• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

עולם מערכה מגניב- סרמיאת (מטיף קצת לאיכות הסביבה)

  • כן

    הצבעות: 0 0.0%
  • לא

    הצבעות: 0 0.0%
  • נחמד

    הצבעות: 0 0.0%
  • יש מה לשפר

    הצבעות: 2 100.0%
  • מעניין מאוד

    הצבעות: 0 0.0%
  • מגניב!

    הצבעות: 0 0.0%
  • מה זה?

    הצבעות: 0 0.0%
  • קול!

    הצבעות: 0 0.0%

  • סה"כ מצביעים
    2
רקע

בסרמיאת, בני האנוש שוכני יבשת סליית'ון, ובני בריתם, הזדים, יצרו אימפריה, חדשה על הריסות באאל טוראת', ופתחו במסע כיבושים, בעוד שהם מנצלים את המשאבים הטבעיים של כל יבשת שהם כובשים. דוגמה טובה למה שיכול לקרות היא יבשת דיירול. האלפים מסתתרים ביערותיהם, הגמדים מתחבאים בהרים, דמי הדרקון נשכרים כשכירי חרב, ובינתיים, בעולם שמתחת, הדרוו והמינוטאורים מתחרים על השליטה. במלכות הפרא, הגמדים והננסים נלחמים בבני האנוש שפלשו לשם, ובמישור האסטרלי, האלים התפלגו, וחלקם כרתו ברית עם אורקוס, נסיך השדים. המפלצות התבוניות מתאחדות תחת דגל סליית'ון.
העולם זקוק לגיבורים יותר מאי פעם, לגיבורים אמיתיים, שמוכיחים את עצמם.

*העולם נוצר לשימוש במו"ד מה' 4, אבל ברעיון הבסיס שלו אפשר להשתמש בכל מהדורה.

*העולם מטיף קצת לאיכות הסביבה, ומראה מה יקרה אם ננצל את משאביו של כדוה"א שלנו.

הגזעים במשחק

הגזעים במשחק הם כל הגזעים מספרי החוקים, ושניים נוספים. האלדרין, האלף, בן האנוש, בן המחצית, הגמד, דם הדרקון, הזד, וחצי האלף מ-סל"ש1, הננסים מ-סל"ש2, הדרוו מ-מ"מ1 ושני גזעים חדשים- הערפילים והפיימורים.

*ערפילים: http://www.tactica-games.co.il/wp/wp-content/uploads/2010/05/d21PC12.pd
*פיימורים: בקרוב

אלדרינים: נלחמים במלכות הפרא ומגינים עליה.
אלפים: מסתתרים ביערות, "האנוש" לא נכנסים לשם בינתיים.
בני אנוש: רוב בני האנוש רעים, אך יש גם כמה טובים.
בני מחצית: בני המחצית לא נוקטים צד, הם בורחים מכל מחויבות, ומוכרים את מרכולתם לשני הצדדים.
גמדים: מתחבאים בהרים, חושבים שאם יתעלמו, לא יקרה להם כלום.
דמי דרקון: נשכרים כשכירי חרב, אחת מהגילדות שלהם נשכרה ע"י בני האנוש.
דרוו: חזרו למוטב, מאמינים בלולת' הישנה, כשהייתה עוד אלת הגורל. נלחמים במינוטאורים בעולם שמתחת.
זדים: צאצאיהם של בני אנוש שכרתו ברית עם שטנים, הם בני בריתם של בני האנוש. אבל יש כמה טובים.
חצאי אלפים: צאצאיהם של בני האנוש והאלפים, חלקם איכרים ומפקדים בקרב האלפים, וחלקם בקרב "האנוש".
ננסים: הננסים הם טכנומאגים ואשפים בקרב האלדרינים, ועוזרים להם במאבקם במלכות הפרא.
ערפילים: הערפילים הם אנשי ערפל קדמוני, הם הזקיפים שעל ההרים הגבוהים, ומודיעים על תנועת "האנוש"
פיימורים: תת זן אורקי-גמדי, הם בעלי קרני אייל, ועוזרים לגמדים. ברחו מסליית'ון ועברו לקאמבריון.

פנתיאון האלים

הפנתיאון כולל את כל האלים שקיימים במהדורה הרביעית, ושלושה נוספים.

אבאנדרה, באהמות, קורלון, מלורה, מוראדין, קורד, סהאנין, מלכת העורבים, אראת'יס, פיילור, תיאמת', ביין, גרואמוש, טורוג, זאהיר, לולת' (ללולת' שתי צורות- הצורה הרגילה, והצורה הטובה), תריזדון, וקנה, אקוולריון, סיג, ו-סיילרה.
ו
*לולת' הטובה- (ניטרלי), אלת הגורל והיופי, אחותו של קורלון, הדרוו סוגדים לה כך. היא אלת האריגה והעכבישים. היא גם אלת האומנים.

*סיג (ניטרלי)- סיג הוא אל הלילה והחשכה, בנה של סהאנין והאל הפטרון של הערפילים. נוכלים רבים מאמינים בו, הוא גם אל הצללים והמארבים, סוגדים לו במיוחד במזרח הרחוק.

*סיילרה (טוב)- סיילרה היא אלת השמש העולה, ואלת השחר, רעייתו של פיילור ואלת הכבוד, והדו-קרב ההוגן, היא אויבתו המושבעת של סיג.

*אקוולריון (רוע)- אקוולריון הוא אל המצולות המעמקים, הוא מתגלה ככריש ענק בעל עיניים אדומות כדם, ומבקע את הספינות. הוא בנה הרשע של מלורה, והסאהוגנים סוגדים לו כאלם.

*האלים שכרתו ברית עם אורקוס, הם: גרואמוש, אקוולריון, ביין, זאהיר, טורוג ווקנה.
 
סלח לי, אבל מה שהצגת זה לא עולם מערכה, בקושי רקע לעולם מערכה. הרעיון עצמו נשמע מגניב (אם זאת קצת נדוש אני חושב. לדעתי כדאי שתכניס איזשהו אספקט לעולם שיעשה אותו שונה לחלוטין מאלף עולמות אחרים דומים. שיטת קסם אחרת, אלים אחרים, היסטוריה אחרת, משהו אחר), אבל כדי לשפוט באמת עולם מערכה צריך הרבה יותר פרטים. תכתוב היסטוריה מפורטת, שתכלול כמה עמודים טובים (אם לא כמה עשרות), כולל הגיבורים הגדולים בהיסטוריה של העולם, אגדות סיפורי עם וכו' (לדעתי זה מה שהוא עולם טוב למה שהוא. כדי שהוא יחיה באמת הדמויות צריכות להרגיש שהן נכנסות לעולם עתיק שיש לו כבר היסטוריה. הן צריכות להרגיש את העולם בזה שהפונדקאי למשל אומר "בשם שרביטו של האנדראס הגדול", או פייטן בפונדק שר שירים על טנזו האביר האמיץ שלחם בצבאות השדים וגירש אותם. משהו בסגנון. אחת הדוגמאות האהובות עליי בנושא הזה היא בלגריאד. בספרים יש עולם מדהים ומאוד מפורט, ומרגיש חי בכל נשימה). תן דוגמאות למצב כיום, כולל דמויות משמעותיות, ערים גדולות, תיאור של האזורים, ומומלץ מאוד גם מפה. אחר כך יהיה אפשר לשפוט.
 
האמת, זה הרקע לעולם, יש לו גזעים מיוחדים, מקצועות חדשים (בהכנה), זה עולם שלם, אני הכנתי מפה, אבל הסורק שלנו בתיקון... כשיתוקן אעלה את המפה שהכנתי של העולם, ועוד כמה מפות. יש לו גם יבשות מיוחדות וכל העניין הוא של הגנה על העולם, שמירה על העולם וכדומה. הצדדים לא ממש ברורים, כך שאפשר לשחק גזעים מהאימפריה האנושית.
מה שכתבתי בינתיים הוא רק ההתחלה. יש לעולם הזה היסטוריה מפורטת, אגדות, סיפורי עם, וכדומה.
יש לו גם שיטת קסם שונה לחלוטין, שאומרת ש"קסם" זה בעצם מצב אחד של ה"מייג'"- אנרגיית הקסם. ויש עוד שני מצבים. יש גם גיבורים גדולים, שהשפיעו על כל העולם, שאפרט אותם בהמשך. אעלה את ההיסטוריה, וכל שאר הדברים עוד מעט. כשאגמור לערוך הכל.
 
בערך, אבל חייבים אקשן- וזה מתמקד ובלתת לאויבים זאפטות. :)
אם זו חבורה גדולה- פלוגה צבאית- פלוגת גרילה מיוחדת.
אם זו חבורה בינונית- מארבים, משימות השגת דברים חשובים לפני האויב
אם זו חבורה קטנה- משימות דיפלומטיות.
 
אוקיי, אנחנו הולכים פה על חבל דק. בדרך כלל רעיונות כאלה נגררים לבנאליות אחרי כמה משפטים מיותרים.
- זה עולם שבו יש אימפריה אחת גדולה ויציבה.
- במהלך הזמן המשאבים של העולם החלו להיעלם.
- ההרפתקנים בדרך כלל הם סוכנים של האימפריה שמסנים לשמר את המשאבים.

:eek:

העולם הזה נהיה מגניב מרגע לרגע!!!

אוקיי, תקשיב, תקשיב, יש לי רעיון ממש טוב: העולם הזה עבר איזה מלחמה גדולה או אפוקליפסה. כל המשאבים והדברים שבו כמעט ונעלמו. תחשוב על יערות חרוכים, על מדבריות שרופים ועל ערי רפאים. אחרי כמה שנים קמה האימפריה הקדושה, שניסתה ליצור מחדש את התרבויות של פעם. היא שרדה ושגשגה. אבל מה, כל המשאבים שבתוך תוכה של הארץ נעלמו לאט לאט. האימפריה רוצה שזה יישאר ככה כי אם לא כולם ידרדרו לברבריות. ההרפתקנים הם אלה שהורסים את העולם. יש פה טוויסט - חלק מההרפתקנים מבינים מה קורה והם מעדיפים שהעולם יחזור לעצמו מאשר שהתרבויות הישנות יישארו, והם מורדים.

מה אתה אומר?
 
לא התכוונתי שהאימפריה האנושית מנסה לשמור על המשאבים, היא מנצלתאת המשאבים, והגיבורים מנסים לשמור עליהם ועל העולם. יש ארגון שמטרתו לשמור על המשאבים, והוא מורכב מכל הגזעים שנלחמים בבני האנוש. (אפשר שם בבקשה? השם הכי טוב שמצאתי הוא "האו"ם" וזה שם דפוק, פליז? :( ) הדמויות הן בעצם סוכני גרילה או משהו של הארגון, והארגון נותן להן משימות, וכשהן מוכיחות את עצמן, הארגון מתחיל לתת להן משימות של ממש. (תשיגו מידע, תחסלו את זה וזה, תעכבו את הצבא שלהם, תאגפו אותם מאחור... וכיוצא בזה.)
 
...טוב, אז אני מתלבט אם להגיד לך את דעתי על הרעיון שלך לעומת הרעיון שלי, או לא. אני מפחד להעליב אותך, אז בינתיים:

הכל טוב, אחלה עולם, תשכח ממה שאמרתי.
 
נקסטורל אמר/ה:
אתה יכול לעשות גם עולם מערכה דומה, ואותי זה לא מעליב, זה רק אומר שאצטרך לעבוד על זה שיבינו אותי בפעם הראשונה.

דרך אגב, אני מכין את האגדות עכשיו.
אני לא רוצה לעשות עולם מערכה חדש. אני רוצה להציע לך באגרסיביות [ :p ] רעיון שישנה את עולם המערכה שלך קצת. שיעשה אותו בוגר ומגניב יותר, לדעתי.
 
המקצועות בעולם
בסרמיאת יש את כל המקצועות הקיימים ב-סל"שים, ואת לוחם הנשמה, הטורוק, הנינג'ה, הסמוראי, והאלמאייר.
אביר הקודש: אבירי הקודש הם לוחמים קדושים, שנלחמים בשם האל, ומגנים על החלשים.
אלמאייר: האלמאייר הוא רכז יסודני, הם מתעלים את כוחו של כבשן היסודות, ומשתמשים בו. מפחדים מפניהם ומכבדים אותם בעת ובעונה אחת.
אשף: האשפים הם קוסמים דגולים, אשר עוזרים לערים בעת צרה, הם גרים במגדליהם, ומחולקים ל"דרגות" (נספח 2)
כוהן: הכוהנים הם משרתיהם של האלים, הם מקבלים חלק מכל זבח וקורבן. הם המרפאים של הערים, ושל קבוצות כפרים.
טורוק: הטורוק הם אנשי חיות פראיים, שחיים ביער, ולומדים את דרכן של החיות. הם גששים מעולים, ומורי דרך.
לוחם: הלוחמים הם אנשי קרבות מנוסים, ושכירי חרב. הם משכירים את שירותיהם או שהם משרתים בצבאות, כדרך קבע.
לוחם הנשמה: לוחמי הנשמה מעוררים כבוד רב, הם שולטים בנשמה שלהם, וגרים במין פנימיות-מנזרים בהרים.
מכשף: המכשפים הם קוסמים אפלים, כולם פוחדים מהם, ומסתובבות שמועות רבות ואמונות תפלות בנוגע אליהם.
מצביא: המצביאים הם מפקדי פלוגות, ומנהיגים דיפלומטיים המעוררים יראת כבוד. להיות מצביא זה אומר, להיות לוחם ומנהיג מעולה.
נוכל: פורצים, וגנבים. מסתננים, ומרגלים. אלה הם הנוכלים. הם מעדיפים לפעול בלילה, ורוב האנשים שונאים אותם ומפחדים מהם.
נינג'ה: הנינג'ות של המזרח הם רוצחים שכירים, שדבקים במטרה. יש הרבה סיפורים עליהם. נינג'ות הן מפחידות מאוד, ובגלל הצלחתן בכל משימה, יש האומרים שהם שדים.
סמוראי: הסמוראים הם לוחמים מכובדים והוגנים, כולם מכבדים אותם ורוצים להיות כמוהם. הם נלחמים בצורה הוגנת, ושמרים על כללי הכבוד והדו-קרב.
סייר: הסיירים הם יערנים, גששים וציידים, באותה מידה שהם יכולים להיות לוחמי גרילה, או קשתים המגנים על החומות.

שיטת הקסם הסרמיאתית
בסרמיאת ישנה שיטת קסם מיוחדת במינה, קסם הוא בעצם אנרגיה מסוג מסוים, שנקראת " מייג' " ולה שלושה מצבים:

קסם המולד:
קסם המולד, או בשמו הפשוט- קסם, הוא רמת האנרגיה הקסומה הנמצאת בנו, רמת קסם המולד היא תורשתית, כלומר- אם להוריך הייתה רמת קסם גבוהה, רוב הסיכויים שגם לך יש. ככל שיש לך רמת קסם גבוהה יותר, הקסמים שלך יהיו חזקים יותר. רמת הקסם שבך גדלה כל הזמן. בשביל להיות אשף, וכיוצא בזה, צריך להיות בעל רמת קסם גבוהה יחסית.
כישוף מוענק:
כישוף מוענק, או בשמו הפשוט- כישוף, הוא אנרגיית מייג' המוענקת ע"י ישות חיצונית (כמו אלוהות או נסיך שדים) , בדרך כלל בתמורה לנאמנות, כך שגם כוחות קדושה הם "כישופים", דוגמה טובה היא בריתות המכשף, שמראות שלושה אפשרויות של "ממי הוענקה האנרגיה, ואיזה סוג היא:".
ו- כשף פראי:
כשף פראי, או בשמו הפשוט יותר- כשף, הוא שמה של האנרגיה הקסומה החופשית באוויר, שבלעדיו אין חיים. הוא התנאי הרביעי לקיומם של חיים. אנחנו נושמים אותו יחד עם החמצן, והוא נספג בדם שלנו. כשף פראי רב נמצא בפלזנר- דבר שיוצר מוטציות, ושיבושים בקסמים.





היבשות בעולם
בסרמיאת ישנן תשעה יבשות- אוקאן, דיירול, ווטאל, סליית'ון, פלזנר, קאמבריון, קנת'ריש ו-קרדניה.
אוקאן: אוקאן נקראת "יבשת המתים" או "היבשת הקפואה", זוהי היבשת הצפונית ביותר, האדמה שם קפואה, ומשתרעות בה ערבות קרח לכל אורך היבשת. דיירוץ' "הקובר" שולט בה, עם צבא האל מתים שלו, הייטים האימתניים גרים שם, ו"האנוש" כבר התחילו לכרות את משאביה.
דיירול: "היבשת המתה" ו"שאול עילית" הם חלק מכינוייה, זאת כיוון ש"האנוש" כרו את כל משאביה, והשאירו חור ענק בצורה חרוט, אשר דומה באופן מעורר חלחלה לשאול. אף אחד לא חי שם.
ווטאל: ווטאל היא ארץ הענקים, בה חיים הטיטאנים האדירים והענקים האדירים פחות, היבשת מלאה גבעות, נחלים, הרי געש, ומצודות ענק. טרולים מתגוררים מתחת לגשרים, כל היצורים בווטאל הם בגודל "גדול" ומעלה.
סליית'ון: סליית'ון היא יבשת המוצא של בני האנוש, שם התקיימה באאל טוראת', ושם התקיימה אחרי זה, קיסרות בני האנוש נאראת', הפימורים ברחו משם לקאמבריון, סליית'ון היא יבשת שוממת, מכוסת חורים, אין בה חיים.
פלזנר: פלזנר היא יבשת הקוסמים, כשף פראי רב נמצא שם, דבר היוצר מוטאציות ומתים חצי-חיים. (הערה לשה"מ- ניתן לשנות תיאור מפלצות שחיות שם, או ליצור מפלצות ייחודיות)
קאמבריון: קאמבריון היא יבשת המוצא של הגמדים, זו יבשת הררית, ובמרכזה נמצא הר הגעש "דראגרט", שבו נמצא הדרקון האדום טייפארן, שנכנס לתרדמת עקב קללה של מלך גמדי קדום (ראה אגדות וסיפורי עם)
קנת'ריש: קנת'ריש היא יבשת הלטאים, בה אל הדרקון איו נחתך לשניים- מראש עד זנב, ע"י הקדמון המכונה "מלך הטרור", ודמו יצר את דמי הדרקון. דרקונים רבים חיים שם, וגם קובולדים ולטאים רבים. היבשת זרועה ביצות, מפלים, הרי געש, טונדרה, ומדבר. בקנת'ריש שורר לרוב אקלים טרופי, חוץ מבקצה הצפוני והדרומי שביבשת, שם שורר אקלים צפוני או מדברי.
קרדניה: קרדניה היא יבשת מיוערת בכבדות, בה נפתחים פעמים קרובות שערים למלכות הפרא. האלפים חיים שם יחד עם חיות רבות, ומסתתרים ביערות. "האנוש" עוד לא הגיעו לשם.

נ"ב:
אני לא רוצה לעשות עולם מערכה חדש. אני רוצה להציע לך באגרסיביות [ ] רעיון שישנה את עולם המערכה שלך קצת. שיעשה אותו בוגר ומגניב יותר, לדעתי.
כל הרעיון הוא ש"האנוש" הורסים את העולם, והשחקנים מנסים לשמור עליו. הרעיון הזה גם מטיף לאיכות הסביבה, ואומר 'אתם באמת רוצים שזה מה שיקרה בעולם האמיתי?"
 
אז זהו, שמה שהצעת הוא קצת חלש בגלל הניסוח. במקום זה, הצעתי לך "לבגר" את עולם המערכה שלך ולעשות אותו יותר אפל ומלא בקונפליקטים.
- זה לא "בני האנוש", זה האימפריה של בני האדם שדוחקת לשוליים כל תרבות אחרת ומגדירה את עצמה כאימפריה הקדושה.
- זה לא עולם רגיל, זה עולם שנחרב.
- ההרפתקנים הרגילים הם לא שומרי איכות הסביבה, הם סוכנים של הממשל שמנסים למנוע מכל מיני גזעים חטטניים לפגוע באינטרסים של האימפריה.
- ההרפתקן שאתה משחק הוא אחד שהתפכח.
 
חזרה
Top