• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

איך הייתם בונים מכנית את ציידי אנובין?

ציידי אנובין מופיעים בסדרת הספרים המעולה "חמישיית פרידיין" (ספר השלושה, היורה השחורה וכו') בתור חלק מהאויבים בהם נתקלים טרן סגן-חזירן וחבריו. בסדרה המבוססת בצורה די רופפת על המיתולוגיה הוולשית, אנובין היא ממלכת הרשע והמתים, ונשלטת על ידי אראון אדון המוות. ציידיה של אנובין הם בני אדם שנשבעו אמונים לאראון, והוא הטביע את סמלו (שלא מתואר בשום מקום בספרים) על מצחם.

מבחינת תיאור, מדובר בחבורה לא סימפטית של ציידים פראיים שמזכירים קצת את המוטיב הקלטי המוכר של the wild hunt (חבורה של פסיכים בבגדי עור שרצים וצדים דברים) - הם מדברים בנהמות ולבושים בעורות של חיות - זאבים, דובים וכו', כולל הקטע של להשתמש בעור הראש בתור קסדה. עד כאן - די שגרתי.

המאפיין היחודי שלהם, כחלק מהברית שלהם עם אראון, הוא שכאשר אחד מקבוצה של ציידים כאלה נהרג - כל האחרים מתחזקים. וכאן נשאלת השאלה - איך הייתם בונים את זה מכנית במו"ד (3/4/5) בצורה שתהיה קלה לניהול ואמינה במשחק? אני זוכר שבזמנו כשרציתי להמיר אותם עוד למו"ד בקופסאות המכניקה שבחרתי בה הייתה חלוקת הנק"פ של הצייד שנהרג בין שאר החבר'ה שלו, וזה פשוט היה מעצבן ומסובך. הצעות לפתרונות נוחים ומהירים שיוצרים גם קרב מעניין?
 
לא קראתי את הספרים, אז אשמח לדעת אם "כל הציידים האחרים" = האחרים ששייכים לאותה קבוצה, או כל הציידים האחרים שיש בכלל (שזה דבר שיהיה קשה יותר להעביר בצורה מכאנית).

אם מדובר בפירוש הראשון:

מו"ד 4 -
בניתי נינג'ות שפועלות לפי "חוק שימור הנינג'יסטו" עבור פגישת משחק הומוריסטית. אותם הכללים יכולים לחול עבור הציידים.
הנינג'ות היו חיילים פשוטים (הגדרה כללית למפלצות ויריבים שהדמויות הורגות בפגיעה אחת מוצלחת). כאשר נינג'ה מת, שאר הנינג'ות מקבלים בונוס קטן לנק"פ ולנזק. אחרי שתי הנינג'ות הראשונות, הנינג'ה השלישית כבר מתה רק כעבור שתי פגיעות מוצלחות. הנינג'ה השישית והאחרונה כבר הייתה חזקה כמו מפלצת "רגילה".

מו"ד 5 -
אפשר לתת לכל חבורה של שישה ציידים (נניח) מאגר משותף של נקודות כוח שהם יכולים לנצל כדי לקבל תוספים רגעיים לדרג"ש ולגלגולים (נניח 2+ לדרג"ש או לבדיקת מיומנות, 1+ להצלה או להתקפה, או +1ק4 לנזק עבור כל נקודה שנוצלה. אולי יש להם גם יכולת מיוחדת שעולה נקודות, למשל 4 נקודות כדי לקבל פעולה שנייה בתור).
בכל תור, צייד יכול לקחת מהמאגר מספר נקודות ששווה לכל היותר ל-6 פחות מספר השותפים במאגר (אם נשאר צייד אחד, הוא יוכל לנצל 5 נקודות בכל פעם!).

מו"ד 3 -
אין את האלמנט של חיילים פשוטים כמו במו"ד 4, או את ה-Bounded Accuracy של מו"ד 5, אז קצת יותר קשה לעשות מפלצת שמתחזקת ככל שהקרב מתקדם... אחשוב על זה.
 
נרוב- כל הציידים האחרים בכלל.

אני חושב שבמו"ד 4 הייתי נותן מאפיין של בונוס מכאני לנזק ולהתקפה על כל צייד מת.
חוץ מזה, כיוון שהם נחלשים ככל שהם מתרחקים מאנובין, אז כנראה הייתי נותן להם בונוס לכל X קילומטרים מאנובין.
 
הקשר המיסטי שגורם להתחזקות הוא בין הציידים שבאותה חבורת ציד, לא בין כל הציידים באשר הם.
יש עליהם קצת הרחבה כאן:
http://prydain.wikia.com/wiki/Huntsmen_of_Annuvin

אלה שנחלשים ככל שהם מתרחקים מאנובין זה חבר'ה אחרים של אראון - בני היורה, שהם בעיקרון בלתי ניתנים להריגה וזה כאב ראש אחר מבחינה מכנית לשקף אותם.

לציידים, בכל אופן, אני מחפש מכניקה פשוטה יחסית וזורמת, בלי הרבה חישובים וספירת ראשים.
חשבתי על מכניקה לפיה כל פעם שאחד הציידים בקבוצה נהרג, האחרים מקבלים תוספת נק"פ זמנית (נניח 5 נק"פ) עד תום הקרב, ו1+ לגלגולי הפגיעה. השאלה היא אם זה לא יהיה יותר מידי מערער-איזון, בעיקר במו"ד 5 שלא מעודדת תוספות רבות - אולי כדאי להגביל את זה למקסימום של 3+ להתקפה? שאחרי ש-3 ציידים נהרגו, השאר רק מקבלים עוד נק"פ אם נהרגים נוספים?

אפשרות נוספת שחשבתי עליה בזמנו אבל נראתה לי מסובכת ואיטית היא להתייחס לציידים כאל סוג-של נחיל, אבל זה עשה יותר מידי בלגן בחישובים.
 
חזרה
Top