• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 כמה חפצי קסם חדשים למו"ד 5

סתם כמה רעיונות שחשבתי עליהם ועכשיו אני כותב לפני שאשכח

1) חולצת הגנה אסטרולוגית
חפץ פלאי, בלתי נפוץ, דורש התכווננות

זו חולצה מבד כחול כהה, שחור או שניהם, שרקומה בחוטי זהב וכסף בכוכבים וסמלים אסטרונומיים ואסטרולוגיים מסובכים. באמצעות בדיקת כשרון מוצלחת בדת או בתורת הנסתר (ד"ק 15) ושימוש בלחשון (מעשה להטים, תאומטורגיה או מלאכת דרואידים) ניתן לגרום לכוכבים ולסמלים לשנות את מיקומם וככה להתאים את החולצה אישית להורוסקופ של אדם (או דמוי אדם) מסויים אחד, שרק אז שיוכל להתכוונן אליה. כאשר אתה לובש חולצה שמכווננת אליך ומותאמת להורוסקופ שלך, הגורל משחק לטובתך ומכות קטלניות מוסטות מידי פעם באורך פלא - פגיעות קריטיות שהושגו נגדך הופכות לפגיעות רגילות.

2) תער אוקהם
נשק (פגיון), נדיר, דורש התכווננות

התער הוא למעשה פגיון ממתכת שקופה ומוזרה עם להב שנראה דק כנייר. הפגיון מנחה את היד האוחזת בו תוך שהוא מתבסס על ההגיון, כוח המחשבה והסקת המסקנות של המשתמש המכוונן אליו, ומוסיף לגלגול ההתקפה והנזק את תוסף התבונה של הדמות (בהנחה שישנו אחד, או את המחסר אם יש כזה) במקום תוסף/מחסר הכוח או הזריזות.

3) חרב נפש
נשק (חרב), בלתי נפוץ

חרבות נפש נוצרו בעידן עתיק, במסגרת מלחמה נשכחת בין מסדרים מאגיים ודתיים שנעלמו זה מכבר. החרבות עשויות ממתכת זהובה ומוזרה, עם רונות מסתוריות שחקוקות על הלהב. בפעם הראשונה שמשתמשים בה נגד אויב, החרב מתפקדת כרגיל. ברגע שהיא פוגעת במישהו ומקיזה מדמו, הרונות זוהרות באור אדום כאשר החרב מתכווננת לתדרים הנפשיים שלו, וכל התקפה נוספת על יריב זה (אבל לא על כל יריב אחר) זוכה ל1+ להתקפה ולנזק.

4) קלשון רועץ כשפים
נשק (קילשון), אגדי, דורש התכווננות

קילשון הכסף הזה נוצר על ידי אנשי דת בעבר הרחוק במטרה אחת - להרוג את אלו המשתמשים במאגיה. לאוחז בקלשון יש יתרון בגלגולי ההצלה מפני לחשים מאגיים, וכאשר הקלשון פוגע בדמות או מפלצת שמשתמשים בלחשים אלו, הוא שואב ממנה יחידת לחש את מהעוצמה הגבוהה ביותר שמוכנה בזיכרון, וגורם למטיל הלחשים לנזק קורן של 1ק6 לכל עוצמה של יחידת הלחש.

5) פרסות הבינה
חפץ פלאי, נדיר, דורש התכווננות מצד סוס.

הפרסות הללו נוצרו על ידי מסדר אבירים אבוד מהעידן הקדום. אם סוס יפורזל בסט מלא (4 פרסות) הוא יזכה לתבונה הנופלת מעט מזו של אדם ממוצע (8) וליכולת לתקשר באופן טלפתי עם מי שנוגע בראשו או צווארו.
 
כל החפצים עם תיאור מדליק
ההערה היחידה שיש לי, מכאנית, היא לגבי חרב הנפש - האם התוסף הוא קבוע עד סוף הקרב? האם זה רק למשתמש בחרב? מה קורה אם החרב פוגעת היריב חדש, האם זה מבטל את הקודם?
בנוסף 1+ לנזק זה חסר משמעות ורק מכביד על ה bean counting. אולי כדאי להגביל את הכוח למטרה אחת ביום אבל לתת יתרון בתקיפה למשך 1ק6 סיבובים או משהו כזה. או מספר קבוע של סיבובים.
 
האמת שעם חרב הנפש ממש התלבטתי. מבחינת תיאור, רציתי שזו תהיה חרב שמתכווננת במיוחד כדי לפגוע במישהו מסויים, ובהתחלה אפילו חשבתי שהיא מקבלת תוסף על בסיס אחת התכונות הרוחניות שלו (תבונה חוכמה או כריזמה - הגבוהה מביניהן) אבל אז הבנתי שזה הולך להיות סיוט של סירבול מכני, ועשיתי משהו יותר רזה. נראה לי שההצעה שלך יותר קלה אפילו (יתרון במקום תוסף).
 
אני חושב שזה באמת הרבה יותר מעניין אם החרב נועדה להרוג מישהו מסוים, ואם הוא כבר אינו - היא תחפש את היורש העיקרי שלו (בנו הבכור, למשל, או אחיינו הבכור אם הוא נטול צאצאים).
אבל זה בהחלט כלי נשק שיהיה קשה יותר לשלב במערכה באופן אמין, אלא אם יש לדמויות דרך ליצור חרב כזו בעצמם.
 
החפצים כולם נשמעים מגניבים מבחינה סיפורית, ואני יכול לראות לדוגמא קלשון רועץ כשפים בידי נבל שהוא קנאי דתי מטורף.
שאלה מכאנית על חמש- כמה חשוב זה להסיט פגיעות קריטיות? הן לא קורות הרבה, האם האפקט שווה מספיק בשביל להוות תכונה יחידה של חפץ? (אין לי מושג בחמש, אז זו גם שאלה כללית על חמש וכמה פגיעות קריטיות הן דבר חשוב בשיטה)
 
במקור כתבתי את חולצת ההגנה לשיטה שהיא לא מו"ד, והיא נתנה פשוט ערך חסימת נזק שהיה מקביל בערך לזה של שריון קשקשים רק בלי הסירבול של זה האחרון.

בגד שמתפקד כמו שריון - במו"ד יש את זה כבר בתור גלימת הגנה, ולא רציתי לייצר משהו שיהיה חזק יותר. ואז ראיתי את "שריון אדמנטיט" שמבטל פגיעות קריטיות בנוסף לערך הדרג"ש שלו, ולקחתי רק את הפיצ'ר הראשון - עליו הלבשתי את התוכן העלילתי שכבר היה לי בנוגע לחולצה.
 
האפקט מסתדר נהדר עם הפלאף, אבל אולי אפשר להוסיף לו עוד חיזוק קטן- לדוגמא יכולת שפעם בקרב שחקן יכול לבחור שהנזק שהוא יספוג מההתקפה הנוכחית יהיה מינימלי (כל קוביות הנזק אוטומטית 1), לתת לו פעם בקרב להכריח את היריב לגלגל מחדש גלגול התקפה, לאפשר לו שיגור לטווח קצר, או אפילו יכולת עוצמתית שפעם בהרפתקה הוא יכול לבחור לחמוק מהגורל לחלוטין, ולגרום להתקפה אחת להחטיא אותו אפילו אם היא כבר עמדה לפגוע.

כל מה שהצעתי נועד לפלאף של חולצת ההגנה, יכול להיות שעם אחת מהיכולות האלו הוא צריך להיות נדיר יותר.
 
בעיה נוספת עם חולצת ההגנה האסטרולוגית - האם בעולם של מוד יש בכלל אותם מערכות כוכבים כמו בכדור הארץ? האם בכל המישורים יש בדיוק אותה מערכת כוכבים? מה עושים כשלמישהו אין הורוסקופ (למשל אם הוא בא ממישור שאין בו כוכבים)?
בנוסף, רשמת שמתאימים את החולצה "להורוסקופ של אדם (או דמוי אדם) מסוים אחד". אי אפשר להתאים את זה ליצור שהוא לא דמוי אדם? גם אם זה יצור "תבוני"?
 
ברוב עולמות הפנטזיה יש כוכבים ואסטרולוגיה - בקרין יש לזה גם משמעויות לעלילה (מערכות הכוכבים מייצגות את האלים). איפה שאין, מן הסתם החולצה הזו לא תתאים, בדיוק כמו שחרב נוקמת קדושה לא תתאים לעולם שאין בו פלאדינים, סירה מתקפלת תהיה מיותרת בעולם מדברי וכן הלאה - לכל פריט שיש לו איזה תיאור מעבר ל"1+" יכולה להיות אי התאמה לעולמות וסביבות משחק מסויימים.

להתאים את החולצה ליצור שאינו אנושי? אם אין לו צורה אנושית אז כנראה שחולצה שמגנה על הגוף לא תתכוונן אליו טוב מבחינה מיסטית, או סתם לא תתאים לו פיזית, אבל תמיד אפשר לחשוב על פתרונות מקוריים. מי רצה קקטוס תבוני שלובש חולצה ולא קיבל?

MMfMNOrTN8-2.png
 
זהו חפץ קסום למו"ד 5, שיצרתי עבור המערכות שאני מריץ. בכל מערכה, ניתן לשים את היד על המראה, אך בכל מערכה האפקט המדיני של המראה יהיה שונה.
מוזמנים לאמץ אותה למערכותיכם.
Silver Mirror of The Extrovert
Wondrous item, rare (requires attunement)
This round, handheld mirror is made entirely out of silver. Adorning the circle frame, are markings set in a strange patterns that seem to flash when light strikes the surface of the mirror.
When gazing at the mirror for at least one minute and performing a Charisma based skill check, the attuned user gains an advantage on the check. Each immersive gaze, expands one charge from the mirror. The attuned user may only benefit from the mirror once per day.
img-thing

The mirror has 3 charges and regains one charge at dawn, only if the mirror was not used on the previous day. Any time the mirror’s last charge is expanded, roll a d20. On a 1, the mirror crumbles to dust and is destroyed.
Each usage of the mirror will cause the attuned to become more and more of an extrovert. This is somewhat of a curse that can only be lifted if they willingly give away the mirror, or the mirror is broken and a single day passes. The mirror is considered AC 11 with 10 HP with Damage Resistance to Fire, and non-magical weapons. It is vulnerable to Cold.
 
חפץ מדליק, גם מכאנית וגם סיפורית. הדבר היחיד שמפריע לי הוא שמדובר במראה - אני מבין שזה מתאים לרוח החפץ, אבל זה גם מכניס פן קומי למשחק.
איך שחקנים הגיבו לזה שהדב"ש בוהה בעצמו במראה למשך דקה לפני שהוא מדבר? (או הפוך)
 
חזרה
Top