• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

כשף אבן הבניין-מקצוע יוקרה

פנג הדרואיד

פונדקאי ותיק
כשף אבן הבניין
את העולם מרכיבים חמישה דברים, עליהם אנו חיים-מים הנשתים על ידי עץ שנשרף על ידי אש שנהפכת לאדמה שבמעמקיה נוצרת המתכת האוחזת את המים. כך האיזון נשמר, ועלינו להיות חלק ממנו.
ויל קריס, כשף אבן הבניין.

כושפי אבני הבניין מבססים את עוצמתם המאגית על חמש אבני הבניין המרכיבות את העולם המוכר לנו-אש, אדמה, מתכת, עץ ומים. כשפי אבן הבניין הינם מטילי לחשים רבי עוצמה, מלאים בנחישות אדוקה ובאמונה שלמה במטרתם-להיות חלק מאבני הבניין ולהוות בורג קטן במערכת של האיזון המאגי.
כושפי אבן בניין בוחרים באחת האבנים כאומנות ראשית, ובאבן אחרת כמיומנות חלשה יותר. אשפים, הנוטים לעיתים קרובות להתמקד בסוגים ספציפיים של קסם, נמשכים לעיתים לתורת אבני הבניין. מכשפים(במיוחד בעלי דם דרקוני) נמשכים לתפקיד הקוסמי-מאגי של שמירה על האיזון. דרואידים וכוהנים לאלוהיות טבע הינם גם בחירה מוצלחת, אם כי לחשיהם נוטים פחות אל יסודות.
התאמה למערכה:הדרך הפשוטה ביותר להתאים את כשף אבן הבניין למערכה היא לשנות את היסודות עליו הוא מושתת. הבעיה היא לוודא כי כל יסוד 'מביס' יסוד אחר אך גם 'מובס' על ידי יסוד שלישי.
ק"פ:ק4.
דרישות: על מנת להיות כשף אבן הבניין, חייבת הדמות לענות על הדרישות הבאות:
מיומנויות: ידע(מאגי) 10 רמות, ידע(טבע) 10 רמות, תורת הלחשים 4 רמות, ידע(מישורים) 4 רמות.
כישרונות: שרידים לאבן בניין(כלשהי), לחש חודר.
נטייה: ניטרלי כלשהו.
לחשים: היכולת להטיל לחשים או להשתמש ביכולות דמויות לחש, אשר ארבע מתוכם שייכים לאחת מאבני הבניין(זהה לזו של הכישרון 'שרידים לאבן בניין').
מיוחד: חייב לעבור אירוע טראומטי הקשור ליסוד המביס את אבן הבניין שבחר(כשף אבן המתכת, לדוגמה, היה חייב לעבור אירוע של טביעה, למשל).
קוד:
דרגה	תה"ב	קשיחות	תגובה	רצון	מיוחד	לחשים
1	+0	+0	+0	+2	שלב I, ראשית, הטלה מורחבת	
2	+1	+0	+0	+3	שלב I, משנית	+1 לד"מ
3	+1	+1	+1	+3	שלב II, ראשית	
4	+2	+1	+1	+4	שלב II, משנית	+1 לד"מ
5	+2	+1	+1	+4	שלב III, ראשית	
6	+3	+2	+2	+5	שלב III, משנית	+1 לד"מ
7	+4	+2	+2	+5	שלב IV, ראשית
מיומנויות מקצוע:
ידע(טבע)(תבונה), ידע(מאגי)(תבונה), ידע(מישורים)(תבונה), תורת הלחשים(תבונה), ריכוז(חוסן), משלח יד(חוכמה), ושימוש בחפצי קסם(כריזמה).
נקודות מיומנות לדרגה: 2+ מתאם התבונה.
בנוסף, כל כשף אבן בניין מוסיף מיומנויות נוספות לרשימת מיומנויות המקצוע שלו, בהתאם ליסוד הראשי שלו: אש-איום, תרמית, זיהוי מניע, מים-מרפא, דיפלומטיה, שחייה, עץ-מלאכה, טיפוס, הישרדות, אדמה-הסתתרות, זיהוי, האזנה, מתכת-מלאכה, הערכה, חיפוש.
מאפייני מקצוע:
שליטה בנשק ובשריון: כשפי אבן הבניין אינם זוכים בשימוש בכלי נשק או שריונות נוספים.
הטלה מורחבת(י"ד): עקב אימוניו המתמשכים סביב יסוד אחד, דרגת המטיל של הכשף עבור כל לחש המכיל את המתאר של היסוד הנבחר שלו, שייך לתחומי ההשפעה של היסוד הנבחר שלו או מופיע ברשימת לחשי הוו ג'ן של היסוד הנבחר שלו, נחשבת כדרגתו כמטיל לחשים+ דרגתו ככשף אבן הבניין.
תורת אבן הבניין: כשפי אבן הבניין חוקרים לעומק את הטכניקה העמוקה של מיזוג מאגי עם יסודות. כל כשף מחוייב לבחור יסוד אחד, בהתאם ללחשים אותם הוא מסוגל להטיל ולכישרון שבחר. יסוד זה מהווה את התורה הראשית שלו, בה הוא מתמקד ומשקיע את נשמתו. לאחר מכן, הוא בוחר בתורה משנית- יסוד אחר, אשר גם אותו הוא חוקר, אם כי לא כה לעומק. יסוד זה אינו יכול להיות יסוד שמביס או מובס על ידי היסוד של התורה הראשית. עץ, לדוגמא, לא יוכל להיות תורה משנית של מים(כיוון שמים נשתים על ידיו) או של אש(השורפת אותו). כל היכולות של שלב I דורשות פעולה מהירה. כל היכולות של שלב II ושלב III דורשות פעולת התקפה, אלא אם צוין אחרת. כל היכולות של שלב IV דורשות פעולת סיבוב מלא, אלא אם צוין אחרת. התנגדות לחשים משפיעה כנגד יכולות אלו, אלא אם צוין אחרת. אם היכולת מאפשרת הצלה, ד"ק ההצלה הוא 10+ דרגת הכשף+ מתאם תכונת הטלת הלחשים שלו, אלא אם צוין אחרת. לכל יסוד יש דרגות שונות, הניתנות בדרגות השונות של הכשף:
אדמה, שלב I-עורו של הכשף נעשה גבשושי ובעל גוון של חול, והוא מסוגל לפורר חפצים קטנים לאבק. בכל פעם שהכשף מבצע בדיקה שמטרתה להשמיד דבר מה בעזרת ידיו בלבד, הוא נהנה מתוסף +2 לבדיקה או מתוסף של +2ק6 לנזק הנגרם לחפץ. זוהי יכולת על טבעית.
אש, שלב I-שערותיו של הכשף מקבלות גוון אדמדם-נחושתי, והוא מסוגל למקד את עוצמת האש שבתוכו כדי ללקח את ידיו כך שיאירו ואפילו ישרפו חפצים, בדומה ללחש עיניים בוערות. זוהי יכולת דמוית לחש השמישה פעם ביום.
מים, שלב I-שערו של הכשף נעשה גלי וכחלחל ונראה כמפל מים זורמים, והוא מסוגל לגרום לחלודה אצל מספר חפצים. חפץ מתכתי בו הכשף נוגע מחליד במעט ומאבד מאיכותו. חפצים מלאכת מחשבת נהפכים לחפצים רגילים, בעוד רגילים סובלים ממחסר -2 לבדיקות(אם הם מסייעים בבדיקה, כמו כלי גנב)) או מאבדים 2 נקודות ד"ק(אם הם מאפשרים ד"ק כמו מנעול). זוהי יכולת על טבעית השמישה פעם ביום.
מתכת, שלב I-עורו של הכשף נעשה מנצנץ בגוון כסוף קל, והוא מסוגל לחזק מתכות או להפוך חפצים קטנים למתכות. על ידי מגע בחפץ, הוא מסוגל להעלות את ד"ק הקושי לשבירתו ב2 או להעניק לו 2ק6 נק"פ נוספות. זוהי יכולת על טבעית השמישה פעם ביום.
עץ, שלב I-עורו של הכשף מקבל גוון חום-עצי ומרקם קשיח, והכשף מסוגל ליצור חפצי עץ קטנים, כגון קסת דיו, חבל פשוט או קיסם. זוהי יכולת על טבעית השמישה שלוש פעמים ביום.
אדמה, שלב II-עורו של הכשף נעשה יותר ויותר בגוון של רגב אדמה. כמו כן, הוא גם מתקשח, והדרג"ש של הכשף כנגד התקפות מוחצות עולה ב1(תוסף שריון טבעי, מצטבר עם שריון טבעי ממקור אחר). הכשף ראשי לשחרר מטח חול ורגבים, הגורם ל2ק6 נזק הכנעה וכן גם גורם לעיוורון לכל יצור בטווח 3 מ' מהכשף. הצלת תגובה מוצלחת מפחיתה את הנזק לחצי ומונעת עיוורון. זוהי יכולת דמוית לחש השמישה פעם ביום/דרגה או פעם ביום/שתי דרגות, אם אדמה היא התורה המשנית.
אש, שלב II-שערו של הכשף נראה כלהבות נחושתיות ועורו מתלקח בלהבות כאשר הוא מטיל לחשי אש. הכשף זוכה בעמידות לאש 5, המצטברת עם כל התנגדות אחרת. הכשף ראשי לשחרר סילון להבות, קו באורך 6 מ' הגורם 2ק8 נזק אש. הצלת תגובה מוצלחת מפחיתה את הנזק לחצי. זוהי יכולת על טבעית השמישה פעם ביום/דרגה או פעם ביום/שתי דרגות אם אש היא התורה המשנית.
מים, שלב II-שערו של הכשף מקבל את הצורה, הצבע והמרקם של מים זורמים, גופו נראה תמיד רטוב קלות. הכשף מפתח עמידות לקור 5. הכשף ראשי לשחרר מטח מים עז התפקד כהתקפת הכשלה מטווח רחוק. הכשף משתמש בדרגת מטיל הלחשים שלו במקום בתה"ב, במתאם תכונת הטלת הלחשים שלו במקום במתאם כוח, ואינו מתייחס למתאמי גודל. זוהי יכולת דמוית לחש השמישה פעם ביום/דרגה או פעם ביום/שתי דרגות אם מים היא התורה המשנית.
מתכת, שלב II-עורו של הכשף מקבל מרקם מדויק למדי של להב אדיר, מה שמעניק לו תוסף שריון טבעי +1 מפני התקפות חותכות. הכשף ראשי להפוך את אחת מזרועותיו ללהבו של נשק מתכתי כלשהו בגודל בינוני, ולהשתמש בו ללא הגבלות של שליטה בנשק, שבועות כלשהן וכו'. לשינוי אין השפעה על יכולת הטלת הלחשים של הכשף, והוא נמשך סיבוב/דרגה. זוהי יכולת דמוית הלחש השמישה פעם ביום/דרגה או פעם ביום/שתי דרגות אם מתכת היא התורה המשנית.
עץ, שלב II-עורו של הכשף מקבל גוון וצבע מדויקים למדי של עץ אורן, מה שמעניק לו תוסף שריון טבעי +1 כנגד התקפות חודרות. הכשף ראשי לשלח חבלי עצים עבים אל אויב כלשהו בטווח עד 12 מ'. ההתקפה מתפקדת כהיאבקות, כאשר הכשף משתמש בדרגת מטיל הלחשים שלו במקום בתה"ב, במתאם תכונת הטלת הלחשים שלו במקום במתאם הכוח, ומתעלם ממתאמי גודל. הכבלים אינם גורמים נזק בעת הצמדה, והם נשארים עד סיבוב/דרגה. זוהי יכולת דמוית לחש השמישה פעם ביום/דרגה או פעם ביום/שתי דרגות אם עץ היא התורה המשנית.
אדמה, שלב III-נראה כי עורו של הכשף משובץ רגבים וזרוע חול. התוסף לדרג"ש גדל ל +4, והכשף מפתח יכולת תנועה וחישוי בקרקע-הוא זוכה במהירות חפירה של 6 מ'(ומשאיר מנהרה שמישה אחריו), ובחוש רעד של 3 מ' הפעיל רק כאשר הוא נוגע בקרקע.
אש, שלב III-שערו של הכשף מתארך ומקבל צורה וצבע של להבות נחושת עזות. ההתנגדות לאש גדלה ל10. הכשף ראשי להפוך כל לחש בעל מתאר אנרגיה הגורם נזק ללחש הגורם נזק אש, ולחשים הגורמים נזק אש ממילא נהנים מתוספת של 4ק6 לנזק או מתוספת +4 לד"ק ההצלה, לבחירת הכשף. שימוש ביכולת זו הוא חלק מהטלת הלחש.
מים, שלב III-גם בתנאים הקשים ביותר של חום הכשף ישרוד-שערו הכמעט-מים מזין את גופו בנוזל החיים. ההתנגדות לקור גדלה ל10, והכשף אינו זקוק למים כדי להתקיים-הוא מזין את עצמו. בנוסף, הכשף זוכה במהירות שחייה של 6 מ' וביכולת לקחת 10 תמיד בבדיקות שחייה.
מתכת, שלב III-הכשף נראה כפסל כמעט-מושלם של עצמו. ניתן לזהות גבול של אנושיות בעיניים, בשפתיים ובנחיריים. התוסף לדרג"ש גדל ל +4. הכשף ראשי להפוך את שתי זרועותיו לנשק בגודל גדול, או לשני נשקים בינוניים, ולהילחם כאילו הוא נלחם עם נשק חד ידני וקל ויש לו את הכישרון 'לחימה בשני נשקים'. במצב זה, אין הכשף יכול להטיל לחשים בעלי רכיב תנועה, אך הוא ראשי להקריב לחש כדי לזכות בתוספת של +1 לגלגולי ההתקפה לכל דרג לחש ולתוסף +1ק6 לנזק לכל דרג לחש, למשך סיבוב/דרג הלחש שהוקרב. זוהי יכולת על טבעית השמישה פעמיים ביום.
עץ, שלב III- נראה כאילו ציפו את עורו של הכשף בגזעי עצים דקים ובקליפותיהם. התוסף לדרג"ש עולה ל +4, והכשף ראשי לנוע באמצעות הקשר הקוסמי של העצים. הוא מסוגל לבצע צעד עץ, שלוש פעמים ביום, בדרגת הטלה השווה לדרגת מטיל הלחשים שלו עם הבדל אחד-הוא אינו מושפע מסוג העצים. זוהי יכולת דמוית לחש.
אדמה, שלב IV-ההבדלים בין הכשף לבין יסודן אדמה בגודלו מינוריים. הכשף זוכה בתוסף +2 לחוסן, בתוסף שריון טבעי +4(+8 כנגד מכות מוחצות), ובשתי התקפות חבטה של 1ק6+ מתאם הכוח כל אחת, עבור בינוני. הכשף מסוגל לבצע, פעמיים ביום, רעידת אדמה בדרגת מטיל השווה לדרגת המטיל שלו. בסיום רעידת האדמה, הכשף ראשי לנוע מיידית אל כל אזור שהושפע מהרעידה. זוהי יכולת על טבעית.
אש, שלב IV-להבות עולות לעיתים תכופות מהכשף, ושערותיו מתנופפות כלהבות מרצדות. הכשף זוכה בתת הסוג אש ובתוסף +2 לזריזות. פעם ביום עבור כל אחד מהם, הכשף מסוגל לבצע סופת אש וענן תבערה, בדרגת מטיל השווה לדרגת המטיל שלו. בסיום הלחש, הכשף מסוגל לנוע, מיידית, אל כל מקום שהסופה הייתה בו או שהושפע מהענן. זוהי יכולת על טבעית.
מים, שלב IV-מים זורמים באופן תמידי משער הכשף וגופו רטוב באופן מרשים ומגרה. הכשף זוכה בתתי הסוגים קור ומים ובתוסף +2 לזריזות. שלוש פעמים ביום ראשי הכשף להשתמש בשליטה במזג האוויר בדרגת הטלה השווה לדרגת המטיל שלו. בכל פעם שהכשף משתמש ביכולת זו כדי ליצור מים, כל היצורים מתעוורים למשך הלחש(תגובה נוגד), וכדי ליצור קרח-סופגים 5ק6 נזק קור(תגובה לחצי). לאחר סיום היכולת, הכשף ראשי לנוע מיידית אל כל נקודה בשטח שהושפעה. זוהי יכולת על טבעית.
מתכת, שלב IV-פסל מתכתי וכסוף בדוגמת אדם החליף את צורתו הקודמת של הכשף. הכשף זוכה בתוסף +2 לכוח, כמו כן גם בחסינות לפגיעות חמורות, מחלות, ונזק נוסף מהתקפות פתע. בעת שהכשף מפעיל את היכולת של שלב III, הוא נהנה מהשפעות הלחש גוף ברזל, לזמן כפול מהרגיל. לאחר סיום ההשפעה, הכשף ראשי לנוע בדומה לדלת מימדים, בדרגת מטיל השווה לדרגת המטיל שלו. זוהי יכולת דמוית לחש.
עץ, שלב IV-הכשף נראה עתה כעצנע קטן. הוא נהנה מתוסף +2 לחוסן, +4 לשריון הטבעי(+8 כנגד מכות חודרות), ומשתי התקפות חבטה של 1ק6+ מתאם הכוח כל אחת. אחת ליום ראשי הכשף להשתמש בארץ צללים בדרגת מטיל השווה לדרגת המטיל שלו, אך רק ליצירת יער ושימוש בשומרים שהם יצורי צמחים. לאורך כל הלחש הכשף ראשי לנוע בדומה לדלת מימדים בדרגת הטלה השווה לדרגתו ככשף אבן הבניין. זוהי יכולת דמוית לחש.

שרידים לאבן בניין[כללי]
בדמות ניכרים שרידים עתיקים לאחת מאבני הבניין של העולם.
דרישות:ידע(טבע) 6 רמות, ידע(מאגי) 6 רמות, חייב להביס יצור כלשהו, בתהאם ליסוד שבחר*.
תועלת:בהתאם ליסוד שהדמות בוחרת, היא מקבלת יכולת:
אדמה-יכולת חוכמת האבן(כמו של גמדים), או הכפלת התוספים אם היכולת כבר קיימת.
אש-התקפות ללא נשק ונשקים טבעיים של הדמות גורמים 1 נזק אש.
מים-הדמות מסוגלת לנשום במים, כאילו היא נושמת באוויר.
מתכת-הדמות נהנה מתוסף השווה למתאם החוסן שלה כנגד השפעתו שינה, שיתוק והלם, גם אם היא מוסיפה אותו ממילא.
עץ-הדמות זוכה בתוסף +4 לבדיקות הסתתרות, טיפוס וקפיצה בסביבה מיוערת.
מיוחד:על הדמות להביס יצור כלשהו, בהתאם ליסוד שבחרה:
אדמה-מפלצת חלודה.
אש-מפיט אדמה.
מים-גפן רצחני.
מתכת-מפיט מים.
עץ-מפיט אש.
 
וואו, ממש ממש טוב! :clap:
הביצוע הקראנצ'י יצא סבבה, אבל הייתי שמח להרחבה פלאפית(לדוגמא, מה האופי המאופיין לכל אחד מהכשפים).
 
מסכים, אבל נראה לי שהמקצוע יצא קצת חלש מדי (ביחוד ברמות הראשונות שלו, שבהן הוא מקבל יכולות די מינוריות) אני מציע להוסיף לו תוסף דרגת מטיל לחשים כל דרגה זוגית/כל דרגה אי זוגית, לא נראה לי שזה יחזק אותו יותר מדי.
ושוב, קבל ח"ח :).
 
למעשה, הוא מקבל +1 לד"מ כל דרגה זוגית.
חשבתי לתת לו יכולת זימון קלה, של יצור המתאים ליסוד שלו-אבל הבעיה היא יצור של מתכת(איכשהו, לא נראה לי מתאים זימון של גולם).
 
פנג הדרואיד אמר/ה:
למעשה, הוא מקבל +1 לד"מ כל דרגה זוגית.
חשבתי לתת לו יכולת זימון קלה, של יצור המתאים ליסוד שלו-אבל הבעיה היא יצור של מתכת(איכשהו, לא נראה לי מתאים זימון של גולם).
מפלצת חלודה?

אהבתי. את הפלאף ואת הקראנץ'.
אבל הכשרון נורא חזק לטעמי.
 
למעשה, לדעתי הכשרון מאוזן. לדעתי הבעיה היא שבכשרון יש אבני בניין שחזקות יותר מאחרות (מים לעומת אש, לדוגמא).
דרך אגב, לדעתי חוכמה עדיפה על זריזות בתוסף +2 לתכונה שכשף המים מקבל בשלב IV, למרות שגם זריזות יחסית מתאים.
 
שים לב שהוא בכללי די חזק-תוספת של 1 לנזק עם התקפות ללא נשק, תוסף גבוה לשלוש בדיקות, ותוסף כנגד ישנה, שיתוק והלם.

כן, זה אמור להיות כישרון חזק, וחשבתי לעשות אותו ככישרון מורשת יסודנית, עם דרישה של 'חייב לדעת להטיל לפחות שני לחשים המקושרים ליסוד אותו בחר'.
 
פנג הדרואיד אמר/ה:
שים לב שהוא בכללי די חזק-תוספת של 1 לנזק עם התקפות ללא נשק, תוסף גבוה לשלוש בדיקות, ותוסף כנגד ישנה, שיתוק והלם.
בעצם...
תוסף 1+ לנזק של התקפות טבעיות והתקפות ללא-נשק זה חלש יותר מהכשרון Claws of the Beast מ-FC1, ואם חושבים על זה טוב - גם חלש יותר מכשרון המומחיות בנשק. שני הכשרונות האלו מעניקים תוסף גדול יותר לנזק, שאינו נזק אנרגיה (ועל-כן לא ניתן להתנגד לו בעזרת לחש דרג 1 שיש לכל מטילי הלחשים בסל"ש, או בעזרת ההתנגדות\החסינות *הנפוצה ביותר במגד"מ*, וגם פותחים את הדרך למערך שלם של כשרונות חזקים (כשרונות הלוחם היחודיים מהסל"ש 2, או כשרונות מורשת השאול מ-FC1).

למעשה, קיים כשרון בשם Fire Heritage באחד מהספרים של פ'ארון אאל"ט (או שמא ב-Planar´s Handbook?) שמעניק תוסף 2+ לבדיקות יוזמה ו-1+ נזק אש להתקפות טבעיות והתקפות ללא-נשק.
נשימת מים זה משמעותי חזק יותר מתוסף 1+ נזק אש.
תסתכל גם על היתרון של "מתכת", שהוא חסר תועלת אם לדמות אין ערך חוסן גבוה ממילא...

לבסוף, הדרישות שהצבת על הבסת יצור הן כל-כך מגבילות... זה גרוע אפילו יותר מהסיפור על הסייר שלקח אויב מועדף (גובלינים) בדרגה הראשונה (ע"ע שאלות נפוצות בתעשייה הגובלינית).


ואוו, כמה כתבתי רק על הכשרון... :p


המקצוע, לעומת זאת, מגניב. הביצוע של "הפיכה ליסודן" הוא מוצלח, והיכולות מגניבות.
עם זאת, שים לב שיש כאן פגיעה ביכולת הטלת הלחשים, שמירה על נק"פ ותה"ב נמוכים, ומנגד - "גרירה" של הדמות לתפקיד לוחם קפא"פ. כדאי שתשקול מה הסגנון של כשף אבן הבניין - מטיל לחשים "מעניין" (כמו בכיוון של מגוש-הדם), או חצי-יסודן מפלצתי שגם מטיל קצת לחשים (כמו עם מקצוע בן-הדרקון). זה חשוב.
גם כדאי לשנות את השם שלו, כי כשראיתי אם שם הנושא חשבתי לעצמי "מגניב! מטיל לחשים שמתמחה ביצירת מבנים קסומים!".
יכולתי ממש לדמיין כוחות שמאפשרים לחזק קירות, לחסום דלתות, להזיז קירות וריצפות, לשזור קסם בחומות ולאלתר מלכודות קסומות...

אולי "כשף הבסיס ה-X" ("...החומרי", "...המאגי")
 
לדעתי השם כשף אבן הבניין הוא שם טוב. אולי בהתחלה השם נשמע כמו בנאי מאגי אבל כשמבינים את המשמעות זה הגיוני.
דרך אגב, דון, כדאי שתוסיף את זה ללינקיית המקצועות (או שכבר הוספת?).
 
חזרה
Top