• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מקצוע שנותן יכולות של יצירי כפיים, שדים ותפלצים - קיים?

Ashardalon

פונדקאי ותיק
חשבתי לי בעקבות גלימאקס, שאולי כדאי שאני אצור איזה מקצוע שבוחר סוג/תת סוג חוצן ורוכש כל מיני יכולות בעקבות הסוג הזה.

לדוגמה, למשל -

מטמיע שאול [שדים] - בכל דרגה הוא רוכש יכולת שדונית [יכולות דמויות לחש, תת סוג, תוספי נזק, נשקים טבעיים, כנפיים וכיו"ב], עד שלבסוף הוא מקבל הפחתות נזק, התעלמויות מסוגי נזק שונים ומשונים.
כזה זה מגניב!
concordant-killer-by-wayne-reynolds.jpg
וגם כזה זה טוב -
D_D4th__Blood_Fiend_by_UdonCrew.jpg

מטמיע תועבה [תפלץ] - בכל דרגה הדמות רוכשת יכולת מזוויעה [עוד גפיים, צורה מעוותת, מחסרים ותוספים לתכונות, נשקים טבעיים, מראה פלצות, גוף חומצי וכו'] עד שלבסוף היא נראית כמו שילוב בין בן אנוש, אוטיוג, הידרה, חיית תוהו ועכביש רצף - בעלת יכולות מטורפות, נשמה מפלצתית, גוף רעיל, עור עבה בעל צורה מעניינת [במקרה הטוב, כי במקרה הרע מבט אחד יגרום לכל אחד להפנות את מבטו ולברוח], נשקים משונים וכמובן, יכולות דמויות לחש אדירות ביותר.
אולי כזה?
aberration.JPG

מטמיע מוות [אל מתים] - בכל דרגה הדמות רוכשת מאפיין נוסף של אל מתים [הסוג עצמו, התנגדות לגירוש, חוסן 0, מחשבה מטורפת, הפחתות נזק, ריקבון וכיו"ב] עד שלבסוף היא הופכת לשילוב מפחיד בין ליץ', ערפד ומומיה - היא צוברת יכולות אדירות, חולשות ויתרונות והיא מסוגלת להיות אויב אימתני.
כזה, אולי?
WoWDeathKnight.jpg

מטמיע קדוש [שמימי] - בכל דרגה הדמות סופגת יכולת שמימית שונה: יכולות של ארכון, יכולות של לביאל, יכולות של מלאכים וכדומה. בסוף הדמות הופכת למטילת לחשים גדולה, כשיש בכוחה לעורר צבא של חיילים קדושים בשם הניצחון על הרוע.
לוחם קדוש ומגניב כזה -
Celestial_by_JasonEngle.jpg

מטמיע מכונה [יציר כפיים] - בכל דרגה הדמות מקבלת עוד ועוד סממנים של יציר כפיים/ יציר כפיים תבוני [כמו מחושלקרב], היא צוברת כל מיני תוספים ומחסרים של יצירי כפיים, ובסוף מסוגלת להחליף בין הצורות השונות - בן אדם בשר ודם, או מכונת הרג ממתכת?
כזה, בטוח!
demon.png

מטמיע בן אלים [דמוי אנוש/מפלצתי] - בכל דרגה צוברת הדמות יכולות שגרתיות של דמויי אנוש [תוספי מיומנויות, תוספים תלויי סביבה/יריב, תוספי תכונות, כישרונות נוספים, הפחתות נזק מזעריות, כוחות/יכולות מיוחדים/מיוחדות שאופייניים לדמויי אנוש, וכל מיני דברים קטנים ומגניבים] עד שלבסוף היא הופכת לבת אלמוות או לכזו שחיה המון שנים, ויש לה יכולות לחימה אדירות, יכולות דמויות לחש, והיא משחקת מקצוע שהופך אותה מבת תמותה ללוחמת אדירה [לא יודע מה איתכם, אבל אני רואה כזה, כמו מה שנמצא למטה:
great-warrior.jpg
או כזה:
Wulfgar2.jpg



עזרה ברעיון...?

תודה רבה, אשרדלון.
 
ב"ה
להלן רשימת מקצועות ומקצועות יוקרה. הסימון [ב] מסמן מקצוע בסיס.
יצירי כפיים - מובהק הכוכב הירוק (המדריך השלם למאגיה)
שד - משרת הגלד (המדריך השלם למאגיה)
יסודן - בקיא יסודות (המדריך השלם למאגיה)
חוצן - חרון האל (המדריך השלם לקדושה) או הנבחר [ב] (המדריך השלם לקדושה)

אם אני אזכר בעוד אני אוסיף.
 
יש שם מפלצות שכבר מופיעות במגדיר למפלצות לא?
התמונה הראשונה והתמונה החמישית ניראות ממש מגניבות!

בקשר למטמיע השאול-שמות של יכולות דמויות לחש:
אש שחורה-(בעתיד).
כנפי טומאה-בדומה למכת טומאה של כוהן רק שמבוצע ע"י הכנפיים לכל מטרה בטווח 3מ'.
ואולי
משהו כמושינוי צורה ומרצח הזוי
לחשי אוב(של אשף)
ושליטה ויצירת על מתים של כוהן מרושע.
יש מלא אפשרויות לשילוב ויצירה של לחשים!
 
יש כמה וכמה מקצועות מלאים כאלו ברחבי הפורומים של גלימאקס. יש גם איפשהו קובץ שמכיל סוגי מפלצות בתור מקצועות, מה שמאפשר לדמות "להתפתח" למפלצת החביבה עליה. אם אתה רוצה לשחק ענק סערה, למשל, אתה לוקח את המקצוע "ענק" (שהוא למעשה גזע, שהדרגה הראשונה שלו חייבת להיות במקצוע ענק - מקצוע שרק הוא יכול לקחת בו דרגות) ובוחר לעצמך את דם הסערות\וואטאבר בדרגה הראשונה, כאשר לאט לאט אתה לוקח עוד כוחות גזע שעושים אותך דומה יותר לענק סערה "אמיתי".

כמובן, כדאי שתחליט קודם מה הרעיון העלילתי שעומד מאחורי המקצוע. אם הוא מסוגל להשתיל לעצמו איברים או להפיך חיים בחלקים דוממים שהוא מחבר לעצמו, כנראה שמדובר במקצוע יוקרה.
 
במילה אחת- שתלים.
בהסבר- מה שאתה מחפש זה בדיוק שתלים, שתלים הינם חלקי גוף (פנימיים/חיצוניים) מסוגים שונים. הם מתחלקים לסוגים לפי המקור שלהם (בערך מה שאתה כתבת- תפלצים, שדים, שטנים, שמימיים, אל מתים, יצירי כפיים ונראה לי יש עוד כמה)שתלים יכולים להיות החל מכנפי שד שיוצאים לך מהגב, דרך שמן מתכתי שמחליף לך את הדם ועד למחוש שבסופו צבת שיוצא לך מהכתף. שתלים אפשר לקנות בדומה לחפצ"קים, מטיל לחשים בעל הכשרון המתאים צריך להשיג את החומרים הרצויים ולבצע ניתוח מורכב שמחוזק בקסם, בסופו השתל מתחבר לגוף. ב3 היית הגבלה על מספר שתלים בגוף, אבל ב3.5 הורידו את זה (יכולות להיות לך כמה שכבות עור, אחת על השנייה, ועם נגיד רוצים 3 עיניים מיוחדות השלישית היא פשוט חדשה ולא מחליפה קיימת). יש לא מעט מקצועות יוקרה שנותנים לך שתלים בחינם, או הכנת שתלים מוזלת, או התמחות בסוג מסוים של שתלים. לא חסרים דברים כאלה.
 
super sorcerer אמר/ה:
ב"ה
להלן רשימת מקצועות ומקצועות יוקרה. הסימון [ב] מסמן מקצוע בסיס.
יצירי כפיים - מובהק הכוכב הירוק (המדריך השלם למאגיה)
שד - משרת הגלד (המדריך השלם למאגיה)
יסודן - בקיא יסודות (המדריך השלם למאגיה)
חוצן - חרון האל (המדריך השלם לקדושה) או הנבחר [ב] (המדריך השלם לקדושה)

אם אני אזכר בעוד אני אוסיף.
יצירי כפיים - מובהק הכוכב הירוק - מקצוע למטילי לחשים בלבד. הורס לכל אחד שלא יכול להטיל לחשים.
שד - משרת הגלד - אותו הדבר עם המובהק.
יסודן - בקיא יסודות - לא חשבתי על יסודנים, כי הם דווקא הכי משעממים שיש מבין כל האופציות.
חוצן - חרון האל/הנבחר - לא הופכים אותך למפלצת, אלא נותנים לך יכולות מסוימות. הם לא מתאימים למה שאני רוצה.

the Nerubian אמר/ה:
יש כמה וכמה מקצועות מלאים כאלו ברחבי הפורומים של גלימאקס. יש גם איפשהו קובץ שמכיל סוגי מפלצות בתור מקצועות, מה שמאפשר לדמות "להתפתח" למפלצת החביבה עליה. אם אתה רוצה לשחק ענק סערה, למשל, אתה לוקח את המקצוע "ענק" (שהוא למעשה גזע, שהדרגה הראשונה שלו חייבת להיות במקצוע ענק - מקצוע שרק הוא יכול לקחת בו דרגות) ובוחר לעצמך את דם הסערות\וואטאבר בדרגה הראשונה, כאשר לאט לאט אתה לוקח עוד כוחות גזע שעושים אותך דומה יותר לענק סערה "אמיתי".
אני יודע למה אתה מתכוון, ומכאן בא לי הרעיון. אבל אני חשבתי לעשות את זה עם מכונות, תפלצים, שדים ובני תמותה. חיפשתי ולא מצאתי דברים כאלו.

the Nerubian אמר/ה:
כמובן, כדאי שתחליט קודם מה הרעיון העלילתי שעומד מאחורי המקצוע. אם הוא מסוגל להשתיל לעצמו איברים או להפיך חיים בחלקים דוממים שהוא מחבר לעצמו, כנראה שמדובר במקצוע יוקרה.
לאט לאט, בדרגה 20/10 המקסימלית, אתה הופך לתפלץ או לשד או למשהו דומה, אתה יודע. יש לך פתאום יכולות מוזרות בטירוף.

idansh אמר/ה:
במילה אחת- שתלים.
בהסבר- מה שאתה מחפש זה בדיוק שתלים, שתלים הינם חלקי גוף (פנימיים/חיצוניים) מסוגים שונים. הם מתחלקים לסוגים לפי המקור שלהם (בערך מה שאתה כתבת- תפלצים, שדים, שטנים, שמימיים, אל מתים, יצירי כפיים ונראה לי יש עוד כמה)שתלים יכולים להיות החל מכנפי שד שיוצאים לך מהגב, דרך שמן מתכתי שמחליף לך את הדם ועד למחוש שבסופו צבת שיוצא לך מהכתף. שתלים אפשר לקנות בדומה לחפצ"קים, מטיל לחשים בעל הכשרון המתאים צריך להשיג את החומרים הרצויים ולבצע ניתוח מורכב שמחוזק בקסם, בסופו השתל מתחבר לגוף. ב3 היית הגבלה על מספר שתלים בגוף, אבל ב3.5 הורידו את זה (יכולות להיות לך כמה שכבות עור, אחת על השנייה, ועם נגיד רוצים 3 עיניים מיוחדות השלישית היא פשוט חדשה ולא מחליפה קיימת). יש לא מעט מקצועות יוקרה שנותנים לך שתלים בחינם, או הכנת שתלים מוזלת, או התמחות בסוג מסוים של שתלים. לא חסרים דברים כאלה.
שתלים זה מצוין לכל ענייני המכונות/תפלצים. תודה רבה... אבל,
למה שתלים לכל דבר? להיות שד זה שתל? אני לא מדבר רק על דברים חיצוניים ואיברים חדשים, אלא גם על יכולות פנימיות, מבוססות לחשים ופסיוניקה. מה אם אני רוצה שלא להוציא אגורה על השינוי שאני עובר? אני חייב להוציא כסף על שינוי?

אוף.
 
לי יש שאלה (בלי להיות קטנוני- באמת שאלה אמיתית וכנה):

האם יש שחקן כלשהו שבאמת ישחק דמות שהולכת ונהיית... מפלצתית מרגע לרגע? ולמען הסר ספק- אני לא מדבר על דב"ש ואני לא מדבר על מערכה ספציפית ומאוד מיוחדת בה תושבי העולם הם בחלקם מפלצות או משהו בסגנון.

השאלה היא בסך הכל פשוטה: לי נראה הגיוני שעל מנת ששחקן ישחק דמות שאינה "נורמלית" יש לעשות שמיניות באוויר ולהכשיר את שאר העולם לקבלת הדמות הזו ברמה המשחקית. אחרת, דמות שהולכת ונהפכת לחצי אל-מת מהלך על שניים, תישחת מייד בהגיעה למקום מתורבת (או לכל הפחות יברחו ממנה, ומתי שהוא מישהו כבר ינסה לשחק אותה).
ככל שהדמויות הן פחות אנושיות במהותן, חייבים לספק להן סביבה תומכת ברמה המשחקית.

האם אתם באמת מכירים מישהו שישחק דמות שכזו?
 
אאל"ט מקצוע ה-Dread Necromancer מ-Heroes of Horror הופך בסופו של דבר למעין ליץ' מחוזק בלי עלויות טקס. זה מה שקורה אחרי 20 דרגות של משחקים עם האל-מוות.

אפשר לדמיין גם מקצועות אחרים, שמתעסקים בקסם "משחית" או "מדבק" מסוג כלשהו, שבסופו של דבר משפיע עליהם. זה בדרך כלל מסודר עם מקצועות יוקרה, אבל רק משום שברוב המערכות זה לא מספיק חשוב או בולט.

אפשר לדמיין מקצועות "מאגיים" שהופכים את הדמות לתפלץ, אל-מת, יסודן ואפילו דרקון או חיה קסומה. חוצנים זו בעיה, כי שטנים ודומיהם יותר בקטע של לאכול לך את הנשמות - ובכל זאת ראיתי ב-Giant in the Playground מקצוע חמוד שאומר ששד מרושע נכלא בתוך הדמות והוא מעניק לה כוח בנסיון לתפוס עליה שליטה חלקית.

(מצד שני, עיין ערך נזיר)
 
נרוב, אני מאמין שחלק מהתגובה שכתבת מתייחסת להודעה שלי (נכון...?).

ובכן, הנה השאלה: כאשר אתה בתור שה"מ מדמיין את העולם שלך כשהוא "חי ונושם", כיצד תהיה התגובה של הפונדקאי או של האופה בחנות שבעיר, כאשר הם יראו חבורה של אלף, גמד ואדם עם ראש מעוות וטפרי מפלץ, שנכנסים לקנות קנקן שיכר...?
ברוב העולמות הנורמליים, סיטואציה כזו היא לא רגילה, והיא גוררת גם תגובות לא רגילות מצד האוכלוסיה. מה שהולך כמו מפלץ, מריח כמו מפלץ ונראה כמו מפלץ- יגרור תגובות כמו מפלץ (שנעות בין פחד לסלידה ולעוינות גלויה).

אגב, אני לא חושב שההפרדה בין "חוצן" "לתפלץ" (למשל) עקרונית כאן. כל דבר שגורם לדמות להיתפס ע"י האוכלוסיה כמשהו מוזר יגרור תגובות מוזרות (לרוב זה יהיה מראה מוזר, אבל לאו דווקא).

עם זאת, חשוב לי להדגיש שהסיטואציה הזו פתירה לחלוטין בשלוש דרכים שונות:
1) השחקן מבין מראש את הסיטואציה ומקבל את התגובות. זה גם אומר שאופי ההרפתקאות עלול להשתנות.
2) השינוי לא יהיה קיצוני או שהוא ניתן יהיה להסתרה וכד'.
3) התאמה מראש של העולם ע"י השה"מ לשינוי עתידי. ואני אסביר ע"י דוגמה: לפני 10 שנים בערך, יצרתי מערכה חדשה בה הרבה מהשחקנים רצו לשחק גזעים חדשים. השיטה שלי אז הייתה פשוטה- אתם תצרו את הגזע ואני אתאים אותו לעולם. ולמה? כיוון שהשחקנים רצו לשחק עם שאר הקבוצה, ולא רצו להגיע למצב בו הם לא מסוגלים להזמין ספל שיכר בפונדק, או לדבר עם מישהו בכיף בלי שהוא יברח משם בצרחות. אז שיחקנו עם וומיקים (שאז היו בחיתוליהם) ועם עוד כמה גזעים שהשחקנים שלי יצרו- והיה כיף כי הדמויות יכלו להשתלב בעולם.
ממש כמו שאלפים וגמדים אינם טבעיים בכדור הארץ, אבל בעולם הפנטזיה שילבו אותם כחלק אינטגרלי מהעולם, כך ניתן לקחת כל גזע ולהפוך אותו לחלק מהעולם.
אבל חייבים לחשוב על השילוב הזה! אי אפשר להחליט ביום בהיר אחד שהשחקן נראה כמו פאקינג beholder עם 7.5 עינים ו- 15 זרועות ועדיין להתלהב מהמגניבות של המקצוע כמו ילדים בגן חובה. מי שאוהב מקצוע כל כך- שידאג לשלב אותו בעולם.
 
Ashardalon אמר/ה:
יצירי כפיים - מובהק הכוכב הירוק - מקצוע למטילי לחשים בלבד. הורס לכל אחד שלא יכול להטיל לחשים.
שד - משרת הגלד - אותו הדבר עם המובהק.
יסודן - בקיא יסודות - לא חשבתי על יסודנים, כי הם דווקא הכי משעממים שיש מבין כל האופציות.
חוצן - חרון האל/הנבחר - לא הופכים אותך למפלצת, אלא נותנים לך יכולות מסוימות. הם לא מתאימים למה שאני רוצה.

למען האמת מה שקורה לחרון האל זה דיי דומה למה שיש לתבנית "שמיימי" מבחינת התנגדויות וראיית חושך. בסוף הוא גם משנה את הסוג שלו לחוצן. במקום יכולות דמויות לחש הוא מקבל הרבה לחשים (כולל לחשים מדרג ה9).
לגבי השאר - אתה מכיר דרך להפוך ליצור אחר ללא קסם כלשהו?
גם מקצוע היוקרה בן-דרקון כולל איזושהי דרישת קדם להטלת לחשים, ואני מניח שאין ויכוח על זה שהוא הופך אותך לדרקון. היוצא דופן היחידי ההגיוני הוא חוצן בגלל שאז הקסם של האל שלך משנה אותך לחוצן, וזה מה שקורה לחרון האל.
שים לב שלכל המקצועות האלה (פרט לבקיא יסודות) יש התקדמות תה"ב כמו של כוהן, וכמו כן לכולם יש ק8 לנק"פ (פרט לבן דרקון ובקיא יסודות). לרובם גם יש יכולות מיוחדות שמועילות לקפא"פ (כגון תוסף כוח), וכמובן שמקצוע שנותן בצורה כל-כך מלאה יכולות מיוחדות של מפלצות שיש לו גם תה"ב מלא יהיה הרבה יותר מדי חזק.
 
בארני אמר/ה:
נרוב, אני מאמין שחלק מהתגובה שכתבת מתייחסת להודעה שלי (נכון...?).

ובכן, הנה השאלה: כאשר אתה בתור שה"מ מדמיין את העולם שלך כשהוא "חי ונושם", כיצד תהיה התגובה של הפונדקאי או של האופה בחנות שבעיר, כאשר הם יראו חבורה של אלף, גמד ואדם עם ראש מעוות וטפרי מפלץ, שנכנסים לקנות קנקן שיכר...?
ברוב העולמות הנורמליים, סיטואציה כזו היא לא רגילה, והיא גוררת גם תגובות לא רגילות מצד האוכלוסיה. מה שהולך כמו מפלץ, מריח כמו מפלץ ונראה כמו מפלץ- יגרור תגובות כמו מפלץ (שנעות בין פחד לסלידה ולעוינות גלויה).

אגב, אני לא חושב שההפרדה בין "חוצן" "לתפלץ" (למשל) עקרונית כאן. כל דבר שגורם לדמות להיתפס ע"י האוכלוסיה כמשהו מוזר יגרור תגובות מוזרות (לרוב זה יהיה מראה מוזר, אבל לאו דווקא).

עם זאת, חשוב לי להדגיש שהסיטואציה הזו פתירה לחלוטין בשלוש דרכים שונות:
1) השחקן מבין מראש את הסיטואציה ומקבל את התגובות. זה גם אומר שאופי ההרפתקאות עלול להשתנות.
2) השינוי לא יהיה קיצוני או שהוא ניתן יהיה להסתרה וכד'.
3) התאמה מראש של העולם ע"י השה"מ לשינוי עתידי. ואני אסביר ע"י דוגמה: לפני 10 שנים בערך, יצרתי מערכה חדשה בה הרבה מהשחקנים רצו לשחק גזעים חדשים. השיטה שלי אז הייתה פשוטה- אתם תצרו את הגזע ואני אתאים אותו לעולם. ולמה? כיוון שהשחקנים רצו לשחק עם שאר הקבוצה, ולא רצו להגיע למצב בו הם לא מסוגלים להזמין ספל שיכר בפונדק, או לדבר עם מישהו בכיף בלי שהוא יברח משם בצרחות. אז שיחקנו עם וומיקים (שאז היו בחיתוליהם) ועם עוד כמה גזעים שהשחקנים שלי יצרו- והיה כיף כי הדמויות יכלו להשתלב בעולם.
ממש כמו שאלפים וגמדים אינם טבעיים בכדור הארץ, אבל בעולם הפנטזיה שילבו אותם כחלק אינטגרלי מהעולם, כך ניתן לקחת כל גזע ולהפוך אותו לחלק מהעולם.
אבל חייבים לחשוב על השילוב הזה! אי אפשר להחליט ביום בהיר אחד שהשחקן נראה כמו פאקינג beholder עם 7.5 עינים ו- 15 זרועות ועדיין להתלהב מהמגניבות של המקצוע כמו ילדים בגן חובה. מי שאוהב מקצוע כל כך- שידאג לשלב אותו בעולם.
אתה בעצם מעלה בעיה ואז אומר איך לפתור אותה בעצמך... נשמע מוזר.
בכל מקרה, אני לא רואה את זה כבעיה. אני יוצא מנקודת הנחה שאם השחקן עושה את זה, אז הוא בטח לא היחיד, ועל כן אנשים שבהם הוא נתקל רגילים כבר לדברים בסגנון. עם כל המפלצות והיצורים המוזרים שקיימים בעולם של מו"ד, אף בן אדם לא ייבהל מבן אדם אחר שיש לו עוד איברים מיותרים על הגוף. הוא סתם יסתכל עליו מוזר.
 
לא מוזר בכלל.
אני העליתי שאלה ולא בעיה, ונכון לעכשיו אף אחד עוד לא ענה עליה- מכאן אני גם מסיק שאף אחד לא שילב מעולם יצור מוזר בסגנונות שהוזכרו למעלה בעולם המערכה שלו.

הפתרונות שהצעתי באו כדי לתת מענה לבעיה שנראית לי טריוויאלית- לרוב שה"מים ושחקנים מתחילים לא חושבים על ההשלכות של היצירות שלהם, ופשוט יוצרים דברים על ימין ועל שמאל. הפתרונות באים לגרום לשלה"מ לחשוב ולעזור לו כן ליצור מה שהוא רוצה, ועם זאת עדיין להישאר אמין בעיני השחקנים והדמויות.

לגבי מה שאמרת שזה לא נראה כבעיה-
זה בדיוק העניין! אם זאת לא בעיה סימן שהעולם רגיל אל זה, ואם העולם רגיל לזה צריך לתת לכך ביטוי במשחק. לא הגיוני, למשל, להגיד לשחקן שהוא לא יכול להכניס לעיר את האוטיאג שהוא הקסים לפני שעה במבוך, ומנגד לא לעשות כלום כשאחת הדמויות האחרות נראית כמו תפלץ מהלך או כמו חצי אל-מת וקונה בלי מפרע קילו אורז בשוק.
אמינות בעולם היא אחד הגורמים לכך שהשחקנים נהנים לשחק בו.

על הרקע הזה שאלתי את השאלה שלי: האם מישהו ניסה פעם ליצור דמות בסגנון הזה? איך השה"מ התייחס לזה מבחינת הסביבה? מה היה היחס של התושבים לדמות? איך הרגיש השחקן כתוצאה מכך?
 
בארני אמר/ה:
לי יש שאלה (בלי להיות קטנוני- באמת שאלה אמיתית וכנה):

האם יש שחקן כלשהו שבאמת ישחק דמות שהולכת ונהיית... מפלצתית מרגע לרגע? ולמען הסר ספק- אני לא מדבר על דב"ש ואני לא מדבר על מערכה ספציפית ומאוד מיוחדת בה תושבי העולם הם בחלקם מפלצות או משהו בסגנון.

השאלה היא בסך הכל פשוטה: לי נראה הגיוני שעל מנת ששחקן ישחק דמות שאינה "נורמלית" יש לעשות שמיניות באוויר ולהכשיר את שאר העולם לקבלת הדמות הזו ברמה המשחקית. אחרת, דמות שהולכת ונהפכת לחצי אל-מת מהלך על שניים, תישחת מייד בהגיעה למקום מתורבת (או לכל הפחות יברחו ממנה, ומתי שהוא מישהו כבר ינסה לשחק אותה).
ככל שהדמויות הן פחות אנושיות במהותן, חייבים לספק להן סביבה תומכת ברמה המשחקית.

האם אתם באמת מכירים מישהו שישחק דמות שכזו?
שיחקתי פעם שילוב מעניין בין אוטיוג לבין תמנון ועוג. זה היה גדול ביותר. השה"ם המיתולוגי של הקבוצה [לפני שנתיים ומשהו, זה היה] הרכיב לי את הגזע הזה, היה לו מתאם דרגה +5 וק"פ גזע 7, וכולנו שיחקנו בדרגה 14. זה היה פשוט מגניב. הסתובבתי עם השמונה מחושים והארבע ידיים שלי, הייתי טנק כפול ומכופל, והיה לי +8 במיומנות האיום, והייתי יכול לקחת בזה 10 תמיד, וכל מי שהיה עושה עליי זיהוי מניע היה נכשל אוטומטית. זה היה כזה מיוחד ומעניין, ואף פעם לא היינו נכנסים לעיר ביחד. עשינו קטע מ"ת שבו אני נכנס לעיר ומנסה להרוג את כולם, ואז הם עוצרים אותי, שמים אותי בכלוב ומקבלים טונות של כסף ועיטורי הוקרה [וגם מפה שהייתה חשובה נורא להרפתקה שלנו].

זה היה גדול. אם אני אמצא את הגזע המשוקץ הזה...

פלאפי אמר/ה:
למי אכפת ממקצועות - איפה מצאת את התמונות מהשגעות האלה?! הבחור הגדול מהתמונה של המטמיע מכונה נראה בדיוק כמו גולם מלחמה נארי! אייסל בוא תראה! :D
גולם מלחמה נארי, ראבאק.

idansh אמר/ה:
משחקי מחשב למיניהם, אני זיהיתי שם את WoW, NWN2 ואני די בטוח שראיתי כבר את הפלדין איפשהו
גם אני. חיפשתי באינטרנט knight וזה מה שמצאתי. פשוט תכתבו קונסטרקט די אן די ותמצאו דברים בסגנון הזה.

the Nerubian אמר/ה:
אאל"ט מקצוע ה-Dread Necromancer מ-Heroes of Horror הופך בסופו של דבר למעין ליץ' מחוזק בלי עלויות טקס. זה מה שקורה אחרי 20 דרגות של משחקים עם האל-מוות.

אפשר לדמיין גם מקצועות אחרים, שמתעסקים בקסם "משחית" או "מדבק" מסוג כלשהו, שבסופו של דבר משפיע עליהם. זה בדרך כלל מסודר עם מקצועות יוקרה, אבל רק משום שברוב המערכות זה לא מספיק חשוב או בולט.

אפשר לדמיין מקצועות "מאגיים" שהופכים את הדמות לתפלץ, אל-מת, יסודן ואפילו דרקון או חיה קסומה. חוצנים זו בעיה, כי שטנים ודומיהם יותר בקטע של לאכול לך את הנשמות - ובכל זאת ראיתי ב-Giant in the Playground מקצוע חמוד שאומר ששד מרושע נכלא בתוך הדמות והוא מעניק לה כוח בנסיון לתפוס עליה שליטה חלקית.

(מצד שני, עיין ערך נזיר)
בעניין המקצועות המאגיים - יש כאן בעיה. אם אני לוחם ואני רוצה להיראות כמו מדונה ביום שיער רע, זכותי לעשות את זה, אם אני טוען שיש לי דם של מדונה ביום שיער רע. אני לארוצה לעבור שינוי קסום, אלא לעבור אבולוציה מהירה וקטנה לתוך המפלצת הבלונדינית הזקנה הזו.
אם אני אומר שאני בעל שורשים ודם של תפלצים, אני יכול לטעון שיעבור עליי שינוי גם ככה, אבל אני רוצה לזרז אותו, קאפיש?

פלאפי אמר/ה:
בקיצור, יש המון. אני יכול רק משליפה לחשוב על מקצועות שהופכים אותך לחוצן, שד, דרקון, אלמת ורפש (כן כן). רק צריך לחפש.
גם אני. אני יכול לחשוב על חצאי טרולים, כי יש לי אותם בגרסת העץ המת, איפשהו בין הספרים המאובקים שלי. וחצאי טרולים זה מגעיל. ומגניב!

בכל אופן - לנושא. שלוף לי משהו שעושה אותך רפש/תפלץ, בבקשה. אני כבר אמצא דרך להתנקש בסוכן של אמאזון ולהשיג את העותק האחרון איכשהו.

בארני אמר/ה:
נרוב, אני מאמין שחלק מהתגובה שכתבת מתייחסת להודעה שלי (נכון...?).

ובכן, הנה השאלה: כאשר אתה בתור שה"מ מדמיין את העולם שלך כשהוא "חי ונושם", כיצד תהיה התגובה של הפונדקאי או של האופה בחנות שבעיר, כאשר הם יראו חבורה של אלף, גמד ואדם עם ראש מעוות וטפרי מפלץ, שנכנסים לקנות קנקן שיכר...?
ברוב העולמות הנורמליים, סיטואציה כזו היא לא רגילה, והיא גוררת גם תגובות לא רגילות מצד האוכלוסיה. מה שהולך כמו מפלץ, מריח כמו מפלץ ונראה כמו מפלץ- יגרור תגובות כמו מפלץ (שנעות בין פחד לסלידה ולעוינות גלויה).

אגב, אני לא חושב שההפרדה בין "חוצן" "לתפלץ" (למשל) עקרונית כאן. כל דבר שגורם לדמות להיתפס ע"י האוכלוסיה כמשהו מוזר יגרור תגובות מוזרות (לרוב זה יהיה מראה מוזר, אבל לאו דווקא).

עם זאת, חשוב לי להדגיש שהסיטואציה הזו פתירה לחלוטין בשלוש דרכים שונות:
1) השחקן מבין מראש את הסיטואציה ומקבל את התגובות. זה גם אומר שאופי ההרפתקאות עלול להשתנות.
2) השינוי לא יהיה קיצוני או שהוא ניתן יהיה להסתרה וכד'.
3) התאמה מראש של העולם ע"י השה"מ לשינוי עתידי. ואני אסביר ע"י דוגמה: לפני 10 שנים בערך, יצרתי מערכה חדשה בה הרבה מהשחקנים רצו לשחק גזעים חדשים. השיטה שלי אז הייתה פשוטה- אתם תצרו את הגזע ואני אתאים אותו לעולם. ולמה? כיוון שהשחקנים רצו לשחק עם שאר הקבוצה, ולא רצו להגיע למצב בו הם לא מסוגלים להזמין ספל שיכר בפונדק, או לדבר עם מישהו בכיף בלי שהוא יברח משם בצרחות. אז שיחקנו עם וומיקים (שאז היו בחיתוליהם) ועם עוד כמה גזעים שהשחקנים שלי יצרו- והיה כיף כי הדמויות יכלו להשתלב בעולם.
ממש כמו שאלפים וגמדים אינם טבעיים בכדור הארץ, אבל בעולם הפנטזיה שילבו אותם כחלק אינטגרלי מהעולם, כך ניתן לקחת כל גזע ולהפוך אותו לחלק מהעולם.
אבל חייבים לחשוב על השילוב הזה! אי אפשר להחליט ביום בהיר אחד שהשחקן נראה כמו פאקינג beholder עם 7.5 עינים ו- 15 זרועות ועדיין להתלהב מהמגניבות של המקצוע כמו ילדים בגן חובה. מי שאוהב מקצוע כל כך- שידאג לשלב אותו בעולם.
כבר עניתי לך בקודם, ואני חושב שעיקר המשחק הוא לא בקניית שיכר מפונדקאים מסריחים, אלא יותר החקירה, ההרפתקנות [ולא רק הקרב, אלא גם המפגש עם המון יצורים ותרבויות].
אני חושב שתמיד אפשר לשלב משהו בעולם המו"ד שאתה יוצר, כי העולם גמיש.

super sorcerer אמר/ה:
Ashardalon אמר/ה:
יצירי כפיים - מובהק הכוכב הירוק - מקצוע למטילי לחשים בלבד. הורס לכל אחד שלא יכול להטיל לחשים.
שד - משרת הגלד - אותו הדבר עם המובהק.
יסודן - בקיא יסודות - לא חשבתי על יסודנים, כי הם דווקא הכי משעממים שיש מבין כל האופציות.
חוצן - חרון האל/הנבחר - לא הופכים אותך למפלצת, אלא נותנים לך יכולות מסוימות. הם לא מתאימים למה שאני רוצה.

למען האמת מה שקורה לחרון האל זה דיי דומה למה שיש לתבנית "שמיימי" מבחינת התנגדויות וראיית חושך. בסוף הוא גם משנה את הסוג שלו לחוצן. במקום יכולות דמויות לחש הוא מקבל הרבה לחשים (כולל לחשים מדרג ה9).
לגבי השאר - אתה מכיר דרך להפוך ליצור אחר ללא קסם כלשהו?
גם מקצוע היוקרה בן-דרקון כולל איזושהי דרישת קדם להטלת לחשים, ואני מניח שאין ויכוח על זה שהוא הופך אותך לדרקון. היוצא דופן היחידי ההגיוני הוא חוצן בגלל שאז הקסם של האל שלך משנה אותך לחוצן, וזה מה שקורה לחרון האל.
שים לב שלכל המקצועות האלה (פרט לבקיא יסודות) יש התקדמות תה"ב כמו של כוהן, וכמו כן לכולם יש ק8 לנק"פ (פרט לבן דרקון ובקיא יסודות). לרובם גם יש יכולות מיוחדות שמועילות לקפא"פ (כגון תוסף כוח), וכמובן שמקצוע שנותן בצורה כל-כך מלאה יכולות מיוחדות של מפלצות שיש לו גם תה"ב מלא יהיה הרבה יותר מדי חזק.
אתה מתחיל להתפלפל על משהו שעוד לא קרה. אני רוצה רעיון, ואז ניישם אותו כמו גדולים, במקום להתחיל להתגמד על נק"פ.

פלאפי אמר/ה:
בכל מקרה, אני לא רואה את זה כבעיה. אני יוצא מנקודת הנחה שאם השחקן עושה את זה, אז הוא בטח לא היחיד, ועל כן אנשים שבהם הוא נתקל רגילים כבר לדברים בסגנון. עם כל המפלצות והיצורים המוזרים שקיימים בעולם של מו"ד, אף בן אדם לא ייבהל מבן אדם אחר שיש לו עוד איברים מיותרים על הגוף. הוא סתם יסתכל עליו מוזר.
וגם אם הוא יהיה אחד הבודדים שהם כאלה - את דריזט הצליחו לקבל גמדים, ואותו לא יקבלו שאר הגזעים היותר פתוחים?
 
ב"ה
אז אתה מתכוון למשהו כמו אמא שלך היתה קוסמת ששינתה צורה לפודינג שחור, הזדווגה איתו והולידה ילדים בני אדם שהם חצי רפש?
שזה בערך כמו חצי-דרקון או בן-שמיים.

או אולי אתה מחפש מקצוע בשביל מישהו כמה דורות אחר כך שהוא אולי נכד של נכד של הרפש שמשקף חלק מהכוחות של רפש?
שזה בערך כמו עם דרקונים ומכשפים, או חוצנים ונבחרים.

אני הצעתי את המקצועות יוקרה שהצעתי כי חשבתי שאתה מחפש מקצוע שהופך אותך ליצור מסוג אחר (שרובם דורשים יכולת כלשהי של הטלת לחשים מהסיבות שהסברתי קודם).
 
super sorcerer אמר/ה:
אז אתה מתכוון למשהו כמו אמא שלך היתה קוסמת ששינתה צורה לפודינג שחור, הזדווגה איתו והולידה ילדים בני אדם שהם חצי רפש?
שזה בערך כמו חצי-דרקון או בן-שמיים.
אז אני מתכוון למשהו בסגנון אמא שלי הייתה בת אנוש וגם אבא שלי, אבל לפני הרבה דורות מכשפים עיוותו את הגופים של אבות אבותי לחצאי רפשים, ולאט לאט ההשפעות "נעלמו". אני רוצה לעשות אותן ברורות לעין יותר.
 
אשארדלון, הדוגמה שנתת עם היצור ששיחקת והכניסה לעיר והכלוב היא דוגמה טובה. לזה התכוונתי.

קצת מפריע לי הציטוט הלא-מובן הבא שלך:
"...אני חושב שעיקר המשחק הוא לא בקניית שיכר מפונדקאים מסריחים, אלא יותר החקירה, ההרפתקנות [ולא רק הקרב, אלא גם המפגש עם המון יצורים ותרבויות]."

מוזר לי איך דמות עם ארבע ידיים ושמונה מחושים הולכת, חוקרת, מדברת עם אנשים אחרים ומתוגמלת או נשכרת ע"י מישהו... וזה עוד כשאתה בעצמך אומר שזה המהות של משחק תפקידים ולא הקרב. הדמות שנתת היא דוגמה די קיצונית למה שניסיתי להסביר. ללא סביבה תואמת שנתמכת ע"י שה"מ אני לא רואה איך דמות שכזו משתלבת טוב בתוך חבורה נורמלית ועושה הרפתקאות רגילות.
 
בארני אמר/ה:
אשארדלון, הדוגמה שנתת עם היצור ששיחקת והכניסה לעיר והכלוב היא דוגמה טובה. לזה התכוונתי.
עוד דוגמה - בכל מקום שבו עברתי הסיירים העיליים של העיר היו דורשים ללוות אותי, לא כדי שלא ארצח אותם, אלא כדי שלא ירגמו אותי. זה היה משעשע, כי היה לי דרג"ש 35 (או 45, אני ממש לא זוכר) וכל בחור שניסה להכות אותי היה משתפד על קוצי הגב שלי.

בארני אמר/ה:
קצת מפריע לי הציטוט הלא-מובן הבא שלך:
"...אני חושב שעיקר המשחק הוא לא בקניית שיכר מפונדקאים מסריחים, אלא יותר החקירה, ההרפתקנות [ולא רק הקרב, אלא גם המפגש עם המון יצורים ותרבויות]."

מוזר לי איך דמות עם ארבע ידיים ושמונה מחושים הולכת, חוקרת, מדברת עם אנשים אחרים ומתוגמלת או נשכרת ע"י מישהו... וזה עוד כשאתה בעצמך אומר שזה המהות של משחק תפקידים ולא הקרב. הדמות שנתת היא דוגמה די קיצונית למה שניסיתי להסביר. ללא סביבה תואמת שנתמכת ע"י שה"מ אני לא רואה איך דמות שכזו משתלבת טוב בתוך חבורה נורמלית ועושה הרפתקאות רגילות.
אתה צודק, אבל אני רואה במפלצת מחושית לידך כיתרון בדיון עם גובלינים או במסע חקר שבו דרושה צלילה בים או פעולה מהירה הדורשת זרועות רבות. בעניין הזה, טוב שיש לך עוג [חצי תמנון חצי בנו של פוסידון, כך הוא קרא לזה, אני חושב] מיוחד.
 
חזרה
Top