• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

הגזעים של אן

בעקבות הודעה שהנרוביאן כתב לי והזכיר לי דיון ישן בו הצגתי רעיונות לגזעים חשבתי שנזרוק אותם לפורום בפרויקט להשלמה.
אני יצרתי את הגזעים תחת השראה משלושה יצורים- לטאים, רקשאשה ואפריט. השתדלתי לקחת את המיתוסים הסובבים את היצורים בחשבון, בנוסף לשימוש בשפות של התרבויות השונות (ערב, הודו ומרכז אמריקה) בתור בסיס לשמות.
לאחרונה היו לי כמה נקודות השראה מסטארגייט, וגם שמתי לב לכמה נקודות בהשראת כישור הזמן.

מפה:

במקור מפה של אחת ממשחקי פיינאל-פנטסי, נערכה לצרכי.

ההיסטוריה של אן (An) בקצרה:
פעם היה גזע הקדמונים ששלט בעולם (בתכל'ס בני אדם) בעל יכולות מסטיות מתקדמות עד לרמה טכנולוגית (סטייל אברון, לא טכנומאגיה נארית). הגזע הזה לא רק שלט באן, אלא גם היה בעל קשרים עם עולמות ומישורים אחרים באמצעות שערים. אפילו היה מנהג בין בני האצולה של הקדמונים להיקשר עם האפריטים ולהוליד בני כלאיים.
כל זה השתנה לפני כמה מאות שנים כאשר "השמיים נפלו"- מטאור פגע במרכז התרבות הקדמונית בנסיבות טבעיות לחלוטין. המטאור היה הורס חלק קטן בלבד מהעולם אילמלא היה גורם להרס של שערים וכלים מסטיים אחרים שיצרו גל-הרס קוסמי ששבר את הקשר בין אן לשער המישורים והכחיד לחלוטין של הקדמונית (אל אף שאגדות אמרות שחלקם הצליחו "להתעלות" לפני כן וכעת חיים ברקיעים).
לגל ההרס הקוסמי היו השפעות אחרות על החיים באן- על אף שזה לא ידוע לאף יצור תבוני על פני העולם, גל ההרס לא הכחיד את כל הקדמונית, אלא גרם להם למטאמורפוזה (עדין חלק נכבד מהם התהדה ורק כיסים קטנים של ציויליזאציה שרדו).

כך נוצרו שלושת הגזעים התבוניים המאכלסים כיום את אן:
האולאן (Ulan): בני כלאיים של הקדמונים ואפריטים, חלק תוצרים טבעיים וחלקן תוצרים של גל ההרס. האולאן השטלתו על אזורי הליבה של מה שהיה פעם התרבות הקדמונית וכיום הוא בעיקר מכתש זכוכית לוהט.
לאולאן התכונות הבאות:
- יכולים להקסים חיות.
- יכולים ליצור להבות (אך לא ברמת נשק התקפי).
- יכולים להפוך לעשן. היכולת הזאת השפיעה רבות על התרבות האולאנית בכך שאין להם תחושה של פרטיות כלל "בתים" במובן הרגיל לא קיימים בערים שלהם. בגלל זה גניבה הפכה לאחד הפשעים הרציניים ביותר, כמעט כמו רצח.
האולאן גבוהים ומוצקים. צבע עורם נוטה בין כתמתם בהיר, לברונזה לשחור-בזלת. צבע השיער הנפוץ ביותר הוא אדם אש, אם כי גוונים של אדום-בלונד או שחור פחם קיימים גם. לעיינים מגוון צבעים על הקשת אדום-סגול-כחול-ירוק-צהוב.
בגלל שהם התפתחו במרכז הליבה של התרבות הקדמונית האולאנים הם גזע מאד סקרן וחקרן. הם שולחים משלחות סיור וגילויי לכל קצוות תבל. עם זאת, הם נוטים להיות בעלי פיוז קצר ביותר ומהירים לכעוס.
לאולן דת מוניטאיזטית שסובבת סביב רעיון יותר מאשר אל המציעה את "נתיב ההארה" שמוביל להתעלות. המרכזי הדתי החשוב ביותר הוא חראן (Khran). ההתגלמות של הצועד בנתיב ההארה כן מהווה סימבולציה של אל.

הקאלי (K'ali): הם בני כלאיים בנולדו ביבשת נגאזיג'ה (Ngazija) שם נאמר על-פי האגדות שחי גזע אנשי-נחש שהקדמונים הצילו מחורבן עולם הבית שלהם ונתנו להם את היבשת למחייה. שום זכר לאותו גזע קיים היום אבל הארכיטקטורה שלהם כן שרדה, מעורבת בארכיטקטורה וכלים קדומנים. הקאלי עם כן בם לטאי, פחות גבוהים הן מהאולאן והם מהשסאקה בעלי עור קשקשים וכמובן זנב.
התכונות של הקאלי הן:
- מסוגלים לחוש בשינויים במזג אוויר ובמיוחד בהיווצרות סערות.
- יכולים ליצור מים (ספק יכולת טבעית, ספק מיסטית. המים נוצרים בפה שלהם והם יורקים אותם החוצה- טהורים לחלוטין).
- יכולים לשרוד ימים רבים ללא מזון (מים זאת לא בעיה, כמובן).
- יכולים לשנות את צבע הקשקשים שלהם כרצונם. למעשה, לקאלי יש חוקים נוקשים ביותר לגבי הצבע שלכל אחד מבניהם יכול לבחור- הצבעים מגדירים מעמד, מקצוע, מצב משפחתי ועוד קרטריונים רבים.
הקאלי סוגדים למגוון אלים ורוחות המיצגים את חיות וכוחות הטבע ולרוב הם בעלי כוונות זדוניות והקאלי חייבים לרצותם או שחס וחלילה האלים ינקמו בהם. יש מרכז סגידה יחיד בשטחם של הקאלים, אלא מקדשים ובמות תפילה רבות המפוזרות לכל אורכה של הארץ.

השסאקה (Shasaka): בני כלאיים, "שרצים" שנוצרו בהיתוך בין הישויות השטניות שנזרקו החוצה מהשער באי גהארה דשה בזמן גל ההרס. הקדמונים ניסו לנעול את השער ההוא על מנת למנוע מהיצורים שחיים בעולם במעבר לפלוש לאן, אך גל ההרס פתח אותו לפני שגרם ליווצרותם של השסאקה.
השסאקה נראים במבט ראשון כמו חתולים ההולכים על שניים, אך מבנה הגוף שלהם גומה הרבה יותר לזה של האולאן מאשר לזה של חתול וגופם לא מכוסה כולו בפרווה- בעיקר הראש, הכתפיים, הידיים ומהברך ומטה ברגליים. הראש, כפות הידיים והרגליים הינם חתוליים באופן ברור.
התכונות של השסאקה הן:
- יכולים לשנות את חלקיהם החתוליים וכן את הפרווה שלהם לכל סוג של חתול כרצונם. בנוגוד לקאלי, לשסאקה אין שום עניין בהבדלים בין גזעי החתולים וזה קטע של העדפה אישית.
- יכולים להשתנות לצורת חיה על-פי החתול שאת מראהו הם לובשים.
- יכולים לגרום לטפריהם להפוך מורעלים. זה אפקט קסום בלבד ולא נובע מרעל פזיולוגי.
- לבסוף, השסאקה שמרו על קשר מסוים למישור הבית שלהם ומסוגלים ליצור חיבור "לנהר הנשמות" שבו, דבר המאשר להם גישה לסוג מיוחד ונדיר של קסם שלא קיים בשום מקום אחר באן.
השסאקה סוגדים לפנתאון של אלים אשר למרות שהוא לא גדול במיוחד, לכל אל יש מספר פרצופים, אישיות ואידיאלוגיות שונות, מה שהופך את מערכת הסגידה שלח השסאקה למורכבת ביותר. אם זאת, השסאקה אדוקים עד לרמה של פנאטיות דתית ויוצאים למלחמות קודש על מנת להמיר את "הכופרים" לדתם.

* שימו לב שבדומה לאברון, אין שום עדות או הוכחה לכך שהאלים של כל אחד מהגזעיים באמת קיימים.

אני חושב שזה מספיק חומר לפעם אחת.
 
תרבות הדיון של הקהילה הזאת התדרדרה באופן משמעותי בזמן שלא הייתי.
נושא העץ הוא "גזעים". לפיכך ציפיתי שנדון בגזעים.
לא "מה עם עוד מידע, זה לא קצת מעט?" ולא "מה עם ואנור?!" שמחקתי פעמיים וזה ספאם טהור.
 
יאיי!
אני עומד ליצור את השסאקה, דבר ראשון, נראה מה אז.

- רבים נוטים לשייך באופן אוטומטי זריזות ליצורים חתוליים. למרות זאת, לא נראה שהשסאקה זריזים בצורה יוצאת דופן. נראה שהם יהיו מוצלחים ללא אף מתאם תכונה.
- היכולת לשנות צורה היא די עוצמתית במקרים רבים. ישנן שתי אפשרויות: מתאם דרגה, או כשרונות גזע. נראה שכשרונות גזע יתאימו, משום שכל שסאקה הופך לחתול אחר. אני קובע בכך כי השאסקה יכול להפוך לחתול בר דמוי קראקל, כאשר כשרונות מיוחדים מוסיף למגוון הצורות (למרות שמבחינה אסטטית, השסאקה תמיד יכול להצמיח רעמה או להיצבע בלבן-קרמי עם חברברורות אפורות, גם אם אינו יכול להפוך לאריה או לנמר-שלג).
- היכולת הנ"ל בסוגריים מאפשרת לשסאקה לשנות את מראו במידה מסויימת. אולי תוסף קל לבדיקות התחזות, היעיל רק כנגד בני גזעים אחרים.
- טפרי רעל? מגניב. יכולת קסומה קטנה של נזק תכונה, אולי. התקפות טפרים הן חובה.

- ממש לא יזיק איזה פירוט לגבי מה שהגישה לנהר הנשמות מאפשרת. במקרה הקשה, זה יתבטא ביכולת גזע כלשהי, ובקל- בחירה של מקצוע מועדף.


שסאקה:
- חוצן (משנה צורה, מקומי). השסאקה הם צאצאי כלאיים לישויות החוצניות שחדרו לאן.
- בניגוד למרבית החוצנים, השסאקה אינם שולטים בכלי נשק באופן אוטומטי. הם כן נהנים מיכולת ראיית החושך הרגילה של חוצנים.
- מהירות הבסיס של השסאקה היא 9 מטרים.
- טפרי רעל (ע"ט): כפעולת תנועה לרצונו, השסאקה מסוגל להזרים לטפריו אנרגיה הרסנית, המחקה בהשפעתה רעל. יצור שנפגע מהתקפת טופר או מהתקפה ללא נשק של השסאקה חייב בהצלת קשיחות (ד"ק 10 +חצי ק"פ השסאקה +מתאם הכריזמה שלו), או לספוג נקודת נזק חוסן אחת. ההשפעה נמשכת דקה אחת, או עד שהשסאקה פוגע בהצלחה בהתקת טופר או התקפה ללא נשק. השסאקה יכול להפעיל יכולת זו גם בצורת החיה שלו.
- לשסאקה שני טפרים, ככלי נשק טבעיים ראשיים. הם גורמים 1ק3 נקודות נזק כל אחד.
- יכולתו של השסאקה לשנות את מאפייני החתול שלו מעניקים לו תוסף 4+ לבדיקות התחזות כאשר הוא מנסה להתחזות לשסאקה אחר. התוסף יעיל רק כנגד יצורים שאינם שסאקות. כאשר הוא עוטה את צורת החתול שלו, התוסף גדל ל- 8+.
- צורת חיה (ע"ט): כפעולת סיבוב מלא לרצונו, השסאקה מסוגל לעטות את צורתו של חתול בר דמוי קראקל. בצורה זו, הוא נעשה יצור קטן, ומקבל מתאמי גודל 4- לכוח ו- 4+ לזריזות. המהירות שלו בצורה זו נותרת ללא שינוי, וכך גם נזק התקפת הטפרים שלו. הוא אינו יכול לדבר בצורה זו, ומסוגל רק לתקשר עם שסאקה אחרים, בכל צורה.
כאשר הוא משנה צורה, הציוד של השסאקה נספג לתוך צורתו. ציוד קסום מפסיק להשפיע, אלא אם הוא בעל התכונה הקסומה "פראי". בצורה זו, השסאקה יכול להתחזות לקראקל רגיל עם תוסף 10+ לבדיקת ההתחזות.
השסאקה מסוגל לחזור לצורתו הטבעית כפעולת סיבוב מלא.
- מקצוע מועדף: ??? אולי אמגוש או כהן?
 
העולם נראה נחמד, למרות שהמיעוט בגזעים די מפריע לי אני מבין שזה מהעובדה שהעולם כמעט ואינו מאוכלס ביצורים תבוניים בגלל המטאור?
השקאסה נחמדים מאוד. אייסל, אתה יכול לכתוב להם פלאפ מלא (כמו שכתוב בסל"ש) על מנאת שנקבל עליהם יותר מידע?
 
א. שים לב לנטייה שלי לכתוב עולמות פחותי גזעים. אני מעדיף את זה כך.
ב. פלאף יגיע מאוחר יותר.

הנרוביאן, אחלה התחלה!
א. הייתי הולך על דרגות גזע על מנת לתת להם את מלוא טווח היכולות שרציתי. בכל מקרה כל גזעי אן זועקים לי "דרגות גזע!" על מנת לשפר את היכולות הטבעיות שלהם.
ב. חשבתי דווקא על +תבונה -משהו, אבל לא חובה.
ג. מקצוע מועדף: חשבתי על בחירה בין מכשף לפלאדין- אם כי ההצעה שלך לאמגוש טובה מאד.
ד. הרעיון המקורי של "האמנויות הסודיות של המוות" מגיע מהנבל ת'אן, הליץ השחור מההרפתקה "כת הטומאה" (ראשונה בעמוד). תסתכל על הדברים הכלליים שהוא מסוגל לעשות גל בלי להבין את חוקי שיטת הגיבור.
אני חשבתי על סדרה של 3 כשרונות המעניקים יכולות דמויות לחש ברמת כוח עולה, כאשר את הראשון חובה לקחת בדרגה 1.

ואגד שכחתי לציין שהמפה מחולקת לפי צבעים: אדום אולאן, ירוק קאלי, כחול שסאקה. אפשר לראות שהשסאקה התחילו לחדור לתוך היבשת המרכזית.
 
עולמות ברוכי גזעים בהתחלה נראים די חסרי גיוון, אבל בהסתכלות שניה זה אכן מציב אתגר כלשהו בבניית חבורה (בכך שלמרות שיש שני שקאסה לא יהיה את אותו אופי/אישיות.
את דרגות הגזע של השאקסה.
חשבתי יד"לים, בדרגה שניה איזה משהו בסגנון פרץ משחית. ויכולת שבעת שינוי הצורה הוא יהפוך ליצור בסיווג גודל גדול ב1 מהרגיל. משהו כזה בערך:
קוד:
דרגה     יכולת
  1        שני יד"לים דרג אפס 3/יום, כשרון נוסף (מכשרונות הגזע)
  2        פרץ משחית 1ק6
  3        כשרון נוסף (מכשרונות הגזע), [הכנס יכולת]

יעזור מאוד אם תוסיף פרוט על נהר הנשמות, ככה יהיה אפשר לקשר יד"לים וכשרונות גזע.
 
אני מוצא שעולמות ברוכי גזעים הם לא אמינים מבחינה אקולוגית - בשלב מסוים בתולדותיהם המינים התבוניים החזקים יותר ידללו את המינם התבוניים החלשים יותר. נראה שאן מבוסס חזק על עקרון הקונפליקט הדתי. אני דווקא חושב שהקונפליקט בין השסאקה החייזרים לבין שני המינים הילידיים - האולאן והקאלי - יהיה מעניין יותר קרי השסאקה החוצנים מעדיפים תנאים מסוימים ומתאימים באיטיות את כוכב הלכת לתנאיהם שאינם נוחים ואולי אף קטלניים לאחד או לשני המינים הילידיים או לנהוג כמנהג המתיישבים האמריקאים ולרכז את הילידים בשמורות.
 
שימו לב לשתי נקודות:
א. גם השסאקה הם "ילידים" של אן, נוצרו בהכלאה קוסמית בין החוצנים הפולשים לבין הקדמונים. למעשה, כל אחד מהגזעים הוא עירוב כזה בין הקדמונים לבין גזע שהגיע ממקום אחר- רק שאבותיהם של השסאקה הם היחידים שהגיעו במטרות זדון.
ב. מלבד שני איי-הקודש של השסאקה, יש מעבר חופשי בין תחומי השליטה השונים. למרות שיש מצב עוין, עדין העולם די פתוח בפני כולם. הצולזציה גם מאד צעירה- רק כמה מאות שנים מאז גל ההרס. זה אומר שיש התישבויות מבוססות אבל גם שטחים נרחבים של פרא והריסות.
 
זהאז הרעיון הכללי של העולם הוא בעצם עולם מתפתח אשר רובו עדיין הרוס?
אם כן זה ההפך המוחלט מואנור, שמח לראות שאתה מנסה דברים חדשים.
 
בוא אני אסביר את העניין אחת ולתמיד כי נראה שלאנשים יש מחשבות לא ברורות על כך שאני עובד על ואנור בלבד.
ואנור הוא עולם מפותח ומלא, עם היסטוריה עשירה והמון חומר. אני עובד עליו שנים.
עולמות כמו אן וקייל הם עולמות קונצפט- כל המטרה שלהם זה לפתח רעיון מסוים וזהו. הם לא מקבלים שבריר מכמות תשומת הלב שעולם כמו ואנור מקבל.
צריך רק להצים במרתף כדי להבין שמצד אחד אני לא עוסק רק בואנור- ומצד שני ואנור קבל אתר שלם משלו.
 
מחקתי כמה הודעות ספאם העוסקות בואנור ובנארה.


טוב, הקשר למוות יכול להתבטא במידה מסויימת דרך הכשרונות של נגע-המוות, בקישור הבא, בתחתית ההודעה של שרון:
https://www.pundak.co.il/forums/threads/21729
(בעיקר נגע-מוות בנפש).

דרגות גזע? בהחלט. השסאקה יכול להיות כפי שבניתי אותו, מינוס יכולת טפרי הרעל ופלוס כשרון נגע-המוות בנפש ככשרון נוסף. שלוש דרגות הגזע שלו מעניקות לו את טפרי הרעל (גרסה חזקה במעט, דרגה ראשונה), אולי שריון טבעי 1+, כמו-גם פרץ משחית 1ק6 והיכולת לקבל מאפיינים נוספים בצורת החיה (תוספי טיפוס, קפיצה, איזון, הסתתרות ותנועה שקטה, דרגה שנייה) ולבסוף (דרגה שלישית ואחרונה) תוסף 2+ לתבונה, כמו גם כשרון נוסף שנלקח מרשימת נגע-המוות או מרשימת הכשרונות המיוחדים של צורת חיה.
לגשת לעבודה?
 
בהחלט מאשר את נגוע מוות בנפש.
גם שאר הדברים נראים טוב.
אני חשבתי על השפעה הדומה לכוח הפסי prevenom שעכשיו שאני מסתכל על זה דומה ליכולת שאתה כתבת מלבד שזה מוריד 2 נקודות חוסן ולא 1. מילא.
 
שסאקה, ערוך:
- חוצן (מקומי, משנה צורה). השסאקות הם צאצאי-כלאיים לישויות החוצניות והזדוניות שחדרו לעולם.
- בניגוד למרבית החוצנים, השסאקה אינו זוכה בשליטה אוטומטית בכלי נשק. הוא כן נהנה מהיכולת הרגילה של ראיית חושך 18 מטרים, בה זוכים יצורים מסוג חוצן.
- מהירות הבסיס של השסאקה היא 9 מטרים.
- נשק טבעי: השסאקה מצוייד בשתי התקפות טפרים, ככלי נשק טבעיים ראשיים. כל טופר גורם 1ק3 נקודות נזק (בתוספת מתאם הכוח של השסאקה). השסאקה יכול לתקוף עם נשק קל או חד-ידי בשילוב עם התקפת טופר אחת. במקרה כזה, הטופר הופך לנשק טבעי משני (מחסר 5- לגלגולי ההתקפה עם הטופר, כמו-גם תוספת נשק השווה למחצית מתאם הכוח של השסאקה).
- שינוי מראה (ע"ט): לרצונו כפעולה חופשית, שסאקה בצורה אנושית מסוגל לשנות את מאפייני החתול החזותיים שלו, וללבוש מאפיינים של סוג חתול אחר (גם חתול שהוא אינו מסוגל ללבוש את צורת החיה שלו). בעוד שפעולת השינוי היא על-טבעית, ההשפעה עצמה נחשבת כיוצאת-דופן, ואינה "מתבטלת" בשדה נוגד קסם: השסאקה פשוט אינו יכול לעטות מאפיינים חדשים במצב שכזה.
היכולת מעניקה לשסאקה תוסף 4+ עבור בדיקות התחזות כאשר הוא מתחזה לשסאקה אחר. השסאקות מזהים זה את זה לפי הריח, טון הדיבור, וההילה הנקרומנסית שעוטפת אותם, ועל כן התוסף אינו יעיל כנגד שסאקות אחרים.
- נגוע-מוות בנפש: כל השסאקות הם בעלי קשר ל"נהר הנשמות". דמות שסאקה מקבלת את הכשרון "נגוע-מוות בנפש" ככשרון נוסף.
- צורת חיה (ע"ט): לרצונו, השסאקה יכול לעטות את צורתו של חתול קראקל. בצורה זו, הוא נעשה יצור קטן, ומקבל מתאמי גודל 2- לכוח ו- 4+ לזריזות. המהירות שלו בצורה זו, וכן נזק התקפות הטפרים שלו, נותרים ללא שינוי. כל ציוד שהשסאקה עוטה נספג לתוך צורת החיה שלו והוא חסר השפעה, אלא אם יש לו התכונה הקסומה "פראי".
בצורה זו, השסאקה אינו יכול לדבר, וכן להפעיל לחשים או חפצים בעלי רכיב קולי או תנועתי. הוא מסוגל לתקשר רק עם שסאקות אחרים, ללא קשר לצורה בה הם מצויים.
- מקצוע מועדף: אמגוש. בנוסף, השסאקה מסוגל להתקדם בדרגות הגזע שלו בלי לפגוע בקצב ההתקדמות שלו במקצועות אחרים- דרגות הגזע שלו הן מקצוע מועדף שני עבורו.
- מתאם דרגה: 0+.



דרגות גזע השסאקה:

ק"פ: ק8
תה"ב: בינוני.
הצלות: קשיחות ורצון חזק, תגובה חלש.
מיומנויות מקצוע: איום, איזון, דיפלומטיה, האזנה, הסתתרות, התחזות, זיהוי, זיהוי מניע, חיפוש, טיפוס, ידע (דת), ידע (המישורים), ידע (מאגי), מלאכה, משלח-יד, קפיצה, ריכוז, שימוש בחפצי קסם, תורת הלחשים, תנועה שקטה, תרמית.
נקודות מיומנות לדרגה: 4+ מתאם תבונה.

יכולות מקצוע לפי דרגה:
1. טפרי רעל, מתת החיה
2. עור של שד, מהלומה אפלה
3. תבונה שטנית, עוצמת שסאקה

מאפייני מקצוע:

שליטה בכל נשק ובשריונות: השסאקה זוכה בשליטה בכל כלי הנשק הפשוטים, וכן בכלי הנשק הבאים: חרב מעוקלת, חרמש, להב-מוט, גרזן-מוט, חרב ארוכה, חרב קצרה, קלשון. הוא שולט בשריונות קלים ובמגינים.
טפרי רעל (ע"ט): כפעולה שוות ערך לתנועה, השסאקה מסוגל להזרים אנרגיה מנהר הנשמות לתוך טפריו, ליצירת השפעת תאובה המזכירה רעל. האנרגיה נשארת אחוזה בטפריו במשך דקה, או עד הרגע שבו הוא מצליח להחדיר אותו למטרה מתאימה (גם אם היצור לא הושפע מהרעל). כאשר הוא פוגע ביצור חי בעזרת התקפת טופר או התקפה ללא נשק, השסאקה מפעיל את הרעל על היצור. ההשפעה דומה לרעל, אולם היא קסומה ומשפיעה ללא קושי גם על יצורים החסינים לרעל או בעלי התנגדות כנגדו. הנזק הראשוני והמשני הוא נקודת חוסן אחת. ההצלה היא קשיחות (ד"ק הוא 10 +מחצית ק"פ השסאקה +מתאם הכריזמה שלו). זוהי השפעת אוב.
שסאקות הם חסינים לרעל של אחרים מבני מינם. הם יכולים להפעיל יכולת זו גם בצורת חיה.
מתת החיה (י"ד): כאשר הוא עובר לצורת חיה, השסאקה זוכה בתוסף גזע לכל בדיקות האיזון, ההסתתרות, הטיפוס, הקפיצה והתנועה השקטה, השווה לדרגת השסאקה שלו +1. בנוסף, הוא רשאי להשתמש במתאם הזריזות שלו, במקום מתאם הכוח, בבדיקות טיפוס וקפיצה, כל עוד הוא בצורת חיה.
עור של שד (י"ד): בדרגתו השנייה, השסאקה לומד כיצד לנצל את יכולת שינוי המראה שלו לצרכי הגנה. הוא זוכה בתוסף שריון טבעי 1+ לדרג"ש. הוא רשאי להעלים את התוסף או להחזירו, כאשר הוא משתמש ביכולת שינוי המראה.
מהלומה אפלה (ע"ט): בדרגתו השנייה, השסאקה לומד לתעל כוח הרסני מנהר הנשמות. הוא זוכה ביכולת הפרץ המשחית (בדומה לאמגוש בדרגה 1), ביכולת התקפת הפתע (בדומה לנוכל בדרגה 1), ביכולת התגרה (בדומה לגשש בדרגה 1), או ביכולת השיסוף האכזרי (ראה בהמשך) לבחירתו. לא ניתן לשנות את הבחירה מרגע שנקבעה. אם השסאקה לוקח דרגות במקצוע שמעניק את היכולת שבחר, הוא משפר את היכולת כאילו יש ברשותו דרגה אחת נוספת במקצוע. שימו לב שתוספת זו היא על-טבעית, ובשדה נוגד קסם, השסאקה מאבד את השיפור שיכולת המהלומה האפלה מעניקה.
שיסוף אכזרי- השסאקה זוכה בתוסף 4+ לבדיקות ווידוא של פגיעה חמורה המבוצעת בכל נשק קפא"פ הגורם נזק חותך (כולל הטפרים שלו). אם הוא הצליח לגרום לפגיעה חמורה בעזרת נשק חותך, הוא מוסיף 1ק6 נקודות נזק.
תבונה שטנית: בדרגתו השלישית, השסאקה משפר את ערך התבונה שלו ב- 2נקודות. בנוסף, הוא זוכה בתוספת 1+ לדרגת המטיל עבור מקצוע אחד מהבאים, לבחירתו: אמגוש, כהן, כושף-צל, או אביר-קודש (במקרה זה, התוסף לדרגת המטיל הוא 2+). לא ניתן לשנות את הבחירה מרגע שנקבעה. היכולת לא מעניקה לשסאקה הטלת לחשים- היא רק משפרת הטלת לחשים שהוא יכול להשיג ממקורות אחרים.
עוצמת שסאקה: בדרגתו השלישית, השסאקה זוכה בכשרון נוסף לבחירתו, מרשימת כשרונות נגע-המוות או צורת החיה.



כשרונות:
רק דמויות מגזע השסאקה יכולות לקחת את הכשרונות הבאים.


צורת חיה קטנה [שסאקה]
הדמות מסוגלת להפוך לחתול קטנטן, כמו חתול בית או חתול ביצות.
תועלת: בעת שימוש ביכולת צורת החיה, הדמות יכולה לבחור להפוך לחתול בגודל קטנטן. בצורה זו, מתאמי הגודל לתכונותיה הם 4- כוח ו- 6+ זריזות, המהירות שלה יורדת ל-6 מטרים, ונזק הטפרים שלה יורד בשלב אחד (מ- 1ק3 ל- 1ק2).

צורת חיה בינונית [שסאקה]
הדמות מסוגלת להפוך לחתול בינוני, כמו נמר, פומה או ברדלס.
דרישות: 2 דרגות במקצוע השסאקה.
תועלת: בעת שימוש ביכולת צורת החיה, הדמות יכולה לבחור להפוך לחתול בגודל בינוני. בצורה זו, מתאמי הגודל לתכונותיה הם 2+ כוח ו- 2+ זריזות, המהירות שלה עולה ל-12 מטרים, ונזק הטפרים שלה נותר ללא שינוי. היא מקבלת התקפת נשיכה הגורמת ל- 1ק4 נקודות נזק. זוהי התקפה טבעית משנית.

צורת חיה גדולה [שסאקה]
הדמות מסוגלת להפוך לחתול גדול, כמו אריה, טיגריס או אף נמר שן-חרב.
דרישות: 3 דרגות במקצוע השסאקה ולפחות שתי דרגות נוספות במקצועות אחרים, צורת חיה בינונית.
תועלת: בעת שימוש ביכולת צורת החיה, הדמות יכולה לבחור להפוך לחתול בגודל גדול. בצורה זו, מתאמי הגודל לתכונותיה הם 6+ כוח, המהירות שלה עולה ל-12 מטרים, ונזק הטפרים שלה גדול בשלב אחד (מ- 1ק3 ל- 1ק4). היא מקבלת התקפת נשיכה הגורמת ל- 1ק6 נקודות נזק. זוהי התקפה טבעית משנית.
 
הרעיון שלי לדרגות השאקסה:
תה"ב: בינוני
הצלות: רצון טובה.
ק"פ: ק8
קוד:
 1          שריון טבעי 1+, קרן זדונית 2/יום, טפרים מורעלים.
 2          פרץ משחית 1ק6, צורה חתולית משופרת
 3          2+ לתכונה, כשרון נוסף.

קרן זדונית- כמו קרן כפור, מוריד נזק אנרגיה שלילית.
טפרים מורעלים- הטפרים מקבלים רעל, ד"ק קשיחות (10 + חצי ק"פ + חוסן). נזק ראשי- 1ק4 +1 נזק חוסן/כוח/זריזות, לבחירת הדמות.
תורה חתולית משופרת- 2+ למיומנויות טיפוס, קפיצה, איזון, הסתתרות ותנועה שקטה.
2+ לתכונה- תהדמות בוחרת תכונה.
כשרון נוסף- כשרון נגע מוות או כשרון גזע.
 
סיימתי, אלא אם יהיה לי חשק להוסיף כשרונות שנותנים עוד יכולות בצורת חיה (מהירות טיפוס, למשל, או חוש ריח) או כשרונות שנותנים יכולות "אפלות".

הבא בתור- האולאן, נראה לי. הם מהווים את האתגר הגדול ביותר (כלומר, הקאלי הם בעצם אנשי-לטא שמקבלים בדרגות הגזע כוחות מבוססי מזג אויר גשום).
 
אולאן (Ulan)-:flame:
חוצן (מקומי,אש):

בני כלאיים של הקדמונים ואפריטים, חלק תוצרים טבעיים וחלקן תוצרים של גל ההרס. האולאן השטלתו על אזורי הליבה של מה שהיה פעם התרבות הקדמונית וכיום הוא בעיקר מכתש זכוכית לוהט, האולאן גבוהים ומוצקים. צבע עורם נוטה בין כתמתם בהיר, לברונזה לשחור-בזלת. צבע השיער הנפוץ ביותר הוא אדם אש, אם כי גוונים של אדום-בלונד או שחור פחם קיימים גם.
לעיינים מגוון צבעים על הקשת אדום-סגול-כחול-ירוק-צהוב.

לאולאן התכונות הבאות:
גודל- בינוני
מהירות תנועה- 9מ' לסיבוב
מתאמי תכונות- +2 חוסן, -2 חוכמה, -2 כריזמה (כדי להחליש אותם טיפה, וגם מינוס לכריזמה מתאים לחמומי מוח, חסרי סבלנות וטקט)
ידיד החיות לכול הולאן יש את היכולת- "אמפתיה לחיות" והם מקבלים תוסף גזע +4 לבדיקות של יכולת זו.
אש פנימית (ע"ט)- אולאנים הם חמים, טמ"פ הגוף הממוצעת שלהם היא 60-70 מעלות, (כפול מבן אנוש, כך שהם מושפעים מהשפעות של חום רק כאשר הם כפולות [אולאן שיהיה במקום עם טמפ' 100 ירגיש כמו בן אדם שנמצא בקמום עם טמפ' 50] לכן הם חסינים לרובן.), בנוסף הם מסוגלים לתעל חלק מליבת האש היסודנית שנשתמרה בהם מאבותיהם- כפעולת סיבוב מלא, מסוגל האולאן להבעיר כול חלק בגופו, הימשכות הבעירה דורשת ריכוז. האש לא מסוגל לגרו נזק של ממש אך מסוגלת ליצור פיח (אפשר לכתוב/לצייר) על משטחים לא דליקים, או לחרוך חומרים דליקים, האש מסוגלת לחמם מזון, בגדים, ואת גוף ההולאן, כך שהוא חסין לפגעי מזג אוויר קר כול עוד הוא בוער. בנוסף, האולאן מסוגל להבעיר חומרים דליקים מאד (כגון עץ יבש קש או שמן) כמו אבן צור.בזמן שהאולאן בוער הוא נראה כמישהו המושפע מהלחש- "אש פיות"
כמו כן האולאן יכול להיכנס למצב של "אש פרא"

אש פרא(ע"ט) פעם ביום האולאן משחרר את מחסומיו וחומתיו הפנימיות ויכול לשחרר את האש היסודנית שנמצאת בקרבו, יכולת האש הפנימית של האולאן נעשית וקטלנית הרבה יותר, למעשה האולאן יכול לגרום לעצמו לבעור (ראה חוקי בעירה במלש"מ), מבלי שיגרם לו כול נזק ממשי (חשוב לזכור שציוד עלול להיתלקח וכול דבר הבא איתו במגע, בנוסף כדי להפסיק מצב של אש פרא על האולאן להצליח בהצלת רצון בד"ק 16 פחות 1 על כול סיבוב שהיה במצב זה, בכול מקרה המצב יפסיק לאחר 5 סיבובים + 1 לכול נק' במתאם החוסן של האולאן לכול היותר, בזמן שהוא במצב זה הוא נמצא במצב הדומה מעט לזעם ברברי, הוא תוקף כאילו הוא נמצא בהתקפה זעם והוא מקבל מחסר -2 לדרג"ש ותוסף +2 לכוח. הוא נעשה עייף לתור אחד לאחר מכן.

עננה (ע"ט)-3 פעמים בעיום מסוגל האולאן להפוך לעננה בעזרת פעולת סיבוב מלא של ריכוז מוחלט, לאחר הסיבוב האולאן מתפוג לאט לאט עד שנהפך לעננה אפורה- שחורה וחצי שקופה אולאן במצב זה מוגדר כנחיל יצורים פעוטים, למרות שהוא תופס שטח של 1.5 מטרים, ולא 3 מטרים. הוא נעשה כמעט חסר משקל, אבל אינו יכול לעוף ממש. הוא מסוגל להיכנס כך למעברים צרים וחריצים בקירות. האולאן אינו גורם נזק נחיל או הסחת דעת, אבל הוא יכול לחנוק יצורים (יצור בשטחו חייב בהצלת קשיחות בד"ק 10 +דרגת/ק"פ האולאן (הגבוה מבין השניים) +מתאם החוסן שלו, או להתחיל להשתעל- בפועל מדובר על מצב של הלם למשך סיבוב).
2. האולאן מוגדר כ"כמעט לא גשמי". הוא נהנה מסיכוי התעלמות של 50% מכל התקפה שמקורה מוחשי, 25% אם מדובר באנרגיה או התקפה קסומה, או 0% אם מדובר בהשפעת כוח, מגע רפאים, או התקפה שמקורה אינו מוחשי. הוא מסוגל לעבור דרך חפצים מוחשיים, אולם חייב תמיד שלפחות חלק ממנו יהיה מחוץ לחפץ (אז הוא יכול לעבור דרך קירות שרוחבם אינו עולה על 2 מטרים). לא ניתן לשמוע אותו, אולם הוא נראה לחלוטין ובעל ריח. הוא אינו יכול לתקוף יצורים גשמיים (מלבד בהתקפות עם השפעה של מגע רפאים), אבל יכול להיכנס לשטחו של יצור על מנת לחנוק אותו (באותו האופן שמתואר לעיל)
כמו כן, כול מי שנמצא בשטח האולאן נהנה מהסתרה חלקית (כמו הלחש ענן ערפל)

מקצוע מועדף
לא יודע חשבתי אל אחד מהבאים- אומן לחימה, דרוויש(דרואיד מדברי)

מתאם דרגה 1+[/b]

דרגות גזע האולאן-
ק"פ: ק10
תה"ב: חזק
הצלות: קשיחות חזק, רצון ותגובה חלש.
מיומנויות מקצוע: איום, האזנה, זיהוי, זיהוי מניע, חיפוש, טיפוס, ידע (דת), ידע (המישורים), מלאכה, משלח-יד, איזון, קפיצה, הישרדות.
נקודות מיומנות לדרגה: 2+ מתאם תבונה.

יכולות מקצוע לפי דרגה:
1. הרמוניה, שליטה באש
2. הגוף כובל
3. הישתחררות

מאפיניי מקצוע
שליטה בנשק ושיריון-[/b]
אין לי את רשימת כלי הנשק לידי, כשאני אגיע הביתה (עוד 5 ימים) אני אראה מה מתאים לו....

הרמוניה
בשלב הראשון של ההארה של האולאן, הוא לומד לחיות בהרמוניה עם כול הסובב אותו, הוא מקבל תוסף +8 לכול בדיקות האמפתיה לחיות שלו (הנצבר עם תוסף הגזע), וכן ראשי לקחת 10 בבדיקת אמפתיה אלה בכול עת.

שליטה בפרא(ע"ט) :flame:
מרגע זה האולאן שוחלט באש הפנימית שלו, כאשר הוא מבעיר את עצמו למצב של אש פרא, האש לא תפגע בציודו או בכול דבר בו הוא לא רוצה שתפגע, והוא לא נכנס למצב של זעם, כמו כן הוא ראשי להיכנס למצב זה כרצונו, כול עוד הוא לא תשוש. (הוא עדיין מקבל את התוסף לכוח)

הגוף כובל(ע"ט)
שלב נוסף במשעול ההארה של הואלאן- הגוף כובל אותך, עליך ללמוד להישתחרר ממנו, כאשר האולאן משתמש ביכולת "עננה" הוא מסוגל להפוך לעננת עשן וגזים חמים הדבר פועל בדיוק כמו לחש- "צורה ערפילית" אך בכול פעם שנאמר כי העננה תפוזר ההולאן חייב לחזור לצורתו המקורית, בנוסף נזק קור של יותר מפעמיים הק"פ של ההולאן יחזיר אותו למצבו המקורי. (העננה עדיין מזכירה אותו מעט בדמותה, אך הוא יכול לדחוס עצמו או לפרוש עצמו, כך שההעננה תהיה בגדול הרגיל שלו, או בסיווג גודל אחד לכול כיוון

הישתחררות
הצעד הסופי הגעה להארה- הואלאן הישתחרר מכבליו- גוף וצורה הם בחירה עבורו, הוא יכול להשתמש ביכולת עננה, באופן בלתי מוגבל, כמו כן הוא ראשי לשנות את צורתו כיצד שירצה ולפרשו את העננה על שטח רחב יותר או צר יותר, הוא יכול לשנות את סיווג הגודל של העננה, בטווח של שני סיווגי גודל מגודלו שלו (כלומר, אולאן בינוני יוכל להפוך לעננה קטנטנה, קטנה, בינונית, גדולה או ענקית) על כול סיווג גודל שמעלים את העננה הד"ק כנגד השיעול יורד ב2 ועל כול סיווג גודל שמקטינים אותה הוא עולה ב2, לשנות את גודל העננה לוקח סיבוב אחד לכול סיווג של שינוי (כלומר אם אולאן בינוני רוצה להפוך לענן ענק זה ידרוש שלושה סיבובים- ראשון להפוך לענן בינוני, שני להפוך לענן גדול, ושלישי להפוך לענן ענק) אולאן מסוגל גם ליצור בקעים מסדרונות ואיי חסרי עשן בתוך הענן ולא מוגבל לשום צורה.
הטמ"פ של האוויר בתוך העשן היא טמ"פ הגוף של האולאן. על כול המשתמע מכך (להזכירכם- 60-70 מעלות בממצוע)
 
חזרה
Top