chaosblack אמר/ה:
סייר אם שני נשקים וחוכמה 20 פשוט בנוי לא נכון...
Spoken like a real Newbee... I Beg to differ
קודם כל, אתה מתבקש לעשות הבחנה בין 'עם', שהיא מילת קישור והוספה לבין 'אם' שהיא מילת תנאי. עכשיו, כאשר שחקן מחולל דמות למשחק תפקידים (להבדיל מתחרויות מנצ'קין נולד או משחקי Chainmail), אין כזה דבר 'נכון' ו'לא נכון'. הסמכות ושיקול הדעת נתונים בידי שה"מ והוא שקובע מה "מתאים" או "לא-מתאים למשחק שהוא מריץ. אני בתור שה"מ בחרתי לאשר את הדמות, ואני לא מבין מה "לא-נכון" בה. השחקן בחן היטב את האפשרויות שלו, שקל נתיבי מופת ובחר בנתיב מופת של מפלס דרך, בחירה שאני תמכתי בה, במיוחד אחרי שהשחקן הסביר שדריזט ד'אורדן מהווה השראה עיקרית לדמות שלו, והשחקן העלה נימוקים משכנעים שעבור "מפלס-דרך" שמעוניין להנהיג חבורה במבוכים תת-קרקעיים, תוסף החוכמה הגבוה חשוב מהטעמים הבאים:
1. הגנת רצון מיטבית - בסיטואציות של חוסר סיכוי לצאת בשלום ממבוך, התמודדות מול סכנות על-טבעיות או במצבים של הליכה לאיבוד, זו הגנה קריטית.
2. מתאמי מיומנויות מבוכים, מרפא, תפיסה ותובנה מיטביים ישרתו היטב דמות שיכולת האבחנה והטיפול שלה הם ההבדל בין חיים למוות.
3.כוחות הסייר 'ערמומיות השועל', 'לחימה בשני ניבים', 'עצה מועילה', 'שיפור עמדות', 'מכה מפריעה', 'מכת חזיר הבר', 'המנעות ממארב' וכן הלאה, כולם מצריכים חוכמה גבוהה כדי להיות אפקטיביים במיוחד.
4. על מנת לפתח
יכולת מנהיגות עילאית, הסייר הנ"ל נזקק לכישרון ריבוי מקצועות שמאפשר לו גישה ליכולות דרואידיות/קדושה, שתיהן משתמשות במתאמי חוכמה יותר מבכל מתאם אחר.
מסיבות אלו ואחרות (שקצרה היריעה...) אני חושב שמה שאמרת ואני ציטטתי זו פשוט דוגמה לחוסר ניסיון במשחקי תפקידים.
chaosblack אמר/ה:
מעבר לזה אין ממש יד חלשה. אתה מצהיר עם איזה נשק אתה נותן התקפה בסיסית ומקבל את הבונוס המתאים.
לא ענית על השאלה שלי. בסל"ש 1 מה' 4, עמ 160, בפסקה העוסקת בסגנון
לחימה בשני להבים אצל סייר, כתוב:
בזכות במיקוד שלך בהתקפות קפא"פ בשני להבים, אתה יכול לאחוז נשק חד ידני בידך החלשה כאילו היה נשק יד חלשה
מה זה 'נשק יד חלשה' במה' 4? והאם כישרון שמאפשר להחליף את מתאמי תכונת הכוח בתכונה אחרת ישפיע בצורה זהה על שתי הידיים?