• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

עולם מצרי- עץ הבניה המסודר[ שאלה חשובה בעמוד השלישי]

ברק

פונדקאי ותיק
אוקי בעוד שבעץ השני אנשים זורקים רעיונות פה נתחיל לפתח את העולם עצמו, אז נתחיל

דבר ראשון אף אחד לא הביע התנגדות לאלים שאני הבאתי, אז נעתיק אותם לפה, עם כמה שינוי שמות, כי פשוט השמות שלהם לא מתאימים

רע-אל השמש והאש, אחד משתי האלים היחידם שלא מיוצד על ידי חייה, סמלו הוא השמש ומקדשיו
פונים לכיוון הזריחה, שם הוא מתעורר כל בוקר וקם כדי להעניק אור וחיים לילדיו,
במקדשי רע מקריבים לרוב שבוי מלחמה ששמרו למטרה זו, כדי שדמם יחזק אותו.
אנשי רע הם אנשי כבוד, הם לא יגרמו סבל מיותר או יהרגו לשם ההרג, אנשיו של רע
נהנים מכוחות חזקים במיוחד, אך אלו מתחלשים וכמעט נעלמים כשמלכם רע הולך לישו
ן אחרי סיבובו בשמיים

ג'רקאלה -אלת האדמה והחול, והיא אחת משתי הלאים שסמלם הוא אינו חייה, האלה חסרת סמל
מקדשיה נמצאים לרוב מתחת לפני האדמה וידועים למעטים, נתניה לרוב לובשים גלימה צהובה כצבע
החול שמחובר אליה ברדס באותו צבע, אנשיה מומחים בהסוואה ובהדמודדות עם החום והוקר של
איתני הטבע , הם גם לרוב מוצאי מים טובים.

אנוביס(כי זה שם ידוע)-אל המוות, וסמלו הוא הצבוע, לאנוביס אין מקדש, נתינו מתפללים לגופות המתים
שיעבירו את בקשותיהם אליו כשיגיעו לעולמו, נתינו הם שקטים וחמקניים ומקדשים את המוות, מיומנים
לרוב ברצח מהיר

בוריד-אל הדם והפראות , סמלו הוא חייה לא מוכרת אשר נמצאת בכשחה,אשר מצוירת כעיינים וניבים מרוחים בדם, מקדשיו מקריבים כל דבר חי שהם יכולים לסים אליו את הידיהם, ולאחר ההקרבה הכואבת נתינו אוכלים את בשר הגופה חיו ושותים את דמה, נתינו פראיים ובלתי נשלטים, אשר נהנים ממלאכת ההרג והדם.

מג'ינור -אל האוויר, וסמלו הוא הנשר, מקדשיו מפוארים ולרוב חסרי גג, נתינו לרוב כוהנים כולם ומעט מעוד לוחמים נמנים בשורותיהם של מאמיניו,

ג'ליאה, אלת המים, האלה הבוגדת. בסיפורי המיתולוגיה מסופר שפעם העולם היה שופע מים ואוכל, אבל ג'ליאה החשיבה את עצמה לחשובה בין כל האלים ויצאה למרד נגדם, היא הובסה ודי בקלות, אך בבריחתה לקחה את כל הטוב שהביאה אימה, ובני האדם הכלו לגסוס מיכוון שלא היה להם מים, ג'רקאלה ניסתה לקחת את תפקידה של ליאה ולהביא את המים לעולם, אך אינה הצליחה כמו ג'ליאה, והמים נהיו נדירים וחשובים, אך הספיקו כדי לקיים את בני האדם בצורה מסוימת, ישנם סיפורים שליאה מחכה במקום נידח בממלאכת האלים, ומתכננת נקמה.

[ טוב השמות ניסיתי להפוך אותם יותר אקזוטיים ופחות אירופאים, תגידו לי עם זה הלך טוב]

הגזעים:
דבר ראשון הגזעים הרגילים
בני אדם- לא משתנים נראה לי
גמדים - לא נראה לי מתאימים, הם יותר מידי דומים לסקוטים, עם מישו רוצה לשנות אותם לגזע מדברי זה יכנס תחת הגזעים החדשים, והוא יצטרך לעשות כמו שאני אכתוב למטה
אלפי מדבר נוודים- מישו צריך לכתוב, מי רוצה?
אורקים ננסים בני מחצית- כמו הגמדים
הגזעים החדשים- לכל מי שיש רעיון לגזע שיפרסם בקצרה טיפה של פלאף כדי שנקבע עם זה טוב או לא, עם זה טוב נפתח עץ לגזע הזה ונפתח אותו.

המקצועות
פאלאדין- הולך ללוחם קודש של רע, צריך שינוי בנתונים קצת, מי רוצה לעשות את זה?
נוכל- רק השם משתנה לשודד קברים כדי שישמע מגניב, לא?
מטילי הלחשים- נראה לי שאמורים להיות שתי סוגים של מטילי לחשים, הנקרומנסרים, שאני די בטוח שקיים מקצוע כזה כבר איפשהו, והכוהנים, שהכהנים משולבים ביחד עם מטילי לחשי המאגיה, עכשיו צריך מישו שיבנה את המקצוע של הכוהן המצרי, מי רוצה?
ברברי- נשאר רגיל
לוחם- נשאר רגיל
סייר -צריך שינוי לסייר מידברי, אולי מקצוע מועדף לאלפים הנוודים, מי רוצה?
דרואיד טרובדור מכשף ואשף - מיכוון שזהו לא יהיה עולם מערכה שלם, אלה איזור בתוך עולם מערכה, איזור גדול אבל עדין איזור, אז כמובן שיגיעו חוקרים מהארצות הפוריות לאיזורים אלה, אבל כדי לשמור על אופי המשחק מקצועות אלה יהיו קיימים אבל לא פתוחים לשחקנים, מוסכם?
מקצועות חדשים- כמו גזעים חדשים

מקצועות יוקרה
אביר טומאה- מקצוע שלא פתוח לשחקנים, אבל יכול להיות מצוין לשחק את האויבים של הדמויות, ולעשות את אבירי הטומאה בטור נתיני ג'אליה, גם להם צריך לשנות קצת את הנתונים מי רוצה?
אביר מאגי- הוא עף החוצה, פשוט לא מתאים.
אמן הידע הנסתר- אני אישית חשבתי תמיד שזה מקצוע מפגר, אבל בחירה שלכם, עף או נשאר?
אשף ארגמן- אירופאי, עף
בן דרקון- כמו אשף ארגמן
חוצה אופקים- נראה לי נשאר, לא?
כושף מסטי- מיכוון שחיברנו את מטילי המאגיה עם מטילי הקדושה, כושף מאגי נהיה מיותר
מגונן גמדי- תלוי בעם ואיך יעשו את הגמדים החדשים
מזמין- נראה לי שגם עף אבל לא יודע.
מחולל צללים- אני לא מכיר אותו טוב, לא נראה לי אבל שיש איתו בעיה
מתנקש- נשאר בכיף
נוכל מאגי- גם נשאר, הופך אבל לשודד מאגי בגלל השינוי שם של הנוכל הרגיל
סייף- ביי ביי
קשת מאגי- תלוי באלפים החדשים
רב אמונה ו רב מאג- צרכים שילוב של שתי אלה, מי רוצה?
מקצועות יוקרה חדשים- כמו גזעים חדשים
מקצועות יוקרה מספרים חדשים- מכוון שאין לי שום ספר חות מה ספר החוקים לשחקן והמדריך לשליט המבוך אני לא מכיר שום דבר חאר, ולכן מי שרוצה לעבד מקצוע שלא קיים בשתי ספרים אלה חייב לשלוח לי נתונים מלאים של כל המקצוע, ביחד עם השינוים.

יצורים ומפלצות- לכל מי שיש רעיון ליצורים ומפלצות חדשים שיתאימו למדבר- כמו גזעים חדשים

גיאוגרפיה כלכלה ושילטון
אוקי עכשיו יצאנו מכל החומר המשחקי אל הפלאף, אז הסעיף הזה מתחלק לכמה חלקים
קיום- בניגוד לעולם מערכה אירופאי פה באמת צריך לחשוב על איך היתקיימו האנשים, מיכוון של ג'אליה לקחה את רוב המים צריך לחשוב איך זה נראה, איפה המים הקיימים ומה הם מקיימים.
כלכלה- ממה אנשי המדבר חיים, סוחרים עם העולם הלא מדברי בזהב ואבני חן? סוחרי עבדים? איך מתנהלת הכלכלה בעיר? לפי שכבות אוכלוסיה [ אצילים פשוטי העם עבדים] מה המקצועות [ לא מקצועות של הרפתקאנים, מקצועות של עבודה יום יומית] שקיימים שם? מהיא מטבע המסחר?
שילטון- מהו סוג השיטלון המקובל באיזור? איך נבחר השליט? מה הקיף הכוח שלו? מה הכוח של הכהונה? כוחות משטרה, כוח שלמישו אכפת ממנו? כוח מטיל אימה על כל אזרח? פשע- מאורגן או שרירותי? גילדות גנבסים או גלדות אחרות של כל בעלי המלאכה.
עם איך התנגדות אני ארכז את החומר הפלאפי הזה, לכל מי שיש רעיונות דרישות מחשבות ותלונות על כל זה- הודעות פרטיות אלי.

ציוד
הנשקים, כל הנשקים המצריים שצריך לפרט אותם ולתת להם ניתונים, מי רוצה?

טוב זה נראה לי הכל, מי שחושב שחסרים פה דברים שישלח לי הודעה פרטית אני אוסיף פה, עכשיו כל תפקיד שנלקח יכול להילקח על ידי בן אדם אחד, עם אתם רוצים לעזור להוסיף וכאלה שלחו לבן אדם הזה הודעה פרטית, עם אתם חושבים שהבן אדם טועה במשו שלחו לי הודעה פרטית ואני אברר את זה
 
גיאוגרפיה כלכלה ושילטון

אוקי, סיימתי נראה לי לעבוד על החלק הזה, עם יש משו חסר או משו להוסיף- הודעות פרטיות
דבר ראשון מה שכתוב פה זה רוב הערים, זה לא הכל, ברור שישנם ערים שונות מערים עלו אבל רוב הערים הן ככה.
אז:

המים המעטים שנשארו בארץ נמצאים עמוק בבטנה של ג'רקאלה, וערים שלמות נבנות במקומות מסוימים רק מיכוון שיש בעיר איזור של מים, וחפירות ענק נערכותת באיזורי הצמחייה הנדירים שישנם במדבר כדי למצוא מקורות מים חדשים, איזורי המים הם המקומות הכי שמורים בעיר, יותר מאשר בית השליט עצמו, ומלחמות ענק נערכו סביב מקורות מים , המים נחשבים ליותר שווים מזהב, ובן אדם שימצא מבזבז אפילו טיפה אחת של מים ימצא את עצמו מת, בידי המשטר או בידי אספסוף זועם.
מקורות המים גם מרכזים סביבם את כל צורות החים במדבר, הכל מהרמשים וכולל את חיות המדבר היותר גדולות, ולא נדיר שעירם צריכות להתמודד עם בעיות מזיקים גדולות כשלהקות של חרקים שוטפות את העיר בחיפוש אחר מים.
מאכלי המדבר מעטים, ולכן כל דבר כמעט למעט החול נחשב לאוכל, חרקים ורמסים מבושלים עד ששיריונם נהיה רך ולאחר מכן נאכלים שלמים.

ערי המדבר אשר קרובות לגבולות האיזור החם סוחרות לרוב באבני חן ובזהב שניתן למצוא בשפע במדבר, הביקוש הגדול שלהם הוא בעיקר מים ובשר, עצים לבנייה ומתכת נוקשה יותר מהמתכות הקימות במדבר, הרבה מעוד סוגי מטבעות נמצאים בערים אלה ואין להן מטבע משל עצמן.
ערים אלה, חוץ מהשוחרים הרבים שנמצאים בהם, שופעות בברים אשר מעלים הופעות של בדרנים ובתי בושת אשר מציאים את הטוב האקזוטי של המדבר, גם ניתן למצוא הרבה מעוד שכירי חרב אשר מציאים את שירותם לסוחרים בעיר.
בערים אלה המשטר הוא כוח חלש מכוון שכל סוחר עם שכל ידאג לשומרים אישיים, בעיר שולט מלך, שבפי אנשי המדבר נקרא פרעה, ומתחתיו נמצאים כל אלה אשר יש בהם דם מלוכה, וכל פרעה יכול לבחור זכר אשר זורם בו דם מלוכה כלשהוא שיהיה יורשו, לרוב זהו הבן של פרעה אבל היו מקרים של פרעה עקר או מקרים שבהם הילד פשוט לא היה מתאים, אך מקרים אלו נדירים.
כוחו של פרעה נתון בהחלטתו של ההמון בעיר, מיכוון שכוח המשטר בעיר אינו חזק אז כאשר תושבי העיר אינם מסכימים עם חוקיו של פרעה הם פשוט מתעלמים ממנו, אך הפרעונים יודעים זאת ואינם מגבילים את העיר במידה ניכרת ומטילים מס נמוך על המסחר, אך בגלל המסחר הגדול שיש בעיר רווחם גדול מעוד
בעיר זו שומרי המים אינם מעמד כבוד אלה עבודה כמו כל שכירי החרב למשמר מיכוון שבערים אלו מייבאים מים באופן קבוע מהמדינות השכנות.
גם עבדים רבים אפשר למצוא בערים אלה אשר מוצאים בשווקים למכירה פומבית, העבדים לרוב הם שלל מלחמה או עבדים שיובאו מארצות רחוקות, עבדים בערים אלו יכולים לשמש כל תפקיד ממשרתים למורים ואפילו יועצים למלך, אך הם תמיד רק רכוש.
למרות שרשמית ערים אלו הן באמינות בדת המדבר הרווחת בשאר האיזורים היבשים ניתן למצוא שם מקדשיו ומאמיניו של רוב האלים האירופאים, והכוהנים בעיר אינם משחקים תפקיד חשוב בעיר עצמה.
בעיר אין כמעט זכר לגילדות משום סוג, וכל איש לעצמו, גם הפשע הוא לרוב שרירותי ולא מאורגן למרות שלפעמים מוקמים אירגוני פשע , אך לרוב הם נופלים במהירות כשקמו מכוון שלמרות שאין גילדות לסוחרים אין בעיה להתאחד נגד הפשע, ומכוון שכל שיירת סוחרים מחזיקה פמליית שמירה משלה, אז כוח שכירי החרב מוחץ את אירגונים אלה.




ערי המדבר אשר בעומק השטח היבש הן לרוב הרבה יותר שמרניות, כל עיר הינה עיר מדינה ולרוב נפרסת על הרבה יותר מאשר מאגר מים אחד, ערים אלה אינן סוחרות ומקיימות את כל מה שהן צריכות בתוך העיר, בערים אלה ניתן למצוא הרבה מקצועות מעשיים כגון נפחי נשק נגרים בנאים ופחות אומנים וזמרים, ערים אלה לרוב מוציאות הרבה מאמץ על בניית צבא חזק מכוון שבגלל המחסור באוכל ומים ישנם הרבה קרבות של עיר אחת על אחרת כדי לגנוב להם מזון ומים,
בערים אלה המשטר חזק מעוד והפשיעה נמוכה, , גם גילדות לא קיימות באיזורים אלה אבל זה מכוון שהגילדות שכן כמו היו חסרות כוח ומטרה, בתוך העיר אין מטבעות ולרוב הסחר הוא בהחלפת מוצרים, למרות שמטבעות מוכרות בעיר, פשוט פחותשכיחות מאשר בערים אחרות .
בערים אלו גםכן קיים שלטון של פרעה אשר דומה למשטר בערים הקרובות לגבולות המדבר, אך כוחו של פרעה הוא מוחלט ומילתו היא חוק, כל ביקורת או אי הסכמה עם הפרעה לרוב נאמרים בלחש מחשש לעונש מוות.
התואר פרעה עובר בירושה, וכל עוד זה אפשרי הסדר של אב ובנו לא ישבר, גם עם זה אומר לשים אידיוט או מטורף בתפקיד הפרעה.
בערים אלו שומרי המים הינם מעמד של כבוד, שומרי המים נחשבים למגיני העיר ולמביאי החיים, ואף אחד אינו יתווכח עם שומר מים, צרכיהם מסופקים להם בחינם ע"H כוח המשטר של העיר, והם גם הלוחמים המיומנים ביותר ובניהם יש גם כוהנים צעירים אשר שומרים על המים טהורים בעזרת קסמיהם.
כוח השיטור בעיר הינו חזק מעוד ומשליט אימה על עבריינים, כל פשע עונשו מוות במקום מכוון שכשחיים באיזורים קשים אלו אין זמן או אנרגייה כדי לטפל באסירים, מסיבה זאת גם עבדות לא קיימת באיזורים אלו מכוון שלא יוציאו אוכל ומים על עבדים פשוטים
בערי מדינה אלו כוח הכהונה כמעט ומשתוה לכוחו של הפרעה , ובערים מסוימות אף גדול ממנו, הפרעה חייב לעלות בברכת הכוהן הגדול של העיר או שהעם פשוט לא יכבדו, במדינות האלו הן דתיות מעוד, ומבנה הדת הוא אינו כל איש מאמין באל, אלה כולם יודעים שהאלים עובדים ביחד , בהרמונה, ולכן גם כל המקדשים של האלים בנוים סביב כיכר אחת, אך כל איש בוחר לעצמו פטרון מבין האלים, האל שהוא הכי מאמין בדרכו, והאנשים מאמינים שהאל ההוא הוא האל ששומר אליהם.
אין יריבות בין הכוהנים מיכון שהם חלק ממסדר אחד, פשוט איש איש ופטרונו שלו
בעיר קיים מעמד אצולה אשר כולל כל אחד ממשפחת המלך אשר אינו צאצא ישיר זכר וראשון של המלך [ כל הבנים השניים של המלך ובנותיו, ומשפחותיהם] מעמד זה נהנה מהטבות רבות אשר נתנות ע"י המלך עצמו לפי בחירתו, אך בעת מלחמה גם אצולת העיר נרקראת להלחם ככל העם.
 
אוקי, כמה דברים:
1. אתה באמת הולך לעבור על כל מקצועות היוקרה ולהעיף או להתאים אותם?
2. גזעים: אורקים, ננסים ובני מחצית עפים רחוק רחוק... הם לא מתאימים בכלל. בקשר לגמדים, אני מציע להפוך אותם למין שוכני אלומות תת קרקעים שיוצרים חפצים מיוחדים. בני האדם לפעמים מעסיקים\משעבדים אותם על מנת שיבנו דבריפ מופלאים למשל הפירמידות...
3. מקצועות: את הרעיון של הפלדין אני לא אוהב, הייתי מעיף אותו וזהו. אם אתם רוצים תיצרו מין גרסה של כוהן (רגיל, לא מצרי) יותר לוחמני שמקבל יכולות לפי האל שאליו הוא סוגד.
שוב, נוכל צריך אולי מעט לחשי הגנה שיעזרו לו להתמודד עם מלכודות קסם וקללות.
ברברי אני הייתי מעיף אבל זה פחות קריטי.
דרואיד וטרובדור עפים. אשף ומכשף מוחלפים על ידי מטילי הלחשים החדשים.
4. נשקים: מקל סבא ומגל הפוך.
 
לקחתי על עצמי את הדרואיד והגזעים.

האלפים המדבריים בנויים, והם הרבה יותר מחוברים לטבע מאשר לוחמניים. בגדול הם טיפוסים מתבודדים ואוהבי טבע, קצת חסרי השכלה בגלל החיבור התמידי שלהם לפרא, אבל לוחמים בעלי פוטנציאל(זוכים בשליטה בחרב מעוקלת וביכולת להשתמש בה עם לחימה מסוגננת). מקצוע מועדף דרואיד, אך נפוצים גם ברברים.

לדעתי צריך להשאיר את הגמדים כמו שהם, והם יתחלקו לשתי קבוצות:הגמדים שחיים בערי האנוש, שם הם בעלי מעמד נמוך ורובם פועלים שעובדים תמורת שכר נמוך ונפגעים מגזענות ומזלזול, וגמדי הפרא, שחיים מתחת לאדמת המדבר בשבטים קטנים ופראיים. בדרך. מקצוע מועדף ברברי.

הדרואיד עובר הסבה לכיוון יותר מדברי. הוא זוכה בלחשים היותר קשורים לאש ולאדמה ופחות לצמחים, הזימון הספונטני מוגבל לחיות מדבר ושינוי הצורה שלו הוא תלוי דרגה, עם טאץ' קטן שאני אוסיף.


ודבר אחרון-המזמין צריך להישאר. כי הוא מגנניב ומתאים לאזור.
 
פנג הדרואיד אמר/ה:
לקחתי על עצמי את הדרואיד והגזעים.

האלפים המדבריים בנויים, והם הרבה יותר מחוברים לטבע מאשר לוחמניים. בגדול הם טיפוסים מתבודדים ואוהבי טבע, קצת חסרי השכלה בגלל החיבור התמידי שלהם לפרא, אבל לוחמים בעלי פוטנציאל(זוכים בשליטה בחרב מעוקלת וביכולת להשתמש בה עם לחימה מסוגננת). מקצוע מועדף דרואיד, אך נפוצים גם ברברים.
ודבר אחרון-המזמין צריך להישאר. כי הוא מגנניב ומתאים לאזור.
לוחמים בעלי פוטנציאל+חיבור לטבע= סייר, לא דרואיד. בכלל, כל החיבור המוגזם הזה לטבע נראה לי מיותר ומאולץ להפליא.

אבל לגבי המזמין אני מסכים. זימונים זה משהו שהוא לחלוטין הגיוני בעולם הקסם המצרי.
ומישהו עובד על האנובי? :rolleyes:
 
הם יכולים להיות לוחמים טובים, אבל הם מתבודדים שיותר מעדיפים לחימה מתוןנה וטבע. אני עבדתי על גרסא אחרת לאלפי מדבר.

לגבי הגמדים-יש גמדים שהם משרתים ופועלים בזויים, אבל יש גמדים שחיים מתחת לאדמת המדבר בשבטים ברבריים.
 
את האלפים אני רואה כנוודים סיירים שנודדים במדבר בשבטים קטנים וחיים ליד נווי מדבר. משהו כמו הבדואים של פעם. הייתי נותן להם תוספים להסתתרות בחול ולהישרדות במדבר, מקצוע מועדף סייר וחושים חדים.
 
טוף, תירגומים מפה. (הערה-קראנץ' בלבד.)
גזעי מדבר
כל גזעי המדבר זוכים ליכולת הבא:
סיבולת בחום:+4 להצלות קשיחות נגד השפעות מזג אוויר חם.

גמד מדבר:לגמדי מדבר יש את המאפיינים של הגמדים הרגילים, להוציא:
-+2 לחוסן, -2 לזרז. מחליף את המתאמים הרגילים.
-אין חוכמת אבן.
-+1 להתקפה נגד דמויי-אדם עם תת הסוג זוחל ודרקונים (כולל חצאי דרקונים). במקום התוסף הרגיל נגד גובלינואידים ואורקים.
-תוסף חמיקה 4 לדרג"ש נגד דרקונים. במקום התוסף נגד ענקים.
-אין תוסף למלאכה.
-תוסף 2 למיומנויות הבאות:ידע (ארכיטקטורה והנדסה), משלח יד (כורה) וידע (מבוכים)
אלף מדבר:לאלפי מדבר יש את מאפייני האלפים הרגילים, להוציא:
-+2 לזרז, -2 לכוח. במקום המתאמים הרגילים.
-שליטה בנשק-אלפי מדבר שולטים אוטומטית בחרב מעוקלת, קשת קצרה לסוגיה וסייף. במקום השליטה הרגילה.
-+2 לבדיקות רכיבה וטיפול בחיות.
-אין תוסף להאזנה.

ננס מדברי:לננסי מדבר יש את כל המאפיינים של הננסים הרגילים, להוציא:
-+2 לבדיקות תרמית, דיפלומטיה, זיהוי מניעה.
-אין תוסף לבדיקות האזנה או מלאכה (אלכימיה) [אישית, אין תוסף להאזנה]
__________________________________________________
השאר אחר כך. או שאתם תתרגמו.
 
אישית לא אהבתי את את האלף והננס, הגמד נחמד... חוץ מזה שאנחנו לא עושים עולם מדברי, אלא עולם מצרי, מה שייתן הרבה מאפיינים ערביים, אני חושב שכדאי שנלך על האקסיומה הבאה-
בני אנוש- אנשי הערים שליטי הממלכה
גמדים או ננסים- העבדים שלהם
אלפים- נוודים, הנעים במדבר, קשוחים יותר מהאלף הרגיל, ומחולקים לשבטים משפחתיים.
בני מחצית- לא יודע
אורקים- לא נראים לי מתאימים מיוחד
-------------------------------------------

האלף שלי-
בקרוב
 
הי, אני רק מתרגם. ואם אין אורקים, איזה יצורים יהיו נק"ן קל לדמויות בדרגות נמוכות סתם ככה וינסה לכבוש, להרוס ולהפריע לד"שים?
והינה רעיון-הגנולים. לדעתי עם שינוי פלאפ, שם ומראה חיצוני קל הם יכולים לתפקד מצויין כגזע של אנוביס.
 
אלוהים! אפילו שזה רעיון טוב, אתה מגזים בן אדם!

אלף מברי

אלפים מדבריים
עטוף בגלימות שחורות, צועד לעברך דמוי אנוש זה, לא מועד על החולות ונע איתם כאילו הן ביתו, מתקרב בצעדים איטיים, סכינו אחוז בידו. הוא מפשיל את ברדסו וחושף פנים מחוספסים, שתיי אוזניים ארוכות מדיי, ועיני שק חודרות. "מה רצונך?!" הוא שואל בצרידות

אלפי מדבריים הינם אלפים אשר חיים חיי נוודים במדבריות גדולים, שורדים במקום שבו אנשים אחרים מתים, הם צמאים לנדודים, ואינם מסוגלים להישאר זמן רב במקום אחד.
במחנות ואוהלים זמניים הם חיים את רוב חייהם, ניזונים מתוצרתם האישית, כעם של נוודים הם חיים בעיקר על בשר וחלב, ופחות על מזון מן הצומח, אשר אינם מגדלים ואשר נדיר מאד במדבר

כול התכונות הבאות נוספות לתכונות האלף או משנות אותן אם נאמר כך במפורש
1) +2 זרז, -2 כריזמה (מחוספסים כמו החול וקלילים כמוהו, מתאמים אלו מחליפים את מתאמי האלף הרגילים)
2) מחושל: לכול האלפים המדבריים יש את השליטה בתוואי שטח (מדבר) כמתאור במקצוע היוקרה "חוצה אופקים"
3) נוודים- תוסף גזע +4 לגלגולי הישרדות במדבר, בגלל היסתגלותם לתנאי השטח הקשים בארצות נדודיהם.
4) שליטה בנשק- כול אלפי המדבר מיומנים בלחימה ב- חרב מעוקלת, קוקרי, חרב מעוקלת רחבה, קשת קצרה וקשת קצרה מורכבת
5) תוסף +2 כנגד לחשים ממסורת ה"אשליה" בשל היכרות רבה עם אשליות מדבריות, המכונות פאטה מורגנה (מחליף את התוסף כנגד לחשים ממסורת הקסמה)
6) אלף מדברי, מבצע בדיקת חיפוש אוטומטית בכול פעם הוא עובר במרחק של 1.5 מ' מחול טובעני, אפילו אם לא חיפש בפועל (יכולת זו מחליפה את החיפוש המייי של האלף לדלתות סודיות)
מקצוע מועדף-
לזכרים סייר
לנקבות דרואיד
מתאם דרגה: +1

נתתי להם מתאם דרגה, בגלל שהרפתקאות בעומק המדבר יהיו לפי דעתי רעיון טוב רק בדרגה גבוהה יחסית.
 
אנובים

אתה הולך בין חולות המדבר, לא שומע דבר, פתאום אתה רואה יצור שחור קופץ עליך עם סכין,
והמראה האחרון שאתה רואה זה פני תן שחורים מחייכים ברשעות...


האנובים הם בניו הקדומים של האל אנוביס, אל המוות. הם בעלי פני תן ומסתובבים בשבטים במדבר. האנובים יצרו לעצמם מוניטין של מתנקשים קטלניים, מוניטין מוצדק לגמרי...
תכונות גזע:
+4 זריזות -4 כריזמה -2 חוסן. האנובים זריזים וחיננים ביותר, אבל בגלל מראם ושפתם החורקת יש להם מוניטין מטיל אימה, והם אינם חסונים כבני אדם.
ראייה באור מועט, האנובים פעילים במיוחד לאור הלבנה.
נוודים: כמו האלפים, האנובים נודדים דורות במדבר ויש להם +4 להישרדות במדבר.
+2 לולינות, האנובים לולינים מעולים ואוהבים להתנפל על אויביהם בזינוק.
מקצוע מועדף: שודד קברים
 
מסכים בקטע לנולים.
אולי נוסיף את היואן טי לגזעים?
סך הכל הם מתאימים להוויה המדברית ויש גם אל נחש-אפופיס, שהוא אויב של רע, אז כמו שיש כהנים ופלדינים של רע אז יהיו גם שלו
 
חזרה
Top