• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מעללים חדשים מבית מכשפי החוף - חנית ועוד

מעללים מצויינים. אם כי קל לעבוד על ההכנה להסתערות אם האויבים לא תוקפים את איש החנית שמוכן עבורם אלא עבור איש חנית אחר ולדעתי עניין הבחירה הוא סיבוך לא הכרחי. יש תגובה אחת בסיבוב, שהתקפה שנעשית במסגרת התגובה הזו תקבל את הבונוס אם האויב התחיל את התור שלו במרחק של למעלה מ- 20 רגל ממך ולא התקדם בזהירות.

אני מניח שהסיבה שזו פעולת בונוס זה כדי שאי אפשר יהיה להשתמש בזה ביחד עם הגדלת טווח, כי זה הרבה יותר מתאים לדעתי כחלק מפעולת ready ואפשר פשוט לקבוע שהגדלת הטווח תקפה רק להתקפות שנעשות במסגרת פעולת התקפה.
 
מעניין אותי אם המעללים האלו יהפכו להיות כמו כישרונות ה-Expertise במהדורה 4, ואני מקווה שלא כי דווקא זה מאפיין בשיטה שפחות אהבתי. במהדורה 4 הם גם היו כישרונות שנתנו תוספי התקפה ועוד בונוסים על פי סוג הנשק. הקטע הוא שאף מקצוע לא באמת היה יכול להרשות לעצמו לוותר על תוספי ההתקפה האלו, כי לפגוע זה חשוב ותוספי התקפה קבועים הם די נדירים. בסופו של דבר- חוק בית נפוץ היה פשוט לתת אותו ככישרון built in לכול דמות כי בכול מקרה הם היו לוקחים אותו וזה סתם לקח כישרון על כלום.
 
אני משער שלוחמים ממילא ייקחו איזשהו כישרון התמחות בנשק וככה יש להם יותר אופציות לתגבר את סגנון הלחימה שהם בחרו ממילא. בשביל זה גם יש להם יותר הזדמנויות לבחור כישרון. לוחמים בני-אדם בתכלס פשוט יתחילו עם מומחיות בנשק העיקרי שלהם, שזה אחלה מבחינתי (מזכיר קצת את מוד"מ2) - אלא אם יש להם סיבה טובה לקחת דווקא כישרון אחר.

לדמויות אחרות שנלחמות הרבה זו תהיה אופציה לשקול מול העלאת מידות תכונה (חוץ מבני אדם שיוכלו להתחיל עם הכשרון) .

מה שכן, אם רוב ההתקפות שלך אלה התקפות לחש אני לא רואה את זה עוזר הרבה. גם לא אם רוב ההתקפות שלך הן בצורת חיה.
 
אני אמנם לא משתמש בכשרונות במשחק שלי, אבל אלא בהחלט מגניבים. אהבתי את העקרון שהם פשוטים מחד אבל מעשירים את המשחק מאידך. לא סתם עוד תוספת מתימטית נטו.
 
חזרה
Top