אני התחלתי לקרוא בספר (PDF) הגעתי כרגע רק עד הנזיר. שזה לא הרבה (קשה לי לקרוא המון על המחשב).
ויש שינויים לעומת גרסת הבטא. אני מביא לכם התרשמות של מה שקראתי עד עכשיו מצתער שזה חלקי אני אשלים בהזדמנות.
מבחינת הגזעים יש מספר הבדלים קטנים
האלפים גבהו, שזה יופי וכל הגזעים קיבלו תוספות קטנות נחמדות למיומניות שמאפינות את הגזע שלה.
הפאלף של הגזעים נחמד יותר מזה של מוד.
הציורים של איך נראה כל גזע משגעים אותי בהיותי מבין משהו בפסיולגיה, כל הגזעים מצוירים עם פרקי גוף כמו של פופאי (ירך רזה וקצרה שוק שמנה וארוכה אין מפרק בפרק כף היד/ רגל ומידת כף רגל של כדורסלן) ורזים להחריד מלב הגמד שנראה כמו גרסת פופאי של השמן מאוסטין פאורס.
כל גזע יש לו מקצוע מעודף שכול עוד הוא נשאר במקצוע הזה הוא מקבל תוספת נקודת מיומנות כל דרגה. שזה מבחינתי אחלה לעודד להשאר במקצוע המעודף אבל לא מספיק.
מבחינת המקצועות מה שהספקתי לראות
יכולות מקצוע שנתנות מספר פעמים ביום הפכו ליכולות שנתנות על בסיס תור/ שעה והשחקן בוחר איך הוא רוצה לחלק אותם במשך היום. עם התקדמות בדרגה מקבלים עוד תורות. שזה בעצם עכשיו איזה משאב יומי שאני צריך לעקוב אחריו. יותר הגיוני מי זה שאני יכול לעשות משהוא רק פעם פעמים שלוש ביום שיש במוד.
מספר קסמי רמה אפס שאני יודע לפי הטבלות של המקצוע (3-4), ניתן להטיל מספר פעמים ביום כמה שאני רוצה. זה מצד אחד כיף. מצד שני דורש המון הגבלות של חוקי בית לכול קסם. כדי למשל שכהן לא יהפוך למכונת מזון ושתיה וירפא בלי הגבלה.
ברברי שכבר למד לקורא (כפים, כפים לברברי) לומד מספר יכולות מיוחדות לזמן שהוא ברייג' מתוך רשימה ארוכה שנותנות לו תוספים זמניים להתקפה, הגנה, תנועה או גלולי הצלה.
הכהן מגנניב ולא נראה לי שיהיה מצב בקבוצה שבה שוב אף אחד לא רוצה לשחק כהן. כהן שואב אנרגיה חיובית או שלילית שהוא יכול להקרין אותה לשחקנים שקרובים אליו או לגרש אל מתים. פה אני עוד לא הבנתי עם זה לכל מי שנמצא סביבו על אותה קוביה אחת של ריפוי או באופן סלקטיבי לשחקן בודד, נראה לי שהאופציה הראשונה היא הנכונה.
ותחומי השליטה שנותנות לכהן מגוון רחב של יכולות קסומות 'טבעיות' בדרגה ראשנה ועוד בדרגוה שמונה.
הטרובדור קיבל כמה יכולות הופעה נוספות לא התעמקתי לא מתחבר למקצוע הזה.
הדואיד נשאר כמעט אותו דבר פרט לשינויים הכללים שצינתי למעלה. החייה המלווה היא מתחזקת מאוד והיא באותה דרגה של הדרואיד כך שיש לה יותר ק"פ, יכולת התקפה, כשרונות, מיומניות, גלגולי הצלה וטריקים.
הלוחם הופך למכונת מלחמה משומנת היטב. מלבד הכשרונות הרגילים שהוא מקבל, הוא מקבל ארבע פעמים התמחויות בקבוצות נשקים. מה שנותן לו בונוסים להתקפה וליכולות הקרביות כמו פריקה וניפוץ כך שלוחם בדרגה 20 יש לו התקפה בסיסית בנשק שהוא בחר ראשון של 28. וזה עוד לפני כל הבונוסים האחרים של התקפה של יכולות, כשרונות, נשקים קסומים וכדומה. הוא במקביל מקבל בחירה של מיומנות בשריונות שמאפשרים לו להתגבר על המחסרים של השריון בין עם מגבלה על הזרזות או מחסרים במיומניות ועל ההגבלה במהירות התנועה.
הנזיר מקבל עוד הרבה כשרונות לבחירה מתוך רשימה ארוכה הרבה יותר, כך שאפשר ליצור סוגי אמני לחימה שונים מאוד. אה כן והוא מקבל יותר התקפות של שטף התקפות עם התקדמות מהירה יותר בהן.
המכשף מקבל יכולות תלויות הבלד-ליין שלו.
המיומניות. כל המיומניות עולות נקודה אחת בלבד, בלי קשר לבמקצוע לא במקצוע, רק שכאשר לוקחים מיומנות מקצוע מקבלים בונוס חד פעמי למיומנות של 3 נקודות. יש צימצום של מספר מיומניות בדומה לבמהדורה ארבע.
כשרונות. יש הרבה הרבה יותר מאשר יש בספר לשחקן של מוד.
יש הפשטה של חוקי הקרב במיוחד של ההתקפות מיוחדות עוד לא נכנסתי לזה.
הרושם של הפשטת חוקי המשחק עם מקצועות מגניבים יותר, נראה כיף.
עריכה
סליחה גזר קדוש אבל לא התאפקתי.