• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

אני לא מצליח להבין איך עובד עיניין הלחימה בשני נשקים במוד 4

טוב, אם יש לך שני כלי נשק, אתה יכול לבחור באיזה מהם להשתמש להתקפה...
אם אחד מהם הגנתי, אתה זוכה בתוסף לדרג"ש גם בלי שתקוף באמצעותו...
אם יש לך הכשרון לחימה בשני כלי נשק, אתה גורם יותר נזק כי אתה כביכול תוקף עם שני כלי הנשק.

גם אם אתה רוצה איזה יתרון עיקרי מלחימה בשני כלי נשק, אני חושב שזה לא צריך להיות חוק כללי אלא כשרון או משהו. למשל כשרון שאומר שאחרי פגיעה קריטית עם נשק אחד, אתה רשאי לבצע מייד התקפה בסיסית עם הנשק השני.

אבל, שים לב שבמקרה כזה צריך לכסות גם את השימוש בשני אביזרים איכשהו... (הטלה בשני שרביטים? למרות ששימוש בשני סמלי-קודש נשמע מטופש)
 
בעניין הסייר והלחימה בשני נשקים - אם הסייר שלי בנוי בסגנון קפא"פ שני נשקים ולוקח את הכישרון melee training מהסל"ש 2 (4) ומחליף את תכונת הכוח הבינונית (16) בתכונת החוכמה הגבוהה (20) למטרת התקפה בסיסית, האם תוסף החוכמה לפגיעה ונזק מצטרף גם להתקפת היד החלשה?
 
סייר אם שני נשקים וחוכמה 20 פשוט בנוי לא נכון...

מעבר לזה אין ממש יד חלשה. אתה מצהיר עם איזה נשק אתה נותן התקפה בסיסית ומקבל את הבונוס המתאים.
 
chaosblack אמר/ה:
סייר אם שני נשקים וחוכמה 20 פשוט בנוי לא נכון...

Spoken like a real Newbee... I Beg to differ

קודם כל, אתה מתבקש לעשות הבחנה בין 'עם', שהיא מילת קישור והוספה לבין 'אם' שהיא מילת תנאי. עכשיו, כאשר שחקן מחולל דמות למשחק תפקידים (להבדיל מתחרויות מנצ'קין נולד או משחקי Chainmail), אין כזה דבר 'נכון' ו'לא נכון'. הסמכות ושיקול הדעת נתונים בידי שה"מ והוא שקובע מה "מתאים" או "לא-מתאים למשחק שהוא מריץ. אני בתור שה"מ בחרתי לאשר את הדמות, ואני לא מבין מה "לא-נכון" בה. השחקן בחן היטב את האפשרויות שלו, שקל נתיבי מופת ובחר בנתיב מופת של מפלס דרך, בחירה שאני תמכתי בה, במיוחד אחרי שהשחקן הסביר שדריזט ד'אורדן מהווה השראה עיקרית לדמות שלו, והשחקן העלה נימוקים משכנעים שעבור "מפלס-דרך" שמעוניין להנהיג חבורה במבוכים תת-קרקעיים, תוסף החוכמה הגבוה חשוב מהטעמים הבאים:

1. הגנת רצון מיטבית - בסיטואציות של חוסר סיכוי לצאת בשלום ממבוך, התמודדות מול סכנות על-טבעיות או במצבים של הליכה לאיבוד, זו הגנה קריטית.
2. מתאמי מיומנויות מבוכים, מרפא, תפיסה ותובנה מיטביים ישרתו היטב דמות שיכולת האבחנה והטיפול שלה הם ההבדל בין חיים למוות.
3.כוחות הסייר 'ערמומיות השועל', 'לחימה בשני ניבים', 'עצה מועילה', 'שיפור עמדות', 'מכה מפריעה', 'מכת חזיר הבר', 'המנעות ממארב' וכן הלאה, כולם מצריכים חוכמה גבוהה כדי להיות אפקטיביים במיוחד.
4. על מנת לפתח יכולת מנהיגות עילאית, הסייר הנ"ל נזקק לכישרון ריבוי מקצועות שמאפשר לו גישה ליכולות דרואידיות/קדושה, שתיהן משתמשות במתאמי חוכמה יותר מבכל מתאם אחר.

מסיבות אלו ואחרות (שקצרה היריעה...) אני חושב שמה שאמרת ואני ציטטתי זו פשוט דוגמה לחוסר ניסיון במשחקי תפקידים.


chaosblack אמר/ה:
מעבר לזה אין ממש יד חלשה. אתה מצהיר עם איזה נשק אתה נותן התקפה בסיסית ומקבל את הבונוס המתאים.

לא ענית על השאלה שלי. בסל"ש 1 מה' 4, עמ 160, בפסקה העוסקת בסגנון לחימה בשני להבים אצל סייר, כתוב:
בזכות במיקוד שלך בהתקפות קפא"פ בשני להבים, אתה יכול לאחוז נשק חד ידני בידך החלשה כאילו היה נשק יד חלשה

מה זה 'נשק יד חלשה' במה' 4? והאם כישרון שמאפשר להחליף את מתאמי תכונת הכוח בתכונה אחרת ישפיע בצורה זהה על שתי הידיים?
 
האיש מהמעגל אמר/ה:
Spoken like a real Newbee... I Beg to differ

spoken like a true asshole...
נסה לגדל נימוסים כשאתה שואל שאלות ומצפה לתשובות...

כול כוחות הסייר שציינת הם בחירות נחותות עבור סייר עם שני נשקים בהרבה מקרים (אני צריך לדעת אני משחק אחד... אפילו עשינו מעיכת מספרים לחלק מהדברים).
בהנחה ששנינו מדברים על מצב של קניית נקודות או מערך נקודות סייר שישים 20 בחוכמה פשוט יעשה חלקיק מהנזק שהוא מסוגל לעשות במצב אחר (ע"ע "שיט יש לי כוח 20 ועשו נרפ לblade cascade אכשיו אני עושה רק 250 נזק...").
סייר עם קשת זה סיפור אחר, לו חוכמה עוזרת מאוד. בנוגע לסייר הפרטי שלך אגב הוא מקרה פרטי ולא דוגמא לכלום, סמוך עלי שגם סייר שיש לו חוכמה 13 יסתדר בסדר גמור בניווט במבוך.

כנוגע ליד חלשה, ראשית תדייק במספרי העמודים שלך...
אכשיו אני לא מבין מה הבעיה, אתה יכול לקחת נשק ביד השניה שנותן לך בערך כלום אם אין לך יכולות רלוונטיות. כשאתה תוקף אתה יכול להצהיר התקפה עם ה offhand או עם הראשי. ההתקפה מתבצעת כרגיל.
בעוד שדמות רגילה יכולה לקחת ליד שניה רק נשק שיש לו את התכונה offhand סייר יכול לקחת מה שבא לו (לדוגמא שתי חרבות ממזריות, זה לא נעים בכלל).
אם ההתקפה מושפעת מתכונה מסויימת אתה יכול לעשות את אותו הטריק ביד החלשה, אבל התקפה שלא עושה שימוש בשני נשקים תגרום לך לבחור במה אתה משתמש ואז לעבוד כרגיל.
 
תשובה קצרה: כן, הכישרון הנ"ל יעבוד עבור שתי הידיים באותה מידה.

תשובה ארוכה: כמו ש Chaosblack אמר קודם, כל דמות רשאית להחזיק 2 נשקים חד-ידניים בתנאי שלפחות אחד מהן הוא בעל התגית "יד חלשה" (אם אכן כך תורגם לעברית), סייר שני נשקים רשאי להשתמש בכל 2 כלי נשק חד-ידניים גם ללא ההגבלה הזו.
בכל התקפה אתה יכול להחליט עם איזה נשק אתה תוקף, כאשר התקפות שעושות שימוש ב-2 הנשקים מציינות זאת במפורש.

לגבי הבחירות המכניות, שניכם מסתכלים על זה מנקודות מוצא שונות. Chaosblack מניח כמטרה שהדמות רוצה לעשות את מקסימום הנזק האפשרי תוך שהיא גם ממקסמת את סיכויי הפגיעה שלה (הסתכלות של Powergamer), בעוד שהאיש מהמעגל מחליט על הבחירות המכניות מתוך שיקולי משחק דמות שם אין נכון ולא נכון. שתי ההסתכלויות לגיטימיות. חבל לקחת את זה אישי כל כך.
 
חזרה
Top