• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

טיפול במנצ'קינים

-ELF-

פונדקאי ותיק
היי.
שתי בעיות יש בקבוצה שלי.
1. יותר מדי שחקנים (9 ילד!)
2. שני ילדים מנצ'קינים ומעצבנים שהורסים את הכיף של המשחק (תורדק וכוהן, אלא מה?)

בת'רד זה אנחנו נתעסק יותר בבעיה 2.
מה עושים כשיש מנצ'קינים שהורסים את המשחק? איך מטפלים בהם?
אני כבר מתחיל להתייאש, ובסך הכל, המשחק הזה אמור להיות דבר כיפי וחוויתי אבל השניים האלה פשוט בלתי נסבלים. בעיקר תורדק, וזה שהוא מנצ'קין בעצם גורם לי לא להינות מהמשחק. זה נראה לכם הגיוני? מש גם שיש לנו שה"ם מצוין שמנסה לטפל במנ'צקינים בכל דרך אפשרית, אבל הם פשוט לא מפסיקים.

תעזרו לי חבר'ה, אני מיואש.
 
אתה יכול לגרום לשה"מ שלך להעיף את הדמויות שלהם בערמומיות.

אתה גם יכול לומר להם את האמת בפרצוף, ואז הם אולי יפסיקו להיות מנצ'קינים.

ותמיד יש את הסכין היפה הזאת שם במגרה :twisted: :twisted:
 
אם השה"ם ניסה הכל והם עדיין לא משחקים כמו שצריך אז מקומם לא בקבוצה.
תעשו את ההחלטה האמיצה ותעיפו אותם.

ככה אתם תופסים שתי ציפורים במכה: גם מעיפים את השחקנים הבעייתיים וגם מצמצמים את מספר האנשים בקבוצה. ;)


נ.ב - אתם תמיד יכולים להפיל על תורדק עץ...
 
הם כפי הנראה משחקים בחוג אז אי אפשר להעיף... אבל מה שכן אפשר זה לעשות סנקציות: אם לוחם חזק מסויים מחליט לאנוס את כל נשות הכפר, אז שכל גברי הכפר יעלו עליו במכות ויהרגו אותו. זה ילמד אותו לקח, את הממזר הקטן.
 
פשוט נסה להסביר להם בעדינות, שהדמות לא חושבת על עצמה עד כמה היא חזקה או עוצמתית,
והשחקן עצמו אמור לשאוף לכמה שיותר משחק תפקידים ולאו דווקא כמה אורקים היא יכולה להרוג
עם חרב ה - 12D8 שלה.
אתה יכול להסביר להם כדי לצאת ידי חובה, ואם זה לא עוזר,
אז שיטת העץ או הסדן היא אפקטיבית ביותר.
 
Double M אמר/ה:
פשוט נסה להסביר להם בעדינות, שהדמות לא חושבת על עצמה עד כמה היא חזקה או עוצמתית,
והשחקן עצמו אמור לשאוף לכמה שיותר משחק תפקידים ולאו דווקא כמה אורקים היא יכולה להרוג
עם חרב ה - 12D8 שלה.
אתה יכול להסביר להם כדי לצאת ידי חובה, ואם זה לא עוזר,
אז שיטת העץ או הסדן היא אפקטיבית ביותר.

בדיוק! מה שצריך שחקן לשים לב אליו זו רמת ה... וואו חרב של 12D8!?
 
הרשו לי לציין משהוא שהתחלתי לנסות לאחרונה, מה שהדמות לא יודעת גם השחקן לא יודע, השחקן יודע שברשותו יש חרב ארוכה (יענו 1D8) והוא גם יודע (כי הדמות ביצעה גילוי קסם) שהחרב קסומה, אין בעיה אם זה רק שאת המספרים הוא לא יודע, אין לא מוסג אם החרב היא +2 או +3 הוא יכול לראות שהילת הקסם גדולה יותר. אבל זאת גם יכולה להגרם כי על החרב יש לחש נוגד חלודה. כאשר השחקן מגלגל התקפה הוא מגלגל רגיל לפי הפלוסים הרגילים, את תוספי הקסם השונים וכן הלאה מבצע השה"ם, את גלגול הנזק השחקן כלל לא מגלגל אלא השה"מ וללא ידיעת השחקן ומוסיף את השינויים הקסומים בעצמו (גם ככה רישום הנזק נעשה ללא ידיעת השחקן) כנל בנוגע לשריונות קסומים המונך זהוא חפץ קסום +4 ימחק מהלקסיקון כך שהשחקן פשוט לא יהיה מודע שגלימת ההגנה מאש שתמיד הגנה עליו מהאש היא בגלגול של 40 % אין לו מוסג שהגלימה עלולה להכשל עד הרגע בו היא נכשלת וגם אז אין לו מוסג בכמה היא עלולה להכשל.
לסיכום: שחקנים המוצגים כאן חיים באותה דיסאינפורמציה שבה חיות הדמויות שלהם וזה מחסל את כל בעיות ה אני ניגש החרב שלי היא +1 ואני מחפס דרך להפוח אותה ל +2

דוגמת דיאלוג שה"מ מול שחקנים מופתעים מהשיטה הזאת שנפלה עליהם פתאום.

שחקן: אני מבצע גילוי קסם על ערמת הגופות הנרקבות האלו.
שה"מ: בין הדמויות בתחילה אינך רואה דבר כי ערמת הגופות גדולה מאוד וקשה לך להביט ישירות מכיוון שערמת הגופות של ילדים נשים וגברים שהבשר בהם נרקב אחד לתוך השני בעיסה מצחינה היא תמונה שקצת קשה להבית בה, במיוחד כשהתמונה מתחדדת ע"י צחנת המוות והריקבון האופף את הכל, אך נראה לך שאתה מבחין בנק' זוהרת בתחתית הערמה, קשה לזהות מה זה כי מרביט החפץ מכוסה בבשר אנושי שברקבונו נטף וכיסה את רוב החפץ.

שחקן: אני לוקח את המטה שלי ומנסה להזיז קצת את הגופות כדי לראות את החפץ יותר בבהירות.
שה"מ: כשאתה קרב לערמה הריח אופף אותך בתחושה של גועל אשר מועצמת ע"י המראה של פיסות הבשר הנדבקות למטה שלך, הבחילה והצחנה עומדות לך בגרון ואתה במאמצים אדירים מצליח לראות משהוא שנראה כמו שקת של חרב ארוכה בתוח הערמה הגדולה הוא המור לזוהר הקסום, אך ברגע זה הריח ותחושת הגועל מכניעות אותך ואתה מקיא את ארוחת הבוקר שלך לכיוון השני.

שחקן: אני עוטף את פני בפיסת בד רטובה כדי לחסוף את הריח ועותף את ידי ורגלי בשארות הבד ומתחיל להזיז את את הגופות בידי המכוסות כדי לנסות להגיע אל החרב, משתדל לנשום כמה שפחות ולהגיע אל החרב.
שה"מ: במאמצים אדירים אתה כובש את יצרך ומזיז את הגופות אשר פיסות הבשר נדבקות לבד האולתר שעטפת בו את ידיך ונזלים מצחינים הנפלתים מגופות מרכיבות בלבד חודרים את הבד ונוגעים לך ביידים וחלק מהצחנה חודר דרך הבד הרטוב ומגבירים את הצרבת שנגרמה מההקאה האחרונה שלך, פעמים אתה כובש את הדחף להגיא ובולע בחזרה, לבסוף אתה מצליח לחלץ את החרב אך גופך מכוסה וחולשה אדירה שולתת בגופך המוטש נפשית מהבחילות והגועל הכללי .

שחקן: אני לוקח את עצמי לנחל שראינו לפני עשר דקות הליכה ושותף את עצמי ונפתר מהבד שבו עתפתי את ידי ורגלי, רוחץ את גופי ואת השריון וכל חפצי וכמובן את החרב. ומשליך את בגדי
שה"ם לאחר טקס הניקיון שלך אתה מרגיש עייפות רבה ונשקב על גב הסלע לייד הנהר, זיקרון הריח עדיין ממלא את אפך ומחשבותך נגררות למעשך האחרון, זיקרון הריח לוקח שליטה שוב ואתה מקיא את מצי הקיבה שלך לתוח הנחל, חולשה פושטת בכל גופך.

שחקן: כמה זמן תחזיק החולשה הזאת ואיזה מינוסים היא תיתן לי (מרים את העפרון כדי לסמן בסעיפים הזמניים בדף הדמות)
שה"מ : את זה רק זמנים יגידו, זוכר אני לא אומר לכם יותר מה המינוסים (מסמן לעצמי על הדף -2 להכל ל 24 לשעות הקרובות)
שחקן: ואני לא יודע כמה זמן אני ארגיש כך.
שה"מ: התחושה היא די חזקה והריח עדיין נעוץ באפך וזכרונך. אם אתה רוצה תנסה להעריך את כמה זמן בערך יקח לגופך להתאושש מהתראומה.

שחקן: טוב אני אנוח כאן על שפת הנחל ובינתיים אטהר את החפץ בשביל לחש זיהוי.
(כאן עבורכם אני אריץ את העלילה שמלאה בהתקפי הקאות כאשר הזיכרון עולה שוב מעצמו)
שה"מ:אתה מזהה שבחפץ יש כוח קסום כל שהוא המכוון את הלהב לכיוון איברים קריטיים.
שחקן: (שוב מרים את העפרון) כלומר + גם לפגיעה וגם לנזק. אוקי כמה ה+ים .
שה"מ: החרב בוהקת בעוצמה גבוהה אך זה גם יכול להגרם מלחש ההתחדשות שיש על הפלדה שגורם לכך שהלהב לא יקהה .
שחקן: הבנתי אתה לא אומר לי, היא יותר חזקה מהחרב שיש לי כבר ?
שה"מ : הילת הקסם שלה גדולה יותר.

בקיצור הבנתם את הרעיון הכללי השחקן לא יודע כמה +ים יש לחרב ואם הוא יחליט לסחוב את שניהם הוא יסבול מהפחתות על סרבול או בסגנון. בסופו של דבר בסיכוי מצתבר של 2% לקרב הוא יוכל לגלות איזה חרב גורמת בסופו של דבר ליותר נזק.
 
הרעיון בכלליות הוא טוב. הוא לוקח את האלמנטים החיוביים של הפרי-פורם ומכניס אותם למו"ד.
אבל מבחינת המכניקה נראה מאוד מעייף.
אתה בתור שה"ם אמור לפקח על גלגולי ההתקפה והנזק של השחקנים בנוסף לנתונים שאתה גם ככה צריך להתמודד איתם.
זה לא מאט בצורה משמעותית את המשחק?
 
בפעם הראשונה זה היה קצת קשה אבל לאחר הפגישה בניתי לעצמי דף ובו אני רושם כך שהכל מול העייניים ובפגישה השניה זה אפילו האיץ את המשחק מכיוון שהורדתי מהשולחן את כל החישובים ואותם אני מבצע בזמן הרשום, כך שקצב המשחק עלה וזרם יותר מהר מכרגיל.
 
the DM אמר/ה:
בפעם הראשונה זה היה קצת קשה אבל לאחר הפגישה בניתי לעצמי דף ובו אני רושם כך שהכל מול העייניים ובפגישה השניה זה אפילו האיץ את המשחק מכיוון שהורדתי מהשולחן את כל החישובים ואותם אני מבצע בזמן הרשום, כך שקצב המשחק עלה וזרם יותר מהר מכרגיל.
זה דווקא מעניין אותי. אני תמיד הייתי מסתבך עם כל זה ולא זוכר בעל פה מה יש למי (מה שהצריך אותי לחזור לרשימות ולהאט את המשחק).
תוכל אולי לתת דוגמא של הטבלה ולהסביר איך זה האיץ את קצב המשחק.
אם זה באמת מוצלח כמו שאתה אומר, הייתי רוצה לאמץ את זה.
 
דווקא אם הנשק הוא נשק קסום שנותן למשל +2 להתקפה, הדמות שמה לב שיותר קל לה להתקיף ולפגוע עם הנשק. אם זה +2 לנזק הדמות שמה לב שהנשק עושה יותר נזק מהרגיל. אולם היא לא יודעת בדיוק כמה, אבל יש לה תחושות.
 
חזרה
Top