• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

[דיון] האם יכולות מפצות על אובדן קסם?

Ashardalon

פונדקאי ותיק
שלום לכולכם. אני, כידוע, עובד על מקצוע הדגל שלי שכל פעם עולה כאן ונכשל שוב מחדש. העלתי דיון דומה לזה אבל הוא לא נענה אז, משום מה.

קצת רקע על המקצוע: מדובר בגרסה קיצונית לנינג'ה, סוג של אומן לחימה שמשלב יכולות מיוחדות לא קונבנציונליות רבות. הנינג'ות האלה מתחלקים לשלושה מסדרים, חיים בהיררכיה מושלמת היכנשהו על פני העולם - ובכן... הם מתעבים קסם. הם שונאים קסם, הם שונאים את האלים, הם בעד להשמיד אותם ובסה"כ אין יותר קיצוניים מהם. יש להם תיאוריה ארוכה שמסבירה למה כל זה קרה, ולי יש הסבר מאוד ארוך על איך-לא-השמידו-אותם-כשהם-בקעו-מהביצה, אבל כרגע לא כדאי לפרסם את העסק כי הוא כמעט לא קשור.

בכולופן: זה שהנינג'ה לא יכול להשתמש בקסם, זה הופך אותו למוגבל מאוד. אלא אם נמציא את כל העולם מחדש ואז נמציא שרביט כדורי אש על בסיס מתאן, הנינג'ה יישאר מוגבל בצורה בלתי רגילה. ראיתי מקצועות שאסור להם להשתמש בשריון, ובגלל העובדה הזו הם זוכים ליכולות קצת שערורתיות [הנינג'ה והנזיר, למשל, מקבלים פי 1.25 כמעט יכולות מהנוכל בגלל זה]. אז, בעצם, אם אני מוריד את היכולת להשתמש בכל דבר שיש בו קסם, האם זו לא זכותי לומר, "אוקיי, הנינג'ות מקבלים עכשיו פיצוי ענק על העניין הזה, כדי שיהיו מאוזנים".

אני מדבר על עולם שבו אני לא אעשה משהו כמו "חיקוי חדש" של איזשהו חפץ קסום ואני ארשה לנינג'ות להשתמש בו. החוקים כאן די ברורים: נינג'ות לא משתמשים בחרבות אש. ישנם תחליפים לנשקים שמתגברים על הפחתות נזק, אבל אין פסל שמזמן סוס קסום בדרך הטבע. על המגבלה הזו אני רוצה לפצות חלקית, כמו על איסור שימוש בשריון.
[לא נתחשב בכך שזו בעיה חברתית חמורה בעולם פנטזיה ואנשים שונאים את הנינג'ות לרוב]

היכולות יהיו קשורות להתחסנות בפני קסם וכיו"ב, ובסה"כ יעשו מה שכתוב בפלאף שהנינג'ה עושה. לא לדאוג, הנינג'יטסו לא יישאר בדד ולמרות שאני אפרש אותו בדרך שונה אני אדאג לשלב המון המון מסורות יפניות ומהלכים מגניבים בעסק.

אז, מה אתם אומרים?

אה, ויש לי משהו לומר לדון גובלאונה: אתה כל הזמן אומר "הרבה יכולות קטנות טובות לא יכולות לפצות על מחסר רע גדול ולהיפך". אבל אתה שוכח: כל הזמן עומד מול העיניים שלך - האשף! הנמיכו לו את התה"ב, הורידו לו את המיומנויות, קיצצו לו גם ביכולות האחרות ומה נתנו לו? את הלחשים, מה שהפך אותו למקצוע הכי חזק בסולם הדרגות של 3.5. חוץ מזה, יש כל מיני סיפורים כאלה. אז לדעתי מה שאתה אומר הוא לא נכון.
 
דון צודק למדי- על ידי זה שתאסור על נינג'ות להשתמש בחפצים קסומים ובתמורה תיתן להם התנגדויות לאנרגיות והפחתת נזק והתנגדות לחשים והסרת השפעות וטיפוס וקפיצה ושאר ירקות, לא אומר שהם מאוזנים.

אני הייתי מציע לך לא לאסור לחלוטין על ציוד קסום- אלא רק על דברים שבמפורש מבצעים קסם, בעוד שבחפצים קסומים אחרים מותר להם. למשל, אסור להם להשתמש בכל חפץ שיוצר שימוש ביכולת דמוית לחש: למשל, אסור אדרת היעלמות(יכולת דמוית לחש- היעלמות מעין), אבל מותר להשתמש בחרב בוערת(שזו לא יכולת דמוית לחש).

תוסיף התנגדות לחשים, עמידויות לאנרגיה, תקבע שהם יכולים להוסיף את מתאם החוכמה שלהם לאחת ההצלות לבחירתם, בדרגה גבוהה יותר תקבע גם רתיעה ותעוזה(כמו של המחרף), ואולי יכולת לבצע הפגת קסם אחת ליום.
וואלה.
 
רגע רגע רגע. קודם כל, אני לא מתכוון "להתגמש". אני בניתי במיוחד את האידיאולוגיה הזו... עד שפיתחתי את התיאוריה על הקסם ביחס למציאות, זה היה ארוך וכייפי למדי אבל אני לא מתכוון לחזור על התהליך. הנינג'ות לא יכולים להשתמש בכלום שיש בו קסם. האמת היא, שאפילו לפני שהבנתי שהם חייבים לקבל יכולות בתמורה רציתי ליצור מקצוע כזה קיצוני.

בנוגע לעניין דון - לא נראה לי. נתתי לך את דוגמת האשף, שנתנו לו מלא מחסרים בתמורה ליכולת הטלת הלחשים שלו ומעט מאוד כשרונות קסם וכדומה. תענה לי על זה ואחר כך נדבר על ההמשך. ההשוואה הזו דווקא מוצדקת.

עניין היכולות - אני לא מדבר על אילו יכולות, אני קודם כל רוצה להגיע למצב שמסכימים איתי שהם צריכים לקבל משהו בתמורה. אחר כך נדבר על מה הם יקבלו בתמורה.

[סיכום: האיסור קודם ליכולת]

תודה, בכל אופן.
 
במידה וזה מיועד לדב"שים, למי אכפת? אתה צריך לתת להם דין וחשבון שאומר, מה שיש להם כשר?
במידה ולד"שים...
קיים כשרון בשם vow of poverty מספר המעשים הנשגבים (לא זוכר איך זה באנגלית) אאל"ט, משהו כזה. הוא אוסר על שימוש בחפצקים (וגם על חפצים מסוימים [מעל ערך מסוים?], אבל נתעלם מהם לרגע. בעיקר מפני שאין לי את הספר המדובר) בתמורה לבונוסים. לעיונך.
חברי פורומי המיקסום, למיטב הבנתי (שבהחלט יכול להיות שטועה. זה למה הגוגל פה), חושבים שזה כישרון רע קראנצ'ית. הבונוסים לא שווים את איבוד החפצקים, שיכולים לעשות את אותו דבר ויותר. ולא רק זה, אלה שלמקצוע הזה (אגב, הוא לא קצת ממוקד מדי בשביל להיות מקצוע בסיס?) אין את העניין של מטיל לחשים עוזר. החסרון הזה יכול להיות משמעותי מדי. ולא, ההגבלות על האשף הם לא קיצוניות מדי.
 
אמרת אשף- שים לב:

לאשף אין מחסרים, אלא חולשות, שעליהן הוא מפצה בקסם. אין תה"ב טוב? כוח שור. אין שליטה בנשקים? התמורה של טנסר. הצלות גרועות? לחשי התנגדות שונים. נק"פ עלוב? great thing call polimorph.

ככה האשף בנוי- בתוך שדה נוגד קסם הוא עלוב, אבל עם הלחשים הנכונים הוא יכול להיות הכל. זה לא מחסר, זה חולשה שהוא יכול לפצות עליה.
 
קופיל אמר/ה:
במידה וזה מיועד לדב"שים, למי אכפת? אתה צריך לתת להם דין וחשבון שאומר, מה שיש להם כשר?
במידה ולד"שים...
קיים כשרון בשם vow of poverty מספר המעשים הנשגבים (לא זוכר איך זה באנגלית) אאל"ט, משהו כזה. הוא אוסר על שימוש בחפצקים (וגם על חפצים מסוימים [מעל ערך מסוים?], אבל נתעלם מהם לרגע. בעיקר מפני שאין לי את הספר המדובר) בתמורה לבונוסים. לעיונך.
חברי פורומי המיקסום, למיטב הבנתי (שבהחלט יכול להיות שטועה. זה למה הגוגל פה), חושבים שזה כישרון רע קראנצ'ית. הבונוסים לא שווים את איבוד החפצקים, שיכולים לעשות את אותו דבר ויותר. ולא רק זה, אלה שלמקצוע הזה (אגב, הוא לא קצת ממוקד מדי בשביל להיות מקצוע בסיס?) אין את העניין של מטיל לחשים עוזר. החסרון הזה יכול להיות משמעותי מדי. ולא, ההגבלות על האשף הם לא קיצוניות מדי.
אתה מחזק את הטענה שלי ואומר שבעצם אפשר לתת יכולות במקום הקסם שנגזל?

פנג הדרואיד אמר/ה:
לאשף אין מחסרים, אלא חולשות,
אדוני, זה עניין של שימוש במילים הלא נכונות. תן לי כמה שעות עם מילון וספרי בסיס וחבל"ז.

פנג הדרואיד אמר/ה:
אין תה"ב טוב? כוח שור. אין שליטה בנשקים? התמורה של טנסר. הצלות גרועות? לחשי התנגדות שונים. נק"פ עלוב? great thing call polimorph.
מיסטר פנג, זה כבר עניין של לחשים. עצם העובדה שהבחור מסוגל ליצור את כל ההשפעות האלה זו הבעיה שלי. מה הוא עושה עם מה שיש לו, זה עניין אחר. קסם שמזמן מטאוריטים, קסם ריפוי וכיו"ב, אבל עדיין, קסם. זה שאתה מסוגל לייצר השפעה שמחפה על מחסר כלשהו שאמור להיות קבוע אצלך זה כבר סוג של פרצה בחוקים, אבל בגלל ההגדרה החופשית של קסם ככה זה.
 
ashardalon אמר/ה:
אתה מחזק את הטענה שלי ואומר שבעצם אפשר לתת יכולות במקום הקסם שנגזל?
לדעתי זה אפשרי, אבל יהיה קשה להשתוות. קסם זה דבר שימושי.
ashardalon אמר/ה:
מיסטר פנג, זה כבר עניין של לחשים. עצם העובדה שהבחור מסוגל ליצור את כל ההשפעות האלה זו הבעיה שלי. מה הוא עושה עם מה שיש לו, זה עניין אחר. קסם שמזמן מטאוריטים, קסם ריפוי וכיו"ב, אבל עדיין, קסם. זה שאתה מסוגל לייצר השפעה שמחפה על מחסר כלשהו שאמור להיות קבוע אצלך זה כבר סוג של פרצה בחוקים, אבל בגלל ההגדרה החופשית של קסם ככה זה.
כוח נמוך-למה צריך אשף כוח?
שליטה בנשקים-למה לאשף להשתמש בנשקים בדיוק? המצב היחיד הוא שנגמרו לו הלחשים (או שהוא מעוניין לחסוך, אבל אז עדיין יש כשרונות עתודה), ואז עדיף שהוא ירוץ וינוח ולא ינסה להלחם. לא?
הצלות גרועות, נק"פ גרוע-והאשף לא צריך להפגע בכלל, וההצלות שלו לא גרועות יותר מאלה של שאר המקצועות.
המקרה היחיד, לדעתי, שבהם אשף כן צריך את הדברים האלה-במידה והוא גיש (gish). ובמקרה הזה, לדעתי הלא מקצועית, קצת ריבוי מקצועות דרוש, ככה שיהיה לך שליטה בנשקים, הצלות ונק"פ יותר טובים, ואתה לא צריך יותר תבונה מאשר דרוש להטלת הלחשים אז יהיה לך מקום לתכונות אחרות.
ואגב, אשר, בעיה-המקצוע לד"שים. והוא אוסר לגמרי על שימוש בקסם או חפצי קסם. והוא, למיטב הבנתי, כופה את רצונו על אחרים.
זה לא בעייתי לשאר החבורה? אלה שרוצים בחפצקים, או להיות מג? חפצקים זה טריוואלי-אני חושב שזה שכמעט כל שחקני המו"ד שיכולים משתמשים בהם יהיה נכון. להיות מג, פחות-אבל עדיין. במילים אחרות, זה הולך להיות השחקן נגד החבורה, שמעוניינים להשתמש בקסם ולא מבינים למה הוא רוצה להרוג המג ולשרוף החפצים.
 
קופיל אמר/ה:
לדעתי זה אפשרי, אבל יהיה קשה להשתוות. קסם זה דבר שימושי.
העניין הוא כזה: הנינג'ה מתחסן בפני קסם כמעט לחלוטין בדרגה 20. בהתחלה זה התנגדות לחשים, אחר כך מתווספת התנגדות ללחשים מדרג 0, אחר כך התנגדות ללחשי מחלה וכדומה, ובסוף הוא נעשה חסין ללחשים מדרג 5 ומטה.

ככה אני מתכוון להדביק את הפער. בלי שום יכולות נפרדות. לאט לאט הנינג'ה הופך להיות ממש התיאוריה העליונה שלו [הוא הופך ל"מציאותי" יותר ויותר, וככה מולקולות המציאות שלו מנערות מעליהן את מעטה הקסם החונק, וקשה יותר ויותר לפגוע בו]. הקיסר השני, הזאב הלבן [נינג'ה אפי בצורה אפית מאוד וגם בעל כמה עשרות דרגות אחרות, והוא רק בן 20], הוא חסין לקסמים בצורה לא הגיונית. המסע המטורף שלו לחיסול איטי של כל האלים הוא מסע שמתבסס על העיקרון הפשוט, שהוא עצמו מציאותי בצורה שבה הקסם לא יכול לעבור דרכו.

בקיצור - רק חסינות לקסם יכולה להדביק את הקסם עצמו.

אני מצטער על הקיצוניות, אבל בניתי תיאוריה יפה שמסבירה למה הכל קורה ואיך נוצר העולם כפי שהדמויות מכירות אותו כיום. משהו משהו משהו.

קופיל אמר/ה:
כוח נמוך-למה צריך אשף כוח?
שליטה בנשקים-למה לאשף להשתמש בנשקים בדיוק? המצב היחיד הוא שנגמרו לו הלחשים (או שהוא מעוניין לחסוך, אבל אז עדיין יש כשרונות עתודה), ואז עדיף שהוא ירוץ וינוח ולא ינסה להלחם. לא?
הצלות גרועות, נק"פ גרוע-והאשף לא צריך להפגע בכלל, וההצלות שלו לא גרועות יותר מאלה של שאר המקצועות.
המקרה היחיד, לדעתי, שבהם אשף כן צריך את הדברים האלה-במידה והוא גיש (gish). ובמקרה הזה, לדעתי הלא מקצועית, קצת ריבוי מקצועות דרוש, ככה שיהיה לך שליטה בנשקים, הצלות ונק"פ יותר טובים, ואתה לא צריך יותר תבונה מאשר דרוש להטלת הלחשים אז יהיה לך מקום לתכונות אחרות.
נו, זה לא סותר את מה שאמרתי - הקסם פועל בצורה כזו טובה, עד שהוא מסוגל לחפות על כל מחסר שכאילו היה אמור להיות "תמידי".

קופיל אמר/ה:
ואגב, אשר, בעיה-המקצוע לד"שים. והוא אוסר לגמרי על שימוש בקסם או חפצי קסם. והוא, למיטב הבנתי, כופה את רצונו על אחרים.
זה לא בעייתי לשאר החבורה? אלה שרוצים בחפצקים, או להיות מג? חפצקים זה טריוואלי-אני חושב שזה שכמעט כל שחקני המו"ד שיכולים משתמשים בהם יהיה נכון. להיות מג, פחות-אבל עדיין. במילים אחרות, זה הולך להיות השחקן נגד החבורה, שמעוניינים להשתמש בקסם ולא מבינים למה הוא רוצה להרוג המג ולשרוף החפצים.
גם זה עניין. הנינג'ה עושה סדר עדיפויות בנוגע למה שיש לחסל. כי יש הרבה:
1. הרוע האלילי הקסום. מקום ראשון ומכובד. גם הנינג'ות המרושעים שונאים את הרוע הזה, ופועלים להשמידו. מה זה? ליצ'ים, ערפדים, אלים מרושעים וכיו"ב. כמה שיותר לחסל יותר טוב.
2. האיומים שמאיימים על הנינג'ה בצורה מסוכנת מדי. לא, האשף שלידך לא מאיים עלייך יותר מדי. אולי אפילו תצליח "להחזיר בתשובה" אותו, עד שיום הדין יגיע ואז הישות האחת לא תשמיד את הבחור שהגן עליך בתמימות עם הקסם שלו.
3. קסם/אלים בפני עצמם. אחרי הכל, צריך לטפל בבעיות הגדולות. פיילור צריך להישמד, לצערו הרב, כי הוא עושה את מה שהנינג'ות אומרים שאסור לעשות - הוא אל. כך גם כל שאר האלים. המגים צריכים לקפוץ מאיזה צוק בכיף, כי הנינג'ות חושבים ככה. אבל זה סעיף אחרון שממשים אותו רק בלית ברירה ורק כאשר אין לך מה לעשות בחיים.

אגב, אני מדבר מהפה של הנינג'ות. אני בניתי אותם כאנשים שחושבים שהם צודקים וכל העולם חושב שהם טועים. יש פוליטיקה מאוד מסובכת ביניהם לבין הכוכהנים וכיו"ב, שמסבירה למה הם לא הושמדו על ידי צבאות מלאכים אתמול, ולמה לעאזאזל הם סוחרים עם יצורים שיש בהם קסם מתוקף היותם חיים ולא קוצצים בהם ללא רחם.
אני אעלה אותה יחד עם המקצוע השלם ומה שעשיתי איתו. כל הדיון הזה מתנהל רק כדי להבטיח שמה שעשיתי הוא סביר לדעתכם.

הנינג'ה לא יהרוג את המג מהקבוצה אלא אם הוא יעצבן אותו מאוד מאוד ויעשה מעשי אוב פורנוגרפיים שיסמרו את השיער של השה"ם. ראה את התנהגותו של ג'ק הלבן עם קאל ולאון בקאסקוואר [יד הברזל], אותה הרפתקה שאני מנהל ברשומות בפורום הזה. הנינג'ה בד"כ נוהג להיות קפדן בכל הקטע של "אל תראו את זה לידי אלא אם זה קשור בקרב", ולנהל וויכוחים עצבניים עם חלק מאנשי החבורה. חפצ"ק זוכים מצידו להתבוננות אדישה יחסית. אתה מבין את זה שיש יותר מדי מה להיות נגדו ויותר מדי מה להרוג מכדי לנהל וויכוחים עם החברים שלך?

הנינג'ה זה הארגון הכי מוזר שחשבתי שאני חייב לנסות להקים: ארגון שנחשב לקיצוני ביותר שאפשר למצוא [הוא, למעשה, כמעט ושונא את המשחק עצמו], ולא נמצא בדעיכה, לא מתקטן, לא מושחת ובטח שלא הושמד בעבר: הוא משגשג ונראה שהנינג'ות דווקא די נהנים מהחיים. וזה היה לפני שחשבתי שאני דתי גם במשחק.
 
אשר, יש לך פה טעות. מחסרים וחולשות הם לא אותו הדבר. שניהם נמדדים ביחס לאדם פשוט.
מחסר הוא ירידה בערך או ביכולת מסוימת, כמו למשל המחסן של אלפים לחוסן- שבהשוואה לאדם פשוט, זהו מחסר.
חולשה היא מצב שבו ההרפתקן חלש: אך עדיין הרפתקן. למשל, תה"ב נמוך זו חולשה, אבל האשף עדיין נלחם במטה כמו שאיכר נלחם איתו.

שוב, אין סיבה לאסור לחלוטין על קסם: זה דבר כל כך בסיסי במו"ד. למעשה, זה התחליף של הטכנולוגיה. דמיין לעצמך משחק בימי הביניים של עולמינו, כאביר שכמעט כל דבר לא פוגע בו. כיף? לא.
קסם ומפלצות הם שני הדברים שנותנים למו"ד את העיקרון הבסיסי שלו- אופי ימי ביניימי עם גיוון מודרני(מה ההבדל בין רימון ובין כדור אש או בין ענק כפור וטנק?). אם תחסן את הדמות מול אחד מהם, היא הופכת לחזקה בצורה קיצונית: לא משנה כמה תאזן את זה עם מחסרים.
 
פנג הדרואיד אמר/ה:
אשר, יש לך פה טעות. מחסרים וחולשות הם לא אותו הדבר. שניהם נמדדים ביחס לאדם פשוט.
מחסר הוא ירידה בערך או ביכולת מסוימת, כמו למשל המחסן של אלפים לחוסן- שבהשוואה לאדם פשוט, זהו מחסר.
חולשה היא מצב שבו ההרפתקן חלש: אך עדיין הרפתקן. למשל, תה"ב נמוך זו חולשה, אבל האשף עדיין נלחם במטה כמו שאיכר נלחם איתו.

שוב, אין סיבה לאסור לחלוטין על קסם: זה דבר כל כך בסיסי במו"ד. למעשה, זה התחליף של הטכנולוגיה. דמיין לעצמך משחק בימי הביניים של עולמינו, כאביר שכמעט כל דבר לא פוגע בו. כיף? לא.
קסם ומפלצות הם שני הדברים שנותנים למו"ד את העיקרון הבסיסי שלו- אופי ימי ביניימי עם גיוון מודרני(מה ההבדל בין רימון ובין כדור אש או בין ענק כפור וטנק?). אם תחסן את הדמות מול אחד מהם, היא הופכת לחזקה בצורה קיצונית: לא משנה כמה תאזן את זה עם מחסרים.
קודם כל, זו דקות, עניין החולשה והמחסר. באמת שזו דקות. אני לא רוצה אפילו להתחיל להתווכח על זה.

ובעניין החיסון בפני קסם - קסם זה לא חצי מהכיף במו"ד. יש את העל טבעי, את כל היכולות המיוחדות ואת המפלצות. וחוץ מזה, הנינג'ה הוא היחידי שלא משתמש בזה, שאר החבורה עושה כרצונה. ואם אני לא יכול להשתמש בקסם בכלל, זה אומר שיש לי חולשה מאוד מאוד מאוד גדולה. אין חרבות בוערות, אין כדורי אש, אין מגילות, אין לחשים. מה שאומר - חייבים לעשות משהו שיחפה על זה. קסם זה הרבה מהמנצ'קיניזם במו"ד, ואם הוא חסר לך זה רע. אבל אלה נינג'ות והם לא מוכנים לוותר - אז נעשה אותם חסינים בפני חלק מהקסמים. אם אני לא יכול להשתמש בו, לפחות שלא אושפע ממנו. אפילו קופיל תמך בזה.

אגב, הדוגמה עם האביר היא טעות - האביר יהיה חסין בפני חלק מהדברים. הנינג'ה לא חסין בפני המון מהקסמים [הוא לא חסין מפני לחשים אפיים או לחשים גבוהי דרג], הוא לא חסין בפני מכות, הוא לא חסין בפני יכולות על טבעיות, הוא לא חסין בפני יכולות שהן אינן קסומות והוא לא חסין בפני יכולות דמויות לחש שעוברות את התנגדות הלחשים שלו. אז לא, הוא לא בלתי מנוצח או חצי בלתי מנוצח. אפילו לא שמינית אכילס.
 
מה בדבר שהנינג'ות האלה יקבלו dispel magic בכל דבר שהם נוגעים בו כיכולת על טבעית שנובעת מהאימונים שלהם, כאשר הדרגה שלהם באה במקום דרגת המטיל. ובדרגה אחד עשר הם מקבלים Greater Dispel Magic.

אבל מה קורה כשהם רוצים לנסוע בספינה מעופפת או לנוע דרך שערים? ומה עם ריפוי?
 
אני לא מבין בכלל במאכניקה של מהדור 3.5 כמוכם,אבל נראה לי,לפחות,שמה שהנינג'ות צריכות אם הן מתעבות קסם בכול צורותיו זה מקור כוח אחר.
כתבתי את זה גם בעץ האחר,ואני חושב שזה הגיוני.
כוח פסיוני יכול להתאים להפליא פה:כוח המחשבה,השליטה,שבמקרה של העולם שלך יכול להתמקד במציאות המדומה כיביכול ולשנות אותה.
כל כוח שתעלה על דעתך,איכשהו ניתן להלביש עליהם. תשנה פלאף,אולי קראנץ'(סוג פגיעה,וכו') והוא מתאים בול.
לדוגמה,במהלך הדרגות הנינג'ה הקיסרית זוכה ביכולות פסיוניות למיניהן(לא כל-כך הרבה,לבחירתך),מקבלות יכולות ניזיריות-משהו,אבל אף פעם לא יהיה להם קסם.
כמו שכתבתם פה עם האשף יכול להסתדר.יכולות כמו שריון תנע יכולות להחליף את המגנים למיניהם של הקסם וההתנגדויות שהתכוונת לשים זה-מכבר לנינג'ה יכולות לחסן אותו מהרבה מפלצות ספיציפיות שמשתמשות בסוג נזק אחד.

כמו שאמרתי כבר,אני טירון במאכניקה.אלו רק הצעות על סמך הפלאף שידוע לי,כך שתסלחו לי אם אני טועה במשהו(זה בטח יקרה...).

סול.
 
בעצם יש רק בעיה אחת באיזון של זה: כלכלת דמות.
ברגע שדמות מקבלת תוספים לדרג"ש, להצלות, להתקפה, לנזק, למיומנויות ולכל מיני יתרונות כמו ראיית חושך, מהירות שחייה, זינוק שגובל במעוף וכו'... בעצם אין לה על מה להוציא כסף והיא מחזיקה בעודף אוצר-פר-דרגה (שימו לב שהנזיר לא צריך להוציא 1-60 מ"ז על שטויות כמו פגיון פשוט או שריון קשקשים, אבל זה זניח ביחס ל-4000 של תליון אגרופים אדירים או חגורת נזיר).

אם לדמות יש חפצים או יתרונות מקבילים לחפצ"קים, שעולים כסף (כמו חפצים פסיוניים או חפצי אינקרנום, שמשתייכים לסוגים אחרים של "קסם") נשאלת השאלה מה מבדיל את הכוחות של הנינג'ה והחפצים שלו מכל סוג אחר של קסם - הרי יש כל כך הרבה סוגים שונים!
בנוסף, במקרה כזה אין צורך בכל כך הרבה יתרונות, משום שלדמות יש משהו שמקביל לחפצ"קים.
 
ובקשר ליכולות מפצות על קסם: תיאורטית כן, אבל יהיה מאוד קשה לאזן את זה, במיוחד כשיהיו עולמות מערכה עם הרבה חפצים קסומים ועולמות מערכה עם מעט חפצים קסומים. בעולם אחד הם יהיו חלשים ובעולם אחר הם יהיו מאוד חזקים.
 
the soul crusher אמר/ה:
אני לא מבין בכלל במאכניקה של מהדור 3.5 כמוכם,אבל נראה לי,לפחות,שמה שהנינג'ות צריכות אם הן מתעבות קסם בכול צורותיו זה מקור כוח אחר.
כתבתי את זה גם בעץ האחר,ואני חושב שזה הגיוני.
כוח פסיוני יכול להתאים להפליא פה:כוח המחשבה,השליטה,שבמקרה של העולם שלך יכול להתמקד במציאות המדומה כיביכול ולשנות אותה.
כל כוח שתעלה על דעתך,איכשהו ניתן להלביש עליהם. תשנה פלאף,אולי קראנץ'(סוג פגיעה,וכו') והוא מתאים בול.
לדוגמה,במהלך הדרגות הנינג'ה הקיסרית זוכה ביכולות פסיוניות למיניהן(לא כל-כך הרבה,לבחירתך),מקבלות יכולות ניזיריות-משהו,אבל אף פעם לא יהיה להם קסם.
כמו שכתבתם פה עם האשף יכול להסתדר.יכולות כמו שריון תנע יכולות להחליף את המגנים למיניהם של הקסם וההתנגדויות שהתכוונת לשים זה-מכבר לנינג'ה יכולות לחסן אותו מהרבה מפלצות ספיציפיות שמשתמשות בסוג נזק אחד.

כמו שאמרתי כבר,אני טירון במאכניקה.אלו רק הצעות על סמך הפלאף שידוע לי,כך שתסלחו לי אם אני טועה במשהו(זה בטח יקרה...).

סול.
אני לא יודע למה אתה מתכוון בדיוק, אבל מקורות כוח זה מהדורה 4, לדעתי. הנינג'ות לא ממש מבוססים על "סוג כוח". חוץ מקסם הם שואבים אנרגיה מהמון דברים.

the Nerubian אמר/ה:
בעצם יש רק בעיה אחת באיזון של זה: כלכלת דמות.
ברגע שדמות מקבלת תוספים לדרג"ש, להצלות, להתקפה, לנזק, למיומנויות ולכל מיני יתרונות כמו ראיית חושך, מהירות שחייה, זינוק שגובל במעוף וכו'... בעצם אין לה על מה להוציא כסף והיא מחזיקה בעודף אוצר-פר-דרגה (שימו לב שהנזיר לא צריך להוציא 1-60 מ"ז על שטויות כמו פגיון פשוט או שריון קשקשים, אבל זה זניח ביחס ל-4000 של תליון אגרופים אדירים או חגורת נזיר).

אם לדמות יש חפצים או יתרונות מקבילים לחפצ"קים, שעולים כסף (כמו חפצים פסיוניים או חפצי אינקרנום, שמשתייכים לסוגים אחרים של "קסם") נשאלת השאלה מה מבדיל את הכוחות של הנינג'ה והחפצים שלו מכל סוג אחר של קסם - הרי יש כל כך הרבה סוגים שונים!
בנוסף, במקרה כזה אין צורך בכל כך הרבה יתרונות, משום שלדמות יש משהו שמקביל לחפצ"קים.
יש ויש. אל פלד, למשל, זה חומר הדגל של כל נינג'ה. חפצים אלכימיים. חומרים על טבעיים. הנינג'ה חי על שימוש ברימוני חומצה בוערת או על לחימת המונים עם נשק כסוף מלוכלך שאי אפשר לשבור אותו. יש המון חפצים אלכימיים. אני הולך לפתח את הנושא. החפצים האלכימיים לא מתיימרים להחליף כמעט שום חפצ"ק, אבל הם יתרמו רבות לנינג'ה. מה שמייחד את הנינג'ה הוא שהוא מוציא המון כסף על חפצים בסיסיים כמו נשק/שריון/ביגוד, ופחות ופחות על חפצים נוספים כמו בקבוקון מים אינסופי וכיו"ב. ומה מייחד את סוג החפצים? אלכימיה. אלכימיה ועל טבעיות. שימוש בתאי טרול לחידוש גפיים שנקטעו, לקיחת איברי אל מתים כדי להשתמש בהם בתור קליעים ל"תותח גופות" וכיו"ב. תדמיין מטול RPG מעץ, ענקי, שמפוצץ אותך בחלקי מתים רקובים ובוערים. איה.

akma אמר/ה:
הערה אחרת: לא קראתי את העצים הקודמים שלך בנושא, אבל ממה שרשום פה, אני לא חושב שהשם נינג'ה הכי מתאים.
נינג'ה מתאים מאוד. הנינג'ה מתמקד, בין השאר, בנינג'יטסו.

akma אמר/ה:
ובקשר ליכולות מפצות על קסם: תיאורטית כן, אבל יהיה מאוד קשה לאזן את זה, במיוחד כשיהיו עולמות מערכה עם הרבה חפצים קסומים ועולמות מערכה עם מעט חפצים קסומים. בעולם אחד הם יהיו חלשים ובעולם אחר הם יהיו מאוד חזקים.
אני מדבר על עולם קלאסי, שבו יש הרבה חפצ"ק.
 
אתה יכול לעשות את זה יכולות שלא קסומות...
אולי תעשה שהנינג'ות מאמינים בדברים "מציאותיים" ועוסקים במדע, ואז תוכל לעשות להם יכולות שמשפיעות על החומר.
 
warforgad אמר/ה:
אתה יכול לעשות את זה יכולות שלא קסומות...
אולי תעשה שהנינג'ות מאמינים בדברים "מציאותיים" ועוסקים במדע, ואז תוכל לעשות להם יכולות שמשפיעות על החומר.
אמרתי כבר שאני מאוד לא רוצה לומר "אסור להם להשתמש בקסם" ולעשות יכולות שמחקות קסם. זה מאוד מאוד לא מכובד ולא הגיוני לעשות דבר כזה. במקום זה, אני משקיע בדברים אחרים.
 
היי,
במקום לתת להם יכולות שמחקות חפצי קסם, הייתי נותן להם תמרונים בסגנון Bo9S, רק יותר חזקים כדי לפצות על זה, וכשרונות בונוס שמשפרים דברים מסויימים - לא הייתי הולך בדרך של יכולות בילט-אין, זה מוגבל מדי.
הערה - יש כאן פוטנציאל למנצ'קין, כי אין שום מניעה קראנצ'ית לקחת מקצוע כזה ואז להשתמש בחפצ"קים.
 
חזרה
Top