• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 3/3.5 [3.5] עץ השאלות של פאת'פיינדר ושל מבוכים ודרקונים 3.5 - אתה שואל, המומחים עונים!

סטטוס
נעול לתגובות.
הנוהל פשוט - אם יש לכם שאלה קצרה, אתם שואלים ומישהו יענה. אם התשובה מתפתחת לדיון של יותר מ-6-7 הודעות, המנהלים יפצלו את הדיון לנושא משלו.
זה העץ של השאלות הקצרות - למה מיומנות ההישרדות מוזכרת במדריך השלם ללוחמה אבל לא מופיע בספר לשחקן? איך מחשבים נק"ן של ריבוי מקצועות אם אני נוכל 5\סייר 2\מתנקש 1? באיזה ספר יש מקצוע קסום שמטיל לחשים לפי-רצון?


השאלה הנפוצה ביותר:
מה זה ד"א ומה זה ד"ה ומה זו דד"פ ומה ההבדל ביניהן?

ד"א- דרוג אתגר. לכל מפלצת, מלכודת, או סכנה אחרת יש דרוג אתגר.

ד"ה- דרוג התקלות. דרוג ההתקלות משוכלל לפי כל הסכנות (יריבים, מכשולים, וכדומה) שבהתקלות בודדת. ארבע דמויות, שכולן בדרגה השווה לדרוג ההתקלות של התקלות כלשהי, אמורות להתגבר על ההתקלות במחיר 20% מהמשאבים שלהן (נק"פ, תחמושת מתכלה, מגילות, לחשים ליום, וכו'). ממוצע של 13 ורבע התקלויות בד"ה השווה לדרגת הדמויות אמורות להספיק כדי שהדמויות יעלו דרגה.
אם יש בהתקלות סכנה אחת בלבד (יריב, מלכודת, מכשול קטלני, וכדומה), הד"ה שווה לדרוג האתגר של הסכנה.

דד"פ- דרגת דמות בפועל. דרגת הדמות בפועל היא שקובעת כמה נק"ן דרוש לך כדי להעלות את הדמות בדרגה. דרגת הדמות בפועל מחושבת כך:
דד"פ = כל דרגות המקצוע שלך + מתאם הדרגה + קוביות פגיעה גזע.
לדוגמה ללטאיש יש 2 ק"פ גזע (2ק8) ומתאם דרגה 1+, אז לטאיש סייר בדרגה שנייה הוא עם דד"פ 5 (2 ק"פ גזע + 1 מתאם דרגה +2 דרגות מקצוע).
כבר יש לו 10,000 נקודות נסיון וכדי לקחת דרגת מקצוע שלישית דרושות לו 5,000 נקודות נסיון נוספות.

ופלאפי מוסיף: בבקשה לא לכתוב בעץ הזה תגובות שכל תכולתן היא "תודה". אם קיבלתם את התשובה שרציתם, אתם מוזמנים להמשיך ביומכם עם רינה בלב, ולא צריך למלא את העץ הזה בהודעות חסרות תוכן.

עריכה (פלאפי):
עוד שאלות נפוצות לרוב קשורות לחוקי היאבקות. אם אתם מסתבכים עם היאבקות, הכנתי במיוחד את ההסבר להלן:
חוקי היאבקות הם אכן מהחוקים היותר מורכבים-שלא-לצורך במשחק, ורבים מתקשים איתם, וגם אני. אנסה כמיטב יכולתי.

היאבקות! מה זה אומר? היאבקות זה כל מצב שבו יצור אחד תופס יצור אחר. בין אם זה לתת לו חיבוק כנגד רצונו, לתפוס לו את היד, לנסות לדחוף יצור קטן יותר לפה של יצור גדול יותר, לכרוך זנב עבה סביב מישהו, או סתם ג'ודו. כל פעולות האלו מתבצעות באותה צורה. ליזום היאבקות, היא פעולת התקפה, וזה אומר שאתה רשאי לעשות זאת מספר פעמים בסיבוב השווה למספר ההתקפות שיש לך בסיבוב, במידה ואתה משתמש בהתקפה מלאה. כמובן, הדבר יכול להשפיע על גלגולי התקפת המגע שלך (קרא בהמשך).
דבר ראשון כדי להיכנס להיאבקות עם מישהו, אתה צריך פיזית לתפוס אותו. זה אומר לשלוח יד/זנב/מחוש/לוע ולתפוס את היצור שהוא המטרה שלך. אבל חכה! זה אומר שאתה צריך להיות ממש ממש קרוב למישהו! וזו בעיה בשבילך, כי זה אומר שבשביל לעשות זאת אתה צריך לחשוף את עצמך לסכנה הנובעת מהנשק שהמטרה שלך מחזיקה.
וזה מסביר את השלב הראשון: אתה חוטף התקפה מזדמנת מהמטרה שלך. אם המטרה שלך פגעה בך, זה אומר שהניסיון שלך לתפוס אותה סוכל - הזיזו לך את היד הצידה, הלוחם הצליח לשסף את הזנב של האנקונדה הענקי, הגמד הרביץ לחוטמו של הדרקון לפני שזה הספיק לבלוע אותו, וכן הלאה. אם המטרה לא מצליחה לפגוע בך בהתקפה המזדמנת, זה אומר שהצלחת לעבור את הגנותיה בהצלחה, ואתה רשאי לעבור לשלב הבא. יוצאי דופן: יצורים בעלי היכולת "תפיסה משופרת" או הכשרון "היאבקות משופרת" מסוגלים להיכנס להיאבקות בלי לעורר התקפה מזדמנת. זה אומר שלתפוס יצורים אחרים זה טבע שני להם, והם יודעים לעשות זאת ביעילות כזאת שקשה למטרה להתנגד לניסיון על ידי תקיפה מזדמנת.
שלב שני: אשכרה לתפוס את המטרה שלך. בשביל זה צריך לבצע התקפת מגע בקפא"פ. אם ההתקפה הזאת היא חלק מההתקפות הנוספות שמגיעות לך מתוסף התקפה בסיסי גבוה, היא מבוצעת באותו מחסר (אם נגיד אתה מנסה להיאבק על חשבון ההתקפה השנייה שלך בסיבוב, אז התקפת המגע תהיה עם מחסר 5-). מה זה התקפת מגע? זה אומר שאתה שולח את היד וסה"כ מנסה לגעת ביריב שלך. אתה לא מנסה לחתוך אותו, לשבור לו עצמות, או לחדור דרך הקשקשים או השריון שלו. סה"כ לגעת, וזה אומר גם לתפוס מישהו בשריון, בגלימה, או בכל חלק בגוף. התקפת מגע היא התקפה רגילה שאתה מבצע עם היד/זרוע/לוע איתו ניסית לתפוס את המטרה שלך. אתה מוסיף לה תוסף התקפה בסיסי, תוסף כוח (או תוסף זריזות במקום, אם יש לך את הכשרון התקפה מסוגננת ואתה משתמש בנשק שהכשרון הזה תקף לגביו), וכל תוסף אחר שיש לך להתקפות באופן כללי. בדרך כלל ההתקפה הזאת לא מבוצעת עם נשק, ככה שאתה לא מקבל תוסף מנשקים קסומים. הדרג"ש של המטרה כנגד ההתקפה הזאת הוא דרג"ש המגע שלה: היא מתחשבת רק בתוספי זריזות, גודל, חמיקה והדיפה שלה. זה אומר בלי שריון (לבוש או טבעי). אם הצלחת בהתקפת המגע, תפסת את המטרה! אפשר להמשיך לשלב הבא.
שלב שלוש: תפסת מישהו! עכשיו אתה מנסה למשוך אותו אליך ולעשות בו כרצונך. בין אם זה לרתק אותו לרצפה, להחזיק אותו שלא יברח, לנסות להכניס אותו לפה שלך במטרה לאכול אותו, וכן הלאה. אתה והמטרה שלך מבצעים בדיקות היאבקות נוגדות. מה זה בדיקת היאבקות? תוסף התקפה בסיסי + כוח + תוסף גודל + תוספים אחרים (כגון כזה המתקבל מהכשרון היאבקות משופרת). אתה והמטרה שלך שניכם מחשבים את התוספים שלכם לבדיקה, ומגלגלים אחד מול השני. אם ניצחת בגלגול, הידד! אתה עכשיו בהיאבקות עם מישהו. אתה רשאי לגרום נזק ששווה לנזק בהתקפה לא חמושה שלך (לרוב 1ק3 נזק הכנעה לדמויי-אדם בינוניים). אם היריב ניצח, הוא השתחרר מאחיזתך לחלוטין. זה אומר שכדי לנסות להיאבק איתו שוב, אתה צריך ליזום היאבקות נוספת על ידי חזרה לשלב הראשון. בעסה לך. במקרה של תיקו, למי שיש תוסף יותר גבוה מנצח. שים לב: בדיקת היאבקות אינה התקפה בפני עצמה, והיא חלק מהמלך. היא למעשה פעולה חופשית בשבילך וגם בשביל המטרה.
שלב רביעי: רוצה להמשיך להיאבק ביריב? אחלה! אבל אתה צריך בשביל זה להיכנס לאזור התפוסה שלו. זה אומר שתפסת אותו, ועכשיו נצמדת אליו כדי לתפוס אותו חזק-חזק. אם שניכם יצורים בינוניים, זה אומר ששניכם עכשיו תופסים את אותם 1.5 מ' מרובעים. התנועה הזאת עלולה לעורר התקפות מזדמנות מיריבים שמאיימים עליך, אך לא מהמטרה שאיתה אתה נאבק. אם אתה לא רוצה או לא יכול להיכנס לאזור התפוסה של המטרה שלך, היא משתחררת מיד ואתם לא בהיאבקות יותר. אתה יכול לנסות להיכנס להיאבקות מחדש בהתקפה הבאה שלך, על ידי חזרה לשלב הראשון.

ועכשיו, מה קורה אחרי שנכנסתי עם מישהו להיאבקות?
לאחר ששניכם כבר בהיאבקות, יש לכך מספר השפעות. דבר ראשון, אתם כל כך עסוקים אחד בשני שאתם לא מאיימים על המשבצות מסביבכם (כלומר גם אתה וגם המטרה לא יכולים לבצע התקפות מזדמנות על מי שהיה אמור להיות באזור המאויים שלכם). דבר שני, אתם לא מוסיפים את תוסף הזריזות לדרג"ש, כי יכולת התנועה שלכם מאוד מוגבלת. דבר שלישי, בגדול אי אפשר לזוז בזמן היאבקות, כי יש מישהו שיתנגד לתנועות שלך. לכך יש יוצא דופן, ואת זה תקרא בהמשך.

מה אפשר לעשות בהיאבקות?
הרבה דברים!
אתה יכול להשתמש בחפץ קסום, כל עוד זה לא מגילה. כמובן שהחפץ צריך להיות לך ביד ושתהיה מסוגל לבצע את הפעולה שמפעילה אותו (כגון לתת מילת פקודה). אין צורך בשום גלגול כדי לבצע זאת.
לתקוף את היריב עם מכה לא חמושה, עם נשק טבעי, או עם נשק קל. לא ניתן להשתמש בנשקים בינוניים ומעלה בהיאבקות, כי אין לך מספיק מקום להניף אותם. מה שזה אומר זה שאתה מנסה לתקוע למישהו סכין בצלעות, להביא לו אגרוף לסנטר, או להשתמש בטפרים שלך כדי לרטש לו את הגב (לדוגמא). ההתקפה הזאת מתבצעת כרגיל בתורך, והיא מקבלת מחסר 4-. חוץ מהתנאים האלה, אתה תוקף בצורה רגילה לכל דבר - אתה יכול לתקוף מספר פעמים אם יש לך תה"ב גבוה, וכן הלאה. עם זאת, לא ניתן להילחם בשני כלי נשק בזמן היאבקות. הידיים שלך יותר מדי תפוסות. אפשר להשתמש רק ביד אחת.
להטיל לחש, למרות שזה קשה. קודם כל, ללחש לא יכול להיות רכיב תנועה, כי קשה לך לזוז. דבר שני, אם הלחש דורש פעולה עדינה כדי לבצעו (לצייר מעגל באבקת יהלום על הרצפה, לדוגמא), גם לא ניתן להטיל אותו. כמו כן, צריך להיות לו זמן הטלה של פעולה רגילה, ואם יש לו רכיב חומרי כלשהו, הוא חייב להיות לך כבר ביד (קשה לשלוף משהו מהכיס כשאתה בהיאבקות, ראה למטה). ואחרי שמילאת את כל התנאים האלה, אתה עדיין צריך להצליח בבדיקת מיומנות ריכוז, כנגד ד"ק השווה ל20+דרג הלחש אותו אתה מנסה להטיל. וזו הסיבה, ילדים, למה מטילי לחשים לא סובלים היאבקות. אה כן, וגם פה לא צריך לבצע בדיקת היאבקות כדי להטיל את הלחש.
לעשות נזק ליריב. שימו לב! הפעולה הזאת שונה בתכלית מהפעולה של לתקוף יריב שמוזכרת למעלה. לגרום נזק ליריב בזמן היאבקות, אומר שאתה משתמש בעובדה שאתה בהיאבקות כדי לחנוק את היריב, להטיח את הראש שלו ברצפה, למחוץ אותו עם הזנב הגדול שלך, וכן הלאה. כדי לבצע זאת, צריך לבצע בדיקות היאבקות נוגדות, בדיוק באותם תוספים שתיארתי למעלה. הפעולה זאת נחשבת כפעולת התקפה, כך שאם יש לך מספר התקפות גבוה בסיבוב, אתה יכול לבצע אותה בסיבוב אותו מספר פעמים. אם הצלחת בבדיקה, אתה גורם ליריב נזק השווה לנזק בהתקפה לא חמושה שלך (שוב, יצור בינוני זה בדרך כלל 1ק3 נזק הכנעה). אם אתה רוצה לגרום נזק קטלני, אתה סופג מחסר 4- על בדיקת ההיאבקות הזאת. אנקדוטה בהקשר הזה: יצורים שיש להם תפיסה משופרת לרוב מחזיקים ביכולת נוספת המאפשרת להם לבצע נזק גדול יותר בעת שהם נאבקים, או להשתמש בנשקים הטבעיים שלהם ביותר יעילות. גם אריה (גודל גדול, נזק 1ק4 הכנעה) שנמצא בהיאבקות עם מישהו ומנסה לגרום לו נזק בצורה הזאת, יגרום לו רק 1ק4 נזק הכנעה, בהתאם לגודל שלו. זה מייצג את העובדה שהוא פשוט מנסה למחוץ אותך עם הגוף שלו. כמובן שעדיף לו הרבה יותר להשתמש בארבעת הטפרים שלו כדי לקרוע אותך לגזרים, וזה אכן מה שהוא עושה. נחשי חנק, לעומת זאת, יודעים למחוץ בצורה מאוד יעילה, ולהם יש יכולת שנותנת להם לגרום הרבה יותר נזק מאשר הנזק הרגיל לגודל שלהם, בעת שהם מבצעים את הפעולה הזאת.
לשלוף נשק קל. אם אתה מצליח בבדיקת היאבקות נוגדת כפעולת תנועה, אתה שולף נשק קל. הידד.
לברוח מהיאבקות. לפעולה זאת שתי אפשרויות - או שאתה יכול כפעולת התקפה (ולכן מספר פעמים בסיבוב בתה"ב גבוה וכו) לבצע בדיקות היאבקות נוגדות כדי להשתחרר מהיאבקות. או שאתה יכול כפעולה רגילה (כלומר פעם בסיבוב!) לנסות לבצע בדיקת מיומנות "אומנות הבריחה" על מנת להשתחרר מההיאבקות. בדיקת המיומנות מבוצעת באותו אופן כמו בדיקת ההיאבקות הנוגדת, רק שאתה משתמש בתוסף לסקיל אומנות הבריחה שלך במקום בתוסף ההיאבקות שלך, והיריב שלך משתמש בתוסף ההיאבקות שלו כרגיל. אם ביצעת אחת מפעולות אלו והצלחת לגבור על היריב, אתה יוצא מהיאבקות ומיד מגיע למשבצת הסמוכה לזאת בו היית הרגע.
לנוע חצי מהמהירות שלך, בתנאי שאתה מצליח בבדיקת היאבקות נוגדת נגד היריב שלך כפעולה רגילה. אתה מקבל תוסף 4+ לבדיקה הזאת אם אתה מנסה לזוז יחד עם יריב שהצמדת (ראה בהמשך).
להוציא רכיב חומרי של לחש, כפעולת סיבוב מלא. לא דורש בדיקה כלשהי. רק אחרי שעשית זאת אתה יכול להטיל את הלחש הרצוי (ראה למעלה).
להצמיד יריב למשך סיבוב 1, על ידי הצלחה בבדיקת היאבקות נוגדת כפעולת התקפה. אם היריב שלך מוצמד, יש לך כל מיני אפשרויות (ראה למטה). להצמיד יריב אומר לתפוס אותו, להחזיק לו את הידיים מאחורי הגב, למעוך אותו על הרצפה, להתלפף סביבו ככה שלא יוכל לזוז בכלל, וכן הלאה. הדבר הזה שונה מהיאבקות רגילה, מכיוון שיריב שמוצמד לא יכול לנסות להילחם חזרה (ראה למטה מה קורה אם אתה מוצמד).
לשבור הצמדה של מישהו אחר - זה קצת לא טריוויאלי. במקרה שיותר משני אנשים מתאבקים (וזה אפשרי לחלוטין, ראה בהמשך), יכול להיווצר המצב הבא: אדם 1 מצמיד אדם 2, ולהיאבקות מצטרף אדם 3. אדם 3 יכול לבצע בדיקת היאבקות נוגדת כנגד המצמיד (אדם 1) כפעולת התקפה. אם הוא מצליח, הוא שובר את ההצמדה, ואדם 2 לא מוצמד יותר על ידי אדם 1. כולם עדיין בהיאבקות, אבל אף אחד לא מוצמד.
להשתמש בנשק של מישהו אחר. מכיר תקטע הזה מהסרטים ששני אנשים נאבקים על פגיון ומנסים כל פעם לדחוף אותו לכיוון של השני? אז זה. אם היריב שלך מחזיק נשק קל, אתה יכול לבצע בדיקת היאבקות נוגדת כפעולת התקפה. אם הצלחת, אתה יכול מייד (כפעולה חופשית) לבצע גלגול התקפה עם הנשק שלו (במחסר 4- הרגיל להיאבקות, ראה למעלה), כדי לנסות לפגוע בו. גם אם הצלחת במהלך הזה, הנשק עדיין אצלו ביד, כך שאם אתה רוצה לבצע את זה שוב, אתה תצטרך לבצע בדיקת היאבקות נוגדת מחדש.

מקרים מיוחדים בהיאבקות:

אם אתה מצמיד יריב

הרעיון מאחורי מה זה להצמיד מפורט למעלה, אך אחזור שנית כי בזה לרוב אנשים מתקשים: היאבקות זה כאשר שני אנשים מנסים לתפוס, למשוך, להרביץ, ולהשתחרר מאחיזת השני, סימולטנית. אם אחד מהם מצליח לרתק את השני לרצפה כך שהוא לא יכול לזוז בכלל (אולי קצת לבעוט ברצפה ולקלל את הבורא), אז הוא מוצמד. אז מה אתה יכול לעשות לאחר שהגעת למצב הזה?
אתה יכול לנסות לגרום נזק, כרגיל (כמו שכתוב למעלה). זה אומר שהצמדת אותו לרצפה ועכשיו אתה נשען על הצלעות שלו כדי לשבור אותן, מנסה לשבור לו את היד, לסובב לו את המפרקת, וכן הלאה.
אתה יכול לנסות להשתמש בנשק של היריב כנגדו, באותה צורה שכתוב למעלה. גם במקרה הזה, הנשק נשאר אצלו ביד בסוף המהלך.
אפשר לנסות לזוז. זה אומר שתפסת למישהו את הידיים מאחורי הגב, ועכשיו אתה מנסה להתקדם איתו לניידת (או וואטאבר). כמו שצויין למעלה, במקרה הזה קל יותר לעשות זאת, ולכן אתה מקבל 4+ לבדיקת ההיאבקות הנוגדת שאתה מבצע כדי לזוז (וכרגיל אתה זז חצי מהמהירות כפעולה רגילה).
כמו כן, ניתן למנוע ממישהו שמוצמד מלדבר, על ידי כך שאתה פשוט חוסם לו את הפה. מאוד יעיל נגד מטילי לחשים, כי עכשיו הם גם לא יכולים להטיל לחשים עם רכיב תנועה וגם לא יכולים להטיל לחש עם רכיב דיבור. וגם יש את כל עניין הרכיבים החומריים ובדיקות ריכוז... בקיצור, אמרתי כבר שהיאבקות זה חרא למטילי לחשים?
אתה יכול לנסות להשתמש בפעולת פריקה מנשק כדי לקחת ממישהו איזשהו חפץ שיש לו על הגוף. עם זאת, הוא מקבל 4+ לבדיקה הנגדית מול הניסיון שלך (ראו חוקי פריקה, לא ארחיב על כך כאן).
מה אתה לא יכול לעשות?
אתה לא יכול לשלוף נשק או להשתמש בנשק. אין מספיק ידיים!
אתה לא יכול לברוח מהיאבקות של מישהו אחר.
אתה לא יכול להוציא רכיב חומרי (שוב, חסר ידיים).
אתה לא יכול להצמיד עוד מישהו (והמהדרין יוסיפו, אלא אם אתה ממש ממש ממש גדול).
אתה לא יכול לשבור הצמדה של מישהו אחר. כבר אמרתי שהידיים שלך עסוקות כרגע?

אם אתה מוצמד
אז בעסה לך. אם היריב הצליח להצמיד אותך, אתה מוצמד למשך סיבוב אחד. בסיבוב הזה אתה סופג מחסר 4- לדרג"ש (בנוסף לכך שאתה לא מקבל תוסף זריזות, כי אתה בהיאבקות). כמו כן, אתה לא יכול לזוז, ואתה לא יכול לבצע שום פעולה מלבד ניסיון לברוח מההצמדה. בריחה ניתן לעשות כפעולת התקפה על ידי בדיקת היאבקות נוגדת, כרגיל. או שאתה יכול לברוח כפעולה רגילה על ידי שימוש בסקיל אומנות הבריחה, במקום תוסף ההיאבקות הרגיל שלך (כמו שהוזכר למעלה בחלק של לברוח מהיאבקות). אם הצלחת בבדיקה הנוגדת, אתה יצאת מהצמדה, אבל אתה עדיין בהיאבקות. עקרונית אפשר לברוח מהצמדה וגם מהיאבקות באותו סיבוב, אם יש לך מספיק התקפות, ואתה מצליח לגבור על היריב שלך בבדיקות ההיאבקות הנוגדות בכל פעם.

להצטרף להיאבקות (או: ע-רי-מת י-ל-דים!)
אם שני אנשים נאבקים, אתה יכול בכיף להצטרף אליהם. אתה לא מעורר התקפה מזדמנת מאף אחד, והתקפת המגע שלך פוגעת אוטומטית. רק צריך לבצע בדיקת היאבקות נוגדת כנגד אחד מהנאבקים (לבחירתך). זה אומר שאם האויב שלך מחזיק את חבר שלך, אתה יכול לתפוס את חבר שלך ואז אתה כבר בעסק.

נאבקים מרובים (או: הערימת ילדים הזאת כבר לא כיפית קשה לי לנשום אמאאאא!!)
עד לארבעה יצורים בינוניים יכולים להיאבק ביצור אחד בו זמנית. יצורים קטנים נחשבים לחצי למטרה זאת, ויצורים גדולים נחשבים לשניים. יצורים גדולים יותר נחשבים ל4 (כך שבעצם שני דרקונים כבירים לא יכולים לתפוס אותך באותו זמן. איזה בעסה). כאשר אתה בהיאבקות עם הרבה אנשים, אתה יכול לבצע את הפעולות הרגילות, אבל כל פעם אתה בוחר עם מי אתה מבצע את בדיקת ההיאבקות, ועליו הפעולה שלך משפיעה. אתה יכול פעם להכניס לגובלין הזה אצבעות לעיניים (התקפה), לנסות למחוץ את הגובלין השני (לגרום נזק), לנסות לשבת על השלישי (ניסיון הצמדה), או לנסות לתקוע תפגיון של הרביעי בצלעות שלו (שימוש בנשק של אחר). כמובן, בהינתן שיש לך מספיק התקפות.
יוצא דופן לכך הוא ניסיון להיחלץ מהיאבקות. כדי לעשות זאת, בדיקת ההיאבקות שלך (או בדיקת אומנות הבריחה, באיזה מהן שאתה משתמש) חייבת לגבור על הבדיקות של כל אלו שנאבקים איתך. סבבה שהצלחת להתנער מהגובלין שתפס לך את רגל שמאל, אבל יש לך עוד שלושה גובלינים על רגל ימין, והם מחזיקים מספיק חזק כדי שההוא של רגל שמאל יצליח לתפוס שוב.


וזהו! זה היה היאבקות. פשוט? אולי לא.. מסובך? אולי כן.. יעיל? זמנים יגידו. בכל מקרה, דעתי היא שבגלל שהחוקים האלה (נראים) כל כך מסורבלים, הרבה אנשים לא מנצלים את הפוטנציאל שטמון בהם. אפשר לעשות הרבה דברים נחמדים עם היאבקות, ואפילו הרבה דברים שבדרך כלל לא יודעים איך לבצע (אני סותם לו את הפה! רגע, מה החוק לזה..?).
בהצלחה.

הודעה: הנושא הזה ננעל, אם יש לכם שאלות לגבי מבוכים ודרקונים 3.5 או פאת'פיינדר, אתם מוזמנים לפרסם אותם בפורום https://www.pundak.co.il/forums/forums/32
 
גאלאן אמר/ה:
הבוהה אמר/ה:
תודה! רק דבר אחד עדיין לא ברור לי: למהדורה 3.5 יש ד"א, ד"ה ו-ד"פ (אם אני לא טועה) מה מהם מקביל לדרגת המפלצת?
ד"א=דירוג אתגר=דרגת מפלצת
ד"ה=דרגת התקלות (כמה מפלצות ביחד, אולי ביחד עם מלכודות או תוואי שטח מסוכן)
דד"פ=דרגת דמות אפקטיבית, נועד לשחקנים שמשחקים מפלצות במקום גזעים רגילים.
ניטפוק- דד"פ זה לא דרגת דמות אפקטיבית, אלא דרגת דמות בפועל.
דד"פ = ק"פ גזע + מתאם דרגה
נועד לבדוק לאיזה דרגת דמות בדיוק דמות מהגזע הזה ללא דרגות שווה. משמש לבניית דמויות מגזעים מפלצתיים.
לדוגמא, אם למפלצת יש 4 ק"פ גזע ומתאם דרגה +2 אזי דמות דרגה אחת מהגזע הזה שווה לדמות בדרגה 6 או 7 (לא זוכר בדיוק) מגזע בלי דד"פ (עלף, למשל).
באופן כללי לא כדאי לשחק דמויות עם דד"פ, במיוחד דד"פ נמוך, כי יכולות הגזע לרוב הרבה פחות טובות מיכולות מקצוע לאותה רמה.

טוב לדעת שאני זוכר משהו :D
 
אין דירוג אחד להרפתקה שלמה.
יש קוים מנחים סטטיסטיים לכמה היתקלויות צריך לתת לשחקנים בכל דרגה, ומה צריך להיות דירוג ההתקלות (ד"ה) של כל אחת מהן. אם אני זוכר נכון, זה בממוצע 14 היתקלויות בד"ה ששווה לדרגת החבורה (נתון חבורה של 4 דמויות באותה דרגה) כדי לעלות דרגה. ד"ה מחושב על פי שקלול של כל הד"א (דירוג אתגר) של היצורים באותה התקלות. שני יצורים בד"א 3, שווה התקלות בד"ה 5. 4 יצורים בד"א 3 או שני יצורים בד"א 5, שווה התקלות בד"ה 7. וכן הלאה. כל הכפלה של כמות היצורים מעלה את הד"ה ב-2. אפשר לחשב גם התקלויות מעורבות - 8 יצורים בד"א 1 שווים ערך ליצור אחד בד"א 7, ואם אתה מוסיף עוד יצור בד"א 7, אז הד"ה של ההתקלות היא 9 (שווה ערך לשני יצורים בד"א 7).
רצוי לא לתת התקלות עם ד"ה שרחוק ביותר מ-4 מדרגת הדמויות (לדמויות בדרגה 10 מתאימות היתקלויות בד"ה 6 עד 14). כל התקלות בד"ה המתאים לדמויות אמורה לכלות 20% מהמשאבים שלהן (נק"פ, חפצקים, לחשים, תחמושת, וכן הלאה). זה אומר שדמויות שעוברות 5 התקלויות ברמה המתאימה להן בלי לנוח, אמורות להיות מותשות להחריד ולא מסוגלות להילחם יותר ביעילות.
אפשר להחליף הרבה התקלויות רגילות במעט התקלויות חזקות, או בהרבה יותר התקלויות חלשות. אבל בגדול רצוי לגוון. בנושא הזה רצוי להפעיל שיקול דעת.
אם אתה משחק עם שני שחקנים ברמת עוצמה רגילה, עדיף שתשים להם התקלויות בד"ה שנמוך יותר ב-2 מהדרגה שלהם. אם גם זה קשה, אז אולי אפילו נמוך יותר. מצד שני, אפשר לתת לשחקנים האלה נפסים ואקסטרא אוצר כדי להביא אותם לרמת עוצמה של חבורה רגילה. צריך לזכור שלרוב 2 דמויות יהיו הרבה פחות יעילות מחבורה רגילה, כי יחסרו להם מאפיינים מסוימים שהרפתקנים צריכים (אם אין כוהן אז צריך לסמוך על שיקויים, אם אין גנב אז צריך אסטקרא להיזהר ממלכודות, וכן הלאה).
 
האם מישהו יכול לשתף במסך מנחה המקביל לחוקי PATHFINDER, המסך באנגלית מקשה עלי לשימוש מהיר.
 
אתה באמת שה"מ? בלי להעליב אני די מרחם על השחקנים שלך, אתה לא מסוגל לקרוא את הספר? הכל כתוב בספר ואתה די חופר בפורום אני פשוט קראתי את הספר ולא חירפנתי את כולם

נ.ב. אם אני כבר כותב כאן אני צריך רעיונות ליכולת שליטה באל מתים משהו דומה לכהן אבל קצת אחר יותר הקסמה משליטה(לאל מתים תבוניים הלא תבוניים זה יהיה שליטה) זה למקצוע חדש שאני בונה מישהו מרושע שמתמחה באל מתים (ולא זה לא כוהן)
 
אז עכשיו כל מפלצת שתרצה להכניס לקמפיין תשאל אותנו מה הנתונים שלה?
אתה לא רוצה גם לדעת נק"פ? נזק? מיומנויות? הצלות? תכונות? כישרונות?
 
לא, מי ששואל פשוט צריך להגיד לאיזה גרסא הוא מתכוון. אין טעם לעשות עצים נפרדים לשתי גרסאות שהן כמעט זהות בכל דבר.
 
dvd אמר/ה:
[post]668008[/post] מה קי"א בדף הדמות מייצג?
אני לא מוצא משהו עם ראשי התיבות האלו בדפי הדמות שבדקתי, האם תוכל לציין באיזה חלק בדיוק של דף הדמות זה כתוב ובאיזה ספר/אתר מופיע דף הדמות הזה?
 
טעות שלי. הרבה יותר הגיוני (ומאוזן).

עדיין, זה הבדל גדול מאוד בין רדיוס 6 מ' ו-9 מ', בטח עם היכולת לא לדאוג מפגיעה בחברים שלך. זה אומר שאתה הרבה יותר חופשי באיך אתה ממקם את ההשפעה.
ונזק אש אפשר לחסום, בניגוד לנזק מכמישה מחרידה.
 
סטטוס
נעול לתגובות.
חזרה
Top