• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 3/3.5 [3.5] שאמאן חלומות

ת'ור

פונדקאי ותיק
משגיח/ה בדימוס
והגענו למקצוע הבסיס האחרון.
הרעיון הזה הסתובב אצלי הרבה זמן - הוא התחיל כמקצוע יוקרה, הפך למקצוע בסיס, ועבר כמה תהפוכות משמעותיות כאחד כזה. ואולי עוד כמה תחנות באמצע הדרך.

שאמאן חלומות
"האם חלמת פעם חלום שהיית בטוח שהוא אמיתי? מה אם לא היית יכול להתעורר מאותו חלום? איך היית יכול להבדיל בין החלום... ובין המציאות?”
"חלומות... מרגישים אמיתיים בזמן שאנחנו בתוכם, נכון? רק כשאנחנו מתעוררים מהם אנחנו מבינים שמשהו בעצם היה מוזר...”

מאז ומתמיד אנשים ידעו שלחלומות יש חשיבות, ושאמאני החלומות מבינים זאת טוב מכולם. חרב יכולה אולי לפצוע אדם, אך סיוט יכול לגרום לו להתעורר שטוף זיעה באמצע הלילה, ולשכוח מה הבהיל אותו כל כך עד הבוקר. לחלומות יש כוח. ושאמאני החלומות יודעים איך להשתמש בו.
שאמאני חלומות מתמחים, כמובן, בשליטה ועיצוב חלומות, בשינה ובערות. הם מתחלקים לשלוש קבוצות, המכונות "סיעות", וכל אחת מאמינה בתפיסה מעט שונה של החלומות המשפיעה על הגישה שלהם כשהם מטפלים בהם. הסיעה הראשונה, "הרקדנים", רואים בחלומות תנודות במחשבה, מתמקדים בתנועה ונעים במהירות על טבעית בחלומות. הסיעה השנייה מכונה "הקיסרים", והם רואים בחלומות מחשבות מסוג עליון. הם מתמחים בשליטה – הם משנים את החלומות בהם הם נמצאים כל העת כדי לשפר את שליטתם בסביבתם. הסיעה השלישית, "הטורפים", רואים בחלומות חללים בתודעה שבהם החלקים האפלים יותר יכולים לבוא לכדי ביטוי. הם משתמשים בחלומות ככלי לגרימת כאב וסבל וחלומותיהם הם לעיתים קרובות סיוטים, איומים ככל שנפשו הפנימית של הטורף יכולה ליצור.
הרפתקאות: בעוד שחלק גדול משאמאני החלומות מתפקדים כשאמאנים של שבטים, כל שאמאן חלומות שונה מרעהו ואין אף התנהגות התקפה לכולם. אך באופן בסיסי, שאמאני חלומות תמיד מחפשים יותר – כוח, ידע, שליטה. הם לא יכולים לחיות באותה צורה במשך זמן רב מדי.
הדבר העיקרי שמעניין שאמאני חלומות הוא ידע, ובמיוחד ידע נוסף על חלומות. כיצד לשלוט בהם ובעזרתם, כיצד לפתוח אפשרויות חדשות ואופקים חדשים. שאמאני חלומות רוצים לדעת הכל על חלומות, ובו זמנית הם יודעים שלעולם לא יוכלו להבין אותם לחלוטין. ולכן הם תמיד מחפשים – אחרי חלומות יוצאי דופן, אחרי יצורים עם חלומות אחרים, אחרי מקומות בהם החלומות שונים.
מאפיינים: חלומות הם יצירות של המוח בהן המוח באמת מאמין, לפחות במשך השינה. שאמאן החלומות גורם לאחרים להאמין בחלומות, שלו או שלהם, גם כשהם ערים. מיומנות זו מאפשרת לו לסחוף אחריו יצורים לחלום משותף שהוא יוצר, למגרש הביתי שלו. ככל שהוא צובר ניסיון החלומות ששאמאן החלומות יוצר הופכים למורכבים יותר, והוא יכול להיעזר באי ממשיותם ולעצב אותם לצרכיו. שאמאני חלומות מנוסים במיוחד יכולים לגרום לאמונה כה חזקה בחלום עד שהוא הופך ליותר מסתם הזיה, למציאות.
הידע על חלומות של שאמאן החלומות תלוי בסיעה שלו, שדרכה הוא לומד את השיטות המדויקות להשפעה על חלומות. כל סיעה מאמינה בייצוג אחר של חלומות ופועלת לפי הייצוג הזה, מה שמשפיע על דרכי הפעולה של חברי הסיעה. ומאחר שהאמונה הזו היא חלק חשוב בחייהם של שאמאני החלומות ונקודה רגישה, השוני הזה באמונות גורם לעיתים לסכסוכים בין הסיעות השונות.
נטייה: חלומות הם מטבעם דבר כאוטי ובלתי צפוי, והחשיפה אליהם על בסיס קבוע משפיעה באופן בולט על אופיים של שאמאני החלומות שרבים מהם נוטים לתוהו. הם משפיעים גם על היציבות הנפשית של שאמאני החלומות, וגורמים למגוון הפרעות נפשיות שונות, אך אחת היא משותפת לכל שאמאני החלומות – שקיעה בחלום בהקיץ. ככל שהזמן עובר שאמאני החלומות שוקעים מהר יותר להזיות מציאותיות ביותר. כדי להילחם בנגע שאמאני החלומות צריכים לפתח דרך לחזק את הקשר שלהם למציאות. זה יכול להיות חפץ שהם יוכלו לשמור לצידם כעוגן מחשבתי, לרוב בעל מטען רגשי. לחילופין, שאמאני חלומות רבים מפתחים מעין טקס מחזורי עליו הם חוזרים שוב ושוב – שינון מילים או משפט, פעילות אומנותית כלשהי (כמו ציור), או גרימה לכאב עצמי. ייתכנו דרכים אחרות להימנע מהחלומות בהקיץ, והמגוון שלהן מוגבל רק על ידי מספר שאמאני החלומות הקיימים.
דת: שאמאני חלומות לרוב לא סוגדים לאף אל, מאחר שאין אף אל שיכול להנחות אותם בשבילים הפתלתלים של החלומות. גם לאלים הקרובים יחסית לתחום, כדוגמת בוקוב, ווי ג'אס ו-וקנה, אין אף קשר אמיתי לחלומות. במקום, שאמאני חלומות סוגדים פעמים רבות לחלומות עצמם – מעריצים את תכונותיהם ואת הדברים שהם יכולים לעשות. אך אמונה שכזאת, יחד עם טבעם הלא יציב של חלומות ושאמאני חלומות, ככל הנראה תגרום בסופו של דבר לכך ששאמאן החלומות ישתגע ויאבד לחלוטין את הקשר למציאות.
רקע: רוב שאמאני החלומות הפכו לכאלה דרך הכשרה בידי שאמאני חלומות אחרים. המקרה הנפוץ ביותר הוא שאמאני חלומות שמחפשים מתלמד שיחליף אותם בהנהגת שבט. ישנם שאמאני חלומות שמחפשים תלמידים רגישים שמתאימים לדרך, וישנם כאלה עם מניעים אחרים.
לעומת זאת, ישנו מיעוט שלא למד מאף שאמאן חלומות אחר. אותו מיעוט נפגש בפעם הראשונה עם הדרך במקום הברור מאליו – בחלום. יחידי הסגולה האלה מתחילים לחלום חלומות מוזרים, בהם מופיעות דמויות מטושטשות, מתוכן מתבהרת רק אחת שמדברת אליהם בקול ברור ומסבירה להם כיצד הם יכולים להבין ולשלוט בחלומות. הדמות הזו מכונה בפשטות "המדריך", והיא יכולה ללבוש את צורתו של מכר, זר או יצור משונה. לאחר שהוא מלמד את שאמאן החלומות כיצד לשלוט בחלומות, המדריך לא מופיע שוב אלא לעיתים נדירות ומספק עצה או פיסת ידע חדשה. לא ידוע מיהם המדריכים ומה מקורם, ועוד לא קם זה שהעז לנסות לחשוף אותם.
גזעים: מאחר שרוב שאמאני החלומות הם שאמאנים מנחים של שבט, ואלו מעבירים את הידע בעיקר לשאמאנים אחרים, המקצוע נפוץ בעיקר אצל הגזעים הפראיים, כמו אורקים וגובלינים. אך גם אצל הגזעים הללו המקצוע אינו נפוץ במיוחד, משום ששאמאני חלומות הם נדירים תמיד.
שאמאני חלומות שלמדו מחלומותיהם קיימים בכל הגזעים – המדריכים שבחלום לא מעדיפים גזע אחד על פני האחר. למרות זאת, ישנם גזעים שנוטים להתעלם מהחלומות מתוך חשיבה מקובעת ואלו שנוטים לקבל אותם בפתיחות מתוך חשיבה גמישה. הגזעים המקובעים הם הגמדים ובאופן אולי מפתיע, גם האלפים. הגזעים הפתוחים יותר כוללים את בני המחצית והננסים.
מקצועות אחרים: שאמאני חלומות מעריכים את המקצועות שמבינים את כוחה של התודעה על פני הגוף, כמו אשפים, מכשפים, וגם כוהנים ודרואידים. הם מעריכים במיוחד טרובדורים, שמתמחים בתמרון דעותיהם של אחרים, למרות שהם חושבים שגם הם לא מבינים את כוחה האמיתי של הנפש. הם רואים את המקצועות הלוחמניים יותר כחסרי עידון והערכה לתודעה, ויתייחסו אליהם ברחמים על בורותם.
תפקיד: שאמאני חלומות הם חלשים יחסית בקרב, אך יכולתם להעביר חלק מהנלחמים לעולם חלומי היא שימושית ביותר. מלבד זאת יש להם מגוון מיומנויות חברתיות שימושיות וכמה יכולות שעוזרות לכלל החבורה.

מכאניקה כללית
תכונות: התכונות החשובות ביותר לשאמאן חלומות הן כריזמה ותבונה. שאמאן החלומות נעזר בתבונה כדי ליצור חלומות כך שיהיו משכנעים ואמיתיים כמה שניתן. כשהוא בתוך החלום, כריזמה עוזרת לשאמאן החלומות לשלוט על סביבתו. ומאחר ששאמאן החלומות אינו יכול ללבוש שריון כבד, גם חוסן וזריזות יועילו לו.
ק"פ: ק6.
תה"ב: גרוע.
הצלות טובות: רצון.
נקודות מיומנות לדרגה: 4 + מתאם תבונה (*4 בדרגה הראשונה).
מיומנויות מקצוע: דיפלומטיה (כרז), האזנה (חכמ), הופעה (כרז), הישרדות (חכמ), זיהוי (חכמ), טיפול בחיות (חכמ), ידע (טבע)(תבנ), ידע (מאגיה)(תבנ), מלאכה (תבנ), מרפא (חכמ), משלח יד (חכמ), תורת הלחשים (תבנ).

מאפייני מקצוע
שליטה בכלי נשק ושריונות: שאמאן חלומות זוכה בשליטה בכל כלי הנשק הפשוטים ובשריונות קלים.

דרגה 1
חלום (ע"ט): יכולתו הבסיסית ביותר של שאמאן החלומות היא לשקוע במצב דמוי שינה גם באמצע קרב, ליצור עולם של חלום ולגרור לתוכו בני ברית ואויבים כאחד.
שאמאן החלומות יכול ליצור חלום כפעולת סיבוב מלא. הוא, וכל יצור בטווח 30 מ' הנכשל בהצלת רצון בד"ק [10 + חצי דרגת שאמאן החלומות + מתאם התבונה שלו] נשאבים פנימה.
בעת שיצור נמצא בחלום הוא עדיין מודע לעולם האמיתי ולמה שקורה בו, אך רוב תשומת ליבו מתרכזת בחלום ולכן הוא נחשב כנטוע במקומו עבור כל יצור שאינו בחלום.
מצד שני, יצור בחלום יכול להתעלות על המגבלות השכליות הרגילות שהעולם מציב לו. יצור בחלום רשאי תמיד לקחת 10 בבדיקות מיומנות ותכונה, גם במצבים בהם הוא לא היה יכול לעשות זאת באופן רגיל. בנוסף, בכל תור הוא רשאי להוסיף לגלגול יחיד תוסף הארה 1+.
יצור רשאי לצאת מהחלום כפעולה חופשית אם הוא מצליח בהצלת רצון באותו ד"ק עם תוסף 2+ עבור כל ניסיון קודם. אך הזמן שיצור מבלה בחלימה בלי שגופו באמת נח מעייף את הגוף, והוא הופך לעייף למספר סיבובים הכפול ממספר הסיבובים שהוא בילה בחלום. אם שאמאן החלומות יוצא מהחלום החלום נגמר עבור כל אלו שהיו בו. החזקת החלום היא מתישה במיוחד עבור שאמאן החלומות, ולאחר שהוא יוצא מחלום הוא הופך לעייף למשך דקה עבור כל סיבוב שהוא בילה בחלום. כל יצור המאבד את הכרתו או הופך לעייף או לתשוש בזמן שהוא בחלום יוצא מהחלום מיד.
היכולת אינה מוגבלת בשימושים ליום או במשך הפעלה, אך שאמאן החלומות לא יכול להפעיל אותה בזמן שהוא עייף או תשוש.
נתיב בין החלומות (ע"ט): בעוד שרוב היצורים אינם מודעים לכך שהם חולמים בשעה שהם עושים זאת, שאמאן החלומות יודע, והוא יכול לשלוט מעט בחלום לטובתו. יכולתו לעצב את החלום תלויה בסיעה של שאמאן החלומות. הוא בוחר את הסיעה שלו ולא יכול לשנות אותה, והיא מעניקה לו תועלות מיוחדות:
רקדנים: הרקדנים זוכים בכישרון ריצה ככישרון נוסף. בעת שהוא בחלום, מהירות הבסיס של הרקדן גדלה ב-1.5 מ' לכל נקודת מתאם כריזמה. כמו כן, כשהוא בחלום רקדן יכול להשתמש במתאם הכריזמה שלו במקום במתאם הזריזות עבור הצלות תגובה, מיומנויות ובדיקות תכונה, אך לא עבור דרג"ש.
קיסרים: הקיסרים זוכים בתוסף 2+ לכל המיומנויות המבוססות על כריזמה. בעת שהוא בחלום, הקיסר יכול לבחור בכל תור עד [2 + מתאם כריזמה] משבצות. המשבצות הללו הופכות לתוואי שטח קשה עבור כל היצורים בחלום. כמו כן, הוא יכול להשתמש במתאם הכריזמה שלו במקום במתאם החוכמה שלו בכל מקרה (הצלת רצון, מיומנויות וכו').
טורפים: לטורפים יש תה"ב בינוני והם זוכים בשליטה בשלושה נשקים רגילים. בעת שהוא בחלום, יכול טורף לנסות לייאש יריב כפעולת תנועה. כמו כן, הוא יכול להשתמש במתאם הכריזמה שלו במקום במתאם הכוח עבור גלגולי נזק, מיומנויות ובדיקות תכונה, אך לא עבור גלגולי התקפה.

דרגה 2
לילה טוב (י"ד): לאחר ההתעסקות הארוכה עם חלומות, שינה וערות, שאמאן החלומות לומד כיצד להגן על עצמו בזמן שהוא ישן. בדרגתו השנייה זוכה שאמאן החלומות בחסינות להשפעות שינה ולכל השפעה שפוגעת בו בשנתו דרך חלומותיו. בנוסף, הוא צריך לנוח רק שלושה רבעים מהזמן אותו הוא היה צריך לנוח באופן רגיל (6 שעות במקום 8, 3 שעות במקום 4). אם שאמאן החלומות הוא גם מטיל לחשים, הוא עדיין חייב לנוח 8 שעות כדי לחדש את לחשיו.
בדרגתו השמינית, שאמאן החלומות יכול לעזור גם לחבריו לישון בשלווה. כל בן ברית בטווח של עד 15 מ' נהנה גם הוא מכל ההטבות ששאמאן החלומות מקבל מהיכולת לילה טוב. בנוסף, שאמאן החלומות (ובני בריתו) צריכים לנוח רק מחצית מהזמן הרגיל (4 שעות במקום 8, 2 שעות במקום 4). מטילי לחשים עדיין צריכים לנוח 8 שעות כדי לחדש את לחשיהם.
בדרגתו ה-14, שאמאן החלומות הופך למומחה ביצירת שנת לילה מועילה. בסופה של כל שינה מלאה ששאמאן החלומות ובני בריתו המושפעים מבצעים, הם מרפאים סך נק"פ השווה לדרגתו של שאמאן החלומות.

דרגה 3
חולם את חייו (י"ד): ככל שהזמן עובר ושאמאן החלומות נחשף יותר ויותר לחלומות, הגבול בין מציאות לדמיון מטשטש בשבילו. חלק ממנו שהיה בעבר מציאותי נעלם, וחלומותיו ממלאים את החור שנוצר.
החל מדרגתו הרביעית, שאמאן החלומות יכול להחליף את מראהו והופעתו. כדי לשנות את מראהו על שאמאן החלומות לישון 8 שעות ברצף, ואחריהן הוא יכול לבחור את הופעתו. ההשפעה מתפקדת כמו הלחש תחפושת אישית, אך זוהי אינה אשליה - גופו ובגדיו של שאמאן החלומות באמת משתנים. לא ניתן להשפיע על אף חפץ נלבש מעבר לבגדים (חפצים עשויים בד או חומר דומה) או על חפצים קסומים, והשינוי בכל מקרה אינה משנה את נתוניו של חפץ. היכולת נותרת עד הפעם הבאה ששאמאן החלומות ישן.
[...]

דרגה 4
תלוש מהמציאות (ע"ט): החל מדרגתו הרביעית, שאמאן החלומות יכול לחזק את החלק הפחות מציאותי שבו למשך זמן קצר. באותו פרק זמן חלק מגופו אינו אמיתי כשהיה, ומכות שהיו משספות את בשרו משספות מעט פחות. כפעולה מהירה, שאמאן החלומות יכול להעניק לעצמו הפחתת נזק 1\ברזל קר למשך סיבוב יחיד. שאמאן החלומות יכול להשתמש ביכולת זו עד [2 * דרגת מקצוע] סיבובים ביום. הוא יכול, אם הוא בוחר, לנצל בסיבוב יחיד מספר סיבובים, ובכך להגדיל את הפחתת הנזק שהוא מקבל ב-1 עבור כל סיבוב נוסף שהוא ניצל. הוא לא יכול להעניק לעצמו הפחתת נזק הגבוהה ממחצית דרגתו.
החל מדרגתו העשירית יכול שאמאן החלומות לגרום לגופו כולו להבזיק בין ממשות לחלום, שוב ושוב. כפעולה מהירה, הוא יכול ליהנות מהשפעות הלחש הזנק למשך סיבוב יחיד, אלא שהוא עובר בין מישור החומר לחלום ולא למישור האתרי, כך שהוא ויצורים אתריים לא יכולים להשפיע זה על זה. מלבד עובדה זו, החלום זהה בכל למישור האתרי. פעולה זו מנצלת שני סיבובים מסך הסיבובים היומיים של היכולת.
החל מדרגתו ה-16, שאמאן החלומות יכול להעביר את עצמו לחלום לזמנים ממושכים. כפעולה מהירה, הוא יכול יהנות מהשפעות הלחש מסע אתרי למשך סיבוב יחיד, אלא שהוא עובר לחלום ולא למישור האתרי כך שהוא ויצורים אתריים לא יכולים להשפיע זה על זה. מלבד עובדה זו, החלום זהה למישור האתרי. פעולה זו מנצלת שלושה סיבובים מסך הסיבובים היומיים של היכולת.
שאמאן החלומות לא יכול להשתמש ביכולת זו בזמן שהוא בחלום.

דרגה 6
אומן בחלומו (י"ד): בדרגתו השישית לומד שאמאן החלומות כיצד לשלוט בסביבה שאינה מעוגנת היטב למציאות לתועלתו. שאמאן החלומות נהנה ממלוא התועלת המתקבלת מהיכולת 'נתיב בין החלומות' לא רק בחלום, אלא גם בסביבות אחרות הניתנות לשינוי על ידי בני תמותה בצורה מהירה יותר מבמישור החומר (כמו מישור הצללים). כמו כן, הוא זוכה בתועלת נוספת בהתאם לסיעה שלו בסביבות כאלה:
הרקדנים: הרקדנים יכולים להחשיב בכל תור עד [מתאם תבונה] משבצות של תוואי שטח קשה כתוואי שטח רגיל. כמו כן, הם יכולים להחשיב נוזלים ומשטחים לא יציבים אחרים כתוואי שטח קשה.
הקיסרים: הקיסרים יכולים לנסות להכשיל או להתנפל על יריב, אך הם יכולים לעשות זאת נגד יריבים בטווח של עד 9 מ'. ההתקפה מתבצעת כרגיל, אך לא ניתן להכשיל בחזרה את שאמאן החלומות והוא אינו צריך לזוז במהלך ההתנפלות (למרות שהתנועה הכוללת של היריב אינה יכולה לעבור את מהירות הבסיס של שאמאן החלומות). כמו כן, הוא משתמש במתאם הכריזמה שלו בבדיקות ההתנפלות או ההכשלה במקום כל מתאם אחר בו הוא היה אמור להשתמש באופן רגיל.
הטורפים: כאשר הם מבצעים בדיקת איום נגד יצור, הטורפים תמיד נחשבים כגדולים ממנו בסיווג גודל אחד.

דרגה 13
עיצוב חלומות (ע"ט): חלומות אינם רק תמונות ותחושות שהמוח יוצר. לחלומות יש מוחשות מוזרה משל עצמם, ושאמאן חלומות מיומן יכול להביא אותם לעולם האמיתי. החל מדרגתו ה-13, שאמאן חלומות זוכה ביכולת בהתאם לסיעה אליה הוא משתייך:
רקדנים: הרקדנים יכולים לפתוח פתח לחלום ולהיכנס לתוכו יחד עם חבריהם. בחלומות הם נעים בגבול בין שינה וערות, במוחותיהם של הישנים, וחולפים על פני ארצות ונופים בזמן שאורכו כשל חלום אחד. אחת ליום, הרקדנים יכולים ליצור השפעה זהה לזו של הלחש הליכת צללים בדרגת מטיל השווה לדרגתם, בהבדל יחיד – התנועה היא לא בגבולות מישור הצללים אלא בחלומות, ולכן לא ניתן לעבור אליו.
קיסרים: קיסרים: לזמן קצר, הקיסרים יכולים לרכך את מרקם המציאות ולהפוך אותו לדומה יותר לחלומות, וקל להשפעה במידה דומה. עד [מתאם תבונה] סיבובים ביום, קיסרים יכולים להחשיב את עצמם כאילו היו בחלום. הקיסרים יכולים להשתמש ביכולת זו כשהם עייפים, ולא מתעייפים משימוש בה.
טורפים: אחת ליום, הטורפים יכולים לקחת את הסיוט הגרוע ביותר שלהם ולמזג אותו עם גופם, ובכך להפוך את עצמם למפלצת. היכולת ניתנת לשימוש כפעולה חופשית, ונמשכת מספר סיבובים השווה למתאם התבונה של הטורף. למשך הזמן הזה, כל מגע של הטורף ביצור אחר גורם ליצור 4ק6 נזק הכנעה והופך אותו למבוהל. היצור זכאי לשתי הצלות רצון בד"ק [10 + חצי דרגת המקצוע של שאמאן החלומות + מתאם הכריזמה שלו]. הצלחה באחת נוגדת את הבהלה, והצלה בשנייה מפחיתה את הנזק לחצי. כל זמן שהוא תחת ההשפעה, כל התקפה מזדמנת שהטורף מבצע היא התקפת מגע והוא חייב לבצע התקפה מזדמנת כל פעם שהוא יכול, גם אם מעורר אותה ידיד.

דרגה 19
אדון לחלום (ע"ט): בדרגתו ה-19, שליטתו של שאמאן החלומות במיצוק חלומות מגיעה לשלמות המרבית. הוא יכול להראות לאחרים את חלומותיו, או להשתמש בשלהם לצרכיו. הוא אדון לחלומות.
שאמאן החלומות זוכה ביכולת בהתאם לסיעה אליה הוא משתייך:
רקדנים: מדי פעם, הרקדנים יכולים להיכנס לחלומותיהם של הסובבים אותם ולצאת במקום אחר. כפעולת תנועה, הרקדן יכול להשתגר למשבצת כלשהי בלי לעבור במשבצות שבדרך. הרקדן יכול לעבור בדרך זו עד [6 * דרגת מקצוע] מ' בכל יום.
קיסרים: אחת ליום כפעולת סיבוב מלא, הקיסרים יכולים ליצור מחלומות יצורים שישרתו אותם ויעשו כרצונם. היצורים יכולים להיות שונים זה מזה ולהישאר זמן שונה זה מזה, אך הזמן שכל יצור נשאר חייב להיקבע כאשר הוא נוצר. כפול את הד"א של כל יצור מזומן במספר הסיבובים שהוא נשאר. סכום המכפלות הללו עבור כל היצורים לא יכול לעבור את [דרגת המקצוע של הקיסר * 10]. מעבר לכך, ההשפעה מתפקדת כמו הלחש זימון מפלצת I.
טורפים: אחת ליום, הטורפים יכולים ליצור סיוט נורא, יצירת ביעותים, להראות אותו לכל הסובבים אותם ולהכות אותם באימה ובחילה. ההשפעה זהה לזו של לחש זוועה בדרגת מטיל השווה לדרגת הטורף, אך הד"ק להצלה שווה ל-[10 + חצי דרגת מקצוע + מתאם כריזמה].

דרגה 20
מציאות חדשה (ע"ט): בדרגתו ה-20, שאמאן החלומות יכול לבסוף להפוך את המציאות עצמה לחלום.
שאמאן החלומות יכול להשתמש ביכולת זו אחת ליום כאשר הוא מפעיל את יכולת החלום. במקום להיכנס לחלום כרגיל, כל היצורים שהיו אמורים להיכנס לחלום עוברים למציאות אחרת שנוצרה על ידי שאמאן החלומות. לאחר שהם יוצאים מהמציאות החדשה, היצורים מופיעים במקום שהם עמדו בו, או, אם המקום תפוס, הם מועברים למקום הפנוי הקרוב ביותר.
העולם של המציאות החדשה נוצר על ידי שאמאן החלומות. תהליך היצירה דורש 24 שעות של שינה רציפה בהן שאמאן החלומות קובע את תוכן העולם. אין הגבלה על העולם, וניתן אף להעניק לו חוקים שונים מבמישור החומר כמו כבידה, מאפייני יסודות, מאפייני נטייה, או מאפייני קסם (אך לא זמן). לא ניתן להחזיק ביותר מעולם מוכן יחיד בכל זמן נתון, אך ניתן לשנות את העולם הקיים בשינה נוספת של 24 שעות.
כאשר היצורים מגיעים למציאות החדשה הם מפוזרים בה באופן אקראי, אך זוג יצורים יכולים לבחור להופיע זה לצד זה. יצור לא יכול להופיע במקום שיגרום לו נזק כלשהו.
המציאות החדשה אינה חלום ושאמאן החלומות יכול אף ליצור בתוכה חלום נוסף, אך היא נחשבת כסביבה הניתנת לשינוי במהירות על ידי בני תמותה.
הזמן במציאות החדשה ממשיך כרגיל ובמקביל לזה במציאות הישנה. כל יצור רשאי לבצע הצלת רצון נוספת בכל דקה, אך מעבר לכך ניתן להישאר במציאות החדשה עד יום.

עכשיו, ראיתם את שלוש הנקודות שבסוף היכולת "חולם את חייו"? הן מסמנות שיש המשך. הבעיה היא שיש לי התלבטות לגבי ההמשך.
בהמשך, היכולת תאפשר לשאמאן החלומות לשנות דברים מהותיים יותר ומרכזיים יותר. החלקים משאמאן החלומות שעיקרם חלום מתפשטים, ומגיעים גם למוחו ותודעתו. הוא יכול לחלום שהוא דבר מה, וכך הוא יהיה. ובתרגום לקראנץ', שאמאן החלומות יוכל לשנות את הבחירה שלו של כישרונות, מיומנויות, וכדומה. יש שתי אפשרויות:
א. בשינה של 8 שעות שאמאן החלומות יכול לבחור דבר מה - לצורך העניין, כישרון - ולהחליף אותו. כמובן שהוא לא יוכל להחליף משהו שמהווה דרישה למשהו אחר שיש לו. השינויים נשארים עד ששאמאן החלומות ישן שוב ואז המצב חוזר לקדמותו, עד ששאמאן החלומות ישנה את עצמו שוב.
ב. בשינה של 24 שעות שאמאן החלומות בוחר דבר מה ומחליף אותו לפי כל ההגבלות שהוזכרו. אלא מה? זה קבוע. עשית שינוי, הוא נשאר.
עכשיו, מצד אחד, האפשרות השנייה הרבה יותר מעניינת ומגניבה. מצד שני, האיזון שלה מוטל בספק. היכולת הראשונה הרבה יותר מאוזנת, למרות שייתכן שגם לה יש בעיות בתחום. אני לא רואה את עצמי כשופט מוסמך, בין השאר כי ייתכן שאני עוצם את עיניי כי אני רוצה את היכולת הזאת בפנים.
ולכן אני שואל אתכם לדעתכם. איזו אפשרות, אם בכלל, מאוזנת?


הארות, הערות, הצעות, שיפורים, כבשים מכל הגדלים וגם סתם תגובות "יו, מגניב!" יתקבלו בברכה.

שני הציטוטים מתאימים, ולא הצלחתי להכריע ביניהם. אז... 75 נק"נ פורום, כל אחד.
 
נראה לי שמה שאתה מתאר פה הוא הלכה למעשה אשליין שנמצא בסכנה ללכת לאיבוד בתוך אשליותיו ("החלומות"). כיצד יכולתו לשנות את הופעתו משתלבת עם העובדה שכוחותיו נובעים ממשהו לא מוחשי בעליל? לא הבנתי מה בדיוק עושה אותו לשאמאן. הרי החלומות הם המטרה שלו ולא אמצעי עבורו כמו אצל השאמאן. בשלב מסוים, נראה לי שהוא חוצה את הגבול שבין בן תמותה לאלים.
 
הציטוט הוא מהסרט התחלה? סתם נראלי מתאים :p
אם אחד מהיכולות מאוזנות אז זאת הראשונה. השנייה בטוח לא. להחליף כישרון לצמיתות זה דבר עצמתי ביותר, משום שכך הוא יכול להתאים את הכשרונות שלו לBUILD הרצוי שלו על ידי שינה של מספר ימים, ללא התחשבות בכך שבדרך יש הרבה כשרונות שכל אחד בפני עצמו אינו אטרקציה.
בקיצור, אם אחד מהם מאוזן, זה הראשון, של החלפה זמנית. ואני חוזר אם.
בכל מקרה, רעיון ממש מגניב אחי :)
 
הקונספט מגניב, אבל איזון היא לא מילה גסה - מו"ד היא שיטה ממוקדת קרב, ואכן נתת לחלמים יכולות קרביות, אבל מה בעצם הם אמורים לעשות בקרב? לי זה נראה כאילו הם נותנים בונוסים מינימליים לבני ברית, ו..זה הכל, פחות או יותר. לא כדאי לתת להם יכולות הטלת לחשים כלשהן? או לפחות סט יכולות כלשהו שיאפשר להם גם... נו.. לעשות משהו בקרב? חוץ מזה, הטורפים חזקים משמעותית יותר מהשאר - תה"בבינוני זו לא בדיחה.
הייתי מציע להפוך את התה"ב שלהם לבינוני ולהוסיף לכולם יכולת הטלת לחשים. אם מוסיפים עוד יכולות, אז עד דרג שש. אם לא, אז עד דרג תשע. מרשימת לחשים מצומצמת שלא כוללת לחשי נזק, אבל הרבה לחשי אשלייה הקסמה וצל. כדאי לדעתי לתת להם כל מיני יכולות שיאפשרו להם להרדים אויבים שהם לכדו בחלום, למשל. או להפוך את היתרונות של החלום לחסרונות עבור אויבים, או להגדיל את היתרונות בעבור בני ברית. בקיצור, המקצוע הוא ממש מגניב מבחינת הקונספט. אבל חלש ממש מכאנית.
אפשר גם לקחת רעיונות מנתיב הדם למכשף בפת'פיינדר שמתעסק עם [http://www.d20pfsrd.com/classes/core-classes/sorcerer/bloodlines/bloodlines-from-paizo/dreamspun=url]חלומות[/url]. יש שם כמה רעיונות חביבים.
עוד רעיון שעלה לי הרגע הוא כוח של 'מסע צייד אסטרלי' עבור הטורפים, שיאפשר להם להכניס קבוצהשל בני ברית לחלום, ולצאת לרדוף אויב בחלומו. הריגתו בחלום עשויהבהחלט להזיק לו גם בעולם האמיתי, וזה כוח מצויין לנבלים.כוח לרמותגבוהות, אבל זה בדיוק מסוג הדברים המגניבים ששאמן חלומות אמור לעשות שאשף לא יכול.
 
הציטוט השני הוא מהסרט Inception. בקשר לראשון, נראה לי גם.

מקצוע נחמד, נראה לי קצת חלש וחסר לי יכולות שעוזרות בקרב. כמו שהזמן אמר יש לו בעיקר יכולות שעוזרות לבעלי ברית וכמעט לא יכולות להתקפה ולפעולה בקרב.
 
וואו! בהחלט מגניב, רואים את ההשפעה של inception על המקצוע. מגניב בהחלט!

עם זאת, אני מצטרף לקריאה של הזמן ושל אדידס. הייתי מציע לך לקחת אותו יותר לכיוון של מטיל לחשים שמתמחה בלחשי 'תודעה' (בעיקר אשליה והקסמה, אבל אולי גם קצת יצירה או תהפוכה) ומסוגל לסייע לבני בריתו. תן מבט ב'מתעתע' מהסל"ש 2 או בnightmare spinner מהמדריך השלם למג- הם יכולים לתת לך רעיונות. הנה כמה שאני חשבתי עליהם תוך כדי קריאה:
1. יכולת הטלת לחשים, בדומה לזו של טרובדור. הדגש יהיה על אשליות, הקסמות, קצת יצירה ותהפוכה ובנוסף עוד לחש אחד מכל דרג בהתאם לסיעה של השאמאן: הרקדנים יקבלו לחשים תנועתיים (נפילת נוצה, מעוף, דלת מימדים וכו'), הקיסרים לחשי זימון (פשוט זימון מפלצת למיניהם) והטורפים לחשים שמתעסקים עם התקפה מוחית (גרימת פחד, תוקפים הזויים, מרצח רפאים, ייסורים וכו').
2. הילת חלומות: בתוך החלום, יכול שאמאן החלומות לעוות את המציאות ולהעניק לו ולבני בריתו יתרונות מסוימים. תן מבט בהילות הדרקוניות של שאמאן הדרקונים מהסל"ש 2 (ובהילות דרקוניות נוספות מdragon compendium) לרעיונות. הנה כמה:
א- התמקדות. החלום מפקס את מחשבתן ויכולת הריכוז של בני בריתו של השאמאן ושלו. הם זוכים בתוסף להצלות ריכוז ובדיקות ריכוז.
ב- מהירות. בחלום, התנועה אינה זהה לתנועה המציאותית. השאמאן ובני בריתו זוכים בתוסף לבדיקות קפיצה, שחייה ולוליינות.
ג- קשיחות. בעודן חולמות, הדמויות מסוגלות להתנגד טוב יותר למכות פיזיות. השאמאן ובני בריתו זוכים בהפחתת נזק X/קסם כאשר X שווה לתוסף ההילה של השאמאן.
 
אוי, מצטער על האיחור. יש לי כמה סיבות, אף אחת לא באמת מוצדקת.

הלדין: למעשה, חלומות הם לא לא-ממשיים לחלוטין. אם אתה יודע איך לעשות את זה אתה יכול להעניק להם ממשות, כמו במקרה הזה.

דיפי: תראה, הנקודה היא שהוא לא יוכל לעשות הרבה באמצע מבוך - רק בעצירות ארוכות באמת הוא יוכל לעשות משהו משמעותי.
יש עוד דעות? אני מקווה שהמצב של היכולת לא כל כך גרוע (ולא מאוזן).

השאר, שתומכים בהוספת יכולות: סבבה. בסופו של דבר נראה לי ששאמאן החלומות יהיה מעין תומך ואנטי-תומך - עוזר לבני ברית, מזיק לאויבים (אבל בעיקר מחסרים ופחות נזק ממשי). אז, יכולות:
א. לחשים. אין הרבה מה להוסיף, מעבר לזה שהם יהיו עד דרג 6 ולא עד דרג 9. אני רוצה להוסיף משהו מעניין, אבל כרגע מה שעולה לי זה שהטלת לחשים הופכת אותו לעייף (הוא מתמרן חלומות, זה לא דבר של מה בכך) או שהוא יכול לישון באמצע היום לזמן קצר ולהחליף כמה לחשים.
ב. כוחות תומכים. אלה יכולים להיות הילות או דברים מידיים, נראה לי שאני אלך על שניהם.
ג. כוחות מזיקים. פחות או יותר אותו דבר כמו הכוחות התומכים.
ד. סיעות. אני שוקל שינוי רציני, שיהפוך את הסיעה לדבר יותר גמיש ויותר משפיע. קיסרים יתמחו בהילות, טורפים בכוחות מזיקים, רקדנים... אני לא בטוח, אולי פשוט קצת מהכל.
ה. כוחות, יותר ספציפי - דברים כמו כוח הצייד האסטרלי שהזמן הציע והדברים שהסיעות נותנות כרגע. משפיע על אלה שבתוך חלום, לטוב ולרע. אם האויבים נשארים בחוץ, אתה נותן האצה לכל החברים שלך. אם הם נכנסים, אתה גורם להם ללכת לאיבוד. דברים כאלה.
ו. הילות, גם יותר ספציפי - באופן בסיסי, הן משפיעות על המוח של המושפע וגורמות לו להאמין במשהו, טוב או רע. הן יכולות לגרום לך לחשוב שאתה מהיר יותר או (בדרגות מתקדמות) יודע לעוף. ואתה תעוף. לחילופין, הן יכולות לגרום לאויבים לחשוב שמישהו עובר לידם (והם כמובן יתקפו אותו בהתקפה מזדמנת) או שהם עומדים בביצה. דברים כאלה.
יש עוד הרבה עבודה, אבל זה יצא מגניב!

נ.ב. הציטוט השני הוא אכן מהסרט התחלה, אבל אף אחד לא זיהה את הראשון? אני... מופתע. זו קלאסיקה, זה כל מה שאני אגיד.
 
הראשון הוא מהמטריקס (1999), לא? וכמה הערות שהיו לי על המקצוע בציטוט.
ת'ור אמר/ה:
השאר, שתומכים בהוספת יכולות: סבבה. בסופו של דבר נראה לי ששאמאן החלומות יהיה מעין תומך ואנטי-תומך - עוזר לבני ברית, מזיק לאויבים (אבל בעיקר מחסרים ופחות נזק ממשי). אז, יכולות:
א. לחשים. אין הרבה מה להוסיף, מעבר לזה שהם יהיו עד דרג 6 ולא עד דרג 9. אני רוצה להוסיף משהו מעניין, אבל כרגע מה שעולה לי זה שהטלת לחשים הופכת אותו לעייף (הוא מתמרן חלומות, זה לא דבר של מה בכך) או שהוא יכול לישון באמצע היום לזמן קצר ולהחליף כמה לחשים.
הטלת לחשים מעייפת, הממ. מזכיר לי את תיעול-היתר במכניקת כשפי היסודות (GiantITP).
ב. כוחות תומכים. אלה יכולים להיות הילות או דברים מידיים, נראה לי שאני אלך על שניהם.
דברים מידיים צורמים לי קצת. חלום הוא דבר מתמשך, ודברים מידיים לא סותרים אותו? הילות נראות לי כרעיון מוצלח, בעיקר כאלו שעוצמתן מתחזקת בזמן חלום או מאפשרות להפוך את המציאות לחלומית באופן ממשי או כאשלייה.
ג. כוחות מזיקים. פחות או יותר אותו דבר כמו הכוחות התומכים.
ד. סיעות. אני שוקל שינוי רציני, שיהפוך את הסיעה לדבר יותר גמיש ויותר משפיע. קיסרים יתמחו בהילות, טורפים בכוחות מזיקים, רקדנים... אני לא בטוח, אולי פשוט קצת מהכל.
עצם השם של הרקדנים מעיד עליהם, לא? כוחות מבוססי תנועה וקול כחלק מארוחת הטעימות שהיא כוחות הרקדנים יכולים להיות שילוב לא רע, לדעתי.
ה. כוחות, יותר ספציפי - דברים כמו כוח הצייד האסטרלי שהזמן הציע והדברים שהסיעות נותנות כרגע. משפיע על אלה שבתוך חלום, לטוב ולרע. אם האויבים נשארים בחוץ, אתה נותן האצה לכל החברים שלך. אם הם נכנסים, אתה גורם להם ללכת לאיבוד. דברים כאלה.
משום מה, נזכרתי בטרוניימר והיכולת שלו לבטא אמירות באופן רגיל והפוך. רעיון מעניין.
ו. הילות, גם יותר ספציפי - באופן בסיסי, הן משפיעות על המוח של המושפע וגורמות לו להאמין במשהו, טוב או רע. הן יכולות לגרום לך לחשוב שאתה מהיר יותר או (בדרגות מתקדמות) יודע לעוף. ואתה תעוף. לחילופין, הן יכולות לגרום לאויבים לחשוב שמישהו עובר לידם (והם כמובן יתקפו אותו בהתקפה מזדמנת) או שהם עומדים בביצה. דברים כאלה.
יש עוד הרבה עבודה, אבל זה יצא מגניב!
בהחלט. לחשים או כוחות פסיוניים שמתעסקים עם צללים, אקטופלזמה, אשליות-הזיות ומניפולציה של התודעה משלימים את הרושם הזה.
"I believe I can fly! Really, the dream shaman said I could!".


נ.ב. הציטוט השני הוא אכן מהסרט התחלה, אבל אף אחד לא זיהה את הראשון? אני... מופתע. זו קלאסיקה, זה כל מה שאני אגיד.
 
כן, זה מהמטריקס.

ב. דברים מיידים במובן של כוחות נקודתיים ולא דברים רחבים ומתמשכים כמו הילות. סדר-גודל מצומצם יותר - יצור אחד בפעם, למרות שההשפעה לא חייבת להיות מיידית.
ד. כן, אבל איזה אופי יהיה להם מבחינת ההתייחסות למאפייני המקצוע? קיסרים מתמקדים בהילות, לטורפים בהזקה מוגברת, אז מה יש לרקדנים?
Hominid אמר/ה:
"I believe I can fly! Really, the dream shaman said I could!".
The shaman dream is your friend. Trust the shaman dream.
 
ת'ור, עליי לציין שאם תסתכל כתבתי בהודעה הראשונה שלי פה שהציטוט (ובציטוט, התכוונתי לשני**) הוא מהסרט התחלה ^^.
ובנוגע להוספת יכולות, היה לי יותר זמן להעמיק בשאמן, ואני אכן חושב שהוספת יכולות נוספות תוסיף לו הרבה, בעיקר יכולות אשליה, כפי שכבר צוין לפני. יכולת שייתכן וכבר קיימת ולא שמתי לב, היא לשלוח חלום לישות מסוימת, ולגרום לה להציל רצון, במידה ונכשלה, הישות מאמינה כי החלום הוא אמיתי/חיזיון שנשלח לה על ידי האל שלה/דבר מה דומה (וכן, אני מודה שכשאני קורא את זה מחדש, זה נשמע כאילו העתקתי את העלילה של הסרט התחל לתוך היכולת הזאת XD). צריך להגדיר את החלום כמשהו בסיסי, ולא פטאלי כלפי המקבל,כלומר, אפשר לגרום לו לחשוב שההארה נמצאת בהרי הדממה, או שעליו להימנע מיערות, אך לא כמו שהיה בסרט, לגרום לו להתאבד. קצת מסורבל, וצריך לעבור בדיקות מכאניות רבות, משום שקימות הרבה דרכים לנצל זאת לרעה. אפשר להגיד שהוא יכול לשלוח הצעה דרך חלום או משהו, אבל אני חושב שזה יהיה מעניין.
 
אני נגד הטלת לחשים מעייפת. זה מיותר לחלוטין. מספיק שהוא מתעייף מהפעלת יכולת החלומות שלו, שאגב, היא בפירוש עניין של מה בכך - היתרונות שהיא מעניקה זניחים לגמרי, ובהתחשב במשך הזמן שהשאמן עייף לאחר ההפעלה שלה - היא פחות או יותר חסרת תועלת עד לרמות הגבוהות, ואז היא מפעילה השפעות שמזכירות יותר לחשים מדרג שלוש מאשר הכוח העיקרי של דמות מבוססת כוחות מיוחדים. תחזק את היכולת פי כמה, תשכח מהעניין של היחלשות כתוצאה מהטלת לחשים, וכדאי שנתחיל עם סיעור מוחות לכוחות מיוחדים. אפשר לעשות מכאניקה דומה לזו הבסיסית של פת'פיינדר (כל ס רמות אתה בוחר ביכולת מיוחדת מתוך רשימה) כשיש שלוש רשימות אפשריות לפי הסיעה שלך. צייד אסטרלי זה רעיון לכוח טורפים לרמה גבוהה, למשל.
חוץ מזה, תן לו גישה ללחש חלום וללחש סיוט מרמה ממש נמוכה, אבל ממש ממש נמוכה. ברמות גבוהות הם אמורים להטיל את הלחשים האלה באופן חופשי לחלוטין אם תשאל אותי. אפשר גם לתת לו יכולת להטיל לחשים שישפיעו על כל היצורים שנמצאים בחלום, ובכך להפעיל לחשי תגבור על כל הקבוצה בקלות, למשל, או להפך - החלשת כל היריבים במקביל.
תעלה את התה"ב לבינוני או תגדיל משמעותית את כמות המיומנויות או היכולות המיוחדות המגניבות. אם אתה משאיר תה"ב נמוך אז בכל מקרה תעלה את כמות המיומנויות +4. זה גם מתאים לקונספט. אפשר להוסיף סוגי ידע ועוד כמה מיומנויות בהתאם לסיעה (רקדנים מיומנויות אתלטיות, טורפים מיומנויות כמו איום ומעקב, קיסרים מיומנויות דיפלומטיות).
 
רשימות נפרדות בהתאם לסיעה נראה לי מטופש - אני בטוח שיש הרבה כוחות שיתאימו לכולם, וזה מיותר לכתוב אותם שלוש פעמים. אם כבר כמה מהכוחות יהיו עם דרישה לסיעה מסוימת.
הטלת לחשים מעייפת - כן, אני יודע שזה מתנגש, זה למה הרעיון הזה לא משהו.
חלום וסיוט - כן, אבל עם כמה עדכונים. הם מתאימים, מן הסתם, אבל יש מקוום לשיפור.
כל השאר - נשמע סבבה. עוד כמה ימים אני אאסוף את כל ההצעות ואכין טיוטה חדשה.
 
אז ככה.

קודם כל, חלום הוא דבר של בחירה. אם אתה לא רוצה להיכנס אתה לא נכנס. עם זאת, צריך לדעת שמדובר בחלום - כל יצור שאינו מודע ששאמאן החלומות יוצר חלום נשאר לא מודע לכך ונשאב פנימה, אלא אם הוא מצליח בבדיקת תבונה כדי להבין שהוא נשאב לחלום. בכל פעם ששאמאן החלומות מפעיל כוח חלום או מחליף הילה יצור לא מודע זכאי לבדיקה נוספת. אפשר לצאת ולהיכנס מחלום כפעולה מהירה, כל עוד שאמאן החלומות שומר על החלום פעיל, כמובן. יצורים לא נעשים עייפים לאחר יציאה מחלום, כולל שאמאן החלומות. הוא עדיין לא יכול ליצור חלום כשהוא עייף או תשוש, ויצירת חלום היא עדיין פעולת סיבוב מלא.
בדרגה ראשונה שאמאן החלומות בוחר מספר כוחות (2-4) ושתי הילות, אחת לבחירה ואחת בהתאם לסיעה, מרשימות מתאימות (פירוט בהמשך). כל כמה דרגות (2-3) מקבלים כוח נוסף, כל מספר גדול יותר של דרגות (3-5) מקבלים הילה נוספת. הפעלת כוח היא בהתאם לרשום, שינוי הילה הוא פעולה מהירה.
היכולת נתיב בין החלומות מצטמצמת למתת בסיסי (ריצה לרקדנים, שליטה ב-3 כלי נשק רגילים לטורפים, 2+ למיומנויות כריזמה לקיסרים) וכל יכולת מבוססת סיעה אחרת יורדת. במקום, קיסרים יכולים לבחור הילה נוספת; טורפים גורמים נזק השווה למתאם הכריזמה שלהם בכל פעם שהם משפיעים על יריב בעזרת כוח; ורקדנים זוכים לתוסף יכולים לנוע 1.5 מ' כפעולה חופשית בכל פעם שהם מפעילים כוח (הצעות אחרות יתקבלו בברכה יתרה. אני לא מתלהב מהגרסא הנוכחית לרקדנים).
שאמאן החלומות מקבל לחשים. הם מגיעים עד דרג 6, בדומה לטרובדור. הוא גם ידע מספר מוגבל של לחשים כמו טרובדור. אני לא בטוח אם כדאי שהוא יצטרך להכין אותם או לא, תלוי בשאר היכולות. הלחשים יהיו לחשי הקסמה, אשליה וצל.

הילות: הילות יכולות לפעול ללא הגבלה, אך ניתן להפעיל רק אחת בזמן נתון. כל הילה משפיעה על בני ברית או על אויבים, בהתאם להילה. הילה משפיעה על כל המטרות המתאימות הנמצאות בחלום, אך לא מחוצה לו. תוסף ההילה מתחיל ב-1+ ועולה ב-1 כל 4 דרגות שאמאן חלומות. דוגמאות להילות:
נזק - תוסף ההילה לנזק לכל בני הברית בחלום. הילה מוענקת לטורפים.
מהירות - תוסף ההילה * 1.5 מ' למהירות כל בני הברית בחלום. הילת מוענקת לרקדנים.
שינוי סביבה - כל ברית בחלום יכול אחת לתור להפחית מחסרי מצב לגלגול כלשהו בעד תוסף ההילה. הילה מוענקת לקיסרים.
מאגפים הזויים - כל בן ברית סמוך לאויב נחשב כאילו הוא מאגף אותו.
כישרון - תוסף ההילה לכל בדיקות המיומנות.
ניידות - תוסף ההילה לדרג"ש נגד התקפות מזדמנות לכל בני הברית בחלום.
יריבים הזויים - כל אויב בחלום מבצע התקפה מזדמנת נגד משבצת אקראית בסוף תורו של שאמאן החלומות, אם הוא יכול.
וכדומה.

כוחות: כוח הוא השפעה זמנית. לא ניתן להשתמש ביותר מכוח אחד בסיבוב, וחלק מהכוחות ניתנים לשימוש רק מספר מוגבל של פעמים כל חלום. הפעולה הנדרשת להפעלת הכוח רשומה בו. כוחות משפיעים רק כששאמאן החלומות והמטרה שלהם נמצאים בחלום, אך לא בהכרח מוגבלים בהשפעתם לחלום - לדוגמא, ניתן לתת לבן ברית השפעה כשל לחש מעוף, והוא יוכל לעוף בלי הגבלה.
רוב הכוחות יחקו לחשים, פשוט כי אין טעם להמציא את הגלגל מחדש. עדיין, אלה יהיו גרסאות מותאמות של לחשים ויהיו כמה כוחות ייחודיים.

הפשעת היכולת "חולם את חייו" תהיה כדלקמן: הפעלה שלה דורשת 8 שעות שינה רצופות. בכל פעם היא גורמת למספר שינויים, שנמשכים עד ששאמאן החלומות הולך לישון שוב. בדרגה 3 הוא יכול לשנות את הופעתו כפי שנכתב בתיאור. בדרגה 6 הוא יכול להחליף כישרון\6 דרגות (שאינו מהווה דרישה למשהו) בכישרון אחר. בדרגה 12 הוא יכול למיין מחדש עד [דרגת מקצוע] נק' מיומנות. בדרגת 18 הוא יוכל לשנות עד לחש\6 דרגות מרשימת הלחשים הידועים שלו בלחש אחר מאותו דרג.

בנוגע למכאניקה הכללית, התה"ב יישאר נמוך (ולא ישתנה לטורפים), אבל שאמאן החלומות יקבל 6 + מתאם תבנ נק' מיומנות בדרגה ולרשימת המיומנויות יתווספו המיומנויות הבאות: איזון, טיפוס, ריכוז, התחזות, קפיצה, כל שאר מיומנויות הידע, זיהוי מניע, שחייה, לוליינות, דיבור שפה.


שאלות, הצעות לשיפורים נוספים, כוחות, הילות וכו' יתקבלו בברכה.
 
הרקדנים נראים הכי חלשים- בכל זאת, תוסף מהירות זה לא יכולת חזקה במיוחד. לדעתי עדיף יכולות שקשורות לתנועה, אבל לאו דווקא מתגברות מהירות. יכולות כמו תגרה, לאחר שינוי מסויים, יכולות להתאים. אולי יכולת לתקוף כמות מסויימת של אנשים כפעולה חופשית, אם הוא נע לידם, או יכולת שנותנת לו להמנע מהתקפה מזדמנת כאשר הוא יוצא משטח של יצור. אחרי שקראתי את התיאור של הסיעה עוד פעם, נראה לי מתאים שתהיה יכולת לחלוף דרך משבצות שתופס יריב כאילו הוא לא היה שם, הוא לשנות את מיקומם של יצורים בתוך החלום (ככה שהוא יבטל איגוף ע"י הזזת האויבים למקום אחר, הוא שהוא יגרום לבני ברית להגיע למקום טקטי).

גם לא ממש הבנתי מה הרעיון של "יריבים הזויים". מה אני ירוויח אם היריב שלי יתקיף את האוויר הריק חוץ מהשעשוע שבדבר?
 
הי, אהבתי את הרעיון של מעבר בשטח של אויב בלי לעורר התקפות מזמדנות. הבעיה היחידה שלי איתו כרגע היא שהיכולת לא קשורה ליכולות חלום, קרי כוחות והילות. רוב העניין בסיעה הוא הדרך שבה הם מטפלים בחלומות, ולכן עדיף שהיכולת תהיה קשורה ליכולות חלום.

מה עוזרת הילת יריבים הזויים? כל היצורים, אלא אם הם לקחו את הכישרון "תגובות קרב" או משהו דומה, יכולים לבצע התקפה מדמנת אחת בסיבוב. אם הם מבזבזים אותה סתם, זה יכול להיות מאוד יעיל למי שצריך לנוע הרבה או למטילי לחשים לא מוגנים מספיק.
 
דווקא זה יכול לשמש ככוח, אלא אם אי אפשר שכוחות ישפיעו על עצמך. אומנם זה לא לחש, אבל אמרת שיכולים להיות כוחות שלא מחקים לחשים
אבל בעצם, ההילה יריבים הזויים נותנת כמעט אותה השפעה רק חלש יותר (עדיין יש כמה מפלצות עם הכשרון שנותן לתקוף כמה התקפות מזדמנות בסיבוב) אז היכולת די מיותרת
 
תעלה את התה"ב לבינוני, ההילות לא מספיק חזקות בשביל להצדיק תה"ב נמוך.בטח שלא מספיקות אם יש לו לחשים רק עד דרג שש, הוא פשוט לא יוכל לעשות שום דבר אם תשאיר את זה ככה. כלומר, אלא אם הכוחות שלו יהיו פשוט שרוטים. כלומר, ממש שרוטים. כלומר, חזקים מספיק בשביל שהוא יוכל לעשות דברים מסויימים יותר טוב ממטילי לחשים.
יש לך כבר מספיק רעיונות לכוחות בשביל להתחיל לכתוב רשימה, או שאתה צריך עוד?
 
- קודם כל, לא התלהבתי מהקונספט. אבל זה אני. ספציפית.
- המקצוע בנוי יפה ואי אפשר להתעלם מזה. הוא בנוי כל כך יפה, למעשה, עד שגם היכולות הלא מעניינות שלו בנויות היטב.
- אל תעלה את התה"ב, אלא חזק את ההילות. אם תעלה את התה"ב זה יהיה שקול לפסילת מגוון יכולות מגניבות של משהו לטובת איזה כישרון דפוק שנראה מתאים יפה.
- המקצוע הזה כרגע חלש מכדי להיות משמעותי מספיק מבחינת קרבות.


לסיכום: בסיס יפה, רעיונות כתובים היטב. יישר כוח, חזק אותו.
 
חזרה
Top