• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

חפצי קסם

asaf

פונדקאי ותיק
כמה חפצי קסם אתם נותנים לשחקנים שלכם?
אני נתתי בהרפתקה הראשונה חפץ קסום לכל אחד ואחרי זה בקושי שניים בהרפתקה.
וגם איך אתם או השחקנים שלכם מגלים מה החפץ עושה?
 
אני השה"ם הכי קמצן בעולם. אני משתדל לקמץ בחפצי הקסם כדי שכשהם מגיעים השחקנים יעריכו אותם ככל האפשר.
עכשיו אנחנו בונים חבורה של דמויות בדרגה 15 (ילדי הרונות - אוו יה!!) והקפדתי לא לתת לדמויות יותר משלושה חפצים לכל אחת. אני חושב שצריכה להיות הילה מסוימת סביב מציאת חפץ קסם. זה צריך להיות מאורע שמתואר בקפידה כדי שהשחקנים יכבדו ויעריכו את החפץ.(ואת השה"ם שנתן אותו)
 
בקושי שתיים בהפתקאה ?

אני מקווה שאתה מתקוון לחץ 1ק6 +1 כחפץ קסום אחרת נראה לי שהגזמת קצת.
כודם לדמות בדרגה ראשונה יכולים להיות החפצים הבאים:
מגפי אלפים
שריון שרשראות אלפי
חרב + 1 שירשו מסבא של סבא
או תליון או צמיד בעל כוחות יותר גבוהים אבל שיגלו אותם איפה שהוא לקראת דרגה 12.

חפצי קסם הם לא דבר שיש לתת שתיים בהרפתקאה לפי דעתי אפשר לתת במקסימום(למרות שגם זה הרבה מאוד)

דרגה 1: חפץ קסום אחד (חפץ בסיסי כמו נשק +1 )
דרגה 3 חפץ קסום אחד (אולי בדיד של קליע קסם או נשק או שריון +2)
דרגה 5 חפץ נוסף אחד (אפשר כבר לעבור לשרשאות טליונים וטבעות אבל להיזהר לא להגזים
דרגה 7 ומעלה אפשר לתת הכל אבל לא יותר מחפץ אחד (יעיל) לדרגה
דרגה13 ומעלה אפשר לתת שתי חפצים יעילים לדרגה
דרגה 18 ומעלה אפשר לתת עתק אחד בל לצמצם בכמות החפצים של הדמות.

וגם מה שרשמתי כאן זה כמות של חפצים מנצ'קינית כמעת אבל זה המקסימום העליון.
אם הם רוצים יותר שיכינו בעצמם או יצאו בעקבות כל מני אגדות לחפס אולי עוד לא מצאו אותם.
 
קודם כל הרפתקאה אצלי היא סיפור של בין 5 ל10 סשנים ואף יותר (מגיע גם ל15-20). כל סיפור המערכה שלי יורכב בסופו של דבר משבע הרפתקאות (שנתיים-שלוש של משחק)

בקשר לכמות חפצי קסם, יש טבלה בספר לשה"ם עם הנחייה לגבי מה שנחשב עושר מקובל לדב"ש לפי דרגה, אני אישית משתמש בטבלה זו. מכיוון שבסופו של דבר המדד האמיתי הוא שווי הדמות (networth) השאלה שצריכה להשאל היא כמה כסף אתה מעניק לדמויות שלך.

ואז להתחשב בעובדה האם המערכה שלך עשירה/ענייה/נומינלית מבחינת קסם ולפי זה לקבוע את השווי של חפצי קסם
 
אני נותן בדרך כלל לפי קושי ההרפתקה ולפי רמת המשחק של השחקים.
דוגמא: בסוף הרפתקה נורמלית השחקנים יקבלו 1500 מ"ז.
אבל יש חדר מוחבא עם עוד 1500 מ"ז.
ואם הם עושים מעבר למה שביקשו מהם יש עוד 1000 מ"ז.
ואם הם לא יהרגו את ה"סוחר שרימה אותם" הוא יכול לפצות אותם בעוד 2000 מ"ז.
וככה אם הם יהיו גרועים הם יקבלו 1500 ואם הם יהיו טובים ם יקבלו 6000.
ושאלה נוספת: איך אתם או השחקנים שלכם מגלים מה חפץ קסום עושה?
 
דבר ראשון אני מנסה לחפש רמזים על החפץ.
ואז אני מנסה להחטיף איתו למישהו(במקרה שהוא נשק קסום אני כנרא ארגיש שהנשק 'עוזר' לי)
אז אני מקפץ במקום(למקרה שיש לחפץ קשר לתעופה/קפיצה מחוזקת), רץ, מנסה לא לנשום הרבה זמן, מנסה לדקור את עצמי(למקרה שלחפץ יש DR).

בקיצור אני מבצע ניסוים על החפץ.
 
אוי זה מזכיר לי את הקוסמת שלנו היא קבלה שרשרת קסומה וחשבה שזה נותן לה כוח על אז היא נתנה אגרוף לעץ ואנחנו חשבנו שזה שרשרת טמטום או השתלטות מוחית זה היה קורע.
 
כדי לדעת מה חפץ קסום עושה צריך בסוף ההרפתקה ללכת לקוסם הכפר ולשלם סכום כסף לא קטן (50 מ"ז מינימום), כדי שהוא יבדוק מה חפץ קסום עושה.
 
אצלנו בהרפתקה כשאנחנו מקבלים את החפץ- אז אם זה נשק השה"ם פשוט אומר- זה פשוט מסורבל מדי לבדוק כל פעם מה יצא לך בקוביה... ואז להוסיף את הבונוס הסודי...
 
המממ...
בשלוש שנים רצופות של משחק (זמן אמיתי), נתתי לקבוצה המיתולוגית שלי את החפצים הבאים:
חנית 1+ (שאי אפשר היה להוציא ממתחם מסויים)
2 חרבות 1+ (אחת מהן הייתה בהשאלה לצורך משימה)
שיקוי טיפוס (נתנו אותו במתנה)
6 או 7 שיקויי מרפא
כדור בדולח (גדול מידי בשביל לסחוב אותו ממקום למקום)
גלימת הגנה 1+ (בצבע סגול מזעזע)
תיק רחב ידיים
בדיד אש (עם מספר חד-ספרתי של מטענים)
וזהו

איך הדמויות ידעו מה החפצים עושים? רמזים, ניסוי וטעייה, ומחקר.
 
אני אוהב שיש 2 רמות של חפצים: חפצים חלשים מאוד, שימוש מוגבל בעוצמה ובמטענים במקרים רבים, כמו קמיעות, מגילות (או שווי ערך חד פעמיים).
הרמה הגבוהה כוללת חפצים עם טווח רחב של יכולות (לווא דווקא התקפיות, כמובן - להיפך) ושימושיות גדולה. הכוחות צריכים להיות קשורים לרעיון משותף, לחפצים עוצמתיים צריכות להיות מגבלות ולחזקים ביותר מחיר שיש לשלם. המחיר צריך להיות מסוג שהמשתמש בוחר לשלם אותו במודע.

העדפות אישיות.
 
חזרה
Top