• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 [מו"ד 5] מכשף - מה אני מפספס?

לא להיט:
בדרגה 3 יש למכשף 2 הטלות מדרג 2, לקוסם יש 2 הטלות מדרג 2 וגם 4 מדרג 1 ואחרי שהוא נח מנוחה קצרה הוא מחדש עוד הטלה 1.
בדרגה 8 יש למכשף 2 הטלות מדרג 4, לקוסם יש 2 הטלות מדרג 4, 3 הטלות מדרג 2 ו-3, ו-4 הטלות מדרג 1. לאחר שהוא נח הוא יכול לחדש 4 הטלות.

למכשף יש יתרון רק אם הוא נח ממש הרבה, שזה לא ריאלי ברוב ההרפתקאות וגם די מבאס מבחינת רולפליי.
 
הטלת הלחשים של מכשף באמת פחות מגוונת ופחות חזקה. אבל בנוסף יש לו השבעות, שנותנות לו לפעמים להטיל לחשים מדרג 1 מסוימים לפי רצון, שיפורים פסיביים או לחשים חזקים במיוחד פעם ביום.
אני די בטוח שהדברים האלה נוסו במשחק.
 
היתרון העיקרי שלו זה שאין לך חשש לנצל את היכולות שלו בכל קרב נתון. נכון שאשף הוא עוצמתי יותר, אבל אתה לא תמיד יודע האם לשמור סלוטים לקרב הבא או לנצל אותם עכשיו. לכושף זו החלטה פשוטה יותר, כי מנוחה קצרה זה לרוב משהו זמין יותר. הוא פשוט משתמש כשהוא צריך.
בדרגות 1-2 הוא מעפן לחלוטין, היום יש לי בחבורה כושף דרגה 4 וגם אשף דרגה 4, אז נכון שלאשף יש אלפאסטרייק מרשים יותר, אבל לעתים הוא די "מבזבז" את הסיבובים ב cantrip שחלש יותר מהפרץ הקמאי של הכושף.

החסרון של כלזה, הוא שהכושף יכול להיות מעפן לחלוטין כתלות בהרפתקה/מנחה. אם אין הרבה קרבות "חלשים" או שהקרבות הם לא רצף במבוך, אז אין לו יתרון והוא רק חלש יותר בהשוואה לאשף.
 
אישית, אני חושב ששלושת המקצועות המאגיים הראשיים (אשף, מכשף ו..סורסרר? כושף זה התרגום הרשמי? אוף) הם יותר מנות שונות באותו תפריט ולא בהכרח צריך שיהיה את שלשתם בבת אחת באותו עולם משחק ובטח שבאותה קבוצה. אתה בוחר את האחד או שניים שמתאימים לעולם המשחק שלך (כנ"ל לגבי שאר מקצועות, גזעים, לחשים מפלצות..) ומעיף את כל השאר. אם בא לך לשלב משהו ממה שהורדת במקור, אתה תמיד יכול לשים את זה כתגלית, כמשהו מארץ רחוקה וכד'.
 
אני חושבת בדיוק להיפך מהמפקד - גם אם שלושת ה"קוסמים" האלו מטילים לחשים בצורה כזו או אחת וההבדל הוא נראה כמו חשבנואות של סלוטים לכאן או לכאן - אז המשמעות שפספסתם כאן הזדמנות למ"ת עמוק יותר : warlock שונה משני הסוגים האחרונים של מטילי הלחשים כי הוא מתבסס על קשר לישות רבת עוצמה שאינה אל.
עכשיו, מצד אחד זה טוב ( כי יש לך גב ) מצד שני, ברוב המקרים הישות הזו היא לא רעש רקע שקיים, אלא מישהו שנוכח בחיי הדמות כל הזמן, משהו בסגנון אל, רק הרבה פחות יציב ממנו.
לצמצם את הבדל בין קוסם ל warlcok לכמות הסלוטים ומתי הם מתחדשים זו בעיה.
 
לדעתי המכשף מעניין הרבה יותר מבחינה מכאנית מאשר האשף - יש לו כל מיני כוחות ויכולות שהוא מקבל מהפטרון בנוסף ללחשים. הטלת לחשים פרופר זו רק יכולת משנית שלו, בניגוד לאשף שזה השטיק המרכזי שלו.
 
אני עם המפקד האלמוני בעניין. אם לדוגמה אתה משחק בעולם שמבוסס על Warcraft אז אפשר לוותר על קיומו של ה-Sorcerer. אם אתה מעדיף משחק בקמלוט או בעידן ההיבוריאני (קונאן), כנראה שמטיל הלחשים היחיד הוא המכשף (Warlock) שאפשר לראות עליו מייד סימנים לא אנושיים ושהוא מסוגל להטיל לחשים כמעט ללא הפסקה אבל את הדברים הרציניים באמת הוא שומר לפעם ביום או לטקס מופרע.
 
המכשפים בעולם של קונאן היו די חלשים בהשוואה לקוסמי מו"ד. בדרך כלל היו להם סתם טריקים (רצפה ממולכדת וכד'), קצת זימוני שדים וחלק היה קצת קשה להרוג (יש באחד הסיפורים מכשף שרודף אחרי נשר שגנב את ראשו הכרות).

יש באחד הסיפורים של קונאן אפילו מכשף שהקוף המאולף שלו מצליח להערים עליו, לכלוא אותו ולהסתובב לו במגדל לבוש בגלימות שלו.
 
רק עכשיו ראיתי את השרשור הזה. ואתה מפספס הרבה
לוורלוק יש יכולות מחוץ לקסם בכלל.
הוא יכול להיות לוחם לא רע עם נשק, וגיש לא קטן בתוספת נלחשים הנכונים והסכם עם שד. יש לו את הליחשון הכי חזק שקיים. פאקט ספר הצללים ייתן לו כמות לחשים לא רעה בכלל.
והוא יכול להשתמש ביצור שלו למגוון משימות שהופכות אותו ליעיל עד מאוד.
אני מוצא אותו כאחת הדמויות היותר עגולות ויותר מעניינות במהדורה הזו.
אחד הדברים הכי יפים זה שתוכל למצוא 3 וורלוקים שאף אחד אינו דומה למישנהו
 
חזרה
Top