• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

אקרנה, מגרש השדים, + כשרונות למכשף מתנקש[מהד' 4]

forte

פונדקאי ותיק
אני בונה לאחרונה, דמות שהיא איך לקרוא לזה, 'סופר סער'. מצאתי צרה כשראיתי שכל 'כשרונות הסער' למעשה שייכים לנוכל. הרי ההגדרה של מתנקש היא כמעת במלואה סער, עם כי יש נגד זה אני מניח טענות רבות.
כך או כך, מכיוון ואני אוהב את הדמויות שלי מותאמות אישית בדיוק איך שאני רוצה, אני מביא לכאן עוד כמה כשרונות בנויים אישית.
קודם כל אני מעלה לכאן את הרקע והקונפט של הדמות שלי, שכן כך יהיה לכל חברי הפורום הרבה יותר קל להבין את הכוונות שלי. מי שלא מעונין כלל כרגע לשמוע ולקרוא את זה יותר ממוזמן בכל זאת לקרוא את אסופת הכשרונות. בבקשה, מי שמתעצל לקרוא את הרקע של הדמות שלי בבקשה לקרוא בכל זאת את הכשרונות.

הסיבה לרקע: א. חוות דעת. ב. מכיוון ואני חדש לחלוטין בשיטה מהד' 4, יהיה הרבה יותר קל אם תדעו למה אני מתכוון. ג. אני חושד שאני לא הצליח לבטא את כוונתי דרך הכשרונות כראוי, אז הנה הרקע לדמותי ואחריו הכשרונות.



אקרנה, מגרש השדים

אקרנה צעד לתוך הבית הנטוש. למרות שהחלונות היו פרוצים ושבורים, למרות שכל כלי הבית היו כעת שחורים, שבורים וישנים, למרות שהבית היה מלא ריח עובש ומוות נוראי, היה זה ביתו שלו, ביתו של אקרנה. בית אביו.
אקרנה הביט. במרכז הבית, הדבר היחיד שנשאר בדיוק זהה, שלא התיישן ולא נפגע מאז עזב את ביתו, שנשאר בולט וחדש ממש כמו בפעם הראשונה שראה אותו, אשר שיניו המשיכו לזהור בניצחון, היה מעגל העצמות אשר נח במרכז הבית, במרכזו גולגולת שכעת נראת מגחכת ברשעות. נראה שכל הבית סובב סביב הגולגולת.
אקרנה צעד בנחישות, ובעזרת סלע קטן שבר בנחישות את הגולגולת, מנפצת את התאובה רבת העוצמה.


"החזר לי את אבי!" אמר הנער. הוא היה בן 13, לא יותר.
"שרת אותי" ענה לנער קול עתיק ללא גיל.
"לעולם לא!"


אקרנה נולד, הייתי אומר כעת 'לאב עמיד', אך לא המשפחה היא זאת שעיצבה את חיו בתומו של יום, כי ביתו. ביתו, ששימש לנפחיה של אביו ובו בעת למגוריו ולמגורי אמו, היה מקולל. הכל ידעו זאת. רוחות ושדים פגעו בבית. אקרנה לא זכה להכיר את אמו, היא נהרגה בתאונת עבודה בגיל 4. "תאונת עבודה?" היה שואל אקרנה את אביו. אביו היה מביט בעצב על האח הרעועה ומהנהן. עד מהרה הבין אקרנה שהבית אכן מקולל. אביו ניסה לעבור לגור במקום אחר, הם ניסו לעבור דירה, אך לעולם הם לא הצליחו. עסקה מבטיחה(שלבסוף התגלת כתרמית של איש עסקים רשע), שגשוג מקומי פתאומי או אפילו שלג באמצע הקיץ, תמיד היו שם למחסום. הבית היה ללא ספק מקולל, ומוצא לא היה מהמצב האיום.
עד שאקרנה היה בן 10 כבר איבד אביו 4 מתוך חמש אצבעות ביד ימין, והתחיל להשתמש כל העת רק ביד שמאל. סימן רע, אמרו השכנים והרכלנים.
בגיל 13, אביו נעלם.
זה היה איום. אקרנה פשוט חזר יום אחד מבית הספר, לאחר יום ארוך במיוחד. המורה השאיר אותו לריתוק במשך שלוש שעות מחורבנות על כך שהוא הניח מסטיק בתוך המגירה של שולחנו בעת שהוא שלף משם עיפרון. איך המורה הארור הבחין כלל בדבר הוא לא ידע, ולמה ריתוק כה חמור גם זאת אין אקרנה ידע.
אקרנה הגיע הבית במהירות האפשרית, ברצון להשלים את המספר הרב של המטלות שאביו לא יחל לעשות מפעת החוסר באצבעות, אך אביו לא היה שם. קרן אור לא חדרה לבית, והשער היה שבור ומרוסק. בתוך הבית המצב היה קודר. למרות שעזב את ביתו מבולגן בעליל, כעת ראה אקרנה שהבית מסודר לתפארת. לא, לא לתפארת. יותר ללעג. הבית היה מסודר במעין סדר לועג ואיום, משמים. הסדר הזה היה סדר מושלם שלא ניתן לפגוע בוא. הצלחות היו קבועות במקומן(או לפחות כך נראו, אקרנה לא בדק), הספות היו קשיחות כאבן והאח לא בערה. העצים המסודרים לא היו בעירים, והבית היה ריק מחיים. העכבישים בעצמם ברחו, משאירים אחריהם סדר איום הנוגד את החיים בכל פריט בבית.
במרכז הבית, זה פשוט היה המרכז, זה היה ברור לאקרנה בחוש על טבעי, עמד מעגל של עצמות. המעגל היה של עצמות נקיות לתפארת, ובמרכזן גולגולת, אשר שיניה נצצו, בניצחון.

אקרנה עבר לגור בפנימיה. את ביתו המקולל נטש בפחד ואימה שלא הכיר, ופרטי הבית התחילו נשכחים ממנו, משאירים את פנים הבית כשחור וריק בזיכרונו, פשוט ריק. רק ריק.
לאחר חודש בלבד של אכילה של אוכל קר ושינה על מצעים מטונפים בפנימיה, לא יחל אקרנה לסבול את הריקנות אשר במוחו. היה זה בית אביו, ואקרנה ידע ששם ימצא הפתרון להיעדרות אביו.
אקרנה היה רק בן 13.
אקרנה צעד בנחישות אל תוך הבית, מתעלם מהזוועה שהגולגולת גרמה לבית להיראות, לצללים אשר התארכו במקומות בהם לא היו אמורים להיות בבית, מתעלם מסופת האימה שהשתוללה סביבו, מתעלם ממשקוף הדלת שמתרסק מאחוריו בניסיון לעוצרו, הלך אקרנה היישר אל הגולגולת וניפץ אותה. בעשותו כן הכישוף על הבית נשבר, אך הוא, נלקח אל מעמקי הגהנום.

אקרנה ידע זאת. לא קשה לדעת כשאתה עומד באמצע הגהנום- מוות, רשע, רעב, שדים, כל אלה אינם דברים שקשה להבחין בהם. כל אלה היו סביבו בערבוביה אדירה ובלתי מובנת סביבו, כשדבר אחד היה מולו למטרה ברורה בתוהו הנצחי- בעלי הגולגולת.

אקרנה והשד נלחמו בקרב מוחות שראוי שייכתב באגדות. הקרב בין השניים היה בעל מימדים הרסניים בעבור נער בן 13. אך ככל שהשד תקף את אקרנה יותר, במקום שאקרנה ימות אקרנה רק התחזק. לומד את אויבו, הצליח לבסוף אקרנה להגיע להביס את השד. "החזר לי את אבי" ציווה הנער, והשד שחרר את הנער ואת אביו מהגהנום. אך לא לפני שקילל השד את הנער. בעת ששמע אקרנה את הקללה הנוראה הבין הנער, כי לא ניצח, אלה הפסיד. הכל היה מתוכנן. השד תכנן הכל.
*******************************************************
אקרנה קיבל את אביו, אך השנמה האמורה אינה אביו של אקרנה, אלה נשמה טהורה. מאידך, השנמה אינה כלולה בעיסקה ותישאר בגהנום. את גופת אביו קבר אקרנה הרחק, על גבעה מרוחקת, אשר היום, 12 שנים אחרי, נקראת 'גבעת השדים' אשר איש אינו מוכן להתקרב אליה, ואלה אשר הולכים לא חוזרים. את הבית אקרנה טיהר בכך שהשמיד את הבית בלהבות אשר בקעו מן הגהנום עצמו, להבות אשר עד אותו רגע לא ידע אקרנה שביכולתו לברוא.
אקרנה כמובן, לא יחל להישאר בכפר.

בהמשך דרכו של אקרנה למד אקרנה איך לשרוד בדרך הטובה ביותר- דמו שלו. חשוף לכל הדעות הקדומות בעולם על ההסכם השטני שחתם אקרנה עם השד, נתון להשפעות מזל רע סביב כל קרוביו, רדיפת שדים ותאונות הנובעות מחוסר שליטה בכוחותיו הפך אקרנה לקמע של מזל רע.
אוהו! זו היית תקופת גי ההתבגרות קשה.
אבל התקופה, ככל תקופה של גיל ההתבגרות, עברה.
עם התייצבות אקרנה היה באקרנה רצון אחד בלבד. נקמה.
בלומדו את חיי הרחוב, ובהשחיזו באיטיות את כישוריו ובשימוש בידע שרכש, ידע שהקדיש כל רגע מזמנו להשיג, התחיל אקרנה לצוד.
ויהי פיילור בעזרת השדים אותם צד. מזלו של אקרה שפיילור עמד מאחוריו, גם אם הבריות לעולם לא יאמינו לזאת.

המאסטר העתידי של אקרנה, כבר אז ראה את מעשיו של אקרנה והתרשם. אומנם השאיר אחריו אקרנה שובל של דם, אך יש לציין שהשדים אשר התחבאו בישובי הספר ולא נזהרו כראוי, חוסלו ביעילות ראויה לשמה. המאסטר לעתיד של אקרנה ראה איך אקרנה מקדיש כל רגע מזמנו בהשמדת אויבו, לעיתים מסרב אפילו לשינה לעוצרו מהתקדמות במטרתו, והמאסטר התרשם עד מאוד.
לבסוף, בגיל 20, היה המאסטר חייב להתערב בחיו של אקרנה. הוא לא יחל כמובן לתת לאקרנה להמשיך להשתולל אם כוחותיו ולהשאיר אחריו הרס, כמה שהתרשם ממיומנותו של אקרנה. האינקוויזציה לא תוהב זאת כלל וכלל.
ובכן, אקרנה אומן בידי אחד מגדולי מכשפי ברית השטנים, מתלווה אליו במסעותיו ושותק בנימוס בעת שהמכשף מבצע את עסקאותיו האדירות בעולם הגדול. המכשף רב העוצמה ראה באקרנה את הבן שלא היה לו, אולי אפילו את יורשו, ואימן אותו. הוא לימד אותו איך לשלוט בכישוריו, לשרוד, לתעל את כוחו ביעילות ואקרנה הודה שבגילו של אקרנה הוא לא שלט כלל ביכולותיו כמו אקרנה.
אקרנה נהנה מגדול המורים במשך שנה, אך אז אם רצה או אם לא, עזב אקרנה, יוצא לעולם הגדול, כשאור השמש עומד מאחוריו, אך לפניו רק אפלה שחורה משהוא מסוגל לדמיין, ולמרות כל הגינויים והדעות הקדומות נגדו, יצא אקרנה כנגד השדים אשר גזלו ממנו את חיו, באשר יהיו.



כשרונות

הכשרונות הבאים עקרונית נועדו להתאים התאמה אישית לדמות. מכיוון ואני עומד לגלם את דמותי עם עוד קבוצה גדולה, הייתי שמח לביקורות על כל הדברים הדרושים- איזון, לא מתאים, קיצוני, יותר מדי מותאם אישית, הכל. חשוב שאדע וחשוב שבסוף הכשרונות יהיו מאוזנים כדי שאהיה מאוזן עם שאר חברי הקבוצה וגם בשביל שבכלל הכשרונות הסופיים יאושרו בידי המנחה.
הכשרונות עליהם חשבתי הם:

צייד מאגי
דרישות: היכולת לבצע את קללת המכשף, כריזמה 13 או חוסן 13
תועלת: אתה מקבל את יכולת הנוכל מכה ראשונה, והכשרה במיומנות התגנבות.

קללת פתע
דרישות: היכולת לבצע את קללת המכשף, חוסן 15 או כריזמה 15
תועלת: הנזק מקללת המכשף עולה בשיעור קוביה אחד. בעת שיש למכשף יתרון קרבי כנגד המטרה, הנזק מקללת המכשף עולה בשיעור קוביה נוסף, ואם המכשף תוקף את המטרה המטרה נחשבת למקוללת אוטומטית.

מכת טווח מאגפת
דרישות: היכולת להשתמש בלחש פרץ קמאי, חוסן 15 או כריזמה 15, קללת פתע
תועלת: בעת שהמכשף מבצע התקפת טווח כנגד יריב, ייתכן וההתקפה תהנה מיתרון קרבי. על מנת לבדוק, הצב את המכשף(לבדיק בלבד) במשבצת ממנה באה ההתקפה כשהיא פוגעת במטרת. אם באופן זה המכשף היה מאגף עם בן ברית את המטרה, אז למרות שהמכשף עומד במרחק מסויים מהמטרה, המטרה עדין מאוגפת והמכשף מקבל נגדה יתרון קרבי. בדרך זאת מכשף אינו יכול להעניק יתרון קרבי לאחר.

מכת מוות
דרישות :קללת פתע
תועלת: בעת שהמטרה חסרת ישע, אתה יכול להוציא פעולה רגילה, פעולת תנועה ופעולה משנית כדי לגרום נזק כפול בעזרת ההתקפה. התוסף שלך להתקפה כתוצאה מהיות היריב חסר ישע מוכפל.

כשרונות מותאמים אישית:
צייד השדים
דרישות: הכשרה במיומנות חוכמת רחוב, היסטוריה או מאגיה.
תועלת: בעת שימוש במיומנות חוכמת רחוב, היסטוריה או מאגיה על מנת לאתר שטנים או ללמוד על כוחו של שד(כגון שד הנמצא בעיירה מסומנת, או באופן כללי כגון סאקובוס[מקווה מאוד שהסאקובוס עדין קיים במהד' 4]), אתה מקבל תוסף +5לבדיקה. בנוסף, למרות היות המשימה מאוד יוצאת דופן, אתה עדין ראשי לקחת בא עשר.




זהו עד כה. אני מניח שיש המון בעיות איזון לעבוד, ומחכה למטחנת הבשר של הפורום.
 
פורטה אומר שזו מהדורה 4. אני מאמין לו :p
forte אמר/ה:
אני בונה לאחרונה, דמות שהיא איך לקרוא לזה, 'סופר סער'. מצאתי צרה כשראיתי שכל 'כשרונות הסער' למעשה שייכים לנוכל. הרי ההגדרה של מתנקש היא כמעת במלואה סער, עם כי יש נגד זה אני מניח טענות רבות.
הנחה שגויה, לדעתי. אין כל רע במכשף\מתנקש, אבל אני מבטיח לך שהמכשף עושה את עבדותו נאמנה. למעשה, רבים יטענו כי הסייר דווקא עושה את עבודת הסער אף יותר טוב מהנוכל (קשה להתעלם מהנוסחא המנצחת של "פעמיים 1ק10 וגם 1ק8 אם לפחות התקפה אחת פגעה, לפי-רצון").

forte אמר/ה:
אקרנה קיבל את אביו, אך השנמה האמורה אינה אביו של אקרנה, אלה נשמה טהורה. מאידך, השנמה אינה כלולה בעיסקה ותישאר בגהנום. את גופת אביו קבר אקרנה הרחק, על גבעה מרוחקת, אשר היום,
לא הבנתי מה קרה כאן.

forte אמר/ה:
צייד מאגי
דרישות: היכולת לבצע את קללת המכשף, כריזמה 13 או חוסן 13
תועלת: אתה מקבל את יכולת הנוכל מכה ראשונה, והכשרה במיומנות התגנבות.
חביב.

forte אמר/ה:
קללת פתע
דרישות: היכולת לבצע את קללת המכשף, חוסן 15 או כריזמה 15
תועלת: הנזק מקללת המכשף עולה בשיעור קוביה אחד. בעת שיש למכשף יתרון קרבי כנגד המטרה, הנזק מקללת המכשף עולה בשיעור קוביה נוסף, ואם המכשף תוקף את המטרה המטרה נחשבת למקוללת אוטומטית.
לא. שיפור הנזק מקללת המכשף הוא כשלעצמו שווה לכשרון אחד לפחות. הגדלה נוספת ביתרון קרבי זה לפחות כשרון נוסף.
ה"קללה האוטומטית" באמת הופך את המטרה למקוללת, או פשוט מאפשר להוסיף את הנזק הנוסף?

forte אמר/ה:
מכת טווח מאגפת
דרישות: היכולת להשתמש בלחש פרץ קמאי, חוסן 15 או כריזמה 15, קללת פתע
תועלת: בעת שהמכשף מבצע התקפת טווח כנגד יריב, ייתכן וההתקפה תהנה מיתרון קרבי. על מנת לבדוק, הצב את המכשף(לבדיק בלבד) במשבצת ממנה באה ההתקפה כשהיא פוגעת במטרת. אם באופן זה המכשף היה מאגף עם בן ברית את המטרה, אז למרות שהמכשף עומד במרחק מסויים מהמטרה, המטרה עדין מאוגפת והמכשף מקבל נגדה יתרון קרבי. בדרך זאת מכשף אינו יכול להעניק יתרון קרבי לאחר.
בשום פנים ואופן לא! לא ניתן לאגף ממרחק, בטח שלא באמצעות כשרון (מילא באמצעות כוח יומי). אם אתה רוצה לזכות ביתרונות איגוף, תעמוד בסמוך ליריב- בשביל זה גערה גהנומית ועין רעה מגינים עליך מהתקפות-נגד!

forte אמר/ה:
מכת מוות
דרישות :קללת פתע
תועלת: בעת שהמטרה חסרת ישע, אתה יכול להוציא פעולה רגילה, פעולת תנועה ופעולה משנית כדי לגרום נזק כפול בעזרת ההתקפה. התוסף שלך להתקפה כתוצאה מהיות היריב חסר ישע מוכפל.
אבל למה? יש אפשרות לבצע מכת מוות... ונזק כפול זה די אכזרי.

forte אמר/ה:
כשרונות מותאמים אישית:
צייד השדים
דרישות: הכשרה במיומנות חוכמת רחוב, היסטוריה או מאגיה.
תועלת: בעת שימוש במיומנות חוכמת רחוב, היסטוריה או מאגיה על מנת לאתר שטנים או ללמוד על כוחו של שד(כגון שד הנמצא בעיירה מסומנת, או באופן כללי כגון סאקובוס[מקווה מאוד שהסאקובוס עדין קיים במהד' 4]), אתה מקבל תוסף +5לבדיקה. בנוסף, למרות היות המשימה מאוד יוצאת דופן, אתה עדין ראשי לקחת בא עשר.
כן, יש סאקובוס.
לא, אני לא מבין את הצורך בכשרון.

שילוב של חכמת רחוב, מאגיה ומיקוד מיומנות באחד מהם אמור להיות יותר ממספיק.
 
מה' 4 מאוד בנויה על איזון ועל כך שכל מקצוע מקובע (כן כן, מקובע) בתפקיד שלו וביחס שלו למקצועות אחרים.
צאו מהראש של כשרונות ב-3.5 שהתאימו לכל מקצוע. הכשרונות במה' 4 מקובעים מראש או למקצוע מסויים או לגזע מסויים.
לעשות סלט זה משהו שיותר רגילים מ-3.5, ב-4 יש לך תפקיד, יש לך איזון במשחק, ויש לך נישה - שם אתה חי, נושם ובועט. (לכן אין תלונות שסיירים יותר חזקים מהשאר וכך הלאה, כי הכל מקובע).

התייחסות ספציפית לכשרונות:
- צייד מאגי. לא הייתי מאשר. קודם כל, במינימום זה כשרון של ריבוי-מקצועות. ואם תשווה אותו לכשרון הקיים של הנוכל, לדעתי הוא יותר חזק (הרבה יותר קומבינציות).
- קללת פתע. לא הייתי מאשר. הייתי מסכים לתוסף נזק אם אתה נהנה מיתרון קרבי מול המטרה.
בוודאי שלא הייתי מאשר העלאה כפולה של קוביית הנזק. ולעשות קללה כפעולה חופשית זה בלתי-נתפס בכלל מבחינת איזון לדעתי. כל הקטע שזה 1/סיבוב.
- מכת טווח מאגפת - נראה לי עוצמתי מדי. יש משהו דומה לזה בעוצמה? ואם כבר הייתי עושה את זה כשרון גזע אלדרין. (במחשבה שנייה מסכים עם חגי. כוח).
- מכת מוות - נשמע לי כמו כוח. לא כמו כשרון. סורי.
- צייד השדים - חמוד.

(נראה לי שאתם חושבים על 3.5, התפקיד והגמישות של הכשרונות שם. ב-4 הכשרונות חלשים יותר ומקובעים / ממוקדים מאוד).
 
סבבה.
רק בנוגע לכשרון צייד מאגי אני רוצה לומר שבהתחלה חשבתי שהוא קצת לא מאוזן 'אבל יהיה מה שיהיה'. אבל אז הבנתי שיתרון קרבי כמעת ולא נותן כלום. כשרון מיקוד בנשק נותן +1 כל הזמן, וכאן זה רק אם אתה פועל ראשון, ולא יוצא לך יותר מזה, אלה אם אתה מתחיל ריבוי מקצועות עם נוכל. אז הנה הגירסא הערוכה שלי של הכשרונות.
כמובן שעוד ביקורת תתקבל בשימחה ונסיון לשכנע אותי אחרת יתקבל גם הוא. אני חדש במהד' ומשתדל לשמור על ראש פתוח(עם דגש על משתדל...)

אני אקצר והסביר את השינויים- את צייד מאגי החלשתי והפכתי אותו למתאים אך ורק לסער(בעצם היכולת מכה ראשונה זמינה לו כעת רק אחת להתקלות נגד מטרה יחידה בלבד, ראו בהמשך), את קללת פתע החלשתי כמו שהומלץ ופירטתי עוד קצת(רצוי לקרוא גם כן), ואת הצייד שדים השארתי כמו שהוא. את מכת המוות ומכת הטווח המאגפת לצורך הענין הורדתי.


צייד מאגי
תועלת: אתה מקבל את יכולת המקצוע של הנוכל מכה ראשונה אחת להתקלות. אינך יכול להשתמש ביכולת נגד מספר יריבים בעזרת כוח הגורם נזק למספר מטרות, או התקפת איזור, והכוח שמיש רק אחת להתקלות. אם לדוגמה יריב חדש מצטרף לקרב אינך זוכה ביתרון קרבי מולו, אלה אם לא השתמשת ביכולת בתחילת ההתקלות ואתה בוחר להשתמש בא נגדו. בעת שימוש בכוח זה בחר מטרה אחת בלבד בטווח של לא יותר מ-10 משבצות ממך. נגד היריב הזה עד לסוף תורך הנוכחי יש לך יתרון קרבי נגדו.
בנוסף, אתה מקבל הכשרה במיומנות התגנבות.

קללת פתע
דרישות: להיות יכול לבצע את הכוח קללת המכשף, כריזמה 15 או חוסן 15.
תועלת: בעת שיש לך יתרון קרבי נגד מטרה מסויימת, הנזק מקללת הפתע גדל בשיעור קוביה אחד. בנוסף, אם אתה תוקף יריב שיש לך יתרון קרבי אתה ראשי להוסיף נזק להתקפה כאילו היריב מקולל. יש לשים לב שאם היריב מת כתוצאה מהמכה המכשף אינו נהנה מהשפעות המטרה כאילו היא קוללה(אלה אם היא קוללה).

צייד שדים
דרישות: הכשרה במיומנות חוכמת רחוב, היסטוריה או מאגיה.
תועלת: בעת שימוש במיומנות חוכמת רחוב, היסטוריה או מאגיה על מנת לאתר שטנים או ללמוד על כוחו של שד(כגון שד הנמצא בעיירה מסומנת, או באופן כללי כגון סאקובוס[מקווה מאוד שהסאקובוס עדין קיים במהד' 4]), אתה מקבל תוסף +5לבדיקה. בנוסף, למרות היות המשימה מאוד יוצאת דופן, אתה עדין ראשי לקחת בא עשר.

והנה עוד כשרון שלי חדש שחשבתי שיכול להיות יעיל:
סכין מאגית
תועלת: בעת שימוש בהתקפת טווח בסיסית כשאתה בקפא"פ אם יריב, ויש לך בן ברית עימו אתה מאגף את אויבך, אתה לא מעורר התקפה מזמנת כתוצאה משימוש בהתקפת הטווח הבסיסית. אתה חייב להשתמש רק בהתקפת טווח בסיסית.




עריכה: נורביאן, עקרונית הכשרון צייד שדים הוא כמו שאמרתי לגמרי מותאם אישית. אני מעונין לשחק במשחק צייד שדים, ומכיוון והמכשף שלי עם טונות של חוסן, אין לו מקום לכריזמה/תבונה להיסטוריה מאגיה וחוכמת רחוב. אז הוא לוקח את הכשרון הזה במקום. ניתן להתאים אותו לכל דבר. אם אמרת שהכשרונות של מהד' 4 ממוקדים, אז בוא נומר שהכשרון הזה הוא מעין התמחות ספציפית.
ובאשר למשפט שלא הבנת ברקע- הכוונה היית פשוט שהשדים החזירו לאקרנה את אביו, אך נשמת אביו לא היית כלולה בעיסקה. לכן אקרנה קיבל את אביו, אבל לא את נשמתו. ומאידך- אביו היה מת ואקרנה קיבל את גופתו של אביו.
 
forte אמר/ה:
צייד מאגי
תועלת: אתה מקבל את יכולת המקצוע של הנוכל מכה ראשונה אחת להתקלות. אינך יכול להשתמש ביכולת נגד מספר יריבים בעזרת כוח הגורם נזק למספר מטרות, או התקפת איזור, והכוח שמיש רק אחת להתקלות. אם לדוגמה יריב חדש מצטרף לקרב אינך זוכה ביתרון קרבי מולו, אלה אם לא השתמשת ביכולת בתחילת ההתקלות ואתה בוחר להשתמש בא נגדו. בעת שימוש בכוח זה בחר מטרה אחת בלבד בטווח של לא יותר מ-10 משבצות ממך. נגד היריב הזה עד לסוף תורך הנוכחי יש לך יתרון קרבי נגדו.
בנוסף, אתה מקבל הכשרה במיומנות התגנבות.
אה, אבל "מכה ראשונה" יכול לסייע לך רק פעם אחת בהתקלות בכל מקרה, אלא אם באיזה אופן נשגב יש לך שני תורות או יותר לפני שהיריב פועל... :)
אני חושב שהכשרון פשוט צריך לתת לך את מאפיין המקצוע הזה- רק אל תוסיף לו הכשרה בהתגנבות.

forte אמר/ה:
קללת פתע
דרישות: להיות יכול לבצע את הכוח קללת המכשף, כריזמה 15 או חוסן 15.
תועלת: בעת שיש לך יתרון קרבי נגד מטרה מסויימת, הנזק מקללת הפתע גדל בשיעור קוביה אחד. בנוסף, אם אתה תוקף יריב שיש לך יתרון קרבי אתה ראשי להוסיף נזק להתקפה כאילו היריב מקולל. יש לשים לב שאם היריב מת כתוצאה מהמכה המכשף אינו נהנה מהשפעות המטרה כאילו היא קוללה(אלה אם היא קוללה).
זה עדיין נראה כמו שני כשרונות. אני מציע כשרון אחד, חסר-דרישות ("דרישות: מאפיין המקצוע קללת מכשף"), שמגדיל את קוביות הנזק של הקללה לק8 נגד מטרה שמעניקה יתרון קרבי (המכשף בכוונה לא קיבל כשרון שסתם מגיל את הנזק הנוסף, כמו נוכל או סייר, משום שקל לו יותר להשיג מטרות מקוללות-הוא מקלל מטרה בכל סיבוב, אבל לא חייב לתקוף אותה והיא נשארת מקוללת. את מתת הברית הוא מקבל גם אם מישהו אחר הרג מטרה שהוא בכלל לא עשה לה כלום, מלבד קללה אחת בתחילת הקרב).
כשרון המשך שיאפשר לך להוסיף את נזק הקללה הנוסף גם נגד מטרות שאינן מקוללות, וזאת בתנאי שיש לך יתרון קרבי נגדן, הוא גם די חזק - זה כמעט (הבדל של ק8 או שניים) כמו לקבל התקפת פתע, לפי-רצון. אתה מבין שכשרון ריבוי המקצועות לנוכל מאפשר לך התקפת פתע רק אחת להתקלות?
מה הבעיה פשוט לקלל אנשים ואז לתקוף אותם? הרי אפשר לעשות את שניהם באותו התור. אם אתה רוצה את הרעיון שהדמות טובה בהתקפה ממארב- בשביל זה הכשרון הקודם, שמגדיל את הנזק נגד מטרה מקוללת שמעניקה יתרון קרבי!
ואם אתה רוצה להגדיל את הנזק אפילו יותר, לא יזיק לך להציץ בברית אורקוס, שעידנש בנה למכשף (למרות שהיא מבוססת כריזמה, ולכן תדרוש ממך לחשוב מחדש על בניית הדמות...

בלי קשר, אתה יכול לבקר בעץ הפעולות הטקטיות. שרון ואני בדיוק דיברנו אתמול על רעיונות לכשרונות שקשורים ליתרון קרבי- כשרון שמאפשר למנוע איגוף נגד בן-ברית, כשרון שמאפשר להנות מאיגוף שפועל על מישהו גם אם אתה לא מאגף ו... כן, כשרון שמאפשר נזק נוסף נגד מטרה שמעניקה יתרון קרבי (אולי 2+ עד 6+, לפי התקופה, לא משהו מאוד רציני).

forte אמר/ה:
צייד שדים
דרישות: הכשרה במיומנות חוכמת רחוב, היסטוריה או מאגיה.
תועלת: בעת שימוש במיומנות חוכמת רחוב, היסטוריה או מאגיה על מנת לאתר שטנים או ללמוד על כוחו של שד(כגון שד הנמצא בעיירה מסומנת, או באופן כללי כגון סאקובוס[מקווה מאוד שהסאקובוס עדין קיים במהד' 4]), אתה מקבל תוסף +5לבדיקה. בנוסף, למרות היות המשימה מאוד יוצאת דופן, אתה עדין ראשי לקחת בא עשר.
תראה, הכשרון מאוזן והכל, אבלאני לא באמת מבין למה צריך אותו, מעבר ל"הדמות שלי היא Minmaxer רצינית".
אם אני הייתי בונה מכשף צייד-שדים, לא הייתי ניגש לבנות כשרון שיאפשר minmax, אלא חושב אילו תכונות צריכות להיות לצייד שדים - הוא בטח מאוד נבון, לא יזיק אם יהיה קצת זריז, כריזמתי אבל אולי מעורער או סובל מסיוטים, חסון ועמיד בפני נזק, אבל אם הוא מכשף - אז הוא לא נכנס לקפא"פ יותר מדיי.
טוב, נראה ש-8 הולך לחכמה, 10 לשאר, וכדאי שיהיה לו זריזות 13 לפחות (מאפשר ריבוי מקצועות לנוכל או לסייר, אגב), 14 תבונה לפחות, ו-13 עד 18 חוסן וכריזמה, תלוי מהי הברית שלו (כי עצם העובדה שלברית התופת קוראים כך, לא אומר שאני אוהב את מה שהיא עושה, ואולי אני מעדיף מישהו עם כוחות-טלפתיה מטורפים והאפשרות לזנק בין המימדים, או מישהו שמשלב מגוון יפה של פחד, מחסרים, סוגי נזק שונים והיכולת להציץ לזכות בהארה רגעית.

forte אמר/ה:
סכין מאגית
תועלת: בעת שימוש בהתקפת טווח בסיסית כשאתה בקפא"פ אם יריב, ויש לך בן ברית עימו אתה מאגף את אויבך, אתה לא מעורר התקפה מזמנת כתוצאה משימוש בהתקפת הטווח הבסיסית. אתה חייב להשתמש רק בהתקפת טווח בסיסית.
אוקיי, אהבתי. זה כמובן עוזר רק אשפים עם קליע קסם ולמכשפים, אבל זה מגניב.
 
the Nerubian אמר/ה:
forte אמר/ה:
צייד מאגי
תועלת: אתה מקבל את יכולת המקצוע של הנוכל מכה ראשונה אחת להתקלות. אינך יכול להשתמש ביכולת נגד מספר יריבים בעזרת כוח הגורם נזק למספר מטרות, או התקפת איזור, והכוח שמיש רק אחת להתקלות. אם לדוגמה יריב חדש מצטרף לקרב אינך זוכה ביתרון קרבי מולו, אלה אם לא השתמשת ביכולת בתחילת ההתקלות ואתה בוחר להשתמש בא נגדו. בעת שימוש בכוח זה בחר מטרה אחת בלבד בטווח של לא יותר מ-10 משבצות ממך. נגד היריב הזה עד לסוף תורך הנוכחי יש לך יתרון קרבי נגדו.
בנוסף, אתה מקבל הכשרה במיומנות התגנבות.
אה, אבל "מכה ראשונה" יכול לסייע לך רק פעם אחת בהתקלות בכל מקרה, אלא אם באיזה אופן נשגב יש לך שני תורות או יותר לפני שהיריב פועל... :)
אני חושב שהכשרון פשוט צריך לתת לך את מאפיין המקצוע הזה- רק אל תוסיף לו הכשרה בהתגנבות.
זה לא לגמרי מדויק. יש כל כך הרבה יכולות בעלות איזור. יש ללוחם הרבה יכולות כגון ביקוע ובדרגות יותר גבוהות מגוון יכולות הפועלות על מגוון מטרות. באופן כללי הכוח הזה מבטל את האופציה לבצע אותו על יותר ממטרה אחת, ולכן בעיקרון הוא הכי יעיל לסער. בנוסף אם יריב נוסף נניח מצטרף לקרב אז זה יהיה יעיל.
אבל כן, נראה לי שאפשר פשוט לוותר על ההכשרה בהתגנבות ולהעניק לו את היכולת באופן קבע. למרות שזה עשוי להיות יעיל להפליא. אם תשווה את זה לכשרונות ריבוי המקצועות שנותן לך התקפת פתע אחת להתקלות(שזה חזק יותר בבירור ממכה ראשונה) והכשרה בפשיעה. לכן זה נראה לי מאוזן בכל זאת.
ואגב נורביאן, יש דרך לפעול יותר מתור אחד, והיא לא ממש נשגבת. היא נקראת נקודות פעולה. מכיוון ונקודות פעולה בדרך כלל שמישות בערך אחת להתקלות, אז בהחלט הכי משתלם במקרים אלו להפעיל אותה בתחילת הקרב. לכן יש לזה משמעות.

באשר לקללת פתע, שים לב שיש כשרון 'דקירה בגב' שמעלה את הנזק מקללת פתע ל- 2ק8. דיי רציני, ובוא נודה בזה שהתקפת פתע שמישה לפחות בשלושה רבעים מן ההתקפות במשחק עם קבוצה(כמעת תמיד הנוכל יוכל לאגף עם הלוחם), כך שלהעלות את הנזק לא נראה לי כזה רציני.
עכשיו, באשר לקטע עם קללת המכשף שמשתלבת, זה פשוט שבסיבוב הפתעה יש רק פעולה רגילה או פעולת תנועה או פעולה משנית. לכן למעשה מכשף בסיבוב הפתעה לא יכול גם לתקוף מטרה וגם לקלל אותה. לכן היכולת הזאת מאוד חשובה.

צייד שדים הוא כמו שבנשגבים יש התמחות, אז זה הכשרון פשוט נועד לתת תוסף +5 לכולשהו סוג ידע או בדיקה מאוד ממוקדים.

סכין מאגי- תודה.


ושאלה אחרונה, הפעם למנחה שלי- רועי, האם אתה מאשר אותם? XD
 
forte אמר/ה:
ואגב נורביאן, יש דרך לפעול יותר מתור אחד, והיא לא ממש נשגבת. היא נקראת נקודות פעולה. מכיוון ונקודות פעולה בדרך כלל שמישות בערך אחת להתקלות, אז בהחלט הכי משתלם במקרים אלו להפעיל אותה בתחילת הקרב. לכן יש לזה משמעות.
אבל זו פעולה נוספת, לא תור נוסף. התקפת פתע ניתן להוסיף רק להתקפה אחת בכל תור.
forte אמר/ה:
באשר לקללת פתע, שים לב שיש כשרון 'דקירה בגב' שמעלה את הנזק מקללת פתע ל- 2ק8. דיי רציני, ובוא נודה בזה שהתקפת פתע שמישה לפחות בשלושה רבעים מן ההתקפות במשחק עם קבוצה(כמעת תמיד הנוכל יוכל לאגף עם הלוחם), כך שלהעלות את הנזק לא נראה לי כזה רציני.
כשרון הדקירה בגב מעלה את נזק התקפת הפתע. עכשיו, התקפת פתע שמישה שמישה בשלושה רבעים מהקרב. Hunter´s Quarry שמיש לכל אורך הקרב, מלבד במקרה הלא מאוד סביר שאתה תוקף מישהו מבלי לבחור אותו כמטרת ה-Quarry שלך. קללת המכשף שמישה *תמיד*.
forte אמר/ה:
עכשיו, באשר לקטע עם קללת המכשף שמשתלבת, זה פשוט שבסיבוב הפתעה יש רק פעולה רגילה או פעולת תנועה או פעולה משנית. לכן למעשה מכשף בסיבוב הפתעה לא יכול גם לתקוף מטרה וגם לקלל אותה. לכן היכולת הזאת מאוד חשובה.
סיבוב הפתעה זה דבר אחד. להיות ראשון ביוזמה זה דבר אחר לחלוטין, והוא זה שמושפע מיכולת המכה הראשונה.
 
נורביאן, באשר לחלק האחרון כמובן, אבל הרעיון הוא גם שמתנקש מוצלח בדרך כלל פועל בסיבוב הפתעה, אם הוא אכן מוצלח בזכות היותו זה אשר הפתיע- הוא תוקף, איש לא מבחין בוא, ולכן זהו סיבוב הפתעה. לכן זה כן יעיל למרות הכל.
אבל בסופו של דבר זה לא יעיל באמת, כי זה רק הוספת הנזק. כל הרעיון בקללת המכשף זה אחרי שני סיבובים שכל היריבים בקרב כבר מקוללים, ואז אחרי שלושה סיבובים היריבים מתחילים למות לאט לאט כל אחד בתורו, ואז כשהם מתים המכשף מתחיל להתחזק במהירות.
לא רק הוספת הנזק יעילה. כך או כך הוספת הנזק לא מצטברת אז לא קריטי.

לאחר מחשבה, הגעתי למסכנה שיותר מאוזן לרמות הכל להעלות את הנזק מקללת הפתע בשני שיעורי גודל. פשוט כי אם נבדוק, נגלה שקללת הפתע פשוט מוסיפה 2ק6. אז אם נשווה למכשף אז זה בעצם שהתקפת פתע גורמת 1ק6 יותר מקללת המכשף והמטרה צריכה להיות חסרת יתרון קרבי. כעת, שני שיעורי גודל זה כמעת משתווה ל-1ק6, אבל זה לא משתווה, שכן 2ק6 חזק בהרבה מ-1ק10. יותר מזה, אם נשווה את זה לכישרון אחר נגלה שזה מאוזן באופן מושלם:
דקירה בגב- מוסיף שני שיעורי גודל(הופך 2ק6 ל-2ק8 זה שני שיעורי גודל, אחד לכל ק6) להתקפה, וחייב להיות לך יתרון על היריב(שזה בלי קשר בגלל התקפת הפתע, אבל רק לצורך ההשוואה).
קללת פתע בדרך בא אני מציע- עושה אותו דבר. מוסיף שני שיעורי גודל בעת שהיריב מופתע.

כשאני חושב על זה אני יותר ויותר משכנע את עצמי שבסופו של דבר זה כן מאוזן.

ואגב לסכין מאגי- לדעתכם זה חייב להיות התקפת טווח בסיסית?
 
מה הבעיה?
אלא אם כן יש לי ממש טעות, הכוח לפי רצון שהם מקבלים (משהו קמאי) יכול לשמש כהתקפת טווח בסיסית.
אני זוכר שאפילו אתה אמרת לי את זה כשעבדתי על ברית אורקוס (וגם אחר כך אחד השחקנים שלי בנה דמות ככה בהיכרות עם המהדורה)
 
חזרה
Top