• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

"מלח על הפצעים"- קיקסטארטר חדש לעיר מערכה שמבוססת על קציר אינסופי של איברי הטראסק

https://www.kickstarter.com/projects/jmperkins/salt-in-wounds-tabletop-setting-for-5th-edition-an
לפי הסרטון, עולם המערכה היה עולם חובבני כבר לפחות שנה, וצריך את המימון כדי להשתדרג לרמה מקצועית. הקונספט הכללי נשמע מקורי מאוד, למרות שהדבר הזה של עיר מוזרה, מושחתת ומתפוררת כבר נעשה במו"ד בעבר.
העולם יוצא גם עבור מו"ד 5 וגם עבור פאת'פיינדר. זה נשמע כמו אתגר רציני, למען האמת. אני סקרון לראות איך זה ילך.
דרך אגב, מישהו שמע על עולם מערכה אחר שנוצר לראשונה עבור מו"ד 5? למיטב ידיעתי זו הפעם הראשונה שמישהו הולך להוציא עולם מערכה ממש שמתוכנן מההתחלה עבור מו"ד 5, ולא המרה ממהדורות קודמות.
 
בנוגע לקונספט, מזכיר לי את עיר הדרקון (לא בטוח לגבי השם) שהתפרסם בפורטל לפני שנה או שנתיים ומדבר על קציר איברים מדרקון.
מה שכן, כבר יש ספרים עם נתונים גם ל-5 וגם לפאת'פיינדר, זה לא בהכרח אתגר רציני. פשוט מפרידים את הפלאף מהמכאניקה. המהות של השיטות הוא מספיק דומה שפלאף לא דורש שינוי.
אני חושב ששמעתי על עולם מערכה אחד או שניים, אבל למען האמת, בדומה למכאניקה, אני לא חושב שיש משהו ייחודי בעולמות של 5 לעומת כאלו של 4 או של 3 - מה בעינייך הופך את זה למיוחד?
 
1. דרקונים לא מתחדשים, טארסק כן.
( כן, אני יודעת, המאנצ'יקינית שבי התעוררה ).

2. זה לא רק מו"ד, הקונספט של העיר קיים בעוד מקומות.

3. יש כמה דברים שנועדו למהדורות - רומח הדרקון לא ממש משתלב עם מו"ד 3 לדורותיה, ודארקסאן מתאימה לה הרבה יותר מאשר למוד"מ - מעניין אותי השילוב בין פאתפיינדר לבין מו"ד 5, זה לא יכול להדגיש את היתרונות של שניהם.
 
בספרים המאוחרים יותר של רוה"ד יש נסיון למד"ד 3 את זה-
"הנה. אנא שימו לב לדב"ש הלא חשוב הזה- אבל הוא פאלאדין! והיי! יש מקצוע בסיס יחודי לרוה"ד!"
אבל הרגיש נורא מתאמץ איכשהו.
מה מיוחד בדארקסאן? וזאת טענה מוזרה, כי זה שוחק במו"ד...

אהם.

טומאץ' יש עולם שחובר דוקא למהד' 4 או 3?
ככל הידוע לי למשל גם פאורן נוצר במקור ל2.


סלחו לי על הבורות... אבל עולם מערכה זה..עניין פלאפי בעיקר. לא?
אלא אם ממש יתווספו שם קלאסים ורייסים?
 
https://www.kickstarter.com/projects/sasquatchgamestudio/primeval-thule-5e/description
אני די בטוח שזהו העולם הראשון שיצא לראשונה למו"ד 5 (למרות שאולי הגיע אחד קודם), ובהחלט לא הראשון- למרות שהוא עשה את זה גם הוא- להתאים את עצמו לכמה שיטות. העולם שפרסמת לא באמת מחדשים הרבה בנושא הזה, למעט הקונספט המקורי.

שאגב, הקונספט באמת נראה מגניב, ועניין אותי.
 
dragonian אמר/ה:
בספרים המאוחרים יותר של רוה"ד יש נסיון למד"ד 3 את זה-
"הנה. אנא שימו לב לדב"ש הלא חשוב הזה- אבל הוא פאלאדין! והיי! יש מקצוע בסיס יחודי לרוה"ד!"
אבל הרגיש נורא מתאמץ איכשהו.
מה מיוחד בדארקסאן? וזאת טענה מוזרה, כי זה שוחק במו"ד...

אהם.

טומאץ' יש עולם שחובר דוקא למהד' 4 או 3?
ככל הידוע לי למשל גם פאורן נוצר במקור ל2.


סלחו לי על הבורות... אבל עולם מערכה זה..עניין פלאפי בעיקר. לא?
אלא אם ממש יתווספו שם קלאסים ורייסים?
יש גזע חדש אחד לפחות, למיטב הבנתי: גועלים, אל-מתים שיש להם זכויות כמו לבני אדם רגילים.
אבררון לדעתי נוצר עבור 3.5 במקור. בקשר לת'ול, טוב לדעת.
 
קראתי איפשהו שאחת הבעיות בלכתוב עולמות מערכה למהדורה 4 היא שעולם המערכה כבר קיים בתוך הספר, בשם "נקודות של אור". נתיבי מופת שמדברים על ארגונים ומקומות, ההתרחקות מהגזעים הסטנדרטים עם אלדרין, זד ודמי דרקון.. כשניסו ליצור המרות, כמו ממלכות נשכחות במהדורה 4, זה הרגיש מאוד מאולץ ודרש שינויים מאוד גדולים בעולם המערכה - כי לפלאף של המהדורה יש אופי מאוד ייחודי שלא היה קיים במהדורה 3.5, למשל (שם הם הסתפקו בשמות של לחשים ואלים בתור הקשר הכמעט יחידי לעולם מסוים)
 
אני חושב שעם כל מהדורה, מכשפי החוף ניסו לגייס דם חדש.
אפשר לראות את זה בחמש בזכות הפשטות שלה.
בארבע, הקונספט "נקודות של אור", פיסות הפלאף פה ושם, רשימת האלים, כל אלה נראים מוזר בעיני השחקנים הוותיקים, אבל מנקודת מבט של ילד חוגים? הדברים האלו מפשטים את מבוכים ודרקונים בצורה מדהימה, ומתניעים את הדמיון והסקרנות הרבה יותר מהתסבוכת של המהדורות לפניה.
אני חושב שזה, בין היתר, מה שגרם לארבע להיות אהודה הרבה יותר על ידי הדור הצעיר יותר של שחקני תפקידים. חבל שלא השקיעו יותר בתרגום, אני חושב שלטווח הארוך זה היה משתלם להם.
 
dragonian אמר/ה:
סלחו לי על הבורות... אבל עולם מערכה זה..עניין פלאפי בעיקר. לא?
אלא אם ממש יתווספו שם קלאסים ורייסים?
לא ממש : תחשוב על מסדרי הקסם של רומח הדרקון - הם מאוד הגיוניים כשיש את את הקוסמים ( mages ) כמקצוע מטיל לחשים יחיד מצד אחד שזקוק ללמידה של הלחשים שלו, אבל כשאתה מוסיף את שני המקצועות הנוספים שמטילים לחשים ( האשף וה warlock ) יש לך שני מקצועות שהיחס אליהם הוא מאוד מוזר - איך הם משתלבים בעולם של רומח הדרקון? איך הם קיבלו את "ברכת הקסם" כאשר המסדרים הם בחסות האלים עצמם?

יש קשר בין המכניקה של המשחק לאופי שלו ולסגנון שלו , גם כאשר אנחנו מדברים על מהדורות שונות של מו"ד ( למרות שהדמיון בינהן עולה על השוני).
 
TheKnightWhosaidKnit אמר/ה:
dragonian אמר/ה:
סלחו לי על הבורות... אבל עולם מערכה זה..עניין פלאפי בעיקר. לא?
אלא אם ממש יתווספו שם קלאסים ורייסים?
לא ממש : תחשוב על מסדרי הקסם של רומח הדרקון - הם מאוד הגיוניים כשיש את את הקוסמים ( mages ) כמקצוע מטיל לחשים יחיד מצד אחד שזקוק ללמידה של הלחשים שלו, אבל כשאתה מוסיף את שני המקצועות הנוספים שמטילים לחשים ( האשף וה warlock ) יש לך שני מקצועות שהיחס אליהם הוא מאוד מוזר - איך הם משתלבים בעולם של רומח הדרקון? איך הם קיבלו את "ברכת הקסם" כאשר המסדרים הם בחסות האלים עצמם?

יש קשר בין המכניקה של המשחק לאופי שלו ולסגנון שלו , גם כאשר אנחנו מדברים על מהדורות שונות של מו"ד ( למרות שהדמיון בינהן עולה על השוני).
מדויק.

העוג הברברי אמר/ה:
https://www.kickstarter.com/projects/sasquatchgamestudio/primeval-thule-5e/description
אני די בטוח שזהו העולם הראשון שיצא לראשונה למו"ד 5 (למרות שאולי הגיע אחד קודם), ובהחלט לא הראשון- למרות שהוא עשה את זה גם הוא- להתאים את עצמו לכמה שיטות. העולם שפרסמת לא באמת מחדשים הרבה בנושא הזה, למעט הקונספט המקורי.

שאגב, הקונספט באמת נראה מגניב, ועניין אותי.
זה ספר עולם המערכה הראשון שיצא למו"ד 5 אבל הוא לא נכתב עבור מו"ד 5 - הוא יצא לאור כבר ב-2013 בשלוש גרסאות עם פלאפ ועיצוב זהים ועם מכאניקות תואמות מו"ד 4, פאת'פיינדר והעידן ה-13.
 
לגבי רוה'ד בהערת סוגריים, גיליתי שוורלוק יכול להתאים, אפילו בעידן היאוש. לפחות לגמדים אפלים.

וזאת עוד נקודה. בעיני, מו'ד היא שיטה די מודולרית. (או לפחות מתימרת להיות כזאת)
תראו פה בפורום למשל ב3.5 קלאסים הומוריסטים לחלוטין כמו (גרגמל?!) לצד אפלים ורציניים.
אם יורשה שוב לרדת על השיטה, שאני הכי אוהב לרדת עליה- נשגבים,
אז זאת שיטה שיהיה קשה מאוד למקם אותה בכל מקום חוץ מהבריאה הארורה.


מו'ד תיאורטית, עם הוספת\הורדת מקצועות יכול להתאים לדעתי לכל עולם פנטזיה.
 
דרגוניאן אמר/ה:
אם יורשה שוב לרדת על השיטה, שאני הכי אוהב לרדת עליה- נשגבים,
אז זאת שיטה שיהיה קשה מאוד למקם אותה בכל מקום חוץ מהבריאה הארורה.

אני לא חושבת שמישהו ששיחק נשגבים טוען שהיא שיטה שאינה בנויה רק ( ורק) לעולם וסגנון המשחק הזה, אני חוששת שגם לשחק אנשים רגילים בעולם הזה יהיה לא פשוט במגבלות השיטה.


דרגוניאן אמר/ה:
מו'ד תיאורטית, עם הוספת\הורדת מקצועות יכול להתאים לדעתי לכל עולם פנטזיה.
שתי מילים?
הארי פוטר.

קצת יותר משתי מילים ?
הארי פוטר, סדרת הרואים למרחוק, קוסם היונים, המלחמה על האלונים - כל פנטזיה שאינה אפית בהגדרה לא מתאימה ממש למו"ד.
 
TheKnightWhosaidKnit אמר/ה:
[post]652974[/post] שתי מילים?
הארי פוטר.

קצת יותר משתי מילים ?
הארי פוטר, סדרת הרואים למרחוק, קוסם היונים, המלחמה על האלונים - כל פנטזיה שאינה אפית בהגדרה לא מתאימה ממש למו"ד.
וזו הסיבה שהרבה יותר שימושי לדבר על דברים במונחי ז'אנר\חוויה (אפוס, בלשי, דרמה) ולא תפאורה (פנטזיה, חלל, מודרני).
 
מו"ד לדורותיה מתוכננת למשחק של גיבורים שיוצאים להרפתקאות, שזה משהו שנע בין "קח את סטאר וורז ומערבוני ספגטי ושים אותם בעולם של ימי הביניים עם קסמים ודרקונים מגניבים" ובין "קונאן וחברים מרביצים לסאורון ולמפלצות מהמיתולוגיה היוונית".

כל דבר אחר דורש עבודת התאמה מסויימת. זה לא באג, זה פיצ'ר.
 
dragonian אמר/ה:
ה"פ אני מגדיר כ"פנטזיה אורבנית" כלומר העולם שלנו+. וכבר ראיתי המרה לק20 של הארי פוטר.
ראיתי גם המרה של COC לק 20, זה לא אומר שזה בהכרח טוב או מסתדר עם השיטה ... :twisted:
 
חזרה
Top