• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

[פוצל] האם דרואיד הוא מקצוע הקפא"פ החזק ביותר?

פלאפי

פונדקאי ותיק
משגיח/ה בדימוס
גאלאן אמר/ה:
[post]650784[/post] ב3.5 חיות מלוות\יצורים מזומנים עבדו עצמאית מדמויות שחקן. זה הפך את לחשי הזימון לחזקים מאוד (כנראה הלחשים הכי חזקים במשחק בקרבות, או מתחרים רציניים על התואר), ואת הדרואיד למקצוע הקפאפיסט החזק ביותר בדרגות נמוכות (כי ברברי זה טוב ויפה, אבל דרואיד+זאב פועלים פעמיים בכל סיבוב ואי אפשר להתחרות עם זה. בדרגות גבוהות יותר הדרואיד עדיין המקצוע הקפאפיסט החזק ביותר, אבל מסיבות אחרות).
דרואיד רגיל הוא לא כזה קפאפיסט מרשים. ברוב המקרים, שני יצורים חלשים הם לא יותר יעילים מיצור אחד חזק. כלומר - ברברי חזק אחד הוא הרבה יותר יעיל מדרואיד והחיה המלווה שלו. סיכויי הפגיעה של הברברי תמיד טובים יותר, והנזק שהוא עושה בכל מכה תמיד גבוה יותר. ובדרגות יותר גבוהות, הדרואיד אומנם מקבל אפשרות להפוך לכל מיני חיות, אבל חסרים לו הרבה יתרונות שיש למקצועות לוחמניים, כגון נשקים קסומים, יותר נק"פ, תה"ב גבוה, והתמקדות בלחימה באופן כללי (לא יהיו לו תכונות קרביות גבוהות כמו למקצועות אחרים, ולא יהיה לו את הכשרונות הנחוצים). גם יכולת החיה המלווה נעשית מיותרת בשלב מסויים, כשהחיות שהדרואיד מסוגל לקבל הן בד"א של חצי ופחות מהדרגה שלו (דרואיד בדרגה 13 יכול לקבל דוב אימים כחיה מלווה, אבל לדוב הזה יש רק ד"א 7, וכנגד יריבים שמתאימים לחבורה בדרגה 13, הוא ימות די מהר).
ולגבי לחשי זימון - גם, לא ממש. הם מאוד קצרים במשך שלהם, וכמו חיה מלווה הם מזמנים יצורים שבדרך כלל הרבה יותר חלשים מהדרגה של הדמות, כך שאפקטיבית הם לא מועילים במיוחד כנגד יריבים בד"א מתאים. יתרון ספציפי של לחשי זימון זה לתת לנוכל בחבורה חבר-לאיגוף למשך כמה סיבובים טובים, שמגביר דרמטית את האפקטיביות שלו.
 
פלאפי, אולי אתה צודק סטטיסטית אבל עדיין הדרואיד הרבה יותר מועיל בקפ"אפ מברברי. דבר ראשון בו ננתח את הסטטיסטיקות:
דרגה ראשונה ברברי עם 18 כוח תקיפת עוצמה וופון פוקוס בזעם עם גרייט אקס, יעשה ממוצע נזק של 15.5 ליריב עם 12 דרג"ש, ונזק ממוצע של 13.5 ליריב עם 14 דרג"ש.
לעומת זאת דרואיד בדרגה ראשונה נניח עם 16 כוח וכישרונות לא קרביים, מטיל את הלחש שיללה על הקלאב ועושה ממוצע נזק של 8 ליריב עם 12 דרג"ש ונזק ממוצע של 7 ליריב עם 14 דרג"ש. (בהנחה והוא מחזיק אותו ב2 ידיים).
החיה המלווה שלו (זאב) יעשה 3.5 נזק ממוצע ליריב בדרג"ש 12, ו3 נזק ממוצע ליריב בדרג"ש 14.

כלומר 11.5 לעומת 15.5, ו10 לעומת 13.5. הברברי עושה בערך 4 נזק ממוצע יותר בתור. אבל זה בהתקלות הראשונה. מה יקרה בהתקלות השניה אחרי שהברברי הפעיל את הזעם שלו, ולדרואיד עדיין יש שיללה להטיל כי יש לו 2 לחשים ביום?
הברברי יעשה ממוצע נזק של 10.5 לדרג"ש 12 וממוצע 9 לדרג"ש 14.

נמצאנו למדים מהסטטיסטיקות שברברי יכול פעם ביום להיות חזק מהדרואיד בדרגה ראשונה, בפעם השניה הדרואיד חזק יותר.

עכשיו נחשוב לעצמנו, כמה מהיריבים בדרגות הראשונות מחזיקים ביותר מ10 נק"פ? האם באמת ממוצע הנזק הגבוה של הברברי יבוא לידי ביטוי או שהוא פשוט יוריד במכה יריב ו5 נקודות נזק ילכו לאיבוד, בזמן שהדרואיד שלנו יחסל מישהו והזאב שלו יפצע את השני?
נמצאת למד, שביריבים עם נק"פ סביר, היתרון של הברברי לא מורגש, ואדרבה עדיף לפצל את ההתקפה והדרואיד מועיל יותר.
אותו דבר בדיוק כשתוקפים מישהו שכבר פצוע.

עד עכשיו כל זה היה מבחינה סטטיסטית של נזק, בוא נעבור לסטטיסטיקה של סיכוי פגיעה.
הברברי שלנו מחזיק בתוסף תקיפה של +8 בזעם, נעשה את זה +7 כי הוא עושה תקיפת עוצמה. נגד יריב עם 14 דרג"ש סיכוי של 70% לפגוע. בלי זעם סיכוי של 60%. כלומר 30% סיכוי או 40% בלי זעם שהתור שלו ילך לאיבוד.
לדרואיד תוסף של 4 לפגיעה, כלומר 50% סיכוי נגד מישהו עם דרג"ש 14, לזאב תוסף 3, כלומר 45% סיכוי לפגוע. כלומר, סיכוי של 22.5% בלבד שהתור שלו ילך לאיבוד בלי לעשות כלום, כלומר שגם בהתקלות עם הזעם בה הברברי חזק יותר (על הנייר, כי זה לא מורגש) יש לו יותר סיכוי שלא יגרום שום נזק בתורו, בהתקלות השניה (בלי הזעם) הסיכוי של ברברי לבזבז את תורו בלי לגרום לנקודת נזק אחת כמעט כפול מזה של הדרואיד.

עכשיו לקינוח תוסיף את זה שהזאב של הדרואיד יכול לנסות להפיל כפעולה חופשית אם הוא פוגע!

הדרואיד קפפניק טוב יותר מהברברי בדרגה ראשונה. בדרגה שניה זה עוד יותר מורגש כי בזמן שהדרואיד מקבל עוד לחשים, הברברי מקבל... כלום.
בדרגה 3, הדרואיד כבר מצויד בכמויות של לחשים דרגה 1, מקבל גישה לבאפים דרגה 2, ויכול להרשות לעצמו מג'יק פנג על הזאב ועדיין לחזיק רזרוות של שיללה. הסטטיסטיקות של הזאב משתפרות גם הם. הברברי לעומתו מקבל... כלום.
מש"ל.
 
והחורים בניתוח שלך:

1. אתה מניח שכל דרואיד מסתובב בדרגה ראשונה עם כוח 16. אין שום סיבה להניח שזה המקרה. דרואיד עם כוח יותר סביר הוא משמעותית יותר חלש ממה שתיארת.
2. אתה מניח שמאה אחוז מהלחשים שדרואיד מכין הם לחשים קרביים ובאפים עצמיים. דרואיד שעושה את זה הוא בזבוז לחבורה שלו, כיוון שהוא לא יכול לרפא אף אחד או להטיל לחשים מחוץ לקרב (כי דרואיד בחבורה הוא לרוב תחלופה לכוהן).
3. שכחת לגמרי מהיכולות ההגנתיות של כל מקצוע. לברברי יש לפחות 12 נק"פ בדרגה ראשונה, לעומת לפחות 8 לדרואיד. ואם הדרואיד מת בקרב, הזאב שלו הופך לחסר תועלת כי הוא לא מציית לאף אחד חוץ ממנו. הפער בנק"פ ביניהם הולך וגדל בכל דרגה. בנוגע לשריונות הם פחות או יותר זהים במוגבלות שלהם, אבל דרואיד צריך שריון עם יכולת יקרה כדי להנות ממנו כשהוא משנה צורה בדרגות גבוהות. כמו כן, הדרג"ש של החיות המלוות של הדרואיד אומנם משתפר, אבל בקצב הרבה יותר נמוך מהקצב שדמויות יכולות לשפר את הדרג"ש שלהם, עם שריונות וחפצקים.
4. לדרואיד יש cap לנזק שהוא מסוגל לגרום, בגלל הנשקים שהוא מוגבל להם.
5. הסיכוי של זאב לבצע הכשלה מוצלחת על משהו הוא מגוחך (תוסף כוח 1+, שכמעט ולא משתפר לעולם).
6. היתרון של לחש שיללה מבוטל לגמרי כשהדמויות מגיעות לסביבות דרגה 4, והחל משם הפער בין ההתקפות של הברברי לאלו של הדרואיד רק הולך וגדל. כדי להתקרב אפילו ליכולת ההתקפית של ברברי ללא זעם, דרואיד צריך לבזבז הרבה יותר כסף על ציוד או לבזבז המון לחשים יומיים על ביבוף עצמי לפני כל קרב.
7. גם אם חלק מנקודות הנזק של הברברי מתבזבזות כשהם בדרגה 1 (וגם זה רק חלק מהזמן), כנגד יריבים של דרגה 2 הברברי עדיין מסוגל להפיל אותם במכה ממוצעת אחת, בזמן שלדרואיד דרושות שתי מכות ויותר. וככל שעולים בדרגות הפער גדל (נשקים קסומים, התקפת עוצמה יותר מועילה, וכו).
8. אתה אומר שהדרואיד צריך בתחילת כל קרב גם לבבף את עצמו וגם לבבף את החיה שלו כדי להשתוות ליכולת הלחימה של ברברי. ברברי לעומת זאת, צריך פשוט לעמוד שם, ומקסימום לבזבז פעולה חופשית כדי להיכנס לזעם. הדרואיד מבזבז המון לחשים בכל קרב כדי להגיע לרמה הזאת, מה שאומר שהוא דורש יום הרפתקנות בן 15 דקות כדי לעמוד בדרישות שאתה מציב לו. בנוסף, הוא צריך תמיד לדעת שהולך להיות קרב כדי להיות מוכן. דרואיד מופתע הוא דרואיד מת, אם כן. ברברי, לעומת זאת, כל כך לא אכפת לו להיות מופתע שהוא אפילו מפסיק לאבד את תוסף הזריזות שלו כשהוא נטוע במקומו כבר בדרגה 2.
9. על פי השיטה הזאת של לבחון את רמת העוצמה של מקצועות על פי הביצועים שלהם בדרגה 1, אני מסיק שאשפים הם המקצוע החלש ביותר שנוצר אי פעם, ובטיר כל כך נמוך שצריך פשוט להעיף אותם מהשיטה. לעומת זאת, נזיר הוא מקצוע אוורפאוורד ברמה מגוחכת.
10. ולבסוף, אני רוצה להאיר את עיניך לעובדה שבדרגה 1 גם לברברי יכול להיות זאב שיילחם לצידו, כיוון שיש לו את המיומנות handle animal. כלב שמירה על פי הסל"ש עולה 25 מ"ז, כך שניתן להניח שזאב יעלה מחיר דומה (אם בכלל). ברברי מתחיל עם עושר ראשוני של 100 מ"ז בממוצע, כך שאין לו בעיה לרכוש אחד (ואפילו יותר מאחד - למעשה, הברברי מתחיל עם יותר כסף מדרואיד, כך שאם הוא רוצה הוא יכול להתחיל את המשחק עם שלושה כלבי שמירה מאומנים וגם לקנות greataxe ויישאר כסף ספייר). החיה המלווה של דרואיד לא ניחנה ביותר תבונה מחיה רגילה, וההבדל האפקטיבי היחיד בינה לבין חיה רגילה מבחינת דרואיד בדרגה 1, זה שיש ביניהם לינק שנותן לו לתת לה פקודה כפעולה חופשית במקום פעולת תנועה. מכל שאר הבחינות, הוא מתייחס לזאב שלו כמו חיה מאומנת (אין לו שליטה מוחית על הזאב, והזאב גם יכול לברוח או לסרב לפקודות במקרים מסוימים).
 
1) דרואיד שרוצה להיות קפפניק, כן.
2)אם הוא רוצה להיות קפפניק, זה מה שהוא עושה. הוא לא ביזבוז, הוא קפפניק יותר טוב מהברברי! אם הוא לא רוצה להיות קפפניק, ברור שהוא חלש מהברברי. גם ברברי שלא רוצה להיות קפפניק חלש מהדרואיד.
3) לא דיברתי על דרגות גבוהות. הבדל הנק"פ לא כזה קריטי, ועדיין הוא עושה יותר נזק.
4) לכן הוא מטיל שיללה ובדרגה ראשונה יש לו נשק שווה ערך לחרב דו ידנית קסומה
5) מגוחך? שטויות. גם סיכוי של 30% הוא משהו כשזה פעולה חופשית, זה רק מצטרף לנזק הגבוה יותר
6) לא דיברתי על דרגה 4.
7) עדיין יהיו המון יריבים שבהם זה ילך לאיבוד, מה שגורם להתקלות היחידה (עם הזעם) בה הברברי כביכול חזק יותר לפחות מורגשת.
8) נראה שלא קראת מה רשמתי, החישוב היה בלי באפים לזאב עד דרגה 3. המון לחשים? לחש אחד וזהו. בדקה לדרגה הוא יכול להרשות לעצמו להטיל לפני שהקרב מתחיל. גם במיקרים בהם הוא מופתע אם הוא מנצח ביוזמה ומבזבז את התור הראשון בלהטיל את הלחש הזה זה כאילו הברברי ניצח ביוזמה ואין השפעה אמיתית.
אז בעצם בהתקלות אחת בה הברברי ניצח ביוזמה הוא מרוויח תור מול הדרואיד, וגם זה לא לגמרי כי יש את הזאב.
סטטיסטית יהיו הרבה יותר קרבות שבהם לברברי אין זעם מאשר קרבות בהם הדרואיד מופתע.
9) לא, אני פשוט מדבר על הדרגות הראשונות.
10) נו באמת, דרואיד גם יכול לקנות כלבים אם הוא רוצה ואפילו יותר מהברברי כי הברברי צריך לקנות גרזן והדרואיד מרים מקל מהריצפה. למעשה נוכל הוא המיקצוע הכי חזק כי הוא יכול לקנות הכי הרבה כלבים!!
11) גם אם כל מה שאמרת היה נכון, הסטטיסטיקה נשארת אותו דבר, בדרגות הראשונות דרואיד קפפניק טוב מהברברי.
12) אנחנו מדברים על 3.5

עריכה: אני חוזר בי מ10, דרואיד הוא המיקצוע הכי חזק כי הוא יכול ללכת לכל הכלבים והחתולים בעיר ולעשות שהם יאהבו אותו עם ווילד אמפטי ואז להטיל דיבור עם חיות וללמד אותם טריקים במהירות יותר מהברברי, ואז הוא משיג בחינם אין סוף כלבים שילחמו בשבילו, לעומת הברברי שצריך לגדל את הכלב ממתי שהוא גור ולהצליח הנדל אנימל בד"ק 16 ואז להתחיל לאמן אותם.
 
ילו אסיד - טוב לקחת קשה את הטיעון עם הכלבים. רק אמרתי שזה שלדרואיד יש זאב מחמד זה לא יתרון אינהרטי של הדרואיד. זה משהו שפשוט מקובל אצל דרואידים, ולא מקובל אצל ברברים. במיוחד בדרגה 1, אין הבדל בין חיית מחמד של דרואיד לזו של ברברי. בהמשך החיה של הדרואיד משתפרת ולברברי לא שווה להחזיק חיה ד"א 1 שתילחם איתו. הטיעון המרכזי שלך היה שדרואיד יותר חזק בדרגה 1 כי יש לו זאב, אז אמרתי שאם לברברי יש גם זאב, אז אין לדרואיד יתרון, ולברברי יכול להיות זאב. אז ברברי+זאב > דרואיד+זאב, ולכן ברברי > דרואיד.
ואני לא מבין מה זה נותן לך להוכיח שמקצוע מסוים יותר חזק ממקצוע אחר במטלה מסוימת בדרגה 1. אוקי, אז אם לוקחים מקרים ספציפיים ומשחקים עם הסטטיסטיקה, אפשר להוכיח שדרואיד יכול להיות יותר אפקטיבי מברברי בדרגה 1. סו וואט? ברברי בראייה הכוללת (כלומר, ברוב הדרגות) עדיין קפאפניק יותר טוב.
כמובן, זה לא בא להגיד שברברי מקצוע יותר טוב באופן כללי. דרואיד הוא בפירוש מקצוע יותר חזק וורסאטילי בראייה כוללנית. לכן זה טיפשי לנסות לייצר דרואיד שהוא מאה אחוז קפאפניק רק כדי להגיד שדרואידים יותר טובים מברברים בקפא"פ. תן לדרואיד להיות מה שהוא צריך להיות, שזה אולר שוייצרי היפי.
 
אבל אף שחקן לא קונה זאב\כלב שמירה לתחילת המשחק. אנחנו מדברים פה על חוזק של מיקצוע מול חוזק של מיקצוע בלי לחשבן כמה כלבים כל אחד יכול לאלף.

בכלל לא יצרתי דרואיד קפפניק במאה אחוז, לא נתתי לו כשרונות קפק ולא כוח כתכונה ראשית, זה פשוט דרואיד שבתחילת דרכו רוצה להיות קפפניק עד שהוא מגיע ללחשים השווים ולשינוי צורה אז הוא השקיע קצת בכוח.

ומה זאת אומרת סוו וואט? גאלאן אמר שהדרואיד הקפפניק הכי חזק בדרגות הנמוכות בגלל הזאב, ואמרת שזה לא נכון אז הצגתי את המספרים שלא משקרים כדי להגיע לחקר האמת.
לדרגה 4 כבר לא נכנסתי, כי אז באמת יש יריבים חזקים והיתרון של הברברי מורגש, לעומת זאת לדרואיד יש יותר לחשים וזה כאב ראש לא קטן לחשבן את זה.
דרגה 5 והלאה זה עוד יותר קשה לחשבן כי צריך להכניס בחשבון שינוי צורה ולחשים דרג שלוש.
דרגה 6 זה שינוי צורה עם לחשים, אז בכלל סיפור.

אז מה שיש לי להגיד זה שבראיה הכוללת אין הוכחה שהברברי קפפניק טוב יותר החל מדרגה 4, לעומת הוחכה שהדרואיד קפפניק טוב יותר עד דרגה 3. (ואפילו נשאר עם 3 כישרונות לא קפפניקים ספייר!)

ואני לא מסכים עם המשפט האחרון שלך, אין לדרואיד דבר שהוא אמור להיות, מה שיפה במיקצועות מטילי לחשים מלאים שאפשר לעשות איתם כמעט כל תפקיד, ואם מישהו רוצה לשחק קפפניק עוצמתי דרואיד זאת בהחלט בחירה יותר חזקה מברברי, והוחכתי את זה לפחות בדרגות הראשונות.
 
yellow_acid אמר/ה:
[post]650935[/post] בגלל הזאב
זה הטיעון היחיד שלך וכבר הראתי מדוע הוא נכשל. אפשר להגיד את זה בצורה אחרת - ברברי יכול לאלף זאב שיילחם איתו, דרואיד לא יכול להיכנס לזעם או לקבל תה"ב מלא או ק12 ק"פ. כלומר, הברברי יכול בקלות להשיג את היתרון שיש לדרואיד (בלי שום כיפוף חוקים, וכבר בדרגה ראשונה), והדרואיד לא יכול בשום צורה להשיג את היתרונות של הברברי.
 
הסיבה שאף דרואיד לא מתחיל עם כוח 16 היא שהוא לא צריך - במילא בצורת פרא יהיה לו הרבה יותר מ16. אבל להגיד את האמת? גם דרואיד עם כוח 16 יכול להסתדר מצוין בדרגות הגבוהות יותר. הוא לא יהיה חזק כמו שהוא היה יכול להיות אם הוא היה משקיע יותר בחוכמה או בחוסן, אבל הוא עדיין יהיה מועיל מאוד ובפוטנציאל הכי מועיל בחבורה - בעזרת כמה לחשים וצורת פרא, הדרואיד יכול להחליף כל תפקיד בחבורה מלבד של המכשף\אשף (הוא גם מרפא פחות טוב מהכהן בזמן קרב, אבל מרפא טוב מאוד מחוץ לקרב - עם זימון בעל ברית מן הטבע 4 בשביל חד קרן). יהיה לו קשה להחליף את כולם בו זמנית, אבל הוא בהחלט מסוגל להתאים את עצמו לצרכי החבורה ותמיד להיות מועיל.

אז כן, אם בונים חבורה חדשה בדרגה 1 וצריך להחליט על קפאפיסט לקבוצה, לטענתי הבחירה הכי טובה תהיה דרואיד. ובגלל שהמטרה היא לבנות קפאפיסט ולא דרואיד "קלאסי", אין בעיה בלקחת כוח 16.

אני טוען שזה ממשיך להיות נכון בכל דרגה בגלל לחשי זימון (דירוגי אתגר הופכים ללא רלוונטיים כשאתה משתמש בחיה המזומנת בשביל האבקות, לדובים ותנינים יש תוסף מצוין), אבל זה כבר נושא אחר.
 
אתה אלוף בלקחת טיעונים של אחרים ולהפוך אותם לאנשי קש.

גאלאן - אם מישהו משחק דרואיד בגלל שהחבורה שלו החליטה שזה יהיה התשובה הכי טובה לשאלה "מי יעשה הרבה הכי נזק בקפא"פ בקרבות שלנו?", אני לא הייתי רוצה לשחק בחבורה כזאת. עם כמה שאנחנו אוהבים להתווכח על מספרים, בסופו של דבר אנשים בוחרים לשחק דרואידים או ברברים בגלל שהם חושבים שאלו יהיו דמויות מגניבות.
ואני גם ממשיך לטעון ששום קבוצה בעולם לא מתפקדת על פי התנאים האידיאליים שמתקיימים בדיונים אינטרנטיים על חוקים (גרסאת המשחקי תפקידים להנחה 'בהינתן אובייקט כדורי מושלם חסר חיכוך'). רוב הטיעונים בויכוחים האלו מבוססים על הנחות שלוקחות בחשבון תפיסה משחקית ("דרואידים מתחילים עם כוח 16 ותמיד יהיה להם זאב כחיה מלווה", "אף מקצוע אחר לא יכול להסתובב עם חיה מאולפת"), אבל מתעלמות מהתפיסות המשחקיות של אנשים בצד השני של הדיון. אז באמת, אין טעם.
 
טכנית ולפי חוקים ישר מהספר, דמות בדרגה 1 יכולה למצוא בחדר הראשון במבוך אוצר של כמה מאות מטבעות זהב, לחזור לעיירה ולשכור צבא שלם. אנשים פשוט לא משחקים ככה בדרך כלל, ואם כן אז בדרך כלל לא משחקים איתם.
 
פלאפי אמר/ה:
[post]651109[/post] אתה אלוף בלקחת טיעונים של אחרים ולהפוך אותם לאנשי קש.
לא יודע מה זה אנשי קש, אבל תודה.

פלאפי אמר/ה:
[post]651109[/post]
גאלאן - אם מישהו משחק דרואיד בגלל שהחבורה שלו החליטה שזה יהיה התשובה הכי טובה לשאלה "מי יעשה הרבה הכי נזק בקפא"פ בקרבות שלנו?", אני לא הייתי רוצה לשחק בחבורה כזאת. עם כמה שאנחנו אוהבים להתווכח על מספרים, בסופו של דבר אנשים בוחרים לשחק דרואידים או ברברים בגלל שהם חושבים שאלו יהיו דמויות מגניבות.

ואם אחד חשב שזה מגניב קוסם, שני חשב שזה מגניב קשת, שלישי חשב נוכל, והרביעי דרואיד עם זאב ואז הם אמרו שיט אין לנו קפפניק, והדרואיד ענה להם: סבבה אני לוקח 16 כוח.
ואם אחד רצה לשחק דרואיד ולקח זאב כי זה מגניב, (כמו 90% מהדרואידים שלוקחים זאב מהסיבה שזה יותר מגניב מגמל או כלב רכיבה) אבל הוא לא כזה מבין בחוקים ובילדים אז הוא לקח 16 כוח כי הוא רצה להרביץ עם המקל שלו חזק עד שיוכל להפוך לדוב גריזלי בדרגה 5?
חסר דרואידים שמשקיעים בכוח?
לא אמרתי שישקיע בכישרונות, לא אמרתי לחשים מספרים מוקרצים. אתה מציג את זה כל כך מופקע שאני לא מבין אותך.
שורה תחתונה דרואיד עושה יותר נזק בממוצע מברברי, הוא מחלק את הנזק שלו שזה חשוב בדרגות נמוכות, יש לו יותר סיכוי שהוא יעביר תור ויעשה בו נזק.
מה יש להתווכח? שהברבי יכול לקנות צבא של שכירי חרב. לא ככה מודדים כוח של דמות, כי לפי זה הדמות הכי חזקה זאת הדמות שלוקחת לידרשיפ ואדרבה, מי שירצה לשחק דמות עם חיה שמסתובבת איתה ישחק דרואיד, לא ברברי שקונה כלב שמירה.
 
הבעיה של דרואיד כקפפניק זה שהתפקיד המלא של קפפניק זה לא רק להוריד נזק גדול כמה שיותר, אלא גם לספוג כמה שיותר נזק בשביל שאר חברי הקבוצה. והדרואיד שלנו, עם כל הרצון הטוב, יבוא, יוריד נזק רציני למדי וימות מהר.
וגם, הדיון הזה דיבר על איזה מקצוע הוא הקפפניק הטוב ביותר - לא איזה מקצוע יכול להיות הבעלים של הכי הרבה כלבים. ואם מספר הכלבים הוא מה שקובע עדיף להיות מאמן חיות שכל מה שיש לו זה כלבים. או להיות כבר השה"ם ולשלוט בכל בכלבים בעולם.
 
אבל הדרואיד מביא גם נק"פ של זאב שסופג אש. זאב מתחיל עם 14 נק"פ והדרואיד עם 8+כושר, מינימום עוד 22 נקודות שהקבוצה יכולה לספוג. כמובן שאם יעשו עליו פוקוס הוא יפול מהר יותר, אז בסיטואציות מסוימת גם בזה הוא יהיה טוב מהברברי, באחרות פחות.
תלוי סיטואציה כן, חיסרון? לא בטוח.
 
אני אוסיף גם שבמהדורה 3.5, לעומת מהדורה 4, הדרך היחידה של קפפניק למנוע מהמפלצות להתעלם ממנו וללכת לתקוף את שאר חברי הקבוצה היא התקפות מזדמנות, וגם בזה הדרואיד (שמקבל שתי התקפות מזדמנות בסיבוב בזכות הזאב, וגם מאיים על יותר שטח) עדיף על פני הברברי הטיפוסי (הברברי יכול לקחת חנית אבל אי אפשר להשתמש בה באזורים צפופים, או לשרוף כשרון על שרשרת דקרים - ואפילו אז רק בערך להשתוות אל הדרואיד, לא לעקוף אותו)
 
חזרה
Top