• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 [מוד 5] הנפיל -גזע חדש שכתבתי, מקווה שחלק מפרויקט קצת יותר גדול

תמיד הוקסמתי ממלאכים, עוד מימי בתור שחקן במוד 3.5, תמיד רציתי לשחק אחד, עד שהבנתי שזה לא הכי ריאלי.

לאחורנה עשינו לעצמו בקבוצה תחורת כתיבת גזעים לגרסה 5, והגעתי למסקנה שזה זמן טוב להפוך את המלאך לדבר יותר שחיק, ובתור התחלה, יצרתי את הגזע הבא: הנפיל (הנפיל הוא שם כולל, כשלסוג הזה קראתי נג"ח -נגוע חטא).

בכל מקרה :
נג"ח- נגוע חטא
בעוד הזדים מקורם בדם שדים מקולל שעבר בתורשה לצאצא בן תמותה, ומקורם של האסמיר הוא מהמישרוים העלינוים, קיים כוח נוסף ביקום שזיהם את דמם של בני התמותה, כוח שמקורו עתיק הרבה יותר מהטוב והרע, כוח שגורם אפילו למלאכי השמיים ליפול ארצה,הכאוס הטהור.
נפילים נולדים לגזעים הרגילים, לרוב לבני אדם,אלפים וגמדים.
נג"ח נולד בדרך כלל מזיווג בין אדם שבז לחוק ולמה שהחברה מייצגת:גנבים/רוצחים/אנסים/נוכלים, לבין מלאך שנפל עקב שחטא. וכשהוא נולד, הוא נראה כמו בן הגזע המקורי שלו, בלי שינויים בולטים לעין.
הנג"ח נוצר על ידי שלושה שותפים, ומה שמבדיל אותו לבין כל צאצא של אדם ומלאך הוא התערבות של רוח הכאוס עצמה, מין כוח לא מוסבר, אגדות אומרות שאולי הוא נסיך פייה עוצמתי, יצור שחי מעבר לכוכבים או אל עתיק הרבה יותר משאר האלים, ואולי למעשה הוא משהו הרבה הרבה יותר מיסתורי.
בדרך כלל הנג"ח יהיה ילד שובב שנוטה לצרות, ואיש לא יצליח להסביר את מקור ההתנהגות של הילד.
כשהם מגיעים לבגרות, הנגחי"ם עוברים שינוי חזותי,בניהם של אלו שנפלו מהשמיים יקבלו שיער בצבע חלודה (כמו בלונד שאיבד את הצבע).
הכוח המלא של הנג"ח מגיע כשהוא מבצע את החטא הגדול הראשון שלו(בדרך כלל מעורב פציעה של אדם אחר או נזק גדול לעיר/כפר , בכוונת תחילה (ככה ששוד שהשתבש הוא לא אופציה, מדובר פה על רצח בכוונת תחילה או גניבת הכסף שהכפר תכנן להשתמש בו לקניית אוכל לחורף).
אז הכאוס פורץ החוצה במלו הדרו, והנג"ח 2 מתנות, מתנת השמיים ומתנת הכאוס.

תכונות הנגח:
תכונת- +2 לכריזמה, הנפיל יורש את יכולתיהם של בני האלים להיות הרבה יותר משכנעים מבני התמותה (והוא בדרך כלל יפה תואר), +1 לתכונה הראשית שלהם (התכונה שהגזע יקבל בה +2, בני אדם בוחרים תכונה אחת משלהם.)
גיל- נגח"ים חיים כמו שאר בני גזעם, אולם הם נוטים להאריך ימים וליהשאר צערים יותר מהם, בדרך כלל הם חיים 10% יותר מהזמן שהגזע המקורי יחייה.
נטייה- כל הנגחי"ם מקושרים לכאוס, הם בזים לחוקים ולחברה המתרובתת, מצד שני, זה לא הופך אותם לטיפשים בהכרח, והם ידעו היטב להסתיר את טבעם האמיתי.
גודל- רגיל
מהירות- רגיל
ראיית חושך- נפיל מסוגל לראות בחושך מלא, לטווח של 10מ' קדימה (חצי מהטווח המקובל), אם הנפיל שייך לגזע שכבר מקבל רעיית לילה, אז הכפל את הטווח ל20.
מתנת השמיים- גם כשהם נפלו, הצליחו המלאכים לשמור על חלקיק מכוכם, ולהוריש אותם לבניהם, נפיל זוכה לחסינות הן לנזק נקרוטי והן לנזק קדוש, ובנוסף הוא מסוגל להטיל את הלחש ריפוי פצעים, פעם אחת לכל מנוחה ארוכה, ורק על עצמו, תכונת ההטלה היא כריזמה, ואם לנפיל מקצוע הטלת לחשים מתאים, הוא יכול להשתמש ביחדית לחש גדולה יותר כדי לזכות בריפוי חזק יותר, באם לא, הוא משתמש בחצי מהדרגה שלו דרגת מטיל, עגל כלפי מטה.
מתנת הכאוס- נפשו של הנפיל השוחתה בכאוס, הוא בז לדברים כמו אמת וצדק, הוא זוכה בשליטה במיומנות ההטעיה, וכן הוא זוכה ליתרון בכל גלגול במטרה להתנגד לניסיון להשתלט עליו או לחלופין, למנוע ממנו את החופש שהכאוס הציע.
שפות, דבר בשפה הכללית, ואחת נוספת בהתאם לגזע האם שלך, בני אנוש בוחרים את השפה שהם מדברים, בהתבסס על האיזור ממנו הגיעו.

הבהרה- אף על פי שנראה שמדובר ב"תבנית" הנפיל לא זוכה לאף אחד מהיתרונות שהגזע הבסיסי שלו מציע, אלא אם כן צויין אחרת, הנח כי הוא אלף לא זריז או גמד לא חסון מספיק, בכל אופן, לא די ב"חסרונות" הללו כדי לזהות שהוא נפיל.

זה הגזע הראשון שכתבתי למוד 5, ואני מניח שיש קצת שאריות מהשיטת כתיבה שלי למוד 4 ו3.5, אז אשמח לקבל פידבקים.

אני מניח שבעתיד אני אצור את סוגי נפילים, בהתאם לסוגים שונים של מלאכים.
 
נשמע לי קצת הרבה בשביל גזע אחד.
אם נשווה אותו לחצי אלף, אז אנחנו מאבדים +1 לתכונה אחת, 2 כשרונות וחסינות להרדמה.

בעבור זה מקבלי עמידות ל 2 סוגי זנק, מיומנות בהטעיה, וריפוי עצמי.
הייתי אולי בוחר אחד מהם
 
שני סוגי נזק די שוליים (לפחות לדעתי, ואני לא בטוח ב100% שיש בכלל נזק קדוש ב5...) מיומנות (שלא חסרים גזעים שמקבלים בסופו של דבר) ויכולת דמויית לחש, שאם נשווה לזד, שזוכה ליותר מאחת, שמאפשרת לו לגרום נזק גדול יותר, היא די שולית.

להוסיף לזה שמקבל תוסף לתכונה די שולית כריזמה, שבניגוד ל4, כבר לא יכולה להיות תוכנת מפתח חשובה מידי.

חצי אלף מקבל 2 מיומניות לבחירה, הנג"ח מקבל אחת שקבועה מראש עבורו.

והיתרון להקסמה נשאר דומה, רק שהוא פועל רק על השפעות כפייה, תאיורטית, היתרון הזה לא תקף במקרה שבו פשוט מנסים להשתמש בהצעה כדי שהנפיל יזוז הצידה מהדרך, או יבגוד בחברים שלו, בעוד חצי אלף יזכה לזה.

מה אתה אומר?
 
נזק קדוש (radiant?) נפוץ מאוד אצל כוהנים ופלדינים.
כריזמה היא תכונת הטלת הלחשים הראשית של פלדין, וורלוק, סורסרר ובארד
לזד (טיפלינג אני מקווה) יש כריזמה ותבונה, שאינן סינרגיות (אלא אם כן אתה הולך על וורלוק קוסם או משהו כזה)
בעוד שאתה נותן יכולת הטלת לחשים פלוס תכונה לבחירתך (כגון זריזות או כושר)
 
מבחינת איזון לדעתי הוא סביר, אבל הבעיה שאני לא רואה איך הקראנץ' מסתדר עם הפלאף.
אתה מתאר אותו כיצור כאוטי, שנולד בחטא. ואז המכאניקה שלו היא ריפוי עצמי ודגש על כריזמה.
משהו לא מסתדר לי בזה - הייתי מצפה שגזע כזה יהיה בעל תכונות כאוטיות. איך.ריפוי קשור?
 
הריפוי קשור לזה שיש בו עדיין קשר אלוהי כלשהו, ושים לב להדגשה של ריפוי עצמי בלבד- הכוח הזה הוא כוח שמימי טהור, שהושחת על ידי יצר האנוכיות של החטא?

האמת שאני לא מספיק בקיא בלחשים של 5 כדי לבחור את הלחש האולטימטיבי לגזע הזה.... אני פתוח להצעות

בעניין הכריזמה, יצור שבז לחברה לא חייב להיות חסר אישים מרוחק, אם תחשוב על זה הג'וקר, שהוא מהות הכאוס, מחזיק בלא מעט כריזמה ותכונות חברתיות...
 
זה נשמע מעולה כ"מפלצת" - נבל ראשי או מנהיג קבוצת נבלים, אבל הרבה פחות כמו דמות שחקן, בגלל קווי האופי המאוד אנטי-חברתיים שמוצגים כאן. למה שמישהו שמתנהג כמו בן 14 זועם ירצה להסתובב עם חבורה, או שחבורה תרצה להסתובב איתו?
 
יש בזה משהו...

אבל הרעיון המרכזי הוא שהוא כאוטי, אבל לא טיפש.

אז הוא ירצה חבורה כדי לשרוד, והחבורה תיאלץ להסתדר עם הבחור שמסתבך עם החוק כל רגע.

אגב, אני מקווה לפרסם השבוע את הנפיל השני -נגוע מלחמה
 
א) אתה יכול להקטין את צלמית המשתמש שלך? היא ענקית ומפריעה בעין.

ב) למה שהחבורה "תצטרך להסתדר" עם מישהו? חבורה היא עניין חברתי, ואנשים לא רוצים להתחבר בדרך כלל עם מי שמפריע ומסבך אותם בצרות.

לבנות דמות/גזע/מקצוע/ווטאבר שבמהות ובהגדרה שלו הוא לא-חברתי הופך אותו לבלתי שחיק לגמרי. זה תקף לא רק לדמויות עם רקע של "בן 15 ממורמר ששונא את העולם ואת בית הספר ורב עם כולם" אלא גם לדברים כמו:

1) "המתבודד הוא נזיר מיסטי שמעדיף להתגורר במערות נידחות או בבקתה ביער, נודר נדר שתיקה ולא מדבר עם אף אחד, ומעביר את היום שלו במדיטציה, תפילות והצלפה בעצמו באמצעות זרדים."
2) "בני גזע הקואלון הם פסיכופטים מקועקעים שמתקיפים את כל מי שהם פוגשים ומדברים רק בשפה הסודית שלהם".
3) "ערפדים רואים ביצורים בני תמותה לא יותר מאשר ארוחות מהלכות, אבל יותר מכל הם שונאים ערפדים אחרים".

כל אלה יכולים להיות משהו שנורא מעניין שיש בעולם המשחק, אבל כל אחד מהם מעצבן ולא שחיק ברגע שמדובר בדמות שחקן במשחק קבוצתי.
 
מפקד- כן, ניסיתי להקטין בחצי את גודל הצלמית, אני חושב שזה עדיין ענק.... מה הגודל של הצלמית שלך, אני אתאים את שלי לפי זה

לדעתי קבוצה צריכה "להסתדר" עם כל הדמוית, ואני די חושב שהקשר בין הדוגמאות שלך לנפיל הוא די רחוק.

אני מסוגל לחשוב על הרבה קבוצות ספרותיות שתמיד היה בהם את הOUTSIDER שלא בדיוק מסתדר היטב בקהל, זה יכול להיות הברברי בעל הכריזמה השלילת, האלף האפל שמסתיר עצמו או הנוכל שתמיד נתפס גונב משהו.
לדעתי לפחות לא כל חברי הקבוצה צריכים להתנהג כמו מבוגרים שקולים ובעלי ניסיון חיים, "להסתדר" זה משהו כמו"הברברי שוב נעצר בגלל מריבה בבר" או "שוב פעם הנוכל הסתבך עם בוס פשע מקומי"

ובוסופו של דבר, אפשר לשאול את השאלה "למה שמישהו שמתנהג כמו בן 14 זועם ירצה להסתובב עם חבורה, או שחבורה תרצה להסתובב איתו? - גם על הכהון של קלמבור שמטיף נגד מעשים של חוסר צדק, אבל הוא עדיין מרפא את החבורה, או הנוכל שממשיך להסתבך בצרות, אבל לא נשכח את זה שהוא מפרק מלכודות ומוצא אויבים נסתרים.
אישית, נראה לי שקבוצה שמתנהגת כולם באותה צורה, היא קבוצה די משעממת.

ב) הנפיל לא מתנהג כמו בן 14 שנוא את העולם, הוא מתנהג כמו מהפכן שחושב רק על עצמו, הוא יתמוך בסוציאליזם בחברה מונרכית, אבל רק כל עוד יצא לו מזה משהו, כי אם לא, הוא יתמוך בתנועת המורדים בעלת הסיכוי היותר גבוה להצליח.

חבר שלי פעם טען שהדמות שאני שיחקתי (ברברי תהו-רע) מתנהגת יותר כמו "תוהו-טיפש" (באנגלית זה נשמע יותר טוב), הנפיל לא מפגר חברתית, בגלל זה יש לו כריזמה גבוה, להתנהג לחוק לא בהכרח הופך אותך לאדם ממורמר שיריב אם הלוחם בקבוצה כי הוא תקף את המטרה שלו, או כי הוא שילם לפונדקאי במקום לרמות אותו.

מבחינה מכאנית, שקלתי לשנות את הבונס החופשי לתכונה לזרזיות, אבל קצת קשה לי למצוא סיבה הגיונית לכך.


אני מניח שאחרי שאעלה על הכתב עוד כמה גזעים אז יהיה לי קצת יותר שליטה בנושא
 
זהו, שמנסיון מצטבר של מאות שעות משחק שלי ושל אחרים, אני יכול לומר שברוב המוחלט של המקרים, דמויות שבכוונה מתנהגות בצורה אגואיסטית ואקסצנטרית פשוט מפריעות למשחק יותר מאשר תומכות בו, עולות לשחקנים אחרים על העצבים ונוטות להרוס את האווירה.

דמויות כמו רייסטלין וגדילן התאימו לספר, אבל ממש לא משתלבות טוב במשחק קבוצתי - אתה היית מסתובב עם אנשים כאלה מבחירה חופשית ובזמנך הפנוי? בספרים גם תמיד יש את הגיבור הראשי ואת שחקני המשנה - וגם זה לא עובד טוב במשחק שולחני קבוצתי. היית רוצה לשחק בחבורה שבה אחד השחקנים הוא אביר וכל השאר הם המשרתים ונושאי הכלים שלו שרק נמצאים ברקע ומחכים באורווה כשהוא עושה דברים מעניינים?
 
אני מניח שזה מה שקורה שמשחקים בקבוצות שונות, אני משחק רצוף כבר מעל 14 שנה בערך, והקבוצה שלי תמיד הייתה כזו : כל אחד מנסה לדאוג לדמות של עצמו יותר מאשר לקבוצה עצמה, לא נעים לי להדות בזה שרוב ההרפתאקות שלו נגמרו במוות של רוב חברי הקבוצה בגלל חבר אחר, או בגלל פלג אחר בקבוצה.

אני מניח שהנג"ח הוא לא גזע שחקן מושלם, לא שציפיתי שהוא יהיה, לאור העבודה שהוא הראשון שכתבתי ל5, ולאור קרס עלילה מוכתב מראש הייתי צריך לתת לו קצת מאפיניים של חוסר הסתדרות בקהילה גדולה.
אני שוב חושב שהנפיל יכול להסתדר בקבוצה, הוא פשוט דורש שחקן בוגר שיודע מה הוא עושה, כמו ששחקן שמשחק אורק/אלף אפל יודע מה הוא עושה.

בנוגע לדוגמאות שלך (ריסטלין וגדלין, ואני מרשה לעצמי להוסיף את וולפגר ודריזט.) כשיש רקע טוב אז כן, הסיבה הספרותית שהקבוצה מרומח הדרקון התקיימה היא כי הם הכירו בעבר, ולא רצו לוותר אחד על השני.
אם סער האמין בריסט בגלל זה, אז גם X יכול להאמין בY הנג"ח כי הוא הכיר אותו לפני שהכאוס השפיע עליו, והוא מרגיש שיש בינהם קשר כלשהו. (אגב, למיטב ידיעתי הן הדמות של ריסט והן הדמות של גדיל נוצרו עקב משחוק מו"ד, ככה שאנשים כן שיחקו עם דמויות כאלה בקבוצה שלהם.)
 
liorgonen3 אמר/ה:
אני מניח שזה מה שקורה שמשחקים בקבוצות שונות, אני משחק רצוף כבר מעל 14 שנה בערך,

ואני משחק מאז 1991 - לא ברצף כמובן ולא תמיד עם אותם אנשים, אבל בהחלט עם קבוצות שהחזיקו 3-4 שנים של אותם שחקנים ופחות או יותר אותן דמויות. דווקא לשחק עם אנשים שונים מידי פעם נותן עוד נקודות מבט.

liorgonen3 אמר/ה:
והקבוצה שלי תמיד הייתה כזו : כל אחד מנסה לדאוג לדמות של עצמו יותר מאשר לקבוצה עצמה, לא נעים לי להדות בזה שרוב ההרפתאקות שלו נגמרו במוות של רוב חברי הקבוצה בגלל חבר אחר, או בגלל פלג אחר בקבוצה.

אז נשמע שהפורמט של "חבורת הרפתקנים שיוצאת למשימות גבורה יחד" פשוט לא עובד לכם - למה שלא תוותרו עליו מלכתחילה לטובת פורמט שתומך בסגנון המשחק הזה בצורה טובה יותר? למשל - משחק של כנופיית רחוב בעיר נמל קשוחה (נמל זה טוב כי באוניות תמיד מגיעים דברים/אנשים/יצורים/מחלות חדשים), עם הרבה תככים פנים קבוצתיים וחיכוכים בתור חלק מובנה בעלילה.


liorgonen3 אמר/ה:
אני מניח שהנג"ח הוא לא גזע שחקן מושלם, לא שציפיתי שהוא יהיה, לאור העבודה שהוא הראשון שכתבתי ל5, ולאור קרס עלילה מוכתב מראש הייתי צריך לתת לו קצת מאפיניים של חוסר הסתדרות בקהילה גדולה.

הסוגיה כאן היא לא מכנית, היא יותר עלילתית. תכלס כל אדם או דמוי-אדם, בלי קשר לגזע שלו, יכול לא להסתדר בקהילה גדולה - מאיפה לדעתך מגיעים נזירים מתבודדים והומלסים בעולם האמיתי?


liorgonen3 אמר/ה:
אני שוב חושב שהנפיל יכול להסתדר בקבוצה, הוא פשוט דורש שחקן בוגר שיודע מה הוא עושה, כמו ששחקן שמשחק אורק/אלף אפל יודע מה הוא עושה.

ביותר מידי מקרים, אנשים שמשחקים "גזעי מפלצת" עושים את זה בשביל יכולות ובונוסים עם "עיצוב" מגניב - דריזט למשל לא מתנהג בצורה שונה מסתם אלף בכיין ומתחסד רגיל, אבל הוא מגיע בעיצוב יוקרתי בצבע שחור, ובמהדורות הישנות היו לו גם מלא בונוסים ויכולות של אלף אפל (חסין לקסם, מסוגל לעשות חושך, מסוגל לרחף, נלחם בשני כלי נשק בקלות). במאמר מוסגר, יהיה מעניין לראות אם הפופולריות של האלפים האפלים כדמויות שחקן תרד במהדורה 5, כשרוב הבונוסים שהיו להם במהדורות עבר נעלמו ונשאר רק העיצוב.

liorgonen3 אמר/ה:
בנוגע לדוגמאות שלך (ריסטלין וגדלין, ואני מרשה לעצמי להוסיף את וולפגר ודריזט.) כשיש רקע טוב אז כן, הסיבה הספרותית שהקבוצה מרומח הדרקון התקיימה היא כי הם הכירו בעבר, ולא רצו לוותר אחד על השני.
אם סער האמין בריסט בגלל זה, אז גם X יכול להאמין בY הנג"ח כי הוא הכיר אותו לפני שהכאוס השפיע עליו, והוא מרגיש שיש בינהם קשר כלשהו.

אגב - כמו שדריזט הוא לא אלף אפל טיפוסי (אלף אפל טיפוסי: סאדו-מזוכיסט, גזען, ביץ' מושפל של כוהנות עכבישים) ככה גם די קשה לייחס לגזע שלם תכונות אופי כוללניות. יצור נגוע-כאוס כמו שתיארת יכול להיות גם יחיד במינו (כמו שדריזט ורייסטלין היו אמורים להיות יחידים במינם, לפני שכל ילד חוגים רביעי רצה לשחק אלף אפל טוב או קוסם רשע שרוצה להפוך לאל, או לשלב את שניהם לדמות אחת..) ולא נציג של גזע שלם. דוגמא לדמות "אנטי ממסדית" עם רקע מעניין ומפותח שכן נתקלתי בה בספרות הנגישה לקורא העברי היא לוגן "תשע אצבעות" מסדרת "החוק הראשון" המעולה של אברקרומבי - לכאורה הוא קלישאה של ברברי אלים שנתקף בשכרון קרב, אבל בפרקים שכתובים מנקודת המבט שלו הפסיכולוגיה שלו מתוארת בצורה מרתקת שמסבירה את הקשיים שלו בהשתלבות במסגרות, המאבקים הפנימיים שלו עם "תשע קטלניות" - הצד הרצחני שלו באישיות שמשתלט עליו מידי פעם, ונסיונותיו הרבים והכושלים להסתדר עם אנשים.

liorgonen3 אמר/ה:
(אגב, למיטב ידיעתי הן הדמות של ריסט והן הדמות של גדיל נוצרו עקב משחוק מו"ד, ככה שאנשים כן שיחקו עם דמויות כאלה בקבוצה שלהם.)

הדמויות האלה נוצרו בפלייטסט של מערכה, ומאוד פותחו בספרים - רייסטלין וגדילן זכו ליותר מיקוד, כי יש להם פוטנציאל מסחרי טוב יותר - יש יותר אנשים (מעצבנים) שמזדהים איתם מאשר עם דמויות כמו מי נהר (לא קיבל אופי בכלל) ותניס (אחת הדמויות הבאמת אמינות המעטות שם).
 
המפקד האלמוני אמר/ה:
liorgonen3 אמר/ה:
אני מניח שזה מה שקורה שמשחקים בקבוצות שונות, אני משחק רצוף כבר מעל 14 שנה בערך,

ואני משחק מאז 1991 - לא ברצף כמובן ולא תמיד עם אותם אנשים, אבל בהחלט עם קבוצות שהחזיקו 3-4 שנים של אותם שחקנים ופחות או יותר אותן דמויות. דווקא לשחק עם אנשים שונים מידי פעם נותן עוד נקודות מבט.

עברנו לשחק ב"מי יותר גדול?" נא להרגיע בבקשה, גם לשחקן/שה"ם הכי טוב יש מה ללמוד. :bones:

בנוגע לגזע, יש לי כמה בעיות רציניות איתו :

1. נטייה.
להבדיל ממהדורות 1-4, מהדורה 5 די ויתרה על התפיסה של נטייה כבסיס לדמות - יש המלצות לגבי גזעים ומקצועות ( משהו עוד יותר קריטי), בניה של גזע שהדבר שמאפיין אותו זה שהוא "כאוטי" במהדורה הזו דווקא היא די.... איך אני אגיד את זה ? בעייתית משהו.

2. ג'ינגי'ם.
עם כל ההערכה שלי למאפיינים גזעים ולבדיחה על זה שאפשר לזהות אותם כי יש להם צבע שיער מאוד, אבל מאוד מאוד יחודי, זה לא מסתדר לי עם כאוס שיש מאפיין אחד בולט וצר מאוד של היצורים האלה, והוא תקוע להם על הראש. פס שיער בצבע ירקרק באיזשהו מקום בגוף? מעולה, צבע שיער שמשתנה ומסמל אותם כ"כאלה" ולא כבני הגזע המקורי ( כמו שאמרתי, ג'ינג'ים הם לא משהו נפוץ במיוחד, אבל צבע השיער הזה הוא עוד יותר בוטה).

3. ה- אני לא זוכרת איך קראו לזה בעיברית - נקודת השינוי של הדמות.
ממש לא אוהבת את זה, אולי זה יתאים למשחק חד פעמי שבו זה מסביר מדוע השינוי של הדמות היה כל כך קיצוני, אבל ממש לא במשחק דמות אמיתי לאורך קמפיין.

4. פלאף. לוציפר היה מלאך שנפל.
כך שמה שיש לך כאן זה בני שטן, לפחות לפי הפלאף.
 
חזרה
Top