פרפר שכנפיו משובצות באבני טורקיז, לאפיס לאזולי ולפעמים גם ספירים של ממש. בקהילת הקוסמים קיים ויכוח אם אשף רומנטיקן כלשהו הכין אותן לאהובותיו, אם כושפת כלשהי הכינה אותם לעצמה או שהם חולקו במתנה לבוגרות של איזו אקדמיית קסמים נשכחת. כך או אחרת, חוץ מזה שמדובר בתכשיט יפה, נראה שהוא זז ומידי פעם אף מרפרף בכנפיו ומחליף מקום על האדם אליו הוא מכוונן. מי שמחזיקים את הפרפר על גופם או בגדיהם זוכים ליתרון בגלגולי ההצלה מפני לחשי הקסמה והתקפות המבוססות על חשמל.

קמע נגד הכשת נחש
חפץ פלאי, בלתי נפוץ

הקמיעות הללו באים בכמה צורות - צמיד מעור של נחש, תליון מאבן ירקנא בצורת נחש עם שני ראשים, עגיל זהב בצורת נחש הבולע את זנבו וכו', אבל לכל הקמיעות הללו אותה ההשפעה - יתרון בגלגולי ההצלה נגד ארס נחשים (ויתכן שגם זוחלים דומים ואף יצורים אגדיים בעלי תכונות נחשיות) ועמידות (הפחתת הנזק לחצי) במקרה בו הארס השפיע על העונד. את הקמיעות מוצאים בדרך כלל בדתות ותרבויות הסוגדות לנחשים, אצל משביעי נחשים ואצל מסדרים שנלחמים באופן תדיר נגד יצורים דמויי-נחש.

ספר ההגנה
חפץ פלאי, נדיר (דורש התכווננות)

מדובר בספר קטן, כרוך במתכת או בעור, בו כתובים בכתב זעיר פסוקים מכתבי קודש שונים, השבעות, קליגרפיות מיסטיות וכד'. מי שמכוונן לספר ונושא אותו על גופו נהנה מההגנה שלו - לספר יש 16 (3ק8 + 3) נק"פ, וברגע שנושא הספר סופג נזק שיותר גבוה מהנק"פ של הספר, קודם כל יש להפחית את נקודות הפגיעה של הספר (שמושמד תוך כדי כך) ורק את הנזק שנותר להוריד מנקודות הפגיעה של בעליו. נזק שפחות מהנק"פ של הספר נגרם לבעליו כרגיל. אנשים שנשאו על גופם ספר הגנה לא פעם וניצלו מפגיעה שהייתה עשויה להביא למותם, נוהגים להציג לחבריהם את הספר כשהוא שרוף, צרוב בחומצה, מבותר או שנעוץ בו חץ ולספר את סיפור ההצלה המופלא.
 
דגלים וניסי קרב

לדגלים ולניסים יש שימוש פרקטי - נעזרים בהם לאיתות, לסימון מקומם של מפקדים ולפיקוד ושליטה. אבל ידוע גם שלדגלים וסמלים דומים יש השפעה גם על המוראל ורוח הלחימה. לא ברור אם הדגלים והניסים המתוארים לעיל הם קסומים בפני עצמם, או שהכוח שלהם נובע מהמשמעות שהלוחמים נותנים להם, אבל בכל אופן - הם בהחלט משפיעים.

לכל הדגלים וניסי הקרב שמופיעים כאן יש כמה תכונות משותפות:
1) הם דורשים התכווננות. מי שמכוונן אליהם לא בהכרח נושא אותם או מחזיק אותם, אבל הוא צריך להכיר בהם כסמל שלו ולהישבע להם אמונים.
2) כדי להיות מושפע מכוחותיהם, צריך לראות אותם.
3) לכל אחד מהם יש השפעה קבועה, והשפעה חד-פעמית שמתחדשת אחרי מנוחה קצרה או ארוכה.
4) אם הדגל או הנס נופל, נלקח או נהרס, ישנה השפעה שלילית על כל מי שהיה מכוונן אליו.

אקווילה - עיט/נשר הלגיון
חפץ פלאי, בלתי נפוץ (דורש התכווננות)

חפץ זה נראה כמו עיט פרוש-כנפיים ומוזהב הממוקם בקצה מוט ולעיתים מלווה בקישוטים נוספים כמו עלים, ברקים, דגלונים, צלמי עיניים או כפות ידיים וקישוטים וקמיעות נוספים.
השפעה קבועה: עיט הלגיון מעורר השראה ועוז ומבטל חיסרון לגלגולי הפגיעה ולבדיקות תכונה.
השפעה חד פעמית (מתחדש במנוחה קצרה או ארוכה): מי שמכוונן לעיט הלגיון יכול לבחור אויב אחד, ולקרוא "ברקו של יופיטר יורד ממרומים!" כקריאת קרב בזמן שהוא מתקיף אותו. אם הוא פוגע, ליריב נגרם נזק נוסף של 1ק6 מסוג הנשק בו נפגע, וכן נזק נוסף של 1ק6 נזק חשמל.
השפעה לנפילת העיט הלגיון: כל מי שהיה מכוון לעיט סופג 1ק4 נזק נפשי, וכן סובל מחיסרון לגלגולי הפגיעה ובדיקות התכונה עד שינוח מנוחה קצרה או ארוכה.

ראית אלעוקאב (راية العقاب)/ראית אס-סוואדה (راية السوداء) - דגל העיט/הנס השחור
חפץ פלאי, בלתי נפוץ (דורש התכווננות)

זהו דגל פשוט למראה, עשוי יריעת צמר שחורה ללא כל עיטורים, סמלים או כתובות. המסורת מספרת שמחמד השתמש במצנפתו, או בצעיפה של אשתו האהובה עאשה, בתור דגל ללוחמיו. השם "דגל העיט" נובע מהאמונה שכשם שהעיט נעלה על כל העופות, כך מאמיני מחמד נעלים על כל אויביהם.
השפעה קבועה: דגל העיט מעורר במאמינים התלהבות ולהט בלחימה, ומי שמכוונן אליו יכול להתקדם במלוא קצב התנועה שלו כלפי אויב אותו הוא מסוגל לראות, כפעולת בונוס.
השפעה חד פעמית (מתחדש במנוחה קצרה או ארוכה): דגל העיט מטיל אימה על האויב. מי שמכוונן לדגל יכול לבחור יריב אחד, ואם הוא פוגע בו יריב זה צריך להצליח בגלגול הצלה חוכמה בד"ק 15 או להיות מושפע מפחד (חסרון לגלגולי הפגיעה ובדיקות התכונה כל עוד הדגל מונף לנגד עיניו, וחוסר נכונות להתקדם לעבר הדגל)
השפעה לנפילת דגל העיט: כל מי שמכוונן לדגל השחור מתמלא בכעס וצער ונלחם בחוסר זהירות - לגלגולי ההתקפה נגדו יש יתרון עד שינוח מנוחה קצרה או ארוכה.

רוג'ר העליז - דגל הפיראטים
חפץ פלאי, בלתי נפוץ (דורש התכווננות)

בדרך כלל הדגל הזה הוא שחור ועליו גולגולת עם עצמות מוצלבות, אך ישנן גם גרסאות נוספות - כאלה שבהן רקע הדגל אדום, העצמות מוחלפות בחרבות מוצלבות, והגולגולת מתהדרת בעגיל, מגבעת, מקטרת או מוחלפת בפני שד. שודדי ים מניפים את הדגל הזה על ספינותיהם כשהם יוצאים להתקפה, במלחמתם למען השוד והגזל כנגד כל הדגלים כולם.

השפעה קבועה: דגל הפיראטים הוא חלק חשוב מתדמיתם המאיימת של שודדי הים, וגורם להם להיראות נועזים, מהירים ובלתי מנוצחים תוך שהוא ממלא את לב אויביהם בחשש. פיראט המכוונן לדגל שאינו לובש שריון כלשהו ואינו נושא מגן, יכול להוסיף את תוסף הכריזמה שלו לדירוג השריון שלו במידה ותוסף זה גדול מ1+, או 1+ במידה והתוסף הוא 1+, או נמוך יותר (שלילי).
השפעה חד פעמית (מתחדש במנוחה קצרה או ארוכה): שודד ים המכוונן לרוג'ר העליז זוכר את השלל המצפה לו, וכפעולת בונוס הוא יכול ללגום משקה חריף אם זה נמצא בהישג ידו, ולרפא לעצמו כך נזק של 16 (3ק8 + 3) נקודות פגיעה. אם המשקה שהוא משתמש בו שייך לאויביו (למשל - לחטוף בקבוק ויסקי מכיס חולצתו של רב החובל היריב) הריפוי משתפר ב-5 (1ק8 + 1) נקודות נוספות.
השפעה לנפילת דגל הפיראטים: שודד הים שרואה את דגלו נופל נזכר שאם יובס מצפה לו חבל התלייה ומתמלא ביאוש. הוא סובל מחיסרון לגלגולי ההתקפה שלו, ועליו להצליח בגלגול הצלה חוכמה בד"ק 15, או להימלט בבהלה - בכלל זה בקפיצה אל המים אם הוא נמצא על סיפון אוניה, דבר שעשוי להתגלות כקטלני אם הפיראט אינו יודע לשחות.
 
הדגלים ממש מגניבים, בייחוד האפקט השלילי של נפילת הדגל.
הייתי חושב שגם שלפחות לאחד מהם צריכה להיות השפעה שעוזרת לבעלי-ברית, ולא רק לנושא הדגל - הרי זה בגדול היה תפקידם ההיסטורי.
 
אממ... כתבתי די בבירור ש"הם דורשים התכווננות. מי שמכוונן אליהם לא בהכרח נושא אותם או מחזיק אותם, אבל הוא צריך להכיר בהם כסמל שלו ולהישבע להם אמונים."

ז"א שכל מי שנשבע לדגל והתכוונן אליו ורואה אותו, מושפע ממנו. אלה יכולים להיות די הרבה אנשים למען האמת...
 
טבעות אש הסתרים

לא ברור מי יצר את הטבעות האלה, ואם הן קשורות בכלל אחת לשניה. יתכן מאוד שהן נוצרו על ידי כוהנים או מכשפים יריבים, בגלל ההשפעות הדי-מנוגדות שלהן, אבל לכולן יש השפעה מסתורית על הנזק שעושה אש, והמלומדים אומרים שהן מבעירות את הלהבות שלה גם מחוץ למימד שלנו. יתכן שפעם הן כולן היו חלק מסט שלם של טבעות ותכשיטים שאבדו או הושמדו, שכל הטבעות מאותו הסוג נוצרו בידי אותו יוצר או אותה קבוצה, או שמקורן בכלל בעולם אחר.

טבעת אש-תופת
טבעת, נדיר מאוד (דורש התכווננות)

זו טבעת ממתכת שחורה שמשובצת בה אבן חן כתומה. מי שמכוונן לטבעת וגורם לנזק אש, יהא זה באמצעות לפיד, חרב לשון-אש או לחשים כגון כדור אש, ממיר חצי מקוביות נזק האש (או פשוט חצי מהנזק הנגרם) לנזק תאובה.

טבעת אש-קודש
טבעת, נדיר מאוד (דורש התכווננות)

זו טבעת פלטינה שמשובצים בה ארבעה יהלומים צהובים. מי שמכוונן לטבעת וגורם לנזק אש, יהא זה באמצעות לפיד, חרב לשון-אש או לחשים כגון כדור אש, ממיר חצי מקוביות נזק האש (או פשוט חצי מהנזק הנגרם) לנזק קורן.

טבעת אש-מוח
טבעת, נדיר מאוד (דורש התכווננות)

זו טבעת זהב אדום שמשובץ בה יהלום שקוף. מי שמכוונן לטבעת וגורם לנזק אש, יהא זה באמצעות לפיד, חרב לשון-אש או לחשים כגון כדור אש, ממיר חצי מקוביות נזק האש (או פשוט חצי מהנזק הנגרם) לנזק נפשי-מוחי.
 
הפלאפון מגניב, אבל מכאנית זה קונספט משעמם. כלומר, המרת סוג הנזק זה כמעט זניח לחלוטין. אם זה היה מתגבר את הנזק בצורה כלשהי (אולי עם מטענים לאיזון) או מאפשר לפגוע בעוד מטרות, זה היה הרבה יותר מעניין מכאנית.
 
רק עכשיו שמתי לב שבטעות שמתי את כל הטבעות בקטגוריית "חפץ פלאי", אז תיקנתי את זה לטבעת.

דווקא לא כ"כ רציתי לתת לטבעות אש הסתרים נזק נוסף וכו', פשוט לשנות את האש שלהן. זה בעיקר מוסיף אווירה אבל גם שימושי - הקוסם ניצב מול דרקון או משהו שאומר לו "אני שולט באש, תתכונן למות באש" או משהו כזה, והקוסם עונה לו "האש שלי יכולה להבעיר גם אותך" ושאר סצנות בסגנון. יש יתרון מסויים בזה שכדור האש שלך לא גורם נזק רק של אש.

כמובן שאפשר לשנות את זה אם רוצים, זה פשוט מה שחשבתי עליו באותו רגע.
 
יתכן ובאמת ניתן להוריד את ההתכווננות.

נוסף בעריכה:
במחשבה שניה, ההתכווננות יותר מתאימה עלילתית - הטבעת ממש נכנסת לתוך הקסם שלך ומשנה אותו, אבל לא רק - היא משפיעה גם על התקפות אש אחרות - לפידים, חרבות לשון אש, שמן בוער ואפילו נשיפות של דם-דרקון.
 
מטה העריצות

מטה, אגדי (דורש התכווננות על ידי בעל נטיה רעה כלשהי)

המטה הזה נוצר בעידן קודם לכל ההיסטוריה הנוכחית, כשהעולם היה צעיר יותר והיבשות היו במקומות אחרים ממקומן היום וככל הנראה יוצריו לא היו בדיוק אנושיים. המטה עשוי ממתכת שחורה ומוזרה וקצהו מעוטר בדמות של יד בעלת שבע אצבעות (מתוכן שני אגודלים) עם ציפורניים ארוכות וחדות, המוקפת בחישוק. על החישוק חרוטות אותיות מוזרות שלא שייכות לשום שפה מוכרת, אך ניתן לפענחן באמצעות קסם - על צד אחד של החישוק הכתובת אומרת "מוטב אלף שנות עריצות מיום אחד ללא שלטון" ועל הצד השני נכתב "רק אחד ישלוט". ככל הידוע יש רק שניים או שלושה מטות כאלה בכל העולם, אבל יתכן ומדובר בהופעות שונות של אותו מטה בארצות שונות ובזמנים שונים ובעצם המטה הוא יחיד במינו.

המטה יכול לשמש כנשק בקפא"פ ויש לו 2+ להתקפה ולנזק. כמו כן הוא מרושע מטבעו וגורם לנזק נוסף של 1ק6 נפשי-מוחי ליריבים בעלי נטייה טובה - וכן גם נזק זהה מידי סיבוב ליצור הנוטה לטוב שינסה להתכוונן אליו. אבל כוחותיו של המטה להזיק ולהרע לא מסתכמים בכך.

כאשר מי שמכוונן אל המטה מחזיק אותו בגלוי, יש לו יתרון בכל בדיקת כריזמה מול יצורים מנטייה רעה כלשהי, וחיסרון מול בעלי נטייה לטוב. יצורים מרושעים שדירוג האתגר שלהם נמוך מדירוג האתגר של האוחז במטה מתמלאים בהערצה כלפיו, ועליהם להצליח בגלגול הצלה חוכמה בד"ק 17 או להיות מוקסמים ולמלא את כל בקשותיו - הקסמה זו נמשכת כל עוד האוחז במטה חי.

קללה: יצורים מרושעים שדירוג האתגר שלהם שווה או גבוה לדירוג האתגר של האוחז במטה מתמלאים בקנאה כלפיו וברצון להשיג את המטה לעצמם, והם ינסו לעשות זאת ולהרוג אותו בהזדמנות הראשונה שתיקרה בדרכם - תוך שהם נהנים מיתרון לגלגול הפגיעה ומתוספת של 7 (2ק6) נק"פ פעם בתור לנזק שהם גורמים לו.

הערה: ניסחתי מחדש את היחס בין הדרגות - המדד הוא כאן דירוג אתגר מול דירוג אתגר, לא דירוג אתגר מול דרגה. ככלל אצבע, דירוג האתגר של דמויות הוא בערך רבע מדרגת הדמות שלהן.
 
חפץ מעניין, אבל למה הוא רק מתייחס לציר של טוב נגד רוע ולא גם לסדר נגד תוהו?
היה הופך אותו למעניין יותר, ואפשר להגדיל את התוסף אם המטרה עונה על שני הקריטריונים
וגם במצב הזה הסיכוי שיש דמות סדר בחבורה שתשתכנע עקב המטה גדול משמעותית מאשר יכולת שלא רלוונטית למרבית החברות שתלויה בנטייה של רוע.
 
הציר של סדר נגד תוהו בעריצות הרגיש לי פחות מתאים - העריצות היא רעה, והיא משפיעה על רעים מכל הסוגים - הסדריים יצייתו מתוך הערצה לסמכות, התוהניים מתוך פחד.

החפץ פחות מיועד להרפתקני החבורה ויותר לדב"שים רעים ומפלצים. הוא לא האוצר של ההרפתקה אלא החפץ שצריך להשמיד - או לנצל את כוחותיו כדי להסית רשעים זה נגד זה.
 
פגיון של חומצה קפואה
נשק (פגיון), נדיר

הפגיון הזה נוצר בתהליך אלכימאי סבוך, ונועד להתנקשויות. מלומדים רבים מעריכים שהמאמץ המדעי והעלויות שעמדו מאחורי יצירת כלי הנשק הללו הם הרבה מעל למשאבים של גילדת מרצחים טיפוסית, וכי רק ממשלה או מלך היו יכולים לעמוד מאחורי יצירת פגיונות אלו - כדי לחמש בהם מתנקשים ומרגלים מטעמם.

כאשר הוא נתון בנדן שלו, הפגיון נראה רגיל למדי - מלבד זה שהנדן נראה עבה ומגושם יותר מהרגיל - כאשר שולפים את הפגיון, מתגלה כי הלהב שלו עשוי מחומצה ירוקה-עכורה וקפואה, המדיפה ריח חריף. הנדן שומר על הלהב בטמפרטורה של קיפאון, ולהב החומצה ימס תוך דקה בטמפרטורת החדר - או באופן מיידי בחום הגוף - כאשר ינעץ בקורבנו.

מלבד הנזק הרגיל של פגיון (1ק4) פגיון החומצה הקפואה גורם לנזק נוסף של 1ק6 קור ו-2ק10 חומצה. כמו כן מי שנפגע ממנו צריך להצליח בגלגול הצלה כושר בד"ק 15 או להיות מושפע ממצב: מורעל למשך דקה.

לבריס
נשק (גרזן קרב), נדיר מאוד

הלבריס הוא גרזן קרב דו-ראשי, שהלהבים שלו לעיתים נראים כעשויים מזהב או מעוטרים בדוגמאות גאומטריות. הלהבים עצמם עתיקים מאוד, אבל לאורך השנים שחלפו מאז חישולם הידיות, שעשויות עץ בדרך כלל, הוחלפו מספר רב של פעמים.

הלבריס נוצר בעידן העתיק על ידי הכוהנות של תרבות מטריארכלית ואלימה במיוחד (יש היסטוריונים המכנים אותן "אמזונות" אבל הזיהוי אינו ודאי) ושימש במלחמותיהן האינסופיות עם שכניהן שחיו בממלכות פטריארכליות ואלימות לא פחות.

כך או אחרת, גברים שמנסים להשתמש בלבריס מגלים שהגרזן פשוט לא מאוזן כמו שצריך, וכאילו מתנגד לנסיונותיהם להניף אותו - גבר שנלחם באמצעות הלבריס סובל מחסרון לגלגולי הפגיעה. נשים לעומת זאת יגלו שהלבריס מתפקד עבורן כנשק 1+ ואף גורם ל2ק6 נזק חותך נוסף כנגד גברים, שידרשו גם להצליח בגלגול הצלה כוח בד"ק 15 או ליפול ארצה.

ללבריס יש קשר מיסטי מיוחד למינוטאורים, שאינו ברור דיו - כמה מהמלומדים טוענים שמלך שנפל בשבי של אמזונות וסורס כקורבן לאלה שלהן, התפלל להדד, אל-הפר האפל, וביקש ממנו שישיב לו את אונו ויתן לו כוח של פר כדי לנקום את עלבונו. הדד נענה לתפילותיו, אבל פירש את "כוח של פר" בדרך מוזרה מעט וכך נוצר המינוטאור הראשון - זמן מה לאחר מכן תרבות האמזונות נחרבה במלחמה כלשהי שפרטיה אינן ידועים, אך הממצאים האריכאולוגיים ממנה נמצאים בעיקר באי המוכר כ"אי המינוטאורים" מה שמרמז על ההתרחשויות שקרו במקום. כך או אחרת, המינוטאורים מגלים אובססיה מסויימת ללהבי לבריס - הם מנסים לאסוף את כולם ותוקפניים במיוחד כלפי מי שחמושה בהם - לוחמת נושאת לבריס שתיתקל במינוטאור תגלה שהוא יעדיף לתקוף קודם כל אותה, תוך גרימת נזק נוסף של 2ק6 בהתקפותיו. את הלבריסים שהם מצליחים לאסוף, מביאים המינוטאורים למקדשו של הדד, ושם הם משנים אותם לשימושם שלהם בטקס מסתורי.

גרזן הדד
נשק (גרזן קרב), נדיר מאוד

גרזן הדד הוא לבריס שהמינוטאורים שינו במקדשו של הדד אל הפר, האל האפל של המינוטאורים, האלימות שבטבע, הרעמים ורעידות האדמה. בטקס הכולל קורבן אדם (כשההעדפה היא לנשים בעלות עוצמה ומעמד - הרפתקניות למשל) הלהב של הלבריס מאבד את צבעו הזהוב ומקבל גוון אדום כהה. גרזן הדד הוא נשק 1+, ובידי מינוטאור הוא גורם לנזק בסיס כפול מהרגיל. כאשר הגרזן מונף במהירות וחותך את האוויר, נשמעת שאגת הרעם של הדד - הגרזן גורם לנזק נוסף - נזק רעם של 1ק6. אם לוחם הנושא גרזן הדד ולוחמת החמושה בלבריס נלחמים זה כנגד זו ושניהם מגלגלים אותו גלגול פגיעה בדיוק, שני כלי הנשק פוגעים זה בזה ומושמדים בפיצוץ שגורם ל8ק8 נזק כוח (גלגול הצלה זריזות בד"ק 17 לחצי נזק).
 
הפגיון מגניב, אבל חזק מאוד. הוא עושה ימבה נזק.
בקשר ללבריס ולגרזן, הפלאף מעניין אבל כנשק זה פחות מעניין. הייתי שמח לראות את זה כרעיון להרפתקה או מיקום.
 
אם הפגיון לא היה קטלני, הוא לא היה נשק מתנקשים מוצלח :) כך או אחרת, הוא חד פעמי (כמתואר - נמס בגוף הקורבן) וגורם לנזק ממוצע של 16 נק"פ. בדרגה 5, שזו הדרגה המומלצת מבחינת ספר השה"מ לקבלת חפצים שמוגדרים כ"נדיר", 16 נק"פ זה לא כזה הרבה, בעיקר כשמדובר בהתקפת קפא"פ או השלכה חד פעמית שגם דורשת גלגול פגיעה. לצורך ההשוואה, לאשף בדרגה הזו כבר יש כדור אש וברק שגורמים לנזק של 28 נק"פ בממוצע לכל מי שנמצא בשטח ההשפעה שלהם ובלי צורך בגלגול פגיעה.

הפוטנציאל הרציני של הלבריס וגרזן הדד הוא כרכיבים עלילתיים - מבחינת פוטנציאל נזק הם לא משהו שאי אפשר לראות בחפצי קסם אחרים.
 
מדליון המזל והגורל
חפץ פלאי, אגדי (דורש התכווננות)

פעם המדליון הזה היה מוכר באגדות וכתבי המלומדים והקוסמים, אבל פעם זה היה מזמן וכיום רוב הידע עליו נשכח ואבד. כמה מזמן? מהמעט שידוע לנו הוא נוצר לפני חמשת אלפים שנה על ידי דמות מסתורית המוכרת רק כ"המלך המכשף" - על המלך המכשף הזה כמעט ולא ידוע דבר - מה הייתה הממלכה שלו, כיצד עלה לשלטון, כמה שנים שלט ומה עלה בסופו, אבל יש יותר מידי רמזים לכך שהשפעתו על עיצוב העולם כפי שהוא מוכר כיום הייתה רבה מאוד.

המדליון הוא לוחית מתכת שחורה וחלקה, באורך של כארבעה סנטימטרים וברוחב של שניים וחצי, שבחלקה העליון חור עגול דרכו מושחלת שרשרת ממתכת דומה לתלייה על הצוואר, ובחלק התחתון משובצות חמש אבני חן קטנות וכחולות בשורה. כדי להנות מהשפעת המדליון, צריך להתכוונן אליו ולענוד אותו כל הזמן.

קשה להבין את האופן שבו המדליון פועל, אבל הוא פשוט גורם לדברים להסתדר בצורה טובה עבור העונד אותו - אבל לא באופן עקבי או ניתן לציפיה. דוגמאות להשפעות של המדליון יכולות להיות מצבים כמו לעבור ללא פגע בדיוק דרך החלון במגדל קורס שמתגלגל עליך, סוהר בכלא ששוכח את המפתחות לתאך בחור המנעול, לפגוש מישהו שחיפשת במקרה ברחוב ושאר אירועים מוזרים וממוזלים. במונחי משחק, מידי פעם וכשלמנחה מתחשק, הקסם של המדליון מבטל חסרונות או נותן יתרונות לגלגולי התקפה, הצלה או תכונה, ממקסם גלגולי השפעה כמו נזק של לחש, התקפה או ריפוי, או פשוט מייצר מצבים ממוזלים ונוחים. לא ברור אם זה הקסם שבמדליון או שהמלך המכשף שאיכשהו נמצא בסביבה ומעצב את המציאות, אבל כל המלומדים מסכימים על כך שלפני חמשת אלפים שנה הקסם היה בלתי מלוטש ותוהני הרבה יותר מאשר בימינו, וכך גם האנשים שעסקו בקסם.
 
חזרה
Top