• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מכשפים

ran-newman

פונדקאי ותיק
מה קורה כאשר נער מגלה שהוא מכשף, אך אינו מפתח מקצוע זה, האם אפשר לעשות רמה של "חצי מכשף", שבה בעצם אין לא כל כך שליטה בלחשיו, והם יכולים לפעול כנגדו באותה מידה שהם פועלים לטובתו?
אותו דבר עם ברברי, הוא גודל בשבט של ברברים, ורוצה ללמוד להיות אשף, מקצוע שכדי ללמוד אותו יאלץ לעזוב את שבטי הברברים, אבל האם לא נשאר בו כלום מהחיים בשבט?
 
ההגדרה של ברברי בספר אינה כל כך מתאימה לדעתי. ברברי על פי ההגדרה אליה אנחנו מורגלים הוא אדם חסר תרבות, או המגיע משבט פראי נידח. הברברי של מו"ד מתייחס ללוחם ברזרקר בן שבט ברברי. הקוסם שאתה מציע יהיה ברברי על פי ההגדרה הקלאסית ואני הייתי עושה ממנו שאמאן. שיוכו לשבט הברברי לא אמור להקנות לו אי אילו כשרונות של הלוחם הברברי אבל מבחינת אופן המשחק שלו, הייתי עושה ממנו קוסם שבטי עמוס אמונות תפלות ומגיה עתיקה. כאן אולי יש מקום לתהות לגבי השימוש בפולחן אדם, כפי שנהוג בשבטים פרימיטיביים מסוימים. בתור דמות זה קצת בעייתי לשחק קוסם כזה, אבל בתור דב"ש מופרע שמאיים על החבורה - יכול להתאים יופי.

לגבי השאלה הראשונה, זה כבר מעניין. מעין יכולת של קסם טבעי בלתי נשלט שקיימת בדמות.השאלה היא האם הדמות היא יחיד סגולה, או שמדובר במערכה שלמה בה כולם נולדים עם כוח קסם ורק מעטים לומדים לשלוט בו. אם מדובר ביחיד סגולה, יש מקום לבנות דמות מרובת מקצוע, עם דרגה 1 בתור מכשף כאשר חוסר השליטה בקסם כבר ייתבטא באופן המשחק עצמו. שה"ם יכול להוסיף מספר חוקי שולחן לגבי סיכוי לכשלון לחש, או אולי אפילו איזשהו מדד אדרנלין, אשר ברגע שאתה חוצה אותו הכוח מתפרץ באקראי.
אם מדובר במערכה שלמה, כבר יש מקום להכניס שינויים בדמויות הבסיס וליצור טבלאות חדשות לניהול אלמנט הקסם הבלתי נשלט. אני חושב שזה דווקא יכול להיות פרוייקט מעניין ובסיס ליותר ממערכה אחת.
 
הרעיון שלך טוב מעד חוץ מפרט אחד: אי אפשר לעשות ריבוי מקצועות בדמות חדשה ברמה 1, לכן חשבתי לעשות משהו בסגנון "חצי רמה", אשר תהיה אם לחשים חלשים יותר (ואפשר גם חזקים יותר) אשר לא תמיד יפעלו לטובתו, ואולי גם לרעתו, ביחד אם הרעיון שהוא לא שולט מתי הוא ישתמש בלחשים אלו, בקשר למערכה שלמה, אינני שה"ם, ולא שיחקתי ביותר מדי מערכות, כך שאני לא מבין בכך יותר מדי
 
למעשה, אתה כן יכול ליצור ריבוי מקצועות לשני מקצועות בדרגה 0. (לדוגמא: לוחם 0\מכשף 0)
הסבר מפורט על ריבוי מקצועות בדרגה 1 תוכל למצוא בעמוד 40 של הספר לשה"ם (מהדורה 3).
 
זה רעיון יפה מאוד, בסל"ש רשום שלחיות בבית שבו גדל מכשף זה מעניין כי קוראים כל מני דברים משונים כל הזמן, את המשפט הזה ניתן אכל לפתח בכמה דרכים שעולות לי

1. לא מזמן דובר כאן על צערכה של ילדים, הדמויות משחקות קבוצה של ילדים החיים בתוח העיר ומסתבחים בכל מיני דברים, אפשר לעסות חבורת רחוב שבה אחד הוא ילד שנולד עם כשרון הכישוף ולומד כל מני לחשונים מספרים ואף מנסה לפעמים כל מיני לחשים שונים שהם יכול לסחק עם כל מני רשימות בעוצמות שונות לפי צורך וסיכוי להטלת לחש וליצור כאן דמות מעניינת במערכה ללא דרגות אלא בהתקדמות אחרת (כמו חלקי דרגות או מקבילות) להוסיף את הפרחח השכונתי הרזה והזריז שגדל יתום ברחוב, הבריות של בית ספר כמין מגבילה לברברי, הבן של האביר X שלומד בבי"ס לאבירים אבל מתגנב החוצה לפגוש את החברים שלו וליצור עם זה מערכה מעניינת.

2. אחד שגדל בממלכה בה הקסם הוא עבירה שדינה מוות אבל הוא נולד עם היכולת והוא מנסה ללמוד עוד על הכשרון שלו ובלי להתגלות לאף אחד.

3. אחד שנולד בממלכה בה אף אחד לא יודע שקיים דבר כזה קסם וחושבים אותו לאיש קדוש, אנשים באים לקבל ברכות ממנו והוא חייב לשחק את המשחק כדי ללמוד לשלוט בכוחו גם כאשר הוא פוגע במישהוא במקום לעזור (בסגנון "איך כופר כמוך מבקש את ברכתי" או "האלים אינם מאשרים לי.

אפשר לחשוב על עוד כל מיני רעיונות שונים וליצור עם זה דברים יפים מאוד.
 
אולי אתה יכול לעשות שהדמות הזו תוכל לקחת כשרונות ומיומנויות של מיוחדות לקסם, אך לא תוכל להטיל קסמים.
או שתוכל לעשות שכאשר היא תפצל מקצועות, ללא כל קשר לגיזעה, היא לא תסבול מהפחתת נק"ן על מקצוע המכשף.
 
אבל כל הרעיון הוא שהוא כן מטיל קסמים, אבל לא שולט בהם, כך שהם יכולים לפעול גם לטובתו וגם לרעתו, והם אינם מתבצעים בזמן שהוא מתכוון לכך. עוד רעיון שלא חשבתי עליו מקודם: יכול להיות שהוא לא מודע לכך שהוא מכשף, והוא לא יודע שהוא זה שמטיל את הלחשים
 
אתה יכול לקבוע לעצמך, נגיד, כל X זמן, אתה זורק קובית אחוזים, ואם זה נגיד עובר את ה-45%, אז יוצא לו איזשהו קסם. ואז אתה זורק קובית נגיד, ק8, אם יוצא -1, אז קורה A, אם יוצא-2 אז קורה Y, וכו'.
וככה הוא מטיל לחשים "ברנדומליות".
אתה גם יכול לעשות ככה:
*השה"מ מבצע את הנ"ל* ".....לפתע, אתם רואים הבזק אור!"
שחקן1: "מאיפה זה הגיע?"
שה"מ: "זה נראה כאילו הגיע ממאחורי שחקן3."
שחקן3: "מאחורי?" "אני מסתובב, ומסתכל מסביב. אני רואה אויבים?"
שה"מ: "לא."
 
אני משער שהשחקן לא טיפש.
אחרי כמה פעמים שהם יראו קסם מאחורי השחקן הזה, הם יבינו שמשהו קורה.
ואז תפגיש אותם עם איזה איש, שיגיד להם:
"הי! אני מכיר אותך! אתה היית הבן של *שם האב/אם*! הם היו מכשפים נפלאים! תרמו רבות לכפרנו הצנוע."

או להפך: "אני מכיר אותך! אתה היית הבן של אלה שהרסו לנו את הכפר!!! הם עם ה'קסם' שלהם!" "מזל שחיסלנו אותם בזמן."
 
Wood-Elf, הקסמים לא חייבים לבוא לפי השיטה שהמצעת, הם יכולים (כפי שמישהו כאן כבר כתב) במצבים של אדרנלין גבוהה וכד', והייתי רוצה לחזור לשאלה הראשונית שלי, שבא הוא יודע על היותו מכשף, אבל לא פיתח את הכשרון (המולד) הזה
 
אם הוא מכשף, אז למה הוא לא מפתח את המקצוע הזה?
בכל מקרה, אתה יכול שתיהיה לך דרגה אחת בתור מכשף ואת כל שאר הדרגות שלך תעלה במקצוע אחר (או בכמה מקצועות).
 
כאשר הוא יכתוב את קורות חייו, תספר לו שכשהוא היה קטן, הוא תמיד הרגיש הרגשה מוזרה. רצון עז לעשות דברים על-טבעיים.
אך אל תגיד לו שזה אומר שיש בתוכו כוח קסם. הוא תמיד ירגיש את הרצון לעשות דברים על-טבעיים. אך מכוון שהוא לא לקח רמה במכשף, הוא לא יכול להשתמש בכוחותיו, אלא רק ברנדומליות. זה מה שיש לי להציע בתור רעיון.

בקשר לברברי- הוא פשוט הופך לשאמאן. זה בטח מקצוע יוקרה.
 
חזרה
Top