• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

תגובות [תגובות] היתקלויות אקראיות - זה כל הקסם

מאמר פרי מקלדתי עלה לפורטל "הפונדק" בנושא היתקלויות אקראיות - זה כל הקסם. דיון מהאסכולה השינה ועד למבוכים-ודרקונים 5 בנושא היתקלויות אקראיות, השימוש הראוי בהן והתועלת שהן יכולות להביא למשחק.
 
במהדורה השנייה טרחו להדגיש שבמבוך ההיתקלות מושפעת מ"עומק הקומה" כשבקומות העמוקות יותר יש מפלצות חזקות יותר או קבוצות יותר גדולות של מפלצות חלשות - זה לא בהכרח היה הגיוני כמובן - אם יש לי עוגים בקומה השלישית אז כדי לצאת החוצה מידי פעם הם בכל זאת יצטרכו לעבור דרך הקומה השניה (ננולים) והראשונה (קובולדים) ולמעשה אין שום סיבה הגיונית למה שהננולים לא ישתלטו גם על הקומה הראשונה (שהיו חייבים לעבור בה בדרך לשניה) ויפטרו מקובולדיה.

להבדיל, בהיתקלויות מרחבים התפיסה הייתה שבהתאם לתנאי השטח יש סיכוי שתפגוש כל דבר - מדרקון ועד זוטון. לכל סוג אזור הייתה טבלת היתקלויות משלו, שבה ההתפלגות של המפלצות הייתה מסודרת לפי מידת השכיחות שלהן בעולם המשחק - ככה שיותר סביר שבאזור הררי תפגוש עז (נפוץ) מאשר הובגובלין (בלתי שכיח), ענק עננים (נדיר) או דרקון אדום (נדיר מאוד) - ושום סיכוי שתפגוש תריסנית מאנטה* או דרקון כחול כי זה לא אזור המחיה שלהם ולכן הם לא יופיעו בטבלאות שלו לעולם.

* בהרפתקה דפוקה של מיצוב בשם "נשות הירח" הופיעה תריסנית מאנטה בתור היתקלות יבשתית. להזכירכם, מדובר בדג שנראה ככה:
[IMG]http://en.wikipedia.org/wiki/Manta_ray#mediaviewer/File:Manta_birostris-Thailand3.jpg[/IMG]
 
אחלה כתבה, אני חושב שאפשר היה לכתוב גם שלא להגזים עם ההיתקלויות האקראיות כי אז אין ממש מקום להרפתקה עצמה.
למרות שיכול להיות מגניב שתהיה הרפתקה שבנויה כמעט רק מהיתקלויות אקראיות בגלל שהדמויות משוטטות במבוך קסום משתנה תמיד.
 
בטבלאות ההיתקלויות היו גם "היתקלויות חברתיות" - למשל חבורה של אצילים מתנשאים או מגייסים-בכפיה שינסו לגרום לדמויות להצטרף נגד רצונן לצבא או לצי.

אפשר לבנות היתקלויות אקראיות גם לאירועים חברתיים לגמרי, שפשוט מסבכות אותם בצורה שמעניין לשחק. למשל - טבלת "היתקלויות" למסיבה:

1) אתה פוגש שם מישהי שזוכרת שהיית האקס המיתולוגי שלה - חבל שמעולם לא הייתם באמת זוג.
2) גנדרן מציע לך להתחרות איתו בריקודים (כמו בסרטים "סטרסקי והאץ'" ו"אמריקן פאי - החתונה")
3) בקוקטייל שנתנו לך היה יותר מידי אלכוהול ממה שחשבת שיש בו.
4) מלצר מפיל עליך מגש עם אווז צלוי.
5) מנגנים את השיר השנוא עליך.
6) מנגנים את השיר האהוב עליך.
7) אתה דורך על הרגל של מישהו חשוב.
8) מעבירים לך פתק בו כתוב "פגוש אותי בחוץ, בגן השושנים, ליד הפסל של הקופידון המשתין".
9) מישהו עוקב אחריך.
10) מישהו מחליט שזה מצחיק לחבוש את האווז מסעיף 4 במקום כובע ולהתרוצץ בצעקות "אני הוא קורנהוליו האדיר!".
 
דראגונס, הגולדשיטר היה לטאה ענקית עם פרצוף בערך-אנושי ש...ובכן, הייתה מחרבנת פיסות זהב כל כמה מטרים של הליכה. הרעיון הוא שהיא משאירה אחריה שביל של פיסות זהב שכאילו נפלו מהארנק של מישהו, ואז הרפתקנים אוספים את זה כל הדרך למאורה שלה ושם היא אוכלת אותם.
אחרי כמה שעות, פיסות הזהב היו מתפוררות לצואה מיובשת.

וזו רק סיבה אחת לכך שההרפתקה "נשות הירח" ידועה לשמצה.
 
the Nerubian אמר/ה:
וזו רק סיבה אחת לכך שההרפתקה "נשות הירח" ידועה לשמצה.

סיבות נוספות הן:

* כל החבורה מורכבת מנשים עם שמות של שחקניות בטלנובלה ארגנטינאית - סברינה, אלווירה, וכו'.

* "נשות הירח" לבושות כולן בבגדי עור צמודים ומתוארות כחבורה של מלכות סאדו - אין ספק שהורים בשנות התשעים שמחו שכשהילדים שלהם הלכו ל"טורניר דרקונים" נתנו להם לשחק בגרסא מוקדמת של "חמישים גוונים של דרקון".

* המבוכים בהרפתקה בנויים בצורה של מסדרון אחד ישר עם היתקלויות - אחד מהם אפשר לעבור רק בעזרת חידה די טיפשית שפתרונה גם גורם להיעלמות הבגדים והציוד של הדמויות.

כן כן, שלחתם את הילדים שלכם ל"טורניר דרקונים" שבו הם משחקים גיבורות של טלנובלה שמתפשטות בזמן שהן נלחמות במלכות סאדו. חינוכי להפליא.
 
קראתי, ואני חושבת שאת הנקודה הכי בעייתית אתה לא ציינת :

מבחינתי, אם הדמויות יודעות שהמפלצות המשוטטות אינן "חלק מההרתקאה", אז יש בעיה עם רצינית עם הדרך שבה ההרפתקאה בנוייה ( נכון, ברגע זה אמרתי שיש בעייתיות גדולה עם 99% מההרפתקאות ), מפלצות משוטטות עבורי אינן עוד יצורים שצריך לחסל בשביל נק"נ , אלא חלק מהותי מההרפתקאה, ואם הדמויות מצליחות לנחש האם הגובלינים שתקפו את המחנה הופיעו שם רק בגלל גלגול קוביה או שהיה רשום בהרפתקאה שהם יותקפו בלילה.... אז יש בעיה אחרת :)
 
באופן כללי השחקנים אצלי יודעים שמפלצות משוטטות הן חלק מהמשחק, לא רק ההרפתקאה. מבוכים\שממה זה מקום מסוגן ולפעמים מופיעות שם מפלצות... בייחוד אם לא מתנהלים בזהירות (הווה אומר, עושים רעש או ישנים במקום לא מוגן במבוך).
 
מה שכן יכול להיות בעייתי שזה "לאורך הדרך" ואז הן יכולות לשרוף את כל המשאבים שלהן על ההיתקלות כי הן יודעות שתהיה להן מנוחה ארוכה עד ההיתקלות הבאה.
מה שכן, הייתי רוצה להריץ הרפתקאה שהדמויות מלוות אספקה וכל יום מותקפות בידי משהו אחר, וכל היתקלות היא קשה במיוחד אבל יש להן מקסימום קסמים ויכולות.
 
dragons אמר/ה:
מה שכן יכול להיות בעייתי שזה "לאורך הדרך" ואז הן יכולות לשרוף את כל המשאבים שלהן על ההיתקלות כי הן יודעות שתהיה להן מנוחה ארוכה עד ההיתקלות הבאה.
מה שכן, הייתי רוצה להריץ הרפתקאה שהדמויות מלוות אספקה וכל יום מותקפות בידי משהו אחר, וכל היתקלות היא קשה במיוחד אבל יש להן מקסימום קסמים ויכולות.

בשביל זה הדמויות לא חייבות ללכת לשום מקום - אפשר לשים אותן על סירת נהר ששטה בגרסא מסוכנת במיוחד של האמזונס, או לקרקע אותן לגמרי ולתת להן להגן על מצודה קדמית שנמצאת על הגבול עם איזו ארץ מסוכנת ושורצת מפלצות (למשל - קאחאבאד מסדרת ספרי המשחק של "כישוף" ברביעיה של "כתר המלכים")
 
מה שכן יכול להיות בעייתי שזה "לאורך הדרך" ואז הן יכולות לשרוף את כל המשאבים שלהן על ההיתקלות כי הן יודעות שתהיה להן מנוחה ארוכה עד ההיתקלות הבאה.
לא בהכרח. אם הדמויות בדוחק, אולי אין להן זמן למנוחה ארוכה כל יום - ואז גם אלמנט של עייפות נכנס ופתאום יש להן פחות משאבים בכל פעם. גם דברים כמו מחלות או רעלים (או סתם פציעות רציניות) יכולים להשפיע לאורך זמן ולחשי ריפוי רגילים לא מספיקים בשביל להפטר מהם.
 
אני תמיד מניח שאם זה לאורך הדרך תמיד אפשר לעצור ולנוח בסופה, אבל רעיון של היתקלויות אקראיות של מפלצות מרעילות יכול להיות אחלה שדרוג צעניין, במיוחד אם זו אסטרטגיה של הבוס הראשי, ואז הם צריכים להגיע אליו לפני שיתעייפו מדי או למצוא תרופה לרעל\מקום בטוח.
 
עכשיו אני מנסה לחשוב לעצמי איך יעבוד בצורה טובה משחק של "הגנה על המבצר".. יש בזה הרבה מלכודות-שיעמום (בעולם האמיתי "להחזיק קו" במוצב זה לא מעניין רוב הזמן ושכזה נהיה "מעניין" אז זה די זוועה) אבל אני חושב שעולים לי כמה רעיונות חצי-אפויים.

אבל כן, נראה לי שיכול להיות די קשה למשוך את זה יותר מ2-3 פגישות. הסיבה ש"אם יש גן עדן" היה ספר טוב היא שהיו בו המון דברים שעוברים די גרוע במשחק קבוצתי, בעוד ש"בופור" היה סרט משעמם כי ברגע שזה עבר מהספר למסך נשארת רק עם חבורה של אנשים שנראים ולבושים אותו דבר שיושבים במצודת נמרוד ומדברים על החיים.
 
חזרה
Top