היה הייתה עיר על שפת נהר לבן כחלב ומר כעפר קברים
איש לא יודע מה מקורו של הנהר המר. יש אומרים שאל האור קילל אותו, ויש אומרים שאלת החשכה ברכה אותו. יש אומרים שבראשית אחד מהקדמונים פצע את האדמה פצע עמוק ומזוהם, והמוגלה של אותו הפצע היא ששוטפת את הארץ. יש אומרים שריכוז האנרגיה השלילית באדמת החמרה של שורשי ההרים מהם בוקע הנהר גבוה מהממוצע במישור החומר בכמה אחוזים, אבל מקובל לזרוק את מי שמספר סיפורים משעממים כל כך לנהר המר שיקשקש שם על אחוזים וממוצעים.
הנהר זורם ומתפתל לאורך מישורי המתים, ודרך הגדולה שבערים החיוורות - ניקס. עיר שפרחי הרפאים שלה מתנשאים מעל למגדלים הגבוהים ביותר, ובתי האלמין הכבירים שלה נודעו בכל ארצות השקיעה. העיר משגשגת תחת שליטת הגבירה המלכה האם הרוח התמירה המתבוננת תמיד (או פשוט - הגוויה), עם גילדת הזקקים שמספקת מי שתייה מתוקים וזכים לכל התושבים החיים וגששי הדם שמספקים נקמה מתוקה ממים לכל תושביה המתים.
אל-מתים שמי המרה זורמים בעורקיהם משחקים בקוביה בקטקומבות, קבצנים שאור צורב בוער בארובות עיניהם מוצאים להורג באישון ליל והקברנים של מסדר מי המנוחות מצלצלים בפעמוני נחושת מעל קברים עתיקים.
אין מקום הוגן מניקס, ואין מקום נורא ממנה.
אי שם פעמוני כסף מצלצלים, ועוד מת קם מהקבר לנסות מזלו בעיר הנהר המר, אחלו לו בהצלחה קברנים, הוא עכשיו אחד מכם.
ניקס, עיר הנהר המר היא קונספט ראשוני לעולם מערכה\סתם מקום מגניב\פרוייקט פורום שפיתחתי לאורך שמירה של שש שעות שקצת טגנה לי את המוח. הרעיונות המרכזיים שלה הם:
א. עולם שבו אנרגיה חיובית היא לא טובה ושלילית היא לא מרושעת (תודה נרוביאן, הרבה השראה מהפרוייקט שלכם שם)
ב.נהר עם מים מרים שמקים לתחייה כאל מתים אינטיליגנטים גוויות שנזרקות לתוכו (או אנשים ששותים מהמים שלו באופן קבוע) אבל רק פעם אחת.
ב.1. אקולוגיה מופרעת לחלוטין שסובבת את הנהר - כמות קטנה של צמחים לבנים כמו חלב שגדלים לגדלים עצומים ומהבהבים בחושך. חיות שלא שמו לב שהן מתו וממשיכות בעסקים כרגיל. עצנעים בגודל של גבעות שמטילים טירור על שיירות סוחרים ששטות בנהר. חיות ענק לבקניות שמסוגלות להיפצע אך לא למות, ויוצאות מדעתן מכאב. דגים שנולדים מתים ובוערים באש שחורה בלילות ירח מלא. מרגלים של העצנעים בדמות סרפדים, אטדים ונרקיסים בגודל עוג, אדם,וחתול בהתאמה, שמתגנבים לעיר בחסות החשכה.
ב.2. כלכלה מופרעת לחלוטין שסובבת את הנהר - אלכימאים חמדנים שמזקקים את המים מתמצית של מוות למשהו שבן אדם שפוי גם ירצה לשתות. צוללנים משוגעים ששולים אבני חן שמפיצות חושך מקרקעית הנהר, לא חולים לעולם ומתים מזקנה בגיל עשרים. מסחר בנשמות ובאל מתים. מתנקשים שמומחים במוות מנסיבות טבעיות. תמציות מי נהר במחיר שווה לכל נפש שטובות באותה המידה כדשן, משקה משכר, מדביר מזיקים ושיקוי מחיה מתים.
ג. עיר שבה שפיכת דמו של יצור חיי היא לא חוקית ונענשת בשיטת "עין תחת עין שן תחת שן" מורכבת, שבגדול מסתכמת במוות. אכיפת הכללים האלה נעשית על ידי גוף עירוני אפלולי אך מאיים בשם "גששי הדם" שפותרים פרשיות רצח באמצעות קסם ומשמשים כבלשים שוטרים סוהרים שופטים חבר מושבעים ומוציאים להורג, לפי הצורך.
ד. העיר נשלטת על ידי רוח רפאים מטורפת קלות אך רבת עוצמה, תושיה, משאבים ומשרתים מסורים שאוכפים את החוק והסדר. היא דורשת שכל הוורדים הגרגנוטאורים של העיר יצבעו באדום כל אביב, וישטפו חזרה ללבן כל חורף.
ה. באותה עיר, אל מתים נחשבים לרכושם של קרוביהם או חבריהם (אתה מוריש את עצמך בצוואה), ופגיעה בהם נחשבת להשחתת רכוש לכל היותר. במילים אחרות - דמם הפקר.
ו. אותם אל מתים זהים לחיים כמעט בכל, פרט לחוסרהיכולת המוחלט שלהם להבחין במעבר הזמן כאשר הם נמצאים מתחת לאדמה.
ז. כתוצאה מכך, רבים מהם בוחרים "לישון" לכמה מאות שנים בקברים משפחתיים רחבי היקף, לגור בשכונות תת קרקעיות עצומות של מתים שאבדו כל קשר עם ההווה.
ח. על שלומותם ורווחתם של אותם מתים סהרוריים שומרות לא אחרות מדמויות השחקן - קברנים של מסדר מי המנוחות שמסיבות שונות ומשונות מקדישים את חייהם (ולעיתים קרובות - גם את מותם) להרפתקאות מסמרות שיער של מאבק בגלגלי הביוקרטיה, שודדים, סוחרי עבדים, קרובי משפחה נקמניים, סכסוכים על אדמות קבורה וגובי מס. הכל בשביל לשמורעל בתי הקברות וערי המתים רחבות הידיים של ניקס.
"אבל הזמן" אתם ודאי אומרים "כל זה די מגניב, אבל מה אני קשור לעניין?"
תודה ששאלתם. אני עוד לא פתחתי את הקונספט מספיק, ואשמח לעזרה. בעיקר עם:
קראנץ'
תבניות - נגוע נהר (מלא באנרגיה שלילית, יקום לתחיה כשימות), אל-מת (מישהו שהנהר החזיר) צמח רפאים (גדול יותר! מוזר יותר! זוהר בחושך!)
מקצועות - צריך מקצוע יוקרה לגששי הדם, ולהתאים את מכשף המוותשל נרוביאן לפת'פיינדר אם הוא יאשר
אל מתים - לשבור את הראש לגבי איך לייצג את זה שלא אמור יותר להיות דבר כזה אל מת חסר תבונה. אולי "מקצועות גזע" שהופכים שכן חביב לערפד, גועל, או רוח רפאים באמצעות טקסים שמערבים שתיית מי נהר בריכוזים שונים ותפילות לרוחות קדומות?
פלאף
מבנים חברתיים - למה שאנשים יצטרפו להיות קברנים בעיר שבה אף אחד לא ממש נשאר מת? איך נראת המשטרה הרגילה? איך נראית מערכת החוק? כמה מטורפת חצר המלכות של הגבירה המלכה האם הרוח התמירה המתבוננת תמיד? איך האדם הפשוט מתייחס לסבא שלו שפתאום הפך מראש המשפחה לעבד?
איזורים בעיר - איך נראה הרובע העשיר (פרחי ענק צבועים בשלל צבעי הקשת? רבי-משרתים-מתים שעוברים בירושה מאב לבנו ומשמשים גם כמתנקשים? פסלים של ברווזים?) רובע בעלי המלאכה (הגילדות העיקריות יהיו האלכימאים, הסוחרים, הגננים והקברנים) קטקומבות המתים (כמה קשה בעיית ההרפתקנים החמדנים שמנסים לשדוד את מעט הרכוש שעוד נשאר למתים חסרי המנוח?)
נפשות פועלות - דבשים ושות'
הקברנים של מסדר מי המנוחות - אם הדמויות יהיו מהמסדר הזה, צריך הרבה יותר אינפורמציה עליו מאשר "הם נחמדים למתים וקוברים אותם כשהם מבקשים ומצלצלים בפעמונים שונים בשביל למסור למתים העתיקים מסרים שונים ולהעיר אותם במקרי הצורך".
אז, נשמע מעניין?
איש לא יודע מה מקורו של הנהר המר. יש אומרים שאל האור קילל אותו, ויש אומרים שאלת החשכה ברכה אותו. יש אומרים שבראשית אחד מהקדמונים פצע את האדמה פצע עמוק ומזוהם, והמוגלה של אותו הפצע היא ששוטפת את הארץ. יש אומרים שריכוז האנרגיה השלילית באדמת החמרה של שורשי ההרים מהם בוקע הנהר גבוה מהממוצע במישור החומר בכמה אחוזים, אבל מקובל לזרוק את מי שמספר סיפורים משעממים כל כך לנהר המר שיקשקש שם על אחוזים וממוצעים.
הנהר זורם ומתפתל לאורך מישורי המתים, ודרך הגדולה שבערים החיוורות - ניקס. עיר שפרחי הרפאים שלה מתנשאים מעל למגדלים הגבוהים ביותר, ובתי האלמין הכבירים שלה נודעו בכל ארצות השקיעה. העיר משגשגת תחת שליטת הגבירה המלכה האם הרוח התמירה המתבוננת תמיד (או פשוט - הגוויה), עם גילדת הזקקים שמספקת מי שתייה מתוקים וזכים לכל התושבים החיים וגששי הדם שמספקים נקמה מתוקה ממים לכל תושביה המתים.
אל-מתים שמי המרה זורמים בעורקיהם משחקים בקוביה בקטקומבות, קבצנים שאור צורב בוער בארובות עיניהם מוצאים להורג באישון ליל והקברנים של מסדר מי המנוחות מצלצלים בפעמוני נחושת מעל קברים עתיקים.
אין מקום הוגן מניקס, ואין מקום נורא ממנה.
אי שם פעמוני כסף מצלצלים, ועוד מת קם מהקבר לנסות מזלו בעיר הנהר המר, אחלו לו בהצלחה קברנים, הוא עכשיו אחד מכם.
ניקס, עיר הנהר המר היא קונספט ראשוני לעולם מערכה\סתם מקום מגניב\פרוייקט פורום שפיתחתי לאורך שמירה של שש שעות שקצת טגנה לי את המוח. הרעיונות המרכזיים שלה הם:
א. עולם שבו אנרגיה חיובית היא לא טובה ושלילית היא לא מרושעת (תודה נרוביאן, הרבה השראה מהפרוייקט שלכם שם)
ב.נהר עם מים מרים שמקים לתחייה כאל מתים אינטיליגנטים גוויות שנזרקות לתוכו (או אנשים ששותים מהמים שלו באופן קבוע) אבל רק פעם אחת.
ב.1. אקולוגיה מופרעת לחלוטין שסובבת את הנהר - כמות קטנה של צמחים לבנים כמו חלב שגדלים לגדלים עצומים ומהבהבים בחושך. חיות שלא שמו לב שהן מתו וממשיכות בעסקים כרגיל. עצנעים בגודל של גבעות שמטילים טירור על שיירות סוחרים ששטות בנהר. חיות ענק לבקניות שמסוגלות להיפצע אך לא למות, ויוצאות מדעתן מכאב. דגים שנולדים מתים ובוערים באש שחורה בלילות ירח מלא. מרגלים של העצנעים בדמות סרפדים, אטדים ונרקיסים בגודל עוג, אדם,וחתול בהתאמה, שמתגנבים לעיר בחסות החשכה.
ב.2. כלכלה מופרעת לחלוטין שסובבת את הנהר - אלכימאים חמדנים שמזקקים את המים מתמצית של מוות למשהו שבן אדם שפוי גם ירצה לשתות. צוללנים משוגעים ששולים אבני חן שמפיצות חושך מקרקעית הנהר, לא חולים לעולם ומתים מזקנה בגיל עשרים. מסחר בנשמות ובאל מתים. מתנקשים שמומחים במוות מנסיבות טבעיות. תמציות מי נהר במחיר שווה לכל נפש שטובות באותה המידה כדשן, משקה משכר, מדביר מזיקים ושיקוי מחיה מתים.
ג. עיר שבה שפיכת דמו של יצור חיי היא לא חוקית ונענשת בשיטת "עין תחת עין שן תחת שן" מורכבת, שבגדול מסתכמת במוות. אכיפת הכללים האלה נעשית על ידי גוף עירוני אפלולי אך מאיים בשם "גששי הדם" שפותרים פרשיות רצח באמצעות קסם ומשמשים כבלשים שוטרים סוהרים שופטים חבר מושבעים ומוציאים להורג, לפי הצורך.
ד. העיר נשלטת על ידי רוח רפאים מטורפת קלות אך רבת עוצמה, תושיה, משאבים ומשרתים מסורים שאוכפים את החוק והסדר. היא דורשת שכל הוורדים הגרגנוטאורים של העיר יצבעו באדום כל אביב, וישטפו חזרה ללבן כל חורף.
ה. באותה עיר, אל מתים נחשבים לרכושם של קרוביהם או חבריהם (אתה מוריש את עצמך בצוואה), ופגיעה בהם נחשבת להשחתת רכוש לכל היותר. במילים אחרות - דמם הפקר.
ו. אותם אל מתים זהים לחיים כמעט בכל, פרט לחוסרהיכולת המוחלט שלהם להבחין במעבר הזמן כאשר הם נמצאים מתחת לאדמה.
ז. כתוצאה מכך, רבים מהם בוחרים "לישון" לכמה מאות שנים בקברים משפחתיים רחבי היקף, לגור בשכונות תת קרקעיות עצומות של מתים שאבדו כל קשר עם ההווה.
ח. על שלומותם ורווחתם של אותם מתים סהרוריים שומרות לא אחרות מדמויות השחקן - קברנים של מסדר מי המנוחות שמסיבות שונות ומשונות מקדישים את חייהם (ולעיתים קרובות - גם את מותם) להרפתקאות מסמרות שיער של מאבק בגלגלי הביוקרטיה, שודדים, סוחרי עבדים, קרובי משפחה נקמניים, סכסוכים על אדמות קבורה וגובי מס. הכל בשביל לשמורעל בתי הקברות וערי המתים רחבות הידיים של ניקס.
"אבל הזמן" אתם ודאי אומרים "כל זה די מגניב, אבל מה אני קשור לעניין?"
תודה ששאלתם. אני עוד לא פתחתי את הקונספט מספיק, ואשמח לעזרה. בעיקר עם:
קראנץ'
תבניות - נגוע נהר (מלא באנרגיה שלילית, יקום לתחיה כשימות), אל-מת (מישהו שהנהר החזיר) צמח רפאים (גדול יותר! מוזר יותר! זוהר בחושך!)
מקצועות - צריך מקצוע יוקרה לגששי הדם, ולהתאים את מכשף המוותשל נרוביאן לפת'פיינדר אם הוא יאשר
אל מתים - לשבור את הראש לגבי איך לייצג את זה שלא אמור יותר להיות דבר כזה אל מת חסר תבונה. אולי "מקצועות גזע" שהופכים שכן חביב לערפד, גועל, או רוח רפאים באמצעות טקסים שמערבים שתיית מי נהר בריכוזים שונים ותפילות לרוחות קדומות?
פלאף
מבנים חברתיים - למה שאנשים יצטרפו להיות קברנים בעיר שבה אף אחד לא ממש נשאר מת? איך נראת המשטרה הרגילה? איך נראית מערכת החוק? כמה מטורפת חצר המלכות של הגבירה המלכה האם הרוח התמירה המתבוננת תמיד? איך האדם הפשוט מתייחס לסבא שלו שפתאום הפך מראש המשפחה לעבד?
איזורים בעיר - איך נראה הרובע העשיר (פרחי ענק צבועים בשלל צבעי הקשת? רבי-משרתים-מתים שעוברים בירושה מאב לבנו ומשמשים גם כמתנקשים? פסלים של ברווזים?) רובע בעלי המלאכה (הגילדות העיקריות יהיו האלכימאים, הסוחרים, הגננים והקברנים) קטקומבות המתים (כמה קשה בעיית ההרפתקנים החמדנים שמנסים לשדוד את מעט הרכוש שעוד נשאר למתים חסרי המנוח?)
נפשות פועלות - דבשים ושות'
הקברנים של מסדר מי המנוחות - אם הדמויות יהיו מהמסדר הזה, צריך הרבה יותר אינפורמציה עליו מאשר "הם נחמדים למתים וקוברים אותם כשהם מבקשים ומצלצלים בפעמונים שונים בשביל למסור למתים העתיקים מסרים שונים ולהעיר אותם במקרי הצורך".
אז, נשמע מעניין?