• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מעקב תת-מימי וצעד החורש

קופיל

פונדקאי ותיק
בגלל ההרפתקה החדשה של מגדם.
כפי שאנחנו יודעים, אי אפשר לעקוב אחרי יצור שעבר במים, ואאל"ט יש צורך בכישרון אפי בשביל זה. אבל מה לגבי יצורים תת-מימיים?איך זה שסאהוגין סייר (הידוע חלקית גם בשמו-הדמות שלי) לא יכול לעקוב אחרי הקראקן שחטף מישהו? ככה שאפשר להגיע למסקנה שיצורים מימיים ותת-מימיים יכולים לעקוב אחרי יצורים כאלה. אבל הים זה לא מקום דו-ממדי, שיש 9 משבצות ללכת אליהם בצעד 1.5 מ'-זה תלת מימדי, ואפשר וצריך לנוע גם מעלה ומטה (בחישוב שלי, 29 משבצות), ואתה יכול לתקוף רק מישהו באותו גובה שלך ללא מחסרים ותוספים, ואם אורקה תוקף דיונון ענק מלמעלה, הוא יזכה בתוספים... אז איך עוקבים מתחת למים יצורים מימיים?
ועוד משהו-במשחק אני משחק סייר סאהוגין מוטנט, ולא נראה לי שהיכולת צעד החורש עוזר כ"כ-כי דברים מכשילים יש רק בקרקעית, ובים הפתוח אין דבר מסבך. צריך יכולת חלופית.
 
דרך אגב, החישוב שלך מוטעה, זה 27 משבצות.
הנה קצת מידע על הקפה ואסטרטגיה:
הקפה בשטח דו ממדי- יצורים שעומדים על הקרקע, ומקיפים יצור אחר. 8 יכולים להקיף 1 אם אין מכשולים, הם באותו הגודל ותוקפים בקפא"פ. זה 3X3 משבצות.
הקפה בשטח שניים וחצי ממדי- יצורים שמעופפים ולא מעופפים, מקיפים מישהו שעל הקרקע. 8מקיפים מהקרקע, 9 מהאוויר, אם אין מכשולים, כולם באותו הגודל ותוקפים בקפא"פ. זה 3X3X2 משבצות.
הקפה בשטח תלת ממדי- חלל, מתחת למים מתחת לאדמה ואוויר. בהנחה שכולם באותו הגודל... 26 מקיפים אחד, 3X3X3.
וככה עשיתי הודעה ארוכה שתורמת בכמעט כלום לדיון אבל לא לחלוטין ספאם :cool:
 
אתה יודע מה ההבדל, קופיל? שבמים אתה לא משאיר עקבות. אם אתה שוחה, אין שום עדות לכך 5 דקות לאחר מכן, ואם אתה מתייחס לתנועה של החול (דבר שיכול להשתנות בגלל זרמים או יצורים אחרים) צריך ד"קים מטורפים למעקב שכזה. המעקב היחיד שאפשר לעשות במים הוא מעקב על פי חוש ריח.
 
הלו! זה עולם קסום. מה שיקרה זה שאם יתפתחו גזעים מתחת למים, הם יוכלו, כדי שיהיה להם קל למצוא מזון, לעקוב אחרי דגים וכאלה, פשוט ע"י זה שכל יצור משאיר סוג של "חותם" במרחב, חותם שנעלם לאט לאט, ואפשר למזער אותו, בדיוק כמו טביעות אצבעות. זו רק שיטה אחת, כל אחד יכול להמציא לגזע שלו שיטה אחרת. העניין הוא שהמטרה היא לא להפוך את חוקי המו"ד, למרות הבעייתיות של 3 מימדים מלאים.
ושאלה חשובה, למה זה קשה לתקוף מלמטה למעלה? אין היגיון בזה. במים הגרוויטציה היא אפסית, בגלל האוויר שבגוף שמתנגד לזה. הדברים היחידים שלדעתי בעייתיים במים זה מצב של proned, טיפוס+איזון+קפיצה והיכולת של הנוכלים להתקיף אותך ממרחב גדול יותר, כי אתה לא מודע למה שקורה לך מתחת לרגליים. והנה פתרון לproned:
מצב proned במים יקבע כמצב שבו הדמות מסתחררת ללא שליטה במשבצת שלה, ועליה לתמרן כדי לעצור את התנועה הלא רצונית. ושאר הקראנץ' זהה.
 
Darkness אמר/ה:
אתה יודע מה ההבדל, קופיל? שבמים אתה לא משאיר עקבות. אם אתה שוחה, אין שום עדות לכך 5 דקות לאחר מכן, ואם אתה מתייחס לתנועה של החול (דבר שיכול להשתנות בגלל זרמים או יצורים אחרים) צריך ד"קים מטורפים למעקב שכזה. המעקב היחיד שאפשר לעשות במים הוא מעקב על פי חוש ריח.
בעיני בני אנוש, כן. בעיני סאהוגינים, לא. כלומר, יש סיכוי שאורקה יכול לעקוב בקלות אחרי הקראקן במים, אך לא אחרי אדם פשוט ביבשה.
אקמה-טוב, צדקת.
 
אני עדין לא מסכים. במים אין "טביעות גנטיות" או בולשיט דומה כמו שאייסדרום הציע, ולהשתמש בקסם זה כבר לא מעקב רגיל. לשאול דגים או לעקוב אחרי תחושה פנימית זה לא מעקב.

חוץ מריח, ואולי ששברי אלמוגים\אבנים או חיות מפוחדות, אין איך לעקוב אחרי משהו. במיוחד לא בים הפתוח.
 
כפי שאמרת, ריח. ומה לגבי סימנים של "משהו עבר פה" כמו טיפה ליכלוך, כתם דם זעיר...
למרות שלדעתי, קשה מאוד לעקוב אחרי מישהו בים אחרי שעבר יום או משהו.
 
הפתרון למעקב: למה אתם הולכים כל כך רחוק? צללו במים של האוקינוסים שלנו (או במידע בויקיפדיה ;) ) וגלו בעצמכם כיצד דגים עוקבים זה אחר זה. ישנם תת-מימים שעוגבים באמצעות חוש ריח מפותח מאוד (לדוגמאת כריש) ישנם כאלו שעוקבים באמצעות תנודות מים (חתול ים למשל) ישנם כאלו ששולחים גלי קול ומחכים לראות מתי הם יחזרו (דולפין ועוד) ועוד ועוד ועוד. הטבע פתר את הבעיה הזאת בעצמו, אין צורך לפתור אותה כאן בפורום.

הפתרון לצעד החודש: יכולת לנוע בין האצות והצמחיה התת ימית, דרך להקות דגים גדולות וכנגד זרם המים (בסערה נניח) ללא בעיות.
 
אנטרקס אמר/ה:
הפתרון למעקב: למה אתם הולכים כל כך רחוק? צללו במים של האוקינוסים שלנו (או במידע בויקיפדיה ;) ) וגלו בעצמכם כיצד דגים עוקבים זה אחר זה. ישנם תת-מימים שעוגבים באמצעות חוש ריח מפותח מאוד (לדוגמאת כריש) ישנם כאלו שעוקבים באמצעות תנודות מים (חתול ים למשל) ישנם כאלו ששולחים גלי קול ומחכים לראות מתי הם יחזרו (דולפין ועוד) ועוד ועוד ועוד. הטבע פתר את הבעיה הזאת בעצמו, אין צורך לפתור אותה כאן בפורום.

הפתרון לצעד החודש: יכולת לנוע בין האצות והצמחיה התת ימית, דרך להקות דגים גדולות וכנגד זרם המים (בסערה נניח) ללא בעיות.
תנודות במים הן לא דרך לעקוב אחרי יצורים, אלא כדי לדעת את מיקומם (לא כדי לדעת איפה הם היו קודם ולאן הם הלכו, אלא יש יצורים באזור כרגע). חוש ריח, שוב, זו הדרך היחידה, ולכן יצורים ללא חוש ריח לא יוכלו לעקוב אחרי יצור מסוים במים.

ולנוע דרך אצות ולהקות דגים ישאיר פי 10 יותר עקבות מאשר פשוט לשחות רחוק מקרקעית ומהשוניות ולגרום לכך שלהקות דגים לא מפחדות מנוחכותך. ולשחות נגד כיוון הזרם, איך שהריח שלך מתפשט ביותר מהירות ולכיוון ההפוך שמימנו באת (שממנו סביר להניח יתחילו לעקוב אחריך) זה בכלל טיפשי.

וקופיל, כתם דם ולכלוך? במים? זה נשמע לך הגיוני בכלל?
 
לכריש יש איזה 10 דרכים שונות להבחין שיצורים נמצאים באזור, עד למרחק מספר קילומטרים. כמו שנאמר יש לו חוש ריח מפותח, ואאז"נ הוא יכול לחוש טיפת דם אחת בתוך בריכת מיים. אז זה לא שאין דרכים.
הבעיה היא שרוב הספרים של מו"ד פשוט לא מתעסקים עם הים. וזו לא רק בעיה של דרואידים וסיירים, זו בעיה כוללת - אין ממש דרכים יעילות להילחם בים, אין חוקים מספיק טובים בשביל לחימה תלת מימדית (שזה גם כולל לחימה בתעופה) ועוד הרבה פאקים.
אז אני ממליץ למצוא איזה ספר שיטפל בבעיות האלה, או פשוט ליצור בעצמכם מערכת של חוקי בית (במידה ושום ספר שמתאים לצורכיכם לא נמצא - ואני בטוח שיש כזה, ואני בטוח שהוא לא של וויזארדס).
 
הדיון הוא על מעקב במים, והכריש משתמש בחוש הריח שלו בלבד כדי לאתר טיפת דם במרחק קילומטרים רבים. לכן, בפעם החמישית, יצורים שלא משתמשים בחוש הריח למעקב לא יכולים לבצע מעקב בצורה יעילה במים, לא משנה כמה טוב הם מכירים את הים (אלא אם כן, שוב, הנעקב עובר דרך שוניות או יער אצות).
 
דרך אגב, הייתי בטוח שאתם יודעים את זה, אבל כריש לא משתמש רק בחוש הריח כדי למצוא דברים. יש לו גם תכונה נוספת ייחודית מאוד: הוא אחת החיות היחידות בטבע שיכולות לחוש גלים אלקטרו מגנטיים. הוא אשכרה מוצא טרף, לפי תשדורות במערכת העצבים שלו.
פריקי, נכון? o_O
 
כן, אז אפשר לעשות את זזה בעולם של מו"ד קצת שונה.
אולי שובלי דם אחרי הקרב? ליכלוך (למרות שקשה להגדיר לכלוך מתחת למים)? משהו דומה?
למרות שצריך מיומנויות גבוהות בצורה לא נורמלית
 
the worldender אמר/ה:
דרך אגב, הייתי בטוח שאתם יודעים את זה, אבל כריש לא משתמש רק בחוש הריח כדי למצוא דברים. יש לו גם תכונה נוספת ייחודית מאוד: הוא אחת החיות היחידות בטבע שיכולות לחוש גלים אלקטרו מגנטיים. הוא אשכרה מוצא טרף, לפי תשדורות במערכת העצבים שלו.
פריקי, נכון? o_O
לדעתי זה לפי גלי המוח. כמו שאמרתי, יש לכריש איזה 10 דרכים למצוא טרף (וחוש ריח וראייה זה רק שתיים..).

דארקנס, אולי כדאי להוסיף יכולות כאלו ליצורים תת-מימיים?
 
אבל אנחנו מחפשים איך לאזן נכון? איך לעשות שלקחת כשרון מעקב כן ישתלם גם אם אתה בתוך המים. התשובה היא חוש ריח, חוש אלקטרומגנטי וכו.

ובנוגע למה שאמר דארקנס על הפתרון לצעד החורש: אבל על זה הרי בדיוק מדובר! דג רגיל ישאיר סימנים כשהוא אועבר באצות, דגים או נגד הזרם, סייר לא! ובזה אתה מאזן את היתרון הזה גם מתחת לפני הים.
 
לא קשה במיוחד לשחות בינות (או בהיגיון יתר- מעל) השוניות, ובכך לא להשאיר שום סימן. בטח שלא צריך שום יכולת מקצוע כמו "צעד החורש" בשביל הגיון פשוט שכזה.
מעבר לכך, שום "דג" לא ישאיר סימן בשוניות\באצות, כי הזרמים יטשתשו את תנועתו כדקה לאחר מכן. מעבר לזה, דגים גם לא משאירים סימנים באלמוגים ואבנים עקב החוסר בכוח פיזי לעשות דבר כזה. לכן מעקב במים הוא עסק נוראי כשאין לך אמצעים מתאימים (כמו חושים מטורפים).

ובדגים אני מדבר על דגים קטנים וחמודים, לא על כרישים.

פלאפי- רעיון טוב, אבל השאלה היא איך זה ישפיע על הנתונים (כי זה גם יוסיף על ראיה וחוש סומא, מה שעשוי להוציא גזעים מסוימים מאיזון).
 
חזרה
Top