• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

ש: 18 ומעלה בתכונות

Mercury

פונדקאי מהשורה
איך יכול (אם יכול) לקרות מצב שלדמות יש מעל 18 בתכונה כלשהי? הרי מגלגלים 4ק6 ומשמיטים את התוצאה הנמוכה.... זאת אומרת מקסימום 18....
מחכה לתשובות
 
לגזעים מסויימים יש מתאמים גזעיים שעשויים להעלות או להוריד את התוצאה שגילגלת.
בנוסף, אמצעים קסומים כאלה ואחרים יכולים להשפיע על ערכי התכונות שלך גם אחרי השלב הראשוני של יצירת הדמות.
 
ועם אנחנו כבר בשאלה הזאת, מה הדרך הכי טובה לקבוע תכונות? לגלגל לכל אחת, לגלגל לכל אחת ואז לחלק לפי רצון השחקן או לתת מיספר מסויים של נקודות ושהוא יחלק אותם?
 
אני טוען כי הדמויות במו"ד כן אמורות להיות אפיות במידה מסוימת. כלומר הן אמורות להיות מעל לממוצע. מצד שני, נוכחתי לדעת שאם אתה נותן לשחקן לחלק את הנקודות לבד, הוא הולך על שלושה 18 ושלושה 5ים. (עמוק בפנים - כל שחקן הוא קצת פאוור גיימר)
לכן אני נוהג כמו שהספר ממליץ: 4ק6 שש פעמים ואז השחקן מחלק את התכונות על פי הדמות שהוא רוצה ליצור. (והפרצוף של אחד החברים שלי לקבוצה כשיצא לו ארבע פעמים 1 בגלגול 4ק6 היה פשוט שווה הכל :twisted: )
 
אני בניגוד לאטקינסון מעדיף את השיטה שבה אתה מחלק את הנקודות לעצמך. כאשר מישהו מגלגל לעצמו תכונות יכולות לצאת תוצאות כאלו:

11
10
9
9
10
8

אני בטוח שאף אחד לא היה רוצה לשחק עם תכונות כאלה... אבל לעומת זאת בשיטה השנייה מצב כזה בחיים לא יכול לקרות.
 
-ELF- אמר/ה:
אני בניגוד לאטקינסון מעדיף את השיטה שבה אתה מחלק את הנקודות לעצמך. כאשר מישהו מגלגל לעצמו תכונות יכולות לצאת תוצאות כאלו:

11
10
9
9
10
8

אני בטוח שאף אחד לא היה רוצה לשחק עם תכונות כאלה... אבל לעומת זאת בשיטה השנייה מצב כזה בחיים לא יכול לקרות.
מאחר ואתה מגלגל 4ק6 ומוריד את התוצאה הנמוכה, הסיכוי שייצאו כאלה תוצאות הוא קלוש מאוד. ובמקרה הכי גרוע, אם יצאו, מגלגלים שוב. מנסיוני, ממוצע התכונות בשיטה הזו נוטה להיות 14-15.

נו מתימטיקאים: תעשו לנו איזה חישוב סטטיסטי של התוצאה הממוצעת בגלגול 4ק6.
 
-ELF- אמר/ה:
אני בניגוד לאטקינסון מעדיף את השיטה שבה אתה מחלק את הנקודות לעצמך. כאשר מישהו מגלגל לעצמו תכונות יכולות לצאת תוצאות כאלו:

11
10
9
9
10
8

אני בטוח שאף אחד לא היה רוצה לשחק עם תכונות כאלה... אבל לעומת זאת בשיטה השנייה מצב כזה בחיים לא יכול לקרות.

כן, אבל ככה זה יותר מציאותי

יש אנשים שאין להם תכונות כל כך טובות

וכפי שצויין למעלה, יש הרבה דרכים להעלות את הנקודות
 
rannewman אמר/ה:
שהמי"ם, על תיפלו למלכודת הזאת, בגללה יש לי 26 זריזות :lol:

אין שום דבר רע במקסימיזציה הגיונית של היכולות. הנקודה היחידה היא שהתמקדות יתר בזה באה על חשבון משחק עומק, שחשוב כי לרוב הוא בסופו של דבר בלתי נשכח ומהנה יותר.
 
חזרה
Top