• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

רעיונות לעולמות מערכה שלא הספקתם לפתח

לכל אחד יש כמה רעיונות טובים לרעיונות מערכה שהוא שקל, אבל אף פעם לא כתב ממש. אני מתערב שכמה מהם אפילו טובים. העץ הזה נועד לשתף אותם.
מי שלא מעוניין שישתמשו ברעיונות שהוא כתב יכול לציין זאת באותה הודעה, למרות שאני לא חושב שמישהו יעתיק; כמו שאמרתי, לכולם יש רעיונות משלהם, ולרוב הם אוהבים אותם יותר מרעיונות של אחרים.

הנה כמה משלי:
1.עולם מבוסס על האימפריה הרומית: הגזעים יהיו עמים מנפות האימפריה השונות, והדמויות יעבדו כסוכנים או חיילים עבור הקיסר, או כלוחמי חירות נגדו.
2.עולם מבוסס על המיתולוגיה הפינית: זו מיתולוגיה שעוד לא נעשתה למוות (כמו המיתולוגיה היוונית או הנורדית) ומצד שני יש בה פוטנציאל.
3. עולם שהוא גרסה פנטסטית של פולינזיה העתיקה: לא הרבה יודעים, אבל הפולינזים היו שייטים מעולים והקימו תרבות מעניינת מאוד. העולם יהיה בנוי מים ענק, והרבה איים להם שלטון מקומי, תרבות, וקשרי מסחר עם איים אחרים. עוד לא מצאתי דבר מוגדר לדמויות לעשות, וזה הדבר שמנע ממני לפתח אותו עד עכשיו.
 
בנוגע למיתולוגיה הפינית - הקוסם מורדנקיינן, האלטר-אגו של גרי גייגקס והדמות החביבה עליו בגרייהוק, מבוסס לדברי גייגקס על שילוב בין ואיומיינן מהמיתולוגיה הפינית עם... מרדכי היהודי ממגילת אסתר!
 
עולם שמורכב מעשרות איים מרחפים, שמתחתיהם עוד איים, יש שכבות שונות של איים שבהן ממלכות שונות, וככל שעולים למעלה יש אנשים עשירים יותר (האיים הנמוכים פחות יציבים ומסוכנים, לכן אנשים בלי כסף יכולים להשתכן בהם). אולי מתחת להכל יש ים עצום, שגם הוא מלא איים, ומדי פעם הם מתרוממים לרקיע. המשחק יסתובב סביב ספינות וספינות אוויר, ועל מזימות שונות להפלת איים. יש גם קשרים מסויימים בין האיים הימיים והאיים המרחפים הנמוכים ביותר. יש תרבות והתיישבות בשני האזורים, שכן האנשים התחילו את התיישבותם באיים רגילים, אבל לאורך הזמן ערכו מסעות לאיים או שהאיים שלהם פשוט התרוממו. יש מבצרים רבים על האיים.
 
כמה רעיונות שעלו לי בראש לעולמות מערכה למו"ד אך שלא יצא לי ממש לפתח:

1) עולם פוסט-אפוקליפטי קפוא לאחר שניסוי קסום בקנה מידה גדול "פצע" את רוח-העולם (בעיקרון העולם עצמו הוא יצור חי וסוג של אל\אלה) והביא לתקופת קרח קיצונית. חוץ מבכמה עמקים משווניים שבהם אפשר לקיים חקלאות סבירה, פני השטח הם טייגה במקרה הטוב וטונדרה במקרה הרע. כל מיני חיות מגה-פאונה (ממותות, קרנפים צמריים חתולי שן-חרבות וכו') שבעבר היו מוגבלים לצפון הרחוק משוטטים בשממה שבלעה את הערים והכפרים. מרבית בני-האנוש והגמדים חיים מתחת לאדמה בערים תת-קרקעיות שמגדלות אוכל תחת אור קסום ושמחוממות באמצעות קסם ו\או מקורות גיאותרמיים (מה שנותן לקוסמים כוח אדיר). על פני השטח קשה לשרוד - קר מאוד ובחורף סוער וקפוא. יש נוודים על פני השטח שבייתו ממותות. יש המון חורבות שקפואות בקרח וכמובן - מעמקיהן הנסתרים של הערים התת-קרקעיות.

2) עולם בהשראת מלחמת העולם השנייה אך באנלוגיה פחות ישירה ממה שיש ב"מעצמות ודרקונים". לא לכל מדינה בעולם האמיתי של 1939 יש מקביל ישיר, וחלק מהמדינות שולבו זו בזו, ואף מהלך המלחמה שונה. היבשת עצמה נעה מצפון דרום (בניגוד לאירופה שנמתחת ממערב למזרח). רוב היבשת מיושבת בידי בני-אנוש חוץ מקצהה הצפוני (שמיושב בגמדים - אזור הררי) ומרחביה הדרומיים (שטח ביצות עצום שמיושב בלטאישים ובני-אנוש גם יחד). האויב המרכזי הוא קיסרות הגובלינים (מצויה במרכז היבשת), שתחת שליטתו של הקיסר הגדול, שהוא חצי הובגובלין וחצי דרקון; הוא הצליח לבנות מחדש את עוצמת הגובלינואידים לאחר שאלו הובסו שוב ושוב באופן מחפיר במלחמות מול הגמדים ובני-האנוש והפך אותם למעצמת-על דורסנית; הם מאמינים בעליונות הגובלינואידים על שאר הגזעים, מתחת להם במדרג נמצאות שאר המפלצות ובני האנוש\אלפים\גמדים\זוטונים\הומנואידים שאינם מפלצות בתחתית - נועדו להיות עבדים ו\או להיות מוקרבים לאליהם צמאי-הדם של הגובלינים. הקיסרות פלשה לארצות שסביבה, כבשה אותן בזכות הארגון הנוקשה והיעיל של צבא ההובגובלינים (גובלינים רגילים משמשים כבשר-תותחים) ומשתמשת במפלצות המקומיות כשותפים בשלטון בכדי לשלוט באוכלוסיית בני-האנוש המשועבדת. בצפון הקיסרות הצליחה לכבוש כמה ממעוזי הגמדים אך נתקלה בלחימה עיקשת שמנעה ממנה להתקדם הלאה וכיום שקועה במלחמה ממערה-למערה מול הגמדים; בדרום, פלישה שהתחילה כניצחון מוחץ הפכה לשקיעה פשוטו כמשמעו בבוץ לאחר שהאם-הנערצה של הלטאישים ציוותה להרוס את כל הסכרים שבין הביצות והנהרות. את האם-הנערצה עצמה הקיסרות הצליחה להרוג ואף לכבוש את בירתה, אך כעת היא שקועה במלחמת-גרילה קשה בעומק הביצות מול צבאותיהם הניידים של הלטאישים תחת הנהגתה של אם-נערצה חדשה. מעבר לים במערב מצויה מלכות האלפים האדירה והחזקה בקסם, אך היא שומרת על מדיניות קפדנית של אי-התערבות (חוץ ממכירת נשק וקסם בהנחה לגמדים וללטאישים). היחידות הצבאיות אינן זהות בצבאות השונים - לקיסרות יש אוסף אדיר של מפלצות, החל מהובגובלינים כחיילי-סער, דרך בשר-תותחים גובליני ועד לדרקונים, עוגים וענקים; ללטאישים יש דינוזאורים לרכיבה וללחימה; לגמדים יש טכנולוגיית סטימפאנק; לאלפים - קסם חזק ויצורי-יער ופיה.
 
המפקד האלמוני אמר/ה:
בנוגע למיתולוגיה הפינית - הקוסם מורדנקיינן, האלטר-אגו של גרי גייגקס והדמות החביבה עליו בגרייהוק, מבוסס לדברי גייגקס על שילוב בין ואיומיינן מהמיתולוגיה הפינית עם... מרדכי היהודי ממגילת אסתר!
מעניין מאוד, לא ידעתי! מאיפה שמעת על זה?

אחד נוסף: עולם קפוא לחלוטין, בו כולם נאבקים על גישה למקורות חום מתכלים במהירות. לעיתים הם כל כך נואשים שהם יהרגו אדם בשביל חום דמו.
 
אלה רעיונות שהיו לי במהלך הזמן ולא הצלחתי לפתח לעומק.
* העולם שאליו הולכות הגרביים האבודות.
* עולם בו לבגדים הנטענים בחשמל סטטי יש משמעות תרבותית עמוקה. הרעיון בא לי מפריקת מטען של חשמל סטטי בחנות בגדים שנכנסתי לתוכה.
*עולם בו אנשים מזדווגים באמצעות הלהב. יותר מדי צפיה ב-"מחשבות פליליות" והסוציופתים שם..
 
אוהו. מאיפה להתחיל? חשבתי על גרסאת 3.5.פת'פיינדר לגילוי אמריקה.
"אירופה" הן ממלכות אדם "נוצריות" שהביסו לאחרונה את אימפרית האורקים ה"מוסלמים" (סוגדים לאל המלחמה) הם גילו עולם חדש ומלא תעלומות, כשכל מדינה הקימה קולניה. כנגדם אינדיאנים גמדים, אלפים ומגוון גזעים.

זה אחד מהם. יש לי עוד מלא.
 
ואני עם שאלת הקיטבג : חייב להיות עולם למו"ד ( לאיזושהיא גירסא)? אם לא, למה זה לא משוייך לפורום משחקי תפיקידים?

אחד העולמות האחרונים שיצא לי לשחק נשמע בהתחלה כמו בדיחה -דרואידים נגד איצטקים, הדמות שלי הייתה נינג'ה, וממש היה לי חבל שהקמפיין הופסק.
 
בעיקרון לכל משחק תפקידים חייב להיות עולם מערכה ושיטה, אבל צריך לזכור שכמו שיש את השיטה הפופולארית חופשיטה יש גם את עולם המערכה הפופולארי עולם מערכה לא מוגדר, שבו פשוט המנחה מאלתר. לשחק עם עולם מערכה זה פשוט מאוד נוח, זה מבהיר הרבה דברים ומקל על כתיבת הרפתקאות ודמויות.
 
אגב, אני אוהב מאוד את הרעיון של העץ הזה ונהנה לקרוא אותו.
הרעיון הפוסט האפוקליפטי הקפוא נשמע לי מעניין במיוחד, עם המון וריאציות אפשריות (עיר גמדים בתוך הר געש שמסוגרת לחלוטין לזרים, שבט יטים בוזז שמנהיגם הוא חצי יסודן קרח, רוח נהר שנחלשה מהקור וזקוקה לעזרת הדמויות, לטאישים שנאלצו להסתגל לכפור ונעשו לבקנים וכרתו ברית עם ישות יסודנית של קור, שבט דמי דרקון שמגדל דמויי-דרקון לבנים ומשתמש בהם להישרדות, ועוד ועוד).

חשבתי על וריאציות לזה- עולם שעבר אסון געשי ופני הקרקע הם סדרה של בקיעי לבה ואבן בזלת מנותצת (כל השממות האפוקליפטיות הן תמיד קפואות ומדברות על קפיאה למוות ללא מזון כסכנה ששבטים נאבקים נגדה כל הזמן, בסגנון עידן הקרח- אף אחד עוד לא עשה עולם שבו הסכנה היא להישרף פשוט מהישארות על פני השטח).

עולם טכנומאגי מתקדם שבמלחמה כנגד רוחות הטבע נחרב והעולם הוא כעת ג'ונגל-יער מיסטי, מסתורי, ומלא ערפילים (מזכיר את עולם הרוחות באווטאר או את הנסיכה מונונוקי). ישנן חורבות של טכנולוגיית סטימפאנק, רוחות זועמות, ערים שהקשרים נותקו ביניהן, אלו שיוצאים למחקר או חידוש הקשר נעלמים, קבוצה פנאטית מנסה לבער את היער עד היסוד, בוזזת כל חורבה שבדרך ומשתמשת בשרידי הטכנולוגיה להמשך שריפת היער והמלחמה ביצוריו, וכו'. גם רוחות הטבע נפגעו קשה מהמלחמה, וכדי לגלות את הסוד לשיקום העולם, הדמויות יאלצו להגיע לחורבות עיר הבירה העתיקה של אימפריית הננסים, ולחקור את כתביהם האחרונים, סדנאות העבודה שלהם, חדרי המלחמה שלהם, ולהבין את האמת מאחורי המלחמה.
 
אני תמיד נמצא במתח בין הקטע של לנסות להמציא משהו שמרגיש כמו עולם אחר ולא כמו "זה בדיוק כמו ויקינגים רק שיש להם זנב" מצד אחד, ומהרצון להשתמש בעושר שיש להיסטוריה של העולם האמיתי מצד שני. מה שקורה בסוף זה שבדרך כלל או שאני מערבב - למשל יוצר ממלכה שהיא שילוב בין אנגליה הארתוריאנית לספרד ההבסבורגית עם כמה גוונים של רוסיה הצארית ואינדיאנים ממערבונים בלי תאריך מוגדר, או שאני לוקח משהו מהעולם העתיק ומדמיין איך הוא היה נראה אם היו נותנים לו להתפתח בשקט עד המאה ה-12.

מה שכן, אני לא כ"כ אוהב להשתמש בגזעים דמויי אדם, עניין של טעם - ממילא רובם מרגישים לי כמו בני אדם עם חליפות מוזרות וראיית לילה, אז עדיף כבר להשקיע בלפתח תרבויות אנושיות מגוונות גם בלי לקשט אותן באוזניים מחודדות או זנב שמן ומכוער + קרניים.
 
עשיתי פעם עולם מערכה ששיחקנו בו בערך 2 סשנים לפני שהקבוצה התפרקה (אני מניח שזה נחשב לצורך הדיון). הוא מתקיים כביכול כמה עשרות שנים אחרי שהשדים וכוחות האופל השתלטו על העולם, והוא מן עולם הפוך כזה: השדים בשלטון בכל מקום, הכל אפלולי וקודר, אור השמש מעומעם ובני האדם משועבדים. בניגוד לרוב העולמות, בהם הסדר "טוב" ביסודו וכוחות "רעים" קוראים עליו תיגר - כאן זה הפוך. יצא מעניין, הייתה תחושה שיש מה למצות.

עולם מערכה אחר שרציתי לעשות (שזה כבר יחסית בנאלי ביחס לרעיונות שעלו כאן) הוא עולם שנצמד באופן יותר אדוק לתרבות של ימי הביניים. בהשראת סדרה דוקומנטרית שראיתי על הנושא, התחלתי לחשוב שהרבה היבטים ימי ביניימים אף פעם לא השתלבו אצלי במשחק. למשל, ההיבט הדתי שיצר אווירה מאוד מאיימת - פחד מתמיד משדים והגיהנום שרק הכנסייה יכולה להעניק מהם הגנה כלשהי. היבט נוסף שבלט לי היה הבורות: כשחיים בבורות מוחלטת דברים בנאליים מקבלים משמעות שונה, כמו עננים (ברור ששם זה גן עדן), מה נמצא מעבר להרים באופק (דרקונים, עד שיוכח אחרת) וכל מני אמונות תפלות שמתחברות גם להיבט הדתי.
 
1. עידן של אש ואבן.
הדרקונים עופפו בשמי העולם עידנים רבים לפני שבני התמותה החלו להלך על האדמה, וכאשר אותם בני תמותה החלו ליצור ממלכות ואימפריות, מקטינים את שטחי הציד של הדרקונים וצדים אותם בשביל לזכות באוצרם (הרפתקנים רצחניים ארורים) החליטו הדרקונים להחזיר את המצב לקדמותו.
בשיתוף פעולה חד פעמי נלחמו הדרקונים יחדיו והתחילו בחיסול בני התמותה, דוחפים את שארית הפליטה אל ממלכות הגמדים מתחת לפני האדמה.
זהו עולם מערכה בו הגזע הנפוץ ביותר הוא הגמדים במקום בני האנוש והעולם המתורבת מסתכם ב9 ערי ממלכות הגמדים והדרכים החצובות המחברות בניהן, עלה אל מעל האדמה ותסתכן בהפיכה לטרף בידי הדרקון הראשון שיראה אותך, רד עמוק יותר אל מעמקי האדמה ותגלה איזה זוועות צבאות הגמדים היו צריכים להדוף כאשר הם יצרו את ממלכותיהם.


2. http://pundak.co.il/forums/viewtopic.php?f=5&t=33486
 
dragons אמר/ה:
אגב, אני אוהב מאוד את הרעיון של העץ הזה ונהנה לקרוא אותו.
הרעיון הפוסט האפוקליפטי הקפוא נשמע לי מעניין במיוחד, עם המון וריאציות אפשריות (עיר גמדים בתוך הר געש שמסוגרת לחלוטין לזרים, שבט יטים בוזז שמנהיגם הוא חצי יסודן קרח, רוח נהר שנחלשה מהקור וזקוקה לעזרת הדמויות, לטאישים שנאלצו להסתגל לכפור ונעשו לבקנים וכרתו ברית עם ישות יסודנית של קור, שבט דמי דרקון שמגדל דמויי-דרקון לבנים ומשתמש בהם להישרדות, ועוד ועוד).
תודה רבה.

dragons אמר/ה:
חשבתי על וריאציות לזה- עולם שעבר אסון געשי ופני הקרקע הם סדרה של בקיעי לבה ואבן בזלת מנותצת (כל השממות האפוקליפטיות הן תמיד קפואות ומדברות על קפיאה למוות ללא מזון כסכנה ששבטים נאבקים נגדה כל הזמן, בסגנון עידן הקרח- אף אחד עוד לא עשה עולם שבו הסכנה היא להישרף פשוט מהישארות על פני השטח).
אסון געשי פירושו במקרים רבים ערפיח חומצי\גופרתי ועפר שמכסה הכול. לעלות לפני השטח זה מסוכן - יש ערפיח, הוא מפריע לראייה וגורם לנזק (גם לשריון, חוץ מאולי שריון קסום או מטופל כנגד חומצה). אבל יש מפלצות שדווקא יאהבו את זה - כל מיני רוחות יסודניות של אש, דרקונים מסוימים, אולי אף דמי-דרקון מסוימים... אבל זה קצת דומה לשואה גרעינית\כימית, צריך בחוץ לבוש מגן.
 
המפקד האלמוני אמר/ה:
מה שכן, אני לא כ"כ אוהב להשתמש בגזעים דמויי אדם, עניין של טעם - ממילא רובם מרגישים לי כמו בני אדם עם חליפות מוזרות וראיית לילה, אז עדיף כבר להשקיע בלפתח תרבויות אנושיות מגוונות גם בלי לקשט אותן באוזניים מחודדות או זנב שמן ומכוער + קרניים.
גם אני פעם נקטתי בגישה הזאת, אבל לא מזמן הבנתי שזה מצויין. דבר ראשון זה נותן הרבה גוונים תרבותיים מעניינים, דבר שני זה לא כזה מופרך, בתקופות מסויימות היו על כדור הארץ הרבה זנים של בני אדם חוץ מההומוסאפיאנס, כולל זן מאוד דומה לבן מחצית/גמד, זה מאוד מעניין לחשוב מה היה קורה אם כל שאר זני האדם היו שורדים.
 
muzar אמר/ה:
המפקד האלמוני אמר/ה:
מה שכן, אני לא כ"כ אוהב להשתמש בגזעים דמויי אדם, עניין של טעם - ממילא רובם מרגישים לי כמו בני אדם עם חליפות מוזרות וראיית לילה, אז עדיף כבר להשקיע בלפתח תרבויות אנושיות מגוונות גם בלי לקשט אותן באוזניים מחודדות או זנב שמן ומכוער + קרניים.
גם אני פעם נקטתי בגישה הזאת, אבל לא מזמן הבנתי שזה מצויין. דבר ראשון זה נותן הרבה גוונים תרבותיים מעניינים, דבר שני זה לא כזה מופרך, בתקופות מסויימות היו על כדור הארץ הרבה זנים של בני אדם חוץ מההומוסאפיאנס, כולל זן מאוד דומה לבן מחצית/גמד, זה מאוד מעניין לחשוב מה היה קורה אם כל שאר זני האדם היו שורדים.
מזכיר לי את טרילוגיית "חורף העולם" של מייקל סקוט רוהאן, שם הגמדים
היו למעשה ניאנדרטלים - העלילה מתרחשת בעידן הקרח האחרון רק שהוא הוסיף שם מחזור קודם של הציביליזאציה...
 
עולם שנשלט ע"י שטנים או שדים באמת יכול להיות מוצלח, כמו לחיות בצל של הגהנום. עולם דומה שחרב עקב הכוחות היסודניים יכול לעבוד טוב.
משום מה עולם כזה תמיד נראה לי הכי מתאים כעולם שבו נוסעים אחורה בזמן כדי למנוע את הכל, או שנוסעים לפתיל הזמן הזה מהפתיל הטוב שלך כדי למנוע את היוצרותו.
גם עולם ריאליסטי אני חושב שיכול להיות מאוד כיף ומעניין.

מרתוס-
לדרקונים יש משרתי/מבוכים נשכחים/יצורים ששומרים על אלה.
זה נשמע יחסית קלאסי (שהאויב העיקרי הוא דרקונים) אבל יכול להיות ממש כיף, אם לא נמאס להילחם בדרקונים כל הזמן. לכן אני שואל על דברים אחרי בעולם.
 
דרגונס- הרפתקנים לא נלחמים בדרקונים, הם בורחים מהם.
בכל מקרה, העולם אכן די קלאסי, עד שהדרקונים החליטו לחסל אותם הספיקו בני התמותה (ובייחוד בני האנוש) להקים ולהפיל אימפריות וממלכות, אולי לא רבות כמו אלה שבעולם מערכה רגיל, אבל מספיק בשביל ההרפתקנים לחקור (אני מזכיר שהגמדים הם הגזע הנפוץ ושהרפתקנים הם דבר נדיר מאוד ולרוב לא רצוי בחברה)
בנוסף לכך, הדרקונים חיסלו בשיטתיות רק את בני התמותה שיצרו תרבויות וערים והפריעו לדרקונים. חיות, יצורים קסומים (פיות וחיות קסומות לדוגמה) ודמויי אדם ברבריים (טרולים, לדוגמה) לא קיבלו אותו יחס.
(כמובן שהם עדיין נחשבים לטרף עבור אותם דרקונים שמעוניינים בצייד מאתגר, ואין יצור חי על פני האדמה שלא למד לפחד מצללי כנפי הדרקונים.)
בני התמותה היחידים שחיים על פני האדמה ללא פחד מתמיד נקראים "אנשי הדרקון". מדובר על בני תמותה אשר למעשה משמשים כמשרתים\חיות מחמד אשר שהייתם הארוכה לצד דרקונים (וכשאני אומר שהייה ארוכה אני מתכוון לדורות) שינתה את גופם והוסיפה להם מאפיינים דרקוניים כגון קשקשים וכנפיים. רק לדרקונים מעטים ש אנשי דרקון ואנשי דרקונים שמנסים להשיג עצמאות נהרגים מיידית, דרקון שמעניק ל"אנשיו" עצמאות רבה מדי נחשב כחלש בין הדרקונים והוא כנראה יושמד בהקדם ע"י דרקון אחר.

הנקודה העיקרית היא שלא משנה כמה עוצמתיים יהפכו ההרפתקנים, על פני האדמה הם עדיין יצתרכו להסתתר ולהתחבא בכל פעם שהם ישמעו משב כנפי עור.
אף עיר גמדית לא תסכים להכניס אליה הרפתקנים שעלולים לעורר את זעם הדרקונים, וחיים מעל פני האדמה ללא מקום לחזור אליו יהיו חיים קצרים של הסתתרות ובריחה ללא הפסקה וללא רגע של ביטחון או חיים אף יותר קצרים של לחימה בלתי פוסקת עד הסוף הבלתי נמנע.
 
muzar אמר/ה:
בעיקרון לכל משחק תפקידים חייב להיות עולם מערכה ושיטה, אבל צריך לזכור שכמו שיש את השיטה הפופולארית חופשיטה יש גם את עולם המערכה הפופולארי עולם מערכה לא מוגדר, שבו פשוט המנחה מאלתר. לשחק עם עולם מערכה זה פשוט מאוד נוח, זה מבהיר הרבה דברים ומקל על כתיבת הרפתקאות ודמויות.

לא... לא לזה התכוונתי :confused:

מו"ד, על שלל גירסאותיה, מניחה מספר הנחות בנוגע לעולם ( יש בו קסם, הוא מאוד עתיק, אפשר להרוג דרקונים) שבאופן עקרוני יוצרות הנחות יסוד. תוציא את הקסם ותגלה שמאוד קשה לשחק את מו"ד, ואתה צריך או לשבור את השיטה או לעבור לשיטת משחק אחרות.

מרתוס אמר/ה:
בני התמותה היחידים שחיים על פני האדמה ללא פחד מתמיד נקראים "אנשי הדרקון". מדובר על בני תמותה אשר למעשה משמשים כמשרתים\חיות מחמד אשר שהייתם הארוכה לצד דרקונים (וכשאני אומר שהייה ארוכה אני מתכוון לדורות) שינתה את גופם והוסיפה להם מאפיינים דרקוניים כגון קשקשים וכנפיים. רק לדרקונים מעטים ש אנשי דרקון ואנשי דרקונים שמנסים להשיג עצמאות נהרגים מיידית, דרקון שמעניק ל"אנשיו" עצמאות רבה מדי נחשב כחלש בין הדרקונים והוא כנראה יושמד בהקדם ע"י דרקון אחר.

יענו - מבורגנים elderlings ?
 
חזרה
Top