• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 3/3.5 [3.5] זוג כשרונות שיצרתי וזקוקים לשיפור

טוב, בדרך כלל את רוב מה שאני יוצר אני לא מפרסם, אבל הזוג כישרונות האלו מעצבן אותי כבר הרבה זמן ואני לא יודע איך לאזן אותו.

ניצול פרצה [כללי, לוחם]
כאשר האויב מפספס אותך, אתה יודע לכוון אל הפרצה בהגנות שלו ולפגוע בו במהירות.
דרישות: אחד מהכישרונות הבאים: מיקוד בנשק (כול שהוא), לחימה מסוגננת, מומחיות, מכה לא חמושה משופרת, תגובות בזק, תגובות קרב.
תועלת: כאשר אויב מפספס אותך בעזרת התקפת קפא"פ, אתה זוכה בתוסף 2+ לגלגול ההתקפה לאחת מההתקפות שלך נגדו בסיבוב הבא. אתה יכול להשתמש בכישרון זה רק כנגד אויב אחד בכול פעם.
מיוחד: לוחם יכול לקחת כישרון זה ככישרון לוחם נוסף.
כישרון זה יכול להחליף את הכישרון חמיקה כדרישה לכישרונות אחרים.

הגנות פרוצות [כללי, לוחם]
אתה יודע לזהות פרצות בהגנות של האויבים שלך גם שהם רבים ממך וגם שכולם תוקפים אותך. לעיניך, הם שוטים שאינם יודעים להילחם.
דרישות: זריזות 13, תה"ב 4+, ניצול פרצה, תגובות קרב.
תועלת: אתה יכול להשתמש בכישרון ניצול פרצה [ראה מעלה] כנגד יותר מיצור אחד. כול יצור מעבר לראשון נגדו אתה משתמש בכישרון (וזוכה בתוסף 2+ להתקפה) מנצל לך שימוש אחד בהתקפה מזדמנת לתור הזה. אתה לא יכול להוסיף עוד שימושים לכישרון ניצול פרצה כאשר אין לך עוד התקפות מזדמנות לסיבוב.
בנוסף, כאשר שני אויבים מאגפים אותך ואתה משתמש כנגד שניהם בכישרון ניצול פרצה, הם לא נחשבים למאגפים אותך עד תחילת תורך הבא.
מיוחד: לוחם יכול לקחת כישרון זה ככישרון לוחם נוסף.


הכישרון השני נראה לי חלש מידי, כי הוא לוקח לך מההתקפות המזדמנות לתור. מצד שני, אני לא רוצה לתת לדמות תוסף 2+ לכול ההתקפות נגד אויבים שמפספסים אותה כי זה די חזק. הוספתי את הקטע עם האיגוף, אבל זה עדיין נראה לי די חלש כי הוא לא פועל הרבה (הוא דורש ששני אויבים, שלשניהם יש 2+ להתקפה, יפספסו אותך בהתקפה).

עזרה?


עריכה- הנה הגרסה הנוכחית של הכישרונות-
ניצול פרצה [כללי, לוחם]
כאשר האויב מפספס אותך, אתה יודע לכוון אל הפרצה בהגנות שלו ולפגוע בו במהירות.
דרישות: אחד מהכישרונות הבאים: מיקוד בנשק (כול שהוא), לחימה מסוגננת, מומחיות, מכה לא חמושה משופרת, תגובות קרב.
תועלת: כאשר אויב מפספס אותך בעזרת התקפת קפא"פ, אתה זוכה בתוסף 2+ לגלגול ההתקפה לאחת מההתקפות שלך נגדו בסיבוב הבא. אתה יכול להשתמש בכישרון זה רק פעם אחת בסיבוב.
מיוחד: לוחם יכול לקחת כישרון זה ככישרון לוחם נוסף. כישרון זה יכול להחליף את הכישרון חמיקה כדרישה לדברים אחרים.

הגנות פרוצות [כללי, לוחם]
אתה יודע לזהות פרצות בהגנות של האויבים שלך גם שהם רבים ממך וגם שכולם תוקפים אותך. לעיניך, הם שוטים שאינם יודעים להילחם.
דרישות: זריזות 13, תה"ב 4+, ניצול פרצה, תגובות קרב.
תועלת: אתה יכול להשתמש בכישרון ניצול פרצה [ראה מעלה] מספר פעמים בסיבוב כמספר ההתקפות המזדמנות שיש לך.
מיוחד: לוחם יכול לקחת כישרון זה ככישרון לוחם נוסף.
 
שים לב שהכישרון הראשון דורש רק כישרון אחד שיהיה לך. נראה לי די מגניב שכול אחד שמתמקד בלחימה יכול לקחת את הכישרון, והדמות המקורית שלה יועד הכישרון הייתה עם מכה משופרת ללא נשק. אז כן הכנסתי שם הרבה אפשרויות לכניסה לכישרון (למרות שהאידיאלית היא תגובות קרב, כי היא נותנת לך גם גישה לכישרון הבא).
 
הראשון: חסר לי כאן חמיקה. או בדרישות, או שהכישרון יהווה תחליף לחמיקה - במקרה הזה תוריד לו את הדרישות ותוסיף מיוחד שהוא יכול לשמש במקום חמיקה בדרישות לדברים אחרים.

השני: שתי אפשרויות - או שתיתן לו שימושים כמספר (אבל לא על חשבון) ההתקפות המזדמנות או שאויב שאתה משתמש נגדו בכישרון לא נחשב לאיגוף - שזה הרבה חזק מהגרסא הנוכחית.
 
ת'ור אמר/ה:
הראשון: חסר לי כאן חמיקה. או בדרישות, או שהכישרון יהווה תחליף לחמיקה - במקרה הזה תוריד לו את הדרישות ותוסיף מיוחד שהוא יכול לשמש במקום חמיקה בדרישות לדברים אחרים.
זה דווקא רעיון ממש טוב. אני אוסיף את זה.

ת'ור אמר/ה:
השני: שתי אפשרויות - או שתיתן לו שימושים כמספר (אבל לא על חשבון) ההתקפות המזדמנות
אני אוהב את הגרסה הזו, כי האיגוף היה רק תירוץ לחזק את זה והכישרון עצמו נועד כנגד אויבים רבים ולא כנגד אויב אחד (אם אני מתייחס לרעיון של אסיד). אני אקח את זה.

תודה על העזרה!

(אני חושב שהכישרונות די גמורים, אבל אם לעוד מישהו יש הערות אני אשמח לשמוע).
 
ת'ור אמר/ה:
כן, למה אתה לא מפרסם את מה שאתה יוצר? תמיד נחמד לראות עוד דברים.
כי רוב מה שאני יוצר הוא כישרונות בודדים, או דברים קטנים כאלו שלא מצדיקים עץ משלהם. הם לא קשורים מספיק אחד לשני בשביל להצדיק עץ שלהם ביחד, ועל כישרון בודד אני לא חושב שצריך לפתוח עץ. גם את רוב הדברים שאני יוצר הם די בסדר בשבילי, ואני לא רואה סיבה אמתית לפתוח עץ של "תראו, יצרתי כישרון, אני אוהב אותו ככה אז אני לא באמת צריך כול כך ביקורת".

מצד שני, בקרוב אני כנראה אפרסם משהו שאני עובד עליו כבר כמה זמן, רעיון די ישן שהיה לי ל"כישרונות מיומנות", שנותנים לך שיפור למיומנות וניסיתי אותו כאן שהייתי די גרוע במכאניקה. היום הפכתי את זה לסוג של כישרון טקטי עם 3 אפשרויות שנותן לך להשתמש בצורה מגניבה במיומנות הזו. ככה שלא כול מה שאני יוצר ישאר אצלי.
 
יש כבר כשרונות קיימים שעושים דברים דומים, אבל לא בדיוק אותו הדבר (Defensive Throw, Robilar's Gambit, Karmic Strike). שווה לקחת השראה מהם.

קודם כל, אני תמיד בעד פשטות.

ניצול פירצה
הדרישות של הכשרון הראשון לא הגיוניות ולא תואמות לשום דבר. הן גם מתייחסות למגוון כשרונות שונים עם רמות עוצמה ושימושיות לא אחידה, ובלי קשר ברור אחד לשני (תגובות בזק??).
אני מציע את השינויים הבאים:
דרישות - זרז 13, חמיקה. אולי גם תה"ב 1+.
תועלת - אתה מקבל תוסף 2+ נגד יריב שפספס אותך, אם זה היריב שנגדו אתה משתמש בחמיקה. התוסף ניתן להתקפה הראשונה שלך כנגדו בסיבוב הבא.
הרעיון פה הוא לתת כשרון המשך לחמיקה (הלא שימושי במיוחד). ההגבלה של יתרון מול רק יריב אחד נשארת, אך היתרון הזה מועצם. ההגנה שלך כנגדו עוזרת להתקפה.

הגנות פרוצות
דרישות: בהמשך לכשרון הקודם, התה"ב עולה ל4+, דרישה לזרז 13, חמיקה. אני לא בטוח אם כדאי לשים כאן גם תגובות קרב או מומחיות קרבית, או אף אחד מהם.
תועלת: להחליף התקפות מזדמנות במטרות זה מסורבל. אני מציע אופציה חלופית - אתה יכול להשתמש בחמיקה כנגד מספר אויבים השווה לתוסף הזריזות שלך, ובהתאם לכך גם בניצול פרצה כנגד אותה כמות אויבים.
לגבי היתרון של האויבים המאגפים, זה נשמע כמו פיצ'ר חביב. אפשר להשאיר אותו איך שהוא.
 
פלאפי- אלו אחלה כישרונות, אבל זה לא היה הרעיון שלי. לא התכוונתי לעשות כאן כישרון המשך או משהו לחמיקה. מה גם שהכישרון הראשון די חלש (אתה בוחר את היריב ומנחש אם הוא מפספס או יפגע, לעומת הגרסה שלי שאתה בוחר אותו אחרי הפספוס). אני מקבל את זה שתגובות בזק לא קשור בדרישות, אבל אני אוהב את זה שכול דמות שרוצה לקחת את הכישרון ויש לה קצת מיקוד קרבי יכולה. אז כרגע אני מעדיף את הגרסה הנוכחית, רק בלי התגובות בזק.

ובנוגע לשני שהצעת, האמת שאם אתה פשוט אומר "כמספר ההתקפות המזדמנות בסיבוב" ודורש תגובות קרב, זה בדיוק מה שאמרת בצורה קצת אחרת. פשוט שאני לא לוקח את זה כהמשך לחמיקה, כי זה לא היה הרעיון שלי.

עריכה: הוספתי בהודעה הראשונה ספוילר עם הגרסה הערוכה של הכישרונות, כדי למנוע בלבול.
 
חזרה
Top