• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

[אהזדה] צמח הקאזאם - אתגר פורום

Gandalf

פונדקאי ותיק
משגיח/ה בדימוס
לפני כמה זמן יצרתי את הלטאה המעופפת, אולי חלקכם זוכרים. עבדתי עליה המון המון זמן, והתהודה שהיא קיבלה היא יחסית מעטה, אם כי התגובות שקיבלתי היו חיוביות ומחזקות. לאחר מכן עלתה לי המוטיבציה ליצור עוד מפלצות, והתחלתי לעבוד על פלאף שגם שחקנים שלא מכירים את אהזדה בעל פה יוכלו להבין. באמצע העבודה הבנתי שאני צריך להציג רק מפלצות ששחקנים ושה״מים אחרים יוכלו להשתמש במשחק שלהם, אחרת הם לא שווים כלום. אז זרקתי את הקונספטים הרבים שהיו לי לפח והתחלתי לחזק את הדברים היותר ייחודיים, חדשים ומגניבים שהיו לי בראש.
אחרי שסיימתי עם הפלאף, התחלתי לעבוד על הקראנץ׳, והתקשתי מאוד. ואז עלתה לי ההחלטה להשאיר את זה לכם - גאלאן יצר נחיל לטאות מעופפות מאוד מאוד מגניב פעם קודמת שהעלתי כזה דבר - למה שזה לא יצליח שוב?

זוהי מפלצת שנייה בסדרה של(בתקווה) מספר יצורים חדשים, שנוצרו במקור לאהזדה, אבל יהיו מספיק גנריים בשביל להתאים לכל משחק ועולם מערכה.

--

צמח הקאזאם

זוהי תמונה להמחשת פרי הקאזאם. האמת היא שזה dragon fruit, אבל הוא נראה כל כך אקזוטי שהשתמשתי בו לצרכיי.

Pitaya_cross_section_ed2.jpg

ישנם צמחים שפשוט אי אפשר להתעלם מהם. קחו את צמח הקאזאם, אשר זקוק את מותם של אחרים בשביל להמשיך להתקיים ולהתרבות, בתור דוגמה. 

אחד היודע יכול להבחין ולהבדיל בין שני המינים המופרדים והשונים של צמח הקאזאם בקלות - בין הנקבה, בפירות השוכנים בענפי הגפן, ובין הזכר, בגפן הקוצי והקוצני שלו. 
זכר צמח הקאזאם גודל כמטפס, בדומה מאוד למלון. הקנוקנת העבה והקוצנית שלו מאפשרת לו להיאחז בעוצמה בסביבתו ולטפס לגבהים מרשימים. מהגפנים של הזכר צומח פרי הקאזאם - פרי אדום, גדול ומוארך, שממנו גדלים רצועות קצרות בצבע ירקרק. הפרי שלו נראה גדול וגדוש מיצים במיוחד, בעלי טעם מתקתק(אם כי מתקתקים מדי לעטמי). הגובלינים מחבבים את הטעם הייחודי של פירות הקאזאם במיוחד, ומגדלים אותם בסמי-גנים מיוחדים, בדומה לחממה. למעשה, ראשי שבטים רבים כל כך מחבבים את טעמו של הפרי עד כדי כך שהם שולחים מספר מנתיניהם בכדי שיביאו מינים שונים של פירות הקאזאם בכדי לערבבם עם המינים הקיימים של הגובלינים וכך ליצור טעמים חדשים.  
לאחר איןספור שנים של ניסיון, הגובלינים למדו איך להמיר את פירות הקאזאם ליין רענן ומשובח, דבר אשר אותו הם סוחרים ביוקר - ויש להם קונים בכל רחבי אהזדה. הגובלינים מגישים את הפרי הגדול גם בתור מאכל יום-יומי, שלרוב הם אוכלים אותו הם אוכלים לצד מנת הגריט היומית שלהם.
בנוסף, פרי הקאזאם והמיץ שלו שומר על טעמו לאורך זמן גם כשהוא לא מאוכסן, סגור ואטום היטב - מאכל ומשקה אידיאלי ומוערך ביותר במסעות. 

לנוודים, להרפתקנים ולחוקרים, פרי הקאזאם השוכן באמצע ג׳ונגל עוין נראה כמעט יותר מדי טוב בשביל להיות אמיתי - וכמובן שזה כך. ביקוריי הקצרים בשבטי הגובלינים לימדו אותי דבר שהם כבר יודעים במשך עידנים - כל יתרון שלך בפרא גובה מחיר. במקרה של פרי הקאזאם, המזון שהוא מספק לנווד או להרפתקן התשוש הוא רק אמצעי לסוף אכזר. 
בתוך פרי הקאזאם ישנם אלפי זרעים קטנטנים, שאותם עוטף המיץ המתקתק והריחני של הפרי. כאשר חיה או אדם צורכים את הפרי, הזרעים נצמדים בעוצמה לבטנו שלו הקורבן בזמן שהמיצים של הפרי נספגים במהירות אל תוך הדם והזיעה שלו. 
רגעים ספורים לאחר צריכת פרי הקאזאם, זיעתו והריח הנודף מפיו של הקורבן משתנה ומתחילה להפיץ את הריח המתקתק של הפרי - שאותו הזכר, או הצמח עצמו, מזהה ממרחק של קילומטרים. הקאזאם הזכר, אתם מבינים, הוא טורף נייד. מעוטר באיןספור קוצים חדים וארוכים ובגפנים עבים ועוצמתיים, הוא מסוגל לחוש בריח ובניחוח של פרי הקאזאם כשהוא נידף מגופו של אדם או חיה שאכלו אותו. ברגע שהוא אכן חש בריח הזה, כל הגפנים והשורשים של צמח הקאזאם(שיכולים להיות בפוטנציה באורך עשרות מטרים מתחת לפני האדמה) נעים במהירות לכיוון הניחוח, וברגע שהם פוגשים בצרכן של הפרי הם מתלפפים סביבו בכוח, לוכדים ודוקרים אותו בעזרת קוצים חדים ולא מרפים במשך מספר שעות. ברגע שהקורבן ייכנע לסיכויים-שביברור-נגדו, ענפיו של צמח הקאזאם ייכנסו אל גופת הקורבן, עד שהם יגיעו אל הבטן- בה שוכנים הזרעים. שם הענפים ישחררו רסס אבקה המזינה, מפרה ומדשנת את זרעי פרי הקאזאם - שבעתיד יהוו את הדור הבא של הפירות הקטלניים האלו.  
את כל זה למדתי אחרי שהמדריך הגובליני שלי, זורדי, הציע לי מספר כאלו. הצחוק האכזר שלו הסביר לי בפשטות שהוא לא שיקר לגבי האופי הקלטני של הצמחים האלו. למזלי(ולמזלו של הגובלין הארור!) לא היו צמחי קאזאם בסביבה בזמן ארוחת הערב, אבל הייתי מוכן לגרוע מכל כשפגשתי באחד מהם בסופו של דבר. הניחוח של הפרי נשאר למשך שעות, ולמזלי הקבוצה הנאמנה שלי עזרה לי להביס את הצמח המסוכן - מזל שהוא מסוגל לזהות רק את מי שאכל מפירותיו. 



ידע ואגדות:
נפוץ: צמח הקאזאם גדל לרוב בג׳ונגלים ומתפרס לשטח רב. פרי הקאזאם גורם לצורכים אותו להפיץ ריח מתוק ונעים.
הגובלינים ידועים בכך שהם מסוגלים להפיק את היין הטעים ביותר מפירות הקאזאם. 
הביטוי ׳מצב קאזאם׳ מקביל לאמרה ׳מצב ביש׳. 
לא נפוץ: פרי הקאזאם גורם לצורכים אותו להפיץ ריח מתוק ונעים שאותו צמח הקאזאם מסוגל לחוש ממרחק גדול - ויתקוף את אלו שאכלו מפירותיו.
נדיר: ענפיו של צמח הקאזאם מסוגלים לשחרר רסס של אבקה הרעילה לבני אדם, גובלינים, אלפים ועוגים. אם הרסס נכנס למחזור הדם של היריב(דרך האף או חתכים בגופו), הרסס מסוגל להחליש את היריב ולמנוע ממנו מלהילחם בענפיו של הצמח. 

אוצר
לצמח הקאזאם אין אוצר, אם כי פירותיו מוערכים ביותר בתור בושם, מאכל ומשקה ברבחי הערים המתורבתות והגובלינים במיוחד. הגובלינים ישלמו 20 מ״ז לפחות על כל פרי קאזאם. ׳עירוניים׳ אולי יסכימו לשלם עליו מעט פחות. 

קרסי עלילה לדוגמה:
אציל או פטרון מרושע שולח את הדמויות להביא לו מספר פירות קאזאם, ״בשביל לראות את ערכם של ההרפתקנים״. הפטרון מפציר שדמויות לאכול גם בעצמן מן הפירות - ומדגיש שהם מספקים כוחות פלא לצורך אותם. בסופו של דבר, הדמויות ייגלו את המשמעות האמיתית של ׳כוחות הפלא׳ האלו, וגם ייגלו את בוגדנותו של הפטרון. 

הגובלינים הם לא היחידים שמתמשים ומגדלים את פירות הקאזאם בגניהם. שר צבא מרושע במיוחד מאכיל את ״אורחו״, אציל במעמד גבוה, בפירות המסוכנים הללו. מכיוון שיש להשאיר את האציל בחיים ובמצב טוב תמורת כופר, שר הצבא שומר את אציל בבית סגור במרכזו של גן המשמש בתור חממה לפירות קאזאם. זהו הכלא האולטימטיבי - האציל נשאר מרצון-לא-רצון, מפחד מהצמח המסוכן. 

-אלו זוג קרסי עלילה לדוגמה. בקרוב אני אעלה עוד מספר כאלו, יותר ארוכים, מעניינים ומסובכים-



אז סול, מה לעזאזל אתה רוצה מאיתנו? איפה האתגר פה?
ובכן, כמו שכתבתי מקודם, מעט מאסתי במכאניקה. ובגלל זה חשבתי שאתם(כן, פה אני מצביע עליכם) האנשים המושלמים למשימה המאתגרת של ליצור נתונים למפלצת החביבה הזו. איך, בדיוק? וול, זה תלוי בכם. למטה אני ארשום קווים מנחים בלבד לאיך הנתונים יכולים ובמקרים קיצוניים אמורים להיראות.
אפשר ליצור סטאטבלוק למהדורה 3.5 או 4, לבחירתכם. או גם וגם!
המנצח, דרך אגב, ייקבל 500 נק״ן פורום וכבוד עולמי.
בהצלחה לכולכם!

אז ככה. קודם כל, היצור הזה הוא צמח. שנית, אני לא בטוח באיזו דרגה הוא אמור להיות, אבל אני לא רוצה משהו נמוך וחלש מדי. בתכלס, זה אמור להיות יצור עוצמתי. משהו בסגנון של דרגה 6-10 במהדורה 3 יכול להיות נחמד. דרגה 15 ומעלה במהדורה 4 לדעתי תתאים.
בנוגע ליכולות ספיציפיות:
טקטיקה כללית - ברגע שהם חשים בניחוח הנידף מגופו של זה שאכל את פרי הקאזאם, הענפים הקוצניים שלו יחלו לנוע במהירות לכיוון הניחוח והקורבן. חסרי פחד, הענפים יתקפו באכזריות וביעילות פראית את הקורבן, בין אם זה בחנק ובלפיתה דוקרנית ואכזרית, ובין אם זה דרך הצלפות חוזרות ונשנות עד שהקורבן מתעייף - ואז ענפי הקאזאם יתלבשו על הקורבן. 

בעיקרון היכולות הבאות מתייחסות בעיקר למהדורה 3.5, אבל הם יכולים לתפוס גם לגבי מהדורה 4.

תפיסה משופרת: כדי לעשות שימוש ביכולת זו פרי הקאזאם חייב להכות ביריב, ואז הוא יכול להתחיל היאבקות כפעולה חופשית, מבלי לעורר התקפה מזדמנת. אם הוא מצליח בבדיקת היאבקות, הוא מבסס אחיזה ויכול ללפות. 

לפיתה: פרי הקאזאם גורם X נזק בבדיקת היאבקות מוצלחת(תלוי דרגה ועוצמה שתבחרו).

אל ראיה: לפרי הקאזאם אין איברי ראייה. הוא הוא מסוגל לחוש ביריב אשר אכל מפירותיו מוקדם יותר(עד 24 שעות) ממרחק של 100 מטר. לגבי יריב שאכל מפירותיו, פרי הקאזאם מסוגל להרגיש את התנודות שלו והניחוח של הפרי בצורה שיכולה להיות זהה מכאנית לראייה. אין צורך להסתבך פה עם חוקים לא חשובים או מסובכים(חוש סומא, חוש רעד ווחוש ריח, לדוגמה).

תזוזה מוגבלת: לנקבה אין שום ניידות שהיא(מהירות 0 מ׳). הזכר מסוגל לנוע רק כאשר הוא חש בניחוח של פרי הקאזאם בגופו של אחר. הוא זז בצורה שדומה פחות או יותר לנחש. הוא גם מסוגל לשלוח את השורשים, הגפנים והענפים שלו קדימה, להיאחז בעצם כלשהו(כמו עץ למשל) ולמשוך את עצמו קדימה. בעיקרון, אם אין לו שום דבר להיאחז בו, צמח הקאזאם לא יכול לזוז. באמצע מדבר שומם, למשל, צמח הקאזאם לא יעיל. באמצע ג׳ונגל עבות צמח הקאזאם קטלני בהחלט. 

רסס אבקה(זו האבקה שלרוב הוא משחרר לאחר שהיריב מת. קווים כללים בלבד): שלוש פעמים ביום, צמח הקאזאם מסוגל לשחרר רסס של אבקה מקצוות הענפים שלו אל אויב יחיד במרחק של 10 מטר. 
אם הרסס פוגע, הוא נכנס למחזור הדם של היריב ומכריח אותו לבצע בדיקת קשיחות כדי להימנע לקחת נזק ממנה בסיבוב הבא. 
צמח הקאזאם יכול להשתמש ביכולת הזו כל 5 סיבובים לפחות. הוא עצמו וכל צמח קאזאם אחר חסינים ליכולת הזו. צמח הקאזאם יכול להשתמש ביכולת הזו על יריב שבו הוא אוחז.


--

זהו. אני אשמח להצעות לשיפור הפלאף, והצעות למכאניקה ולסטאטבלוק של היצור הזה. הצעות, הערות, הארות, קללות או כבשים - בכיף.

מקווה שנהנתם!
 
אני הייתי מגדיל את הטווח ל100 ק"מ או ללפחות עשרה (בנוגע לזיהוי הריח) 100 מטר זה כלום, כרישים חשים במים בדם במרחקים עצומים, לא נראה לי רציונלי שהצמח יוכל לזהות רק את היצורים שאכלו את הפרי במרחק 100 מטר ממנו כי זה טווח ממש קטן וכך הצמח לא יקבל הרבה מזון.
 
לא רואה צורך. תחשוב על זה שהרבה זרעים נובטים מהגופה של מי שאכל את הפרי- בדרך כלל לפני שהספיק להתרחק (לדוגמה בעל חיים יאכל את הפרי מייד) וסביר שהצמחים הזכרים והנקבות יהיו די קרובים זה לזה.
היכולת של הזכר לנוע יכולה לעזור לו לעבור בין קבוצות נפרדות של נקבות במרחק של כמה עשרות מטרים זו מזו. זהו, הוא לא צריך לנוע קילומטרים אחרי טרף.
 
ניסיתי ליצור, למהדורה 3.5, מקווה שזה יצא בסדר, הערות, הארות ושיפורים יתקבלו בברכה

צמח הקאזאם- מאת העוג הברברי
צמח גדול
ק"פ: 8ק8+ 24 (60 נק"פ)
יוזמה: 1+ (זרז)
מהירות: 0 מטר, ועם הענפים 1.5 מטר
דרג"ש: 15 (1- גודל, 1+ זרז, 5+ שריון טבעי), מגע 10, נטוע 14
תה"ב/היאבקות: 6+/14+
התקפה: הצלפת ענף 10+ הישג 6 מטר (2ק8+ 4 רגיל/הכנעה)
התקפה מלאה: הצלפת 5 ענפים 10+ הישג 6 מטר (2ק8+ 4 רגיל/הכנעה, 5 התקפות)
תפוסה/הישג: 3 מטר/ 3 מטר (6 מטר עם הענפים)
התקפות מיוחדות: דחיפה, היאבקות פתע, לפיתה, רסס אבקה, תפיסה משופרת
יכולות מיוחדות: 5 שורשים, אל ראייה, ריח הקאזאם, תזוזת שורשים
הצלות: קשיחות 6+, תגובה 4+, רצון 3+
תכונות: כוח 19, חוסן 16, זריזות 12, תבונה 5, חכמה -, כריזמה –
מיומנויות: הישרדות 11+
כישרונות: היאבקות משופרת, מעקב, נשק טבעי משופר
סביבה: יערות ממוזגים
ארגון: יחיד
ד"א: 8
התפתחות: 12ק8 (ענק), 16ק8 (עצום), 20ק8 (כביר)
מתאם דרגה: -

5 ענפים (י"ד): לצמח הקאזאם יש 5 ענפים המיועדים להתקפה, בהתקפת סיבוב מלא הוא תוקף עם כולן ביחד, לענפים יש 15 נק"פ ודרג"ש 21.
אל ראייה (י"ד): צמח הקאזאם יכול להרגיש יצורים שאכלו מפרי הקאזאם מטווח 5 ק"מ, וכול יצור שתקף אותו בקפא"פ בסיבוב האחרון מטווח 12 מטר
דחיפה (י"ד): צמח הקאזאם יכול לוותר בהתקפה על קוביית נזק אחת בשביל לדחוף את היריב 1.5 מטר אחורה, צמח הקאזאם יכול לוותר על כמה קוביות נזק שהוא רוצה עד שאין לו עוד כאלה בהתקפה. במידה והשתמש ביכולת זו צמח הקאזאם באותה התקפה לא יכול להשתמש גם ביכולת תפיסה משופרת.
הישג 6 מטר: צמח הקאזאם יכול לתקוף יריבים בטווח 6 מטר, אך רק יריב שזז לידו מעורר ממנו התקפה מזדמנת.
היאבקות פתע (י"ד): כשצמח הקאזאם יוזם היאבקות עם יריב שאינו יכול להוסיף את מתאם הזריזות שלו לדרג"ש, הוא זוכה לתוסף 3+ לבדיקת ההיאבקות
לפיתה (י"ד): כשצמח הקאזאם נכנס להיאבקות עם יצור הוא גורם לו 1ק10+ 6 נזק
ריח הקאזאם (י"ד): כשצמח הקאזאם תוקף יצור שאכל מפרי הקאזאם הוא זוכה בתוסף 2+ להתקפות נגדו
רסס אבקה (י"ד): 3/ יום, צמח הקאזאם משחרר רסס אבקה נגד יצור שאכל מפריו במרחק 12 מטר, כפעולה חופשית, אחת ל-3 סיבובים, הרעל שבאבקה נכנס למחזור הדם של היריב ומכריח אותו לבצע הצלת קשיחות כול סיבוב למשך 3 סיבובים, ובמידה והוא נכשל הוא מאבד את הפעולה הרגילה שלו באותו סיבוב והוא נטוע במקומו.
תזוזת שורשים (י"ד): צמח קאזאם שמריח את מי שאכל מפריו לפני שעה והצמח לא הרג אותו לא נלחם בו, או שהצמח מאבד את ריחו (יצא מהטווח) ואחרי זה הריח חזר, מיד מנסה להתקדם לכיוונו, הוא תופס דברים בעזרת ענפיו וזז במהירות 1.5 מטר לסיבוב, זה יכול להיות מאוד מסוכן בלילה, שהוא מתקדם תמיד בלי עצירה והדמויות ישנות, שצמח הקאזאם נמצא במרחק 99 מטר מהדמויות הוא יכול לתפוס אותן עם ענפיו, ולהתקדם לכיוונם, התפיסה זהה להיאבקות מבחינת תוסף ההתקפה, אך אין אפשרות להשתחרר ממנה לאחר מכן אלא אם הצמח בטווח 12 מטר מהנתפס (כי אז הצמח מתכונן לקרב ומשחרר קצת).
הדרך היחידה להשתחרר היא לכרות את ענפיו של צמח הקאזאם התופסים, שעיין זזים ומתפתלים.
תפיסה משופרת (י"ד): לאחר התקפה שפגעה צמח הקאזאם יכול ליזום היאבקות נגד המטרה כפעולה חופשית
הערה: כול יכולת שכתוב ״אכל מפרי הקאזאם״ מתייחס למי שאכל מפרי הקאזאם לפני 24 שעות

טקטיקה:
צמח הקאזאם ינסה בתחילה לתקוף את כול האויבים ולהיכנס איתם להיאבקות, ולתקוף כמה שיותר את מי שאכל מפרי הקאזאם, הוא יפעיל נגד אותו אויב בהתחלה את רסס האבקה.
במידה ומישהו יתקרב לטווח 3 מטר מצמח הקאזאם הצמח ינסה לתקוף אותו בדחיפה ולהרחיק אותו ממנו.
במידה והאויבים רחוקים, בעזרת תזוזת שורשים אליהם ונסיגה הצמח ימשוך אותם אליו.

טקטיקת נגד:
הרפתקנים יגלו את צמח הקאזאם כחזק מאוד, הוא יכול לתקוף עד 5 מהם בכול סיבוב ולנטרל אותם, ללא טקטיקה אין להרפתקנים סיכוי.
טקטיקה אחת נגד צמח הקאזאם היא להביא נגדו יותר מ-5 אויבים, ואז הוא לא יוכל להילחם נגד כולם בבת אחת.
טקטיקה שנייה היא לכרות את שורשיו של צמח הקאזאם, מכיוון שלוקח לצמח הקאזאם 2 סיבובים לגדל אותם זה נותן להרפתקנים סיבוב אחד לתקוף את הצמח.
 
@לעוג:נראה בסדר מכאנית. הדבר היחיד שהפריע לי זה שהצמח חכם כמו אורק (!) לא נראה לי שהצמח תבוני אבל אם תשאיר אותו תבוני תוריד את התבונה ל5 לפחות
 
קודם כל, מגניב. כל הכבוד על היוזמה!


הערה כללית - כשאתה כותב שורשים, אני מניח שהכוונה שלך היא לענפים. השורשים רק מסייעים ללצמח לנוע, אבל לא תוקפים.

שנית -
נראה לי טיפ טיפה לא במקום שהענפים יצמחו בחזרה תוך 5 סיבובים. אני מציע להוריד את היכולת הזו ופשוט לחזק את הדרג״ש של ענפים.

היכולת תזוזת שורשים - למה?
פה כבר נראה לי שאתה אכן מתכוון לשורשים ולא לענפים. אם כן, מה עומד מאחורי ההחלטה לתת גם לשורשים לתקוף? הם מסייעים לצמח לנוע, אבל לא יותר מכך.
אם אתה באמת רוצה להשתמש בענפים, אפשר ליצור יכולת המאפשרת לצמח הקאזאם לנסות ולתפוס אויב(גם א הוא לא רואה אותו תכלס) ולהתקדם לכיוונו(הרי שורשי צמח הקאזאם אוחזים בענפים, גזעי עצים ואבנים בכדי לנוע - ואם הצמח ישתמש בדמויות, זה יכול להוות אתגר נחמד).

קיבלתי את הרושם מהיכולות שצמח הקאזאם יכול לתקוף את מי שהוא רוצה, גם אם הוא לא אכל מהפרי. לדעתי צריך לשנות את זה לכך שהוא יכול לתקוף רק את מי שאכל מהפרי שלו בנוסף לכל מי שתקף אותו(גם אם לא פגע) בקפא״פ. זה קצת הזוי שהוא יוכל לתקוף דמויות שירו עליו בחץ או הטילו עליו קסם ממרחק :)
 
אתה יכול לעשות שהוא מקבל אל ראייה רק נגד מי שאכל מהפרי של צמח הקאזאם, ונגד כל השאר הוא נחשב כעיוור.
דרך אגב, אולי הרסס אבקה צריך להיות יותר קטלני?

אפשר גם לתת יתרונות לצמחים יותר גדולים, כמו לקבוע שכשהצמח בגודל X צריך להציל Y סיבובים, וכשהוא גדל לגודל X+1, הוא צריך להציל Y+1/Y+2 כי יש לו יותר אבקה, או שהוא מקבל יותר שימושים ברסס אבקה, או שהאל ראייה שלו נגד מי שאכל מהפרי של צמח הקאזאם יותר ארוך.
אפשר גם להוסיף מחלה שמי שאכל את הפרי ורוסס על ידי האבקה חולה בה, ואז יכול להיות שעוד כמה ימים או שבועות או חודשים הוא ימות בפתאומיות ומהבטן שלו יתחילו לבצבץ צמחים.
 
קודם כול- תודה רבה!

היכולת תזוזת שורשים היא היכולת שהכי התלבטתי עליה, זה נותן לצמח להזיז את הענפים שלו במהירות (הם גדלים מהר ככה) עד לדמויות, לא בתור להזיז את הצמח עצמו, אבל זה אפשרי, שיניתי
בנוגע לאל ראייה, כן, אני אשנה למה שאמרת (שמי שתקף אותו), ואני אכליל גם את הענפים שלו בכך

דראקמו: מי שמפתח (סעיף התפתחות) צריך לחשוב על זה בעצמו ולעשות את ההתאמות, שיתאים לרמה


דרך אגב אם מישהו רואה עוד מקום חוץ מב"תזוזת שורשים" בו רשמתי שורשים ולא ענפים שיודיע לי
 
כמה דברים שחסרים לי בפלאפ:
1. תוך כמה זמן אחרי האחילה הריח מתפוג והזרעים יוצאים? זה לא נשמע הגיוני שזה ישאר לתמיד.
2. איך הגובלינים אוכלים את הפרי בלי להיפגע?
3. משהו שלא היה ברור מהטקסט - האם כל הצמח נע לכיוון היצור שאכל או שרק שולח לעברו שורשים\ענפים?
 
1. אני די בטוח שכתבתי איפשהוא שזה נמשך למשך 24 שעות.

2. הפרי עצמו לא רעיל, אבל הצמח קטלני. אם אין צמחי קאזאם במרחק, אין סיבה לחשוש מאכילת הפירות.

3. הצמח עצמו נע באמצעות הענפים והשורשים שלו שמושכים אותו קדימה.
 
חזרה
Top