• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 מה יותר טוב מו"ד 5 או pathfinder

A

Anonymous

Guest
אני לא יודע אם לקנות פאתפיינדר או מוד 5 קראתי שפאתפיינדר זה יותר חוקים לאומת מוד 5 שזה בפשטות
ואני חדש בעניין הזה של משחקי פנטזיה
תודה לעונים
 
שיטת פאת'פיינדר יצאה בתרגום לעברית, כך שיש לה יתרון לא מבוטל עבור קוראים צעירים או בכלל מי שמעדיף לקרוא בשפת אם ולאו דווקא באנגלית.

אין פה שיטה 'יותר' טובה, יש שיקולים של נוחות.
פאת' היא שיטה שיותר נוטה למשחק טקטי, לעומת מו"ד 5 שניתן להריץ בצורה יותר סיפורית (נרטיבית).

מו"ד 5 היא שיטה מאוד דינאמית ובקלות ניתן להפוך אותה לטקטית (מדריך לשליט המבוך מסביר הכיצד), אך לשם כך נדרש ספר בסיס נוסף.
לפאת' ספר בסיס יחיד (אם כי כבד) כך שישנו גם שיקול כלכלי.

נוחות, זה שם המשחק בגדול...
 
אני לא מסכים בכלל שפאתפיינדר היא יותר טקטית. היא כוללת אותה רמת אפשרויות כמו מו"ד 5, מה שמבדיל אותה הוא הכמות - יש בה פי כמה וכמה יותר אפשרויות, אך הבעיה היא שרובן המוחלט לא מאוזנת ולא שימושיות.
 
omrybass אמר/ה:
אני לא מסכים בכלל שפאתפיינדר היא יותר טקטית. היא כוללת אותה רמת אפשרויות כמו מו"ד 5, מה שמבדיל אותה הוא הכמות - יש בה פי כמה וכמה יותר אפשרויות, אך הבעיה היא שרובן המוחלט לא מאוזנת ולא שימושיות.
אני לא מסכים, תלוי בהגדרה שלך.

מה זה טקטית? כי אם התשובה שלך היא לבנות את הדמות שלך על פי מכאניקה מסוימת שאתה אוהב (לדוגמה- לשנות צורה לדוב כדרואיד, להטיל לחשי הקסמה כאשף או להילחם בנשק הישג כלוחם), לתכנן את התפתחות הדמות שלך מראש וליהנות מגיוון מכאני בבניית הדמות שמאפשר לך להגיע לכמעט כול אפשרות- פאת'פיינדר הוא המשחק בשבילך כנראה.

כן, פאת'פיינדר לא מאוזנת במיוחד, אבל בהחלט רוב האפשרויות שם הן לחלוטין שימושיות למשחק. אחרי שנים של משחקים, אתה יכול לבדוק בחיפושים באינטרנט לאנגלית איך ליצור חבורות יותר 'מאוזנות'- למרות שהשיטה עצמה עשתה עבודה נוראית עם האיזון הזה. אבל ברוב האפשרויות אפשר להשתמש, ואני בטוח לחלוטין שיש יותר אפשרויות ממו"ד 5, אפילו בלי להכליל חברות צד שלישי.

לא קראתי את מהדורה 5, אבל שמעתי עליה, וזו עובדה בשטח שלפאת'פיינדר יש פשוט יותר ספרים. אני לא אוהב שנותנים סתם אמירות על שיטה לרעתה בלי להסביר אותן.
 
אני מכיר את המשמעות האמתית, אבל כול אחד מוצא את הצד הטקטי של המשחק במשהו אחר. אני מוצא אותו בדברים שמציעה מהדורה 4, האורח יכול למצוא אותו בדברים שמציעה PF. סתם לקטול שיטה בלי הסבר לא עוזר לאף אחד.
 
טקטיקה פשוט מתייחסת למשהו מאוד ספציפי שגם קיים בעולם האמיתי - תכנון וביצוע פעולות כדי להשיג יעדים בזמן-מרחב הקרוב. לי אישית פשוט תמיד מפריע בעין כשמכנים בטעות טקטיקה בשם "אסטרטגיה", או שמשתמשים במונח "טקטיקה" כדי לתאר כל מיני דברים אחרים לגמרי - במשחקי תפקידים למשל מתייחסים הרבה פעמים לפן המכני של המשחק בתור "טקטיקה" כשזה בעצם ניהול משאבים.

זה לא שיש איזו משמעות של יותר טוב או יותר רע להגדרות האלה, כשטקטיקה זה "טוב" וניהול משאבים זה "גרוע" בהכרח, זה פשוט עניין של דיוק בהגדרה. זה כמו שלזאולוג יפריע אם יגדירו לוויתן כדג או יקראו לארנבת שפן.

ואם נישאר במושג הנכון של טקטיקה, אז מו"ד4 היא ככל הנראה היותר-טקטית מבין מהדורות מו"ד - עם העיסוק שלה במפות קרב, תמרונים ומיקום. היא גם מאוד טכנית בגלל העיסוק בתוספים וחישובים, אבל גם מהדורה 3.5 מתעסקת בזה הרבה בעוד שמהדורה 5 קצת פחות (ובמהדורות הישנות היו הרבה חוקים מצד אחד והרבה חורים מצד שני).

איזו שיטה יותר טובה? זאת שהחברים שלך משחקים כמובן.
 
דווקא התרשמתי לטובה מהטקטיקה שיש במבוכים ודרקונים 5, הבעיה היא המגוון. שזה דווקא גם יכול להיות Feature ולא חסרון. השאלה מה אוהבים.
בפאת'פיינדר יש עושר טקטי שמגיע מאינספור האפשרויות והשילובים שביניהם. במבוכים ודרקונים 5 הטקטיקה יותר נובעת מההחלטות שבקרב עצמו ופחות מבניית הדמות. בשניהם הטקטיקה היא דומה - מתמרנים דמויות במפה דו-ממדית לרוב, עם מספר מכשולים, כשאין יותר מדי יתרונות טקטיים (אולי איגוף קצת יותר משוכלל ומתאמים לתקיפה מגובה וכיו"ב בפאת'פיינדר).
 
The oldman אמר/ה:
דווקא התרשמתי לטובה מהטקטיקה שיש במבוכים ודרקונים 5, הבעיה היא המגוון. שזה דווקא גם יכול להיות Feature ולא חסרון. השאלה מה אוהבים.
בפאת'פיינדר יש עושר טקטי שמגיע מאינספור האפשרויות והשילובים שביניהם. במבוכים ודרקונים 5 הטקטיקה יותר נובעת מההחלטות שבקרב עצמו ופחות מבניית הדמות. בשניהם הטקטיקה היא דומה - מתמרנים דמויות במפה דו-ממדית לרוב, עם מספר מכשולים, כשאין יותר מדי יתרונות טקטיים (אולי איגוף קצת יותר משוכלל ומתאמים לתקיפה מגובה וכיו"ב בפאת'פיינדר).

אתה והרבה אחרים שוכחים שרוב אופציות הבניה של פאתפיינדר הן חסרות תועלת - גרסה מוחלשת של משהו אחר או גרסה יותר מידי מרוכזת. אם מסתכלים על כל מאות הפיטים והוראינטים בעין אובייקטיבית רואים שלכל מקצוע יש רק 1-3 אפשרויות בניה יעילות, יש מקצועות שלמים שהם סה"כ גרסה חלשה יותר מקצוע אחר עם שינוי תמה.
 
גוזלן אמר/ה:
תודה רבה על העזרה אבל האם יש ספר לשליט המבוך בפאתפיינדר והאם יש בכלל שליט מבוך

שליט מבוך בטח שיש, רק שבשיטות שאינן מבוכים ודרקונים בדרך כלל קוראים לו מנחה או שליט משחק.
 
omrybass אמר/ה:
אתה והרבה אחרים שוכחים שרוב אופציות הבניה של פאתפיינדר הן חסרות תועלת - גרסה מוחלשת של משהו אחר או גרסה יותר מידי מרוכזת. אם מסתכלים על כל מאות הפיטים והוראינטים בעין אובייקטיבית רואים שלכל מקצוע יש רק 1-3 אפשרויות בניה יעילות, יש מקצועות שלמים שהם סה"כ גרסה חלשה יותר מקצוע אחר עם שינוי תמה.
אמממ, לא נכון?

יש אופציות חלשות מאחרות באמת, אבל לומר שממאות אופציות יש רק 1-3 טובות באמת זה פשוט לא נכון. לא כול דבר באמת מאוזן לאחר, זה לא הופך את זה ללא שחיק. נוכלי טווח בבסיס הם חלשים יותר מנוכלי קפא"פ, מה שיפה בפאת'פיינדר זה שתמיד יהיה לך בילד בשביל ליצור את מה שאתה רוצה בצורה כיפית למשחק- וזה למה יש הרבה נוכלי טווח בפאת'פיינדר למרות זה שבבסיס שווה יותר להיות נוכל קפא"פ.

גוזלן אמר/ה:
תודה רבה על העזרה אבל האם יש ספר לשליט המבוך בפאתפיינדר והאם יש בכלל שליט מבוך
יש את זה: http://paizo.com/products/btpy8ffn?Pathfinder-Roleplaying-Game-GameMastery-Guide
ספר שמלא בעצות משחק וחוקים מיוחדים ומדבר בכללי על הנחייה ב-PF. אתה לא חייב אותו בשביל המשחק, אבל הוא יעיל.
 
העוג הברברי אמר/ה:
omrybass אמר/ה:
אתה והרבה אחרים שוכחים שרוב אופציות הבניה של פאתפיינדר הן חסרות תועלת - גרסה מוחלשת של משהו אחר או גרסה יותר מידי מרוכזת. אם מסתכלים על כל מאות הפיטים והוראינטים בעין אובייקטיבית רואים שלכל מקצוע יש רק 1-3 אפשרויות בניה יעילות, יש מקצועות שלמים שהם סה"כ גרסה חלשה יותר מקצוע אחר עם שינוי תמה.
אמממ, לא נכון?

יש אופציות חלשות מאחרות באמת, אבל לומר שממאות אופציות יש רק 1-3 טובות באמת זה פשוט לא נכון. לא כול דבר באמת מאוזן לאחר, זה לא הופך את זה ללא שחיק. נוכלי טווח בבסיס הם חלשים יותר מנוכלי קפא"פ, מה שיפה בפאת'פיינדר זה שתמיד יהיה לך בילד בשביל ליצור את מה שאתה רוצה בצורה כיפית למשחק- וזה למה יש הרבה נוכלי טווח בפאת'פיינדר למרות זה שבבסיס שווה יותר להיות נוכל קפא"פ.

גוזלן אמר/ה:
תודה רבה על העזרה אבל האם יש ספר לשליט המבוך בפאתפיינדר והאם יש בכלל שליט מבוך
יש את זה: http://paizo.com/products/btpy8ffn?Pathfinder-Roleplaying-Game-GameMastery-Guide
ספר שמלא בעצות משחק וחוקים מיוחדים ומדבר בכללי על הנחייה ב-PF. אתה לא חייב אותו בשביל המשחק, אבל הוא יעיל.

שאני מדבר על שחיק או לא שחיק אני מדבר מתמטית וסטטיסטית ולא מכניס את עניין התמה.

אתה מסכים איתי שברגע שיש לך מקצוע / וריאנט שעושה כל מה שמקצוע / וריאנט אחר עושה אבל יותר טוב אז הסיבה היחידה לשחק את החלש יותר היא קוסמטית? אני טוען שלרוב האופציות של פאתפיינדר יש גרסה טובה יותר איפשהו. זה לא אומר שלא יהיה לך כיף לבנות משהו לא אופטימלי, זה אומר שכנראה יהיה לך יותר כיף לבנות משהו אחר.

בנוגע לנוכל - יהיה לך בילד לשחק נוכל טווח באופן מעולה. אני אומר שאיפשהו יש בילד אחר של מקצוע אחר שיעשה כל מה שאתה עושה אבל טוב יותר (מה שישר קופץ לי לראש זה אלכימאי מבוסס פצצות).
 
זה באמת משנה אם יש איפשהו איזה נוסחא/אפליקציה שגורמת למסרס חזירים לעשות 17.8 נקודות נזק לסיבוב במקום 15.17 ?

הדמויות שיש כרגע בחבורה הן אלה שאמורות לעניין את השחקנים והמנחה. לא תחושת תחרות מול רכבת התוספים שאולי איזה ילד בן 15 בנה בעזרת תוכנת SPSS איפשהו בקקסבורג, טקסס, מתוך ספר הרחבה שבחיים לא ידעת שהוא קיים.
 
רק שניה בואו נסתה מהדיון רגע ונתרכז בשאלה במה כדי לשחק. אז לפי הדיון זה הולך ככה:
פאת'פיינדר:שיטה עם המון אפשרויות שלא כולם מאוזנות.
מבוכים ודרקונים 5:אין טעם להסביר כי אפשר למצוא הכל על זה בפורום.

עכשיו רק נשאר לבחור מה יותר מתאים לך
 
חזרה
Top