• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 4 עזרה בפיזור רמזים במשחק [מו"ד 4]

Blind Beholder

פונדקאי ותיק
בהרפתקה שאני עובד עליה כרגע, הנבל המרכזי הוא אוני הולך לילה, שכידוע יכול לשנות צורה ויש לו יכולות התמרה. בשלב מאוחר במשחק החבורה נבגדת ע"י דב"ש ומגלה שהוא בעצם האוני במסווה. הבעיה היא שאני לא רוצה שזה יהיה Out of the blue ואני לא מצליח לחשוב על רמזים או בכלל דרכים כדי למנוע את התסכול שמתלווה לדברים כאלו שבאים בהפתעה מוחלטת. אשמח לרעיונות.
 
אני לא מכיר מו"ד 4 ולא אוני הולך לילה.
אבל עקרונית.. קח השראה מהארי פוטר.
נניח שזה משהו כמו איש זאב- באופן מוזר הוא בדיוק היה צריך לטפל "בעניינים אישיים" בהרפתקה חשובה שכללה מרדף אחרי חד קרן בליל ירח מלא.
יש לו כמה מנהגים מוזרים כמו לאכול בשר נא.
דברים צדדיים לכאורה, שאולי סתם מרכיבים דמות מענינת, אבל במבט לאחור...
זה יגרום להם לעשות "אהההההההההההההה! איך לא שמתי לב."
 
ההתחזות של אוני באה לידי ביטוי רק במראה. הוא בכל זאת יצור חי, ויש גבול עד כמה הוא יכול להדחיק את הטבע האמיתי שלו. העיניים שלו גדלות כשהוא רואה גופות אדם. אם מגישים לו אוכל רגיל, הוא מסרב לאכול. בלילות הוא נראה מחוייך ומאושר יותר. דברים כאלה.
 
אוני זה סוג של שד במיתולוגיה יפנית, אז ההימור שלי שתמצא כאלו בעיקר באסיה.

באופן פרקטי הם יכולים להיות איפה שאתה רוצה. אם רוצים להתקרב קצת למקורות, הייתי אומר שמרבית האוני נמצאים באזורים הרריים (העמקים הם של בני האדם, פסגות ההרים הם של האלים)
 
גאלאן - יכול להיות שאתה מכיר את האוני בשם "עוג מאגי".

יש כמה סוגים של אוני. הפראיים והתוהניים מהם מסתובבים בהרים וביערות ומחפשים נוודים וציידים כדי לחטוף. אחרים מגייסים לעצמם משרתים באיומים או בשכר - שודדים, עוגים, גובלינים וכו'. הם יכולים לעשות זאת בתחפושת או באופן גלוי. למרות שהיצור נקרא על שם האוני מהמיתולוגיה היפנית, ההתנהלות של היצור במבוכים ודרקונים דומה יותר לזו של העוג משנה-הצורה מהסיפור "החתול במגפיים".

לגבי רמזים מטרימים לזהות האמיתית של היצור - לא הייתי מנסה בכוח לפזר רמזים.
יכול להיות שיש לדב"ש מאפיין אחד או שניים משונים - למשל הוא מעדיף תמיד לישון ביום ולפגוש את הדמויות בלילה, או הוא מזמין את הדמויות תמיד לארוחות מכובדות למרות שהוא די רזה (כי הצורה האמיתית שלו גדולה ורעבה). אלו לא עובדות שצריך להטיח בשחקנים (לא לומר "הוא אוכל מלא למרות שהוא רזה מאוד") אלא לציין אותן כבדרך אגב ולא לדחוף את השחקנים לתשומת לב בפרטים (בפעם הראשונה שפוגשים אותו - לתאר שהוא רזה במיוחד. בפעם השנייה שפוגשים אותו - הוא מזמין את הדמויות לארוחה מכובדת ומעדיף להמשיך "לנשנש" בזמן שמדברים אחרי האוכל).
 
אם הוא נגיד מתחזה לבן אנוש, תעשה שוא רואה טוב באופן מפתיע בחושך. אם הוא מתחזה לגמד, תעשה לו קטע של גמישות מוזרה כזאת. הוא לא צריך להגיד "עזבו אתכם מלסייר קדימה, לי יש ראיית חושך" זה יותר בסגנון של "כדאי להתקדם?" "לא, עושים לנו מארב" "איך אתה יוד.. אהההה!!(מארב גובליני שמסיח את הדעת)". דברים כאלו
 
הבעיה עם רמזים לשחקנים היא שמספיק רמז אחד והם ישר מתחילים לחשוד.
הייתי משתמש בהוק כללי שהאויב שלהם משנה צורה, באמצעות קסם או מעצם היותו הדבר לא ידוע, ואז מציג מספר מועמדים נוספים.
אם הדמויות יחקרו היטב אולי יגלו את זהותו של האוני מוקדם יותר. ואם לא, אז לפחות הם ירגישו שזו לא הפתעה out of the blue כמו שאמרת.
 
חזרה
Top