• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 4 [4] המשמיד- יעוד אגדי חדש

משמיד
הכוח- כוחי- חסר שליטה ומעצורים. זהו כוח הרסני; כוח שישטוף את העולם בתפארה.

דרישות: דרגה 21.

לאלימות יש מחיר.
כאשר אדם מבצע מעשה הרג, רסיס מנשמתו אובד לנצח. כאשר מדובר בהרפתקן שדם ומוות מלווים את צעדיו, רוחות אפלות עוקבות אחריו תמיד, צמאות לנפשו. אם לא יזהר, עלול ההרפתקן לאבד שליטה בשפיותו ולתת לצללים למלא אותו.
כוח ההשמד חזק. אין זה משנה אם אתה נוקם שצד את הכופרים בשמו של בהאמות, כושף שקסמיו זורעים מוות באויביו, כהן שרחמנותו ידועה אך אלתו מגואלת בדם, לוחם אדיר שמגונן על חבירו בכל מחיר, מכשף ערמומי שכרת בריתות מסוכנות, מצביא שמוביל את חבריו אל מהומת האלימות, נוכל שלשונו חדה כמו סכינו הקטלני או ברברי שלא שמע מעולם על חמלה. בכל נתיב חיים שתלך בו תעקוב אחריך האלימות ותאיים להשתלט עליך.
המשמידים הם אותם אנשים שנתנו להרס אחיזה בנשמתם. הדבר מתבטא בצורות רבות- תשוקה לאלימות הגורמת לעיניים לבעור באדום, אכזריות נוראה שגורמת לפרצופו של אדם לזרות פחד, או כוח חסר מעצורים שגורם לאדם להראות כמו שד מהשאול. שמו של המשמיד יינשא בפחד בקרב הכפריים שטופי האמונות התפלות ומלכים ישמעו על פעולותיו, ושמו יהגה תמיד בפחד- אפילו בקרב בני בריתו.
שכן כוח ההשמד הוא גם קללה- אם תגבר האלימות על ההגיון, נשמתו של המשמיד תרוסק אל תהום הנשייה ושפיותו תאבד לנצח. המשמידים מרקדים על הגבול הדק שבין ההגיון לשיגעון, חוצים אותו בחוכמה ומותירים אחריהם שובל של הרס.
לא חמלה, ולא מוסר, מובילים את המשמיד בדרכו הדוממת, כי אם המוות באשר הוא. ואין מדובר מדובר במוות הנכון והשקט שפורשת מלכת העורבים על אלו שבא זמנם, אלא המוות המיוסר והלא צודק שממיט אסמודאוס על אויביו בקול שאון.
האם תלך בנתיב זה? נתיב בו כוח גדול הולך יד ביד עם רוע הגדול ממנו?
האם תצעד אל תוך האפילה?

אלמותיות
כאשר הרסיס האפל שוכן בנשמתך, לעולם לא תוכל לדעת האם תחיה בשלווה. רוחך סוערת בקרבך, דורשת ממך לספק את תאוותה לדם. תמיד תיזכר יחד עם אזכוריהם המאיימים של חושך, פחד ומוות.
נשמת ההרס: כאשר אתה משלים את משימת היעוד שלך, הכוח ההרסני שוטף אותו. באם תיחלץ ממנו? משמידים החלשים בנפשם מושמדים והופכים ליצורים של מוות- כמו ביעותים או טורפי נשמות- או לרוחות הרס נוראיות שמשתוללות ברחבי העולם. החזקים מצליחים לשרוד את התפרצות הכוח. הם מתפוגגים לאבק זוהר והופכים לרוח טהורה של שלווה נצחית.

מאפייני המשמיד
גלימות ההרס (דרגה 21): הילה קודרת אופפת אותך לכל אשר תלך. חיות קטנות וילדים נרתעים ממך. יש לך +5 לבדיקות איום אבל -4 לבדיקות כריזמה אחרות (לא התקפות). בכל פעם שאתה גורם לפגיעה חמורה, המטרה סופגת 1ק12+ מתאם התכונה של ההתקפה נזק מוות נוסף (המתעלם מעמידות וחסינות) העוד עיניך מאדימות כליל וצללים עבים עוטפים את גופך.
אבדן השפיות (דרגה 21): בכל פעם שאתה מגלגל 1 טבעי בגלגול התקפה, אתה חייב להתקיף את היצור הקרוב אליך ביותר בהתקפה בסיסית.
הילת המוות (דרגה 24): אתה זוכה בהילה 2. כל המשבצות בהילה שהינן אור בהיר נעשות תמיד לאור עמום. אתה יכול לראות בהילה כאילו היא באור רגיל, גם אם אתה בחושך מוחלט. בכל סיבוב אתה יכול לבחור אויב אחד שנכנס להילה או מתחיל בה את תורו ולהסב לו 1ק10+ מתאם תכונה לבחירתך (הנבחר בעת קבלת המאפיין) נזק מוות.
צללי האופל (דרגה 30): כאשר אתה עומד על סף המוות, צללי אופל בוקעים מגופך ושומרים עליך בעולם הזה. כאשר עליך לבצע זריקת הצלה ממוות אתה יכול לנצל פרץ ריפוי (בלי להשיב נק"פ) כדי לא לבצע את הזריקה ולעלות ל-1 נק"פ. אם בתור שלאחר התור בו ניצלת פרץ ריפוי אתה מסב נזק לאויב, אתה יכול לנצל פרץ ריפוי כפעולה משנית.

כוח המשמיד
נשמת ההרס תכלית משמיד דרגה 26
אתה מרים את ידיך וקורא בקול. כוח אפל נובע ממך ומחזק את גופך.
יומי[*]מוות
פעולה משנית
מטרה: אישי
השפעה: עד לסוף ההתקלות אתה זוכה בעמידות 10 לכל הנזקים וגורם בכל התקפותיך 1ק8 נזק מוות נוסף.
 
מעולה! יעוד אגדי נהדר, מגניב ועם פלאפ מצויין! קבל 1,000 נק"ן פורום! אתה כעת חבר-פורום בדרגה השנייה וזוכה בכוח תכלית ובכשרון נוסף!
:clap:

מכאניקה:

גלימת ההרס - אחלה. מעולה. מגניב.

אבדן השפיות - זה קצת לא מאזן בין דמויות קפא"פ ודמויות מבוססות טווח. אני מציע להחליף ל"את היצור הקרוב אליך ביותר בהתקפת קפא"פ או טווח בסיסית".
את החצי השני של המאפיין לא הבנתי. למה הדמות נעשית הלומה אם היא פוגעת? למה הדמות זוכה בתוסף להתקפה? בסך הכל המאפיין הזה נראה כמו חולשה ולא כמו יתרון - הרי אם אתה מגלגל 1 בנסיון לפרוץ מנעול, פתאום אתה מתחיל לתקוף את שאר החבורה.

הילת המוות - סבבה.

צללי האופל - סבבה.

נשמת ההרס - meh. זה נראה כמו כוח יומי של דרגה 5 או 9.

דבר אחרון - לכל היעודים האגדיים יש בדרגה 26 או 30 שטיק שמאפשר לדמות לרמות את המוות איכשהו. אני מציע להחליף את נשמת ההרס או את צללי האופל ביכולת כזו. אולי כשהדמות אמורה למות, היא מסוגלת לדחות את המוות על ידי ניצול של פרץ ריפוי בכל תור,וברגע שאין לה פרץ לנצל, היא מתה? (אבל אם היא מספיקה להרוג יצור תבוני לפני כן, היא גוזלת את החיים שלו ומחדשת מייד נק"פ בערך פרץ הריפוי שלה ואינה צריכה לנצל עוד פרצי ריפוי נוספים)
 
ייעוד אגדי מדהים :D
הוא מזכיר לי הרבה מאוד דברים מהספר של veil of darkness.
דווקא הקטע של היתרון-חסרון מתאים מאוד לכאן, זה נתיב מופת שמיועד לדמות רעה בעצם, ומושלם לקמפיין בו הדמויות הן הרעות.
 
ייעוד אגדי מעולה, אין תלונות, חוץ מהכוח של נשמת ההרס, לדעתי תעלה את העמידות ותעלה את הנזק, אבל הרעיון שלו מצויין.
הנה הצעה:
תוריד את צללי האופל ובמקום תוסיף כוח שמונע מוות, כי כמה שזה מגניב, זה טוחן פרצי ריפוי, ואתה יכול בקלות להגיע למצב שנגמרים לך הפרצים ככה.
 
nextorl אמר/ה:
הוא מזכיר לי הרבה מאוד דברים מהספר של veil of darkness.
אתה בוודאי מתכוון ל-Book of Vile Darkness - ספר האפלה המתועבת.
אבל אני חושב שהיעוד הזה מתאים לא רק לדמויות רעות אלא לכל דמות שמתרגלת לפתור בעיות באלימות. זכור שאדם רע לא חייב להיות אלים (הוא יכול לנצל, לגנוב, לרמות וכו') וגם אלו שפועלים מתוך אלטרואיזם עלולים להסחף למעשים קיצוניים - שזה מה שהייעוד הזה מייצג (כי כשאדם שמסוגל לחסל אלוהויות נסחף לאלימות קיצונית...)
 
מגניב במיוחד, אהבתי. הפלאף מעולה. הייתי מרחיב קצת את הפסקה על אלמותיות, אבל סיכמת שם יפה את הרעיון.

דרישות- מרגיש לי קצת פשוט מידי להיכנס למקצוע הזה, אבל אין לי שום רעיון למשהו להוסיף שיתאים לכול אחד במקצוע הזה ולא יגביל אותו לחינם. בסופו של דבר, זה סבבה.

גלימות ההרס- אני לא אוהב שנותנים מחסרים למיומנויות במקצועות, בכול מהדורה, כי זה באמת מגביל. "משמיד חייב להיות מאיים ומפחיד", למרות שבפלאף של המקצוע תואר נוכל עם לשון חדה ושדמות במקצוע הזה יכולה להיות דמות שמסתירה את טבעה האמתי ומתנהגת בעדינות עד שהיא מגיעה לקרב. בסופו של דבר, לא אהבתי את המחסר. החלק השני עם תוסף הנזק טוב.

אבדן השפיות- בכול פעם? גם בגלגול דיפלומטיה? גם באמצע אתגר מיומנות? גם בגלגולים נגד מוות (זה דווקא יכול להיות מועיל :p )? כן, זו קצת התחכמות, אבל ניסוח שכזה נותן אפשרות לפירושים כאלו. הייתי מגביל את זה להתקפות או משהו. ובכלל, את ההתקפת קפא"פ הבסיסית הייתי מחליף בהתקפה בסיסית כול שהיא. למה שאשף, גם אם צמא לדם ומשמיד, יזנח את כול חכמתו לפתע ברגע שהוא פספס בקליע קסם ויסתער על יריבו באגרופים?
בנוסף- התוסף לגלגולי התקפה לא מאוד קשור לדעתי, והמצב של הלום הופך את המאפיין את זה לחסרון לחלוטין. הייתי מוריד את התוסף וההלום, וככה זה במצבים מסוימים מועיל ובמצבים מסוימים מזיק (כמובן שזה מאפיין טוב יותר לקפא"פיסטים, אבל זה כבר לא קשור).

הילת המוות- אם זו הייתה מפלצת, זה היה סבבה. בתור נתיב מופת לשחקנים- זה מחסל חפ"שים מקצועי. הייתי הופך לאויב אחד ומגדיל קצת את הנזק. הקטע עם האור והראייה מגניב.

צללי האופל- אחלה.

נשמת ההרס- חלש מידי לדרגה הזו.

וסתם הערה על המקצוע- אין שום מאפיין או כוח שקשור לזה שהמטרה מדממת? קצת מאכזב בשבילי. זה דווקא נשמע ממש מתאים שהוא מתחזק במשהו נגד אויב מדמם.
 
יפה מאוד! אני לא מבין כל כך בקראנץ' של יעודים אגדיים, אבל הפלאף נחמד מאוד, למרות שהוא קצת "רע", זה מתאים לשחקנים שאוהבים לשחק כאלה. וכמובן לדבשים.
כמובן שהיה אפשר שם טיפה יותר מקורי, אבל זו ממש קטנוניות (ו"מביא המוות" לא היה נשמע יותר טוב) :mrgreen:
אלמותיות- החלשים נהפכים ליצורים של אל-מוות, לא מוות (אוף, הקטע הזה של המוות\אל מוות\חושך\צללים ממש מבלבל, אולי אפתח על זה עץ בקרוב) אבל שוב, זה ניסוח וכאלה, סתם שטות.
לא הבנתי למה הם נהפכים לרוח של שלווה- זה כאילו שהם מיצו את דחפי ההרס שלהם או מה שזה לא יהיה?
בקשר לקראנץ', זה דווקא מגניב שהוא מקבל חסרונות עם היתרונות, זה מתאים מאוד לקונספט וזה גם מקורי. והמאפיינים מאוד יפים, קשורים לפלאף ומקוריים.
מה שכן, נרוב צודק- אובדן השפיות נראה לי כחיסרון. וגם כוח המשמיד באמת נראה קצת חלש מדי.
ועוג צודק, צריך הגבלה קטנה שקשורה בדמויות טובות או משהו בסגנון. וגם ההילה באמת מחסלת חפשים. הילות זה תמיד בעיה עם דשים. באמת צריך כוח שקשור בדימום- אולי דם, ואש, ותמרות עשן ומהשם הזה הקראנץ' כבר קל :)
 
חזרה
Top