והחורים בניתוח שלך:
1. אתה מניח שכל דרואיד מסתובב בדרגה ראשונה עם כוח 16. אין שום סיבה להניח שזה המקרה. דרואיד עם כוח יותר סביר הוא משמעותית יותר חלש ממה שתיארת.
2. אתה מניח שמאה אחוז מהלחשים שדרואיד מכין הם לחשים קרביים ובאפים עצמיים. דרואיד שעושה את זה הוא בזבוז לחבורה שלו, כיוון שהוא לא יכול לרפא אף אחד או להטיל לחשים מחוץ לקרב (כי דרואיד בחבורה הוא לרוב תחלופה לכוהן).
3. שכחת לגמרי מהיכולות ההגנתיות של כל מקצוע. לברברי יש לפחות 12 נק"פ בדרגה ראשונה, לעומת לפחות 8 לדרואיד. ואם הדרואיד מת בקרב, הזאב שלו הופך לחסר תועלת כי הוא לא מציית לאף אחד חוץ ממנו. הפער בנק"פ ביניהם הולך וגדל בכל דרגה. בנוגע לשריונות הם פחות או יותר זהים במוגבלות שלהם, אבל דרואיד צריך שריון עם יכולת יקרה כדי להנות ממנו כשהוא משנה צורה בדרגות גבוהות. כמו כן, הדרג"ש של החיות המלוות של הדרואיד אומנם משתפר, אבל בקצב הרבה יותר נמוך מהקצב שדמויות יכולות לשפר את הדרג"ש שלהם, עם שריונות וחפצקים.
4. לדרואיד יש cap לנזק שהוא מסוגל לגרום, בגלל הנשקים שהוא מוגבל להם.
5. הסיכוי של זאב לבצע הכשלה מוצלחת על משהו הוא מגוחך (תוסף כוח 1+, שכמעט ולא משתפר לעולם).
6. היתרון של לחש שיללה מבוטל לגמרי כשהדמויות מגיעות לסביבות דרגה 4, והחל משם הפער בין ההתקפות של הברברי לאלו של הדרואיד רק הולך וגדל. כדי להתקרב אפילו ליכולת ההתקפית של ברברי ללא זעם, דרואיד צריך לבזבז הרבה יותר כסף על ציוד או לבזבז המון לחשים יומיים על ביבוף עצמי לפני כל קרב.
7. גם אם חלק מנקודות הנזק של הברברי מתבזבזות כשהם בדרגה 1 (וגם זה רק חלק מהזמן), כנגד יריבים של דרגה 2 הברברי עדיין מסוגל להפיל אותם במכה ממוצעת אחת, בזמן שלדרואיד דרושות שתי מכות ויותר. וככל שעולים בדרגות הפער גדל (נשקים קסומים, התקפת עוצמה יותר מועילה, וכו).
8. אתה אומר שהדרואיד צריך בתחילת כל קרב גם לבבף את עצמו וגם לבבף את החיה שלו כדי להשתוות ליכולת הלחימה של ברברי. ברברי לעומת זאת, צריך פשוט לעמוד שם, ומקסימום לבזבז פעולה חופשית כדי להיכנס לזעם. הדרואיד מבזבז המון לחשים בכל קרב כדי להגיע לרמה הזאת, מה שאומר שהוא דורש יום הרפתקנות בן 15 דקות כדי לעמוד בדרישות שאתה מציב לו. בנוסף, הוא צריך תמיד לדעת שהולך להיות קרב כדי להיות מוכן. דרואיד מופתע הוא דרואיד מת, אם כן. ברברי, לעומת זאת, כל כך לא אכפת לו להיות מופתע שהוא אפילו מפסיק לאבד את תוסף הזריזות שלו כשהוא נטוע במקומו כבר בדרגה 2.
9. על פי השיטה הזאת של לבחון את רמת העוצמה של מקצועות על פי הביצועים שלהם בדרגה 1, אני מסיק שאשפים הם המקצוע החלש ביותר שנוצר אי פעם, ובטיר כל כך נמוך שצריך פשוט להעיף אותם מהשיטה. לעומת זאת, נזיר הוא מקצוע אוורפאוורד ברמה מגוחכת.
10. ולבסוף, אני רוצה להאיר את עיניך לעובדה שבדרגה 1 גם לברברי יכול להיות זאב שיילחם לצידו, כיוון שיש לו את המיומנות handle animal. כלב שמירה על פי הסל"ש עולה 25 מ"ז, כך שניתן להניח שזאב יעלה מחיר דומה (אם בכלל). ברברי מתחיל עם עושר ראשוני של 100 מ"ז בממוצע, כך שאין לו בעיה לרכוש אחד (ואפילו יותר מאחד - למעשה, הברברי מתחיל עם יותר כסף מדרואיד, כך שאם הוא רוצה הוא יכול להתחיל את המשחק עם שלושה כלבי שמירה מאומנים וגם לקנות greataxe ויישאר כסף ספייר). החיה המלווה של דרואיד לא ניחנה ביותר תבונה מחיה רגילה, וההבדל האפקטיבי היחיד בינה לבין חיה רגילה מבחינת דרואיד בדרגה 1, זה שיש ביניהם לינק שנותן לו לתת לה פקודה כפעולה חופשית במקום פעולת תנועה. מכל שאר הבחינות, הוא מתייחס לזאב שלו כמו חיה מאומנת (אין לו שליטה מוחית על הזאב, והזאב גם יכול לברוח או לסרב לפקודות במקרים מסוימים).