• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

עזרה בחלקים להרפתקה

The_Sorcerer

פונדקאי מהשורה
היי!
אני בונה כרגע הרפתקה לקבוצה של כ5-6 שחקנים חדשים, ורציתי לשאול אם תוכלו לעזור לי בחלק מן ההרפתקה.
בעקרון הסיפור שמאחורי זה, הוא שליד העיר גראוונדל, ישנה כניסה קסומה למבוך/כלא שנבנה על ידי מייסדי העיר, אך כעת הוא אינו בשימוש משום שהשתלט עליו דרואיד אכזרי שהגיע לכלא. רציתי כלא זה הינו מבוך משום שאחד מהמייסדים הכין אופצייה מסויימת ליציאה(שכמתבקש היא בסוף המבוך) משום שהוא ידע שאחיו הולך להיכנס לכלא והוא רצה לעזור לו לצאת משם. המבוך יהיה מורכב משלושה חלקים ראשיים: מבוך המקצועות, מבוך המבחנים, וחדר הפורטל (אלה לא באמת השמות שלהם אלא הדרך הכי קצרה לתאר את מה שיש בהם). החלק הראשון, הוא מבוך שנכנסים אליו דרך הכניסה לכלא. ישנם שלושה חלקים למבוך זה, חלק הקסם, חלק התחבולה, וחלק הלוחמה, וכשמם כן הם: בחלק הקסם ישנן התקלויות שקשורות לקסם, בתחבולה ישנן כל מיני מלכודות וחדרים סודיים, ובלוחמה יש קרבות ישירים. לכל אחד מהחלקים יש שומר אותו יש להביס על מנת לקבל שליש מטה שישמש למעבר לחלק השני. מה שאני מבקש, זה האם תוכלו לעזור לי להשלים מספר חלקים: 1. שומר הקסם 2. שומר התחבולה 3. ו4. שתי היתקלויות במחוז הלוחמה שיהיו מעניינות.
5. מבחן כלשהו שיכול להיות לקוסם מדרגה 1-2.
תודה רבה מראש
יובל
 
אהלן יובל! ברוך הבא לפורום.

ראשית תן לנו קצת רקע, איזה מהדורה אתם משחקים, רמת נסיון וכדומה על מנת שנוכל לתת לך עצות ספציפיות לשאלה שלך.
 
שומר הקסם יכול להיות גולם שואב קסם או משהו בסגנון, או יצור שמשבש קסמים לתוצאות לא צפויות.
שומר התחבולה יכול להיות מעין יציר כפיים דמוי גובלין שמתרוצץ ומפעיל מלכודות.
בלוחמה אפשר קרב בסביבה יחודית כלשהי (בריכת חומצה, רצפה שבורה עם איי אדמה קטנים מרחפים באמצע, וכו') או עם יצורים שנלחמים בצורה מיוחדת- מספר יצורים שאבן חן ענקית בתקרה מהווה מוח ששולט עליהם, לדוגמא.
 
dragons אמר/ה:
שומר הקסם יכול להיות גולם שואב קסם או משהו בסגנון, או יצור שמשבש קסמים לתוצאות לא צפויות.
שומר התחבורה יכול להיות מעין יציר כפיים דמוי סובלים שמתרוצץ ומפעיל מלכודות.
בלוחמה אפשר קרב בסביבה יחודית כלשהי (בריכת חומצה, רצפה שבורה עם איי אדמה קטנים מרחפים באמצע, וכו') או עם יצורים שנלחמים בצורה מיוחדת- מספר יצורים שאבן חן ענקית בתקרה מהווה מוח ששולט עליהם, לדוגמא.
רעיונות מגניבים! האם אלה יצורים שגם נמצאים במגדיר המפלצות או שהן פרי עטך? בנוסף אתה בטוח ששחקנים חדשים בדרגה 1 יצליחו להילחם בהם?
Blackwarder אמר/ה:
אהלן יובל! ברוך הבא לפורום.

ראשית תן לנו קצת רקע, איזה מהדורה אתם משחקים, רמת נסיון וכדומה על מנת שנוכל לתת לך עצות ספציפיות לשאלה שלך.
אנחנו משחקים מהדורה 3.5, אלה שחקנים שלא שיחקו מעולם במבוכים ודרקונים או משחק תפקידים אחר אבל הם כן באותו ראש של עולמות פנטזיה. אני מתכנן להתחיל איתם את ההרפתקה בצורה רגילה, כלומר שהם יתחילו מדרגה 1 ולא גבוהה יותר.
 
סבבה, דבר ראשון הייתי מכוון להרפתקה שתסתיים כולה במפגש אחד, ושתהיה הרגשה של התחלה, אמצע וסוף בשביל תחושת הסיפוק של השחקנים.

הייתי מתחיל דווקא בחלק של הקרבות, זה לא חייב להיות מטורף, הם דמויות בדרגה ראשונה ואתה לא רוצה להרוג אותם בטעות מחד או להפוך את הקרבות לנורא קלים ולשבש את הציפיות של השחקנים מהמשחק מאידך.

אני ממליץ על מערה בעלת תקרה גבוהה החתוכה על ידי קירות רבים, הקירות יוצרים שתי וערב שלו מחילות. בהיכנסם לחדר הגיבורים רואים מולם ארבעה שבילים אשר מתפתלים בחדר ושומעים קול נהמות ודיבורים בגובלינית או קרקוש עצמות של שלדים או כל דבר אחר שיבהיר להם שיש אויבים בחדר.

היתרון של המבנה הזה הוא כפול: ראשית, זה דינמי ומגניב אבל לא יותר מידי, כל שחקן מכיר את הרעיון של לוחמה במסדרונות, מה זה מסדרונות ובמה זה מתבטא אז יהיה לך קל להעביר את הרעיון לשחקנים, העובדה שיש קירות שאינם מגיעים עד התקרה תאפשר לדמויות לנסות לטפס ולראות מה קורה בהמשך, לדלג בין שבילים או לעשות שלל דברים אחרים, זה אולי לא יעלה בדעתם של השחקנים אבל אתה תמיד יכול לרמוז להם שזה אפשרי.
שנית, וחשוב מכך, זה מאפשר לך לשלוט טוב יותר במידת הקושי של הקרב, המסדרונות הצרים אומרים שמספר המפלצות שנלחמות באופן פעיל בשחקנים בכל רגע נתון הוא קטן, אם הקרב קשה מידי אתה תמיד יכול להחליט שממש קרוב לשחקנים יש נקודה מאוד צרה בה רק אויב אחד יכול לתקוף. מצד שני אם הקרב קל מידי והשחקנים משתעממים אתה תמיד יכול לאגף את השחקנים עם מפלצת או שתיים בשביל להוסיף עניין.

נ.ב אתה גם יכול להפוך את הקרב ל״אפי״ ע״י טיפטוף של מפלצות, כל הזמן מגיעים עוד יצורים והם שומעים קולות של רגליים רצות בשבילים האחרים.

שים לב שאתה יכול להפוך את כל החדר למין מבוך שכזה ולהניח את חלק המטה באמצע.

בנוגע לקסם, אתה לא צריך שומר קסם, אתה צריך חויה קסומה, לדוגמה בוא נניח והדמויות נכנסות לחדר ענק בצורת פעמון, ברגע שהן עוברות בדלת הן מוצאות עצמן במרכז החדר ורואות שעל כל קירות החדר מופיעה הדלת שדרכה הדמויות נכנסו, כלומר ישנה תמונת מראה של הדלת ולא ניתן לזהות מהיא הדלת האמיתית, בכל פעם שדמות עוברת בדלת שאיננה אמיתית היא מופיעה שוב במרכז החדר, תמונת החדר מרצדת ובהרף עין כל הדלתות משנות מקום.

סיטואציה כזו היא קסומה בעליל, מגניבה ומאתגרת שחקנים, עכשיו מה עושים?
 
קובולדים הם תמיד נחמדים. האויב לא חייב להיות חזק בסטטיסטיקות.
פעם המצאתי, טרולגינים- עם נתונים של גובלין, אפילו קצת חלשים יותר אבל עם יכולת ההחלמה של טרולים.
החבורה ששלחתי עליהם אותם היו ברמה 7-8 והתקשו להתמודד איתם... זה היה בהרים, והם בעיקר דרדרו עליהם סלעים.
 
הי יובל, עוד עצה כללית - Keep it Simple.
אם זו הרפתקה ראשונה שאתה מנחה, אל תנסה לעשות יותר מדי דברים במקביל. תתמקד בדבר אחד או שניים, תעשה אותם טוב ואז במפגש הבא תעשה עוד דבר או שניים.
עדיף לעשות מפגש מגניב, באורך 2-3 שעות, מאשר לנסות להספיק המון ב-4 שעות מבלי שיהיה התחלה וסוף מוגדר. וזה קשה בפעם הראשון - גם לי כמנחה ותיק לפעמים אני לא מצליח לסגור את המפגש בנקודה "טובה".
 
מלכודן קפיץ דלת אמר/ה:
פעם המצאתי, טרולגינים- עם נתונים של גובלין, אפילו קצת חלשים יותר אבל עם יכולת ההחלמה של טרולים.

מזכיר טיפה את הטול (thoul) של מו"ד בקופסאות (שגם קיבל המרה למוד"מ2 - http://www.lomion.de/cmm/thoul.php)
היצור הזה היה הכלאה משונה במיוחד בין הובגובלין, טרול ו.. גועל - כן כן, שלושה הורים שאחד מהם בכלל אל מת...
 
The oldman אמר/ה:
הי יובל, עוד עצה כללית - Keep it Simple.
אם זו הרפתקה ראשונה שאתה מנחה, אל תנסה לעשות יותר מדי דברים במקביל. תתמקד בדבר אחד או שניים, תעשה אותם טוב ואז במפגש הבא תעשה עוד דבר או שניים.
עדיף לעשות מפגש מגניב, באורך 2-3 שעות, מאשר לנסות להספיק המון ב-4 שעות מבלי שיהיה התחלה וסוף מוגדר. וזה קשה בפעם הראשון - גם לי כמנחה ותיק לפעמים אני לא מצליח לסגור את המפגש בנקודה "טובה".
אז האם יש לך כל מיני המלצות לחד"פ מעניין שילהיב אותם? קח בחשבון שהמפגש יהיה בערך 3-4 שעות ויכלול גם יצירת דמויות.
 
אני לא מכיר את המכאניקה של שלוש וחצי, אבל אני בטוח שמישהו כאן יוכל לומר לך מפלצות דומות או זהות במגדיר המפלצות. אני כתבתי סיפורית בלבד.
מה שכן, אתמול לא כתבתי את זה כי זה היה מאוחר מדי, מה שאתה מתאר נשמע כמו משהו שמרגיש קצת כמו משחק מחשב- יש את האתגר של הקסם, של המחשבה, ושל הקרב, ואחרי שעוברים את כולם מגיעים לסוף. יכול מאוד להיות שזה לא יפריע לכם, במיוחד בגלל שאתם רק בהתחלה, וטוב להתחיל במשהו פשוט (אני מצטרף לאלו שמעלי).
אני ממליץ שאחרי שתכירו קצת את המשחק, תנסה לעשות יותר מזה- מסע בספינה לאי מקולל כשפיראטים וספינות רדופות רוחות שורצים בכל מקום, כך של דמויות יש יותר בחירה וזה לא מרגיש כמו שלבים במשחק מחשב.

נ.ב כתבת לי הודעה פרטית, אין צורך בזה אם כתבת לי את זה כבר בעץ כאן.
בהצלחה!
 
dragons אמר/ה:
אני לא מכיר את המכאניקה של שלוש וחצי, אבל אני בטוח שמישהו כאן יוכל לומר לך מפלצות דומות או זהות במגדיר המפלצות. אני כתבתי סיפורית בלבד.
מה שכן, אתמול לא כתבתי את זה כי זה היה מאוחר מדי, מה שאתה מתאר נשמע כמו משהו שמרגיש קצת כמו משחק מחשב- יש את האתגר של הקסם, של המחשבה, ושל הקרב, ואחרי שעוברים את כולם מגיעים לסוף. יכול מאוד להיות שזה לא יפריע לכם, במיוחד בגלל שאתם רק בהתחלה, וטוב להתחיל במשהו פשוט (אני מצטרף לאלו שמעלי).
אני ממליץ שאחרי שתכירו קצת את המשחק, תנסה לעשות יותר מזה- מסע בספינה לאי מקולל כשפיראטים וספינות רדופות רוחות שורצים בכל מקום, כך של דמויות יש יותר בחירה וזה לא מרגיש כמו שלבים במשחק מחשב.

נ.ב כתבת לי הודעה פרטית, אין צורך בזה אם כתבת לי את זה כבר בעץ כאן.
בהצלחה!
חחח אני מצטער לא שמתי לב. תודה רבה! אני חשבתי שבאמת יהיה אפשר אולי לפתח כמה הרפתקאות מסביב לעיר הזו אחרי שהדמויות יעלו דרגות.
 
The oldman אמר/ה:
כתבתי הרפתקה קצרה בשם נשיקת השושן - http://www.pundak.co.il/library/dnd/414-הרפתקאות-מבוכים-ודרקונים-נשיקת-השושן
היא למבוכים ודרקונים ארבע אבל קל להתאים לחמש.

אני גם כותב הרפתקה חדשה במסגרת מימון המןנים , אם מעניין אותך - http://publishing.pundak.co.il/champions.html
היי, כתבת שזה לדרגות 2 ומעלה, זה לא קצת יהיה בעייתי אם הדמויות יהיו בדרגה 1?
 
ההרפתקה היא גם למהדורת מו"ד אחרת, הוא הציע את זה בשביל שתסתכל על הסיפור ותיקח השראה להרפתקה משלך.
אני עשיתי התאמה להרפתקה לטעם אישי ושיחקתי אותה עם שיטה אחרת לגמרי (עולמות פראיים) בלי שום בעיה. השתמשתי רק בתוכן הסיפורי.
 
בוקר טוב!
קח בחשבון שהכנתי דמויות בפעם הראשונה יכולה לקחת הרבה זמן, לשחקנים חדשים אני ממליץ דמויות מוכנות מראש וישר לקפוץ למשחק .
 
Blackwarder אמר/ה:
בוקר טוב!
קח בחשבון שהכנתי דמויות בפעם הראשונה יכולה לקחת הרבה זמן, לשחקנים חדשים אני ממליץ דמויות מוכנות מראש וישר לקפוץ למשחק .
דווקא אני חושב שהכנת דמויות היא קטע אינטגרלי מהמשחק. זה מאפשר להתחבר לדמות ברמת האופי והרקע.
גם תמיד אפשר להכין דמויות בבית כחלק מהרקע, ייתן לשחקנים מתחילים את התירוץ לקרוא קצת
 
אישית אני מעדיף הכנת דמויות כקבוצה, מאפשר לבנות את הקבוצה בצורה יותר טובה ואני מסכים שהכנת דמויות זה חלק אינטגרלי אבל בשביל שחקנים חדשים עדיף לקפוץ ישר למשחק ומקסימום להכין דמויות חדשות בהמשך.
 
הכנת דמויות כקבוצה מאפשרת גם לתאם רקעים על איך הדמויות נפגשו, או אולי חלקן קשורות אחת לשנייה (חברות ילדות, הכירו במהלך מסע וכו'). לא כל החבורות נפגשו יחד בפונדק ביום בהיר אחד.
 
חזרה
Top